پیست اسکی سیرچ | نگینی سفیدپوش در میان کویر

0

شاید باور نکنید اگر بگوییم درست در استان کرمان، یکی از گرم‌ترین استان‌های کشور،‌ یک پیست اسکی طبیعی زیبا و هیجان‌انگیز وجود دارد. درست فهمیدید، یک پیست اسکی در نزدیکی کرمان. استان کرمان با اینکه در جنوب‌ شرقی کشور قرار گرفته است و آب و هوای گرمسیر دارد، شهری است پر از دیدنی‌هایی با تضادهای عجیب و غریب. حالا در این مطلب قرا است برویم سراغ یکی از همین شگفتی‌های کرمان، یعنی پیست اسکی سیرچ. این پیست اسکی، تنها پیست اسکی جنوب ‌شرق ایران است که انصافاً امکانات شایسته‌ای هم دارد. برای اینکه با گوشه‌گوشه این پیست آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پیست اسکی سیرچ کجاست؟

پیست اسکی سیرچ یکی از جاهای دیدنی اطراف کرمان است. این پیست به فاصله یک ساعته از گرم‌ترین نقطه کره زمین، یعنی تل گندم بریان واقع شده است. با توجه به این موضوع، وقتی می‌گوییم کرمان شهر عجایب است و تمام دیدنی‌های متضاد را گردهم آورده است، حرف بیهوده‌ای نزده‌ایم. این پیست طبیعی در ۸۰کیلومتری کرمان و در جاده کرمان به شهداد قرار گرفته است. پیست سیرچ درروستای سیرچ، یکی از روستا‌های دیدنی کرمان، قرار گرفته است. همه می‌دانیم که کرمان یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی است و در این بین خود سیرچ به دلیل قرار گرفتن میان کوه‌ها و داشتن چندین جاذبه طبیعی و تاریخی، از نقاط محبوب کرمان است.

معرفی پیست اسکی سیرچ

نگینی سفید و براق در دل کویرهای خشک و بی‌رحم، شاید این جمله مقدمه خوبی برای معرفی پیست اسکی سیرچ باشد. این پیست در میان ارتفاعات کوه سیرچ قرار گرفته است. قله جفتان که یکی از قله‌های مرتفع این کوهستان است، در این پیست قرار دارد. جالب است بدانید که این پیست طبیعی و زیبا، همواره پوشیده از برف و سفیدپوش است. پیست اسکی سیرچ که بزرگ‌ترین و تنها پیست اسکی جنوب شرق ایران است، هر سال اسکی‌بازان فراوانی را به گرمی پذیرا می‌شود. مساحت پیست سیرچ از یک سو و موقعیت طبیعی آن میان کوه‌های مرتفع و محکم از سویی دیگر باعث شده است به موقعیتی بی‌نظیر برای یک اسکی پر از هیجان تبدیل شود.

امکانات و تجهیزات پیست اسکی سیرچ

حالا که قرار است به یک پیست شگفت‌انگیز بروید، باید خاطره‌ای به‌یادماندنی برایتان باشد. قرار نیست با رفتن به این پیست نگران آنتن تلفن همراه یا برخی امکانات بهداشتی باشید. سالانه تعداد چشمگیری از علاقه‌مندان به اسکی از شهرهای اطراف، پیست اسکی سیرچ را برای این تفریح خود انتخاب می‌کنند. وقتی به سیرچ و این پیست پرهیجان می‌رسید، جمعیت فراوانی را خواهید دید که همگی چشم انتظار یک تجربه هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی هستند. در این پیست، ست‌های اسکی را نیز می‌توانید اجاره کنید. سرویس بهداشتی و فروشگاه‌های مواد خوراکی نیز وجود دارند؛ بنابراین نگران چیزی نباشید. حالا که کیفیت آنتن‌دهی هم خوب است، یک عکس یادگاری بگیرید و با ارسال آن برای دوستانتان، آن‌ها را نیز در لحظات خوش خود شریک کنید.

جاذبه‌ها و تفریحات پیست اسکی سیرچ

چه جاذبه‌ای دیدنی‌تر از یک دره پر از برف و سرد که در عین حال میزبان گرم و مهربانی برای تمام مردم است. حتی اگر به اسکی علاقه ندارید یا بلد نیستید، باز هم می‌توانید به سیرچ آمده و از این طبیعت سحرآمیز لذت ببرید. اصلاً چه چیزی بهتر از اینکه اولین تجربه اسکی را همین جا امتحان کنید. از آنجایی که این پیست در میان ارتفاعات کوه‌های سیرچ قرار گرفته است، برای علاقه‌مندان به کوهنوردی می‌تواند جذاب باشد. کوه‌های مرتفع و باصلابتی که حالا رخت پاکیزه و درخشان برف رویشان را پوشانده است، هر مسافری را مجذوب خود می‌کند. آرامش و استحکام کوه‌های اینجا با صدای فریاد و هیجان کسانی که در حال بازی هستند، منظره‌ای خواستنی خلق می‌کند که می‌توان ساعت‌ها نشست و از آن لذت برد.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی سیرچ

برای رفتن به سیرچ و پیست اسکی آن باید در زمان سفر خود دقت کنید.  این پیست جزو جاهای دیدنی کرمان محسوب می‌شود و کرمان نیز شهر گرمسیری است؛ بنابراین بهتر است در فصول گرم سال به پیست نیایید. گذشته از اینکه ممکن است در فصول گرم، پیست اسکی برای اسکی کردن مناسب نباشد، دمای هوای کرمان در فصول گرم نیز بسیار زیاد است. در فصل زمستان و زمانی‌ که سرمای هوا کاملاً شروع شد، به پیست اسکی سیرچ سر بزنید تا با جمعیتی فراوان از اسکی بازان روبه‌رو شوید. وقتی زمستان به کرمان بیایید، هم از هوای خنک شهر لذت خواهید برد و هم مطمئنید که فرصت اسکی‌کردن را از دست نخواهید داد. به شما اطمینان می‌دهیم که در این فصل، کوه‌های بلند و با برف‌های فراوان با مهربانی چشم انتظار مسافران جدید خود هستند تا با سخاوت اوقاتی خوش و فراموش‌نشدنی برایشان خلق کنند.

