خیابان ۱۷ شهریور مشهد | تجربه خریدی ارزان و متنوع

9

مشهد یک قطب توریستی و گردشگری بزرگ محسوب می‌شود. همه ساله بیش از 25میلیون گردشگر از شهر مشهد بازدید می‌کنند. تردد گردشگران در این شهر باعث به‌وجود‌آمدن امکانات فراوانی از جمله انواع مراکز خرید شده است. خیابان 17 شهریور مشهد نیز یکی از مناطق پربازدید به منظور خرید سوغات محسوب می‌شود. امروز قصد داریم تا این خیابان را به‌صورت کامل به شما عزیزان همراه معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

خیابان 17 شهریور کجاست؟

خیابان 17 شهریور در بخش جنوب‌شرقی حرم مطهر و حد‌فاصل میدان 17 شهریور و خیابان فدائیان اسلام در خراسان رضوی قرار دارد. در محدوده این خیابان حدود 16 مرکز خرید متعدد به چشم می‌خورد و به همین خاطر یکی از خیابان های معروف مشهد برای خرید محسوب می‌شود. دسترسی به این خیابان بسیار ساده است و خود 17 شهریور در طرح ترافیک قرار ندارد.

نمایی ازخیابان 17 شهریور

در شهرهای مختلف، برخی از خیابان‌ها به دلایل متفاوتی شهرت پیدا می‌کنند. به عنوان مثال خیابان ولیعصر تهران جزء مهم‌ترین خیابان‌های پایتخت به حساب می‌آید. در مشهد نیز خیابان‌های معروف و پرتردد فراوانی وجود دارند؛ اما خیابان 17 شهریور مشهد بی‌تردید یکی از مهم‌ترین خیابان‌های این شهر به شمار می‌آید. این خیابان از میدان 17شهریور آغاز می‌شود و تا تقاطع خیابان فدائیان اسلام ادامه دارد. خیابان 17 شهریور مشهد یک خیابان ماشین‌رو محسوب می‌شود؛ اما پیاده‌روهای بسیار عریضی دارد. با وجود پیاده‌روهای عریض و بزرگ، باز هم برای عبور از این مسیر، باید شانه به شانه سایر بازدیدکنندگان عبور کنید. تقریباً در تمام روزهای هفته و هر ساعت روز، ازدحام جمعیت بسیاری را در این خیابان مشاهده خواهد کرد.

در طول مسیر خیابان 17 شهریور مشهد، ده‌ها مرکز خرید و پاساژ بسیار بزرگ حضور دارند. به همین خاطر خیابان 17 شهریور را باید بزرگ‌ترین مرکز تجاری در تمام مشهد دانست. در بین این مراکز خرید می‌توان به پاساژ قائم، آسیا، افشار، آسمان و ده‌ها پاساژ دیگر اشاره کرد که یکی از دیگری بزرگ‌تر و متنوع‌تر هستند. همچنین پارک میرزا کوچک خان جنگلی که ازجمله جاهای دیدنی مشهد است نیز در نزدیکی این خیابان قرار دارد.

مسیر دسترسی به خیابان 17 شهریور

زمان لازم برای بازدیدحدود ۵ ساعت و بیشتر
ساعات بازدید۸ صبح تا ۱۰ شب
آدرسمشهد، بلوار شیخ طوسی، میدان 17 شهریور، خیابان 17 شهریور
  • دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

نمایی ازمیدان بیت المقدس مشهد

در وهله اول باید به این مسئله اشاره کنیم که اطراف خیابان 17 شهریور امکان پارک خودرو در بخش‌های بسیاری ممنوع است. به همین خاطر فقط باید از پارکینگ پاساژهای همانند اکسون یا آسمان استفاده کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که خیابان 17 شهریور مشهد، یکی از خیابان‌های محدودکننده طرح ترافیک است. یعنی اگر از این خیابان به‌سمت حرم مطهر وارد شوید، مشمول جریمه رانندگی خواهید شد. با وجود این اگر طرح ترافیک تهیه کرده باشید یا در ساعات غیر طرح وارد شوید، می‌توانید از میدان بیت‌المقدس و در امتداد بازار رضا، به سمت میدان 17 شهریور حرکت کنید. همچنین دسترسی به این خیابان از طریق خیابان شیرودی و بلوار وحدت نیز امکان‌پذیر است.

  • دسترسی با وسایل نقلیه عمومی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به خیابان 17 شهریور، ایستگاه مترو 17 شهریور است. این ایستگاه کمی بالاتر از میدان 17 شهریور و در ابتدای بلوار وحدت قرار دارد. فاصله این ایستگاه مترو تا میدان حدود دو کورس تاکسی است. از مترو می‌توانید پیاده یا با تاکسی خودتان را به خیابان 17 شهریور برسانید.

