تفریحات آبی قشم | از آب‌تنی ساده تا تجربه هیجان جت‌اسکی

7

جزیره قشم یکی از زیباترین جاهای دیدنی جنوب ایران است. در جزایر ایران می‌توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید. با وجود این، تفریحات آبی یکی از هیجان‌انگیزترین و محبوب‌ترین تفریحات محسوب می‌شوند. به همین خاطر امروز قصد داریم تا درباره تفریحات آبی قشم با شما عزیزان صحبت کنیم. به احتمال زیاد شما نیز مسافر این جزیره هستید که با خرید بلیط هواپیما قشم از شهرهایی همچون تهران و مشهد قصد سفر کرده‌اید. مطمئنیم تجربه تفریحات آبی برایتان بی‌حد لذت‌بخش خواهد بود. با ما همراه باشید تا انواع تفریحات دریایی قشم را بشناسید.

پارک آبی قشم

پارک‌های آبی همواره بسیار هیجان‌انگیز هستند. پارک آبی قشم نیز یکی از جذاب‌ترین پارک‌های آبی ایران محسوب می‌شود. این پارک آبی با سرمایه اولیه 2.5میلیارد تومان ساخته شد. در این پارک از بهترین و مرغوب‌ترین وسایل آبی استفاده کرده‌اند. پارک آبی قشم دارای بخش‌های مختلف تفریحی همانند استخر موج، انواع سرسره‌های آبی، حمام، سونا، جکوزی، سالن بیلیارد و رستوران‌های بی‌نظیر است. این پارک آبی ۲هزار مترمربع وسعت دارد. به همین خاطر حتی در اوج شلوغی و ازدحام جمعیت نیز می‌توانید آزادانه از بخش‌های مختلف آن لذت ببرید. سرسره‌های آبی، هیجان‌انگیزترین بخش این پارک آبی هستند. شاید اول کار، وقتی در سرسره شروع به حرکت می‌کنید، از کرده خود پشیمان می‌شوید! اما خب هیچ راه برگشتی نیست و باید از اوج هیجان لذت ببرید.

قوانین حضور در پارک آبی قشم

  • کودکان کمتر از 6 سال، زنان باردار و افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و پوستی هستند، اجازه استفاده از سرسره‌های آبی را ندارند؛
  • استعمال دخانیات در تمامی بخش‌های پارک ممنوع است.

پاراسل قشم

پاراسل را می‌توان معادل ترس، هیجان و فریاد دانست! اگر می‌خواهید به‌حدی هیجان را تجربه کنید که صدای فریاد شما به آسمان هفتم برسد، بهتر است پاراسل را امتحان کنید. در پاراسل شما به یک چتر نجات متصل می‌شوید. این چتر نجات با یک کابل بزرگ به قایق‌موتوری پرسرعت وصل است. قایق شروع به حرکت می‌کند و به‌تدریج سرعت می‌گیرد. زمانی که سرعت قایق به‌حد خاصی رسید، شما به‌تدریج بین زمین و آسمان معلق خواهید شد. با سرعت‌گرفتن قایق، ارتفاع شما نیز از سطح دریا افزایش پیدا می‌کند. این روند تا جایی ادامه دارد که در فاصله حدود 200‌متری از سطح دریا قرار می‌گیرید. سرعت قایق به حدود 40‌کیلومتر در ساعت می‌رسد. باد به صورتتان می‌زند و می‌توانید از دوردست شاهد مناظر جزیره قشم باشید. پاراسل را به‌جرئت می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی قشم دانست.

قوانین استفاده از پاراسل

  • کودکان حتماً باید همراه بزرگ‌سالان سوار پاراسل شوند؛
  • اگر کودکان از پاراسل استفاده کنند، مدت‌زمان این آیتم کمتر خواهد بود؛
  • تمامی شرکت‌کنندگان باید جلیقه نجات بپوشند؛
  • پاراسل در شرایط بد جوی برگزار نمی‌شود؛
  • زنان باردار، افرادی که دچار بیماری تنفسی و قلبی هستند، اجازه استفاده از این آیتم را ندارند.

