جاهای دیدنی مالزی که اگر نبینید نصف عمرتان بر فناست

0

جاهای دیدنی مالزی این کشور را به گل سرسبد گردشگری در جنوب شرق آسیا تبدیل کرده است. از طرف دیگر رسمی‌بودن اسلام در این کشور باعث شده گردشگران ایرانی توجه بیشتری به سفر مالزی داشته باشند. با این حال جاهای دیدنی کوالالامپور به اندازه‌ای است که در یک سفر نمی‌توانید به تمامی این مکان‌ها سر بزنید. از آنجایی که همیشه آرزوی سفری راحت برای همراهان خود داریم، فهرستی از دیدنی‌‌ترین جاهای مالزی آماده کرده‌ایم. در این فهرست به مراکز تفریحی، بناهای تاریخی، مکان‌های مذهبی و جاهای دیدنی طبیعی مالزی اشاره می‌‌کنیم. به شما قول می‌دهیم، مطالعه این فهرست در کنار خواندن راهنمای سفر به مالزی، کمک شایانی برای انتخاب بهترین جاذبه های گردشگری دیدنی مالزی باشد.

فهرست مطالب

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های تفریحی

  • استادیوم ملی بوکیت جلیل (National Stadium Bukit Jalil)

جاهای دیدنی مالزی را با استادیوم ملی بوکیت جلیل آغاز می‌کنیم. به احتمال زیاد اگر اهل ورزش هستید، نام این استادیوم را شنیده‌اید. در سال ۲۰۰۷، بازی‌های جام ملت‌های آسیا در این استادیوم برگزار شد. استادیوم ملی بوکیت جلیل دومین ورزشگاه بزرگ آسیا به حساب می‌آید. این استادیوم دقیقاً ۸۷،۴۱۱ نفر تماشاگر را در خود جای می‌دهد. به لحاظ زمان ساخت نیز با یکی از استادیوم‌های به‌روز آسیایی روبه‌رو هستیم که در سال ۱۹۹۶ افتتاح شده است.

آدرس: Jalan Barat, Bukit Jalil, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • افلاک نمای ملی کوالالامپور (افلاک نمای نگارا)

جاهای دیدنی مالزی در میان مردمان این سرزمین با نام‌های متفاوتی شناخته می‌شوند. یکی از این مکان‌ها افلاک نمای ملی کوالالامپور است که اهالی منطقه آن را با نام افلاک نمای نگارا هم می‌شناسند. افلاک‌نمایی که از آن صحبت می‌کنیم ۱۱هزار مترمربع مساحت دارد و بر فراز تپه‌ای در باغ دریاچه کولالامپور واقع‌ شده است. تماشای صورفلکی با تلسکوپ، ماکت‌های سه‌بعدی از نقشه ستارگان، سالن تئاتر فضایی و موزه نجوم از ویژگی‌های افلاک نمای ملی کوالالامپور به حساب می‌آید.

آدرس: Lake Gardens, Kuala Lumpur 50480, Malaysia
  • آکواریوم کوالالامپور

جاهای دیدنی کوالالامپور طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌ را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. برای نمونه آکواریوم کوالالامپور بهشت علاقه‌مندان زیست‌بوم‌های دریایی است. این آکواریوم نزدیک به ۵هزار گونه آبزی دریایی را در خود جای داده است. آکواریوم مالزی تونل شیشه‌ای بسیار بزرگی هم دارد که با ۹۰ متر طول، نوید از گشت‌‌وگذاری هیجان‌انگیز می‌دهد. در این آکواریوم انواع ماهی‌ها، گیاهان آبی، خزندگان دوزیست و کوسه‌های خطرناک نگهداری می‌شود.

آدرس: Aquaria KLCC Kuala Lumpur Federal Territory of Kuala Lumpur Malaysia
  • برج کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی هر کدام ویژگی خاصی دارند. برج کوالالامپور یکی از این مکان‌هاست که به چشم‌اندازی تماشایی در این شهر تبدیل شده است. این برج با ۴۲۱ متر ارتفاع، یکی از بلندترین برج‌های جهان شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی برج کوالالامپور شدید، حتماً سری به سکوی بازدید این برج بزنید. این سکو در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد و فرصتی فراهم می‌کند تا در ارتفاع ۲۷۶ متری، مهمان تماشای زیبایی های کوالالامپور شوید. پس از گشت‌و‌گذار در این برج، سری به رستوران گردان با نمایی ۳۶۰ بزنید. این رستوران سفره‌ای از خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی و محلی برای گردشگران گسترده است.

آدرس: No. 2 Jalan Punchak, Off, Jalan P Ramlee, Kuala Lumpur, 50250, Malaysia
  • برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

جاهای دیدنی مالزی، بیانگر پیشرفت مردمان این منطقه است. برای اثبات این ادعا کافی است راهی برج های دوقلوی پتروناس شوید. این برج‌های دوقلو ۴۵۲ ارتفاع دارند. جالب است بدانید ۷۸ آسانسور در این برج‌‌ها تعبیه شده تا ساکنین آن، در کمترین زمان ممکن میان طبقه‌های برج تردد کنند. جالب‌تر اینکه در طبقه ۴۱ و ۴۲، پل شیشه‌ای بزرگی ۲ برج را به یکدیگر متصل می‌کند. این پل در ارتفاع ۱۷۵متری از سطح زمین قرار دارد و طول آن ۵۶ متر است. ساخت برج های دوقلوی پتروناس در سال ۱۹۹۵ آغاز شد و در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید. برج های دوقلوی پتروناس به‌عنوان نمادی از پیشرفت اقتصادی و فناوری مالزی شناخته می‌شود. به همین دلیل حتماً سری به این برج‌ها بزنید و عکس‌های یادگاری خاطره‌انگیزی بگیرید.

