سواحل ایران | زیباترین سواحل از شمال تا جنوب

0

زیباتر از سواحل ایران سراغ دارید؟ آیا کسی هست که از دریا و آرامشش لذت نبرد؟ اصلاً مگر ترکیبی جذاب‌تر از آبی بیکران دریا همراه با رقص امواج هم وجود دارد؟ مخصوصاً برای ما ایرانیان که بخش وسیعی از کشورمان را مناطقی با آب‌وهوای خشک و کم‌بارش تشکیل داده است و همیشه خواهان دریا و زیبایی‌هایش هستیم. در شمال و جنوب کشورمان، سواحل رؤیایی و زیبایی جا خوش کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها را می‌شناسیم و از برخی دیگر بی‌خبریم. پس همراه ما باشید تا زیباترین سواحل ایران را بشناسید.

فهرست مطالب

زیباترین سواحل جنوب ایران کجاست؟

در جنوب ایران سواحل زیبایی وجود دارند که محیطی مناسب برای تفریح و استراحت به‌حساب می‌آیند. مخصوصاً در ایام سرد سال که هوای سواحل شمال ایران در بیشتر اوقات بارانی و ابری است و فرصت قدم‌زدن و گشت‌گذار را از شما می‌گیرد. در ماه‌های اول فصل زمستان، هوای جنوب بسیار مطلوب و بهاری است و گردشگران زیادی تمایل دارند در فصل سرما به سمت جنوب حرکت کنند تا بتوانند از سواحل زیبا دیدنی و حیرت‌انگیزش لذت ببرند. چند نمونه از این ساحل ها را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

سواحل چابهار

ساحل بریس | آرام و بینظیر

نمایی زیبا از ساحل بریس

ساحل بریس یکی از معروف‌ترین سواحل جنوب ایران است که در 60کیلومتری چابهار قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی چابهار به حساب می‌آید. نشستن روی صخره‌های ساحلی این منطقه و تماشای قایق‌ها و لنج‌های صیادان به همراه غوغای مرغان دریایی به‌راستی که یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظه‌های زندگی هر فردی خواهد بود. حال به همه این گفته‌ها، غروب آفتاب در گستره دریای عمان را هم اضافه کنید؛ دیگر نور علی نور می‌شود. البته وجود باغ‌های میوه اطراف بر زیبایی و شگفتی این منطقه نیز افزوده‌اند و جلوه‌ای دیگر به آن بخشیده‌اند. بنابراین فراموش نکنید در سفرتان به چابهار، به این ساحل زیبا هم سری بزنید. ساحل بریس در ۶۰کیلومتری شرق ساحل صخره‌ای چابهار قرار دارد.

ساحل درک | تمیزترین ساحل ایران

تصویری از ساحل درک در چابهار

ساحل درک نقطه تقاطع دریا و بیابان است که همین موضوع منظره خارق‌العاده‌ای را خلق کرده است. ساحلی شبیه به سواحل مالدیو، شیلی و نامیبا که هیچ زباله‌ای در آن وجود ندارد و به همین دلیل به تمیزترین ساحل ایران معروف شده است. تماشای طلوع و غروب خورشید از بالای تپه‌های شنی این ساحل، تجربه‌ای به یادماندنی را برایتان خلق خواهد کرد و هیچ‌گاه از دیدن آن خسته نخواهید شد. جاده درک در 150کیلومتری چابهار از کوه‌های مریخی، ساحل گریان و پزم می‌گذرد.

ساحل تیس | بکر و چشن‌نوار

تصویری از ساحل تیس در چابهار

ساحل تیس یکی از قدیمی‌ترین سواحل ایران است که در استان چابهار قرار دارد. ساحلی با شیب ملایم و عمق 1.5متری دریا که آن را به یکی از بهترین ساحل های جنوب برای شنا تبدیل می‌کند. اگر از بالای قلعه پرتغالی‌های چابهار که در همان نزدیکی است نگاهی به این ساحل بیندازید، آن‌گاه می‌توانید دلیل محبوبیت زیاد ساحل تیس را متوجه شوید. نمایی از یک ساحل تمیز و بکر که حقیقتاً زیبا و چشم‌نواز است. در پارک ساحلی تیس، امکانات رفاهی خوبی مانند زمین بازی کودکان، بوفه و رستوران، آلاچیق، دوش، قایق‌، جت اسکی و شاتل برای گردشگران فراهم شده است تا اوقات خوشی را در این منطقه سپری کنند. پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی‌که غروب آفتاب را ندیده‌اید، ساحل را ترک نکنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به روستای تیس، سری هم به مسجد جامع تیس بزنید تا معماری‌اش شما را شگفت‌زده کند.

