کوشی آداسی و جاذبه‌هایش | آشنایی با زیباترین بندر ترکیه

0

دیگر گفتن ندارد که ترکیه محبوب‌ترین مقصد ایرانیان برای سفر‌های خارجی است. تا‌کنون هم در راهنمای جامع سفر به استانبول و هم در مقالات دیگر، بار‌ها و بار‌ها راجع‌به شهر استانبول، که محبوب‌ترین شهر ترکیه برای گردشگران است، سخن گفته‌ایم. این بار می‌خواهیم شما را با جاهای دیدنی کوشی آداسی که زیبا‌ترین و مسحور‌کننده‌ترین بندر ترکیه است، آشنا کنیم. از‌این‌رو اگر تا‌کنون بار‌ها مهمان استانبول بوده‌اید و اکنون می‌خواهید با دیگر جاهای دیدنی ترکیه نیز آشنا شوید، این مطلب مخصوص شماست. در این مطلب ضمن معرفی جاهای دیدنی کوشی آداسی، راجع‌به آب‌و‌هوا، بهترین زمان سفر، نکات سفر، بهترین رستوران‌ها، بهترین هتل‌ها و… در کوشی آداسی سخن گفته‌ایم؛‌ به امید آنکه بتوانیم راهنمایی کامل و کاربردی، برای تجربه سفری منحصر‌به‌فرد در این بندر افسونگر را برای شما ارائه کنیم. 

فهرست مطالب

کوشی آداسی کجاست؟

بندر کوشی آداسی در فاصله ۷۱‌کیلومتری از شهرستان مرکزی استان آیدین در ترکیه واقع شده است. این بندر رؤیایی در نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد و از جنوب با شبه جزیره دیلک و از سمت شمال با پاموجاک و همچنین سلجوق دارای مرز مشترک است. 

معرفی کوشی آداسی | بندری با تمدن ۵هزار ساله!

کوشی آداسی (Kuşadası) به معنای «جزیره پرنده» است. این بندر از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور نام‌آشنای ترکیه به‌شمار می‌آید. اگر در تاریخچه این بندر کاوش کنیم، متوجه خواهیم شد که کوشی آداسی زمانی در تصرف ایرانیان بوده است؛‌ اما چگونه؟ سه هزار سال ق.م، ایونی‌ها شهری به نام «افسوس» را در نزدیکی کوشی آداسی کنونی تأسیس کردند. این شهر را ایرانیان در سال ۵۴۶ ق.م تصرف کردند. پس از حدود ۳ قرن، در سال ۲۰۰ قبل از میلاد، شهر افسون از آن رومیان شد. بعد‌ها روز‌های روشن این شهر توسط زلزله‌ای ویرانگر پایان یافت. سپس بندر جدیدی با نام یونانی «اسکالا نُوا» (اسکله نو) در محل کنونی کوشی آداسی به‌عنوان جایگزین شهر افسون بر‌پا شد. این شهر بار‌ها توسط حکومت‌های مختلف به تصرف در‌آمد و در طول تاریخ از اهمیت بسیاری برخوردار بود. به همین سبب آثار تاریخی ارزشمندی در آن به چشم می‌خورند. 

از تاریخ غنی این بندر که بگذریم به وصف زیبایی‌های آن در زمان اکنون می‌رسیم. ساحلی نقره‌فام، کوه‌های سرسبز، مناطق خرم و بکر، جاذبه‌های تاریخی پر‌شکوه، مجموعه تفریحی هیجان‌انگیز و… همگی باعث شده‌اند تا این شهر مقصدی عالی برای سفر باشد. خوب است بدانید که واحد پول کوشی آداسی لیر است. مردم این شهر اغلب به زبان ترکی صحبت می‌کنند. بسیاری از آن‌ها نیز برای برقراری ارتباط با گردشگران، به زبان انگلیسی و حتی فارسی آشنا هستند. 

