آبشار گزو | تماشای آبشار 53 متری! بعد از مسیری خارق العاده

2

در هر زمانی و با اوج خستگی کارهای روزانه هنگامی که سخن از سفر به میان می آید، سریعا دوست داریم کفش هایمان را جفت کنیم و به راه بیفتیم. حالا تصور کنید این سفر به خطه سرسبز در شمال کشورمان باشد. قدم به قدم از جای جای شمال کشورمان غرق زیبایی ست به گونه ای که احساس می کنید خداوند اوج شکوهش را در این قسمت از زمین پاشیده است. آبشار گزو، یکی از پدیده های جذاب و دیدنی برای گردشگران در استان مازندران می باشد که در قلب جنگل لفور قرار دارد. با ره بال آسمان همراه باشید تا شما را به آبشار گزو در مازندران ببریم و یکی از شگفت انگیزترین چشم اندازهای طبیعت را به شما نشان دهیم.

ویژگی های خاص آبشار گزو چیست!

جنگل های سرسبز و زیبا در سوادکوه در اطراف این آبشار، جلوه خارق العاده ای به آن بخشیده است و هوای مطبوعی را به ارمغان آورده که روح شما را نوازش می کند. جمله معروفی ست که می گوید؛ پس از هر سختی آسانی در پیش است و شما در این راه هم باید مسیر طولانی را پشت سر بگذارید اما این مسیر به قدری زیباست که خستگی راه، ذره ای به جانتان نمی شیند. یکی از موارد دیگری که آبشار گزو را بر سر زبان ها انداخته، ارتفاع 53 متری آن می باشد که هرگز از تماشا آن سیر نخواهید شد. اگر در فصل گرما قصد سفر به این آبشار را دارید، پیشنهاد می شود از آب تنی در حوض زلالی که در زیر آبشار ایجاد شده غافل نشوید و بدانید که به یکی از بهترین آبشارهای ایران رفته اید.

ارتفاع آبشار گزو

چه زمانی به آبشار گزو برویم بهتر است؟

هرگز نمی توان برای فضایی به این زیبایی فصل مشخصی را نام برد، چراکه هر یک از ما به یکی از فصل ها علاقه داریم و روحیاتمان با آن سازگارتر است. حال اگر بخواهیم از این تفاسیر بگذریم، بنا به نظر گردشگران فصل های پاییز و بهار مناسب ترین فصول برای سفر به آبشار گزو می باشد. در فصل تابستان تنها موردی که شاید برای شما آزار دهنده به نظر برسد، گرمی هوا و شرجی بودن این محیط است. در زمستان هم وجود برف و سردی هوا می تواند از سرعت شما در ادامه مسیر بکاهد که رفع این معضل هم به چیرگی شما در کوهنوردی بستگی دارد.

آبشار گزو

تنها به بازدید از طبیعت آبشار بسنده نکنید

سعی کنید سفرخود را طوری برنامه ریزی نمایید که بتوانید روزهای بیشتری را برای گشت و گذار داشته باشید، چرا که مطمئنا نمی توانید از طبیعت متحیّر کننده اطراف این آبشار، به سادگی عبور کنید. در ابتدای راه اولین جاذبه زیبایی که گریبان گیر شما می شود، سد رویایی و شگفت انگیز لفور است. این سد، اقامتگاه خوبی برای استراحت های شبانه شناخته شده و می تواند یک شب بی دغدغه و دور از هیاهو را برای شما رقم بزند. پس حدالامکان، بار خود را با تجهیزات لازم ببندید تا نهایت لذت را از این فضا ببرید. علاوه بر سد لفور، آبشارهای هفت تیر کن و امامزاده گزو هم ارزش دیدن دارند که می تواند در برنامه سفر شما قرار بگیرد. هم چنین مژده ای که به افراد عاشق و رمانتیک می دهیم این است که، در این طبیعت سرشار از زیبایی می توانند کلبه های چوبی را در روستای نزدیک به سدلفور اجاره نموده و شب های خاطره انگیزی را در آنجا بگذرانند.

