هزینه سفر به استانبول چقدر برآورد می‌شود؟

0

سفر استانبول زمانی خوش می‌گذرد که هزینه سفر به استانبول را برآورد کرده باشیم. منتها این روزها محاسبه هزینه سفر کار چندان راحتی نیست. مسافرانی که سفرهای بی‌شماری را تجربه کرده‌اند، به‌خوبی آگاه‌اند که برآورد هزینه سفر به استانبول هزار و یک نکته باریک‌ترازمو دارد. از آنجا که همیشه دوست‌ داشته‌ایم همراهان خود در ره بال آسمان را با دستی پر راهی سفر کنیم، به این فکر افتادیم تا از تجربه‌ای که در طول سالیان دراز اندوخته‌ایم برای برآورد هزینه سفر به استانبول کمک بگیریم. به همین دلیل، در ادامه، انواع روش‌های مسافرت به استانبول را باهم بررسی می‌کنیم. می‌خواهیم بدانیم هرکدام از این روش‌ها چقدر هزینه دارد. به شما قول می‌دهیم در انتهای این مطلب، دید کاملی از برآورد هزینه سفر به استانبول خواهید داشت.

هزینه سفر به استانبول با ماشین شخصی

سفر به استانبول با ماشین شخصی کم‌هزینه‌ترین روش برای رسیدن به دومین شهر بزرگ ترکیه است. این سفر نه‌تنها هزینه‌ای کمتر نسبت به سفر هوایی به استانبول دارد، ساعت‌ها رانندگی در جاده‌های زیبا و بازدید از مناظر بکر و دیدنی را نیز پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. ناگفته نماند که سفر استانبول با ماشین شخصی دردسرهای خاص خودش را هم دارد. از چندین روز رانندگی صحبت می‌کنیم که کودکان و سالمندان تاب تحمل آن را ندارند.

به این نکته نیز اشاره کنیم که در ترکیه بنزین بسیار گران است. در نتیجه، بهتر است مسافت جاهای دیدنی استانبول را از هم‌‌اکنون محاسبه کنید و قیمت بنزین لیتری ۶٫۵ لیر را برای این سفر برآورد کنید. برای برآورد هزینه سفر به استانبول با ماشین شخصی، پیشنهاد می‌کنیم نکته‌هایی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم در نظر بگیرید:

  • هزینه ویزا ترکیه

از آنجا که گردشگران قبل از هرچیز برای سفرهای خارجی به فکر اخذ ویزا هستند، برآورد هزینه‌ سفر به استانبول را با برآورد هزینه ویزا ترکیه شروع کرد‌‌یم تا در همین ابتدا خبر خوشی برای همراهان خود داشته باشیم. جالب است بدانید ایرانی‌ها برای ورود به خاک ترکیه نیاز به ویزا ندارند. می‌توانید با خیال راحت، هزینه ویزای ترکیه را از فهرست برآورد هزینه سفر استانبول خط بزنید. ‌جالب‌تر اینکه با پاسپورت می‌توانید ۲ ماه در خاک ترکیه اقامت کنید و در این کشور زیبا و دیدنی به گشت‌و‌گذار بپردازید.

  • بیمه‌نامه شخص ثالث

 

تصویری از بیمه نامه استانبول

ترکیه مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای پوشش‌های بیمه خودرو دارد. ترکیه می‌خواهد این فکر به ذهن رانندگان خارجی و داخلی نیفتد که با خودروی بدون بیمه راهی خیابان‌ شوند. در ترکیه، ۲ بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه برای تمامی وسایل نقلیه‌ای که در جاده‌های این کشور تردد می‌کنند صادر می‌شود.

برای دریافت بیمه‌نامه شخص ثالث، می‌توانید از شرکت‌های معتبر بیمه‌ای داخل کشور کمک بگیرید. در این زمینه، شرکت‌های بیمه‌ای ترکی نیز خدمات قابل‌قبولی دارند. در مرز بازرگان، دفترهای بیمه‌ای مستقرند تا خدمات بیمه‌ شخص ثالث و بدنه خودرو را برای گردشگران ایرانی انجام دهند. به این ترتیب، اگر اخذ بیمه خودرو برای سفر ترکیه را به دریافت بیمه‌ در مرز موکول کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را به‌گونه‌ای انجام دهید تا در ساعت‌های اول صبح به مرز بازرگان برسید. در این صورت، فرصت کافی را برای انجام مراحل صدور بیمه‌شخص ثالث خودرو دارید. به این نکته نیز اشاره کنیم که این بیمه‌نامه با نام کارت سبز نیز شناخته می‌شود.

