پارک ملل ساری | اوقاتی خوش در طبیعت زیبای شهر

2

طبیعت‌گردی و حضور در فضاهای سرسبز با آب‌وهوای مطلوب و دوست‌داشتنی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها برای هر انسانی محسوب می‌شود. این طبیعت می‌تواند خارج از فضای شهری یا منطقه‌ای دنج در گوشه‌ای از شهر با دسترسی مناسبی باشد. در این مطلب از ره بال آسمان، قرار است به‌سراغ یکی از طبیعت‌های زیبا و دوست‌داشتنی در شهر ساری برویم و هوایی تازه و پر از اکسیژن را استشمام کنیم. مقصد ما پارک ملل شهر ساری است. برای آشنایی با این جاذبه شهری در ساری خوش‌آب‌وهوا، تا پایان این مطلب هم‌سفر ما باشید.

پارک ملل ساری کجاست؟

نمایی از پارک ملل ساری

پارک ملل ساری یا همان بوستان ملل در شهر خوش‌رنگ‌ولعاب ساری و استان همیشه سبز مازندران در شمال ایران واقع شده است. بوستان ملل یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی ساری در تابستان است. در جوار این پارک، رود تجن دیده می‌شود و ناحیه شرقی بوستان را پوشش داده است. بلوار طالقانی در شمال این پارک دیده می‌شود و بلوار داراب نیز در جنوب آن جا خوش کرده است. میدان سلمان فارسی در همسایگی این پارک و در فاصله ۳۰۰متری غرب آن به‌روی نقشه دیده می‌شود.

پارک ملل ساری

بوستان ملل یکی از معروف‌ترین پارک‌های ساری محسوب می‌شود. این بوستان به‌سبب همسایگی با رودخانه تجن و آب‌وهوای ناب شمالی، موقعیت جغرافیایی زیبایی دارد. در این بوستان، پرچم بسیاری از کشورها قد برافراشته است. نام «ملل» نیز به همین دلیل برای این پارک خوش‌منظره انتخاب شده است. این پارک خوش‌آب‌وهوا از تفرجگاه‌های اصلی اهالی ساری است و برای پیک‌نیک‌های دسته‌جمعی، از اولین گزینه‌های انتخابی محسوب می‌شود.

نمایی از ساری

پارک ملل ساری وسعت چشمگیری در حدود ۳۵ هکتار دارد و بسیاری از امکانات رفاهی و تفریحی یک تفرجگاه شهری را در خود جای داده است. فضای سبز، پارکینگ، جزیره مصنوعی، فضای بازی، وسایل ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری، مسیرهایی زیبا برای پیاده‌روی، پل معلق و امکانات تفریحی آبی همچون جت‌اسکی، قایق و فضایی مشخص برای سرگرمیِ آرامش‌بخشِ ماهیگیری، از امکانات پارک ملل ساری محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید شهربازی ساری کجاست، به‌سمت پارک ملل ساری بروید و در حاشیه رود تجن، خودتان را به کمی هیجان و گردش آدرنالین در خون دعوت کنید.

بهترین زمان بازدید از پارک ملل ساری

برای گشت‌وگذار در بوستان‌‌ها هر زمانی مناسب است و نباید وابسته به فصل باشید. تماشای طبیعت در همه زمان‌ها لذت‌بخش است. بهار با هوای تازه پر از اکسیژن و درختان آذین‌بندی‌شده با شکوفه‌های فصلی پارک را به فضایی دنج و فرح‌بخش تبدیل می‌کند. تابستان با خنکای هوای حوالی درختان و بازی‌های آبی، جذابیت پارک را بیشتر می‌کند. این بوستان از مناطق دیدنی ساری در تابستان به شمار می‌رود. چهره هزاررنگ پاییز به‌روی درختان پارک رخنه می‌کند و مناظری خوش‌رنگ‌و‌لعاب در این پارک خلق می‌شود. زمستان نیز جذابیت‌های خودش را دارد. به‌خاطر سرمای هوا، می‌توانید از خلوتی و آرامش این بوستان زیبا لذت بیشتری ببرید.

دیگر جاهای دیدنی ساری

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی ساری در نزدیکی بوستان ملل واقع شده‌اند. میدان ساعت یکی از جاذبه‌های شهری نزدیک به پارک ملی ساری است که در غرب آن با فاصله‌ای کم در حدود ۳ کیلومتر جا خوش کرده است. در نزدیکی این میدان، می‌توانید به‌سراغ خانه تاریخی فاضلی بروید. این خانه در غرب و در فاصله ۳کیلومتری بوستان ملل به‌روی نقشه دیده می‌شود. مسجد جامع ساری و خانه کلبادی از دیگر جاهای دیدنی مازندران و ساری است. مسجد جامع ساری تقریباً در فاصله ۳کیلومتری غرب پارک ملل واقع شده است.

ساحل فرح‌آباد از دیگر جاهای دیدنی ساری نیز در شمال این پارک و در فاصله ۳۰کیلومتری آن جا خوش کرده است. این ساحل یکی از بهترین سواحل دریای ساری محسوب می‌شود. پارک جنگلی شهید زارع در فاصله ۵٫۸کیلومتری شرق و دریاچه چورت در فاصله تقریبی ۷۴کیلومتری جنوب شرقی بوستان واقع شده است. تالاب حمیدآباد در شمال پارک ملل ساری با فاصله ۲۸ کیلومتر قرار دارد. این تالاب یکی از جاذبه‌های دوست‌داشتنی ساری محسوب می‌شود.

