جاهای دیدنی بدروم | ماجراجویی در بندری رؤیایی در جنوب ترکیه

0

دیگر گفتن ندارد که کشور ترکیه از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی است. وقتی سخن از سفر به ترکیه به میان می‌آید، اغلب افراد، شهر‌های استانبول و آنکارا را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. اما آیا تا‌به‌حال چیزی راجع‌به بندر زیبای بدروم در جنوب ترکیه شنیده‌اید؟‌ این شهر، بهشتی زیباست که به لطف وضعیت آب‌و‌هوایی مناسب و پیشینه تاریخی غنی، جاذبه‌های طبیعی بکر و بی‌نظیر و آثار باستانی تحسین‌بر‌انگیز و پر‌شکوه بسیاری در آن خود‌نمایی می‌کنند. به‌علاوه جاذبه‌های تفریحی نیز در این شهر کم نیستند. از‌این‌رو ما در این مطلب قصد داریم راجع‌به جاهای دیدنی بدروم سخن گفته و راهنمایی کامل برای سفر به این بندر زیبا در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر می‌خواهید سفری متفاوت به ترکیه را تجربه کنید، در این مطلب با ما همراه باشید. 

فهرست مطالب

بدروم کجاست؟

شهر زیبای بدروم از جمله بند‌رهای کشور ترکیه است که در بخش جنوبی این کشور توریستی قرار دارد. به‌طور دقیق‌تر این شهر در استان موغله و در همسایگی دریای آبی‌رنگ و زیبای اژه واقع شده است. 

آشنایی با بدروم | روایت سرگذشت پر‌فراز و نشیب بندر فیروزه‌ای

شهر بدروم با قدمت چند‌هزار‌ساله و تاریخ تمدن غنی‌اش، روایت‌های زیادی در سینه دارد. این شهر پر‌رمز‌و‌راز در ابتدا توسط یونانیان دوریان بنا شد. بعد‌ها بندر بدروم را پارس‌ها به تصرف درآوردند و با‌توجه به موقعیت استراتژیکی که داشت، به‌عنوان پایتخت حکومت ساتراپی کاریا انتخاب کردند. طولی نکشید که روز‌های خوش این شهر با حمله اسکندر مقدونی به پایان رسید. شهر بدروم پس از حمله مغول‌ها به ویرانه‌ای سوت‌و‌کور تبدیل شد؛ اما بعد‌ها دوباره جان گرفت. جالب است بدانید که در دل این شهر خاطراتی از جنگ‌های صلیبی نیز هک شده است. همچنین گفتنی است که بندر بدروم زمانی جزء قلمرو حکومت عثمانی بود. تا اواخر حکومت عثمانی، شهر بدروم دهکده ماهیگیری آرام و خلوتی بود که کمتر کسی آن را می‌شناخت. بعد‌ها در دهه ۱۹۴۰ این بهشت زیبا را گردشگران کشف کردند و پس از آن شادی و نشاط به این بندر زیبا بازگشت. هم‌اکنون بدروم جزء زیبا‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه است و جزو 22 مقصد پروازی پرطرفدار ترکیه به شمار می‌آید. 

آب و هوای بدروم | بهترین زمان سفر به بدروم

برای تجربه سفری دل‌پذیر به شهر ساحلی بدروم و گشت‌و‌گذار در آن، باید زمانی مناسب را انتخاب کنید.  آب‌و‌هوا مهم‌ترین عامل تأثیر‌گذار در انتخاب زمان مناسب برای سفر است. شهر بدروم آب‌و‌هوایی مدیترانه‌ای دارد؛ از‌این‌رو بهترین زمان برای گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی بدروم و ماجراجویی در گوشه‌و‌کنار این شهر، فصل‌های بهار و پاییز است. 

جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی بدروم | کشف زیبایی‌های بندر فیروزه‌ای

عکس کشف زیبایی‌های بندر فیروزه‌ای

  • قلعه و موزه باستان شناسی سنت پیتر | از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بدروم

قلعه سنت پیتر (Castle of St. Peter) که به قلعه بدروم (Bodrum Castle) نیز شهرت دارد، از جمله جاهای دیدنی بدروم است که هیچ گردشگری بدون دیدن آن بدروم را ترک نمی‌کند. در‌ واقع این قلعه مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بنای تاریخی این شهر است. در نگاه اول شکوه و ابهت قلعه تاریخی سنت پیتر شما را به وجد می‌آورد. 

