سوغات دبی | با این سوغاتی‌ها دست پر به وطن بازگردید

0

سوغات دبی تنوع زیادی دارد و از خرما گرفته تا جواهر‌ات گران‌قیمت را می‌توان از دبی به وطن سوغات آورد. گستردگی دامنه این سوغاتی‌ها انتخاب بهترین سوغات دبی را برای گردشگران دشوار کرده است. منتها گردشگران ایرانی که ما سراغ داریم حاضر نیستند از یکی از بهترین سفرهای خود دست‌خالی برگردند؛ به همین دلیل خرید سوغات در دبی به یکی از دل‌مشغولی‌های گردشگران تبدیل شده است. به این دل‌مشغولی قیمت سوغاتی دبی را نیز باید اضافه کنیم؛ زیرا قیمت بعضی از بهترین سوغاتی های دبی سر به‌ فلک می‌گذارد.

اینجاست که یاد ضرب‌المثل‌های قدیمی‌ها می‌افتیم که می‌گویند پول گرد و بازار دراز. برای اینکه در بازار مکاره دبی سردرگم نشوید و به‌جای اینکه وقت خود را به یافتن بهترین سوغات دبی با کمترین قیمت اختصاص دهید، ما در ادامه راهنمای خرید سوغات در دبی را آماده‌ کرده‌ایم. در انتها نیز به مراکز خرید دبی اشاره می‌کنیم که در کنار عرضه سوغاتی‌های باکیفیت، فروشنده‌های خوش انصافی هم دارند. در این مطلب، چیزی از سوغاتی‌های دبی را از قلم نینداخته‌ایم. با مطالعه این مقاله بهترین و خوش‌قیمت‌ترین سوغاتی های دبی را خریداری خواهید کرد.

فهرست مطالب

سوغات دبی با قیمت گران و کیفیت عالی

اجازه دهید فهرست سوغاتی‌های دبی را با کالاهای گران‌قیمت و اشرافی آغاز کنیم. این سوغاتی‌ها نه‌تنها ارزش فرهنگی و مادی چشمگیری دارند، بلکه به لحاظ ماندگاری نیز در گروه سوغاتی‌هایی قرار می‌گیرند که همیشه یادآور سفر دبی هستند.

  • فرش و تابلو‌فرش در دبی | انواع فرش‌های نفیس ایرانی و غیرایرانی

حتماً شما هم شنیده‌اید که حکیم طوس گفته هنر نزد ایرانیان است و بس. خوشبختانه قالی‌بافان ایرانی با بافت فرش‌ها، تابلوفرش‌ها و گلیم‌های نفیس این گفته فردوسی را به اثبات رسانده‌اند. اهالی دبی نیز مجذوب هنر فرش‌بافی شده‌اند و در گوشه‌وکنار مراکز خرید و بازارهای این شهر با بهترین قالی‌فروشی‌ها روبه‌رو هستیم. قیمت تابلو‌فرش و قالی‌های دبی ممکن است نسبت به دیگر سوغاتی‌های این شهر گران‌ باشد؛ اما خاطر مشتری جمع است که بهترین سوغاتی دبی را خریده‌ و با یادگاری ماندگار از سفر دبی به شهرودیار خود بازمی‌گردد.

این مغازه‌ها انواع فرش‌های نفیس ایرانی و غیرایرانی را از سرتاسر دنیا پیش روی مشتریان قرار می‌دهند.
  • طلای دبی | سوغاتی اشرافی برای گردشگران مشکل‌پسند

نمایی ازبازار طلای دبی

امکان ندارد به طلا علاقه داشته باشید و تعریف‌و‌تمجید‌های طلای دبی به گوش شما نخورده باشد. برای آن دسته گردشگرانی که با اهمیت بازار طلای دبی آشنایی ندارند، باید بگوییم گران‌ترین و سنگین‌ترین طلا و جواهرات قیمتی دنیا از سرتاسر جهان در این بازار به فروش می‌رسد.

این شرایط بازار طلای دبی را به بورس اشرافی‌ترین سوغاتی‌های این شهر تبدیل کرده است. در نتیجه، اگر می‌خواهید اطرافیان خود را در بازگشت از سفر حسابی تحویل بگیرید، سری به بازار طلا دبی بزنید و اعیانی‌ترین گردنبند، گوشواره، دستبند، سینه‌ریز و انگشترهای دنیا را برای عزیزان خود به سوغات ببرید.