آب‌و‌هوای کوشی آداسی | آفتابی‌ترین شهر کشور ترکیه

به‌طور کلی باید بگوییم که کوشی آداسی اقلیمی مدیترانه‌ای داشته و آب‌و‌هوای آن معتدل و مطلوب است. این شهر بهار و تابستانی گرم و آفتابی و داشته و در پاییز و زمستان آب‌و‌هوایی معتدل دارد. بسیاری کوشی آداسی را با عنوان «آفتابی‌ترین شهر ترکیه» یاد می‌کنند؛ چرا‌که از ۳۶۵ روز سال، ۳۰۰ روز آن در این شهر آفتابی است. از‌این‌رو اگر عزم سفر به‌سوی این بندر رؤیایی را دارید، کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابی را فراموش نکنید. 

ویدئویی جذاب از کوشی آداسی

بهترین زمان سفر به کوشی آداسی | تجربه سفری دلپذیر

بهترین زمان سفر به کوشی آداسی بر اساس آب‌و‌هوا، فصل‌های بهار پاییز هستند. از‌این‌رو اگر می‌خواهید در آب‌و‌هوایی مطلوب و دلپذیر، مهمان این شهر باشید، از دوازدهم مارس تا دهم ژوئن (۲۱ اسفند تا ۲۰ خرداد) و هفدهم سپتامبر تا دوم دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر) بازه‌های زمانی مناسبی برای سفر هستند. از سوی دیگر خوب است بدانید که ازدحام گردشگران در کوشی آداسی در ماه‌های ژوئیه و سپس ژوئن به اوج می‌رسد. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما نیز در این ماه‌ها بسیار بیشتر از سایر ماه‌های سال است. از‌این‌رو با انتخاب زمانی دیگر برای سفر به کوشی آداسی می‌توانید هزینه سفر خود را مقداری کاهش دهید. 

جاهای دیدنی کوشی آداسی | بخش جذاب سفر!

  • پرین | Perine

در حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، بندر‌گاه تجاری مهم و پر‌رونقی، در ۳۰‌کیلو‌متری شهر کوشی آداسی وجود داشت که امروزه از آن با نام شهر باستانی هلنیستیک پرین یاد می‌کنند. بقایای این شهر در میان کوهستان‌ها، از مهم‌ترین میراث تاریخی و جاهای دیدنی کوشی آداسی به‌شمار می‌‌آید. با قدم گذاشتن در این شهر باستانی، با سرزمینی آرام و بی‌هیاهو رو‌به‌رو خواهید شد؛‌ اما از سویی بنا‌های پر‌شکوه به‌جا مانده از قرن‌ها پیش در این شهر، روایتگر محبوبیت و اهمیت شهر پرین در آن زمان هستند. در‌ نهایت باید بگوییم که اگر از تماشای میراث باستانی کشور‌های مختلف لذت می‌برید، گشت‌و‌گذار در شهر تاریخی پرین برای شما، تجربه‌ای سراسر لذت و شگفتی خواهد بود.

آدرس پرین روی نقشه گوگل 

  • پارک آبی آدالند | Adaland

اگر عاشق تفریح و هیجان هستید، اصلا نگران نباشید! چرا‌که شهر توریستی کوشی آداسی شما را نیز راضی خواهد کرد. بگذارید اینگونه بگوییم که در این شهر، بزرگ‌ترین پارک آبی اروپا، یعنی پارک آبی آدالند (Adaland) با بخش‌های متعدد و وسایل تفریحی مهیج انتظار شما را می‌کشد. پارک آبی آدالند با مساحتی بالغ‌بر ۲۵ هکتار نه تنها بزرگ‌ترین پارک آبی اروپاست، بلکه جزء ۱۰ پارک آبی برتر در دنیا به‌شمار می‌آید. از بخش‌ها و امکانات مختلف این پارک آبی می‌توان به استخر موج، استخر سرگرمی، استخر اقیانوس، استخر کودکان، رودخانه کُند، رودخانه رفتینگ به طول یک کیلومتر، انواع سرسره‌های آبی برای کودکان و بزرگسالان، برج‌های پرش، تشک‌های پرش و… اشاره کرد. 

