خاص ترین هتل های ایران | جایی که هتل خودش جاذبه می‌شود

2

اکثر ما نگاهمان به هتل ساختمانی است مستطیل‌شکل و پر از راهرو و اتاق‌های متعدد که در سفرمان رزرو می‌کنیم تا برای استراحت بین روز یا خواب شبانه به آن پناه ببریم. برای همین هم در برخی از سفرها دنبال هتل یا اقامتگاه مناسب بودجه خود فکر می‌کنیم؛ چون جاذبه گردشگری آن شهر یا مأموریت کاری‌مان اهمیت بیشتری برایمان دارد. اما تا حالا برایتان پیش آمده است که به هتل به چشم یک جاذبه نگاه کنید؟ مثلاً به این فکر کنید که به فلان شهر می‌روم؛ چون هتل زیبا و منحصربه‌فردی دارد؟ تعجب نکنید. در این مقاله می‌‌خواهیم با شما درباره عجیب ترین و خاص ترین هتل های ایران صحبت کنیم. در ادامه می‌بینید که این هتل‌ها خودشان به‌تنهایی یک جاذبه گردشگری هستند تا جایی که دلتان نخواهد از آن خارج شوید!

هتل عباسی اصفهان | شبی شبیه شاهان

در بین هتل های اصفهان، نام هتل عباسی از همه بیشتر می‌درخشد. این هتل زیبا و منحصربه‌فرد یک گنجینه عالی از معماری باشکوه به سبک عباسی است. وارد هتل که می‌شوید، گویا به قصر یکی از شاهان گذشته پا گذاشته‌اید. طراحی اتاق‌ها، نقاشی سقف و دیوارها و حتی سبک تزئینات اتاق همگی شما را به شگفتی وا می‌دارد. این مجموعه باشکوه و عظیم بخش‌های فراوانی دارد که می‌طلبد در مقاله‌ای جدا درباره‌اش صحبت کنیم. همین قدر بدانید که این هتل مجلل یکی از بهترین هتل موزه های ایران در سطح جهانی است. جلال و جبروت این هتل فرای تصور است تا جایی که پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصتی که دست داد، با خرید بلیط هواپیما اصفهان خودتان را مهمان این هتل کنید.

هتل صخره‌ای لاله کندوان | تجربه شبی در غار

تصورش را بکنید که یک شب را در دل کوه به صبح برسانید. این تصور وقتی شیرین‌تر می‌شود که بدانید بیش از ۷۰۰ سال از بنای این مکان می‌گذرد. البته نگران نباشید. همه امکاناتش به‌روز شده و از یک هتل پنج‌ستاره هم بهتر است. هتل صخره ای لاله کندوان سومین هتل صخره ای دنیاست. از دور که نگاه کنید انگار چند کله‌قند کنار هم قرار گرفته‌اند و هر کدامشان چند روزنه دارند. درون این کله‌قندها زیباترین اتاق‌ها، حمام‌ها و غذاخوری‌ها تعبیه شده است. البته یک نکته وجود دارد و آن اینکه اولین و نزدیک‌ترین اتاق به سطح زمین حدود ۴۰ پله دارد و دورترینشان ۱۷۰ پله. برای همین اگر کودک یا سالمندی همراهتان هست که این تعداد پله اذیتش می‌کند، برنامه‌تان را عوض کنید.

هتل لاله بیستون | جایی به وسعت همه تمدن ایران

حالا که تا سمت غرب ایران آمدید، کمی پایین‌تر از نقشه، سری به هتل لاله بیستون در کرمانشاه بزنید. این هتل زیبا روزگاری کاروانسرایی بوده که تاجران و مسافران بسیاری را در خود جا داده است. تصورش را بکنید. چندین و چند اتاق دور یک حیاط بزرگ ساخته شده است. هر اتاق ایوانکی دارد که شاید بتوان در یک شب مهتابی رویش نشست و از هوای پاک لذت برد. اما این‌ها همه ماجرا نیستند. هتل داخل شهر نیست و صبح که چشمتان را باز کنید و از هتل بیرون بزنید، عظیم‌ترین اثر باستانی ایران یعنی کوه فرهادتراش را روبه‌روی خودتان می‌بینید. تماشای این اثر عظیم باعث می‌شود از داشتن پیشینه پرافتخار خود لذت ببرید.

