پارک ژوراسیک کیش | بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک سر‌پوشیده در خاورمیانه

0

جزیره کیش، نگین خلیج فارس و مقصد محبوب گردشگران ایرانی و خارجی است. این شهر به لطف داشتن امکانات تفریحی و رفاهی بی‌نظیر و طبیعتی اعجاب‌انگیز و تماشایی، مقصدی عالی برای گذراندن اوقاتی خوش و تجربه لحظاتی دلپذیر شمرده می‌شود. تا‌کنون بار‌ها و بار‌ها در مطالب مختلف از این جزیره و جاذبه‌های آن سخن گفته‌ایم. این بار قصد داریم صفحه‌ای دیگر از کتاب جاذبه‌های جزیره کیش را ورق بزنیم و به معرفی جاذبه‌ای جذاب بپردازیم. جاذبه تفریحی مد‌نظر ما در این مطلب، پارک ژوراسیک کیش است. احتمالاً شما نیز فیلم پارک ژوراسیک را دیده یا نام آن را شنیده باشید. در پارک ژوراسیک جزیره کیش، فرصت این را دارید که در جایی شبیه به فضای فیلم پارک ژوراسیک قدم بگذارید و هیجان وصف‌نا‌پذیری را تجربه کنید. حتی تصور چنین تجربه‌‌ای هم هیجان‌انگیز است. برای آشنایی بیشتر با این پارک و کسب اطلاعات لازم برای بازدید از آن همراه ما باشید. 

پارک ژوراسیک کیش کجاست؟ 

پارک ژوراسیک کیش

پارک ژوراسیک از جمله جاذبه‌های تفریحی جذاب و محبوب جزیره کیش در جنوب ایران است. به‌طور دقیق‌تر این پارک در میدان غروب، خیابان جهان و به‌طور تقریبی رو‌به‌روی کشتی یونانی و پارک ساحلی جزیره کیش قرار دارد. 

معرفی پارک ژوراسیک کیش | بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک سر‌پوشیده در خاورمیانه

پارک ژوراسیک کیش

پارک ژوراسیک یا دراگون پارک، بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک سر‌پوشیده در خاورمیانه و جزو جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحات کودکانه کیش شمرده می‌شود. در این پارک جذاب و منحصر‌به‌فرد می‌توانید به دوران ما‌قبل تاریخ و دنیای دایناسور‌ها سفر کرده و از مجموعه‌ای شگفت‌انگیز و جذاب از دایناسور‌های عظیم‌الجثه بازدید کنید که بسیار طبیعی و بی‌نقص به نظر می‌رسند. این مجموعه علاوه‌بر جذابیت بصری، جنبه آموزشی نیز دارد؛ چرا‌که اطلاعاتی جالب در‌خصوص هر‌یک از گونه‌های دایناسوری، به‌صورت کامل، در کنار آن‌ها درج شده است. بازدید از این پارک منحصر‌به‌فرد نه‌تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز بسیار هیجان‌انگیز و جذاب خواهد بود. علاوه بر این پارک، پارک ژوراسیک تهران و پارک ژوراسیک مشهد نیز از جذاب‌ترین پارک‌های ژوراسیک ایران به حساب می‌آیند.

پارک ژوراسیک در‌واقع بخشی از مجموعه‌ای بزرگ‌تر به‌نام تم پارک سنتر کیش است که در ادامه راجع‌به بخش‌های دیگر این مجموعه سخن گفته‌ایم.

بخش‌های مختلف تم پارک سنتر کیش | آشنایی با مجموعه جذاب و منحصر‌به‌فرد در کیش

بخش‌های مختلف تم پارک سنتر کیش

تم پارک سنتر کیش مجموعه‌ای بزرگ و دیدنی در جزیره کیش است که در سال ۱۴۰۰ در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ در جزیره زیبای کیش افتتاح شد. این مجموعه را می‌توان به‌عنوان تلفیقی جذاب از فضایی تفریحی، گردشگری و آموزشی معرفی کرد. اجرای پروژه این مجموعه بزرگ و نوین با همکاری ۲۰۰ کارگروه تخصصی شامل مجموعه از موسیقی‌دانان، گرافیست‌ها، مهندسین حوزه معماری و مهندسین خطای دید خلاق صورت گرفته است. مهم‌ترین ویژگی مثبت مجموعه تم پارک سنتر کیش این است که بازدید از آن برای تمام سنین جذابیت دارد، از کودکان خردسال گرفته تا بزرگسالان؛ به همین جهت این پارک مقصدی عالی برای تفریحات خانوادگی شمرده می‌شود. تم پارک سنتر شامل دو بخش اصلی مجیک پارک (پارک جادویی) و پارک ژوراسیک می‌شود. در بخش قبلی به معرفی پارک ژوراسیک کیش پرداختیم، در ادامه بخش مجیک پارک این مجموعه را معرفی می‌کنیم.

مجیک پارک کیش 

همان طور که گفتیم، بخش دیگر مجموعه تم پارک سنتر کیش، مجیک پارک (پارک جادویی) نام دارد. مجیک پارک نیز متشکل از چند بخش دیگر است که در ادامه به معرفی آن‌ها پمی‌پردازیم. 