آدرس: Concourse Level, Petronas Twin Tower, Lower Ground, 50088, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • پارک ماجراجویی ای تی وی (ATV Adventure Park)

جاهای دیدنی مالزی با هدف جذب هر چه بیشتر گردشگر طراحی شده‌اند. یکی از این مکان‌ها که انصافاً‌ گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند، پارک ماجراجویی ای تی وی در کولالامپور است. هر وسیله هیجان‌انگیزی که فکرش را بکنید در پارک ماجراجویی ای تی وی مشاهده می‌شود. گردشگران در این پارک با خودروهای مخصوص، گشت‌و‌گذاری جانانه در مسیرهای جنگلی انجام می‌دهند. در این مسیرها از زمین‌های گِلی، صخره‌های بزرگ و تپه‌های مرتفع عبور می‌کنند تا با معنی واقعی هیجان آشنا شوند. لازم به ذکر است این پارک چندین شعبه در مالزی دارد، با این حال آدرسی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، مکان اصلی پارک به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید حسابی در این پارک به شما خوش بگذرد، بهار و تابستان را به‌عنوان بهترین زمان سفر به مالزی انتخاب کنید.

آدرس:‌ Ulu Klang, Selangor, Kampung Kemensah, 68000, Malaysia
  • پارک موضوعی برجایا تایم اسکوئر (Berjaya Time Square Theme Park)

جاهای دیدنی مالزی هر کدام به داشتن ویژگی‌های خاصی مشهور هستند. پارک موضوعی برجایا تایم اسکوئر نیز لقب بزرگ‌ترین پارک موضوعی سرپوشیده در سرتاسر مالزی را از آن خود کرده است. پارک موضوعی که از آن صحبت می‌‌کنیم در پنجمین طبقه از مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر واقع شده است. سوپرسونیک ادویسه، دی‌.‌اِن‌.‌اِی میکسر و تالار تسخیر از بهترین سرگرمی‌های پارک موضوعی برجایا تایم اسکوئر شناخته می‌شود. در کنار سرگرمی‌های مخصوص بزرگسالان، این پارک تجهیزات بازی کودکانه‌ای هم دارد. این لوازم در باغی با نام باغ فانتزی قرار گرفته تا رؤیای کودکان را به حقیقت تبدیل کند.

آدرس: LOT 01-26, 01-28 & 01-30 1ST FLR, BERJAYA TIMES SQUARE, Jalan Imbi, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Malaysia
  • جنگ لیزر کوالالامپور (Laser Battle Kuala Lumpur)

جاهای دیدنی مالزی سرگرمی‌های پیشرفته‌ای را پوشش می‌دهد. برای نمونه جنگ لیزر کوالالامپور، پیشرفته‌ترین لیزرتَگ‌های آسیا را دارد. همان‌گونه که از نام این مرکز تفریحی پیداست، کودکان و بزرگسالان با سلاح‌های لیزری به جان یکدیگر می‌افتند. این سرگرمی هیجان‌انگیز، در کنار رقابت زیادی که دارد، خطری به کودکان یا بزرگسالان نمی‌رساند. به همین دلیل لحظه‌هایی سرشار از نشاط‌وهیجان را برای گردشگران فراهم می‌کند. جنگ لیزر کولالامپور در هفتمین طبقه از مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر واقع شده است.

آدرس: Central Zone, Level 7 Berjaya Times Square, No.1, Jalan Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Malaysia
  • خانه وارونه کوالالامپور (KL Upside Down House)

جاهای دیدنی کوالالامپور را می‌توانید یکی پس از دیگری بازدید کنید. برای نمونه خانه وارونه کوالالامپور در برج کوالالامپور قرار دارد. این خانه نمایی از منزلی انگلیسی با ۲ طبقه را بازسازی کرده با این تفاوت که وارونه طراحی شده است. وارونگی این خانه باعث می‌شود تا گردشگران احساس عجیبی را در کنار آن تجربه کنند که تاکنون نظیر آن را جایی امتحان نکرده‌اند. به همین دلیل حیف است راهی خانه وارونه کوالالامپور شوید و عکس‌های بامزه‌ای در این خانه نگیرید.

آدرس: Off, Jalan P Ramlee & Jalan Puncak, 50250 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia
  • خیابان پتالینگ (Petaling)

جاهای دیدنی مالزی فرصتی برای گردشگران فراهم می‌کند تا با دستی پر از سوغاتی راهی دیار خود شوند. یکی از این جاها، خیابان پتالینگ است. در این خیابان تا چشم کار می‌کند مغازه‌های کوچک‌و‌بزرگ با ویترین‌های رنگ‌و‌وارنگ صف کشیده‌اند. در این مغازه‌ها از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. خوشبختانه مغازه‌های خیابان پتالینگ، فروشنده‌های خوش‌انصافی دارد. با این حساب اگر اهل خرید سوغات مالزی هستید و می‌خواهید در یکی از معروف ترین خیابان های کوالالامپور گشت‌‌و‌گذار کنید، حتماً‌ سری به خیابان پتالینگ بزنید.