غواصی در قشم

نظرتان درباره تجربه اکوسیستم زیر آب قشم چیست؟ باید بدانید طبیعت زیرآب قشم، ده‌ها برابر زیباتر از طبیعت و اکوسیستم روی آب آن است. به همین خاطر با غواصی در خلیج همیشه فارس، می‌توانید خاص‌ترین لحظات سفر خود را تجربه کنید. زیر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، شما می‌توانید شاهد انواع مرجان، ماهی‌های خاص و لاک‌پشت‌های زیبا و کهن‌سال باشید. برای آنکه بتوانید غواصی کنید، بهتر است ابتدا در دوره غواصی شرکت کرده و آموزش ببینید. البته در صورتی که آماتور هستید، می‌توانید به همراه مربی مخصوص غواصی کنید تا نگران شرایط نباشید. در بخش‌های مختلف خلیج فارس، سایت‌های متفاوت غواصی در انواع عمق‌ها وجود دارد. عمق عمیق‌ترین سایت غواصی در قشم به حدود 8 متر می‌رسد که مخصوص افراد متخصص و دوره‌دیده است.

قوانین غواصی در قشم

  • داوطلبان غواصی باید حتماً شنا بلد باشند؛
  • کودکان کمتر از 12 سال اجازه غواصی در قشم را ندارند؛
  • افراد آماتور باید به‌همراه مربی غواصی کنند؛
  • سایت‌های غواصی مخصوص افراد آماتور و افراد متخصص به‌تفکیک وجود دارد.

شاتل سواری

شاتل سواری یکی از باحال‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی قشم است که هیچ خطری ندارد. اگر عاشق تجربه‌کردن پاراسل هستید و ترس از ارتفاع دارید، می‌توانید شاتل‌سواری را تجربه کنید. در شاتل‌سواری هم، شما به یک قایق‌موتوری تندرو وصل می‌شوید؛ اما دیگر همانند یک بادبادک به هوا نمی‌روید! شاتل یک تیوب بادی با اشکال مختلف است. برخی از شاتل‌ها به‌شکل حلقه عمودی و برخی دیگر به‌شکل حلقه افقی هستند. به هر صورت شما روی شاتل می‌نشینید، دست خود را به دسته‌های مخصوص می‌گیرید و سرعت و هیجان را تجربه می‌کنید. زمانی که سرعت قایق به بیشترین حد خود برسد، قطرات آب تنفس را برای شما سخت می‌کنند. شاتل‌سواری بسیار کم‌خطر است و با خیال راحت می‌توانید آن را تجربه کنید.

قوانین شاتل‌سواری در قشم

  • کودکان حتماً باید همراه بزرگ‌سالان سوار شاتل شوند؛
  • برای استفاده از یک شاتل حتماً باید حداقل 4 نفر باشید؛
  • اگر تعداد شما کمتر از 4 نفر باشد، یا هزینه بیشتر پرداخت می‌کنید یا همراه گردشگران دیگر سوار شاتل می‌شوید؛
  • زنان باردار، کودکان کمتر از 10 سال و بیماران قلبی یا تنفسی اجازه استفاده از این آیتم را ندارند؛
  • همه شرکت‌کنندگان باید جلیقه نجات بپوشند.

بنانا

بنانا در حقیقت همان شاتل‌سواری است که به‌خاطر شکل و نوع خاصش آن را بنانا می‌نامند. همان طور که از نام این آیتم مشخص است، شما سوار یک تیوب بادی به شکل موز می‌شوید! بله! تعجب نکنید! انگار شما سوار یک موز بزرگ هستید و روی آب با سرعت فراوان حرکت می‌کنید! روی هر بنانا بین 6 تا 8 نفر سوار می‌شوند. حفظ تعادل بنانا از شاتل به‌مراتب سخت‌تر است. دقیقاً همان طور که سوار اسب می‌شوید، باید سوار بنانا شوید. در ضمن برای حفظ تعادل باید بر روی بنانا خم شده و دو دسته پایین آن که هم‌تراز با جای پاست را نیز بگیرید. اگر تعادل خود را حفظ نکنید، بنانا بر می‌گردد و تمام سرنشینان آن حسابی آب‌تنی می‌کنند! همین مسئله جنبه تفریحی بنانا را در مقایسه با شاتل چند برابر می‌کند. البته به‌دلیل موقعیت قرارگیری و نشستن روی بنانا، افرادی که دچار اضافه‌وزن هستند، به‌سختی سوار این موز مهیج می‌شوند.