مراکز خرید خیابان 17 شهریور

وجود این تعداد مرکز خرید دوش به دوش یکدیگر باعث شده تا این خیابان بهترین گزینه برای خرید مردم محلی مشهد و خرید سوغات برای مسافران باشد. حتی اگر در شهر بزرگ و شلوغی همانند تهران هم زندگی کنید، بازدید از این خیابان می‌تواند برای شما تجربه‌ای جذاب باشد. وجود هزاران فروشگاه مختلف در کنار یکدیگر باعث شده تا بازار رقابت بین اصناف بسیار داغ شود و همواره این بازار رقابتی به نفع مصرف‌کننده خواهد بود. از این رو باید انتظار خریدی ارزان با قیمت واقعی و عالی را در این خیابان داشته باشید.

نمایی ازمغازه های اطراف خیابان 17 شهریور

لازم به ذکر است که تبدیل‌شدن این خیابان به یک مرکز تجاری بزرگ و پرتردد باعث به‌وجود‌آمدن مشاغل بسیاری در حاشیه آن شده است. به‌عنوان مثال در نزدیکی این خیابان می‌توانید شاهد چندین و چند هتل، هتل آپارتمان و مسافرخانه باشید. ده‌ها رستوران از بهترین رستوران های مشهد، بوفه، سوپرمارکت و دکه اغذیه‌فروشی در نزدیکی این خیابان به چشم می‌خورند که کسب‌وکار آن‌ها نیز به برکت این خیابان رونق پیدا کرده است. همه این مسائل دست به دست هم داده‌اند تا خیابان 17 شهریور مشهد را به یک منطقه عالی گردشگری تبدیل کنند.

اگر مشتاق هستید در کنار خریدگردی سری به جاذبه‌های گردشگری مشهد بزنید، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد

مراکز خرید و پاساژهای خیابان 17 شهریور مشهد

  • پاساژ قائم

پاساژ قائم در جمع مراکز خرید خیابان 17 شهریور، یکی از مهم‌ترین پاساژها به حساب می‌آید. پاساژ قائم جزء مراکز خرید قدیمی مشهد محسوب می‌شود و حتی هنوز هم ظاهری قدیمی دارد. این پاساژ دارای دو طبقه است. یک طبقه آن زیرزمین و یک طبقه دیگر همکف است. طبقه زیرهمکف این مجموعه دارای تعداد کمی پله‌‌ است و لازم نیست که نگران دسترسی به آن باشید.

در این طبقه می‌توانید انواع فروشگاه عمده‌فروشی لوازم‌آرایش را مشاهده کنید. البته نگران نباشید، برخی از این فروشگاه‌ها فروش تکی دارند و با سود بسیار کمی فروش خود را انجام می‌دهند. در طبقه همکف نیز چندین مغازه فروشگاه لوازم آرایشی به همراه چند فروشگاه لباس زیر زنانه و مردانه به چشم می‌خورند. شما می‌توانید خریدی بسیار ارزان‌قیمت و باکیفیت در این پاساژ انجام دهید. به همین خاطر هم هست که پاساژ قائم در بین مراکز خرید مشهد شهرت بسیاری دارد.

  • پاساژ افشار

پاساژ افشار در حقیقت بورس لباس‌های مجلسی زنانه و مردانه است. در این پاساژ چندین و چند مغازه و بوتیک کنار یکدیگر وجود دارند که همگی انواع لباس‌های شیک مجلسی مردانه و زنانه عرضه می‌کنند. کیفیت لباس‌های عرضه‌شده در این پاساژ بسیار عالی است و همگی خوش‌دوخت هستند. همچنین در دوخت آن‌ها از بهترین پارچه استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت‌های این پاساژ شاید در مقایسه با سایر پاساژهای خیابان 17 شهریور مشهد کمی گران‌تر باشد؛ اما لباس‌های مجلسی آن در قیاس با مراکز خرید لوکس و گران‌قیمت مشهد، به‌مراتب ارزان‌تر است. پس اگر به دنبال یک کت شلوار مردانه شیک و خوش‌دوخت یا لباس شب زیبای زنانه هستید، حتماً سری به این پاساژ بزنید.

  • پاساژ آسمان

نمایی ازمراکز خرید خیابان 17 شهریور

پاساژ آسمان یکی از مراکز خرید تازه‌تأسیس در خیابان 17 شهریور به حساب می‌آید. این پاساژ ظاهری بسیار لوکس و امروزه دارد و در ساخت آن از همه امکانات رفاهی و خدماتی استفاده شده است. شما می‌توانید در این پاساژ با کمک آسانسور و پله‌برقی از طبقات مختلف بازدید کنید. پس اگر به هر دلیلی قادر به بالا یا پایین رفتن از پله نیستید، بهتر است این مجتمع را برای خرید انتخاب کنید.