اطلاعات بازدید از آدالند در کوشی آداسی

آدرسÇamlimanı Mevki, Kuştur Önü Yolu Cd. No:27, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey
شماره تماس۵۲ ۱۲ ۶۱۸ ۲۵۶ ۹۰+
ساعات کاریدو‌شنبه تا شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰ و یک‌شنبه‌ها تعطیل

آدرس آدالند روی نقشه گوگل 

  • دیدیما | Didyma

در این قسمت از معرفی جاهای دیدنی کوشی آداسی، می‌خواهیم از بنای باستانی پر‌شکوهی به‌نام دیدیما (Didyma) سخن بگوییم که دومین معبد بزرگ و پر‌اهمیت جهان باستان به‌شمار می‌آید. این مرکز مذهبی هلنیستی، در‌ گذشته محل زندگی دانشمندی افسانه‌ای به نام «دیدیما» بوده و به همین سبب امروزه نیز از این بنا با همین نام یاد می‌شود. این دانشمند بزرگ و افسانه‌ای، در جهان کلاسیک یونان از شهرت و اعتبار بسیاری برخوردار بوده و دومین دانشمند معتبر دلفی به‌شمار می‌آید. معبد دیدیما با سازه‌های سنگی غول‌پیکر و ستون‌های سر‌به‌فلک‌کشیده‌اش، هر بیننده‌ای را حیرت‌زده می‌کند؛ از‌این‌رو اگر از تماشای هنر و توانایی مردمان گذشته لذت می‌برید و کشف داستان‌های تاریخی در آثار به‌جا‌مانده از دوران باستان برایتان جذاب است، در سفر به کوشی آداسی، حتماً سری به معد دیدیما بزنید. 

اطلاعات بازدید از دیدیما در کوشی آداسی 

آدرسYenihisar Mh., 09270 Didim/Aydın, Turkey
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس دیدیما روی نقشه گوگل 

  • پارک ملی شبه جزیره دیلک | Buyuk Menderes National Park

مگر می‌شود به کوشی آداسی سفر کرد و لذت حضور در طبیعت بکر و رؤیایی پارک ملی شبه جزیره دیلک (Buyuk Menderes National Park) را از دست داد؟ بی‌اغراق این پارک ملی از زیبا‌ترین و دل‌انگیز‌ترین جاهای دیدنی کوشی آداسی و حتی ترکیه است. پارک ملی شبه جزیره دیلک در ۳۰‌کیلومتری جنوب کوشی آداسی قرار داشته و بهترین مقصد برای شیفتگان و دلباختگان طبیعت بکر است. ساحلی نقره‌فام با ماسه‌های نرم، جنگلی انبوه با درختان سبز و سر‌به‌فلک‌کشیده و کوه‌های خرمی که به آسمان رسیده‌اند، همگی دست به دست هم داده‌اند تا از این پارک، بهشتی بی‌بدیل بسازند. گفتنی است که این پارک جنگلی علاوه‌بر طبیعت مسحور‌کننده، دارای امکانات رفاهی و تفریحی بوده و همچنین چندین جاذبه تاریخی نیز در آن به چشم می‌خورند. 

اطلاعات بازدید از پارک ملی شبه جزیره دیلک در کوشی آداسی 

آدرسKuşadası/Aydın, Turkey 
شماره تماس۷۹ ۱۰ ۶۴۶ ۲۵۶ ۹۰+
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰

آدرس پارک ملی شبه جزیره دیلک روی نقشه گوگل 

  • روستای کیرازلی | Kirazlı village

روستای کیرازلی (Kirazlı village) در ۱۰‌کیلومتری شرق کوشی آداسی واقع شده و محبوبیت بسیاری نزد گردشگران دارد. این روستای زیبا، با تاکستان‌های سبز و پر‌بار، خانه‌های روستایی با‌صفا و فضای آرام و دلنشینی که دارد، شما را شیفته و دلباخته خود می‌کند. قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های دنج و آرام این روستا که با خانه‌های سنتی رنگارنگ و درختان پر‌برگ زینت داده شده‌اند، از جمله تفریحات ساده و در عین‌حال دلپذیری است که در سفر به روستای کیرازلی نباید از دست داد. همچنین اگر گذرتان به این روستا خورد، توصیه می‌کنیم گشت‌و‌گذار در بازار‌های محلی این روستا که حال‌و‌هوای سنتی داشته و بوی صفا و صمیمیت می‌دهند را نیز از دست ندهید. 