  • اتاق خطای دید

اتاق خطای دید این مجموعه دارای عنوان پنجمین موزه برتر در جهان است! در این بخش آیتم‌های جذابی همچون دنیای بلک لایت، خطای دید، دنیای جاذبه، دنیای بی‌نهایت، خانه وارونه و آثار سه‌بعدی بی‌نظیری جای گرفته‌اند که بسیار بی‌نقص طراحی و اجرا شده‌اند. 

  • اتاق‌های تمام آینه

اتاق‌های تمام آینه بخشی دیگر است که به‌لحاظ جذابیت هم‌رده با پارک ژوراسیک کیش قرار می‌گیرد. در بخش آینه‌ها اتاقی وجود دارد که در آن آینه‌هایی با زاویه ۳۰ درجه نصب شده‌اند و این حس را به شما منتقل می‌کنند که گویی در هوا معلق هستید. در اتاقی دیگر آینه‌هایی به‌صورت تو‌در‌تو نصب شده‌اند که تصویر فرد حاضر را به شکل مکرر نشان می‌دهند. چالش اصلی شما در این قسمت یافتن راه خروج است! در مجموعه اتاق‌های تمام آینه تم پارک سنتر کیش، اتاقی دیگر با آینه‌های اینتر‌اکتیور وجود دارد که اگر همراه با دوستتان وارد آن شوید، نیمی از بدن خود را همراه با نیمی از بدن همراهتان به‌صورت پیکری واحد مشاهده خواهید کرد. اتاق آخر در این مجموعه اتاقی است که هنگام حضور در آن، به دلیل وجود آینه‌هایی با طراحی شبیه به دریا، حسی به شما منتقل می‌شود که گویی در دریا هستید!

  • سلفی روم

بخش سلفی روم متشکل از اتاق‌هایی با طراحی‌های جذاب و رنگارنگ است که فضایی عالی برای گرفتن عکس‌های بی‌نظیر شمرده می‌شوند. 

  • اتاق‌های ۹۰ درجه

اتاق‌های ۹۰ درجه از محبوب‌ترین بخش‌های مجموعه تم پارک سنتر شمرده می‌شوند. اتاق‌های این بخش با هنر ایجاد خطای دید به‌گونه‌ای طراحی و اجرا شده‌اند که هنگام حضور در آن، گویی روی سقف یا دیوار قدم گذاشته‌اید. در این بخش می‌توانید عکس‌های بسیار منحصر‌به‌فرد و جذابی ثبت کنید. 

  • اژدها 

در بخشی از مجیک پارک کیش سازه‌ای متحرک از اژدهای عظیم‌الجثه‌ای به طول ۶ متر به چشم می‌خورد. این سازه بسیار بی‌نقص و طبیعی طراحی و اجرا شده است و از دهانش به‌صورت همزمان آتش و دود خارج می‌شود. 

امکانات رفاهی تم پارک سنتر کیش | امکاناتی مناسب برای تأمین رفاه بازدید‌کنندگان 

پارک ژوراسیک کیش

در مجموعه بزرگ پارک ژوراسیک کیش و مجیک پارک، برای ایجاد رفاه برای بازدید‌کنندگان، امکانات رفاهی بسیار خوبی فراهم شده است. از جمله امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به چندین رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه تخصصی و آتلیه عکاسی، سالن انتظار، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد. 

اطلاعات و هزینه بازدید از پارک ژوراسیک کیش | هر‌آنچه لازم است بدانید 

اطلاعات و هزینه بازدید از پارک ژوراسیک کیش

آدرسایران، استان هرمزگان، جنوب‌غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، خیابان جهان، تم پارک سنتر کیش
ساعات کاریهر‌روز هفته از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ 
هزینه بلیطبرای هر نفر ۲۷۰ هزار تومان و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان. در‌صورت کنسل و مرجوع کردن بلیط، ۶۰ در‌صد از هزینه پرداختی به شما عودت داده می‌شود. همچنین این بلیط شامل هر سه مجموعه پارک ژوراسیک، دراگون پارک و مجیک پارک می‌شود.
مدت‌زمان پیشنهادی برای حضور در پارکحدود ۳ ساعت 

جاهای دیدنی نزدیک به پارک ژوراسیک کیش | لذت گشت‌و‌گذار و تفریح در کیش 

جزیره کیش به‌لطف داشتن طبیعتی دلکش و آباد، سواحل رؤیایی، جاذبه‌های توریستی و تفریحی مهیج و جذاب و فضای شهری زیبا و دلنشین، مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است. لذت سفر به این جزیره فوق‌العاده زمانی به اوج خود می‌رسد که با جاذبه‌های طبیعی و توریستی این شهر آشنا باشید و برنامه‌ای عالی برای تجربه تفریحات کیش و گشت‌و‌گذار در این شهر بچینید. به همین سبب در این بخش چند‌تا از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش و جاذبه‌های تفریحی این شهر را که در نزدیکی پارک ژوراسیک قرار دارند را معرفی کرده‌ایم: 