با ورود به قلعه، محوطه‌ای وسیع مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد فرشی از سنگ‌های مرمرین آن را پوشانده و زره متعلق به جنگجویان جنگ‌های صلیبی در آن خود‌نمایی می‌کنند. در حیاط اصلی این قلعه باستانی، مجموعه‌ای بزرگ از سفالینه‌های یونانی و رومی و اشیاء باستانی که قدمت آن‌ها به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد، چشمان شما را به خود خیره می‌کنند. در سمت راست حیاط اصلی کلیسایی کوچک قرار دارد. موزه باستان‌شناسی زیر آب بدروم نیز درون این قلعه قرار دارد که در بخش بعدی به‌طور مفصل راجع‌به آن توضیح داده‌ایم. با گشت‌و‌گذار در اتاق‌های قلعه بدروم می‌توانید از وسایل و جواهرات زیبای به‌یادگار‌مانده از دختران شاهان و درباریان دیدن کنید. پس از گشت‌و‌گذاری پر‌ماجرا در این قلعه می‌توانید به کافه‌ای که در محوطه بیرونی آن قرار دارد رفته و ضمن صرف نوشیدنی گوارا، از فضای آرام و پر‌آرامش آن لذت ببرید. 

اطلاعات بازدید از قلعه و موزه باستان شناسی سنت پیتر

آدرسÇarşı, Kale Cd., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey
شماره تماس۱۶ ۲۵ ۳۱۶ ۳۵۲ ۹۰+
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱:۰۰
  • موزه باستان‌شناسی زیر آب | از منحصر‌به‌فرد‌ترین جاهای دیدنی بدروم

همان طور که گفتیم موزه باستان‌شناسی زیر آب (Museum of Underwater Archaeology) درون قلعه سنت پیتر قرار دارد. این موزه از منحصر‌به‌فرد‌ترین جاهای دیدنی بدروم است که مشابه آن را در هیچ‌کجای جهان نخواهید دید. در این موزه می‌توانید اشیاء و سازه‌های باستانی که از قعر دریا‌های ترکیه کشف شده‌اند را تماشا کنید. موزه باستان‌شناسی زیر آب شامل ۱۴ بخش است که بی‌شک سالن شیشه، بخش آکواریوم و بخش کشتی‌های غرق‌شده بیش از همه نظر شما را به خود جلب می‌کند.

در سالن شیشه با به‌کار‌گیری تکنیک نور کم و غیر مستقیم، ظرافت و زیبایی سازه‌های شیشه‌ای باستانی، به‌بهترین شکل نمایش داده شده است. در بخش آکواریوم، نمونه‌ای از دنیای پر‌رمز‌و‌راز زیر آب در آکواریوم‌های دیواری، چشمان شما را به خود خیره می‌کند. در‌نهایت در بخش کشتی‌های غرق‌شده می‌توانید محو تماشای مجموعه‌ای از کشتی‌های بزرگ و پر‌شکوه قدیمی که با ظرافت و هنری کم‌نظیر ساخته‌شده‌اند، شده و در دل، توانایی و هنر صنعتگران و کشتی‌سازان آن زمان را تحسین کنید. 

اطلاعات بازدید از موزه باستان‌شناسی زیر آب 

آدرسÇarşı Mh., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey
شماره تماس۱۶ ۲۵ ۳۱۶ ۲۵۲ ۹۰+
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰
  • آرامگاه هالیکارناسوس | از عجایب هفت‌گانه دنیای باستان!