قوانین استفاده از بنانا

  • کودکان حتماً باید همراه والدین خود سوار شاتل شوند؛
  • زنان باردار، کودکان کمتر از 10 سال و بیماران قلبی یا تنفسی اجازه استفاده از بنانا را ندارند؛
  • همه شرکت‌کنندگان باید جلیقه نجات بپوشند.

فلای بورد

فلای بورد یکی از جدیدترین تفریحات دریایی قشم محسوب می‌شود. این آیتم جزء آیتم‌های گران‌قیمت تفریحات آبی قشم به حساب می‌آید. همان طور که از نام آن متوجه شده‌اید، شما روی یک صفحه کوچک می‌ایستید. در زیر این تخته، دو لوله عریض وجود دارد که آب را با فشار به‌سمت پایین پمپ می‌کنند. به این طریق همانند یک جت که با فشار آب کار می‌کند، شما بین زمین و هوا معلق خواهید ماند. حفظ تعادل روی فلای‌بورد بسیار مهم است. فشار آب در هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شود و شما باید تعادل این تخته‌ها را با جابه‌جایی وزن خود حفظ کنید. البته کسانی که در این آیتم تخصص دارند، انواع حرکات آکروباتیک را نیز به نمایش می‌گذارند. فلای‌بورد حس پرواز را به‌معنای واقعی کلمه به شما منتقل می‌کند.

قوانین استفاده از فلای‌بورد

  • متقاضی باید کمتر از 120 کیلوگرم وزن داشته باشد؛
  • استفاده از فلای‌بورد برای افراد کمتر از 15 سال ممنوع است؛
  • فرد حتماً باید جلیقه نجات به تن کند؛
  • زنان باردار و افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند، اجازه استفاده از این آیتم را ندارند.

اسکی روی آب

اسکی روی آب نوعی ورزش مهیج به حساب می‌آید. در این ورزش شما با همان چوب اسکی که روی برف اسکی می‌کنید، روی آب سر می‌خورید و از هیجان آن لذت می‌برید. فرد با یک کابل ضخیم به قایق‌های موتوری پرسرعت یا حتی جت‌اسکی متصل می‌شود. سرعت قایق، کشش سطحی آب و وجود چوب‌های اسکی باعث می‌شوند تا شما روی آب شناور باشید. اسکی روی آب بسیار هیجان‌انگیز است؛ اما به تخصص نیاز دارد. به همین خاطر فقط ورزش‌کاران و افرادی که در این زمینه آموزش دیده‌اند می‌توانند از این آیتم استفاده کنند. در صورتی که مهارت کافی نداشته باشید، امکان دارد دچار شکستگی استخوان و مشکلات متعدد شوید.

قوانین اسکی روی آب:

  • فرد حتماً باید تجربه و مهارت کافی داشته باشد؛
  • اسکی روی آب در شرایط جوی نامناسب مقدور نیست؛
  • فرد حتماً باید جلیقه نجات به تن کند؛
  • اسکی روی آب برای زنان باردار و  افرادی که بیماری قلبی و تنفسی دارند مقدور نیست.

جت اسکی

جت اسکی یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی قشم است. جت‌اسکی طرف‌داران بسیاری دارد؛ اما با وجود این در بسیاری از کلوب‌های جزیره کیش ممنوع شده است. خوشبختانه در جزیره قشم هنوز می‌توانید از جت‌اسکی لذت ببرید. برای استفاده از جت‌اسکی، نیازی به مهارت رانندگی نیست. از نظر ساختار، جت‌اسکی شباهت بسیاری به موتور‌سیکلت دارد. شما باید دستگیره گاز را بپیچانید و حرکت کنید. برخی از انواع جت‌اسکی تا حدود 100‌کیلومتر در ساعت سرعت دارند. افرادی که این سرعت را با موتور‌سیکلت تجربه کرده باشند، می‌توانند هیجان جت‌اسکی روی خلیج همیشه فارس را تصور کنند. جت‌اسکی‌ها دو، سه یا چهار نفره هستند. البته می‌توانید به‌صورت تکی نیز از جت‌اسکی استفاده کنید و لذت ببرید.