آدرس: Jalan Petaling, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • ساختمان ژونگشان (The Zhongshan Building)

جاهای دیدنی مالزی گاهی اوقات به لحاظ تاریخ ساخت قدیمی به نظر می‌رسند؛ اما از رونق نیفتاده‌اند. یکی از این مکان‌ها، ساختمان ژونگشان است. این ساختمان یکی از بهترین مراکز تجاری مالزی در دهه ۱۹۵۰ میلادی به حساب می‌آمد. این روزها ساختمان ژونگشان به بورس کالاهای هنری مالزی تبدیل شده است. به همین دلیل اگر شمع هنر در وجود شما شلعه می‌کشد، حتماً سری به ساختمان ژونگشان بزنید. در این ساختمان گالری‌های هنری، استودیوهای چاپ، مغازه‌های فروش موسیقی و کتاب‌فروشی مشاهده می‌شود.

آدرس: 80, Jalan Rotan | Jalan Kampung Attap, Kuala Lumpur 50460, Malaysia
  • محله بریک فیلدز (هندوستان کوچک)

جاهای دیدنی کوالالامپور به محله‌های این شهر هم راه پیدا کرده است. یکی از محله‌هایی که در سفر مالزی حتماً باید سری به آن بزنید، محله بریک فلیدز (Little India Brickfields)، است. در این محله تا دلتان بخواهد فروشنده‌های هندی حضور دارند. به همین دلیل نیز اهالی کوالالامپور به آن هندوستان کوچک می‌گویند. پارچه‌های نفیس هندی، جواهر، ادویه‌های خوش‌عطر‌ و غذاهای هندی در این محله فروخته می‌شود. در کنار این مغازه‌ها، چندین معبد کوچک‌و‌بزرگ هندی نیز خودنمایی می‌کند.

آدرس: Jalan Travers to Jalan Tun Sambanthan, Brickfields, Kuala Lumpur 50470, Malaysia
  • محله چینی های کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی فقط به مردمان این دیار مربوط نمی‌شود. در این شهر محله‌ای با نام محله چینی های کوالالامپور وجود دارد. این محله یکی از شلوغ‌ترین محله‌های شهر است. در محله چینی های کوالالامپور، اجناس چینی، کالاهای بدلی و لوازم تزئینی فروخته می‌شود. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، کالاهای این محله قیمت بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های اصل دارند. انصافاً هم باید گفت بعضی از این کالاها چیزی از نمونه‌های اصلی آن کم ندارد.

آدرس: Jalan Petaling, Kuala Lumpur, Malaysia
  • مرکز اکتشاف علمی پتروساینس (Petrosains Science Discovery Centre)

جاهای دیدنی مالزی جنبه علمی هم دارند. یکی از این‌ مکان‌ها، مرکز اکتشاف علمی پتروساینس است. این مرکز در چهارمین طبقه از برج‌ های دوقولو پتروناس قرار دارد. همان گونه که از نام پتروساینس پیداست، این مرکز فضایی شاد و سرگرم‌کننده برای آموزش فناوری‌های استخراج نفت به علاقه‌مندان فراهم کرده است. مرکز اکتشاف علمی پتروساینس در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد. اگر با اهل‌و‌عیال راهی مالزی شده‌اید و فرزند دلبندتان را همراه آورده‌اید، حتماً سری به مرکز اکتشاف علمی پتروساینس بزنید.

آدرس: KLCC, 4 Suria, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia
  • مرکز بازدید رویال سلانگور (Royal Selangor Visitor Centre)

جاهای دیدنی مالزی به اندازه‌ای متفاوت هستند که گاهی اوقات گردشگران را متعجب می‌کنند. مرکز بازدید رویال سلانگور یکی از این همین‌ مکان‌هاست. این مرکز بورس صنایع‌دستی پیوتر است. پیوتر که به آن مِسوار هم گفته می‌شود، صنایع‌دستی است که با ترکیبی از فلز مس و قلع ساخته شده. در مرکز بازدید رویال سلانگور در کنار فروشگاه‌های صنایع‌دستی پیوتر، کارگاه‌های ساخت این محصولات نیز وجود دارد. به لطف این شرایط فرصتی پیدا می‌کنید تا در کنار آشنایی با این هنر خاص و زیبا، سوغاتی‌های پیوتری زیبایی نیز به یادگار ببرید.

آدرس: 4, Jalan Usahawan 6, Setapak Jaya, 53300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • مرکز تفریحی بریک اوت (Breakout Entertainment Center)

جاهای دیدنی مالزی برای گردشگران ماجراجو نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. یکی از این مکان‌ها مرکز تفریحی بریک اوت است. این مرکز تفریحی، نوعی اتاق فرار به حساب می‌آید. اتاق‌های فرار بریک اوت، هر کدام موضوع خاص خودشان را دارد. به همین دلیل گردشگرانی که دل شیر دارند می‌توانند با انتخاب سوژه دلخواه، لحظه‌هایی سرشار از ترس و دلهره را تجربه کنند. حضور در مرکز تفریحی بریک اوت زمانی حسابی خوش می‌گذرد که در گروه‌های چند نفری مشغول بازی شوید.