  • عتیقه‌جات دبی | عتیقه‌جاتی که در هیچ‌‌جای دنیا پیدا نمی‌کنید

از طلای دبی گفتیم و یاد ضرب‌المثل معروف قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری افتادیم. این ضرب‌المثل برای عتیقه‌جات و اجناس کلکسیونی دبی صدق می‌کند. در عتیقه‌فروشی‌های دبی با کالاهای لوکسی روبه‌رو هستید که نظیر آن‌ها در هیچ‌کجای دنیا پیدا نمی‌شود. کاملاً مشخص‌ است نایاب‌ترین عتیقه‌های دنیا قیمتی گزاف دارند. منتها خرید سوغات عتیقه از دبی خاطره‌ای ماندگار از این سفر به یادگار می‌گذارد. از طرف دیگر، این عتیقه‌ها در نزد عزیزانی که برای آن‌ها سوغاتی می‌برید نیز جلوه‌ای خاص و چشمگیر دارد.

خرید سوغات عتیقه دبی از جایگاه ویژه‌ فردی که به وی سوغاتی می‌دهید در دل شما حکایت خواهد داشت.

سوغات خوراکی دبی با طعمی لذیذ و به‌یادماندنی

سوغاتی خوراکی دبی لطف ویژه‌ای در دل گردشگران دارد. دلیل این امر نیز کاملاً مشخص است، خوش‌مزه‌ترین سوغاتی‌های دنیا در دبی انتظار گردشگران را می‌کشد. با خرید سوغاتی‌های خوش‌مزه دبی، یاد این مسافرت را برای همیشه در کام خود و عزیزانتان ماندگار خواهید کرد.

  • شکلات شتری دبی | طعم صحرا و آفتاب سوزان

شهر دبی در قلب صحرایی سوزان سر به افلاک گذاشته‌ و اطراف آن را تا چشم کار می‌کند صحرا در بر گرفته است. علاقه‌مندان طبیعت به‌خوبی می‌دانند که شتر نماد صحراست. از طرف دیگر شیر شتر غذایی مقوی و نیروبخش است که هزارویک‌ فایده برای بدن دارد. طعم شیر شتر نیز از آن مزه‌هایی است که چشیدن آن حال‌و‌هوای صحرا را در ذهن تداعی می‌کند.

جالب است بدانید اهالی دبی با شیر شتر شکلات‌های خوش‌مزه‌ای درست می‌کنند. این شکلات‌ها که به شکلات شتری دبی معروف است و به یکی از سوغاتی‌های پرطرفدار و خوش‌قیمت این شهر تبدیل شده. به‌لحاظ فراوانی نیز به هرکدام از سوغاتی‌‌فروشی‌های دبی که سر بزنید، با بسته‌های کوچک‌ و‌ بزرگ شکلات شتری روبه‌رو خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم برای تنوع هم که شده در سفر دبی، شکلات شتری از این شهر به سوغات بیاورید.

قیمت شکلات در دبی نسبت به دیگر سوغاتی‌های این شهر مناسب‌تر است.
  • ادویه دبی | عطر و طعمی فراموش‌نشدنی

گردشگران خوش‌سلیقه‌ای که دستی در آشپزی دارند تعریف‌های بازار ادویه دبی را شنیده‌اند. در این بازار، هر ادویه‌ای که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. حتی اگر اهل آشپزی نیستید و از ادویه‌‌ها سر در نمی‌آورید، بازهم قول می‌دهیم بوی خوش ادویه‌های بازار دبی شما را وسوسه کند. به لحاظ قیمتی نیز ادویه دبی ارزش چندانی نسبت به دیگر سوغاتی‌های این شهر ندارد. در نتیجه، اگر به‌دنبال سوغات با قیمت مناسب هستید، سری به منطقه دیره بزنید تا بوی خوش ادویه‌ها شما را به‌سمت بازار ادویه دبی هدایت کند.

