مراکز خرید شهرکرد | از بازارهای سنتی تا مدن‌ترین فروشگاه‌ها

2

شهرکرد به‌عنوان خنک‌ترین شهر استان چهارمحال و بختیاری، در قلب طبیعت زیبا و بکر شمال رشته کوه زاگرس واقع شده است. این شهر زیبا به بام ایران شهرت داشته و مقصدی ایدئال برای علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت‌گردی است. اگر می‌خواهید تجربه گشت‌وگذار در طبیعت کوهستانی و اسکی‌سواری در ارتفاعات جنوب غرب ایران را به کارنامه سفرهای خود اضافه کنید، از شهر زیبای شهرکرد غافل نشوید. خوب است بدانید که جذابیت‌های شهرکرد فقط به دیدنی‌های طبیعی و تاریخی آن خلاصه نمی‌شود. بخش عظیمی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم این شهر در سوغات و صنایع دستی آن خلاصه شده است. از این رو اگر می‌خواهید با بهترین مراکز خرید شهرکرد برای خرید سوغاتی آشنا شوید، خواندن این مقاله ره بال آسمان را از دست ندهید. 

بازارهای سنتی شهرکرد | چشم‌نواز و دلنشین

بازارهای سنتی شهرکرد،از بازارهای شهرکرد

حتماً تا به حال آوازه قالی‌های پرنقش‌ونگار و گیوه‌های رنگارنگ استان چهارمحال و بختیاری را شنیده‌اید. سرتاسر بازارهای سنتی شهرکرد، با این صنایع دستی زیبا و چشم‌نواز تزئین شده است. قدم زدن در بازارهای شهرکرد شما را برای چند ساعت از هیاهوی زندگی مدرن جدا کرده و روحتان را با عطر و طعم دلنشین زندگی محلی و هنر مردمان سخت‌کوش شهرکرد پیوند می‌زند. همین توصیف کافی است تا دل را به دریا بزنید و در اولین فرصت با خرید بلیط هواپیما شهرکرد، سفر خاطره‌انگیز خود را آغاز کنید. با ما همراه باشید تا با دو تا از معروف‌ترین بازارهای سنتی این شهر آشنا شوید. 

بازار بزرگ شهرکرد | تجارت اقتصادی در قلب تاریخی شهرکرد

بازار بزرگ شهرکرد،از بازارهای شهرکرد

این بازار بزرگ و قدیمی که در یکی از محله‌های سنتی شهرکرد قرار دارد، به عنوان اصلی‌ترین قطب تجاری و اقتصادی این شهر شناخته می‌شود. کافی است یک بار در این بازار قدم بزنید تا با انواع و اقسام خوراکی‌های خوش‌مزه و سوغات معروف این شهر آشنا شوید. در بازار بزرگ شهرکرد تا چشم کار می‌کند مغازه‌های فروش صنایع دستی و انواع شیرینی‌ها و نان محلی وجود دارد. ویترین این مغازه‌ها با گبه، چوقا، خرسک، جاجیم و نمد که از اصلی‌ترین سوغات شهرکرد هستند، تزئین شده و عطر دلنشین نان سنتی و گیاهان کوهستانی هوش را از سرتان خواهد ربود. همچنین این بازار بزرگ علاوه بر اینکه هسته مرکزی اقتصادی شهرکرد بوده، به‌عنوان بنایی تاریخی توجه گردشگران و علاقه‌مندان به معماری ایرانی را به خودش جلب کرده است.