  • کشتی یونانی کیش 

کشتی یونانی کیش 

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی.
فاصله کشتی یونانی کیش تا تم پارک سنتر: حدود ۲.۵ کیلومتر 
  • سالن اپرا هال سپنتا کیش 

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، رو‌به‌روی پارک ساحلی کشتی یونانی، سالن اپرا هال سپنتا کیش
فاصله سالن اپرا هال سپنتا کیش تا پارک ژوراسیک کیش: حدود یک کیلومتر 
  • آب‌انبار پنج بادگیر کیش (سازه گنبدی)

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی، آب انبار کیش (سازه گنبدی).
فاصله آب‌انبار پنج بادگیر کیش (سازه گنبدی) تا تم پارک سنتر: حدود ۲.۱ کیلومتر 
  • قلعه جنی کیش 

آدرس: ایران، استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، جاده جهان، قبل از میدان غروب، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جنی کیش.
فاصله قلعه جنی کیش  تا تم پارک سنتر کیش: حدود ۲.۳ کیلومتر 

مسیر دسترسی به پارک ژوراسیک کیش | دسترسی راحت با سرویس‌های رایگان مجموعه

بهترین و راحت‌ترین راه برای دسترسی به پارک ژوراسیک، استفاده از سرویس‌های رایگان این مجموعه است. در‌صورتی که در سفر به کیش ماشین شخصی خود را به‌همراه دارید یا ماشینی اجاره کرده‌اید و می‌خواهید با خودرو شخصی به‌سوی این پارک بروید، مسیر دسترسی به‌صورت زیر خواهد بود:

برای دسترسی به پارک ژوراسیک کیش با خودرو شخصی، ابتدا خود را به میدان غروب کیش رسانده و سپس از خروجی خیابان جهان خارج شوید. مسیر خود را در این خیابان، در حدود یک کیلومتر ادامه دهید. پس از حدود یک کیلومتر، تم پارک سنتر کیش را در سمت راست جاده مشاهده خواهید کرد. در‌نهایت خوب است اشاره کنیم که برای یافتن بهترین، سریع‌ترین و راحت‌ترین مسیر از هر مبدأ که در آن حضور دارید و به هر مقصدی که در‌نظر دارید، مسیر‌یاب‌های آنلاین، بهترین راهنما هستند. 

در‌نهایت خوب است بدانید که دسترسی به نقاط مختلف کیش، از جمله تم پارک سنتر، از طریق تاکسی‌های سطح شهر نیز به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در‌صورت استفاده از تاکسی‌ها، فقط کافی است نام مقصد مد‌نظرتان به راننده بگویید. 

سخن پایانی

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، بار دیگر بر بال نوشته نشستیم و به‌سوی جاذبه‌ای دیگر در ایران زیبا روانه شدیم. در این سفر مجازی، ضمن آشنایی کامل با تم پارک سنتر، به‌خصوص بخش پارک ژوراسیک کیش، تمام اطلاعات لازم برای بازدید از آن را در اختیارتان قرار داده و مسیر دسترسی را به شما نشان دادیم. اکنون نوبت شماست؛ اگر تا‌کنون تجربه بازدید از این پارک جذاب و دیدنی را داشته‌اید، ما را در تکمیل این مطلب کمک کنید و برایمان از تجربه حضور خود در پارک ژوراسیک بنویسید. 

پارک ژوراسیک از جمله جاذبه‌های تفریحی جذاب و محبوب جزیره کیش در جنوب ایران است. به‌طور دقیق‌تر این پارک در میدان غروب، خیابان جهان و به‌طور تقریبی رو‌به‌روی کشتی یونانی و پارک ساحلی جزیره کیش قرار دارد.

شما می‌توانید هر‌روز هفته از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ به بازدید تم پارک سنتر کیش بروید. هزینه بلیط برای هر نفر ۲۷۰ هزار تومان و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان. در‌صورت کنسل و مرجوع کردن بلیط، ۶۰ در‌صد از هزینه پرداختی به شما عودت داده می‌شود. همچنین این بلیط شامل هر سه مجموعه پارک ژوراسیک، دراگون پارک و مجیک پارک می‌شود.

از جمله جاهای دیدنی و جاذبه‌های تفریحی کیش که در نزدیکی تم پارک سنتر قرار دارند، می‌توان به کشتی یونانی کیش، سالن اپرا هال سپنتا کیش، آب‌انبار پنج بادگیر کیش (سازه گنبدی) و قلعه جنی کیش اشاره کرد.

در‌صورتی که در سفر به کیش ماشین شخصی خود را به‌همراه دارید یا ماشینی اجاره کرده‌اید، برای دسترسی به پارک ژوراسیک کیش، ابتدا خود را به میدان غروب کیش رسانده و سپس از خروجی خیابان جهان خارج شوید. مسیر خود را در این خیابان، در حدود یک کیلومتر ادامه دهید. پس از حدود یک کیلومتر، تم پارک سنتر کیش را در سمت راست جاده مشاهده خواهید کرد.

3.5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.