پارک های آبی استانبول | زنگ تفریحی برای آب بازی مهیج

0

پارک های آبی استانبول جایی است که گردشگران به خودشان زنگ تفریح می‌دهند تا در شادی و سرگرمی‌های آبی غرق شوند. انصافاً هم باید به افرادی که بار سفر به جاهای دیدنی ترکیه بسته‌اند برای انتخاب این تفریح جذاب به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول حق داد. استانبول با داشتن نزدیک به ۲۰ ساحل، به لحاظ تفریحات دریایی چیزی کم‌و‌کسر ندارد. همه می دانیم که خوش‌گذرانی در پارک های آبی استانبول با سواحل این شهر قابل مقایسه نیست.

در این پارک‌ها هر سرگرمی هیجان‌انگیزی که فکرش را بکنید مهیاست. پارک های آبی استانبول در کنار بازی‌های هیجان‌انگیز، مکان‌های جالبی برای آب‌بازی کودکان دارد. حتی برای افرادی که سن‌و‌سالی از آن‌ها گذشته نیز سرگرمی‌های آرامش‌بخشی در این پارک‌ها به چشم می‌خورد. با این حساب اگر نمی‌خواهید نیمی از عمر شما بر فنا برود، در اولین فرصت برنامه‌ای برای سفر به استانبول و خوشگذرانی در پارک های آبی آن بچینید. برای اینکه در این برنامه چیزی از قلم نیفتد، با هم به بهترین پارک های استانبول نگاهی می‌اندازیم.

پارک آبی دلفین استانبول

امکان ندارد جایی صحبت از بهترین پارک های آبی استانبول باشد و نامی از پارک آبی دلفین (Aqua Club Dolphin)، به گوش شما نخورد. پارک آبی دلفین به لحاظ مساحت یکی از بزرگ ترین پارک های آبی ترکیه است.

  • سرگرمی‌ های پارک آبی دلفین استانبول

پارک آبی دلفین، ۱۲ سرسره کوچک و بزرگ دارد که یکی از دیگری هیجان‌انگیزتر هستند. این سرسره‌ها برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده‌اند. بازی‌های آبی این پارک فقط به سرسره‌های آن ختم نمی‌شود. در گوشه‌و‌کنار پارک هیجان‌انگیزترین وسیله‌های آب‌بازی قرار دارد.

از سرسره‌ها و بازی‌های پارک آبی دلفین که بگذریم به استخرهای کوچک و بزرگ این پارک می‌رسیم. این استخرها با فاصله‌ای مناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. استخر مخصوص بچه‌ها، شناگران حرفه‌ای و استخری با امواج مصنوعی را می‌توان از سرگرمی‌های مهم پارک آبی دلفین نام برد. سیاه‌چاله آبی، شاه‌کبرا، سونامی، کامیکازه و آناکوندا سیاه از سرگرمی‌های خاص و هیجان‌انگیز پارک آبی دلفین به‌عنوان یکی از بهترین پارک های آبی استانبول به حساب می‌آیند.

در کنار تمامی این سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، دلفین‌های شیطان و شیرماهی‌های بامزه در کلاب دلفین هنرنمایی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به همراه فرزندان خود راهی ترکیه شده‌اید، حتماً دست بچه‌‌ها را بگیرید و سری به پارک آبی دلفین بزنید.

  • امکانات رفاهی پارک آبی دلفین استانبول

تصویری از امکانات رفاهی پارک آبی دلفین استانبول

اگر به همراه خانواده قصد سفر به استانبول دارید و می‌خواهید در کنار اهل منزل آب‌تنی کنید. حتماً سری به پارک آبی دلفین استانبول بزنید. این پارک یکی از بهترین و امن‌ترین استخرهای خانوادگی استانبول را دارد. ورود مجردها به این استخر خانوادگی ممنوع است تا در کنار اهل منزل با خاطری‌جمع تنی به آب بزنید.

