کویر هفت سنگ یزد | یک کویرگردی هیجان‌انگیز زیر سقف آسمانی بی‌انتها

0

یکی از تفریحاتی که امروزه بیشتر از گذشته به آن پرداخته می‌شود، رفتن به کویر و لذت بردن از طبیعت شگفت‌انگیز آن است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هر نوع آب‌وهوایی در هرجای سرزمینمان وجود دارد و همین مسأله باعث شده است فرصت تماشای انواع جاذبه‌های طبیعی را داشته باشیم. کویرهای ایران نمونه‌ای از این جاذبه‌های طبیعی زیبا هستند. کویرگردی یعنی غرق شدن در آسمان بی‌انتهای آن، گوش سپردن به سکوت عمیق کویر و لمس ماسه‌های نرمی که به نظر بی‌انتها می‌آیند. در این مقاله می‌خواهیم یکی از زیباترین کویرهای یزد را به شما معرفی کنیم. سری به یزد می‌زنیم و در لابه‌لای شن و ماسه‌های کویر هفت سنگ آن غرق می‌شویم.

کویر هفت سنگ یزد کجاست؟

یزد

کویر هفت سنگ یزد نزدیک‌ترین کویر به استان یزد است. در مسیر رسیدن به این کویر کمپ‌های متعددی وجود دارند که در ادامه به معرفی یکی از آن‌ها می‌پرازیم. کویر هفت سنگ یزد در شمال شرقی استان قرار گرفته است. برای رسیدن به کویر باید وارد بلوار نصر بشوید. این بلوار در فلکه دروازه قرآن قرار دارد.

جاذبه‌های گردشگری کویر هفت سنگ یزد

عکس کویر هفت سنگ یزد

جاذبه‌های کویر و زیبایی‌های آن گفتنی بسیار دارند. اگر تا به حال تجربه رفتن به کویر را نداشته‌اید، قرار است تصویری بسیار واضح و زیبا برایتان ترسیم کنیم که همین الآن چمدان ببندید و به یزد سفر کنید. ابتدا با یزد شروع می‌کنیم. این شهر که در مرکز ایران قرار گرفته است، شهری است با بافت‌های سنتی که اصالت روزگار گذشته را حفظ کرده است. آب و هوای شهر در تابستان گرم و خشک و در زمستان سرد و مرطوب است. به علت همین ویژگی‌های آب و هوایی است که در اطراف یزد کویرهای بسیاری وجود دارند که کویر هفت سنگ یزد یکی از آن‌هاست.

شاید به نظر بیاید که کویر چیزی جز تپه‌های شن و ماسه نیست؛ اما باید گفت که همین طبیعت شما را به فکر می‌برد. به کویر که می‌روید آسمان را بزرگ‌تر و شفاف‌تر از همیشه خواهید دید. شب‌های کویر برای رصد ستارگان و تماشای ماه زیبا که چون مرواریدی نقره‌ای بالای سر شما می‌درخشد، بسیار مناسب است. هر چقدر که در طول روز در کویر سر خود را به تفریح‌هایی مانند شترسواری سرگرم کنید، شب که بشود چاره‌ای جز دراز کشیدن زیر این آسمان وسیع نخواهید داشت. آسمان کویر در شب بسیار پرستاره می‌شود، طوری که تا به حال به عمر خود چنین منظره‌ای را ندیده‌اید. روزهای کویر هم به شکلی دیگر جذاب هستند. خود را با پهنه‌ای وسیع از تپه‌های به نظر بی‌انتها روبه‌رو می‌بینید. هیچ کجا صدا و حرکتی دیده نمی‌شود و فقط نسیمی خنک است که به همراه شما می‌آید؛ البته برای رفتن به کویر حتماً به راهنما نیاز خواهید داشت و خیلی هم تنها نخواهید بود.

برای مطالعه بیشتر، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

امکانات گردشگری کویر هفت سنگ یزد

در مسیری که به کویر هفت سنگ ختم می‌شود، کمپ‌های متعددی وجود دارند که امکانات اقامتی و تفریحی در اختیار شما قرار می‌دهند. وقتی تصمیم دارید به کویر هفت سنگ یزد بروید دیگر نگران محل اقامت خود نباشید؛ زیرا می‌توانید به‌راحتی در یکی از این کمپ‌ها سوییتی اجاره کنید. فروشگاه‌ها مواد غذایی و بهداشتی نیز در نزدیکی این کمپ‌ها پیدا می‌شوند. خلاصه آنکه نیازهای شما بی‌دردسر در این مکان‌ها تأمین می‌شود و نباید نگرانی خاصی داشته باشید. هرکدام از این کمپ‌ها امکانات تفریحی متنوعی را هم ارائه می دهند. رفتن به کویر بدون تفریح‌های مخصوص خودش و راهنمایی که بتواند شما را با عجایب آن آشنا کند، فایده‌ای ندارد.

معرفی کمپ کویر هفت سنگ یزد

یکی از کمپ‌هایی که در مسیر کویر وجود دارند، کمپ کویر هفت سنگ یزد است. این کمپ به نام دیگری یعنی پارک طبیعت‌گردی و صحرانوردی هفت سنگ نیز شناخته می‌شود. این کمپ در سال ۱۳۹۶ در یزد افتتحاح شد و اولین کمپ تفریحی مختص به کویرگردی در یزد است. در این کمپ سوییت‌ها و کپرهایی نیز برای اقامت وجود دارند که تعداد آن‌ها ۲۰تاست. گفتیم که کویرگردی بدون تفریح و راهنما نمی‌شود. این کمپ این امکانات را نیز برای شما فراهم می‌کند. کمپ کویر هفت سنگ یزد علاوه بر محل اقامت و امکانات رفاهی، امکانات تفریحی و بازی‌های هیجان‌انگیز را هم برای شما در نظر گرفته است. خلاصه آنکه اگر به دنبال یک کویرگردی بی‌دردسر و پر از هیجان هستید، باید به این کمپ سر بزنید.