آدرس: Avenue K, Jalan Ampang, Kampung Baru, 50450 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)

جاهای دیدنی کوالالامپور هر کدام جلوه‌ای از زیبایی‌های این شهر را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. منطقه بوکیت بینتانگ، یکی از مراکز اصلی تفریح و خرید گردشگران به حساب می‌آید. در این منطقه بهترین هتل های مالزی در کنار مراکز خرید مالزی خودنمایی می‌کند. منطقه بوکیت بینتانگ از آن دسته محله‌ های کوالالامپور است که شب ندارد و در تمامی ساعت‌های روز زندگی در آن جریان دارد. در این منطقه بهترین رستوران های کوالالامپور خوانی گسترده برای گردشگران پهن کرده‌اند. این منطقه در تمامی ساعت‌های روز تماشایی است، با این حال گشت‌و‌گذار در منطقه بوکیت بینتانگ شب‌ها حال‌و‌هوای دیگری دارد.

آدرس: Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur 56100, Malaysia

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های تاریخی

  • میدان مردکا کوالالامپور (Merdeka Square)

جاهای دیدنی مالزی هر کدام در قسمتی از کوالالامپور قرار گرفته‌اند. با این حال میدان مردکا، بهترین مکان برای گردشگری در قلب کوالالامپور است. از قرار معلوم در سال ۱۹۵۷، پرچم استقلال مالزی در این میدان به اهتزار درآمد. به همین دلیل این میدان از میادین اصلی این شهر به حساب می‌آید. کوالالامپوری‌ها سالانه در روز استقلال مالزی در این میدان گرد هم جمع می‌شوند و به رقص‌و‌پایکوبی می‌پردازند. بناهای قدیمی و زیبا در اطراف میدان مردا کوالالامپور خودنمایی می‌کند تا این میدان به پاتوق اصلی گردشگران مالزی تبدیل شود.

آدرس: Kuala Lumpur, Malaysia
  • بنای یادبود ملی کوالالامپور (National Monument)

جاهای دیدنی مالزی به رشادت‌های مردمان این دیار هم اشاره می‌کند. مهم‌ترینِ این مکان‌ها، بنای یادبود ملی کوالالامپور است. در جنگ‌های جهانی اول، دوم و دیگر نبردها، چیزی نزدیک به ۱۱هزار مالزیایی جان خود را در راه دفاع از میهن فدا کرده‌اند. به همین دلیل بنای یادبود ملی کوالالامپور در خیابان مجلس این شهر ساخته شده است. گفته می‌شود بنای یادبود ملی کوالالامپور، بلندترین مجسمه برنزی یکپارچه در تمامی دنیاست. در این بنا، ۷ دلاور مالزیایی ایستاده‌اند. هر کدام از این دلاوران نمادی از رهبری، اتحاد، رنج، مقاومت، شجاعت، قدرت و از خود گذشتگی را تداعی می‌کنند.

آدرس: Jalan Parlimen, Kuala Lumpur, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • ساختمان سلطان عبدالصمد (Sultan Abdul Samad Building)

جاهای دیدنی مالزی به پادشاهان این دیار هم اشاره می کند. برای نمونه کافی است سری به میدان مرداکا کوالالامپور بزنید. در همسایگی این میدان، ساختمان سلطان عبدالصمد خودنمایی می‌کند. این ساختمان در سال ۱۸۹۷ میلادی بنا شد. شکوه‌و‌جلال این عمارت باعث شد تا نام پادشاه وقت برای بنا انتخاب شود. عمارتی که از آن صحبت می‌کنیم در طول تاریخ کاربردهای مختلفی داشته است. این عمارت برای مدتی در اختیار دولت بود و جلسه‌های دادگاه عالی مالزی در آن برگزار می‌شد. این روزها ساختمان سلطان عبدالصمد کاربرد گردشگری دارد و چشم‌و‌چراغ خیابان‌های کوالالامپور است.

آدرس: Sultan Abdul Samad Building Kuala Lumpur City Centre Kuala Lumpur Federal Territory of Kuala Lumpur Malaysia

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های مذهبی

  • غار باتو (Batu Cave)

جاهای دیدنی کوالالامپور جاذبه های مذهبی چشمگیری دارند. یکی از این جاذبه ها که پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به آن بزنید، غار باتو است. برای شما از غاری هزارتو صحبت می‌‌کنیم که رمزورازهای زیادی را در خود نهان کرده است. این غار چیزی حدود ۴۰۰ میلیون سال قدمت دارد. در اطراف غار چندین معبد باستانی واقع شده است. سابقه ساخت این معابد به سده ۱۹ میلادی باز می‌گردد. تپه و غار باتو چیزی حدود ۱۳ کیلومتر از شمال کوالالامپور فاصله دارد. این مسیر را می‌توانید با قطار طی کنید.