پاساژ آسمان با 18 طبقه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد در این خیابان محسوب می‌شود و یک پارکینگ اختصاصی بسیار بزرگ دارد. جالب است بدانید که پارکینگ این مجموعه، یکی از بزرگ‌ترین پارکینگ‌ها در تمام مشهد است.

پاساژ آسمان را می‌توان بورس انواع البسه و کالاهای برند و لوکس دانست. در حقیقت باید گفت که قیمت‌های ارائه‌شده در این پاساژ نسبت به پاساژهای اطراف کمی بیشتر و نسبت به پاساژهای لوکسی همانند برج آرمیتاژ، به‌مراتب کمتر است. به زبان ساده‌تر باید گفت که در این مرکز خرید می‌توانید کالاهای بسیار باکیفیت، عالی، زیبا و مدرن را با قیمتی منطقی و واقعی و نه گزاف و گران تهیه کنید. این پاساژ بسیار بزرگ است و با حدود 700 فروشگاه، باید ساعات طولانی را برای گشت‌وگذار در آن صرف کنید.

  • پاساژ آسمان 2

با توجه به محبوبیت پاساژ آسمان، دقیقاً در خیابان 17 شهریور و نزدیکی همین مرکز خرید، پاساژ دیگری با نام پاساژ آسمان 2 نیز افتتاح شد. این مرکز خرید، یک نمایشگاه دائمی و بازار تخصصی هنر و صنایع دستی محسوب می‌شود و تحت عنوان بازار فرهنگ و هنر مشهد به کار خود ادامه می‌دهد. اگر به خرید آثار هنری و تابلوهای نقاشی یا صنایع دستی علاقه دارید، می‌توانید از این پاساژ نیز دیدن کنید.

  • برج تجاری اکسون

نمایی ازبرج تجاری اکسون مشهد

برج تجاری اکسون با 16 طبقه و ارتفاع 65 متر یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خیابان 17 شهریور مشهد به حساب می‌آید. این مجتمع دارای امکانات کاملی مثل پارکینگ، آسانسور، آسانسور پانوراما، پله‌برقی، سیستم اعلان و اطفای حریق خودکار، سیستم اسپرینکلر، آبنمای تصویری، دوربین مداربسته، اینترنت رایگان و هرآن چیزی است که تصور می‌کنید. برج تجاری اکسون با حدود 3هزار واحد تجاری، یکی از بزرگ‌ترین‌ پروژه‌های تجاری در مشهد محسوب می‌شود. 9 طبقه از این برج کاربری تجاری دارند و در مابقی طبقات می‌توانید شاهد حضور شهربازی و شهر کودک، فودکورت و کافی شاپ باشید.

طبقات بخش تجاری برج اکسون به‌صورت کاملاً تفکیک‌شده طراحی شده است. طبقه چهارم این برج به فروشگاه‌های کالای خواب، طبقه سوم به فروشگاه‌های کیف و کفش، طبقه دوم به فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، طبقه همکف و طبقه منفی یک به فروشگاه‌های لباس بزرگسال و کودک، طبقه منفی دو به صورت تخصصی به فروش مانتو و طبقه منفی سه به فروش سیسمونی و لوازم کودک اختصاص یافته است. این مرکز خرید یک پاساژ بسیار لوکس است که با توجه به موقعیت قرارگیری، قیمت مناسبی نسبت به سایر پاساژهای لوکس مشهد دارد.

  • پاساژ کیمیا

نمایی از خیابان 17 شهریور

پاساژ کیمیا یکی دیگر از پاساژهای لوکس و امروزی خیابان 17 شهریور مشهد به حساب می‌آید که ظاهری بسیار زیبا دارد. این مرکز خرید را می‌توان از نظر لوکس و زیبا‌بودن با برج تجاری اکسون مقایسه کرد؛ اما به‌مراتب کوچک‌تر است و فروشگاه‌های کمتری دارد. در این فروشگاه می‌توانید شاهد حضور انواع فروشگاه طلا و جواهرات، لباس زنانه و مردانه، عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی باشید.

نمایی ازفضای داخلی پاساژ کیمیا

به‌دلیل استقبال فراوان مردم از این مرکز خرید، مدیران و سرمایه‌گذاران پاساژ کیمیا تصمیم گرفتند تا شعبه دوم این پاساژ را در همین خیابان و نزدیکی شعبه اول تأسیس کنند. در حال حاضر دو شعبه پاساژ کیمیا 1 و 2 در خیابان 17 شهریور مشهد وجود دارد که هر دو جزء بهترین پاساژهای این خیابان به حساب می‌آیند. کالاهای عرضه شده در این خیابان همگی لوکس و باکیفیت هستند و در مقایسه با پاساژهای لوکس مشهد همانند برج سلمان یا آرمیتاژ، قیمتی منطقی‌تر دارند.