بازارچه لحاف دوزان | تجربه خرید در بازاری با قدمت 140 سال

بازارچه لحاف دوزان

یکی از بازارهای شهرکرد که دارای پیشینه‌ای طولانی از زمان قاجاریه بوده، بازارچه لحاف دوزان است. این بازار در گذشته به بازار مسگرها شهرت داشت؛ اما با رونق گرفتن کسب‌وکار لحاف دوزان، نام آن به بازارچه لحاف دوزان تغییر پیدا کرد. در کنار مغازه‌های لحاف دوزی، حجره‌های بقالی، قنادی، مسگری، لبافی، صحافی، سراجی، چلنگری و صباغی نیز در این بازار وجود دارد. این بازارچه بخشی از بافت تاریخی شهرکرد بوده و در مسیر تجاری بین امامزاده دو معصوم و سقاخانه ارباب میرزا قرار دارد؛ پس اگر گذرتان به این بازارچه افتاد، فراموش نکنید که سری به این سقاخانه بزنید و از کاشی‌کاری‌ها و نقاشی‌های به‌جا‌مانده از دوران قاجار بازدید کنید. 

مراکز خرید مدرن شهرکرد | لذت خرید در پاساژهای لاکچری شهرکرد

مراکز خرید مدرن شهرکرد

مراکز خرید شهرکرد فقط به بازارچه‌های سنتی قدیمی ختم نمی‌شود. در ادامه می‌خواهیم کمی از فضای سنتی این شهر فاصله گرفته و نگاهی به بافت مدرن و کلاسیک شهرکرد بیندازیم. اگر برای اولین‌بار می‌خواهید به شهرکرد سفر کنید، ما اینجاییم تا شما را با پرطرفدارترین مراکز خرید و پاساژهای شهرکرد آشنا کنیم. بعید است که کسی به پاساژهای شهرکرد برود و دست خالی از آن خارج شود. پس اگر اهل خرید و پاساژگردی هستید، جای درستی را برای خرید انتخاب کرده‌اید. 

مجتمع تجاری میلاد | پاساژی در یکی از پرامکانات‌ترین نقاط شهرکرد

مرکز خرید میلاد یکی از مراکز خرید شهرکرد است که در خیابان ملت قرار دارد. این مجتمع تجاری با زیربنای 2800 متر در زمینی به مساحت 700 متر مربع واقع شده است. در مرکز خرید میلاد هرآنچه فکرش را بکنید پیدا می‌شود. این مرکز خرید در قالب 4 طبقه و 83 واحد تجاری و خدماتی میزبان گردشگران بوده و خدمات متنوعی را به شما ارائه می‌دهد. از دیگر نقاط قوت این مجموعه می‌توان به موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد آن اشاره کرد؛ زیرا این مرکز خرید در نزدیکی مراکز مهمی مثل شهربازی، موزه باستان شناسی، مسجد جامع شهرکرد و پارکینگ طبقاتی یزدان قرار دارد. همچنین سالن غذاخوری سلطانی که از بهترین رستوران های شهرکرد است، در مجاورت مرکز خرید میلاد واقع شده است. از آنجایی که هیچ چیز مانند صرف یک وعده غذایی خوشمزه نمی‌تواند خستگی خرید را از تن شما بیرون کند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به این رستوران بزنید و از منوی متنوع و هوس‌برانگیز آن لذت ببرید.

مرکز خرید ستاره شهر | تفریح یا خرید؟

مرکز خرید ستاره شهر،تز پاساژ های شهرکرد

همه چیز در مجتمع تجاری ستاره شهر آماده است تا یک روز شاد و به یادماندنی را برای شما رقم بزند. این مرکز خرید که از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده، شامل 3 طبقه و 86 فروشگاه متنوع است. برای خرید در مجتمع تجاری ستاره، نیازی نیست دغدغه پیدا کردن جای پارک داشته باشید. یک طبقه این پاساژ به پارکینگ سرپوشیده اختصاص داده شده است و به‌راحتی می‌توانید خودروی خود را در مکانی امن پارک کرده و با خیالی آسوده وارد مرکز خرید شوید؛ اما هنوز بخش هیجان‌انگیز ماجرا مانده است. این مرکز خرید، فقط جایی برای خرید کردن نیست. شهربازی، سینما، کافی‌شاپ و رستوران از دیگر امکانات مجموعه تفریحی ستاره بوده که شما را به گذراندن لحظاتی پر از شادی و هیجان دعوت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید با یک تیر، دو نشان بزنید و در وقت خود صرفه‌جویی کنید، از مرکز خرید ستاره شهر دیدن کنید. 