آدرس: Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia

کلیسای جامع سنت ماری کوالالامپور (St. Mary’s Cathedral Kuala Lumpur)

جاهای دیدنی مالزی طیف گسترده‌ای از ادیان مختلف را پوشش داده‌اند. با این حال کلیسای جامع سنت ماری، یکی از قدیمی‌ترین کلیساها در این منطقه به حساب می‌آید. ساخت این کلیسا در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید. کلیسایی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ معماری، یکی از بناهای قدیمی، اما زیبای مالزی است. سبک معماری گوتیک در این کلیسا خودنمایی می‌کند. این کلیسا در کنار نمای بیرونی تماشایی، فضای داخلی بسیار زیبایی هم دارد. با این حساب اگر به گردشگری در مکان‌های قدیمی با تاریخچه‌ای مذهبی علاقه دارید، کلیسای جامع سنت ماری کوالالامپور دقیقاً همان جایی است که دنبال آن می‌گردید.

آدرس: Jalan Raja, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • مسجد جامع کوالالامپور (Masjid Jamek of Kuala Lumpur)

جاهای دیدنی کوالالامپور جایگاه ویژه‌ای در میان ایرانی‌ها دارند؛ زیرا بسیاری از این اماکن اسلامی هستند. با این حال مسجد جامع کوالالامپور در بین تمامی این جاها، جایگاه ویژه‌ای دارد. همان‌گونه که از نام این مسجد پیداست، مراسم مهم مذهبی مسلمان‌های این شهر در آن برگزار می‌شود. مسجد جامع کوالالامپور سبک معماری مغولی و مراکشی دارد. زمان ساخت این مسجد به سال ۱۹۰۹ میلادی باز می‌گردد. جالب اینجاست که گفته می‌شود مردمان کوالالامپور در سال ساخت مسجد، نخستین نماز جمعه را در آن برپا کردند.

نکته:‌ بازدید از مسجد جامع کوالالامپور نیازمند لباسی پوشیده است و بانوان باید با حجاب کامل وارد مسجد شوند.
آدرس: Masjid Jamek Sultan Abdul Samad Jalan Tun Perak Kuala Lumpur City Centre Kuala Lumpur Federal Territory of Kuala Lumpur Malaysia
  • مسجد فدرال (مسجد ولایت) (Federal Territory Mosque)

جاهای دیدنی مالزی با مساجد باشکوه این سرزمین جلوه پیدا می‌کند. مسجد فدرال که به آن مسجد ولایت نیز گفته می‌شود، یکی از مساجد رسمی و زیبای کوالالامپور است. سبک‌و‌سیاق معماری عثمانی در گوشه‌و‌کنار این مسجد مشاهده می‌شود. به لحاظ وسعت نیز مسجد فدرال یکی از بزرگ‌ترین مساجد منطقه است. این مسجد ۲۲ گنبد دارد که یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. اگر تاکنون مسجد آبی استانبول را دیده باشید، متوجه شباهت‌های چشمگیری میان مسجد فدرال و این مسجد خواهید شد. مسجد فدرال به لحاظ فضای سبز نیز محیطی باطراوت را برای نمازگزاران فراهم کرده است.

آدرس: 50480 Jalan Duta, Kuala Lumpur 50480, Malaysia
  • مسجد ملی مالزی یا مسجد نگارا (National Mosque of Malaysia)

جاهای دیدنی کوالالامپور دلیلی بر اهمیت جایگاه اسلام در میان اهالی مالزی است. در این زمینه می‌توان به مسجد ملی مالزی اشاره کرد. این مسجد در بین باغ‌های سرسبزی با مساحت ۵۳ هزار مترمربع واقع شده است. تاریخ ساخت مسجد ملی مالزی به سال ۱۹۶۵ میلادی باز می‌گردد. مهم‌ترین ویژگی‌ این مسجد، مناره بلند آن است که ۷۳ متر طول دارد. نزدیک به ۱۵ هزار نمازگزار در مسجد ملی مالزی به عبادت مشغول می‌شوند. معماری زیبا، حوض‌های فیروزه‌ای و گنبد و مناره‌های باشکوه از ویژگی‌های اصلی مسجد ملی مالزی به حساب می‌آید. طبق روال بازدید از اماکن اسلامی،‌ حجاب کامل برای بانوان و پوشش شایسته برای آقایان الزامی است.

آدرس: Jalan Perdana, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • معبد تیان هو (معبد تین هو) (Thean Hou Temple)

جاهای دیدنی مالزی فقط به اماکن باشکوه اسلامی خلاصه نمی‌شود. مکان‌های باشکوهی از دیگر ادیان نیز در گوشه‌و‌کنار مالزی خودنمایی می‌کند. یکی از این مکان‌ها که تاریخچه‌ای غنی دارد، معبد تیان هو است. این معبد یکی از مهم‌ترین معابد در جنوب آسیا شناخته می‌شود. معبدی که از آن صحبت می‌کنیم، در ۴ طبقه با کاشی‌های نارنجی و معماری چشمگیر ساخته شده است. تاریخ ساخت این معبد به سال ۱۸۹۴ باز می‌گردد. معبد تیان هو که به آن معبد تین هو هم گفته می‌شود، در تپه‌ای مرتفع واقع شده است. به لطف این ویژگی‌، با گشت‌و‌گذار در معبد تیان هو، نمایی تماشایی از کوالالامپور پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد.