قشم

ساحل هنگام | نورانی و دلربا

تصویری از ساحل هنگام در قشم

ساحل هنگام یکی از سواحل زیبای ایران است که در جزیره هنگام قرار دارد و از جاهای دیدنی قشم به حساب می‌آید؛ اما می‌دانید چرا؟ دلیلش زیبایی بی‌بدیل این ساحل است. ساحلی نقره‌گون که درخشش خاصش روحتان را می‌رباید و شما را محو زیبایی خود می‌کند. این زیبایی به‌قدری طبیعی و چشم‌نواز است که تصور می‌کنید واقعا ذرات نقره در خاک این ساحل پاشیده‌اند. در واقع درخشش این کانی باارزش در زیر نور طلایی آفتاب، نمایشی بی‌مثال را اجرا می‌کند. از درخشش شب‌های ساحل هم نگوییم که باورنکردنی است؛ در مواقعی از سال، درخشش نواری آبی‌رنگ را در شب‌های ساحل هنگام می‌بینیم که حاصل حضور موجودات ریز دریایی به‌نام فیتوپلانکتون‌ها است. این موجودات جادویی نمای شبانه‌ ساحل هنگام را به یک رؤیای آبی تبدیل می‌کنند. اگر یکی از اهداف سفرتان به قشم تماشای دلفین‌هاست، جزیره هنگام می‌تواند مقصد مناسبی برای شما باشد.

ساحل لاک پشت ها

نمایی از ساحل لاکپشت ها در قشم

درست در 30کیلومتری جزیره قشم، یک ساحل زیبا وجود دارد که به ساحل لاک پشت ها معروف است. از اوایل بهار، لا‌ک پشت های پوزه عقابی (متأسفانه در حال انقراض هستند) طی 20 روز و سه مرحله مختلف، مجموعاْ 300 تخم را در ساحل مخفی می‌کنند و 2 ماه بعد، لاک‌‌پشت‌‌های نوزاد از این تخم‌ها بیرون می‌آیند. حال تصور کنید که این انبوه لاک‌پشت‌ها در ساحل می‌تواند چه منظره خارق‌العاده‌ای را پیش روی شما قرار دهد. بدون شک چنین پدیده‌ای را نمی‌توانید هر روز و در هر مکانی بیابید و تنها شاید در فیلم‌ها ببینید. برای دیدن این جاذبه طبیعی، بهتر است از اواخر اسفند تا آخر خرداد به ساحل لاک پشت ها در قشم سفر کنید.

ساحل جزایر ناز | عجیب و جادویی

تصویری از جزیره و ساحل ناز در قشم

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که به قصد لذت از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی به قشم سفر می‌کنید، جزایر ناز می‌تواند یکی از بخش‌های جذاب سفر شما به حساب بیاید. این جزایر در زمان مد از ساحل جدا می‌شوند و دوباره در زمان جزر به سواحل اطراف بازمی‌گردند. همین امر جزایر ناز را به یکی از جاذبه‌های قشم تبدیل کرده است. حیرت‌انگیز است، مگر نه؟ البته جزایر ناز برای آن دسته که به‌دنبال تفریحاتی نظیر شترسواری، جت‌اسکی، قایق‌سواری و پاراگلایدر سواری هستند نیز انتخاب بسیار مناسبی است.