امکانات کمپ کویر هفت سنگ یزد

  • سوییت؛
  • کپر؛
  • رستوران با غذاهای محلی؛
  • کافی شاپ؛
  • امکانات تفریحی؛
  • امکانات رصد آسمان.

تفریح در کمپ کویر هفت سنگ یزد

  • شترسواری؛
  • زیپ‌لاین (بزرگترین زیپ‌لاین کویری کشور)؛
  • پاراگلایدر؛
  • موتور چهار چرخ؛
  • رصد ستارگان؛
  • سافاری؛
  • والیبال ساحلی.

بهترین زمان بازدید از کمپ کویر هفت سنگ یزد

عکس آسمان پرستاره در کویر هفت سنگ یزد

یزد که در مرکز ایران قرار گرفته است، در تابستان آب و هوایی گرم و خشک دارد. طبیعت کویر نیز روز‌هایی گرم و سوزان را در تابستان ایجاد می‌کند. در فصول گرم سال، آفتاب داغ‌تر از همیشه در کویر احساس می‌شود و باعث می‌شود نتوانید در طول روز از تفریح در کویر و لذت از طبیعت آن بهره‌مند شوید. با تمام این‌ها، شب‌های کویر در تابستان خنک و مطبوع است. از طرف دیگر در فصول سرد سال، روزهای کویر خنک‌تر از همیشه هستند و شما می‌توانید با خیالی آسوده در طول روز به گشت‌وگذار در کویر بپردازید. شب‌های پاییز و زمستان را هم در کویر زیر پتویی گرم و نرم و با تماشای یک آسمان پرستاره در کنار آتشی شعله‌ور سپری کنید. با توجه به تمام این نکات پیشنهاد ما این است که پاییز یا اوایل بهار می‌توانند زمان‌های مناسبی برای رفتن به کویر هفت سنگ یزد باشند.

نکات و وسایل ضروری برای بازدید از کویر هفت سنگ یزد

طبیعت کویر در کنار سحرآمیز بودنش، حیله‌های خودش را هم دارد. اگر به‌تنهایی به این کویر بروید، احتمال این وجود دارد که در این مساحت وسیع و تپه‌های شبیه به هم گم بشوید. اولین نکته مهم در کویرگردی، داشتن یک راهنمای مناسب و اعتماد به یک تور گردشگری حرفه‌ای است. وقتی که خیالتان از بابت راهنما داشتن راحت شد، نوبت می‌رسد به وسایلی که خودتان باید به همراه ببرید. اول از همه کفش مناسبی برای راه رفتن در شن و ماسه باید داشته باشید. اگر قصد اقامت داخل کویر را دارید، باید کیسه خواب و چادرهای مناسب نیز به همراه داشته باشید. لباس گرم و پتو برای شب‌های سرد کویر نیز لازم است. تمامی این وسایل بستگی به این دارد که قصد دارید کجا اقامت کنید و گروهی که با آن‌ها به سفر می‌روید چقدر از این وسایل را تأمین می‌کنند.

مسیر دسترسی به کمپ کویر هفت سنگ یزد

کمپ کویر هفت سنگ یزد در فاصله ۱۲کیلومتری از شهر یزد قرار دارد. برای رسیدن به این کمپ ابتدا باید به دروازه قرآن بروید. یکی از بلوارهای اطراف فلکه دروازه قرآن، بلوار نصر است. وقتی وارد این بلوار شدید، به مسافت ۵ کیلومتر در یک مسیر آسفالتی حرکت می‌کنید. بعد از این ۵ کیلومتر، باقی مسیر یک جاده خاکی به طول ۷ کیلومتر است؛ بنابراین از سالم بودن تایرهای خودروی خود اطمینان حاصل کنید یا به وسیله ماشین‌های مناسب جاده‌های خاکی این مسیر را بروید. پس از این ۱۲ کیلومتر، کمپ کویر هفت سنگ یزد در سمت چپ جاده است.

آدرساستان یزد، یزد، دروازه قرآن، کیلومتر ۱۲ بلوارنصر
شماره تماس09131527375
زمان بازدید24 ساعته
صفحه اینستاگرامcamp7sang.yazd@

کویرگردی یکی از تفریح‌های هیجان‌انگیز و در عین حال آرامش‌بخش است. خوشبختانه استان یزد در ایران کویرهای متعدد و زیبایی دارد که این فرصت را برایمان فراهم می‌کند. کویر هفت سنگ یزد و کمپ تفریحی آن این کار را برای همه ما آسان کرده‌اند. سفر به یزد و تماشای کویرهایش،‌ غرق شدن در سکوت آسمان شب و تجربه هیجان‌هایی مانند سافاری یک سفر به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز را برایمان خلق می‌کند. اگر شما تجربه چنین سفرهایی را داشته‌اید، با ما در ره بال آسمان در میان بگذارید.

این کویر در ۱۲کیلومتری استان یزد و در شمال شرقی آن قرار دارد.

شترسواری، زیپ‌لاین، سافاری و رصد آسمان از جمله تفریح‌های کویرگردی است.

می‌توانید با مراجعه به کمپ کویر هفت سنگ یزد در یکی از ۲۰ سوییت یا کپر این مجموعه اقامت کنید.

3.8/5 (5 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.