هتل کاروانسرای زین الدین یزد | سازه‌ای دور از هیاهوی بشر

یادتان هست که گفتیم هتل لاله در مرکز شهر نیست؟ این هتل‌ها حس ماندن در کاروانسراهای قدیمی را به آدم می‌دهند که تجربه‌اش خیلی خاص است. البته هتل لاله بیستون فقط اینگونه نیست. یکی دیگر از خاص ترین هتل های ایران در شهر یزد است. اینجا را به اسم هتل کاروانسرای زین الدین می‌شناسند. فقط دیدن عکسش شما را مات و مبهوت می کند. این هتل آنقدر خوب و ظریف بازسازی شده است که به اقرار سازمان جهانی یونسکو، بهترین مرمت را داشته و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خانه های تاریخی یزد، یکی از ۱۰۱ هتل معروف دنیا شده است.

هتل بالی خور و بیابانک | رقیبی برای همتای عربی

اسم هتل باب‌الشمس دبی را شنیده‌اید؟ شاید هم اطلاعات خوبی درباره‌اش داشته باشید؛ غافل از اینکه یکی دیگر از هتل های عجیب ایران در خوروبیابانک رقیب هتل باب‌الشمس دبی شده است. این هتل کاملاً خشت و گلی است. شاید اگر باران بزند، بوی خوش کاهگل در ریه‌هایتان خانه کند. اینجا آنقدر سنتی است که نمی‌توانید حتی صندلی یا تخت در اتاق‌هایش پیدا کنید. غدایتان را روی زمین می‌خورید. کف اتاق می‌نشینید و موقع خواب هم روی تشک‌هایی می‌خوابید که شبیهش را مادربزرگ‌هایمان داشتند. ضمن اینکه یک لحاف مخمل قرمز هم در اتاق‌ها هست که بدجور دلبری می‌کند. اگر شما هم دلتان خواست، یک روز پاییزی را برای گشت‌وگذار در کویر برنامه‌ریزی کنید و شبش را در این هتل به صبح برسانید.

هتل کپری کرمان |  تناقصی آشکار از فقر و ثروت

از جلال و شکوه هتل عباسی برایتان گفتیم. اکنون می‌خواهیم یکی دیگر از عجیب ترین و خاص ترین هتل های ایران را معرفی کنیم که حتی ذره‌ای بوی تجمل ندارد. باورتان می‌شود این هتل کاملاً کپری است؟ عکسش را ببینید. سقفش شبیه گنبدهایی است که از برگ و ساقه نخل ساخته شده. در هتل کپری کرمان همه چیز عجیب است. بیرون هتل ظاهری بسیار ساده دارد و درونش بهترین تجهیزات روز دنیاست. دلتان نمی‌خواهد یک شب را در این اتاقک‌های شبیه کیک یزدی سر کنید؟ تجربه هیجان‌انگیزی است. حتماً امتحانش کنید.

هتل ترنج کیش | جقه‌ای روی آب

آن‌ها که قبلاً به هتل ترنج کیش رفته‌اند می‌دانند ما از چه می‌گوییم. این هتل زیبا مجموعه‌ای از سوییت‌های بسیار مجهز است که شبیه به یک جقه زیبا روی خلیج همیشه فارس ساخته شده‌اند. کف راهروهای هتل از جنس شیشه است و شما هنگام صرف عصرانه یا گپ‌وگفت شبانه با دوستانتان می‌توانید حتی برخی ماهی‌های زیبا را زیر پای خود ببینید. شب را با صدای دل‌انگیز موج های دریا به صبح برسانید. روز نیز از بهترین خدمات هتل بهره ببرید. شبیه به این سازه را می‌توانید در جزایر و سواحل مالدیو، مالزی، کارائیب و چند شهر ساحلی دیگر سراغ بگیرید. ما که با دیدن تصاویر هتل دلمان رفت. شما چطور؟

گرند هتل داریوش کیش | تداعی‌گر تمدن ایران باستان

نه اشتباه نکنید. اینجا تخت جمشید نیست. این تصاویری که می‌بینید متعلق به گرند هتل داریوش کیش است. انصافاً نام هتل با طراحی ساختمان تشابه بسیاری دارد. وارد لابی هتل هم که بشوید چند مجسمه بزرگ از داریوش و کوروش کبیر می‌بینید و سایر نمادهایی که شما را به ۲هزار و ۵۰۰ سال پیش می‌برد. این هتل برای خودش دنیای مجزایی است و اقامت در آن خودش یک سفر جداگانه محسوب می‌شود. البته که هزینه اقامت در این هتل زیاد است و باید کمی با احتیاط برای انتخابش تصمیم بگیرید؛ البته ارزشش را دارد.