آرامگاه هالیکارناسوس (Halicarnassus) که به مقبره ماسول (Mausolus) نیز شهرت دارد، از عجایب هفت‌گانه دنیای باستان به‌شمار می‌آید. این مقبره برای پادشاه و ساتراپ هخامنشیان ساخته شده و قدمت آن به بیش از ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز‌می‌گردد. در آن زمان آرتمیس و مازولوس بر ترکیه و یونان امروزی فرمانروایی می‌کردند. از شروع فرمانرواییِ این زوج عاشق ۲۴ سال بر این منطقه می‌گذرد که مازولوس از دنیا می‌رود. آرتمیس که تاب از دنیا رفتن همسرش را نداشت، بهترین معماران و مجسمه سازان یونانی را گرد هم آورد تا پر‌شکوه‌ترین و بی‌نظیر‌ترین آرامگاه جهان را برای همسرش بسازند.

به‌راستی که آرامگاه هالیکارناسوس، بی‌نظیر‌ترین آرامگاه آن دوره بود. حتی امروزه نیز این شاهکار معماری تحسین‌بر‌انگیز است و جزء پر‌شکوه‌ترین جاهای دیدنی بدروم و حتی ترکیه به‌شمار می‌آید. این بنای مکعبی شکل ۴۵ متر ارتفاع دارد و از سنگ‌های مرمر ساخته شده است. بدون‌شک بنای پر‌شکوه این آرامگاه و ستون‌ها و مجسمه‌های عظیمی که در معماری آن به‌ کار رفته است شما را به‌شگفتی و تحسین وا می‌دارد. 

اطلاعات بازدید از آرامگاه هالیکارناسوس 

آدرسTepecik, Turgut Reis Cd. No:93, 48440 Bodrum/Muğla, Turkey
شماره تماس۱۹ ۱۲ ۳۱۶ ۲۵۲ ۹۰+
ساعات بازدیدسه‌شنبه تا یک‌شنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و دو‌نشبه‌ها تعطیل 
  • سالن تئاتر باستانی بدروم | از تئاتر‌های کلاسیک یونانی تا کنسرت‌های امروزی

در معرفی جاهای دیدنی بدروم، سالن تئاتر باستانی بدروم (Bodrum Antique Theatre) را نباید از قلم انداخت. ساخت این آمفی‌تئاتر عظیم و پر‌شکوه به زمان برگزاری تئاتر‌های کلاسیک یونان باستان باز‌می‌گردد. برای درک بهتر عظمت آمفی‌تئاتر باستانی بدروم خوب است بدانید که حدود ۱۳ هزار نفر در آن جای می‌گیرند. امروزه این سازه شگفت‌انگیز به موزه‌ای رو‌باز برای بازدید عموم در شهر بدروم تبدیل شده است. البته بد نیست اشاره کنیم که از این فضا برای برگزاری کنسرت ها، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی نیز استفاده می‌شود. از‌این‌رو بازدید از این سازه باستانی پر‌شکوه در زمان برگزاری چنین برنامه‌هایی هم فال است و هم تماشا!

اطلاعات بازدید از سالن تئاتر باستانی بدروم 

آدرسYeniköy, Kıbrıs Şehitleri Cd., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey
شماره تماس۶۱ ۸۰ ۳۱۶ ۲۵۲ ۹۰+
ساعات بازدید۲۴‌ساعته
  • باردکچی حمام | حمام به سبک شاهان عثمانی

باردکچی حمام (Tarihi Bardakçı Hamamı) از جمله بهترین و قدیمی‌ترین حمام‌های سنتی در ترکیه است که در شهر بدروم قرار دارد. با مراجعه به این حمام سنتی می‌توانید حمام کردن به سبک ترکی را تجربه کنید. قدمت این بنا به قرن ۱۷ میلادی باز‌می‌گردد؛ از‌این‌رو از بهترین نمونه‌های حمام سنتی در ترکیه است. حمام کردن در حمام ترکی، با تمام حمام‌هایی که در عمرتان کرده‌اید، متفاوت خواهد بود. در‌ واقع اگر بگوییم حمام ترکی خستگی را از تن شما به در کرده و جانی دوباره به جسم شما می‌بخشد، اغراق نکرده‌ایم. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در سفر به ترکیه، ضمن بازدید از جاهای دیدنی بدروم، این تجربه را از دست ندهید. 