ویدیوی زیبا از آبشار گزو

آبشار گزو در کجا قرار دارد؟

آدرس: استان مازندران، سد لفور، به سمت امامزاده سه بزرگوار گزو

مسیرهای دسترسی به آبشار

اگر بخواهید مسیر خود را از جاده فیروزکوه به سمت آبشار گزو ادامه دهید، باید از پل سفید به سوی روستا و جنگل جوارم عبور کنید و پس از این روستا به سد لفور خواهید رسید، پس از آن جاده خاکی به مسافت 15 کیلومتری را در پیش دارید که با گذر از آن به جاده آسفالته ای خواهید رسید که راه شما را هموارتر می سازد. این محل اقامتگاه خوبی برای گردشگرانی است که می توانند با استراحت در آن خستگی ها را از تن بزدایند و با انرژی بیشتری به ادامه مسیر بپردازند. پس از تامل در این بخش، مسیر خود را به سمت غرب سد پیش برده و از روستا شرقلات عبور کنید. اندک اندک صدای دلنواز آبشار گزو در گوش های شما طنین انداز می شود و اشتیاق شما به رسیدن را صد چندان می کند.

به طور کل دو مسیر ارتباطی برای رسیدن به آبشار وجود دارد: یکی از این راه ها، مسیر لفور است که با طی نمودن 23 کیلومتر جاده جنگلی و خاکی به آن دست می یابید و دیگری مسیر جمشید آباد در 5 کیلومتری زیرآب واقع شده است که این مسیر هم در انتها به جاده لفور ختم می شود. زمان تقریبی برای رسیدن شما به آبشار گزو، 2.5 تا 3 ساعت می باشد که این مورد هم بسته به نوع وسیله نقلیه شما تعیین می شود.

مسیر دسترسی به آبشار گزو

توصیه هایی مهم در سفر به آبشار گزو

  • کفش مناسب برای پیاده روی، یکی از اساسی ترین نکاتی ست که نباید آن را از قلم بیاندازید.
  • مناظر زیبایی برای عکاسی در مسیر وجود دارد که به همراه داشتن یک دوربین عالی با لنز خوب در ثبت آنها موثر می باشد.
  • بهتر است از به همراه بردن افراد میانسال و اطفال خودداری نمایید، زیرا تنها افراد دارای توانایی می توانند از پس پیاده روی آن بربیایند.
  • لباس اضافه و حوله را فراموش نکنید، ممکن است به هر دلیلی بخواهید تعویض لباس کنید و یا شب را در همان محل بمانید.
  • قبل از حرکت از وضعیت ماشین مطمئن شوید، از آنجایی که مسیر خاکی‌ست باید ماشینتان آفرود باشد. در پل سفید می‌توانید بنزین بزنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم عینک آفتابی، جعبه‌ کمک‌های اولیه، آب کافی، غذای سبک، ضد آفتاب، کلاه و باتوم برای پیاده روی همراهتان باشد.
  • قبل از حرکت حتما از وضعیت هوا آگاه شوید، بارانی بودن هوا و گل شدن مسیر می تواند مشکلاتی برای رسیدن شما به آبشار را ایجاد کند.
  • باید بدانید با ریختن زباله و قطع درختان، فقط به خودمان آسیب می رسانیم، پس با پاک و تمیز نگه داشتن آن به خود و نسل آینده کمک کنیم.
  • همیشه سفر گروهی لذت بخش تر و فراموش نشدنی تر است. پس حدالامکان با دوستان و خانواده به این سفر مهیج بروید.
  • و نکته پایانی این که، داشتن یک راهنما در این سفر می تواند مفید واقع شده و در مسیریابی موفق تر خواهید شد.

تنها در ماجراجویی ست که افراد موفق به شناخت درستی از خودشان می شوند.

آندره ژید

5/5 (1 نظر)
2 نظرات
  1. شادی می گوید

    خیلی مسیرش طولانی بود ولی خیلی باحال بود خوش گذشت

  2. javid khan می گوید

    فکر نکنم تعداد زیادی ابشار توی ایران وجود داشته باشه که تو دل جنگل باشه.سختی های خاص خودشو داره که تو هر سفر ممکنه وجود داشته باشه.مسیر درسته طولانی هست ولی اونقدر با صفاست که زیاد خستتون نمیکنه.به نظرم توی هوای افتابی برید نقشه یا راهنما داشته باشید.مسیر برای اطفال و سالمندان کمی سخت هست و در اخر مراقب طبیعت هم باشید:-) در کل عالیه آبشار گزو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.