قوانین استفاده از جت اسکی:

  • افراد کمتر از 18 سال فقط می‌توانند همراه افراد بزرگ‌سال باشند؛
  • همه افراد باید جلیقه نجات به تن کنند؛
  • در شرایط جوی نامناسب امکان اجاره جت‌اسکی وجود ندارد؛
  • زنان باردار و افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند، اجازه استفاده از جت‌اسکی را ندارند؛
  • راندن جت‌اسکی فقط در محدوده تعیین‌شده امکان‌پذیر است.

اسکوتر زیردریایی

اگر احساس می‌کنید غواصی با لباس‌های مخصوص و کپسول اکسیژن کمی خطرناک است، می‌توانید از اسکوتر زیردریایی استفاده کنید. اسکوتر زیردریایی یک اسکوتر برقی است که کلاهک هوا دارد. به این ترتیب می‌توانید این کلاهک را سرتان بگذارید و با نیروی این اسکوتر، از دنیای زیر آب خلیج فارس دیدن کنید. استفاده از این وسیله به افرادی توصیه می‌شود که هیچ مهارتی در غواصی ندارند.

قوانین استفاده از اسکوتر زیردریایی

  • زنان باردار و افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند اجازه استفاده از اسکوتر زیردریایی را ندارند؛
  • کودکان کمتر از 10 سال امکان استفاده از اسکوتر زیردریایی را ندارند.

قایق سواری

تصویری از قایق سواری در قشم

قایق سواری یکی دیگر از تفریحات آبی قشم است که برای تمامی گروه‌های سنی مناسب خواهد بود. انواع قایق‌موتوری معمولی و پرسرعت در اسکله‌های قشم حضور دارند. شما می‌توانید یکی از آن‌ها را به‌صورت گروهی کرایه کنید و از هیجان روی آب لذت ببرید. برخی از قایق‌ها سرعت بسیاری دارند و می‌توانند تا 70‌کیلومتر در ساعت حرکت کنند. در این سرعت شما انگار روی امواج خلیج فارس شناور هستید. بازدید از جزیره هنگام با قایق موتوری می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

قوانین استفاده از قایق موتوری

  • کودکان باید به همراه بزرگ‌سالان در قایق حضور داشته باشند؛
  • همه افراد باید جلیقه نجات به تن کنند؛
  • در شرایط جوی نامناسب امکان استفاده از قایق موتوری وجود ندارد.

بهترین زمان استفاده از تفریحات آبی قشم

تصویری از جزیره قشم

از نظر دمای آب، در هر 4 فصل سال امکان استفاده از تفریحات آبی قشم وجود دارد. البته در فصل تابستان، شاید گرمای هوا بسیار آزاردهنده باشد. در این فصل آفتاب مستقیم بر خلیج فارس می‌تابد. همین مسئله آب را برای آب‌تنی گرم می‌کند؛ اما در عین حال بازتاب نور از دریا، سوزش نور خورشید را دو چندان می‌کند. پس اگر می‌خواهید حسابی برنز شوید، می‌توانید در تابستان از تفریحات دریایی قشم استفاده کنید. در طول زمستان، هوا ابری و مطلوب است. همچنین دمای آب نیز بین 21 تا 25 درجه متغیر خواهد بود. به همین خاطر می‌توان 6 ماه دوم سال را بهترین زمان استفاده از تفریحات آبی دانست.

سایر تفریحات جزیره قشم

  • پاراگلایدر

تصویری از پاراگلایدر

با پاراگلایدر شما در آسمان قشم پرواز خواهید کرد. این تفریح گران‌قیمت یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات جزیره قشم محسوب می‌شود.

  • پارک کروکودیل‌ها

تصویری از پارک کروکودیل‌ها

در ابتدای جاده شمالی قشم، می‌توانید از پارک کروکودیل‌ها دیدن کنید. لازم به ذکر است بزرگترین کروکودیل آسیا در این پارک حضور دارد.