اطلاعات بازدید از باردکچی حمام 

آدرسKumbahçe, 32, Dere Sk., 48400 Bodrum/Muğla, Turkey
شماره تماس۱۶ ۹۳ ۴۹۴ ۵۳۴ ۹۰+
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰
  • دروازه میندوس | یادگاری ۲۵۰۰ ساله در شهر بدروم

دروازه‌ میندوس (Myndos Gate) از دیگر جاهای دیدنی بدروم است که به‌لحاظ تاریخی، ارزش و اهمیت بسیاری دارد. در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح و در زمان امپراطوری پادشاهی هخامنشی به نام «ماسول»، دور‌تا‌دور شهر باستانی هالیکارناسوس دیواری ۷‌کیلو‌متری ساخته شد تا از شهر در برابر حمله دشمنان حفاظت شود. امروزه از آن استحکامات عظیم و پر‌شکوه، تنها دروازه میندوس به‌یادگار مانده است. گفتنی است که این دروازه در غرب بدروم، در خروجی شهر قرار دارد؛ از‌این‌رو اگر از تماشای سازه‌های باستانی پر‌شکوه و حیرت‌انگیز لذت می‌برید و با تماشای آن‌ها در عالم خیال غرق شده و خود را در دوره‌های باستانی تصور می‌کنید، دروازه میندوس و خرابه‌های دیوار شهر باستانی هالیکارناسوس، مقصدی بی‌نظیر برای شما است. 

اطلاعات بازدید از دروازه میندوس 

آدرس: Eskiçeşme, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey
ساعات بازدید: ۲۴‌ساعته 
  • بازار تورگوتریس | از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای دیدنی بدروم 

اگر از خریدکردن لذت می‌برید و می‌خواهید ضمن بازدید از جاهای دیدنی بدروم، خریدی رضایت‌بخش در محیطی جذاب را تجربه کنید، رفتن به بازار تورگوتریس (Turgutreis Market) برای شما یک تیر و دو نشان است! محیط این بازار بسیار پر‌نشاط و منحصر‌به‌فرد بوده و در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. به‌علاوه در بازار تورگوتریس از شیر مرغ تا جان آدمیزاد با قیمتی مناسب پیدا می‌شود! اغلب غرفه‌داران این بازار مردم روستایی و محلی هستند؛ از‌این‌رو برخورد و هم‌کلامی با آنان بسیار دل‌نشین و به‌یاد‌ماندنی خواهد بود. در‌ نهایت باید اشاره کنیم که تمامی اقلام این بازار بدون ارزش افزوده مالیات عرضه می‌شوند. همین امر باعث شده است تا بسیاری بازار تورگوتریس را برای خرید انواع کالا در بدروم انتخاب کنند. 

اطلاعات بازدید از بازار تورگوتریس

آدرس: Turgutreis, Beyoğlu Cd., 48960 Bodrum/Muğla, Turkey
ساعات بازدید: شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها به‌صورت ۲۴‌ساعته و دونشبه‌ها تا جمعه‌ها تعطیل 
  • گالری هنری کارخانه کشتی‌ سازی عثمانی | یادگار امپراطوری عثمانی در بدروم

گالری هنری کارخانه کشتی‌سازی عثمانی (Ottoman Shipyard Art Gallery) یادگاری به‌جا‌مانده از امپراطوری عثمانی در شهر بدروم است که امروزه باز‌سازی شده و نام آن در میان جاهای دیدنی بدروم قرار گرفته است. چیزی که در ابتدای بازدید از این بنای تاریخی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، برج مراقبت آن است. جالب است بدانید که این برج در آن زمان برای در امان ماندن از حمله دزدان دریایی ساخته شده بود. امروزه در بنای این کارخانه نمایشگاه‌های هنری برگزار می‌شود؛ از‌این‌رو اگر اهل هنر هستید، در زمان برگزاری نمایشگاه‌های هنری، روانه این جاذبه گردشگری شده و با یک تیر دو نشان بزنید. 