آدرس روستای کیرازلی روی نقشه گوگل 

  • قلعه گوورجین آداسی | Guvercin Adasi

در معرفی جاهای دیدنی کوشی آداسی، نام قلعه گوورجین آداسی را نباید از قلم انداخت. این قلعه باستانی برای دیده‌بانی و محافظت از سرزمین عثمانی در مقابل یونانیان، در زمان قیام مورا بنا شد. این بنای پر‌شکوه که زمانی از مهم‌ترین مناطق دیده‌‌بانی عثمانی بود، امروزه به جاذبه‌ای گردشگری در کشور ترکیه تبدیل شده است. از‌این‌رو اگر تماشای سازه‌های باستانی تحسین‌بر‌انگیر برایتان جذابیت دارد، در سفر به کوشی آداسی، بازدید از قلعه گوورجین آداسی را از دست ندهید. 

آدرس:‌ Türkmen, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey

آدرس قلعه گوورجین آداسی روی نقشه گوگل 

بهترین هتل‌های کوشی آداسی | اقامتی رؤیایی و دلنشین

  • هتل پاین بی کوشی آداسی | Pine Bay Holiday Resort

اگر می‌خواهید ضمن لذت‌بردن از اقامتگاهی با فضای آرام و دلنشین و امکانات و خدمات بی‌نظیر، به ساحل و جاهای دیدنی کوشی آداسی نیز دسترسی راحت و سریعی داشته باشید، هتل پاین بی (Pine Bay Holiday Resort) همان جایی است که به دنبال آن می‌گردید. از جذاب‌ترین بخش‌های و امکانات این هتل پنج ستاره می‌توان به زمین مینی گلف، تنیس و سالن بازی  برای کودکان، ساحل اختصاصی، مسیرهای پیاده‌روی منحصربه‌فرد، امکانات و فضای مناسب برای غواصی، پارک آبی، رستوران‌های محلی و بین‌المللی، باشگاه بدنسازی، استخر سرپوشیده، استخر روباز، سونا، سالن ماساژ و جکوزی اشاره کرد. 

آدرس: Bayraklıdede, Cam Limani Mevkii, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey
  • هتل سی‌لایت کوشی آداسی | Sealight Resort Hotel

هتل پنج ستاره سی‌لایت کوشی آداسی (Sealight Resort Hotel) به لطف امکانات و خدمات فوق‌العاده و بی‌نقصی که دارد، جزء بهترین هتل‌های این جزیره به شمار می‌آید. تمامی اتاق‌های این هتل به زیبایی دکور شده و دارای امکانات و تجهیزات کامل هستند. پرسنل هتل سی‌لایت برخوردی حرفه‌ای و در عین حال صمیمانه داشته و تمام تلاش خود را می‌کنند تا به بهترین شکل از شما میزبانی کنند. گفتنی است که در این هتل، ۵ رستوران با منو‌های متنوع مشغول سرویس‌دهی به مهمانان هستند. از جذاب‌ترین امکانات تفریحی این هتل می‌توان به سالن بدنسازی، بار، مرکز اسپا و خدمات ماساژ، زمین تنیس، زمین بازی کودکان، سالن بیلیارد، استخر و… اشاره کرد. 