  • هزینه صدور بیمه‌نامه شخص ثالث ترکیه

حضور مالک خودرو به‌همراه مدارک شناسایی ایشان برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث ترکیه الزامی است. صدور این بیمه‌نامه برای خودروهای ۴ سیلندر حدود ۳۰ یورو است. این مبلغ پوشش جانی تا حدود ۳۶۰هزار لیر و پوشش مالی تا حدود ۳۶هزار لیر را برای بیمه‌گذار فراهم می‌کند.

  • بیمه‌نامه بدنه خودرو

در کنار بیمه شخص ثالث، می‌توانید خودروی خود را بیمه بدنه کنید. این بیمه در ترکیه با نام بیمه کاسکو (Kasko Sigorta) نیز شناخته می‌شود. بیمه شخص ثالث در ترکیه اجباری است؛ اما گردشگران الزامی برای بیمه بدنه خودرو ندارند. در نتیجه، بسته به صلاحدید خود، می‌توانید بیمه‌نامه بدنه خودرو را به فهرست برآورد هزینه سفر به استانبول با ماشین شخصی اضافه کنید.

  • هزینه دریافت گواهینامه بین المللی

ترکیه به گردشگران اجازه می‌‌دهد تا ۶ ماه با گواهینامه بین‌ المللی در خیابان‌های این کشور رانندگی کنند. گواهینامه بین المللی نه‌تنها مدرک بسیار معتبری در جوامع جهانی شناخته می‌شود، بلکه در دوران تحریم نیز به‌کمک ایرانی‌ها آمده تا از آن برای تأیید حساب‌های کاربری در سایت‌های معتبری مانند آمازون بهره بگیرند. هزینه دریافت گواهینامه بین المللی در ترکیه حدود ۸۱۰ لیر است.

  • هزینه کاپوتاژ خودرو در سفر ترکیه

تصویری از کاپوتاژ ماشین در ترکیه

برای آن دسته از همراهانی که تاکنون سفر به استانبول با ماشین شخصی را تجربه نکرده‌اند، باید بگوییم منظور از کاپوتاژ در واقع همان پلاک بین المللی است. کاپوتاژ را اداره گمرک صادر می‌کند و یک سال اعتبار دارد. جالب اینجاست کاپوتاژ به‌تنهایی هزینه چندانی ندارد؛ اما برای دریافت پلاک بین المللی برای سفرهای خارجی باید هزینه‌های مختلفی را برای ترجمه مدارک و عضویت در کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی به مجموع هزینه کاپوتاژ خودرو اضافه کنید.

نمایی از کاپوتاژ خودرو در ترکیه

این هزینه‌ها بسته به شرایطی که دارید، تفاوت‌های زیادی پیدا می‌کند. نمی‌توانیم به عدد دقیقی برای هزینه کاپوتاژ خودرو در سفر ترکیه برسیم. به همین منظور، در ادامه به فهرست کامل هزینه‌های کاپوتاژ خودرو اشاره می‌کنیم:

  • ترجمه گواهینامه موتور: ۱,۴۱۰,۰۰۰ ریال
  • ترجمه گواهینامه یک‌ساله خودرو: ۱,۴۱۰,۰۰۰ ریال
  • ترجمه گواهینامه خودرو + موتور: ۱,۶۳۰,۰۰۰ ریال
  • ترجمه گواهینامه سه‌ساله: ۴,۱۴۰,۰۰۰ ریال
  • دفترچه مالکیت: ۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال
  • پلاک ترانزیت (خودرو): ۴,۲۵۰,۰۰۰ ریال
  • پلاک ترانزیت (موتور): ۲,۰۲۰,۰۰۰ ریال
  • کارنه دو پاساژ ۵برگی: ۲,۰۲۰,۰۰۰ ریال
  • کارنه دو پاساژ ۱۰برگی:‌ ۲,۳۸۰,۰۰۰ ریال
  • کارنه دو پاساژ ۱۵برگی: ۲,۷۴۰,۰۰۰ ریال
  • کارنه دو پاساژ ۲۵برگی: ۳,۲۷۰,۰۰۰
  • کارت عضویت: ۶۳۰,۰۰۰ ریال
  • مخدوشی غیرچاپگر: ۱۴۰,۰۰۰ ریال
  • گواهی حضور: ۱۸۵,۰۰۰ ریال
  • صدور قبض المثنی: ۱۸۵,۰۰۰ ریال
  • انتقال پلاک: ۹۳۰,۰۰۰ ریال
سند انتظامی، سند شرکتی، کارت اتومبیل، عکس ۳ در ۴، گواهینامه معتبر و کارت خودرو به‌همراه حضور مالک و خودرو برای دریافت کاپوتاژ الزامی است.

هزینه تور استانبول

گردشگرانی که تاکنون مسافرت با ره بال آسمان را امتحان کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که سفر با تور راحت‌ترین روش برای سفر‌های خارج از کشور است. اینجاست که تجربه‌ای که اندوخته‌ایم، کمک‌حال گردشگران می‌شود تا نه‌تنها یکی از بهترین سفرهای خود به استانبول را تجربه کنند، بلکه به لحاظ قیمت نیز از ارزان‌ ترین تور استانبول بهره بگیرند.

برآورد هزینه تور استانبول کار چندان راحتی نیست؛ چراکه هزینه‌های این سفر بسته به تعداد روزهای اقامت، ستاره هتل، و پروازی که انتخاب می‌کنید تفاوت چشمگیری دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌دنبال تور ارزان استانبول هستید، حتماً سراغ تور لحظه آخری استانبول را بگیرید. کمترین زمان تور استانبول ۳ شب اقامت است که در این شرایط میانگین از حدود ۱۱میلیون‌ تا ۲۰میلیون تومان برای گردشگران آب می‌خورد.

همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، ۳ روز زمان بسیار کمی برای گشت‌و‌گذار در استانبول است. به همین دلیل، اگر به‌دنبال اقامت بیشتر در استانبول هستید، باید سر کیسه را شل کنید و سراغ تورهای نسبتاً گران‌قیمت‌تر استانبول را بگیرید. تور ۶ شب استانبول بسته به نوع هتل و پروازی که انتخاب کرده‌اید چیزی بین ۶۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه روی دست گردشگران می‌گذارد.

هزینه سفر به ترکیه با قطار

سفر به ترکیه با قطار روز‌به‌روز در میان گردشگران ایرانی محبوب‌تر می‌شود؛ زیرا این سفر قیمت کمتری نسبت به قیمت پرواز استانبول دارد و همچنین در آن خبری از دشواری‌های سفر به استانبول با ماشین شخصی نیست. سفر با قطار تهران آنکارا چیزی حدود ۶۰ ساعت زمان می‌برد. منتها از آنجا که مسافرت قطار، خستگی‌های سفر با خودروی شخصی را به‌دنبال ندارد، در این سفر طولانی به‌راحتی‌ می‌توانید از قطارسواری لذت ببرید و استراحت کنید.

مسافرت به ترکیه با قطار اجازه نمی‌دهد غبار سفر روی دوش مسافران بنشیند. پس از رسیدن به استانبول نیز بدون نیاز به رفع خستگی می‌توانید راه جاهای دیدنی استانبول و بازار را در پیش بگیرید. سفر به ترکیه با قطار به گردشگرانی که فرزند خردسال یا سالمند همراه دارند نیز پیشنهاد می‌شود. در طول این سفر، قطار از مسیرهای سرسبز و دلگشایی عبور می‌کند تا دل گردشگران اهل طبیعت حسابی تازه شود و با سفری خسته‌کننده روبه‌رو نباشند. برای آن دسته از گردشگرانی که به‌دنبال برآورد هزینه سفر به ترکیه با قطار هستند، باید بگوییم قیمت بلیط قطار تهران به استانبول حدود ۵۳ یورو است که این قیمت برای خردسالان کمتر محاسبه می‌شود.

هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس

اگر اتوبوس‌سواری را دوست دارید و می‌خواهید سفری دورودراز در جاده‌های ایران و ترکیه داشته باشید، اتوبوس انتخاب مناسبی برای شماست. شرکت‌های اتوبوس‌رانی بین‌المللی در ۷ روز هفته از پایانه‌های تهران اتوبوس راهی ترکیه می‌کنند. انصافاً باید اعتراف کرد سفر اتوبوسی در میان تمامی روش‌‌هایی که برای سفر ترکیه اشاره کردیم دشوارتر است. اگر به‌دنبال ارزان‌ترین روش سفر به ترکیه می‌گردید و می‌توانید با نشستن ساعت‌های طولانی در اتوبوس کنار بیایید، باید گفت هزینه‌ سفر به ترکیه با اتوبوس ارزش دشواری‌های آن را دارد. از تهران تا استانبول چیزی حدود ۳۳ ساعت راه در پیش دارید. بیشترِ راه را از مناظر سرسبز عبور می‌کنید تا با سفری خسته‌کننده روبه‌رو نباشید.

تصویری از برج گالاتا استانبول

هزینه سفر به ترکیه با اتوبوس از تهران تا استانبول چیزی حدود ۲۸۰ تا نهایتاً ۳۶۰ هزار تومان است. بسته به شهری که در آن اقامت دارید، می‌توانید خودتان را به تبریز برسانید و از پایانه‌های این شهر، با پرداخت حدود ۳۰۰هزار تومان، بلیط اتوبوس تبریز استانبول تهیه کنید.

هزینه سفر از وان به استانبول

با نیم‌نگاهی به نقشه، متوجه خواهید شد وان تا استانبول چیزی حدود ۱۶۰۶ کیلومتر فاصله دارد. برای طی چنین مسافتی با اتوبوس یا خودروی شخصی، باید حدود ۲۰ ساعت در راه باشید. اگر تاکنون به‌دنبال اطلاعات سفر استانبول بوده‌اید، حتماً آوازه خوش شهر وان به گوش شما خورده است. این شهر در شرق ترکیه قرار دارد تا با جاهای دیدنی و آب‌‌وهوای خوش پذیرای گردشگران باشد.

برای سفر از تهران به وان باید با خودروی شخصی مسیر شهرهای قزوین، زنجان و تبریز را در پیش بگیرید تا به ارومیه برسید. از این شهر تا وان حدود ۲۹۰ کیلومتر راه دارید تا پس از گذشت ۴ ساعت، به شهر زیبای وان برسید. قطار تهران وان هفته‌ای یک ‌‌بار مسافران را بین این دو شهر منتقل می‌کند. این قطار از مسیرهای کوه‌پایه‌ای می‌گذرد که منظره‌ای بی‌مانند پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. قیمت بلیط قطار تهران وان چیزی حدود ۶۰۰هزار تومان است که برای کودکان با قیمت کمتری لحاظ می‌شود.

هزینه سفر به ترکیه سال ۹۹

مطمئنیم به‌عنوان گردشگران حرفه‌ا‌ی که همیشه قیمت‌‌های مسافرتی را زیر نظر دارید، به‌خوبی آگاهید که هزینه سفر به ترکیه نسبت‌به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. به همین منظور، تمامی سعی خود را در ره بال آسمان انجام داده‌ایم تا برنامه سفری ارزان‌ به ترکیه را برای همراهان خود طرح کنیم.