در کنار تمامی تفریح‌های آبی که به آن‌ها اشاره کردیم، چندین رستوران، فست‌‌فود و کافه نیز در اطراف پارک آبی دلفین وجود دارد. بوی خوش غذاهای استانبولی از این رستوران‌ها به مشام می‌رسد تا در کنار آب‌بازی خاطره‌انگیز، غذای خوشمزه‌ای هم نوش جان کنید.

تصویری از استخر پارک آبی دلفین ها

ناگفته نماند پارک آبی دلفین مجموعه‌ای روباز است. با توجه به این شرایط، فقط در بهار و تابستان به گردشگران خدمات می‌دهد. به این نکته نیز اشاره کنیم که محبوبیت پارک آبی دلفین استانبول باعث شده تا در روزهای پرگردشگر صف‌های بسیار شلوغی را در کیوسک فروش بلیط پارک مشاهده کنیم.

هزینه ورودیبرای آقایان: ۷۰ لیر
برای خانم‌ها: ۶۰ لیر
برای کودکان بیشتر از ۵ سال: ۳۵ لیر
برای کودکان زیر ۵ سال: رایگان
ساعت کاریاز ۹ صبح تا ۷ عصر (در روزهای گرم سال)
تعطیلی: یکشنبه‌ها
آدرسترکیه، استانبول، باشاک‌شهر، باهچه‌شهیر، خیابان کمال پاشا
اگر توریست هستید و اقامت ترکیه را ندارید،‌ به هزینه ورودی خود ۳۰ تا ۴۰ لیر اضافه کنید.
در میدان تکسیم اتوبوس‌های رایگانی برای ایاب‌و‌ذهاب گردشگران به کلاب دلفین قرار دارد.

پارک آبی توزلا (مارینا آکوا) استانبول

پارک های آبی استانبول یکی از دیگری بزرگ‌تر است؛ اما هیچکدام به بزرگی پارک آبی توزلا (Tuzla Marina Aquapark)، نمی‌رسد. این پارک با نام مارینا آکوا پارک نیز شناخته می‌شود و در همسایگی ساحل زیبای توزلا قرار دارد.

  • سرگرمی‌های پارک آبی توزلا استانبول

تصویری از پارک آبی توزلا استامبول

پارک آبی توزلا استانبول سرگرمی‌هایی دارد که نظیر آن را در کمتر جایی خواهید دید. یکی از این سرگرمی‌های مهیج، سرسره‌ای تیوپی با ارتفاع ۲۵ متر است. جالب است بدانید نه‌تنها در خاورمیانه،‌ بلکه حتی در اروپا نیز سرسره‌ای با چنین ارتفاعی وجود ندارد. بعید می‌دانیم نمونه تونل‌های رنگین‌کمانی پارک آبی توزلا در هیچ‌کدام از پارک های آبی استانبول وجود داشته باشد. این تونل‌ها از بیرون رنگی مانند رنگین‌کمان دارند. ماجرا در داخل تونل از قرار دیگری است و با تونلی تاریک روبه‌رو هستید که پس از محیطی طولانی و تاریک، گردشگران را به داخل حوضچه آب پرت می‌کند.

جت‌اسکی، غواصی، ساید‌کیک، سرسره‌های هیجان‌انگیز، استخرهای خانواده، کودکان، سالن کف‌بازی و موج‌آب از دیگر سرگرمی‌های پارک آبی توزلا استانبول به حساب می‌آیند.

