آب گرم سادات محله رامسر | فرصت التیام و آرامش

0

درباره چشمه آب گرم سادات محله چیزی شنیده‌اید؟ بیایید به شمال ایران برویم. می‌خواهیم جریان آبِ گرمی را که از بطن کوه‌های رشته‌کوه البرز می‌آید، برایتان تعریف کنیم. آبگرم سادات محله از جاهای دیدنی رامسر است. چشمه‌های آب گرم نشان از فعالیت‌های آتشفشانی دارد. این منطقه در همسایگی جنگل و دریای مازندران، توجه توریست‌ها را به خود جلب کرده است. حجم زیادی از سرسبزی منتظر شماست. سفر خوشی داشته باشید!

آبگرم سادات محله کجاست؟

این آبگرم در غرب استان مازندران، محدوده رامسر، ابتدای جاده اربکله و در منطقه‌ سادات محله قرار دارد. امروزه سادات محله، به اسم سادات شهر نیز شناخته می‌شود. چشمه آب گرم سادات محله در مناطق ییلاقی و سرسبز رامسر، از دل زمین می‌جوشد. با خرید بلیط هواپیما رامسر این امکان را دارید که خود را به شهر رامسر برسانید. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، خرید بلیط قطار یا بلیط اتوبوس یا استفاده از وسایل نقلیه شخصی تجربه خوبی خواهد بود.

معرفی آبگرم سادات محله | آشنایی بیشتر با این منطقه

تصویری از آبگرم سادات محله

اگر به رامسر سفر کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که تعداد زیادی چشمه آبگرم در شهر و اطراف آن (جواهرده، کتالم، سادات محله) قرار دارد. آب گرم سادات محله، جاذبه‌ای طبیعی است که مقصد گردشگران بسیاری است. چشمه‌های کش، سنگ بنه و اشکرگرما جزو چشمه‌های مهم منطقه آبگرم سادات شهر به شمار می‌روند. تا‌به‌حال بوی نوک گوگردیِ چوب‌کبریت را حس کرده‌اید؟ به‌احتمال قوی، همین بو، کنار آب گرم گوگردی، در هوا پراکنده باشد. این آب‌ها مواد معدنی فراوان و گازهای محلول را در خود دارند. دمای برخی از این آب گرم‌ها حدود ۴۰ درجه‌ سانتی‌گراد است.

خواص درمانی آبگرم سادات محله | اعجاز آب ‌درمانی

از دوران گذشته، باور به خاصیت شفابخشی آب گرم وجود داشته است. گرمای آب، یکی از عوامل آرامش‌بخش‌بودن آن است. نکته مهم دیگر، عناصری است که در این آب‌ها وجود دارد. به این ترتیب گفته می‌شود که این آب می‌تواند در درمان امراضی چون بیماری‌های مفصلی، استخوانی، عضلانی، پوستی، قلبی و عروقی و بیماری‌های عصبی، تأثیرگذار باشد. بسیاری از افرادی که دچار دردهای استخوانی و مفصلی، کمردرد، زانودرد و … هستند، برای تسکین دردهایشان به آب گرم  پناه می‌برند و ساعتی را در این داروی طبیعی غوطه‌ور می‌شوند.

نکات مهم بازدید

بد نیست اینجا چند نکته مهم را با هم مرور کنیم.

  • اگر بیماری خاصی دارید، برای استفاده از آب گرم حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
  • برای سلامتی خودتان و دیگران همه نکات بهداشتی را رعایت کنید.
  • قبل از سفر چندین بار وضعیت هوا را بررسی کنید.
  • همیشه در طبیعت ‌گردی‌هایتان مراقب باشید تا به طبیعت (درخت‌ها، خاک، آب‌ و…) آسیب نرسانید.
  • کیسه زباله به‌همراه داشته باشید تا زباله‌هایتان را در طبیعت جا نگذارید.

امکانات گردشگری آب گرم سادات محله

تصویری از آب گرم سادات محله

فضای برخی از آبگرم ها شبیه به استخر است و در محلی سرپوشیده جای گرفته‌اند. بعضی از آبگرم ها نیز سبک و ساختار قدیمی داشته و هیچ شباهتی به استخرهای مدرن ندارد. معمولاً نحوه هدایت آب چشمه به این صورت است که آب گرم از  چشمه اصلی با لوله‌های مناسب به داخل محوطه استخری یا وان‌ها راه می‌یابد.