  • خرمای دبی | طعمی متفاوت با ارزش غذایی فراوان

خرمای بم شهرت جهانی دارد و ما ایرانی‌ها به‌خوبی با طعم خوش خرما آشنا هستیم. از آنجا که خرما در مناطق بسیار گرم رشد می‌کند، دبی نیز به بورس بهترین خرماهای منطقه تبدیل شده‌ است. خرمای دبی با خرماهایی که در ایران چشیده‌ایم به‌لحاظ طعم تفاوت چشمگیری دارد. فروشندگان دبی برای اینکه خرما به سوغاتی شایسته‌ای تبدیل شود، داخل آن را با مغز آجیل‌های خوش‌مزه پر می‌کنند. بهترین خرما دبی خرمای بتیل است که در میان سوغاتی‌های خوش‌مزه‌ دبی، اسم‌و‌رسمی پیدا کرده.

جالب ‌است بدانید خرمای دبی قیمت نسبتاً گرانی دارد؛ اما قول می‌دهیم با یک بار چشیدن این خرما مشتری آن شوید.

سوغات دبی با حس‌و‌حالی متفاوت

گردشگران مشکل‌پسندی را سراغ داریم که در هر شهری دنبال سوغاتی‌های خاص می‌گردند. از آنجا که رسم نداریم همراهان خود در ره بال آسمان را بدون اطلاعات کافی راهی سفر کنیم، در این قسمت به آن دسته از سوغاتی های دبی اشاره می‌کنیم که حس‌‌و‌حالی متفاوت را تداعی می‌کنند.

  • عود‌ها و بُخورهای دبی | خوش‌بو و طبی

گردشگرانی که به‌دنبال سوغاتی‌های خاص می‌گردند از رایحه خوش عودهای دبی سیر نخواهند شد. این عودها در رایحه‌های مختلف پیش روی مشتریان قرار می‌گیرند تا رایحه خوش آن‌ها یاد و خاطره سفر دبی را در ذهن گردشگران زنده کند. در کنار عودهای خوش‌بو، دبی به داشتن بخورهای طبی نیز معروف است. یکی از مشهورترین این بخورها بخوری با نام آگار است. این بخور از درختی با همین نام گفته می‌شود و در شیشه‌هایی کوچک به فروش می‌رسد.

بخور آگار مرهم هزارویک بیماری است. به‌لحاظ قیمت نیز با سوغاتی خوش‌قیمتی طرف هستیم که در گروه سوغات دبی قیمت مناسب قرار می‌گیرد.
  • عطر دبی | سوغاتی برای گردشگران اهل‌دل

دبی مدتی است که به یکی از بورس‌های بین‌المللی عطر در دنیا تبدیل شده. در مراکز خرید دبی عطرهای طراز‌اول از معتبرترین برندهای دنیا به‌چشم می‌خورد. این عطرها نه‌تنها یادگاری ارزشمندی از سفر دبی به‌ حساب می‌آیند، بلکه رایحه خوش آن‌ها برای همیشه یاد سفر دبی را زنده نگه می‌دارد. از آنجا که خرید عطر کار دشواری است، برای اینکه در میان خوش‌بوترین رایحه‌های دنیا سردرگم نشوید، بهتر است برای یافتن عطر فروشی در دبی راه مغازه‌های عطرفروشی خیابان سکه الخلیل را در پیش بگیرید.

سوغات دبی برای جوان‌های مشکل‌پسند

این روزها دیگر سوغات دبی به محصولات سنتی ختم نمی‌شود و گردشگرانی را می‌شناسیم که به‌دنبال خرید جدیدترین محصولات مد روز دنیا هستند. خوشبختانه مراکز خرید دبی سبد گسترده‌ای از به‌روزترین کالاهای را پیش روی گردشگران قرار داده‌اند. در ادامه، به سوغاتی‌هایی اشاره می‌کنیم که باب دل جوان‌های مشکل‌پسند و امروزی است.

  • پوشاک دبی | مد روز دنیا

انصافاً باید اعتراف کرد خرید از شعبه‌های برندهای بین‌المللی پوشاک لطفی دارد که با خرید پوشاک معمولی قابل‌مقایسه نیست. این فرصت در سفر دبی فراهم است تا گردشگران چرخی در میان مطرح‌ترین برندهای دنیا بزنند و بهترین پوشاک دنیا را به شهرودیار خود سوغات ببرند. به‌لحاظ قیمت نیز دامنه قیمت پوشاک دبی نسبت به محصولی که قصد خرید آن را دارید متفاوت است. این ویژگی دست گردشگران را برای انتخاب سوغات ارزان دبی یا سوغاتی گران‌قیمت باز می‌گذارد.