آدرس: Yavansu, No:46, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey
  • هتل آکوا فنتسی کوشی آداسی | Aqua Fantasy Aquapark Hotel & Spa

مگر می‌شود بهترین هتل‌های کوشی آداسی را معرفی کرد و هتل پنج ستاره آکوا فنتسی (Aqua Fantasy Aquapark Hotel) را از قلم انداخت؟ بدون اغراق می‌توان گفت که این هتل در بهشتی زیبا و خرم بنا شده و از سویی توسط ساحل پاموکاک (Pamucak) و از سوی دیگر با انبوه درختان کاج احاطه شده است. از امکانات کامل اتاق‌ها و سرویس‌دهی بی‌نظیر کارکنان خوش‌برخورد این هتل که بگذریم، به امکانات رفاهی و تفریحی جذاب آن می‌رسیم. از جذاب‌ترین امکانات این هتل می‌توان به پارک آبی، استخر آبگرم، استخر بزرگسالان و استخر مخصوص کودکان، زمین مینی گلف، زمین تنیس، سالن دارت، سالن پینگ‌پنگ، سالن بولینگ، امکانات و فضای مناسب برای غواصی و موج‌سواری، قایق‌های تفریحی، امکانات ماهیگیری و… اشاره کرد. 

آدرس: Sultaniye, 35920 Selçuk/İzmir, Turkey
  • هتل رامادا کوشی آداسی | Ramada Hotel

هتل رامادا کوشی آداسی (Ramada Hotel) نیز از بهترین هتل‌های این جزیره تفریحی است. از مهم‌ترین مزیت‌های این هتل این است که در عین نزدیکی به مرکز شهر، آبی دریا و ساحل نقره‌فام جزیره را نیز در کنار خود دارد. این هتل با اتاق‌هایی دلباز و مجهز و پرسنلی حرفه‌ای و خوش‌برخورد، اقامت راحت و دلنشینی را در کوشی آداسی برای شما رقم می‌زند. ساحل اختصاصی، پارک آبی، استخر مخصوص کودکان، ۶ استخر روباز و سرپوشیده مخصوص بزرگسالان، حمام ترکی، باشگاه ورزشی، زمین بازی کودکان، زمین گلف و… از جذاب‌ترین امکانات رفاهی و تفریحی این هتل پنج ستاره به شمار می‌آیند. 

آدرس: Türkmen, Bayraklıdede Mevkii Selçuk Blv No:1, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey

بهترین رستوران‌های کوشی آداسی | یک شکم‌گردی جانانه!

  • رستوران آولو کوشی آداسی | Avlu Restoran

اغلب گردشگران دوست دارند در سفر‌های خود، غذا‌های محلی و طعم‌های جدید را امتحان کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، رستوران آولو کوشی آداسی (Avlu Restoran) بهترین میزبان برای شماست. منوی این رستوران مملوء از غذا‌های محلی ترکی و مدیترانه‌ای بوده که با بهترین کیفیت طبخ می‌شوند و طعمی لذیذ دارند. 

آدرس: Camikebir, Kemal Arıkan Sk. No:2, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey
  • رستوران قصر کوشی آداسی | Saray Marine

اگر چندان اهل ریسک و تجربه طعم‌های جدید نیستید، رستوران قصر (Saray Marine) در کوشی آداسی با منوی متنوعی که از غذا‌های بین‌المللی دارد، آماده پذیرایی از شماست. در منوی این رستوران انواع غذا‌های مدیترانه‌ای، اروپایی، مکزیکی، چینی، ترکی و غذا‌های گیاهی برای گیاهخواران وجود دارد. فضای رستوران قصر بسیار دلنشین بوده و پخش موسیقی زنده، جذابیت آن را دو‌چندان کرده است. 

آدرس: Karaova, Unnamed Road, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey
  • کبابی حسن کولکوقلو کوشی آداسی |  Hasan Kolcuoglu

بهترین کباب‌های کوشی آداسی در کبابی حسن کولکوقلو (Hasan Kolcuoglu) سرو می‌شوند. این رستوران در بالا‌ترین طبقه هتل افه بوتیک واقع شده و فضایی بسیار شیک، دلنشین و زیبا دارد. در منو این رستوران فقط کباب و صبحانه ترکی به چشم می‌خورد. از‌این‌رو اگر از عاشقان کباب هستید و می‌خواهید با خوردن یکی از لذیذ‌ترین کباب‌های دنیا دلی از عذا درآورده و حسابی لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم کباب‌های کبابی حسن کولکوقلو را در کوشی آداسی از دست ندهید. 

