ساحل بریس | جاذبه ای تماشایی در چابهار

0

امروز می‌خواهیم راهی چابهار شویم و سری به یکی از زیباترین ساحل های ایران بزنیم. ساحل بریس چابهار از زیباترین جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان است که زیبایی و عظمت آن نفس را در سینه حبس می‌کند و هر گردشگری را به‌وجد می‌آورد. تا پایان این مطلب با ما همسفر باشید تا با هم به بندر بریس برویم و در ساحل چابهار ماجراجویی کنیم.

ساحل بریس کجاست؟

اگر کمی به نقشه ایران دقت کنید، متوجه خواهید شد که اسکله و ساحل بریس در جنوب ایران و در سمت غرب نقشه واقع شده است و همسایه پاکستان است. این ساحل از زیباترین سواحل چابهار است که از جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان و محسوب می‌شود. اسکله بریس در شرق بندر چابهار با مسافتی در حدود ۶۰ کیلومتر واقع شده است.

تصویری از ساحل بندر بریس

تالاب صورتی لیپار نیز در جهت غرب این ساحل با فاصله ۴۰ کیلومتر واقع شده است. کوه‌های مریخی که از دیگر جاذبه‌های مشهور چابهار است در فاصله کمی از این ساحل و در جهت شمال غربی آن جا خوش کرده است. بندر گواتر نیز در شرق بندر بریس واقع شده است و دسترسی خوبی به این ساحل دارد.

زیبایی نفس‌گیر ساحل بریس

نمایی از بریس چابهار

ساحل بریس یکی از جاهای دیدنی چابهار محسوب می‌شود و زیبایی منحصربه‌فردی دارد. بندر بریس از زیباترین بندرهای ایران است که با ساحل  صخره‌ای و مرتفع خود در بین گردشگران بسیار شناخته شده است. از جذابیت‌های بریس وجود هر دو ساحل صخره‌ای و ماسه‌ای است و این ویژگی سبب محبوبیت بیشتر آن شده است. وقتی در ساحل مرتفع صخره‌ای آن می‌ایستید، محو منظره روبه‌رو خواهید شد و به عظمت زیبایی دریای جنوب پی خواهید برد. شما تقریباً در فراز ۳۰ متری دریا ایستاده‌اید و می‌توانید منظره‌ای دل‌انگیز از ترکیب آسمان آبی و دریای نیلی را تماشا کنید. پرواز مرغان دریایی آسمانش و قایق‌های کوچک ماهیگری دریایش، بندر بریس را زیباتر کرده‌اند.

غروب خورشید در بندر بریس و بازتاب نور سرخ آن درون دریای عمان تصویری خیال‌انگیز پیش رویتان قرار می‌دهد که هرگز از ذهنتان پاک نخواهد شد. به این بندر تماشایی بروید، از طبیعت ساحلی آن لذت ببرید و گپی با مردمان خونگرم این بندر برنید. فقط زمانی که در ساحل مرتفع صخره‌ای این بندر ایستاده‌اید، بسیار مراقب باشید تا وقوع حادثه، سفرتان را تلخ نکند. بندر بریس جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 جاهای دیدنی ساحل بریس

در میان جاهای دیدنی بریس، می‌توان به صخره بریس و منظره زیبای آن به بندر و قایق‌های ماهیگیری اشاره کرد. تماشای اسکله بریس بسیار لذت‌بخش است. در آنجا شما نظاره‌گر یکی از بنادر صیادی قدیمی ایران هستید. درون تورهای مردان ماهیگیر این اسکله خوش‌منظره، انواع ماهی‌های شوریده، حلوا و شیرماهی به دام می‌افتند.

جاده ساحلی بریس چابهار نیز یکی از جاهای دیدنی این منطقه محسوب می‌شود که محو زیبایی آن خواهید شد. در ابتدای این جاده می‌توانید پدیده موج افشان را ببینید. پدیده موج افشان به فوران آب دریا از درون حفره‌های صخره‌ها گفته می‌شود. این حفره‌ها طی سال‌ها فرسایش ایجاد شده‌اند و امواج رسیده به آن‌ها تا ارتفاع چشمگیری فوران می‌کند.

تصویری از شب در بندر بریس چابهار

روستای بریس نیز در نزدیکی ساحل بریس واقع شده است و در واقع نام این بندر از این روستای کهن گرفته شده است. گشت در این روستای قدیمی و تماشای زندگی سنتی مردمان خونگرم محلی بدون شک برایتان جذاب خواهد بود.

تالاب صورتی لیپار و کوه‌های مریخی از دیگر جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان است که در نزدیکی بندر بریس واقع شده‌‌اند. رفتن به این دو جاذبه تماشایی را هرگز از دست ندهید.

بهترین زمان سفر

تصویری از بندر بریس

ساحل زیبای بریس در همه فصل‌های سال دیدنی است و طبیعت صخره‌ای و ساحلی آن همیشه با شکوه و ستودنی است. اما به دلیل اقلیم جنوبی این منطقه از ایران، روزهای سرد سال بهترین زمان سفر محسوب می‌شود. در واقع از اواخر پاییز تا اواسط بهار بهترین زمانی است که می‌توانید راهی بندر بریس چابهار شوید.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به بریس باید خودتان را به چابهار برسانید و در جاده ساحلی ۶۰ کیلومتر به سمت شرق برانید تا در نهایت به این بندر تماشایی برسید.

هزینه ورودیرایگان
بهترین زمان سفرفصل زمستان
آدرساستان سیستان و بلوچستان، شرق بندر چابهار

با شروع زمستان و سرد شدن هوا، سفر به ساحل بریس چابهار را از دست ندهید. به این ترتیب به رشد صنعت گردشگری استان زیبای سیستان و بلوچستان هم کمک می‌کنید. از بین سایر جاذبه های گردشگری چابهار، کدام‌یک را بیشتر دوست دارید؟ برای ره بال آسمان بنویسید تا در نوشته‌های بعدی به آنجا سفر کنیم.

در روزهای سر سال مخصوصاً زمستان.

این ساحل در شرق بندر چابهار با مسافتی در حدود ۶۰ کیلومتر واقع شده است.

صخره بریس، جاده ساحلی، موج افشان و روستای بریس از جاذبه‌های گردشگری این ساحل هستند.

تالاب صورتی لیپار و کوه‌های مریخی از دیگر جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان است که در نزدیکی بندر بریس واقع شده‌‌اند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.