بوستان ساحلی زیتون

تصویری زیبا از بوستان ساحلی زیتون

بوستان ساحلی زیتون که یکی از جاذبه های گردشگری قشم نیز به‌شمار می‌رود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن اوقاتی خوش در این جزیره است. این ساحل با داشتن یک مدرسه شنا برای تمام سنین، این امکان را به همه گردشگران می‌دهد که از ورزش‌های آبی لذت ببرند. همچنین اگر به‌دنبال خوردن غذاهای خاص جنوبی هستید، این منطقه با داشتن رستوران‌های متنوع شما را شگفت‌زده خواهد کرد. طبخ غذاهای دریایی مخصوص مانند میگو با زردچوبه و ادویه‌های محلی و نوشیدنی‌های تهیه‌شده از گل میخک و گلبرگ‌های خشک‌شده گل رز، ازجمله خاصیت رستوران‌های بوستان ساحلی زیتون قشم است. از دیگر تفریحات و امکانات این منطقه می‌توان به آلاچیق، امکانات تفریحی و ورزشی، سینمای چهاربعدی،‌ زمین اسکیت، مسیرهای دوچرخه سواری، زمین فوتبال، قهوه‌خانه و کافی شاپ اشاره کرد.

کیش

ساحل مرجان | ساحل طلایی کیش

نمایی زیبا از آلاچیق و ساحل زیبای مرجان

ساحل مرجان کیش یکی از معروف‌ترین سواحل ایران است که از جاهای دیدنی کیش به‌شمار می‌رود. شن‌های طلایی این ساحل که به درختان نخل تنومندی مزین شده‌اند، زیبایی چشم‌نوازی را به شما هدیه می‌دهند. این ساحل بسیار تمیز است و همین موضوع لذت قدم‌زدن در آن را دوچندان می‌کند. مرجان‌های دریایی بعد از مردن مانند سنگ اسفنجی به ساحل می‌رسند و برای کلکسیونرهایی که به‌دنبال جمع‌آوری اینگونه اشیای دریایی هستند بسیار جذاب است. همچنین می‌توانید از طریق کلوپ‌های دریایی اطراف این ساحل مانند کلوپ تفریحی دریایی اسکوبا، سراغ تفریحاتی مانند موج‌سواری و قایق‌سواری بروید.

پارک ساحلی سیمرغ | تجربه تفریحی کامل با خانواده

تصویری از پارک ساحلی سیمرغ در جزیره کیش

اگر به‌دنبال یک ساحل مناسب برای گذراندن یک روز پرنشاط در کنار خانواده هستید، می‌توانید روی پارک ساحلی سیمرغ کیش حساب کنید. این پارک با امکاناتی نظیر زمین بازی کودکان، زمین بدمینتون، زمین پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیر پیاده‌روی، آبنما، ایستگاه دوچرخه، فضای سبز و پارکینگ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود؛ مخصوصاً با ساحل ماسه‌ای زیبا و کلوپ‌هایی مانند ناتیلوس و تم پارک آبی اوشن که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. البته نزدیکی این پارک با هتل مارینا، هتل سیمرغ و دلفیناریوم جزیره بر محبوبیت پارک ساحلی سیمرغ افزوده است.

ساحل مریم | ساحلی با شن های طلایی و سفید

تصویری از پارک ساحلی مریم در جزیره کیش

ساحل مریم یکی از تمیزترین سواحل جزیره کیش است که در همان لحظه اول با شن‌های گرم طلایی و سفیدش، دل هر گردشگری را می‌رباید. آرامش موجود در این ساحل به شما فرصت مناسبی برای یک پیاده‌روی جانانه در کرانه دریای خلیج فارس و کیش را هدیه می‌دهد. همچنین می‌توانید از تفریحات آبی کیش در این ساحل نظیر جت‌اسکی و قایق‌سواری استفاده کنید و تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