مسیر راه مناسب است و می‌توانید بدون هیچ دردسری با اتوموبیلتان به این منطقه برسید. سرویس بهداشتی، کافه، نانوایی و رستوران نیز در دسترس است. این ناحیه جزو مناطق توریستی محسوب می‌شود و در جای دورافتاده‌ای قرار ندارد؛ بنابراین از امکانات خوبی برخوردار است. اگر تمایل دارید که یک سفر چندروزه داشته باشید، می‌توانید باتوجه به علایق و شرایط خود، اقامتگاه مناسب را پیدا کنید یا قبل از سفر برای رزرو اقامتگاه، اقدام کنید.

جاهای دیدنی اطراف آب گرم سادات محله

به جنگل، رود و دریا، چشمه‎‌‌ها و آبگرم‌ها نگاه می‌کنید و از وجود این‌ همه زیبایی هیجان‌زده می‌شوید. جاذبه‌های این مناطق مسحورکننده است. جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی در شهر رامسر و روستاها و نواحی اطراف، مسافران را شیفته می‌کند. عازم این محل‌های دیدنی شوید و سفر خوبی را برای خودتان و همسفرانتان رقم بزنید.

  • جاذبه های کتالم و سادات شهر

به غیر از چشمه های آب گرم، بازارهای هفتگی کتالم و سادات ‌شهر، ارتفاعات سرسبز، قلعه مارکوه واقع درکتالم و بقعه متبرک آقا بسمل سادات شهر نیز جزو جاذبه‌های این ناحیه محسوب می‌شود.

  • روستای اربکله

اربکله یکی از روستاهای زیبای نزدیک آبگرم سادات محله است. اگر فرصت کافی دارید، برای رفتن به این منطقه برنامه‌ریزی کنید و راهی رودخانه، چشمه و دریاچه سد میجران شوید. تله‌کابین هم نزدیک روستا وجود دارد؛ در نتیجه از طبیعت و امکانات آن استفاده کنید و از آب‌و‌هوای کوهستانی و چشم‌انداز زیبای آن لذت ببرید.

  • جاهای دیدنی رامسر و اطراف آن

روستای ییلاقی جواهرده، دهستان جنت رودبار، مناطق جنگلی دالخانی، تله‌کابین رامسر، بوستان جنگلی صفا رود، منطقه ییلاقی و روستای گرسماسر، غار یاغی لوکا، آبشار سیاسرت رامسر، کاخ مرمر رامسر، موزه مردم‌شناسی رامسر و غیره همه موهبت‌های پروردگار در این حوالی است.

بهترین زمان بازدید از آبگرم سادات محله

تصویری از طبیعت رامسر

فصل بهار زمان مناسبی برای سفر به شمال و بازدید از این منطقه گردشگری است. می‌دانیم که رامسر سرزمین زیبایی‌هاست و در همه فصول، به شیوه‌ای شیرین جلوه‌گری می‌کند؛ اما آگاهی از وضعیت هوا، در سفر بسیار مهم است. تابستان‌های شمال، بسیار شرجی است. در فصل‌های پاییز و زمستان هم احتمال بارندگی بیشتر می‌شود.

مسیر دسترسی به آب گرم سادات محله

برای رسیدن به سادات محله از شهر رامسر به‌سمت تنکابن حرکت کنید. قبل از رسیدن به تنکابن تابلوی راهنما را خواهید دید. اگر از تهران حرکت می‌کنید، می‌توانید مسیر قزوین و گیلان را انتخاب کنید یا از مسیر مرزن آباد و سپس چالوس و تنکابن، به مقصد برسید.

هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان سفرفصل بهار و تابستان
آدرسمازندران، رامسر، ۵ کیلومتری رامسر، سادات محله

با ره بال آسمان همراه بودید و این ناحیه خوش‌آب‌وهوا را شناختید. چشمه‌های آب گرم و طبیعت دل‌انگیز منطقه آب گرم سادات محله رامسر از زیبای‌های خطه شمال است. به دیدنی‌های اطراف سادات محله نیز اشاره کردیم، نکات مهم این سفر را با هم مرور کردیم و با مسیر دسترسی به این منطقه دلربا آشنا شدیم. شاید شما  قبلاً به این منطقه سفر کرده‌ باشید، اگر در گذشته به این خطه رفته‌اید، مشتاقیم که از تجربه‌هایتان بدانیم.

استان مازندران، رامسر، سادات محله

فاصله، حدود ۱۱ کیلومتر است و از راه بلوار شهید باهنر، بعد از ۲۰ دقیقه به سادات شهر می‌رسید.

بله؛ می‌توانید ویلا و سوئیت اجاره کنید.

مفصلی، استخوانی، عضلانی، پوستی، قلبی و عروقی و بیماری‌های عصبی

 

4/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.