تله کابین احرار لاهیجان | تماشای زیبایی جنگل‌های سرسبز لاهیجان

5

گاهی همین طور که در بین مناطق سرسبز لاهیجان قدم می‌زنید، شاید دلتان بخواهد که دو بال داشتید و سری به آسمان می‌زنید تا از بالا زیبایی لاهیجان را نظاره کنید. خب قطعاً داشتن دو بال برای انسان محال است؛ اما می‌توانید با ساخته‌های دست بشر، این آرزو را محقق کنید. برای این کار باید سری به تله کابین احرار لاهیجان بزنید. تله کابینی زیبا که یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان به حساب می‌آید. اگر عازم سفری زیبا به لاهیجان هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا تله کابین بام سبز لاهیجان را بهتر بشناسید.

تله کابین لاهیجان کجاست؟

عکس تله کابین احرار لاهیجان

تله کابین احرار یا همان تله کابین بام سبز لاهیجان یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است. این تله کابین در منطقه بام سبز و شیطان کوه لاهیجان قرار دارد.

معرفی تله کابین لاهیجان

عکس معرفی تله کابین بام سبز لاهیجان

تله کابین احرار یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شمال ایران به شمار می‌رود. این تله کابین یکی از زیباترین تله کابین های ایران است که در شهر لاهیجان قرار دارد. در شهر لاهیجان می‌توانید به اشکال مختلف خودتان را سرگرم کنید؛ اما تماشای این شهر زیبا از ارتفاع یک تجربه خاص است. این تله کابین در سال 1384 به بهره‌برداری رسید. این تله کابین دو ایستگاه مختلف دارد. اولین ایستگاه، ایستگاه بام سبز و دومین ایستگاه، ایستگاه تاج خروس است. به همین خاطر آن را با نام تله کابین بام سبز لاهیجان نیز می‌شناسند. تله کابین احرار دارای پنج دکل در طول مسیر است. با عبور از این دکل‌ها، کابین تله‌کابین یک تکان را تجربه می‌کند. این تکان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. البته جای نگرانی نیست؛ چون این تله‌کابین امنیت کامل دارد.

تله کابین احرار دارای 33 کابین 6نفره است. در تور لاهیجان، گردشگران را حتماً به این تله کابین زیبا می‌برند. مسیر تله‌کابین مجموع 1500متر طول دارد. رفت و برگشت این مسیر حدود 20دقیقه طول می‌کشد. همچنین در طول روز معمولاً حدود هزار گردشگر از این تله‌کابین استفاده می‌کند. جالب است بدانید که این تله کابین یکی از پیشرفته‌ترین تله کابین های ایران محسوب می‌شود. در ساخت این تله کابین از امکاناتی همچون سیستم تنظیم حرکت، اندازه‌گیری فاصله بین‌ کابل‌ها، سیستم کششی هیدرولیک، سیستم کنترل تماماً خودکار، فیوز چک‌کننده قرارگیری صحیح کابل روی دکل‌ها، سه سیستم اضطراری مستقل از برق در صورت بروز مشکل و همچنین ژنراتور بسیار قوی در مواقع اضطراری استفاده کرده‌اند. تله کابین احرار از همکاری مشترک شهرداری لاهیجان و شرکت احرار ساخته شده است. به همین خاطر آن را با نام تله کابین احرار لاهیجان می‌شناسند.

امکانات تله کابین لاهیجان

شهرداری لاهیجان امکانات مختلفی را در اختیار مسافران و گردشگران قرار داده است. در ایستگاه اول تله کابین، یعنی همان بام سبز، می‌توانید از غرفه‌های صنایع‌دستی و بوفه‌های خوراکی خرید کنید. در این ایستگاه امکان استفاده از شهربازی سرپوشیده مخصوص کودکان، کافه سنتی، رستوران و مجموعه تفریحی خدماتی نیز وجود دارد. در ایستگاه دوم نیز می‌توانید از کافی‌شاپ استفاده کنید. این کافی‌شاپ تفاوت بسیاری با سایر کافی‌شاپ‌های لاهیجان دارد. میز و صندلی‌های این کافی‌شاپ را لبه ایستگاه قرار داده‌اند تا تمام گردشگران بتوانند حین میل کردن یک نوشیدنی خوشمزه، از مناظر تماشایی لاهیجان در ارتفاع لذت ببرند. در این ایستگاه چند آلاچیق نیز تعبیه شده است تا گردشگران به‌صورت رایگان روی آن استراحت کنند و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرند.

تفریحات تله کابین لاهیجان

اول از همه زمانی که از تله‌کابین بالا می‌روید، یک حس ترس هم‌زمان با لذت را تجربه می‌کنید که حسی عجیب است. تکان‌های تله‌کابین بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. همین طور که بالا می‌روید، مناظر برای شما کوچک و کوچک‌تر می‌شوند. این حس را در تله کابین بام سبز رامسر نیز می‌توانید تجربه کنید. در نهایت در ایستگاه اول می‌توانید مدتی را استراحت کنید و سری به کافه و رستوران بزنید. در برخی ساعات روز، موسیقی زنده در کافه سنتی ایستگاه بام سبز پخش می‌شود. همچنین می‌توانید کودکان را در شهربازی سرپوشیده مشغول بازی کنید. اگر به‌دنبال تفریح بیشتر هستید، می‌توانید به ایستگاه دوم بروید. در ایستگاه دوم نیز می‌توانید در کافه استراحت کنید و یک نوشیدنی خوشمزه سفارش دهید. در ایستگاه دوم سوژه‌های ناب و عالی را برای عکاسی مشاهده خواهید کرد.