ساحل کلبه هور | فرصت تماشای غروبی سحرانگیز

نماییی زیبا از غروب ساحل کلبه هوربه همراه فانوس معروفش

در بخش غربی جزیره کیش، یک ساحل زیبا و تمیز به نام ساحل کلبه هور قرار دارد که در میان گردشگران این منطقه از محبوبیت زیادی برخوردار است. از زیبایی‌های این منطقه می‌توان به غروب سحرانگیز و فانوس بزرگ جادویی‌اش اشاره کرد که صحنه‌های چشم‌نوازی را خلق می‌کند. ساحل کلبه هور برای آن دسته که به دنیای زیر آب علاقه دارند بسیار مناسب است؛ چراکه آب این منطقه به‌قدری زلال است که می‌توان حرکت موجودات آبزی را از بیرون آن تماشا کرد. موجوداتی نظیر انواع ماهی‌ها، صدف‌ها و لاکپشت‌ها که این منطقه را به‌عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند. همچنین در این ساحل آلاچیق، نیمکت، باربیکیو و نورافکن‌های بزرگی جهت رفاه حال مسافران وجود دارد.

بوشهر

ساحل ریشهر | ساحلی با محبوبیت جهانی

نمایی از ساحل ریشهر در بوشهر

ساحل ریشهر یکی از زیباترین سواحل بوشهر است که سالانه هزاران گردشگر ایرانی و خارجی را به خود جذب می‌کند. این ساحل زیبا برای انواع تفریحات آبی مانند بسیار مناسب است؛ البته ناگفته نماند که برای لذت هرچه تمام‌تر از آب‌تنی، بهتر است در یک فصل خنک مانند زمستان به بوشهر و ساحل ریشهر سفر کنید. گرمای آب در زمستان به حدی است که می‌توانید به‌راحتی در آب شنا کنید و از آن لذت ببرید. همچنین مناظر شنی و صخره‌ای ساحل ریشهر این منطقه را به مکانی مناسب برای کوهنوردی تبدیل کرده‌اند. محبوبیت این ساحل به‌حدی است که در طول سال میزبان بسیاری از مسافران خارجی مخصوصاً مردم بحرین و کویت است.

ساحل بنود | غارهای شگفت‌انگیز رو به دریا

نمایی از ساحل بنود در بوشهر

شاید تصور کنید که عسلویه یک بندر صنعتی با دکل‌های فراوان نفتی است و تحمل هوای گرمش بسیار دشوار است. درصدی از این گفته‌ها درست است؛ اما نمی‌توان از زیبایی‌های عسلویه چشم‌پوشی کرد. چراکه در نزدیکی همین شهر، یکی از زیباترین سواحل بوشهر قرار دارد. ساحل بنود در روستایی با همین نام در 35کیلومتری جنوب شرقی عسلویه قرار دارد که برخورد آب خروشان دریا با صخره‌های ساحلی‌اش، آرامشی به‌یادماندنی را به‌وجود می‌آورد. ممکن است نام این ساحل را از فیلم محمد رسوال‌الله شنیده باشید. شهرت این ساحل به غارهای شگفت‌انگیز رو به دریایش است که راه دسترسی به آب‌های آن هم از حفره‌های بین صخره‌ها می‌گذرد. شما می‌توانید در غارهای این ساحل آبتنی جانانه‌ای داشته باشید و یک تجربه خوب در کمپینگ را از سر بگذرانید. مطمئناً قدم‌زدن در صخره‌های خوش‌قدوقامت ساحل بنود و تماشای دریای آبی آن، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی هر فردی خواهد بود.

بندر عباس

ساحل سورو | کوچک و قدیمی

تصویری از ساحل سورو در بندر عباس

در بندرعباس یکی از کهن‌ترین سواحل ایران قرار دارد که با تاریخ این شهر گره خورده است. ساحلی زیبا و پرجنب و جوش که همه‌روزه میزبان هزاران طبیعت‌دوست است. با رفتن به این ساحل می‌توانید جریان زندگی را به خوبی حس کنید و از طریقه امرار و معاش مردم با شغل صیادی آگاه شوید. قدمت این ساحل را می‌توان از سکه‌های نقره یافت‌شده از دوران ساسانی در کاوش‌های اسکه‌سازی سورو فهمید. بازدید از این ساحل بکر با لنج‌های کوچک و بزرگش، به عاشقان تاریخ و فرهنگ جنوب به‌شدت توصیه می‌شود.

