تفریحات رایگان در استانبول | کلید سفر ارزان به ترکیه

0

تفریحات رایگان در استانبول باب دل گردشگرانی است که در فکر سفر ارزان به ترکیه هستند. جالب اینجاست این تفریحات رایگان به لحاظ سرگرمی چیزی کمتر از تفریح‌های گران‌ قیمت استانبول ندارند. با این حال باید راه‌و‌چاه پیداکردن تفریح رایگان را بلد باشید. در این زمینه روی تجربه همراهان خود می‌توانید با خیال‌راحت حساب باز کنید. در ادامه به انواع تفریح رایگان در استانبول اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم پس از انجام این تفریح‌های رایگان، به جان ما دعا خواهید کرد.

تماشای آثار هنری در موزه هنرهای معاصر

هزینه سفر به استانبول را با تماشای آثار هنری در موزه هنرهای معاصر می‌توانید به میزان چشمگیری کاهش دهید. این موزه در کنار نگارخانه‌ای جامع از هنرهای معاصر، سینما رستوران و کتابخا‌نه‌ای بزرگ هم دارد. بسته به زمانی که قصد سفر ترکیه کرده‌اید، برنامه‌های به‌خصوصی در این موزه برگزار می‌شود. برای نمونه در ژانویه هر سال بهترین فیلم‌های خارجی برنده جایزه اسکار در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه هنرهای معاصر استانبول به لحاظ مکان نیز در یکی از جاهای خوش‌مسیر استانبول واقع شده است. بلیط این موزه نیز در بازه‌های زمانی مختلف، بسیار ارزان و گاهی اوقات رایگان می‌شود. از طرف دیگر بازدید از این موزه و دیگر موزه‌های استانبول برای دارندگان کارت موزه کاملاً رایگان است. با خرید استانبول کارت هم می‌توانید از بهترین موزه های استانبول با قیمتی بسیار مناسب دیدن کنید. به لطف این شرایط تماشای آثار هنری در موزه هنرهای معاصر را به فهرست تفریحات رایگان در استانبول اضافه کنید.

قدم زدن روی پل گالاتا

امکان ندارد اهل گردشگری در استانبول باشید و تعریف‌و‌تمجیدهای پل گالاتا به گوش شما نخورده باشد. این پل به لحاظ جغرافیایی، مرزی میان قاره آسیا و اروپاست. پلی که از آن صحبت می‌کنیم به بسیاری از جاهای دیدنی استانبول اشراف دارد. جالب است بدانید پل گالاتا تاریخچه‌ای غنی دارد و تاکنون ۵ بار کاملاً بازسازی شده است. زمان ساخت پل گالاتا به سده ششم میلادی باز می‌‌گردد. قدم‌زدن روی پل گالاتا یکی از تفریحات رایگان در استانبول است. در کنار قدم‌ زدن، پل گالاتا مکان بسیار جالبی برای تماشای ماهیگیران است. گردشگرانی را هم سراغ داریم که از فراز این پل به ماهیگیری مشغول می‌شوند. این تفریحات در کنار این که خرجی بر نمی‌دارد، خاطره‌ای خوش از گردشگری در استانبول در ذهن علاقه‌مندان باقی خواهد گذاشت.

بازدید از محله های رنگارنگ بالات

در دل زیبایی‌های استانبول محله‌ای رنگارنگ قرار دارد که گردشگران کمتر آن را می‌شناسند. این محله در منطقه فاتح واقع شده و با نام بالات شناخته می‌شود. محله‌ بالات زیبایی‌های بی‌شماری دارد؛ با این حال اولین چیزی که گردشگران جذب آن می‌شوند، رنگ‌و‌لعاب خانه‌های این محله است. محله بالات به لحاظ تاریخی نیز یکی از مناطق قدیمی استانبول به حساب می‌آید. در کنار خانه‌های رنگارنگ محله بالات، در این منطقه عمارت‌‌های باستانی خودنمایی می‌کنند. برای نمونه می‌توان به کالج ارتدوکس یونانی‌ها در محله بالات اشاره کرد. ساختمان این کالج چیزی حدود ۵۰۰ سال پیش ساخته شده است. محله بالات مردمان باصفایی دارد. به همین دلیل از آنجایی که گردشگری در این محله هیچ خرجی روی دست شما نمی‌گذارد، پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال تفریحات رایگان در استانبول هستید، حتماً‌ سری به محله بالات بزنید.