آدرس: Çarşı, Osman Nuri Bilgin Cd. No.5, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey 
  • جزیره خرگوش | از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بدروم 

جزیره خرگوش (Rabbit Island) از منحصر‌به‌فرد‌ترین جاهای دیدنی بدروم است. اگر عاشق طبیعت هستید، از تماشای حیات وحش لذت می‌برید و تماشای آثار باستانی شما را به‌وجد می‌آورد، این جزیره مقصدی رؤیایی برای شماست. شکل این جزیره شبیه به خرگوش بوده و جالب‌تر اینکه این منطقه زیستگاه نوعی خرگوش وحشی نیز هست؛ از‌این‌رو اگر به حیات وحش و تماشای حیوانات علاقه‌مند هستید، سری به این جزیره بزنید. به‌علاوه در جزیره خرگوش مناظر طبیعی خیره‌کننده و دلربایی به چشم می‌خورند. در‌نتیجه این جزیره مقصدی عالی برای عاشقان طبیعت به‌شمار می‌آید. علاوه‌بر این‌ها، خرابه‌های باستانی در گوشه‌وکنار جزیره خرگوش نیز خو‌د‌نمایی کرده و نظر گردشگران را به خود جلب می‌کنند. 

آدرس:‌ Karakaya Mh., 48970 Bodrum/Muğla Province, Turkey
  • ساحل بیتز | از پر‌آرامش‌ترین جاهای دیدنی بدروم

بسیاری در سفر‌های خود، به‌دنبال مکان‌های آرام و زیبا می‌گردند تا ساعات پر‌آرامش و دل‌نشینی را سپری کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، در سفر به بدروم، سری به ساحل بیتز (Bitez Beach) بزنید. این ساحل در فاصله ۶‌کیلو‌متری بندر بدروم واقع شده و با امکانات رفاهی خوب و محیطی بی‌نهایت زیبا و دلنشین، آماده میزبانی از گردشگران است. با مراجعه به این ساحل می‌توانید روی تخت‌های ساحلی دراز کشیده، آفتاب بگیرید و از تماشای مناظر چشم‌نواز باغ های زیتون و مرکبات و موج‌های دریا، لذت ببرید. همچنین اگر هوس تفریح و هیجان به سرتان زد، می‌توانید با ورزش‌های آبی سرگرم شوید. 

آدرس:‌ Bitez, 48470 Bodrum/Muğla, Turkey
  • پارک آبی بدروم | اوج شادی و هیجان

اگر از ما بپرسید، می‌گوییم که جاهای دیدنی بدروم یک طرف و پارک آبی این شهر یک طرف! آکوا پارک ددمان (Aqua Park Dedeman) مجموعه‌ای بزرگ و هیجان‌انگیز است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذابیت دارد. این پارک آبی ۳۵هزار متر‌مربع وسعت دارد. از امکانات تفریحی آکوا پارک ددمان می‌توان به استخر موج، رودخانه آرام، استخر مخصوص کودکان، کامی‌کازه، بیش از ۲۰ آبشار، ده‌ها سرسره متفاوت و هیجان‌انگیز، رودخانه‌ای به طول ۳۵۰ متر با امواج مصنوعی و… اشاره کرد. همچنین در این مجموعه امکانات رفاهی همچون رستوران و کافی‌شاپ نیز فراهم شده است. 

آدرس: Yalıkavak, Tilkicik Cd. No: 77, 48990 Bodrum/Muğla, Turkey
  • سایر جاهای دیدنی بدروم | آشنایی با جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده بدروم

مسجد تورکویوسو: در غرب بازار سر‌پوشیده بدروم بنایی سفید‌رنگ با مناره‌ای سر‌به‌فلک کشیده، خود‌نمایی می‌کند. این بنا مسجد تورکویوسو (Turkkuyusu Mosque) است که با ظاهر زیبایش نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

آدرس: Türkkuyusu, Külcü Sk. No:5, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

مسجد تپه چیک: در کنار اسکله خیابان اصلی شهر بدروم، مسجدی به نام تپه چیک (Tepecik Mosque) قرار دارد. این مسجد به‌لحاظ معماری جزء جذاب‌ترین بنا‌ها و جاهای دیدنی بدروم به‌شمار می‌آید.