ساحل سرخ جزیره هرمز | به سرخی خون

تصویری زیبا از ساحل سرخ جزیره هرمز

ساحل سرخ جزیره هرمز یکی از جاهای دیدنی جزیره هرمز است که با همه ساحل‌های اطراف بندرعباس فرق دارد؛ تفاوتش هم در رنگ قرمز آب است. در واقع این رنگ خاک است که قرمز است و هنگامی که با آب و نور خورشید ترکیب می‌شود، باعث می‌شود که بخشی از ساحل به صورت سرخ دیده شود. خاک این منطقه علاوه بر ایجاد زیبایی بصری برای گردشگران، خواص دیگری هم دارد. ازجمله این خواص می‌توان به ارزش بالای اقتصادی و استفاده در ساخت رنگ، لوازم آرایش و… اشاره کرد.

زیباترین سواحل شمال ایران کجاست؟

این خاصیت فصل تابستان است که ما را به سوی آب و خنکی و شمال ایران می‌کشاند. پس برای برآوردن این خواسته چه چیزی بهتر از دریا؟ البته سفر به سواحل جنوب ایران در فصل تابستان در تحمل هر کسی نمی‌گنجد. پس بهترین گزینه، سفر به شمال ایران است. این سواحل در عین زیبایی، از مدرن‌ترین تجهیزات رفاهی برخوردارند و آماده‌اند تا اوقاتی خوش را برای شما رقم بزنند.

گیلان

ساحل انزلی | معروف ترین ساحل شمال ایران

نمایی از غروب خورشید در ساحل انزلی

ساحل انزلی معروف‌ترین ساحل شمال ایران است که به کافه‌های کوچک و مدرن لب آب و کشتی‌های داخل دریا معروف است. این اسکله ساحلی در بندر انزلی واقع شده است، اولین پارک ساحلی به سبک اروپایی در ایران است که چشم‌اندازی رو به دریای خزر، تأسیسات بندری و ورودی تالاب بین‌المللی انزلی دارد و همین وضوع سبب جذب گردشگران زیادی می‌شود. در ساحل انزلی امکانات و طرح‌هایی از قبیل نصب 65 آلاچیق سنتی و بتنی، طرح شنای برداران و خواهران، زمین والیبال و فوتبال ساحلی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، محل استقرار گروه امداد و نجات و سایر امکانات رفاهی برای گردشگران در حدود 3 کیلومتر از نوار ساحلی فراهم شده است. فراموش نکنید اگر به ساحل انزلی رفتید، قدم‌زدن روی معروف‌ترین پل این شهر، یعنی پل غازیان هنگام غروب خورشید را از دست ندهید.

ساحل صدفی آستارا | ساحلی با مدرن ترین امکانات

تصویری از ساحل صدفی آستارا

ساحل صدف آستارا یک ساحل زیبا در شمال ایران است که در 7کیلومتری آستارا و جاده آستارا به تالش قرار دارد. فراهم‌کردن امکانات و خدمات متنوع بعد از اجرای طرح سالم‌سازی در ساحل صدفی آستارا، سبب شده است که گردشگران زیادی برای تفریح در این ساحل به آستارا راهی آستارا شوند. چراکه امکان شنا با ایمنی بالا و سایر امکانات تفریحی برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد و مکان‌هایی برای نصب چادر ساخته شده است که دغدغه‌هایی از قبیل اقامت را از بین می‌برد. همچنین امکاناتی نظیر نجات غریق، آلاچیق، استراحتگاه، بوفه و فروشگاه‌ها، دوش آب و سرویس بهداشتی نیز برای رفاه حال گردشگران در این ساحل فراهم شده است. بنابراین اگر در شمال ایران به‌دنبال ساحلی هستید که علاوه بر زیبایی، تمام امکانات رفاهی لازم را داشته باشد، ساحل صدفی آستارا را از دست ندهید.