هتل داد یزد | بنایی باشکوه برای شبی به‌یادماندنی

حتی تصاویر این هتل هم با شما صحبت می‌کند. درخشش خاص آجرهای زرد زیر نور و ترکیب پرفروغی که پروژکتورها در بادگیرهای روی بام ایجاد کرده‌اند، این تصور را به ذهن می‌آوردند که این فقط یک نقاشی است. در صورتی که این گونه نیست. شما به حضور در یکی از هتل های سنتی یزد، یعنی هتل داد دعوت شده‌اید. این هتل همه نمادهای یک قصر باشکوه کویری را دارد و اقامت در آن شما را به دنیایی بسیار دور می‌برد. بیهوده نیست که این هتل هم در گروه عجیب ترین و خاص ترین هتل های ایران قرار گرفته است. اگر به یزد سفر کردید و بودجه‌تان رسید، حتماً شبی در آن باشید و بعد از سفر درباره حال‌وهوایتان برای ما بگویید.

هتل بام سبز رامسر | هتلی بر فراز ابرها

یکی دیگر از خاص ترین هتل های ایران متعلق به شهر رامسر است. هتل بام سبز رامسر در ارتفاعات البرز بنا شده است. نکته جالب این هتل آن است که برای ورود به آن باید از تله کابین استفاده کنید! همین موضوع نشان می‌دهد که هتل در ارتفاعی زیاد از سطح زمین بنا شده است. اگر یک روز مه‌آلود به این هتل بروید، حس می‌کنید بر فراز ابرها قرار گرفته‌اید. در روزهای عادی هم تا چشم کار می‌کند درخت و سرسبزی دیده می‌شود. برای همین هم اینجا بهترین هتل برای فرار از دود و دم و شلوغی‌های شهرهای بزرگی مثل تهران است. شما نمی‌خواهید بعد از مدت‌ها کارکشیدن از ریه‌های نازنینتان، فرصتی برای استنشاق هوای خوب و تازه در هتلی خاص و منحصربه‌فرد به آن بدهید؟

سرای عامری ها در کاشان | اقامت به سبک حاکمان

چیزی شبیه هتل سنتی داد در یزد، در شهر کاشان هم وجود دارد. سرای عامری ها، خانه باشکوه تاریخی است که معماری خاص و جالبی دارد. چهار طرف بام چند بادگیر بزرگ قرار دارد. وسط حیاط هتل یک حوض بزرگ است و اطرافش دو باغچه پر از درختان زیبا. این هتل آمده است تا تصورات ما را از ساختمان‌های مستطیلی پر از اتاق و سالن به هم بریزد. یکی از خوبی‌های سرای عامری ها این است که در نزدیکی سایر جاهای دیدنی کاشان قرار دارد تا جایی که با پای پیاده هم می‌توانید به بازدید از آن‌ها بروید. چه چیز بهتر از این که وقتتان در مسیر تلف نشود؟

هتل بارین شمشک | خانه اسکیمویی تهرانی‌ها

هتل بارین شمشک را که ببینید، حس می‌کنید یک گوله بزرگ برف پیش روی شماست که در اثر تماس با آب گرم، برخی جاهایش سوراخ شده است. این هتل یکدست سفید است و گاهی در زمستان‌های پر برف بین سفیدی شمشک گم می‌شود. نکته جالب این است که راهروها و اتاق‌های این هتل را به شکل کلبه‌های اسکیموها طراحی کرده‌اند. وقتی کنار پنجره اتاق قرار بگیرید، حس می‌کنید زیر انبوهی از برف مخفی شده‌اید. برای رسیدن به این هتل هم نیاز است که با تله‌کابین خودتان را به ارتفاعات شمشک برسانید؛ پس مسیرش هم هیجان‌انگیز است. به نظر ما یک روز آخر هفته را با معشوقتان به اسکی بروید و بعد هم خودتان را در این هتل مهمان کنید.