  • امکانات رفاهی پارک آبی توزلا استانبول

تصویری از پارک آبی توزلا استامبول

برای شما گفتیم پارک آبی توزلا استانبول در نزدیکی ساحل قرار دارد. به لطف چنین نمایی، مسئولان پارک امکان برگزاری مهمانی‌های اشرافی و حتی مراسم عروسی را فراهم کرده‌‌اند. این شرایط پارک آبی توزلا را به یکی از بهترین پارک های آبی استانبول تبدیل می‌کند. آقایان بیشتر از ۱۵ سال بدون همراه خانم اجازه ورود به این پارک را ندارند. به لطف این شرایط با پارک آبی روبه‌رو هستید که شرایطی کاملاً امن و خانوادگی برای گردشگران فراهم می‌کند. از امکانات رفاهی پارک که بگذریم به رستورانی با غذاهای خوشمزه می‌رسیم. پارک آبی توزلا به داشتن رستوران ۵ ستاره‌ای افتخار می‌کند که انواع غذاهای دریایی در آن پخته می‌شود.

هزینه ورودیبرای بزرگسالان و کودکان بیشتر از ۴ سال: ۹۴ لیر
برای کودکان کمتر از ۴ سال: رایگان
ساعت بازدیداز دوشنبه تا شنبه: از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ عصر
یکشنبه‌ها: تعطیل
آدرسترکیه، استانبول، منطقه بالیک چیلار

پارک آبی ویالند (اسفانبول) استانبول

پارک های آبی استانبول برتری‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. یکی از این پارک‌های آبی که گزینه مناسبی برای آب‌بازی و خوشگذرانی به نظر می‌رسد، پارک آبی ویالند استانبول (Vialand Theme Park) یا همان پارک اسفانبول، با چیزی حدود ۲۰۰ مترمربع مساحت است. این مجموعه آبی از بهترین پارک های آبی استانبول به حساب‌ می‌آید. هر سرگرمی آبی که فکرش را بکنید در پارک آبی ویالند استانبول پیدا می‌شود.

  • سرگرمی‌های پارک آبی ویالند استانبول

پارک آبی ویالند (اسفانبول) استانبول

پارک‌ های آبی استانبول عموماً جدید و تازه‌ساز هستند؛ اما پارک آبی ویالند یکی از جدیدترینِ این پارک‌های آبی است. پارک آبی که از آن صحبت می‌‌کنیم در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد. جدیدترین سرگرمی‌های آبی روزِ دنیا در این پارک وجود دارد. یکی از این سرگرمی‌ها که در کمتر پارک آبی شاهد آن هستیم، ترن هوایی پارک ویالند استانبول است. این ترن هوایی در کمتر از ۳ ثانیه سرعتی بیشتر از ۱۱۰ کیلومتر می‌گیرد تا نفس را در سینه سرنشینانش حبس کند. رودخانه وحشی ویالند، برج عدالت، روزی روزگاری، سرسره‌ وایکینگ‌ها و تونل جهانگرد کوچک از دیگر سرگرمی‌های پارک آبی ویالند استانبول به حساب می‌آیند. این ویژگی‌ها را در کمتر پارکی از میان بهترین پارک های آبی استانبول سراغ داریم.

  • امکانات رفاهی پارک آبی ویالند استانبول

تصویری از پارک آبی ویالند استانبول

برای شما گفتیم که پارک آبی ویالند یکی از وسیع‌ترین پارک‌های آبی منطقه است. برای رفت‌و‌آمد راحت میان بازی‌های مختلف در این پارک، قطاری جالب تعبیه شده است. این قطار گردشگران را به قسمت‌های مختلف پارک آبی می‌رساند. پارک های آبی استانبول به داشتن رستوران‌های درجه‌یک معروف هستند. پارک آبی ویالند نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این پارک می‌توانید پس از آب‌تنی، سری به رستوران‌های درجه‌یک آن بزنید و دلی از عزا در آورید. مسئولان پارک آبی ویالند برای اینکه این پارک هم فال باشد و هم تماشا، مرکز خرید بزرگی نیز در همسایگی آن ساخته‌اند. این شرایط پارک آبی ویالند را به مجموعه‌ آبی تمام‌عیاری برای تفریح و سرگرمی تبدیل کرده است.