سایر پارک‌های ساری

پارک ملل ساری از بوستان‌های بسیار محبوب این شهر است. علاوه بر آن، دیگر پارک‌های ساری نیز به‌عنوان جاذبه‌های شهری موقعیت خوبی دارند. در مقابل این پارک و در بازوی شرقی رود تجن، پارک قائم ساری واقع شده است. از طریق پل معلقی که روی رود تجن بنا شده است، این دو پارک به هم متصل شده‌اند. پارک نیلوفر آبی نمونه‌ای از جاهای دیدنی مازندران و ساری است و در فهرست بهترین بوستان‌های ساری جا خوش کرده است. این پارک در فاصله ۶کیلومتری جنوب غربی بوستان ملل ‌روی نقشه دیده می‌شود. حوضچه‌های طبیعی با گل‌های خوش‌رنگ‌ولعاب نیلوفر آبی، تصاویر کارت‌پستالی در این بوستان خلق کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به ساری، هرگز تماشای مناظر زیبای پارک نیلوفر آبی را از دست ندهید.

 

تصویری از پارک آفتاب ساری

بوستان ولایت، یکی دیگر از پارک‌های ساری است. این بوستان در غرب بوستان ملل و در فاصله تقریبی ۳کیلومتری آن واقع شده است. بوستان ولایت ساری ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی است. در این پارک، امکانات فرهنگی مطلوبی همچون سالن آمفی‌تئاتر، نگارخانه، موزه‌های مختلف و خانه هنرمندان فراهم شده است. حدود ۵ کیلومتر که از پارک ملل ساری به‌سمت غرب پیش بروید، به پارک آفتاب یا بوستان دامادی این شهر خواهید رسید. پارک آفتاب با لوازم ورزشی و بازی مخصوص کودکان پر شده است و امکانات رفاهی دیگری همچون کافه، سینمای ۷بعدی و پیست ماشین‌سواری نیز دارد.

مسیر دسترسی به پارک ملل ساری

برای رفتن به پارک ملل ساری باید به‌سمت رود تجن حرکت کنید. می‌توانید در حاشیه غربی آن در یکی از زیباترین بوستان‌های ساری بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید. وارد بلوار طالقانی شوید و به‌سمت شرق حرکت کنید تا به خیابان سلمان فارسی برسید. این خیابان را به‌سمت جنوب و در جهت میدان سلمان فارسی طی کنید. بعد از رسیدن به میدان، کمی در جهت شرقی و در خیابان امامت پیش بروید تا به بوستان ملل و حاشیه رود تجن برسید.

هزینه ورودی رایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار و تابستان
آدرساستان مازندران، شهر ساری

در سفرتان به ساری، از ماجراجویی در پارک‌ها و وقت‌گذرانی در جاذبه‌های تماشایی این شهر غافل نشوید. پارک ملل ساری و دیگر بوستان‌های این شهر با امکانات مطلوبی که دارند، لحظه‌های سفرتان را به خاطره‌ای خوش از ساری و بازدید از جاهای دیدنی مازندران تبدیل خواهند کرد. ره بال آسمان سفر خوشی را برایتان آرزومند است.

پارک ملل ساری در استان همیشه سبز مازندران و در شرق شهر خوش‌رنگ‌ولعاب ساری قرار دارد.

فضای سبز، پارکینگ، جزیره مصنوعی، فضای بازی، وسایل ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری، مسیرهایی زیبا برای پیاده‌روی، پل معلق و امکانات تفریحی آبی همچون جت‌اسکی، قایق و فضایی مشخص برای سرگرمی آرامش‌بخش ماهیگیری.

برای گشت‌وگذار در بوستان‌‌ها هر زمانی مناسب است و نباید وابسته به فصل باشید. تماشای طبیعت در تمام فصول لذت‌بخش است.

میدان ساعت، خانه تاریخی فاضلی، مسجد جامع ساری، خانه تاریخی کلبادی، ساحل فرح‌آباد، پارک جنگلی شهید زارع، و تالاب حمیدآباد.

5/5 (1 نظر)
2 نظرات
  1. سحر می گوید

    یکی از زیباترین خاطرات زندگی من سفر به ساری بود. من تا قبل از رفتن به ساری حتی نمیدونستم کجا هست! ولی وقتی برای لولین بار به این شهر رفتم احساس کردم اینجا همون شهر گمشده درون من هست. پارک ملل، ساحل فرح آباد، هتل سالاردره که یک هفته اونجا بودم، پارک جنگلی، مسجد جامع که میگن قبلا آتتشکده بود و خیلی چیزای دیگه. البته زمان سفر هم از شانس ما مناسب بود و هوای بسیار متبوعی داشت. خیییلی خوش گذشت.
    جای همتون خالی.
    الان بغضم گرفت که چقدر زندگی کوتاهه و ما حتی ایران خودمون رو خوب بلد نیستیم.

    1. زهرا کامکار می گوید

      سحر جان
      ممنون که تجربه سفرتون رو با ما در میون گذاشتی.
      به نکته خوبی اشاره کردی، انتخاب فصل مناسب برای سفر، مخصوصاً سفر به شمال ایران رو همیشه باید جدی بگیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.