بازارچه دائمی صنایع دستی شهرکرد | آمیزه‌ای از هنر و فرهنگ

بازراچه صنایع دستی شهرکرد

اگر بازدید از جاهای دیدنی شهرکرد را به اتمام رسانده‌اید؛ وقت آن است که با خرید سوغات و صنایع دستی، سفر خود را تکمیل کنید. بازارچه دائمی شهرکرد، یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید شهرکرد برای تهیه صنایع دستی این شهر بوده که در بهمن 1395 افتتاح شد. بازارچه دائمی شهرکرد همچون آینه، هنر و آداب اصیل مردمان شهرکرد را بازتاب می‌کند. گلیم، سرمه، قلم‌زنی، خاتم، منبت، نمد، سراج، معرق، سفال، حجم‌های فلزی و لباس‌های محلی از جمله صنایع دستی بوده که در این بازار به نمایش گذاشته شده‌ است.

این بازارچه با مشارکت شرکت توسعه گردشگری استان در میدان قدس راه‌اندازی شد. خوب است بدانید که اهداف خیرخواهانه‌ای پشت راه‌اندازی این بازارچه دائمی وجود دارد. از مهم‌ترین اهداف برای تأسیس این مجموعه صنایع دستی می‌توان به احیای هنرهای دستی، افزایش انگیزه تولید در هنرمندان و ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد. شما نیز اگر می‌خواهید در این حرکت انسان‌دوستانه دخیل باشید، برای حمایت از مشاغل خانگی از این بازارچه بازدید کنید. خرید بلیط اتوبوس شهرکرد پیشنها‌د ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای رفتن به این شهر و خرید از بازارچه آن است.

در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از اصلی‌ترین مراکز خرید شهرکرد آشنا کنیم. اگر هوس کردید به شهری خوش‌آب‌وهوا با طبیعتی بکر و سرسبز سفر کنید، شهرکرد می‌توانید مقصدی ایدئال برای شما باشد. پیشنهاد می‌کنیم فرصت را از دست نداده و همین حالا چمدان‌هایتان را ببندید و برای سفری اسرارآمیز در تعطیلات نوروز آماده شوید. همچنین برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌ها، مراکز تفریحی و جاهای دیدنی شهرکرد، می‌توانید به ره بال آسمان مراجعه کرده و از مقالات جامع و آموزنده آن همچون راهنمای سفر شهرکرد استفاده کنید. فراموش نکنید تجربه‌ها و خاطرات خود از سفر به شهرکرد را با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

از معروف‌ترین مراکز خرید سنتی در شهرکرد می‌توان به بازارچه لحاف دوزان و بازار بزرگ شهرکرد اشاره کرد.

بازارچه دائمی صنایع دستی شهرکرد واقع در میدان قدس یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید صنایع دستی شهرکرد است.

چرا که می‌توانید با مراجعه به شهربازی، سینما، کافی‌شاپ و رستوران این مجموعه اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستانتان داشته باشید.

گبه، چوقا، خرسک، جاجیم، نمد، گلیم، سرمه، قلم‌زنی، خاتم، منبت، سراج، معرق، سفال و همچنین گز، پولکی و نان محلی از مهم‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند.

2 نظرات
  1. رها می گوید

    بازارهای سنتی هر شهر مجموعه‌ای از سنت و فرهنگ اون شهره و گشت‌وگذار در اون حس خیلی خوبی به من میده. فکر می‌کنم واقعا بازدید از این بازارهای قدیمی تو سفر به هر شهر جدید لازمه.

    1. بانو تقیان می گوید

      دقیقاً همین طوره رها عزیز، بازارهای محلی خودشون یه جور موزه مردم‌شناسی هستند انگار.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.