پارک ژوراسیک تهران | دیدار با دایناسورها در قلب پایتخت

0

دنیای پر از رمزوراز دایناسورها آن‌قدر جذاب است که هر فردی را با هر سلیقه‌ای به سمت خود می‌کشد. تقریباً می‌شود گفت هیچ کسی نیست که به این دنیای پر از شگفتی علاقه نداشته باشد. در این بین کودکان، بیشتر از بقیه عاشق دایناسورها هستند. برای همین هم هست که در بین وسایلشان حتی شده یک پازل یا یک عروسک دایناسوری پیدا می‌شود. حالا با این همه علاقه، تصورش را بکنید که یک جایی باشد که بتوانند انواع دایناسورها را در آن ببینند و حتی صدایشان را بشنوند. بله، تعجب نکنید. در پارک ژوراسیک تهران می‌توانید این اتفاق مهیج را تجربه کنید. می‌خواهید بدانید پارک ژوراسیک کجاست و چه امکاناتی دارد؟ همراه ما شوید تا برایتان بگوییم.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران در پاییز، روی لینک زیر کلیک کنید:

پارک ژوراسیک تهران کجاست؟

نصف جوابمان را در سؤال گفتیم. پارک ژوراسیک، یکی از جاهای تفریحی تهران است؛ اما کجای تهران؟ سعادت آباد را که می‌شناسید؟ به سمت میدان بهرود سعادت آباد که بروید، تنها پارک موضوعی ایران را پیدا می‌کنید. موضوع پارک چیست؟ پر واضح است که زندگی دایناسورها. حالا چرا اسم پارک، پارک دایناسورها نیست؟ چرا ژوراسیک؟ عجله نکنید. چند سطر بعد برایتان می‌گوییم که قضیه از چه قرار است.

تاریخچه پارک ژوراسیک

آن دسته از دوستانمان که اهل مطالعه رمان‌های هیجانی یا تماشای فیلم‌هایی از این دست هستند، خیلی زود فهمیدند که چرا ژوراسیک. راستش را بخواهید در سال 1990، مایکل کرایتون، نویسنده و پزشک آمریکایی، رمانی نوشت با نام پارک ژوراسیک. رمانش بسیار جذاب بود و خیلی زود سر زبان‌ها افتاد. همین شهرت باعث شد که حدود ۳ سال بعد، استیون اسپیلبرگ، کارگردان هالیوود، فیلمی با این رمان بسازد.

نمایی ازفیلم پارک ژوراسیک

فیلم که در سراسر دنیا اکران شد، یک عده افراد خوش‌ذوق به این فکر افتادند که پارک موضوعی با توجه به این فیلم بسازند. اینکه چه کشورهایی و در چه سالی این کار را کردند، به نظر خیلی مهم نیست. مهم این است که ایران هم از این ماجرا عقب نماند. سال ۱۳۹۰ بود که ایران با کمک چشم بادامی‌های فعال چینی و هنگ‌کنگی، پارک موضوعی ژوراسیک را تأسیس کرد تا یک جاذبه دیگر به جاهای دیدنی تهران افزوده شود. پارک ژوراسیک مشهد و پارک ژوراسیک کیش از دیگر نمونه‌های پارک ژوراسیک در ایران هستند. ازسال 1390 تا اکنون، پارک ژوراسیک تهران همواره بخشی از ساعات فراغت بازدید‌کننده‌ها را با خاطرات خوش پر می‌کند.

آشنایی با پارک ژوراسیک

فکرش را بکنید وارد پارکی شوید که در آن مجسمه‌های غول‌پیکر دایناسورها، بدون هیچ سقفی در فضای آزاد گذاشته شده. چیزی حدود ۲۸ مجسمه متحرک در این پارک هست. به مجسمه‌ها نزدیک می‌شوید و یک‌باره صدای غرش آن‌ها را می‌شنوید. البته یادتان باشد که این مجسمه‌ها فقط متحرک نیستند. گاهی پلک می‌زنند و دست و پایشان را هم تکان می‌دهند. با این توضیح آمادگی‌اش را داشته باشید که اگر کنارشان ایستادید تا عکس یادگاری بگیرید و آن‌ها تکان خوردند، از ترس، غالب تهی نکنید.

نمایی ازفضای بازی پارک ژوراسیک

اگر هم کودکتان از شما پرسید این دایناسور اسمش چه بوده یا چه غذایی می‌خورده و از این دست سؤال‌ها، اصلاً هول نکنید و نگران نباشید. همان جا کلی توضیح درباره‌اش هست. مطالعه کنید و برای دلبندتان بگویید.