آدرس: Hacıfeyzullah, Güvercinada Cd. No:31, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey
  • رستوران هالیدی این کوشی آداسی |  Holiday Inn Restaurant

اگر می‌خواهید غذایی بسیار لذیذ و با‌کیفیت را با قیمتی مناسب خریداری کرده و میل کنید، پیشنهاد ما به شما رستوران هالیدی این (Holiday Inn Restaurant) کوشی آداسی است. فضای این رستوران بسیار دوست‌داشتنی بوده و منوی آن را کباب‌ها و پیتزا‌های ترکی تشکیل می‌دهند. کباب والی پر‌طرفدار‌ترین غذای رستوران هالدی این است؛ از‌این‌رو توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به این رستوران بی‌نظیر خورد، حتماً کباب‌ والی آن را امتحان کنید. 

آدرس: Camikebir, Kahramanlar Cd. No:61, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey

بهترین مراکز خرید کوشی آداسی | تجربه خریدی رضایتبخش

  • بازار حجیوات | Hacivat Shop

بازار حجیوات (Hacivat Shop) از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید کوشی آداسی است. در این بازار انواع صنایع دستی، ظروف خوش‌‌رنگ‌و‌لعاب چینی و ژاپنی و به‌طور کلی از این دست کالاها عرضه می‌شود. غرفه‌ها و فروشگاه‌های این بازار به لطف کالاهایی که در آن‌ها عرضه می‌شوند، به‌قدری زیبا و چشم‌نوازند که گشت‌و‌گذار در این بازار و تماشای بخش‌های مختلف آن، ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. از‌این‌‌رو اگر به صنایع دستی و ظروف رنگارنگ و خوش‌نقش‌و‌نگار علاقه‌مند هستید و می‌خواهید سوغاتی ارزشمند و زیبا از کوشی آداسی تهیه کنید، حتماً سری به بازار حجیوات بزنید. 

آدرس: Alaca Mescit, Yıldırım Cd. No:7, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey
  • بازار بزرگ کوشی آداسی | Grand Bazaar

بازار بزرگ کوشی آداسی (Grand Bazaar) بزرگ‌ترین بازار این جزیره بوده و دومین بازار بزرگ در ترکیه نیز به‌شمار می‌آید. برای درک بهتر عظمت این بازار خوب است اشاره کنیم که بیش از ۵ هزار واحد تجاری در آن فعالیت دارند! بازار بزرگ کوشی آداسی از آن بازار‌هایی است که می‌توان گفت شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود. شما می‌توانید برای خرید انواع پوشاک، خوراکی، جواهرات، وسایل خانگی، وسایل آرایشی و… را از این بازار با قیمت و کیفیتی مناسب تهیه کنید. 

آدرس: Dağ, Şöförler Sk., 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey
  • مرکز خرید نوادا اوتلت | Novada Outlet Söke

مرکز خرید نوادا اوتلت (Novada Outlet Söke) از لوکس‌ترین و جدید‌ترین مراکز خرید کوشی آداسی است که در آن کالاهایی با‌کیفیت از برند‌های معتبر، با قیمت‌های بسیار مناسب عرضه می‌شوند. در فروشگاه‌های این مرکز خرید بزرگ و محبوب انواع کالا از جمله پوشاک، پارچه، لوازم الکترونیکی، مبلمان، لوازم دکوری و… عرضه می‌شوند. همچنین در مرکز خرید نوادا اوت لت کوشی آداسی امکانات رفاهی و تفریحی همچون رستوران، سالن سینما، زمین بازی کودکان، پارکینگ و… وجود دارند.  

