پل طبیعت اهواز | پلی برای رسیدن به سلامتی در سایه کارون

0

شاید شنیده‌اید که می‌گویند برای موفقیت باید بین خود و موفقیت پل بزنید. یکی از پایه‌های مهم موفقیت هم حفظ سلامتی روح و جسم است. امروز می‌خواهیم پلی میان شما و سلامتی را معرفی کنیم. پل طبیعت اهواز، پلی است که طی‌کردن آن شما را به سلامتی وصل می‌کند. البته که وظیفه اصلی پل‌ها اتصال است، اتصال دو مکان، اتصال دو فرد یا اتصال دو دل. این نوشته هم پل میان ما و دل شماست. حین عبور از این پل هم‌گام ما باشید.

پل طبیعت اهواز کجاست؟

شنیده‌اید که می‌گویند هر جا آب هست، آبادانی هم هست؟ رود کارون یکی از علل آبادی شهر اهواز است. بناها و پل های اهواز که اطراف و روی کارون قرار دارند، اثباتی برای این حرف است و پل طبیعت اهواز هم یکی نشانه‌های آبادانی است. مسیر رسیدن به پل طبیعت بسیار راحت است. در شهر اهواز به سمت بلوار ساحلی غربی حرکت کنید تا چشمتان به جمال پل طبیعت روشن شود.

قدمت پل طبیعت کیانپارس اهواز

عکس قدمت پل طبیعت کیانپارس اهواز

اهمیت بیشتر بناها به قدمتی است که دارد. برای مثال به تخت جمشید نگاه کنید. قدمت بنایش است که آن را ارزشمند کرده. قدمت بیشتر هر سازه یعنی جادادن قسمت بیشتری از تاریخ در خود؛ اما هستند سازه‌هایی که با قدمت و سن کم، خود را در دل‌و‌جان مردم جاودان کرده باشند و مردم با شنیدن نام آن‌ها لبخند بزنند. خوشبختانه ایران ما از این نوع بناها زیاد دارد. یکی از هزار بنای کم سن ولی خاطره‌ساز ایران، پل طبیعت اهواز است. این پل متولد سال 1392 است؛ اما با همین سن کم برای افراد زیادی خاطره ساخته است.

معرفی پل طبیعت اهواز

کارون پهناور مادر پل‌ها به حساب می‌آید؛ چراکه حداقل 10 پل به برکت وجود او ساخته شده است. پل طبیعت یکی از این 10 فرزند است. پل طبیعت اهواز دو جاذبه جذاب اهواز یعنی پارک ساحلی و پارک لاله را به هم وصل کرده است. به یاد دارید که گفتیم این پل باعث وصال شما با ورزش است؟ این پل با هدف کمک به سلامت مردم و تشویق آن‌ها به پیاده‌روی ساخته شد. طول 500متری آن برای این هدف با ارزش بسیار مناسب است. پل عرضی در حدود 50 متر دارد که برای استراحت یا عکاسی رهگذران فضای خوبی محسوب می‌شود.

روی پل در فاصله‌های مناسب نیمکت ساخته شده است تا رهگذران لحظه‌ای هرچند کوتاه توقف کنند و از زیبایی بی‌مانند کارون و منظره دل‌انگیز پل استفاده کنند. با سفر به این پل می‌توانید مردمی را ببینید که فارغ از دنیا مشغول ورزش و ماهیگیری هستند؛ اگر هم بیننده‌بودن برای شما کافی نیست، می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید. نگران نباشید؛ آن‌ها از شما استقبال می‌کنند. آب‌و‌هوای گرم اهواز به خونگرمی و مهربانی افراد شدت می‌بخشد.

هدف از ساخت پل طبیعت کیانپارس اهواز

یکی از اهداف ساخت پلی با این عظمت، زنده‌ نگهداشتن فرهنگ سلامت‌بخش ورزش در دل و جان مردم است. عبور از این پل به دو جنبه وجود انسان یعنی روح و جان او کمک می‌کند. حال خوب جسم با ورزش به دست می‌آید و حال خوب روح با دیدن زیبایی‌ها. این پل هم زیبایی روح‌بخش دارد و هم طول زیاد. خوش به حال مردم اهواز و گردشگرانی که با سفر به این پل به روح و جان خود صیقل می‌دهند.

تفریح در پل طبیعت اهواز

عبور از این پل به‌تنهایی تفریح حساب می‌شود؛ چراکه این پل تلفیقی بسیار مفرح از منظره چشم‌نواز کارون با هوای ملایم شب‌های اهواز است. مگر تفریح به غیر از فرح‌بخشی و شادی‌بخشی هدف دیگری دارد؟ البته که نه. افراد به شکل‌های متفاوتی شاد می‌شوند. اگر از افرادی هستید که حالتان با هنر خوب می‌شود و دستی هم بر هنر دارید این منظره خوراک شماست. عکاسی از کارون یا نقاشی با الهام از این رود، کدام یک انتخاب شماست؟ اگر هم به فوتبال یا ماهی‌گیری علاقه دارید، باز هم این پل سخاوتمند پذیرای شماست؛ چراکه کارون ماهی زیادی دارد و پل عرض زیاد. افرادی که به آرامش آب احتیاج دارند، می‌توانند از بالا به جنب‌وجوش موج‌ها نگاه کنند، با چشم قایق‌ها را دنبال کنند و از سرعت آن‌ها سرکیف شوند یا به شیطنت پرندگان و رقابت آن‌ها سر خوراکی‌ لبخند بزنند. البته فراموش نکنید که آرامشتان با یک لیوان چای یا قهوه تکمیل می‌شود. خلاصه این پل برای همه مناسب است، چه در جست‌وجوی هیجان باشند، چه عاشق آرامش.