سوغات در زمینه پوشاک تنوع وسیعی دارد تا گردشگران با سبدی کامل از انواع پوشاک روبه‌رو باشند.
  • لوازم دیجیتال در دبی | برای آن‌ها که نبض فناوری‌ را در دست دارند

دبی یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارها را در منطقه برای فروش لوازم دیجیتال دارد. از آنجا که محصولات دیجیتال نسبت به دیگر کالاها امروزی‌تر به‌ حساب می‌آید، در سفر دبی فرصتی می‌یابید تا جدیدترین محصولات باغ فناوری‌های نوین را نوبر کنید. این محصولات سوغاتی‌های شایسته‌ای برای جوان‌ها هستند.

سوغات دبی با قیمت و کیفیت مناسب

گردشگرانی که با چندین چمدان سوغاتی به وطن بازمی‌گردند همیشه به‌دنبال سوغاتی‌های خوش‌قیمت‌اند. اگر شما هم در این گروه از گردشگران قرار دارید، در این زمینه روی سوغات دبی می‌توانید حساب‌‌ باز کنید. از آنجا که در ره بال آسمان همیشه مواظب جیب همراهان خود هستیم، در ادامه به سوغاتی با قیمت مناسب اشاره می‌کنیم.

  • مجسمه برج خلیفه | سوغاتی شایسته از سفری لاکچری

حتی اگر تاکنون به دبی نرفته‌اید، بازهم مطمئنیم تعریف‌و‌تمجید برج افسانه‌ای خلیفه به گوش شما خورده است. این برج یکی از بلند‌ترین آسمان‌خراش‌های دنیاست که با نمایی شیشه‌ای نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. محبوبیت برج خلیفه باعث شده تا نمادهای این برج در قالب یادگاری‌های زیبایی به فروش برسد. در دبی انواع چراغ‌خواب، جعبه‌های موزیکال، کاغذ‌نگه‌دار و جاسوییچی‌ با نماد برج خلیفه به‌عنوان سوغاتی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

این سوغاتی‌ها قیمت چندانی هم ندارند تا گزینه مناسبی برای گردشگرانی باشند که به‌دنبال سوغات ارزان دبی هستند.
  • قلیان‌ عربی | سوغاتی خاطره‌انگیز

در اینکه استفاده قلیان برای سلامتی ضرر دارد هیچ شکی نیست؛ اما این واقعیت را نباید نادیده گرفت که قلیان سده‌های متمادی در تمدن‌های آسیا و خاورمیانه ریشه‌ دوانده است. برای اثبات این واقعیت کافی است نگاهی به قلیان‌های عربی بیندازید. این قلیان‌های زیبا در دبی به‌عنوان سوغات فروخته می‌شود. زیبایی قلیان‌های عربی به‌اندازه‌ای است که به‌جای استفاده، می‌توانید قلیان را در قالب سوغاتی زیبا در گنجه قرار دهید.

  • خنجرهای عربی | نمادی از شجاعت بادیه‌نشینان

خنجر در فرهنگ اعراب جایگاه ویژه‌ای دارد. این روزها کاربرد خنجر از سلاح به وسیله‌ای تزئینی تغییر پیدا کرده است. به لطف چنین ویژگی‌ای، خنجرهای نفیسی به‌عنوان سوغات فروخته می‌شود. این خنجرها در میان اعراب به نمادی از شجاعت تبدیل شده و اشراف‌زاده‌های عرب، در مراسم مهم خنجر به کمر می‌بندند.

بسته به هزینه‌ای که برای خرید سوغات دبی کنار گذاشته‌اید، می‌توانید خنجرهای معمولی با قیمتی مناسب یا خنجرهای جواهر‌نشان با قیمتی گزاف انتخاب کنید.
  • شال‌های پشمی | یادگاری از صحراگردان عرب

امارات متحده عربی سرزمین حاصلخیزی ندارد و در نتیجه، مردمان این منطقه از راه دامداری و صحراگردی زندگی می‌گذرانند. این مردمان با پشم‌ شتر، گوسفند و دیگر حیوانات صحرایی، شال‌های باکیفیتی می‌بافتند که امروزه به سوغات دبی تبدیل شده است. شال‌های پشمی در رنگ و طرح‌های مختلف با قیمتی مناسب گزینه‌ای جالب برای گردشگرانی است که دنبال سوغات ارزان دبی می‌گردند.