جاهای دیدنی نزدیک به پیست اسکی سیرچ

پیست اسکی سیرچ در روستای سیرچ قرار گرفته است. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی و خوش‌آب‌وهوا قرار گرفته است. همین ویژگی باعث می‌شود از آن به‌عنوان منطقه‌ای ییلاقی و دیدنی یاد کنند. علاوه بر ویژگی‌های طبیعی، روستای سیرچ چندین جاذبه دیدنی را نیز در دل خود دارد. هنگام رفتن به پیست اسکی سیرچ، از این دیدنی‌های روستا غافل نشوید.

آبگرم سیرچ: وقتی روستایی در دل کوهستان‌های سر به فلک قرار گرفته است، وجود چشمه آبگرم چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. این آبگرم طبیعی که در خدمت مسافران و اهالی محل نیز قرار دارد،  خواص درمانی فراوانی نیز دارد.

رودخانه خروشان: یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعی روستای سیرچ وجود یک رودخانه همیشه پرآب و خروشان در آن است. برای یک پیک نیک خانوادگی و بعدازظهری دلچسب، این رودخانه را فراموش نکنید.

سرو کهنسال: شاید نماد این روستای پرماجرا همین سرو هزارساله باشد که درست در مرکز روستا و دقیقاً در مسیر گردشگران جا خوش کرده است. این سرو کهنسال که تخمین می‌زنند حدود هزار سال عمر داشته باشد،‌ روبه‌روی مسجد جامع روستا قرار گرفته است. درختی که محل تولد ایده‌های نویسنده محوب همه ما، یعنی هوشنگ مرادی کرمانی، است. حالا این درخت به میزبانی مهربان برای مسافران تازه شهر تبدیل شده است. هرچند بی‌توجهی و ویلاسازی‌های بدون اصول حالا این درخت را به خطر انداخته است.

مدرسه و خانه هوشنگ مرادی کرمانی: همه ما دوران کودکی خود را با قصه‌های مجید و لهجه شیرین او سری کردیم. حالا که به کرمان آمدید، بد نیست ببیند نویسنده محوب و شیرین ‌زبانمان در کجا به دنیا آمد و در چه خانه‌ای قلم به دست می‌گرفت تا چنین داستان‌هایی جادویی خلق کند.

بایدها و نبایدهای بازدید از پیست اسکی سیرچ

از بایدهای واضحی که برای رفتن به پیست اسکی وجود دارد، داشتن لباس گرم  کفش مناسب است. از آنجایی که این پیست در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، ممکن است سطحی لیز داشته باشد؛ بنابراین حتماً از کفش خود و مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید. مسیر رسیدن به خود پیست اسکی کمی دشوار است و ممکن است برای شما دردسرآفرین باشد؛ پس برای اطمینان همراه خود زنجیر چرخ نیز داشته باشید.

مسیر دسترسی به پیست اسکی سیرچ

فاصله این پیست اسکی تا کرمان، ۸۰ کیلومتر و فاصله آن تا یزد حدود ۴۲۵ کیلومتر است. برای رسیدن به پیست، باید ابتدا به روستای سیرچ بروید. برای رفتن به روستا نیز می‌توانید از جاده قدیم کرمان-بم استفاده کنید. بعد از گذر کردن از تونل قدیمی سیرچ، یعنی بلندترین تونل سنگی سیرچ، می‌توانید دامنه پیست را در سمت راست جاده مشاهده کنید. فاصله این پیست تا اصفهان، ۷۳۲ کیلومتر و فاصله تا تهران ۱۰۴۲ کیلومتر است.

نام کسب و کارپیست اسکی سیرچ
آدرسدر ۸۰کیلومتری کرمان، در جاده کرمان به شهداد
رنج قیمتمتوسط
شماره تماسبروزرسانی میشود

در این مطلب از ره بال آسمان، سفری کوتاه و البته پرهیجان به یکی از عجیب‌ترین پیست های اسکی ایران داشتیم. جایی که علیرغم قرار گرفتن در کنار گرم‌ترین نقاط ایران، همیشه پر از برف است. پیست اسکی سیرچ که حالا با زیر و بم آن آشنا شدیم، می‌تواند بهترین جا برای یک تجربه هیجان‌انگیز در دل کرمان باشد. اگر شما هم اسکی‌باز هستد و یا به سیرچ رفته‌اید، تجربه‌های شیرین خود را با ما نیز در میان بگذارید.

این پیست اسکی در ۸۰کیلومتری جنوب شرق کرمان و در نزدیکی جاده کرمان به شهداد قرار گرفته است.

باتوجه به گرمسیر بودن منطقه، بهتر است فصول سرد و زمستان همراه با تجهیزات کامل و مطمئن به این پیست بروید.

2/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.