شاید برای شما هم سؤال باشد که خب جمع‌کردن این همه مجسمه غول‌پیکر به فضای نسبتاً وسیعی نیاز دارد. بله. حدستان درست است. مساحت پارک ژوراسیک تهران حدود 30هزار مترمربع است. مسلماً این فضا آن‌قدر وسیع هست که بتوان 28 مجسمه و چند دکه و جای تفریحی دیگر تعبیه کرد. مگر نه؟

دایناسورهای پارک ژوراسیک تهران

به نظر ۲۸ گونه دایناسور تعداد کمی نیست. حتی فیلم‌های عصر یخبندان یا فیلم‌های از این دست را هم ببینید، چند نمونه دایناسور بیشتر به چشم نمی‌خورد. چیزی هم که در ذهن اکثر ما نقش بسته، یک دایناسور گیاه‌خوار شبیه مارمولک و به ابعاد چند ده متری است؛ تقریباً چیزی شبیه دایناسوری که موقع جست‌وجوی گوگل از روی کاکتوس‌ها می‌پرد! یکی دیگر هم شبیه کرگدن است و شاخ دارد. آن یکی دیگر هم دم باریک و درازی دارد و بال‌های پهن و قوی. نهایتاً شما یکی دو تای دیگر هم در گوشه ذهنتان داشته باشید؛ اما به پارک ژوراسیک تهران که بروید، دهانتان ار تعجب باز می‌ماند. گونه‌هایی می‌بینید که حتی در تصورتان هم نمی‌گنجیده. مثلاً سوسمار بالدار را تصور کنید، یا موجودات نجیب گیاهخواری که خیلی ناقابل فقط ۵ تُن وزن داشته‌اند! حتی تصورش هم هیجان‌انگیز است؛ پس منتظر چه هستید؟

بخش های مختلف پارک ژوراسیک تهران

  • اسپایدر پارک

دوستانمان که به ژوراسیک پارک رفته‌اند می‌گویند در آنجا پارک مخصوص حشره‌های غول‌پیکر هم وجود دارد. اسم این بخش اسپایدر پارک است که فارسی‌اش می‌شود پارک عنکبوت. البته اینجا علاوه بر عنکبوت بزرگ و کمی ترسناک، چندین حشره درشت‌اندام دیگر هم وجود دارد که هر کدام چندین متر طول و عرض دارند. عکس بالا را دوباره ببینید. حتماً شما هم حس دوگانه‌ای بین هیجان و چندشی را تجربه می‌کنید؟ فکرش را بکنید که فرانتس کافکا و صادق هدایت در این زمان زنده بودند، آن وقت علاوه بر داستان مسخ، چندین و چند رمان سورئالیستی دیگر نوشته می‌شد.

نمایی ازحشرات تاکسیدرمی‌شده پارک ژوراسیک تهران

ضمناً اینجا تراریوم یا باغ شیشه‌ای هم دارد که حشرات تاکسیدرمی‌شده را نگه می‌دارد. حتی اینجا امکانات واقعیت مجازی یا سینمای چندبعدی هم هست که با دستگاه‌های ویژه‌اش می‌توانید دنیا را از چشم حشرات ببینید. خب البته اگه دوستش ندارید و مثل خیلی‌های دیگر دیدن این حشرات بهانه‌ای می‌شود که تا چندین و چند ماه سوژه کابوس‌های شبانه‌تان جور شود، مختار هستید که به این بخش از پارک نروید. در عوض جاهای دیگری هست که روزتان را بسازد. در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • سینمای چهار بعدی ژوراسیک پارک

نمایی ازسینمای چهار بعدی ژوراسیک پارک

سینما حتی اگر دو یا سه‌بعدی هم باشد، لذت‌بخش است؛ چه برسد به سینمای چهاربعدی که هیجان شما را چند برابر می‌کند. اینجا خودتان را در جمع دایناسورها تصور می‌کنید. در میانشان راه می‌روید، شاید هم بتوانید روی بال یکی‌شان بنشینید و پرواز کنید. بال‌های دایناسور را محکم می‌چسبید و بر فراز درختان انبوه جنگل به پرواز درمی‌آیید. با هر بار کج و راست‌شدن دایناسور، شما هم به طرفی می‌افتید. به دل آب می‌زنید. شاید حتی خیس هم بشوید. از تکنولوژی‌های چند بعدی این کارها بعید نیست. پس از چند دقیقه با هیجان زیاد پیاده می‌شوید. گاهی تصاویر آنقدر واقعی هستند که موقع بیرون‌آمدن از سینما، حس می‌کنید تعادل ندارید یا پاهایتان سست شده!