  • خرید در قشم

تصویری از خرید در قشم

قشم یک منطقه آزاد تجاری است. پس می‌توانید انواع کالاهای اورجینال خارجی را با قیمتی بسیار معقول تهیه کنید.

  • سواحل قشم

تصویری از ساحل قشم

برخی از دیدنی‌ترین سواحل ایران در قشم واقع شده‌اند. ساحل صخره‌ای زیتون و ساحل شنی سمین که رو‌به‌روی غار خربس قرار دارند، معروف‌ترین سواحل قشم محسوب می‌شوند.

خب دوستان عزیز و همراهان ره بال آسمان، نظر شما درباره تفریحات آبی قشم چیست؟ شما کدام تفریح را ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما بهترین زمان استفاده از تفریحات دریایی قشم چه فصلی است؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

سایت تفریحات آبی پارک زیتون و جزیره ناز جزء معروف‌ترین سایت‌های تفریحات آبی قشم هستند.

6 ماه دوم سال از نظر گرمای هوا بهترین زمان استفاده از تفریحات دریایی قشم خواهد بود.

بله، برخلاف کیش، جت اسکی در قشم مجاز است.

بله، البته شرایط خاصی برای کرایه قایق تفریحی در قشم وجود دارد.

بله، باید تخصص کافی در غواصی داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید همراه مربی غواصی کنید یا از اسکوتر زیردریایی استفاده نمایید.

7 نظرات
  1. محمد اسماعیلی می گوید

    تقریبا بیشتر تفریحات آبی را تجربه کردم اما یکی از فراموش نشدنی ترینشون برای من غواصی بود که با مربی خوش اخلاق و حرفه ای کلوپ نگین ساحل قشم رفتم.

  2. مونس نصیرپور می گوید

    بعد از اولین باری که غواصی را بصورت تفریحی تجربه کردم برای دوره آموزش مقدماتی غواصی ثبت نام کردم و به کمک مربی خوبم آقای زحمتکش الان میتونم به تنهایی و با همراهی یک مربی غواصی کنم و این چیزی بود که شاید هیچ زمان فکر نمیکردم روزی انجامش بدم و این حس خوب الان را به لطف زحمات کادر خوش اخلاق و زحمت کش کلوپ نگین ساحل قشم دارم

  3. پریناز ایزدی می گوید

    یک عمر با ترس از دریا بزرگ شدم ولی از روزی که دیدم دخترم به چه قشنگی غواصی میکنه، انگار دنیا رابه من دادن و خداراشکر میکنم که به صورت اتفاقی با مدیریت کلوپ نگین ساحل قشم خانم رضایی عزیز آشنا شدم و ایشون به صورت جامع من را برای دوره های آموزشی غواصی راهنمایی کردن

  4. سهراب افخمی می گوید

    تو روزای اولی که تو دوره مقدماتی شرکت کرده بودم خیلی استرس داشتم و با کمی ترس و دلهره شروع کردم ولی هر چی جلوتر رفتم با اون حس آرامش و امنیتی که از مربی خوبم آقای زحمتکش گرفتم با حال خیلی خوبی دوره را به اتمام رسوندم . روز آخر که خودم در کنار مربیم غواصی میکردم خیلی احساس غرور داشتم و امیدورام بزودی بچهای خوب کلوپ نگین ساحل قشم را دوباره ببینم

  5. میثم کریمی می گوید

    به جرات میتونم بگم کلوپ نگین ساحل قشم یکی از بهترین کلوپهای غواصی در ایران هم محیط تمیز و تجهیزات بروز هم مربی های خوش اخلاق و کاربد هم نظم و برنامه ریزی های روتینشون جایی برای کوچکترین اعتراضی را برای من که همیشه آخرش از یک چیز ناراضی هستم باقی نذاشت. دست مریزاد به مدیریت مجموعه آقای رضوی بزرگوار

  6. م.کیهانی می گوید

    ما چندین بار داخل کیش غواصی رفته بودیم ولی جا داره ازپرسونل کلوپ نگین ساحل قشم تشکر کنم چون با ارائه خدمات عالی شون این تجربه برای ما خیلی زیباتر شد

  7. ژاله می گوید

    غواصی که با کلوپ نگین ساحل قشم رفتم جزو زیباترین لحظات سفرم به قشم بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.