برای بودجه‌بندی هزینه سفر به ترکیه در سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم چیزی بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان برای اقامت ۳ تا نهایتاً ۴ روزه در هتل‌های ۳ و ۴ ستاره کنار بگذارید. به این مبلغ هزینه‌های گردشگری، خوردوخوراک و خرید سوغاتی را هم بیفزایید. کاملاً مشخص است این مبلغ با روزهای اقامت بیشتر و انتخاب هتل‌های بهتر افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

چقدر پول ببریم استانبول

گردشگران زیادی را سراغ داریم که دائم می‌پرسند چقدر پول ببریم استانبول؟ اما پاسخ مشخصی برای این پرسش وجود ندارد؛ زیرا جاهای دیدنی استانبول به‌اندازه‌ای است که هرقدر هم پول ببرید استانبول، بازهم برای بازدید از تمامی این جاها و خوش‌گذرانی در مراکز تفریحی استانبول کم خواهید آورد. به این ترتیب، پیشنهاد می‌کنیم ریال خود را در اولین صرافی قابل‌اعتماد به دلار تبدیل کنید تا در سفر استانبول دستتان برای خرید باز باشد و پول کم نیاورید. البته گاهی می‌توانید از امکانات یا تفریح‌های کم‌هزینه و رایگان هم استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ تفریحات رایگان در استانبول را بخوانید تا بتوانید بهتر در مخارجتان صرفه‌جویی کنید.

شرایط پاسپورت برای سفر به ترکیه

برای شما گفتیم سفر ترکیه نیازی به ویزا ندارد؛ اما داشتن پاسپورت برای مسافران این کشور الزامی است. گرفتن پاسپورت کار ساده‌ای است به‌شرط اینکه مدارک زیر را آماده کرده باشید:

  • اصل و کپی کارت ملی؛
  • اصل و کپی شناسنامه؛
  • اصل آخرین پاسپورت (اگر تاکنون پاسپورت نگرفته‌اید، نیازی به این مدرک نیازی ندارید)؛
  • یک قطعه عکس ۳ در ۴؛ (این عکس باید برای آقایان بدون کراوات، کلاه و زیورآلات باشد. خانم‌ها نیز باید حتماً با پوشش کامل روسری یا مقنعه در عکس پاسپورت حاضر شوند).

تصویری از پاسپورت

پس از آماده‌سازی مدارک لازم، برای پرکردن فرم مخصوص گذرنامه به نزدیک‌ترین دفتر پلیس + ۱۰ بروید. اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، بعد از حدود یک هفته کاری، پاسپورت شما صادر خواهد شد.

اگر گذرنامه‌ دریافت کرده‌اید اما اعتبار گذرنامه شما رو به اتمام است، حتماً در اولین فرصت برای تمدید گذرنامه اقدام کنید؛ زیرا اعتبار گذرنامه برای عبور از مرز دست‌کم باید ۱۵۰ روز باشد. فرودگاه ترکیه در این زمینه سخت‌گیری‌های خاصی دارد و گردشگرانی را که پاسپورت آن‌ها اعتبار کمی دارد بدون هیچ قیدوشرطی دیپورت می‌کند. توجه کنید گذرنامه شما کمبود مهر هم نباید داشته باشد.

قیمت مواد غذایی در ترکیه

استانبول شهری گران است و ترک‌های این شهر هزینه‌های گزافی را برای گذران زندگی در استانبول زیبا می‌پردازند. این وضعیت باعث شده گردشگران قبل از سفر استانبول، به فکر قیمت مواد غذایی در ترکیه باشند تا از این طریق به‌جای پرداخت هزینه‌های گزاف رستوران‌های ترکیه، مواد غذایی لازم برای پخت خوراکی‌های خوش‌مزه را تهیه کنند و با اقامت در هاستل‌های خوش‌قیمت استانبول، هزینه سفر به استانبول را به کم‌ترین مقدار ممکن برسانند.

اگر می‌خواهید برای صرف غذا روی خوراکی‌های خوش‌مزه رستوران‌های استانبولی حساب باز کنید، بهتر است بدانید هر وعده غذای ۲نفره در استانبول به‌همراه پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر حدود ۸۵ لیر محاسبه می‌شود. به این ترتیب، شاید بد نباشد در هاستل یا مسافرخانه‌ای اقامت کنید که آشپزخانه داشته باشد تا برای غذا پختن آستین بالا بزنید.