بهترین مراکز خرید دبی برای گرفتن سوغاتی

اکنون که باهم بهترین سوغات دبی را بررسی کردیم، برای اینکه در میان مراکز خرید دبی سردرگم نشوید، در ادامه به بهترین مراکز خرید سوغاتی دبی اشاره می‌کنیم که در کنار عرضه سوغاتی‌های باکیفیت، فروشنده‌های خوش‌انصافی نیز دارند.

  • مرکز خرید دبی مال | از بزرگ‌ترین مراکز خرید آسیا

مرکز خرید دبی مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آسیاست. در نتیجه، به‌جای اینکه میان مراکز خرید دبی سردرگم شوید، اول از هر جا راه مرکز خرید دبی مال را در پیش بگیرید.

مرکز خرید دبی مال در خیابان فایننشال واقع شده است و یکی از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود.
  • مرکز خرید برجمان دبی | سبد گسترده‌ای از انواع کالا

مرکز خرید برجمان دبی به داشتن فروشنده‌های خوش‌انصاف معروف است. به‌لحاظ کالا نیز انصافاً باید گفت این مرکز خرید سبد گسترده‌ای از انواع کالا را پیش روی مشتری قرار می‌دهد. در این مرکز خرید هر سوغاتی را که به فکرتان می‌رسد پیدا خواهید کرد.

مرکز خرید برجمان دبی در خیابان خالد بن الولید قرار دارد.
  • مرکز خرید ابن بطوطه دبی | از مراکز خرید خوش‌مسیر دبی

مرکز خرید ابن بطوطه دبی بورس سوغاتی‌های سنتی و خوش‌قیمت است. این مرکز خرید به‌لحاظ مسیر نیز یکی از مراکز خرید خوش‌مسیر دبی شناخته می‌شود. قول می‌دهیم اگر قصد خرید سوغات دارید، از مرکز خرید ابن بطوطه دبی دست‌خالی بیرون نخواهید آمد.

مرکز خرید ابن بطوطه دبی در خیابان شیخ زاید واقع شده‌ است.
  • مرکز خرید امارات دبی | تفریح و گردش در کنار خرید

نمایی ازمرکز خرید امارات دبی

پاساژگردی در مرکز خرید امارات دبی به‌قول قدیمی‌ها هم فال است و هم تماشا. در این مرکز خرید، در کنار دسترسی به انواع سوغاتی‌های متنوع، شرایطی بری تفریح گردشگران نیز مهیاست. چندین سالن سینما، کافه‌‌ها و رستوران‌های درجه‌یک و پیست‌ مجهز اسکی را می‌توان از امکانات تفریحی مرکز خرید امارات دبی نام برد. در نتیجه، اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار خرید سوغات حسابی گردش و تفریح کنید، راه مرکز خرید امارات دبی را در پیش بگیرید.

مرکز خرید امارات دبی در خیابان شیخ زاید قرار دارد.

بهترین سوغات دبی را از گوشه‌و‌کنار این سرزمین بررسی کردیم تا گردشگرانی که راهی دبی هستند دست‌خالی از این شهر راهی وطن نشوند. امیدواریم به لطف این راهنما، مدیریت بهتری در هزینه سفر به دبی داشته باشید. در پایان، از آنجا که مطمئنیم شما هم ایده‌های جالبی برای سوغات دبی دارید، ما را در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها را در قسمت نظرات از ایده‌های جالب خود مطلع سازید و تجاربتان را از خرید سوغات در دبی با ما در میان بگذارید.

طلا و فرش از گران‌ترین سوغات این شهر به‌ حساب می‌آیند.

خرما دبی و شکلات شتر به‌عنوان خوش‌مزه‌ترین سوغات شناخته می‌شوند.

ادویه، مجسمه برج‌ خلیفه و شال پشمی از ارزان‌ترین سوغاتی‌ های دبی هستند.

لوازم دیجیتال و پوشاک مد روز از سوغاتی‌های جوان‌پسند دبی به‌ حساب می‌آیند.

مرکز خرید دبی مال معروف‌ترین مرکز خرید این شهر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.