ساحل چمخاله لنگرود | معروف و محبوب

تصویری از غروب افتاب در ساحل چمخاله

چمخاله یکی از زیباترین سواحل ایران در لنگرود است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند. این ساحل بعد از ساحل انزلی، پرگردشگرترین ساحل استان گیلان است. در نزدیکی دریا، مزارع کشاورزی فراوانی وجود دارد که ترکیبش با کوه‌های رشته کوه البرز، مناظر خارق‌العاده‌ای را خلق کرده و آب‌تنی را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کند. رودخانه‌ای که از میان شهر می‌گذرد، به جذابیت‌های چمخاله افزوده و باعث شده است که گردشگران خارجی بسیاری به این منطقه سفر کنند.

ساحل گیسوم | ترکیب طبیعت و مدرنیته

نمایی زیبا از ساحل گیسوم

اگر از زندگی شلوغ و پرهیاهو شهری خسته شدید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به یکی از رؤیایی‌ترین سواحل ایران بزنید. ساحل گیسوم مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت و لذت از طبیعت زیبای شمال کشور است. ساحل گیسوم در امتداد جنگل‌های انبوه این استان ازجمله جنگل گیسوم قرار دارد؛ بنابراین هنگام رسیدن به ساحل، از یک جاده حیرت‌انگیز عبور خواهید کرد که شبیه به تابلوهای نقاشی است. در ساحل گیسوم می‌توانید از ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزی مانند جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق‌سواری، پاراسل، موتور چهار چرخ و شنا لذت ببرید و در طبیعت زیبای اطراف به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری بپردازید. حتی می‌توانید از سایر تفریحات مانند آفرود، ترامبولین و پارک بادی نیز نهایت لذت را ببرید. در نزدیکی ساحل شنی گیسوم و در انتهای جنگل، مسجد سفید با قدمتی بالغ بر 1000 سال وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

مازندران

ساحل سی سنگان | تقاطع سبزی جنگل یا آبی دریا

نمایی زیبا از ساحل سیسنگان درمازندران

یکی از بهشتی‌ترین سواحل دریای خزر بدون‌شک ساحل سی سنگان در نوشهر است. برای رسیدن به ساحل سی سنگان، باید یک مسیر سبز و رؤیایی را در جنگل‌های هیرکانی سی سنگان طی کنید. اکنون بعد از یک جنگل‌نوردی مهیج، به ساحل جذاب خزر می‌رسید؛ شکی نداریم که یکی‌شدن سبزی جنگل سیسنگان با آبی بی‌کران دریا، شما را شیفته خود خواهد کرد. در این ساحل تفریحی می‌توانید از تفریحات آبی مانند شاتل، جت اسکی و قایق‌سواری لذت ببرید و در صورت علاقه به کارتینگ و موتور چهارچرخ، به سوی آن‌ها بروید و تجربه‌ای خارق‌العاده برای خود خلق کنید. همه این تفریحات یک طرف، اسب‌سواری در ساحل رؤیایی سی سنگان هم یک طرف. بنا بر این توصیفات، پیشنهاد می‌کنیم برای یک‌بار هم که شده به ساحل سی‌سنگان سری بزنید.

ساحل رامسر | تفریحی تمام و کمال در شمال

نمایی زیبا از ساحل رامسر

ساحل رامسر نمونه تمام و کمال یک منطقه گردشگری در رامسر است. در این منطقه می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید، مکان مناسبی برای اقامت خود بیابید و با بازدید از موزه مردم شناسی، گردشتان را تکمیل کنید. از ساحل رامسر تا عمق جنگل‌های آن، تله کابین‌هایی وجود دارد که بدون شک تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. همچنین می‌توانید در کلوپ ورزش‌های دریایی برای استفاده از تفریحاتی مانند جت اسکی، آلاچیق، اسکله تفریحی، موتورهای ATV، قایق‌های موتوری، شاتل، پاراسل اقدام کنید. یادتان باشد که حتماً سری به دهکده ساحلی رامسر هم بزنید.