فهرست قیمت مواد غذایی در ترکیه:

  • آب (بطری ۱٫۵لیتری): ۱٫۵ لیر‌؛
  • آب (بطری ۵لیتری): ۳ لیر‌؛
  • دوغ (۱٫۵لیتری): ۵ لیر؛
  • جگر گوساله (۱ کیلوگرم): ۹۷ لیر؛
  • گوشت مرغ (۱ کیلوگرم): ۱۱ لیر؛
  • کیوی (۱ کیلوگرم): ۷ لیر؛
  • آجیل مخلوط (۱ کیلوگرم): ۸۴ لیر؛
  • پنیر سفید محلی (۱ کیلوگرم): ۵۰ لیر؛
  • پنیر سفید معمولی (۱ کیلوگرم): ۲۳ لیر؛
  • رب گوجه (۸۳۰ گرم): ۱۱ لیر؛
  • شکر (۵ کیلوگرم): ۳۰ لیر؛
  • نان اکمک (۱ عدد): ۱٫۷۵ لیر؛
  • عدس (۱ کیلوگرم): ۷ لیر؛
  • لوبیا (۱ کیلوگرم): ۱۶ لیر؛
  • پودر لباس‌شویی (۴کیلویی): ۳۴ لیر؛
  • دستمال توالت (۱۶عددی): ۲۵ لیر؛
  • خیار (۱ کیلوگرم): ۸ لیر؛
  • بادمجان (۱ کیلوگرم): ۹ لیر؛
  • نوشابه (۲٫۵ لیتری): ۶ لیر؛
  • ماکرونی (هر بسته) : ۲٫۵ لیر؛
  • گردو (۱ کیلوگرم): ۲۹ لیر؛
  • نارنگی (۱ کیلوگرم): ۴ لیر؛
  • روغن (۵ لیتری): ۳۶ لیر؛
  • شیر پاکتی (۱ لیتر): ۴ تا ۶ لیر‌؛
  • برنج (سفید) (۱ کیلوگرم): ۹ لیر‌؛
  • تخم‌مرغ (۳۰ عدد): ۱۴ لیر‌؛
  • گوشت گاو (۱ کیلوگرم): ۶۲ لیر‌؛
  • سیب (۱ کیلوگرم): ۵ لیر‌؛
  • موز (۱ کیلوگرم): ۱۲ لیر‌؛
  • پرتقال (۱ کیلوگرم): ۵٫۵ لیر‌؛
  • گوجه‌فرنگی (۱ کیلوگرم): ۳٫۵ لیر‌؛
  • سیب‌زمینی (۱ کیلوگرم): ۲ لیر‌؛
  • پیاز (۱ کیلوگرم): ۲٫۵ لیر‌.

امیدواریم با مطالعه این مطلب، برآورد کلی از هزینه سفر به استانبول را پیدا کرده باشید تا به‌لطف این اطلاعات، نگرانی برای هزینه های سفر استانبول نداشته باشید و پول کم نیاورید. در پایان، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات سودمندی از هزینه سفر به استانبول دارید، ما و دیگر خواننده‌های ره بال آسمان را در قسمت نظرات از این اطلاعات مفید بهره‌مند کنید.

مالکین خودروهای ۴ سیلندر باید حدود ۳۰ یورو برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث ترکیه هزینه کنند.

برای تور استانبول در کمترین حالت چیزی حدود ۱۲ میلیون باید هزینه کنید.

بلیط قطار تهران استانبول حدود ۵۳ یورو قیمت دارد.

بلیط قطار تهران وان چیزی حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

هر وعده غذای ۲نفره در رستوران‌های استانبول حدود ۸۵ لیر است.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”هزینه صدور بیمه نامه شخص ثالث ترکیه چقدر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”مالکین خودروهای ۴ سیلندر باید حدود ۳۰ یورو برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالث ترکیه هزینه کنند.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”هزینه تور استانبول چقدر تمام می‌شود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای تور استانبول در کمترین حالت چیزی حدود ۱۲ میلیون باید هزینه کنید.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”قیمت بلیط تهران استانبول چقدر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بلیط قطار تهران استانبول حدود ۵۳ یورو قیمت دارد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”بلیط قطار وان چقدر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بلیط قطار تهران وان چیزی حدود ۶۰۰ هزار تومان است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های استانبول چقدر است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”هر وعده غذای ۲نفره در رستوران‌های استانبول حدود ۸۵ لیر است.”}}]}

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.