آدرس: 65, Persiaran Endah, Taman Persiaran Desa, 50460 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • معبد چان سی شو یوئن (Chan See Shu Yuen Temple)

جاهای دیدنی مالزی نمادی از اهمیت دین بودایی در میان مردمان این سرزمین است. معبد چان سی شو یوئن، یکی از بزرگ‌ترین معبد‌های بودایی‌ها در سرتاسر جهان به حساب می‌رود. ساخت این معبد در سال ۱۸۹۷ آغاز شد و به سال ۱۹۰۶ پایان یافت. معبد چان سی شو یوئن در منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا قرار دارد. به همین دلیل در کنار سیاحت در معبد، فرصتی برای تازه‌کردن آب‌و‌هوا پیدا می‌کنید. در گوشه‌و‌کنار این معبد تندیس‌هایی از باورهای دین بودا مشاهده می‌شود. بنای معبد نیز طراحی خاص خودش را دارد و مکان مناسبی است برای عکس‌های یادگاری.

آدرس: 172, Jalan Petaling, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • معبد سری ماهاماریان (Sri Maha Mariamman Temple)

جاهای دیدنی مالزی در بین اماکن مذهب هندو نیز جایگاه ویژه‌ای دارند. معبد سری ماهاماریان، معبدی متعلق به هندویان مالزی است. این معبد در سال ۱۸۷۳ ساخته شده و معماری برج‌مانندی دارد. همانند دیگر معابد هندویان، نگاره‌هایی از خدایان هندو در اطراف برج خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید معبد سری ماهاماریان، جایگاه ویژه‌‌ای در میان هندویان دارد. به همین دلیل به رغم گذشت زمان، این معبد در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برد.

آدرس: Jalan Tun H S Lee, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • معبد سین سزه سی یا (Sin Sze Si Ya Temple)

جاهای دیدنی مالزی مربوطه به ادیان مختلفی است که نام بعضی از‌ آن‌ها را کمتر شنیده‌ایم. در این زمینه می‌توان به معبد سین سزه سی یا اشاره کرد. این معبد را یکی از چهره‌های سرشناسِ کوالالامپور قدیم در سال ۱۸۶۴ ساخته است. معبد سین سزه سی یا، مکانی برای نیایش پیروان مکتب تائوئیسم در مالزی به حساب می‌آید. همه‌ساله در سال نو چینی‌ها نورافشانی‌های باشکوهی در این معبد انجام می‌شود. دیوارنگاره‌ها و تندیس‌هایی که در گوشه‌و‌کنار معبد وجود دارد، همگی یادی از فرهنگ چینی را در ذهن تداعی می‌کند.

آدرس: 113A, Jalan Tun H S Lee, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های طبیعی

  • باغ ارکیده کوالالامپور (Kuala Lumpur Orchid Park)

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های طبیعی به اندازه‌ای تماشایی هستند که گردشگران را انگشت به دهان می‌گذارند. برای نمونه کافی است سری به باغ ارکیده کوالالامپور بزنید. همان‌گونه که از نام این باغ پیداست، زیباترین ارکیده‌های جهان در آن کاشته شده است. در کنار این ارکیده‌های زیبا، گل‌های دیگری مانند ختمی نیز در این باغ خودنمایی می‌کند. باغ ارکیده با حدود یک هکتار وسعت، لحظه‌هایی سرشار از آرامش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. در این باغ میمون‌های بامزه‌ای نیز زندگی می‌کنند. در گشت‌و‌گذار از باغ ارکیده کوالالامپور دوربین عکاسی یا گوشی هوشمند با دوربینی باکیفیت فراموش نشود.

آدرس: Jalan Tembusu, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • باغ دریاچه کوالالامپور

جاهای دیدنی کوالالامپور گاهی اوقات در میان مردمان این شهر با نام‌های مختلفی شناخته می‌شوند. یکی از این مکان‌ها، باغ دریاچه کولالامپور است که به آن باغ گیاه‌شناسی پردانا هم می‌گویند. تاریخ افتتاح این باغ به سال ۱۹۸۰ میلادی باز می‌گردد. باغی که از آن صحبت می‌کنیم در دو طرف دریاچه احداث شده است. به همین دلیل نیز به آن باغ دریاچه می‌گویند. زیباترین گل‌های گرمسیری در کنار گیاهان سرسبز در باغ دریاچه انتظار گردشگران را می‌کشد. پارک آهوان، پارک پروانه‌ها و پارک پرندگان از دیگر قسمت‌های باغ دریاچه به حساب می‌آید.

آدرس:‌ Jalan Kebun Bunga, Tasik Perdana, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • پارک آهو کوالالامپور (Deer Park)

جاهای دیدنی مالزی طبیعت جانوری این منطقه را هم پوشش می‌دهند. پارک آهو یکی از این مکان‌هاست که در همسایگی باغ دریاچه قرار گرفته است. همان‌گونه که از نام این باغ پیداست، آهوان خوش‌خرام در آن زندگی می‌کنند. در کنار آهو، چندین گونه گوزن نیز در این باغ حضور دارند.