هتل درسا بوشهر | خانه چوبین جنوب

یکی دیگر از خاص ترین هتل های ایران را می‌توان در بوشهر سراغ گرفت. نام اینجا هتل درسا است. این هتل عجیب مجموعه‌ای از سوئیت های دونفره نقلی و جذاب است که تماماً از چوب ساخته شده. در این هتل زیا می‌توانید از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده کنید. شب‌ها بوی دریا در مشامتان بپیچد و روزها در ساحلش آرام بگیرید. شکل ظاهری این هتل بیشتر شبیه نیم استوانه‌هایی است که به یک شکل و اندازه برش خورده باشد. اینجا رستوران خیلی خوبی هم دارد که از ساده‌ترین غذاها مثل دمپختک و دال عدس دارد تا به‌روزترین خوراکی‌های دنیا.

اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز | مخروط‌های رنگی‌رنگی

به عکس اقامتگاه ماجرا که نگاه می‌کنی، انگار یک مشت بیوتی بلندر یا همان اسفنج‌های تخم مرغی با رنگ‌های مختلف روی زمین ریخته باشد. حس خوب رنگی‌بودن و ابعاد متفاون و معماری عجیب این اقامتگاه آن را به عجیب ترین و خاص ترین هتل های ایران تبدیل کرده است. البته هارمونی این اقامتگاه چیزی جدای از طبیعت پر از رنگ و طرح هرمز نیست. می‌دانید که جزیره هرمز به خاک رنگارنگش معروف است و طراحان خوش‌ذوق اقامتگاه ماجرا هم به این نکته توجه خاصی کرده‌اند. برای همین هم هست که این اقامتگاه در این جزیره خوش می‌درخشد. ما در مقاله‌ای مجزا این اقامتگاه را به شما معرفی کرده‌ایم. سری به مقاله‌اش بزنید. مقاله خوبی است و اطلاعات مفیدی دارد.

اقامتگاه پازارلند عسلویه | اقامت در لوله نفت!

عسلویه سال‌هاست با فعالیت‌های پتروشیمی در سطح جهانی، میزبان مهمانان و گردشگران از سراسر دنیاست. البته که هوای بسیار گرم این منطقه و جو خاصش باعث می‌شود کمتر کسی هوس مسافرت به این شهر با هدف گردشگری به سرش بزند. این روزها مسئولان عسلویه دهکده تفریحی زیبایی را در راه اندازی کرده‌اند که به منطقه گردشگری پازارلند معروف است. اینجا هم می‌توانید یکی از خاص ترین هتل های ایران را پیدا کنید. اقامتگاه اینجا مجموعه‌ای از لوله‌های بسار قطور است که در رنگ‌های مختلف کنار هم صف کشیده‌اند. شاید اگر از نزدیک این لوله‌ها را ندیده باشید، تصور کنید که بخشی از پروژه انتقال نفت یا گاز است؛ اما اینجا یک سوئیت تقریباً مجهز برای گذران یک شب متفاوت است.

می‌دانیم و می‌دانید که تعداد هتل های خاص در ایران خیلی بیشتر از این عددی است که ما در این مقاله بررسی کردیم. در واقع محدودیت مقاله به ما اجازه نداد که همه را معرفی کنیم. در ادامه از شما می‌خواهیم که برای ما بگوییم که تجربه حضور در کدام یک از این اقامتگاه ها یا هتل ها را داشته‌اید؟ راستی اگر جایی می‌شناسید که در لیست خاص ترین هتل های ایران قرار بگیرد، برایمان بنویسید. ره بال آسمان از نظرات شما استقبال می‌کند.

در جزیره هرمز

به‌علت داشتن پله‌های فراوان نمی‌توان کودک یا بزرگسال را با خود همراه کرد.

2 نظرات
  1. زهرا می گوید

    این هتل ها این قدر لاکچری و گرون قیمت هستن که واسه یه شب خواب بدون خورد و خوراک باید کلی هزینه کنیم ، هر چند تصاویر بسیار وسوسه کننده است ولی ، تعداد خانواده هایی که بتونن بدون دغدغه مالی تو این هتل های شگفت انگیز ، سکونت کنن کم هست ، کاش یک مقاله درباره هتل های ارزان قیمت هم بنویسید ، حتما بیشتر به درد عوام میخورد .

    1. بانو تقیان می گوید

      زهرای عزیز، این‌ها خاص‌ترین هتل‌های ایران هستند. اگه هتل اقتصادی مدنظرتونه، به بخش معرفی هتل‌ها در شهرهای مختلف مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.