  • استودیو عکاسی

اگر یک درصد فکر می‌کنید که موقع عکس‌گرفتن دستتان می‌لرزد یا نمی‌توانید زاویه یا ژست خوبی بگیرید، اصلاً غصه به دلتان راه ندهید. مدیران دانای این مجموعه، فکر همه جا را کرده‌اند. اینجا هم عکاس هست که در فضای باز و کنار مجسمه‌ها از شما عکس یادگاری بگیرد، هم استودیو عکاسی. وارد استودیو می‌شوید و با  ژست‌های مختلف عکس می‌گیرید، بدون اینکه نگران تابش نور خورشید و چروک کنار چشمتان موقع برداشتن عینک آفتابی باشید.

  • کافی شاپ، بوفه و رستوران

نمایی ازکافی شاپ، بوفه و رستوران پارک

اصلاً در تصور ما نمی‌گنجد که بشود در طول یکی دو ساعت، در فضای ۳۰هزارمتری حتی قدم زد، دیگر چه برسد به اینکه در همین فضا انواع جاذبه‌های متنوع را هم دید. برای استفاده از همه این جاذبه‌ها بهتر است چند ساعتی را خالی کنید. البته اصلاً نگران گذر زمان و خستگی و تخلیه انرژی‌تان هم نباشید. اینجا هم رستوران هست و هم بوفه و کافی‌شاپ. دست عزیزانتان را بگیرید. برای خودتان غذا یا نوشیدنی سفارش بدهید. روی صندلی راحتی بنشینید و از دیده‌هایتان برای هم صحبت کنید. خستگی که از تنتان در رفت، یک یا علی بگویید و دوباره به راه بیفتید.

  • فروشگاه پارک ژوراسیک تهران

ما در مجله گردشگری ره بال آسمان، درباره هر شهری که مطلب نوشته‌ایم، سوغاتی آن را هم به مخاطبان معرفی کرده‌ایم. اینجا هم می‌خواهیم از سوغاتی این پارک برایتان بگوییم. شاید البته نتوان اسم سوغات رویش گذاشت؛ اما یادگاری خوبی از پارک موضوعی ژوراسیک تهران است.

نمونه ماکت پارک ژوراسیک تهران

در واقع ما داریم از فروشگاهی صحبت می‌کنیم که همان جلوی در ورودی پارک است و انواع ماکت، اسباب‌بازی، کتاب داستان و کتاب علمی درباره دایناسورها دارد. آنجا اسباب‌بازی هیجان‌انگیزی به نام «تخم دایناسور» هم هست که باید توی آب بگذارید تا بعد از مدتی پوستش بشکافد و یک دایناسور کوچولو از آن متولد شود. این اسباب‌بازی جان می‌دهد برای غافلگیرکردن بچه‌های بین ۳ تا ۶ سال. ما از همین جا فریاد شادی بچه‌ها را پس از دیدن این کادوی ارزشمند، می‌شنویم.

  • تماشای شهر از نمای بالا

نمایی ازتماشای شهر از نمای بالا در پارک

پارک دایناسورها در نقطه‌ای بالای شهر ساخته شده. از آن بالا می‌توانید مناظر زیبای تهران را زیر پای خودتان ببینید. البته شرطش این است که هوا خوب باشد و دود ماشین‌ها مزاحمتی جلوی چشمان شما ایجاد نکند.

جاهای دیدنی نزدیک پارک ژوراسیک

جاهای دیدنی تهران یکی دوتا نیستند. اگر بخواهید با آن‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم برچسب استان تهران را دنبال کنید؛ اما اگر بخواهید در کنار پارک دایناسورها، از زمانتان استفاده کنید و به جای دیگری هم سر بزنید، پارک پرواز گزینه خوبی است.

پارک پرواز یکی از زیباترین پارک های تهران در غرب این شهر است که به‌خاطر جذابیتش پاتوق عکاسان شده است. خودتان فکرش را بکنید، وقتی جایی محبوب دل عکاس‌ها باشد، یعنی هم چشم‌انداز زیبایی دارد و هم با روحیه لطیف و هنری این عزیزان خیلی سازگار است. ضمناً میزان اکسیژن هوا اینجا بیشتر است. به این پارک سری بزنید و به ریه‌هایتان قدری نفس تازه هدیه کنید. این کوچک‌ترین کاری است که می‌توانید برای دورشدن از دود‌های آزاردهنده تهران انجام دهید.