جاهای دیدنی نزدیک به پل طبیعت کیانپارس اهواز

  • پارک ساحلی

پارک ساحلی محل قرارگیری یکی از پایه‌های پل طبیعت اهواز است. این پارک در امتداد کارون باصفا ساخته شده و همراه و هم‌گام این رودخانه طویل است. این تفرجگاه یکی از پر طرفدارترین‌ جاذبه های گردشگری اهواز است. 

  • بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید قدیمی‌ترین بازار اهواز و متعلق به دوره قاجار است. در آن دوره بازار بسیار پررونق بوده و پاتوق ثروتمندان و پولداران زمان خودش محسوب می‌شده است. بازدید از این بازار قدیمی خالی از لطف نیست.

  • خانه ماپار

خانه ماپار یکی از هزار خانه‌ای است که با بازدید از آن کسی در گوش شما زمزمه می‌کند تو ماهی و من ماهی این برکه کاشی؛ چراکه اولین وسیله‌ای که می‌بینید حوض کوچکی با کاشی‌کاری آبی رنگ است. معماری جذاب خانه، حوض آبی وسط خانه و پنجره‌های رنگارنگ آن نشان از ساخته‌شدن آن در دوره پهلوی دارند. این خانه یکی از جاهای دیدنی اهواز و بسیار محبوب است.

  • آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی محلی مناسب برای تغییرکردن است؛ چراکه صاحب بقعه در جوانی پیرو حضرت مسیح (ع) بوده و سپس به اسلام گرایش پیدا می‌کند. ایشان در بزرگسالی به یکی از یاران وفادار امام رضا (ع) تبدیل می‌شود.

اطلاعات بازدید از پل طبیعت اهواز

هر زیبایی در دنیا بها و قیمت خاص خود را دارد. زمان و یک فنجان قهوه تنها هزینه‌ای است که شما برای بازدید از این پل باید بپردازید. درست است که پل، ورودی مادی ندارد؛ اما زمان به طور غیرقابل توصیفی گران قیمت و کمیاب است. پلی با این عظمت نباید بهایی کمتر از این هم داشته باشد. زمانی که می‌خواهید برای پل صرف کنید به اختیار شماست. در هر ساعت از شبانه‌روز که تمایل داشتید می‌توانید از پل طبیعت بازدید کنید.

مسیر دسترسی به پل طبیعت کیانپارس اهواز

شما برای داشتن سفری آسان و استفاده حداکثری از مناظر و زیبایی‌های اهواز می‌توانید بلیط قطار اهواز را تهیه کنید؛ چراکه این نوع سفر پر از هیجان و اتفاقات جدید است. تهیه بلیط اتوبوس اهواز هم امکان‌پذیر است، اگر به رزرو هر کدام از بلیط‌ها تمایل داشتید به سایت ما سر بزنید و قیمت‌ها را بررسی کنید، پشیمان نمی‌شوید. خودرو شخصی هم برای سفر به جنوب ایران گزینه مناسبی به حساب می‌آید. هر وسیله‌ای که برای سفر انتخاب کنید مقصدتان یکی است؛ پس مرکز استان خوزستان دلیر یعنی اهواز، بلوار ساحلی غربی و پل طبیعت اهواز مقصد نهایی ما خواهد بود.

هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان سفرفصل پاییز
آدرساستان خوزستان، شهرستان اهواز، بلوار ساحلی غربی، پل طبیعت

پل طبیعت اهواز یکی از هزاران جاذبه دیدنی اهواز و خوزستان است. حتماً در برنامه سفرتان به اهواز حواستان به شمارش روزها باشد؛ چراکه اهواز پر است از جذابیت و زیبایی. هنگامی که شما حواستان را به اهواز می‌دهید ممکن است سفر یکی‌دو روزتان به سفر یک هفته‌ای تبدیل شود. امیدواریم که در توصیف گوشه‌ای کوچک از این جاذبه‌ها موفق بوده باشیم. نظرتان را با ما و همراهان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

استان خوزستان، شهرستان اهواز، بلوار ساحلی غربی، پل طبیعت.

خیر امکانات این دو پل قابل مقایسه نیست؛ اما هدف ساخت هر دو پل پیاده‌روی و ترویج آن است.

هزینه ورودی پل رایگان و ساعات بازدید از آن 24ساعته است.

پارک ساحلی، بازار عبدالحمید، خانه ماپار، آرامگاه علی بن مهزیار از جاهای گردشگری اهواز به حساب می‌آیند.

ماهی‌گیری، فوتبال، عکاسی و استفاده از قایق‌های تفریحی از سرگرمی‌های این پل محسوب می‌شود.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.