هزینه ورودیبرای بزرگسالان: ۱۶۹ لیر
برای کودکان ۴ تا ۱۴ سال: ۱۵۹ لیر
برای کودکان کمتر از ۴ سال: رایگان
ساعت بازدیداز ۱۰:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب
آدرسترکیه، استانبول، ناحیه اروپایی ایوب، محله یشیلپینار، خیابان شهیت متین کایا، شهربازی ویالند

پارک آبی آکوا مارین استانبول

پارک های آبی استانبول هرکدام جاذبه‌های خاصی دارند. یکی از خاص‌ترین آن‌ها، پارک آبی آکوا مارین (Aqua Marine Aquapark) است. پارکی که از آن صحبت می‌‌کنیم به لحاظ زمان ساخت یکی از پارک‌های نسبتاً قدیمی استانبول به حساب می‌آید. این شرایط باعث شده تا در طول چند دهه اخیر، سرگرمی‌های بیشتری به پارک آبی آکوا مارین اضافه شود.

  • سرگرمی‌های پارک آبی آکوا مارین استانبول

تصویری از پارک آبی آکوا مارین استانبول

برای تعریف از سرگرمی‌‌های پارک آبی آکوا مارین کافی است به این نکته اشاره کنیم که این پارک به انداز‌ه‌ای سرگرمی دارد که ۳ هزار نفر همزمان می‌توانند در آن تفریح کنند. سرگرمی‌های پارک آبی آکوا مارین یکی از دیگری هیجان‌انگیزتر است.

اگر می‌خواهید ماجراجویی خود را امتحان کنید بهتر است حتماً سری به سرسره کامیکازه، سیاه‌چاله، و سرسره‌های مرتفع پارک آبی آکوا مارین بزنید. قایق‌موتوری، رَفتینگ (Rafting)، استخر موج، سالن کف‌بازی و چترهای خورشیدنی را می‌توان از دیگر سرگرمی‌های هیجان‌انگیز پارک آبی آکوا مارین نام برد.

  • امکانات رفاهی پارک آبی آکوا مارین

تصویری از پارک آبی آکوا مارین استانبول

پارک های آبی استانبول امکانات رفاهی بی‌شماری دارند. پارک آبی آکوا مارین نیز برای اینکه از این قافله عقب نیفتد. امکانات رفاهی جالبی دارد که در کمتر پارکی شاهد آن هستیم. یکی از این امکانات که جلوه بصری خاصی به پارک آبی می‌دهد، آبشاری زیباست که زیبایی‌های پارک‌ را دوچندان می‌کند. برگزاری کنسرت‌های موسیقی نیز ویژگی جالب دیگری است که در کمتر پارک آبی شاهد آن هستیم. از این امکانات جالب که بگذریم به غذاهای خوشمزه رستوران‌های پارک آبی آکوا مارین می‌رسیم. این پارک آبی چندین رستوران کوچک و بزرگ با غذاهای محلی و بین‌المللی دارد. آموزش غواصی، ورزش‌های آبی، بازی‌های مخصوص توان‌یابان و خردسالان و چندین سالن شنای مجهز را می‌توان از دیگر امکانات رفاهی پارک آبی آکوا مارین استانبول نام برد.

هزینه ورودیبرای آقایان: ۴۰ لیر (در آخر هفته ۴۵ لیر)
برای خانم‌ها: ۳۰ لیر
برای کودکان ۴ تا ۱۲ سال: ۲۰ لیر
برای کودکان کمتر از ۴ سال: رایگان
ساعت بازدیداز ۹ صبح تا ۷ عصر
آدرسترکیه، استانبول، منطقه اروپایی بویوک‌چکمجه، خیابان کوماندو 4

پارک آبی کالسیوم استانبول

پارک های آبی استانبول در کنار سرگرمی‌های بی‌شمار، لحظه‌هایی سرشار از آرامش را نیز برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. پارک آبی کالسیوم (coliseum)، یکی از این پارک‌هاست که گردشگران از حضور در آن سیر نمی‌شوند.