تماشای تنگه بسفر

تفریحات رایگان در استانبول را با تنگه بسفر ادامه می‌دهیم. این تنگه با طول حدود ۳۲ کیلومتر، قسمت اروپایی و آسیایی استانبول را از هم جدا می‌کند. چندین پل در قسمت‌های مختلف، ۲ طرف این تنگه را به یکدیگر متصل می‌کنند. تنگه بسفر یکی از مسیرهای سرراست در استانبول شناخته می‌شود. اتوبوس‌های میدان تکسیم استانبول و بشیکتاش شما را به تنگه بسفر می‌رسانند. پس از این که به این تنگه رسیدید، نیازی نیست دست در جیب مبارک کنید، تماشای تنگه بسفر کاملاً‌ رایگان است. برج دختر، کشتی تفریحی کروز، آب انبار باسیلیکا و کاخ توپکاپی از تفریح‌های خو‌ش‌قیمتی است که در همسایگی تنگه بسفر وجود دارد.

خرید از بازار ادویه استانبول

تفریحات رایگان در استانبول گاهی اوقات کاملاً‌ رایگان نیستند؛ اما هزینه بسیار کمی دارند. یکی از این تفریحات خرید از بازار ادویه استانبول است. امکان ندارد راهی استانبول شوید و تعریف ادویه‌های خوش این دیار به گوش شما نخورد. تمامی این ادویه‌ها در بازار ادویه استانبول وجود دارد. این بازار در میدان امینیو استانبول واقع شده است. بوی خوش ادویه از چند فرسخی این بازار به مشام می‌رسد. همان‌گونه که می‌دانید، ادویه به رغم طعمی خوشی که دارد، خوراکی خوش‌قیمتی است. به همین دلیل خرید از بازار ادویه استانبول را به‌عنوان تفریحی رایگان به شما معرفی می‌کنیم. جالب است بدانید بازار ادویه یکی از بازارهای قدیمی استانبول است که تاریخ ساخت آن به سال ۱۶۶۰ میلادی باز می‌گردد. با این حساب گردشگری در این بازار را به علاقه‌مندان جاهای تاریخی استانبول هم پیشنهاد می‌کنیم.

بازدید رایگان از مسجد آبی استانبول

مسجد آبی استانبول که به آن مسجد سلطان احمد هم گفته می‌شود، یکی از باشکوه‌ترین جلوه‌های معماری اسلامی است. در بیشتر قسمت‌های این مسجد کاشیکاری‌های زیبایی به رنگ آبی خودنمایی می‌‌کند. به همین دلیل نیز به این مسجد، مسجد آبی می‌گویند. مسجد آبی استانبول به لحاظ همسایگی با جاهای دیدنی نیز افتخار همجواری با ایاصوفیه را دارد. جالب است بدانید سالانه نزدیک به ۴ تا ۵ میلیون گردشگر از این مسجد بازدید می‌کنند. سیاحت در این مسجد به رغم تعداد بسیار زیاد گردشگران، کاملاً رایگان است. به همین دلیل بهتر است بازدید از مسجد آبی را به فهرست تفریحات رایگان در استانبول اضافه کنید.

حضور در گالری های رایگان خیابان ایسکال

اگر راهنمای جامع سفر به استانبول را مطالعه کرده باشید، حتماً‌ به یاد دارید برای شما گفتیم خیابان استقلال، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است. این خیابان که محلی‌ها به آن ایسکال می‌گویند، به نمادی از فرهنگ و هنر مردمان استانبول تبدیل شده است. به همین دلیل بهترین گالری های ترکیه در خیابان ایسکال استانبول صف کشیده‌اند. در این گالری‌‌ها آثاری از هنرمندان ترک و بین‌المللی به نمایش گذاشته است. اگر اهل دل هستید و قدر هنر را می‌شناسید، حضور در گالری های خیابان ایسکال به خاطره‌ای تکرارنشدنی در سفر به استانبول تبدیل خواهد شد. رایگان‌بودن بازدید از این گالری‌ها نیز بهانه‌ای برای بهره‌مندی از تفریحات رایگان در استانبول است.

بازدید از مسجد تاریخی زیرک استانبول

مسجد زیرک از آن دسته بناهای تاریخی استانبول است که سردوگرم روزگار را چشیده. این مسجد در ابتدا، صومعه‌ای برای عبادت مسیحیان بود. با این حال پس از به قدرت‌رسیدن سلاطین عثمانی، بنای زیرک از صومعه به مسجد تغییر کاربری داد. مسجدی که از آن صحبت می‌کنیم معماری مذهبی دارد و سبک طراحی بیزانسی در گوشه‌و‌کنار آن مشاهده می‌شود. این مسجد به رغم قدمت زیاد، بنای مستحکمی دارد و چندین بار مرمت باعث شده تا زیبایی‌های خود را در طول تاریخ حفظ کند. مسجد تاریخی زیرک در منطقه فاتح قرار دارد. این منطقه محله‌ای گران‌قیمت برای زندگی در استانبول به حساب می‌آید. با این حال بازدید از مسجد تاریخی زیرک کاملاً رایگان است.