آدرس: 88 Jalan Perdana, Kuala Lumpur 50480 Malaysia
  • پارک پرندگان کوالالامپور

اگر دلتان برای پرنده‌های خوش‌الحان و رنگارنگ لک می‌زند، در سفر مالزی سری به پارک پرندگان کوالالامپور بزنید. چیزی حدود ۵ هزار پرنده از ۲۰۰ گونه زیبا در این باغ زندگی می‌کنند. طوطی،‌ فلامینگو، مرغ مینا، قرقاول و مرغ مینا از پرنده‌های زیبای پارک پرندگان کوالالامپور به حساب می‌آید. این پرنده‌ها در آسمان پارک با وقار و زیبایی به پرواز در می‌آیند تا خاطره گشت‌و‌گذار در مالزی برای همیشه در ذهن گردشگران ماندگار شود.

آدرس: Kuala Lumpur Bird Park Jalan Cenderawasih Perdana Botanical Gardens Kuala Lumpur Federal Territory of Kuala Lumpur Malaysia
  • پارک پروانه های کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی دل گردشگران عاشق‌پیشه را هم به دست می‌آورد. یکی از این مکان‌‌ها، پارک پروانه‌ های کوالالامپور است. پروانه‌های زیبای این پارک، سیاحت در آن را به گشت‌و‌گذاری شاعرانه برای گردشگران تبدیل می‌کنند. نزدیک به ۶هزار پروانه از ۱۲۰ گونه زیبا در این پارک حضور دارند. در کنار پروانه‌های زیبا، حدود ۱۵ هزار گونه گیاه زیبا نیز در این پارک رشد کرده است.

آدرس: Taman Tasik Perdana, Jalan Cendarasari, Kuala Lumpur, 50480, Malaysia
  • پارک جنگلی کوالالامپور (KL Forest Eco Park)

سرسبزی طبیعت مالزی شرایطی برای احداث زیباترین پارک‌های جنگلی در منطقه فراهم کرده است. پارک جنگلی کوالالامپور یکی از این پارک‌هاست که ۱۱هزار مترمربع وسعت دارد. این پارک از سال‌ها پیش به‌عنوان منطقه‌ای محافظت‌شده در مالزی شناخته می‌شد. به همین دلیل گونه‌های جانوری متنوع و طبیعت دست‌نخورده‌ای دارد.

آدرس: Lot 240, Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • پارک کی ال سی سی (KLCC Park)

اگر یادتان باشد، اشاره کردیم که برج‌ های دوقلوی پتروناس، نمادی از مالزی مدرن به حساب می‌آید. درست در زیر این برج‌ها، پارک کی ال سی سی با مساحت ۲۰ هکتار واقع شده است. درخت‌های سرسبز، دریاچه مواج و پرندگان زیبای پارک کی ال سی سی خستگی را از تن گردشگران بیرون می‌کند.

آدرس: Jalan Ampang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ سلامتی

انصافاً باید اعتراف کرد سیاحت در مالزی گردشگران را خسته می‌کند. به همین دلیل در این شهر چندین مرکز اسپا و ماساژ بسیار معروف وجود دارد. حضور در این مراکز نه‌تنها ضامن سلامتی گردشگران است، بلکه جسم‌وجان گردشگران را برای گشت‌و‌گذار بیشتر در کوالالامپور آماده می‌کند. سالن اسپا سواسنا، استا دونا و مرکز ماساژ و سلامتی اراوان از مهم‌ترین جاهای دیدنی مالزی به لحاظ سلامتی شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ فرهنگی هنری

  • کتابخانه ملی کوالالامپور

مالزی کشوری با فرهنگ غنی و مردمانی متمدن است. به همین دلیل کاملاً پیداست که در این شهر چندین کتابخانه بزرگ وجود داشته باشد. با این حساب کتابخانه ملی کوالالامپور، معروف‌ترین کتابخانه مالزی است. در سال ۱۹۵۹، چراغ سبز دولت برای ساخت این کتابخانه روشن شد. در نهایت نیز در سال ۱۹۶۶، کتابخانه ملی کوالالامپور افتتاح شد. در کنار کتاب‌‌های امروزی، کتاب‌های نفیس، آثار دست‌نویس و کتب عتیقه در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

آدرس: 32, Jalan Tun Razak, Titiwangsa, 50572 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • سینمای گلدن اسکرین (Golden Screen Cinemas)

کوالالامپور سینماهای بی‌شماری دارد، با این حال حساب سینمای گلدین اسکرین با تمامی این سینماها فرق می‌کند. سینمایی که از آن صحبت می‌‌کنیم صندلی‌های تعاملی دارد. این صندلی‌ها همراه با صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم، حرکت می‌کند. از طرف دیگر رایحه‌های مربوط به فیلم در حال پخش، در هوا منتشر می‌شود. این شرایط تجربه‌ای خاص از فیلم‌دیدن در سالن سینما را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: No. 168 Jalan Bukit Bintang | Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur 55100, Malaysia
  • گالری پتروناس

نفت جایگاه ویژه‌ای در میان مردمان مالزی دارد. برای نمونه کافی است نگاهی به گالری پتروناس بیندازید. این گالری در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. از آن زمان تاکنون گردشگران بی‌شماری راه گالری پتروناس را در گرفته‌اند. گالری که از آن صحبت می‌کنیم مدتی است نقل‌مکان کرده و به برج های دوقلو پتروناس منتقل شده. مکان فعلی گالری پتروناس، ۲ هزار مترمربع مساحت دارد و فعالیت‌های شرکت نفتی پتروناس را به گردشگران معرفی می‌کند.