  • سرگرمی‌های پارک آبی کالسیوم استانبول

تصویری از پارک آبی کالسیوم استانبول

پارک آبی کالسیوم در میان ما ایرانی‌ها با نام مجموعه آبی کالسیوم نیز شناخته می‌شود. این پارک آبی حدود ۱۲ هزار مترمربع مساحت دارد. به لطف این مساحت، هر تفریحی که فکرش را بکنید در آن به چشم می‌خورد. وجود ۴ استخر بزرگ و روباز، ۶ سرسره مارپیچ و هیجان‌انگیز و استخری با امواج خروشان را می‌توان از سرگرمی‌های اصلی پارک آبی کالسیوم نام برد. صخره‌نوردی، سرسره آناکوندا، سرسره موشکی و فواره‌های پرخروش از دیگر سرگرمی‌های پارک آبی کالسیوم به حساب می‌آید. پارکی که از آن صحبت می‌‌کنیم در کنار تفریح‌های هیجان‌انگیز، حوضچه‌ای با نام استخر آرامش دارد. هما‌ن‌گونه که از نام این استخر پیداست، گردشگرانی که سن‌و‌سالی از آن‌ها گذشته می‌توانند با حضور در این حوضچه به آرامش برسند.

  • امکانات رفاهی پارک آبی کالسیوم استانبول

تصویری از پارک آبی کالسیوم استانبول

پارک آبی کالسیوم درواقع مجموعه‌ ورزشی بسیار مجهزی است. به لطف این شرایط لوازم لازم برای تمامی ورزش‌های آبی در پارک آبی مشاهده می‌شود. سینما، سالن ماساژ، اسپا، استخرهای مخصوص کودکان و آرایشگاه از دیگر امکانات رفاهی پارک آبی کاسیوم به حساب می‌آیند. بعید می‌دانیم در میان پارک‌ های آبی استانبول، مجموعه‌ای را بدون رستوران و کافه پیدا کنید. پارک آبی کالسیوم در کنار رستوران‌های درجه یک، کافه‌های شیک با نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد. شعبه‌ای از کافه بسیار معروف استارباکس نیز در این پارک خودنمایی می‌کند.

هزینه ورودیبرای بزرگسالان: متناسب با نوع سرگرمی، قیمت متفاوت است.
برای کودکان زیر ۷ سال: رایگان
ساعت بازدیداز ۷ صبح تا ۹ شب
آدرسترکیه، استانبول، منطقه سارییر، خیابان کونوت کورو اولری.

پارک های آبی استانبول هر کدام برای خود دنیایی سرگرمی و تفریح دارد. با این حساب بعید می‌دانیم در سفر به ترکیه فرصتی برای خوشگذرانی در تمامی پارک های آبی استانبول پیدا کنید. امیدواریم اطلاعاتی که از این پارک‌ها با شما درمیان گذاشته باشیم در انتخاب بهترین پارک آبی استانبول کمک کند. برای پیدا کردن یکی از بهترین پارک های استانبول روی کمک همراهان خود در ره بال آسمان نیز حساب باز کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم خاطره‌های خوش یا تجربه‌ای سودمند از پارک های آبی استانبول دارید. در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌ها از این خاطره‌های خوش بگویید.

پارک آبی توزلا مکانی مناسب برای آب‌تنی خانوادگی به حساب می‌آید.

پارک ابی دلفین بهترین مکان برای تفریح کودکان شناخته می‌شود.

پارک آبی کالسیوم امکانات ویژه‌ای برای ورزش‌های آبی دارد.

پارک آبی آکوا مارین تجهیزات کاملی برای غواصی دارد.

تقریباً تمامی پارک‌ های آبی استانبول سرویس ایاب‌وذهاب رایگان دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.