تفریح در سلت گالاتا

ساختمان سلت گالاتا، یکی از اولین بناهای اداری استانبول قدیم به حساب می‌آید. این ساختمان در سال‌های بسیار دور، بانک امپراتوری عثمانی بود. به همین دلیل نیز سلت گالاتا معماری خاصی دارد که گردشگران از تماشای آن سیر نمی‌شوند. در سلت گالاتا نگارخانه‌ و کتابخانه‌ای قدیمی نیز وجود دارد. این مکان اکنون کاربردی هنری فرهنگی در صنعت گردشگری استانبول پیدا کرده است. گردشگری در سلت گالاتا خرج روی دست شما نمی‌گذارد. به همین دلیل این مکان انتخاب مناسبی برای تفریحات رایگان در استانبول شناخته می‌شود. لازم به ذکر است در اطراف سلت گالاتا چندین رستوران و سوغاتی‌فروشی وجود دارد. ناگفته پیداست که برای استفاده از خدمات این مکان‌ها باید دست‌به‌جیب شوید.

لذت بردن از موسیقی های خیابانی

می‌گویند ضربان نبض هر شهر را می‌توان با موسیقی‌های خیابانی آن تشخیص داد. این مثال برای استانبول کاملاً‌ صدق می‌کند. روزی نیست که در این شهر پا به خیابان بگذارید و نوای خوش نوازندگان خیابانی به گوش شما نخورد. به لطف این شرایط فرصتی فراهم می‌شود تا دمی در کنار نوازندگان بنشینید و از موسیقی‌های دلنشین ترک و بین‌المللی لذت ببرید. ناگفته پیداست برای گوش‌دادن به موسیقی‌های خیابانی نیازی به پرداخت هزینه نیست. با این حال به رغم اینکه موسیقی‌ های خیابانی یکی از تفریحات رایگان در استانبول است، جوانمردی حکم می‌کند با پرداخت انعامی اندک، دل نوازندگان را شاد کنید.

گشت و گذار در پارک ییلدیز

پارک‌ های استانبول یکی از دیگری زیباتر هستند. گشت‌و‌گذار در تمامی این پارک‌ها نیز قسمتی از تفریحات رایگان در استانبول به حساب می‌آید. با این حال گشت‌و‌گذار در پارک ییلدیز، لطف دیگری دارد. این پارک یکی از بزرگ‌ ترین پارک های استانبول شناخته می‌شود. در گوشه‌و‌کنار ییلدیز آب‌نماهای زیبا خودنمایی می‌کند. این پارک به لحاظ فضای‌سبز نیز یکی از سرسبزترین پارک های استانبول است. در جای‌جای پارک ییلدیز گل‌های زیبا مشاهده می شود. این پارک در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است. برای اینکه در پیداکردن پارک ییلدیز سردرگم نشوید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به نقشه مترو استانبول بیندازید.

تماشای بازار محلی بومونتی

بومونتی محله‌ای کوچک، اما دیدنی در استانبول است. این محله به داشتن رستوران‌های خوش‌قیمت با غذاهای خوشمزه معروف است. بومونتی مردمان باصفایی هم دارد. بیشتر این مردمان در بازار محلی بومونتی غرفه دارند. با این حساب اگر اهل بازارگردی هستید و می‌خواهید یکی از تفریحات رایگان در استانبول را تجربه کنید، بازار محلی بومونتی دقیقاً‌ همان جایی است که دنبال آن می‌گردید. در این بازار از شیرمرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. به لحاظ قیمت نیز فروشنده‌های بازار محلی بومونتی آتش به مالشان می‌زنند تا سوغاتی ارزان استانبول را در اختیار گردشگران قرار دهند.

بازدید از موزه شخصی پرا

استانبولی‌ها موزه‌ای با نام پرا دارند. این موزه، موزه‌ای خصوصی است که برای بازدید از آن باید هزینه پرداخت کنید. با این حال دست‌و‌دلبازی مدیر این موزه جمعه‌ هر هفته گُل می‌کند تا بازدید از آن برای گردشگران از ساعت ۶ بعدازظهر تا ۱۰ شب رایگان شود. موزه شخصی پرا در عمارتی مربوط به سده نوزده میلادی برگزار می‌شود. در کنار بنای قدیمی این موزه، اجناس عتیقه‌ای هم در آن به نمایش گذاشته شده است. سرامیک‌های باستانی، کتیبه‌های قدیمی و نقاشی‌هایی از شرق دور به‌عنوان جاذبه های اصلی موزه شخصی پرا شناخته می‌شود. اگر اهل تفریحات رایگان در استانبول هستید، برنامه سفر به ترکیه را به گونه‌ای تنظیم کنید تا جمعه بعدازظهر راهی این موزه شوید.