هتل های اطراف خیابان 17 شهریور مشهد

  • هتل بوشرا؛
  • هتل جواد؛
  • هتل روتانا؛
  • هتل کوثر؛
  • هتل رفاه؛
  • هتل کارین؛
  • هتل کیانا؛
  • هتل قصر الضیافت؛
  • هتل کنعان؛
  • هتل الماس 2؛
  • هتل اترک؛
  • هتل قصر.

رستوران های نزدیک خیابان 17 شهریور

  • رستوران امید؛
  • رستوران لبنانی زیتون؛
  • رستوران رویال مرسده؛
  • رستوران قصر عتیق؛
  • رستوران ابولفضل ترک؛
  • رستوران ادیب؛
  • رستوران کالسکه طلایی؛
  • رستوران رضایی؛
  • رستوران قصر و عماره.

بهترین زمان بازدید از خیابان 17 شهریور

نمایی ازمناسبت‌های مذهبی خیابان 17 شهریور

شاید درباره یک بازارچه، بهترین زمان بازدید معنایی نداشته باشد؛ اما خرید‌کردن نیز اصول و قوانین خاص خود را دارد. به همین خاطر است که برخی افراد خرید مقرون‌به‌صرفه و عالی انجام می‌دهد و برخی دیگر قادر به چنین کاری نیستند. در دوران پیک‌سیزن، یعنی ایام نوروز، تابستان و مناسبت‌های مذهبی، مشهد بسیار شلوغ می‌شود و در این خیابان صدا به صدا نمی‌رسد. در این دوران سر فروشندگان بسیار شلوغ است و اصلاً امکان تخفیف گرفتن یا یافتن کالای مدنظرتان با آرامش وجود ندارد. از طرف دیگر در دوران آف-سیزن، همانند زمستان و پاییز، این خیابان نسبتاً خلوت است و بسیاری از فروشندگان برای جذب مشتری، پیشنهادی ویژه‌ای را ارائه می‌دهند. پس بهترین زمان بازدید از این خیابان، ایام آف-سیزن مشهد است.

خب دوستان و همراهان عزیز ره بال آسمان، شما به‌صورت کامل با خیابان 17 شهریور مشهد آشنا شدید. آیا تا به حال تجربه بازدید از این خیابان را داشته‌اید؟ اگر این‌طور است، با ما درباره تجربه خود بگویید. به نظر شما این خیابان برای خرید سوغات گزینه مناسبی محسوب می‌شود؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم.

این خیابان در حد فاصل بین میدان 17 شهریور و خیابان فدایان اسلام قرار دارد.

در این خیابان حدود 16 مرکز خرید بزرگ و صدها مغازه مختلف وجود دارد.

قیمت‌های این منطقه بسیار مطلوب و مقرون‌به‌صرفه است.

دسترسی به این خیابان از طریق بلوار وحدت، خیابان سلیمان خاطر، شهید حنایی و فدایان اسلام امکان‌پذیر است.

بله، در این خیابان چندین و چند پارکینگ متعدد در مراکز خرید و پارکینگ‌های عمومی مختلف حضور دارند.

خود خیابان 17 شهریور در محدوده طرح نیست؛ اما اگر از این خیابان به سمت حرم مطهر حرکت کنید، وارد طرح ترافیک خواهید شد.

خیابان 17 شهریور تا حرم تنها 1.5کیلومتر فاصله دارد و در عرض کمتر از 5 دقیقه می‌توانید خودتان را به حرم مطهر برسانید.

3/5 (6 نظر)
9 نظرات
  1. زهره می گوید

    سلام امروز که تعطیل رسمی هست ۱۷ شهریور بسته اند

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز.
      بله در ایام شهادت پایان ماه صفر، به احترام حضرت رضا (ع) اکثر پاساژها و مجتمع‌های تجاری نزدیک به حرم تعطیل هستند. محدوده هفده شهریور هم شامل این موضوع می‌شه.

  2. م.رامش می گوید

    سلام روزهای ۵ شنبه ی غیر تعطیل پاساژ های ۱۷ شهریور برای خرید لباس ،از همون۸ تا ۱۰ شب بازه؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. بله معمولاً باز هستند. البته شما ساعت ۹ تشریف ببرین که مطمئن باشید اکثر مغازه‌ها باز شده‌اند.

  3. سروش نیا می گوید

    سلام پاساژها روز جمعه باز هستند

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام. بله معمولا از ساعت ۱۰ صبح باز هستند.

  4. داوود می گوید

    سلام بانو تقیان من امروز از بازار هفده شهریور خرید کردم قیمت هاش هم مناسب هست . مرسی از معرفی مرکز خرید .

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام داوود عزیز. خیلی خرسندیم که تجربه خرید خوبی داشتید.

  5. علی می گوید

    سلام لطفا پیچ اینستا بزارین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.