بهترین زمان بازدید از پارک ژوراسیک

بهترین زمان بازدید از پارک ژوراسیک

یادتان هست که گفتیم که پارک در فضای روباز قرار دارد. خب مسلم است که در روزهای برفی و بارانی، بازدید از این پارک خیلی دل‌چسب نیست. سر صلات ظهر و گرمای تابستان هم دیدن پارک نه‌تنها چنگی به دل نمی‌زند، بلکه خودتان و همراهانتان را خسته و کلافه می‌کند. برای رفتن به پارک، گزارش هواشناسی را دنبال کنید و بعد تصمیمتان را بگیرید. ساعت کار مجموعه از ۱۰ صبح تا ۹ و ۱۰ شب است. هرچند در تمام طول سال می‌توانید به اینجا سر بزنید؛ اما به نظرتان یک عصر بهاری مطبوع و خنک برای رفتن به یک گردش علمی، انتخاب عاقلانه‌تری نیست؟

ساعات کار پارک دایناسورها در ایام کرونا

در ایام کرونا خیلی از مجموعه‌های علمی و تفریحی تعطیل هستند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به این مجموعه، با تلفن گویای آن تماس بگیرید تا از باز بودن و ساعات دقیق کاری آن مطمئن شوید. شماره‌اش را در یک جدول، پایین‌تر از اینجا برایتان گذاشته‌ایم.

مسیر دسترسی به پارک ژوراسیک تهران

گفتیم که پارک ژوراسیک تهران در محدوده سعادت آباد و میدان بهرود قرار دارد. دقیق‌ترش می‌شود تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاک نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، خیابان عزتی.

هزینه بلیت در سال 9922500 تومان
ساعات کاریاز شنبه تا چهارشنبه: 10صبح تا 21
پنجشنبه، جمعه و تعطیلات: 10 صبح تا 22
تلفن گویا02124557
آدرسسعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز
  • دسترسی با خودروی شخصی

این روزها به‌لطف گوگل‌مپ و نشان و برنامه‌های راهیابی ایرانی و خارجی دیگر، پیداکردن مسیر خیلی راحت است. مقصد را همان‌جایی که چند سطر بالاتر نوشتیم، به نرم‌افزار دستگاهتان بدهید و راه بیفتید. اگر هم بخواهید پارک ژوراسیک را روی نقشه ببینید، به انتهای همین مقاله بروید. دوستانمان نقشه‌اش را برایتان گذاشته‌اند. اتوبان‌های یادگار امام، اتوبان چمران و اتوبان هاشمی رفسنجانی (نیایش)، شما را به سعادت آباد می‌رسانند. اگر تهرانی هستید که می‌دانید این اتوبان‌ها در طول هفته شلوغ هستند؛ پس زمان مناسبی برای رفتن انتخاب کنید؛ مثلاً روزهای تعطیل یا پایان هفته باشد بهتر است.

  • دسترسی با تاکسی

نمایی ازدسترسی با تاکسی

خبر خوش اینکه از سعادت آباد به بیشتر نقاط شهر تهران، تاکسی خطی وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید خودتان را به سعادت آباد برسانید و از آنجا به پارک دایناسورها بروید. راه دیگرش هم استفاده از تاکسی‌های اینترنتی است که شما را با حداقل قیمت و از کوتاه‌ترین مسیر به پارک می‌رسانند.

  • دسترسی با مترو و اتوبوس

نمایی ازمترو میدان صنعت

اگر به ایستگاه مترو نزدیک هستید، با خط ۷، به میدان صنعت بروید. از آنجا هم لازم است با یک وسیله دیگر، خودتان را به پارک برسانید. برای اتوبوس هم همین طور؛ خطی را سوار شوید که در میدان صنعت ایستگاه داشته باشد. البته با توجه به ازدحام جمعیت در مترو و اتوبوس، به شما قول نمی‌دهیم خیلی با انرژی و توان به پارک برسید!

نکته: با خرید بلیط می‌توانید یک تیر و دو نشان زده و از هر دو مجموعه ژوراسیک پارک و اسپایدر پارک دیدن کنید.

بعید است با دیدن این عکس‌ها و خواندن این مطالب هوس بازدید از پارک ژوراسیک تهران به سرتان نزده باشد. این پارک برای تفریح نیم‌روزه شما گزینه فوق‌العاده‌ای است. مخصوصاً اگه بچه مدرسه‌ای در خانه داشته باشید که هم فال است و هم تماشا. هم تفریح می‌کنید و هم کودکتان را به گردش علمی می‌برید. این پیشنهاد را رد نکنید. مطمئن هستیم بعد از تجربه این بازدید، خاطرات بسیاری دارید که در بخش نظرات برای ما و همراهان ره بال آسمان بنویسید. منتظر پیام‌هایتان هستیم.

سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز

پارک ژوراسیک در تمام طول سال باز است. در شرایط فعلی و به خاطر شیوع کرونا، برای اطلاع از امکان ورود به مجموعه با تلفن گویای مجموعه تماس بگیرید.

بله. با خرید بلیت می‌توانید از هر دو مجموعه ژوراسیک پارک و اسپایدر پارک دیدن کنید.

پارک ژوراسیک در محله سعادت‌‌آباد قرار دارد.

4/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.