تماشای واگن های برقی خیابان تکسیم

در خیابان تکسیم واگن های برقی قرمز رنگی با زیبایی‌ تمام تردد می‌کنند. این واگن‌های برقی زمینه تردد گردشگران و مسافران را در گوشه‌و‌کنار استانبول فراهم کرده‌اند. جالب است بدانید اولین واگن برقیِ استانبول در سال ۱۹۶۶ راه‌‌اندازی شد. به لطف این شرایط، تردد واگن های برقیِ قدیمی در خیابان‌های مدرنِ استانبول امروز، حس‌و‌حالی نوستالژیک در دل گردشگران زنده می‌کند. این حس‌و‌حال باصفا را می‌توانید در گروه تفریحات رایگان در استانبول قرار دهید. اگر هم با دیدن این واگن‌ های برقی، هوس ترامواسواری به سر شما زد، هزینه بلیت واگن های برقی خیابان تکسیم مبلغ گزافی را به سفر شما اضافه نمی‌کند.

حضور زیر چترهای رنگی خیابان کاراکوی

اگر می‌خواهید با هنر ترک‌های استانبول آشنا شوید، حتماً‌ سری به خیابان کاراکوی بزنید. با ورود به این خیابان چشمتان به جمال هنرنمایی هنرمندان استانبولی روشن خواهد شد. بیشتر دیوارهای این خیابان به نقاشی‌های گرافیتی مزین شده‌اند. چترهای رنگارنگ مانند سقفی زیبا این خیابان را پوشانده‌‌اند. تماشای تمامی این زیبایی‌ها هیچ خرجی روی دست گردشگران قرار نمی‌دهد. از آنجایی که هنر در گوشه‌و‌کنار خیابان کاراکوی موج می‌زند، این خیابان به بورس کافه‌های شیک و رستوران‌های درجه‌یک تبدیل شده است. به همین دلیل اگر به دنبال تفریحات رایگان در استانبول می‌گردید و می‌خواهید دلی از عزا در بیاورید، خیابان کاراکوی را به یاد داشته باشید.

بازدید از موزه نقاشی

موزه نقاشی استانبول در بین تمامی موزه‌های این شهر جایگاه ویژه‌ای دارد. شخص آتاتورک فقید این موزه را در سال ۱۹۳۷ افتتاح کرد. موزه نقاشی استانبول از آن زمان تاکنون جلوه‌گاهی برای نمایش آثار هنرمندان ترک به حساب می‌آید. گشت‌و‌گذار در این موزه به خاطره‌ای خوش در ذهن گردشگران هنردوست تبدیل می‌شود. این خاطره با رایگان‌بودن موزه نقاشی، خوش‌تر هم خواهد شد. موزه نقاشی به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان در استانبول روزهای یکشنبه و دوشنبه کاملاً‌ آزاد است. بعدازظهر دیگر روزها نیز بلیت این موزه نیم‌بها می‌شود.

تفریحات رایگان در استانبول طیف گسترده‌ای از سرگرمی را بدون هیچ هزینه‌ای پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. امیدواریم با تفریحاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، سفری خوش‌قیمت به ترکیه تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان تجربه‌های سودمندی از گردشگری کم‌هزینه در استانبول دارند، پیشنهاد می‌کنیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

موزه نقاشی، گردشگری در خیابان کاراکوی، موسیقی خیابانی و گالری های خیابان ایسکال از تفریحات رایگان هنری در استانبول به حساب می‌آیند.

بازدید از مسجد زیرک و مسجد آبی در گروه تفریحات رایگان در استانبول قرار می‌گیرد.

گردشگری در بازار ادویه و ساختمان سلت گالاتا از تفریحات رایگان تاریخی در استانبول به حساب می‌آیند.

گردشگری در تمامی پارک‌های استانبول رایگان است. با این حال از آنجایی که پارک ییلدیز یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استانبول است، گشت‌و‌گذار در این پارک را پیشنهاد می‌‌کنیم.

محله بالات با خانه‌های رنگارنگ، به‌عنوان یکی از دیدنی ترین محله های استانبول شناخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.