آدرس: Level 3, Suria KLCC, Jalan Ampang, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia
  • گالری جادی باتیک (Jadi Batek Gallery)

جاهای دیدنی مالزی به لحاظ هنری نیز جاذبه های چشمگیری برای گردشگران دارند. یکی از این مکان‌ها، گالری جادی باتیک است. این گالری در سال ۱۹۷۶ افتتاح شده و از آن زمان تاکنون بورس صنایع‌دستی کوالالامپور به حساب می‌آید. در گالری جادی باتیک، انواع صنایع‌دستی و آثار هنری فروخته می‌شود. این گالری پارچه و لباس‌های محلی نفیس را با قیمتی مناسب پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: 30, Jalan Inai, Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • گالری شهر کوالالامپور

جاهای دیدنی مالزی در کنار سرگرمی، اطلاعات ارزنده‌ای از هنر و فرهنگ این مرز و بوم در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. برای نمونه گالری شهر کوالالامپور آثار هنری و عکس‌های تاریخی جالبی دارد. در این گالری ماکت‌های کوچکی از مکان‌های دیدنی شهر نیز مشاهده می‌شود. در ورودی گالری شهر کوالالامپور، سازه‌ای جالب نصب شده که سوژه‌ مناسبی برای عکاسی است.

آدرس: Dataran Merdeka, 27, Jalan Raja, 50050 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia
  • گالری ملی هنرهای تجسمی (National Visual Arts Gallery)

گالری ملی هنری‌های تجسمی مالزی از آن دسته جاهای دیدنی مالزی است که حیف است سری به آن نزنید. این گالری در کنار اینکه بهشت هنردوست‌هاست، آینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ و زندگی مردمان مالزی را به گردشگران عرضه می‌کند. طراحی ساختمان گالری ملی هنرهای تجسمی نیز در نوع خود زیبا و تماشایی است. در این گالری آثاری از هنرمندان مالزیایی و بین‌المللی به معرض نمایش گذاشته شده است.

آدرس: 2 Jalan Temerloh, Kuala Lumpur 53200, Malaysia
  • مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور (Kuala Lumpur Performing Arts Centre)

علاقه‌مندان هنرهای نمایشی از گشت‌و‌گذار در کوالالامپور دست‌خالی بیرون نمی‌آیند. مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور ساختمانی با نمای شیشه‌ای است که در آن باکیفیت‌ترین تئاترهای منطقه به نمایش گذاشته می‌شود. در این مکان در کنار تئاتر، برنامه‌های هنری سرگرم‌کننده دیگری هم در معرض دید گردشگران قرار می‌گیرد.

آدرس: Sentul Link | Jalan Strachan, Kuala Lumpur 51100, Malaysia
  • موزه های مالزی

مالزیایی‌ها در طول تاریخ، سردوگرم روزگار را چشیده‌اند و یادگاری‌های بی‌شماری از دوران باستان در این منطقه باقی مانده است. به همین دلیل هم موزه های زیادی در فهرست جاهای دیدنی مالزی خودنمایی می‌کند. با این حساب برای آشنایی بیشتر با فرهنگ این منطقه پیشنهاد‌ می‌کنیم سری به موزه پلیس سلطنتی مالزی، موزه تلکام، موزه توهمات مالزی و موزه صنایع دستی اورنگ اصلی این شهر بزنید. موزه بانک نگارا مالزی، موزه ملی پارچه، موزه ملی مالزی (موزه نگارا) و موزه هنرهای اسلامی از دیگر موزه‌هایی این دیار به حساب می‌آید که گشت‌و‌گذار در آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

جاهای دیدنی مالزی بساط سرگرمی و شادی گردشگران را فراهم می‌کند. با این حساب امیدواریم اطلاعاتی که از جاهای دیدنی کوالالامپور با شما در میان گذاشتیم، شرایطی فراهم کند تا یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خارجی خود را تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان، اطلاعات سودمندی از سفر مالزی یا بازدید از پوتراجایا دارند، خواهشمندیم این اطلاعات مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

استادیوم ملی بوکیت جلیل، افلاک‌ نمای ملی کوالالامپور، آکواریوم کوالالامپور، برج های دوقلوی پتروناس و پارک ماجراجویی ای تی وی از بهترین جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های تفریح به حساب می‌آیند.

میدان مردا کوالالامپور، ساختمان سلطان عبدالصمد و بنای یادبود ملی کوالالامپور از جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه‌ های تاریخی شناخته می‌شوند.

کلیسای جامع سنت ماری کوالالامپور، مسجد جامع کوالالامپور، مسجد فدرال، مسجد ملی مالزی، معبد تیان هو، معبد جان سی شو یوئن و معبد سری ماهاماریان از جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های مذهبی هستند.

باغ ارکیده کولالامپور، باغ دریاچه کوالالامپور، پارک آهو کوالالامپور، پارک پرندگان کوالالامپور و پارک پروانه های کوالالامپور از جاهای دیدنی مالزی به لحاظ جاذبه های طبیعی به حساب می‌آید.

کتابخانه ملی کوالالامپور، سینمای گلدن اسکرین، گالری پتروناس، گالری جادی باتیک، گالری شهر کوالالامپور و گالری ملی هنرهای تجسمی کوالالامپور، جاهای دیدنی مالزی به لحاظ فرهنگی هنری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.