جاهای دیدنی نزدیک به تله کابین لاهیجان

جالب است بدانید که در کنار تله کابین لاهیجان، بزرگ ترین چرخ و فلک شمال ایران نیز قرار دارد. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. تقریباً تمام کسانی که از این تله‌کابین دیدن می‌کنند، سری هم به چرخ و فلک نزدیک به آن می‌زنند. شیطان کوه نیز در فاصله 132 متری تله کابین قرار دارد. برای بازدید از این تله کابین، می‌توانید یک روز کامل را کنار بگذارید. به این ترتیب می‌توانید بعد از بازدید از بام سبز و تله کابین، سری به شیطان کوه بزنید و پس از آن به آبشار شیطان کوه بروید. آبشار شیطان کوه در فاصله 800متری از تله کابین قرار دارد. در نهایت برای حسن ختام به باغ نارنج بروید و کمی استراحت کنید.

بهترین زمان بازدید از تله کابین لاهیجان

عکس بهترین زمان بازدید از تله کابین احرار لاهیجان

لاهیجان در فصل بهار، مخصوصاً در اردیبهشت ماه، سرسبز می‌شود و به یک تکه از بهشت تبدیل خواهد شد. به همین خاطر از نظر زیبایی مناظر، بهار بهترین زمان بازدید از این تله کابین خواهد بود. همچنین در فصل تابستان با وجود آنکه گرمای هوا در برخی مناطق آزاردهنده است، وقتی که به بالای تله کابین لاهیجان برسید، می‌توانید از خنکای هوا لذت ببرید. پس بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از تله کابین است. در فصل پاییز با وجود آنکه مناظر اطراف به هزار رنگ تبدیل می‌شود؛ اما در بالای تله‌کابین، بادها سرد به مغز استخوان شما نفوذ می‌کند. در زمستان این سرما تشدید می‌شود؛ اما گاهی مواقعی که برف می‌بارد، حتی مردم محلی برای تماشای مناظر زیبا، به بالای ایستگاه دوم تله کابین می‌روند.

اطلاعات بازدید از تله کابین لاهیجان

عکس بازدید از تله کابین احرار لاهیجان

این مجموعه همه روزه زا ساعت 8 صبح تا ساعت 8 شب آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران خواهد بود. در ضمن هزینه استفاده از این تله کابین برای بزرگسالان 90هزار تومان است. کودکانی که بین 2 تا 7 سال سن دارند، می‌توانند با پرداخت نیمی از هزینه، وارد تله کابین شوند. همچنین باید بدانید که برای ورود به مجموعه، نیازی به پرداخت ورودی نیست. محدودیت سنی نیز برای کودکان وجود ندارد. پس تمام افراد در هر گروه سنی می‌توانند از این تله کابین زیبا استفاده کنند.

مسیر دسترسی به تله کابین لاهیجان

دسترسی به این تله کابین بسیار ساده است. از هر جای شهر، باید خودتان را به خیابان کاشف برسانید. خیابان کاشف را به سمت شرق بروید تا به میدان کاشف برسید. از آنجا وارد خیابان طلای سبز شوید. خیابان طلای سبز را تا انتها به سمت شمال حرکت کنید تا نهایتاً به تله کابین لاهیجان برسید.

خب دوستان عزیز، با یکی دیگر از زیباترین جاهای تفریحی لاهیجان هم آشنا شدید. به نظرتان تله کابین احرار لاهیجان زیباتر است یا سایر تله کابین های ایران؟ کدام یک جذابیت بیشتری دارد؟ به نظرتان زیباترین فصل برای استفاده از این تله کابین کدام فصل است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستانتان در ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

تله کابین احرار در منطقه بام سبز لاهیجان قرار دارد.

این تله‌کابین همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب آماده به کار است.

هزینه بلیط تله کابین احرار برای بزرگسالان 90هزار تومان و برای کودکان 2 تا 7 سال به‌صورت نیم‌بها است.

این تله کابین در ایستگاه اول امکاناتی از جمله کافه، بوفه، غرفه صنایع‌دستی، شهربازی سرپوشیده و کافه سنتی و در ایستگاه دوم از امکاناتی همانند کافه و رستوران بهره‌مند است.

بهار بهترین زمان بازدید از تله کابین احرار محسوب می‌شود.

5/5 (1 نظر)
5 نظرات
  1. افرا می گوید

    تله کابین فقط حیران

    1. بانو تقیان می گوید

      افرا عزیز، همه تله کابین‌ها زیبایی خاص خودشون رو دارن. در نوشته زیر می‌تونین با لیست کامل‌تری از تله‌کابین‌های ایران آشنا بشید.

      https://blog.rahbal.com/the-most-famous-telecabins-in-iran/

  2. افرا می گوید

    قیمت ورودی چقدر است؟

    1. بانو تقیان می گوید

      افرا عزیز در بخشی از مقاله توضیح دادیم که اینجا هم براتون میارمش:

      هزینه استفاده از این تله کابین برای بزرگسالان 90هزار تومان است. کودکانی که بین 2 تا 7 سال سن دارند، می‌توانند با پرداخت نیمی از هزینه، وارد تله کابین شوند. همچنین باید بدانید که برای ورود به مجموعه، نیازی به پرداخت ورودی نیست. محدودیت سنی نیز برای کودکان وجود ندارد. پس تمام افراد در هر گروه سنی می‌توانند از این تله کابین زیبا استفاده کنند.

  3. زهرا می گوید

    چه عالی ، من که عاشق بلندی و ارتفاع هستم حتما استفاده از این دو گزینه تله کابین و چرخ و فلک ، میتونه برام خیلی لذت بخش باشه ، چه خوب که جاهای دیدنی را برامون قلم می زنید ، این جوری حداقل سفر ها برامون جذابیت بیشتری داره ، البته اگه قبل سفر یه نگاهی به مقاله های گردشگری بزنیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.