ساحل چپکرود | سرسبز و مجهز

تصویری از ساحل زیبای چیکرود در مازندران

ساحل زیبای چپکرود جویبار در استان مازندران از آن دسته ساحل‌های جذاب ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این ساحل 18 کیلومتر طول دارد و می‌توانید از 10 جاده مختلف به آن دسترسی داشته باشید. از آنجایی‌که یک پارک ساحلی در ساحل چپکرود احداث شده و تجهیزات ورزشی، وسایل بازی کودک، زمین والیبال، زمین فوتبال شنی، فضای سبز و امکانات متعدد دیگری در خود جای داده است، گردشگران زیادی هم به سوی این ساحل جذب می‌شوند. البته نمی‌توان از زیبایی ذاتی این ساحل در جذب گردشگر چشم‌پوشی کرد.

ساحل نمک آبرود | لذت تفریحی دلچسب

نمایی از ساحل نمک آبرود مازندران

یکی از بهترین سواحل شمال ایران به نام ساحل نمک آبرود در مسیر چالوس به تنکابن و شهرک شناخته‌شده نمک آبرود قرار دارد. فراهم‌آمدن امکانات رفاهی مناسب، فضای جذابی برای تفریح و استراحت پدید آورده است و ساحل آن، یکی از دنج‌ترین جاذبه های نمک آبرود محسوب می‌شود. در ساحل نمک آبرود می‌توانید از تفریحات آبی مانند پاراسل، چتر پاراسل، اسکی، قایق‌سواری، شاتل و… لذت ببرید و خاطراتی خوش را برای خود رقم بزنید. با توجه به امکانات رفاهی ساحل نمک آبرود مانند آلاچیق، بوفه رستوران و… ، می‌توانید اقامت دل‌چسب و آسوده‌ای را در این منطقه تجربه کنید.

ساحل میانکاله | زیستگاه مهم پرندگان

تصویری از ساحل میانکاله

ساحل میانکاله از آن دسته ساحل‌های جذاب شمال ایران است که با داشتن پوشش جانوری جذاب، از سایر سواحل ایران سوا شده است. تالاب میانکاله مهم‌ترین زیستگاه پرندگان منحصربه‌فرد مناطق دریایی است. از آنجایی‌که تالاب میانکاله یک منطقه گردشگری حفاظت‌شده است، برای رسیدن به آن باید حتماً مجوز سازمان محیط زیست بهشهر را داشته باشید. این ساحل نزدیک به جزیره آشوراده و بندر ترکمن است و برای رسیدن به آن، باید به سمت روستای زاغمر حرکت کنید و راهی پیش رو را به سمت راست و منطقه میانکاله بروید.

سواحل ایران بسیار متنوع هستند و تنها به لیست بالا محدود نمی‌شوند. چه بسا که ممکن است حتی برخی از آن‌ها تنها دلیل سفر شما باشند. حال اگر ساحلی را می‌شناسید که ما معرفی نکرده‌ایم، خوشحال می‌شویم آن را با ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

۱. زیباترین سواحل شمال ایران کجاست؟

ساحل‌های زیبایی در استان مازندران و گیلان وجود دارد که ساحل چمخاله، ساحل رامسر، ساحل انزلی، ساحل سی سنگان و… ازجمله سواحل زیبای شمال ایران به حساب می‌آیند.

۲. بهترین ساحل رامسر کجاست؟

پلاژ لیدو، پلاژ های ساحل خلج رامسر، پلاژ توسکاسرا و پلاژ دریاپشته از جمله زیباترین سواحل رامسر به‌شمار می‌روند.

۳. سواحل سنگی شمال ایران کدام‌اند؟

تعداد زیادی از سواحل شمال ایران ازجمله ساحل نمک آبرود از ساحل‌های سنگی برخوردارند.

۴. زیباترین سواحل جنوب ایران کجاست؟

جنوب سواحل زیبای زیادی دارد. ازجمله سواحل زیبای ایران می‌توان به سواحل چابهار، سواحل بوشهر، سواحل قشم، سواحل کیش و سواحل بندرعباس اشاره کرد.

۵. زیباترین سواحل بوشهر چه نام دارند؟

ساحل ریشهر و ساحل بنود از جمله زیباترین سواحل بوشهر به حساب می‌آیند.

۶. بهترین ساحل جنوب برای شنا کدام‌اند؟

ساحل ریشهر، بوستان ساحلی زیتون و ساحل تیس از بهترین ساحل‌ها برای شنا به حساب می‌آیند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.