آدرس: Tepecik, Neyzen Tevfik Cd. No:88, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

هتل‌های بدروم | تجربه اقامتی رؤیایی و پر‌آرامش در بدروم

در طی سال‌های اخیر، صنعت گردشگری در شهر بدروم، رشد چشمگیری داشته‌ است. هر‌ساله گردشگران بسیاری به عشق بازدید از جاهای دیدنی بدروم و حضور در سواحل زیبای آن به‌سوی این بندر رؤیایی سفر می‌کنند. همین امر موجب شده است تا هتل‌های متعدد و بسیار خوبی در این شهر تأسیس شوند تا میزبان گردشگران باشند. از‌این‌رو ما در ادامه ۴ تا از بهترین هتل‌های بدروم را معرفی کرده‌ایم:

  • هتل وگ بدروم (Vogue Hotel Bodrum)؛
  • هتل ریکسوس پرمیوم بدروم (Rixos Premium Bodrum)؛
  • هتل دیاموند بدروم (Diamond of Bodrum Hotel)؛
  • هتل رویال آسارلیک بدروم (Royal Asarlik Beach Hotel).

مراکز خرید بدروم | تجربه خریدی رضایت‌بخش در بدروم 

دیگر گفتن ندارد که ترکیه از آن دست کشور‌هایی است که بسیاری از گردشگران به قصد خرید به آن سفر می‌کنند. از‌این‌رو اگر مقصد شما در ترکیه شهر بدروم است و قصد خرید دارید، بد نیست با بهترین مراکز خرید بدروم آشنا شوید:

  • مرکز خرید پالمارینا در بدروم (Palmarina Bodrum)؛
  • مرکز خرید میدتاون (Midtown Shopping Centre)؛
  • مرکز خرید اوسیس (Bodrum Oasis Shopping Centre)؛
  • مرکز خرید اوسیس بدروم (Oasis Mall).

بهترین روش سفر به بدروم | سفری خاطره‌انگیز در زیبا‌ترین بندر ترکیه

در این مطلب سعی بر آن بود تا راهنمایی جامع و مفید برای بازدید از جاهای دیدنی بدروم و گشت‌و‌گذار در آن، در اختیارتان قرار دهیم؛ با‌این‌حال اگر می‌خواهید برای اولین بار به این بندر خوش‌آب‌و‌هوا سفر کنید، بهترین روش سفر با تور‌های گردشگری است. در‌واقع هر‌چقدر هم که شما راجع‌به مقصد سفر خود و جاهای دیدنی آن اطلاع داشته باشید، باز هم گشت‌و‌گذار با تور جذابیت و راحتی بیشتری به‌همراه دارد.

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، سوار بر بال نوشته، به‌سوی جنوب کشور نام‌آشنا و زیبای ترکیه سفر کرده و از زیبا‌ترین بندر این کشور دیدن کردیم. در این سفر ماجراجویی دل‌پذیری در گوشه‌و‌کنار شهر بدروم را تجربه کردیم. علاوه‌بر وصف زیبایی‌های جاهای دیدنی بدروم، از پیشینه این شهر، آب‌و‌هوای آن و حتی مراکز خرید و هتل‌هایش سخن گفتیم. حال زمان آن فرا رسیده است تا خود را برای تجربه سفری واقعی به‌سوی این بندر رؤیایی آماده کنید. اگر تا‌به‌حال به این شهر سفر کرده‌اید، اکنون نوبت شماست تا اطلاعات و تجربیات ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما و مخاطبان خوش‌ذوق و خوش‌سفر ما به اشتراک بگذارید.

شهر بدروم در استان موغله و در همسایگی دریای اژه، واقع‌در جنوب ترکیه، قرار دارد.

بندر بدروم آب‌و‌هوایی مدیترانه‌ای دارد.

بهترین زمان سفر به بدروم از لحاظ آب‌و‌هوایی، فصل‌های بهار و پاییز است.

قلعه و موزه باستان شناسی سنت پیتر و آرامگاه هالیکارناسوس را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین و ارشمند‌ترین میراث باستانی این شهر معرفی کرد.

این شهر پر‌رمز‌و‌راز در برای اولین بار توسط یونانیان دوریان بنا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.