آدرس: Atatürk, Aydın Cd. No:216, 09207 Söke/Aydın, Turkey
  • مرکز خرید آکدوگان | Akdogan Passage

مرکز خرید آکدوگان (Akdogan Passage) بهترین مرکز تجاری کوشی آداسی برای خرید انواع پوشاک است. از‌این‌رو اگر مانند بسیاری از گردشگران قصد دارید تا در سفر به ترکیه پوشاک با‌کیفیت و زیبای برند‌های این کشور را خریداری کنید، این مرکز خرید بهترین مقصد برای شماست. گفتنی است که در مرکز خرید آکدوگان کوشی آداسی، امکانات رفاهی و تفریحی جذابی وجود دارد که گشت‌‌وگذار و خرید در آن را بسیار مفرح‌تر کرده‌اند. از جمله این امکانات می‌توان به سالن سینما، رستوران، کافی‌شاپ، فود‌کورت، زمین بازی کودکان و… اشاره کرد. 

آدرس: Camikebir, Kahramanlar Cd. No:15, 09400 Kuşadası/Aydın, Turkey

نکات مهم برای سفر به کوشی آداسی | هر‌آنچه باید بدانید

نکات مهم برای سفر به کوشی آداسی | هر‌آنچه باید بدانید

  • به‌هنگام گشت‌و‌گذار در شهر برای حمل تلفن همراه، پول نقد و… کیف مناسب برداشته و سعی کنید تا حد ممکن وسایل ارزشمند با خود حمل نکنید. 
  • هزینه دارو و درمان در شهر کوشی آداسی نسبتاً زیاد است؛ از‌این‌رو اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید بهتر است آن را پیش از سفر، به مقدار مناسب تهیه کرده و همراه خود داشته باشید. 
  • از آنجایی که کوشی آداسی فرودگاه ندارد، برای رسیدن به این شهر ابتدا باید به فرودگاه ازمیر رفته و از آنجا از طریق جاده، با استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی یا ماشین‌های کرایه‌ای رهسپار این بندر زیبا شوید. 

بهترین روش سفر به کوشی آداسی | تجربه سفری راحت و خاطره‌انگیز

اگر می‌خواهید سفر راحت، بی‌درد‌سر و مفرحی را در کوشی آداسی تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما ثبت نام در تور‌های معتبر کوشی آداسی را پیشنهاد می‌کنیم. با شرکت در تور، دیگر نیازی نیست نگران نحوه رسیدن به این بندر یا پیدا کردن اقامتگاهی مناسب در این شهر باشید. همچنین دیگر برای یافتن بهترین جاهای دیدنی کوشی آداسی و دسترسی به آن‌ها سردرگم نخواهید شد. 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان، همان طور که وعده داده بودیم، راجع‌به بهترین جاهای دیدنی کوشی آداسی سخن گفته و بهترین رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید این شهر را معرفی کردیم. همچنین برای آنکه بتوانید سفر راحت و دلپذیری را تجربه کنید، اطلاعاتی کامل راجع‌به آب‌و‌هوای این شهر، بهترین زمان سفر به آن و نکات مهم برای سفر به این بندر ارائه دادیم. اکنون نوبت شماست تا اگر تا‌کنون تجربه سفر به کوشی آداسی را داشته‌اید، اطلاعات و تجربیات ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. 

بندر کوشی آداسی در فاصله ۷۱‌کیلومتری از شهرستان مرکزی استان آیدین در ترکیه واقع شده است.

کوشی آداسی اقلیمی مدیترانه‌ای داشته و آب‌و‌هوای آن معتدل و مطلوب است.

بهترین زمان سفر به کوشی آداسی بر اساس آب‌و‌هوا، فصل‌های بهار پاییز هستند.

پرین، دیدیما و قلعه گوورجین آداسی را می‌توان به‌عنوان جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های باستانی کوشی آداسی معرفی کرد.

هتل‌های پاین بی، سی لایت، آکوا فنتسی و رامادا را می‌توان به‌عنوان بهترین هتل‌های کوشی آداسی معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.