در این نوشته با مراکز خرید بجنورد آشنا شدید. قبلاً تجربه خرید از کدام یک از مراکز خرید بجنورد را داشته‌اید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. ضمناً می‌توانید در سایت ره بال آسمان به دیگر مقالات مربوط به بجنورد سری بزنید و با جاهای دیدنی بجنورد و سوغات بجنورد بیشتر آشنا شوید.

مراکز خرید بجنورد | جایی برای خرید همه چیز

0

در این نوشته می‌خواهیم به بجنورد مرکز استان خراسان شمالی سفر کنیم و با مراکز خرید پاریس کوچولو بیشتر آشنا شویم. حالا چرا پاریس کوچولو؟ این اسم به سال‌ها قبل بر می‌گردد، زمانی‌ که در خیلی از شهرهای کشور اصول شهرسازی رعایت نمی‌شد؛ اما در این شهر خیابان کشی‌های منظم به سبک اروپایی و نهرها و باغ‌ها خودنمایی می‌کردند. پیشنهاد می‌کنیم  قبل از خرید بلیط هواپیما بجنورد، بیایید با هم سفری کوتاه در دل این شهر سرزنده را شروع کنیم و با مراکز خرید بجنورد و موقعیت آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

مجتمع تجاری طلای سفید | از لوکس‌ترین مراکز خرید بجنورد

مرکز خرید و سرگرمی طلای سفید با المانی چشم‌نواز جزو لوکس‌ترین مراکز خرید بجنورد در کوی امیرالمؤمنین، بلوار امام خمینی قرار دارد. این مجتمع تجاری از لحاظ موقعیت در نزدیکی اداره پست خراسان شمالی، هتل کوروش، سفره‌خانه سنتی خاتون قرار دارد. مجتمع تجاری طلای سفید در هشت طبقه ساخته شده که چهار طبقه آن مختص واحدهای تجاری است. طبقه سوم محلی برای تفریح است و سالن سینما، فودکورت و شهربازی کودکان وجود دارد و خانم‌ها می‌توانند همسر و فرزند را برای سرگرمی به این طبقه ببرند و خود با خیالی راحت به پاساژگردی و خرید مشغول شوند. در طبقه چهارم این مجتمع اخیراً چند فروشگاه بزرگ و فروشگاه صنایع دستی افتتحاح شده است که بهترین مکان برای آشنایی و خرید سوغات و صنایع دستی استان خراسان شمالی است.

در این مجتمع علاوه بر فودکورت طبقه چهارم، چندین رستوران در طبقه ششم وجود دارند و می‌توانید بعد از یک خرید طولانی برای کسب انرژی و رفع گرسنگی سری به آن‌ها بزنید. در این طبقه، سالن ورزشی برای تناسب اندام هم وجود دارد که بیشتر مناسب مردم شهر بجنورد است. طبقه منهای یک این مجتمع تجاری لوکس، هایپر مارکتی برای خرید کلی مایحتاج زندگی دایر شده است. در این مجتمع، یکی از هتل های بجنورد با ۴ ستاره در طبقه پنجم و یکی از فودکورت‌های خوب شهر در طبقه چهارم قرار دارد. در همین فود کورت می‌توانید سراغ یکی از بهترین کافه های بجنورد را بگیرید. در انتها اگر با ماشین شخصی به این مجتمع سر زدید اصلاً نگران جای پارک نباشید در این مجتمع پارکینگی بزرگ با 2 ورودی تعبیه شده است.

مجتمع تجاری تفریحی هماگ | جدیدترین مراکز خرید بجنورد

مجتمع تجاری تفریحی هماگ از جدیدترین و به‌روزترین مراکز خرید بجنورد در بلوار معلم، میدان آزادگان قرار دارد. هماگ مجموعه‌ای تجاری، تفریحی، فرهنگی و اقامتی است. در این مجتمع امکاناتی از قبیل هایپرمارکت با زیربنای 12هزار متری، هزار مغازه در سه طبقه، شهربازی سرپوشیده 6هزار متری، انواع رستوان و فودکورت، استخر، هتل 5 ستاره در 15 طبقه، کلینیک فوق‌تخصصی در 5 طبقه با خدماتی مانند داروخانه شبانه‌روزی، آزمایشگاه، رادیولوژی و حتی اتاق عمل در دسترس است. بوستان دانشجو، پمپ بنزین قره چورلو، پارک بلوار و بیمه ملت نزدیک‌ترین مراکز خدماتی به این مجتمع تجاری لوکس هستند.

مجتمع تجاری پردیس | بهترین جا برای خرید لباس و پارچه

این مجتمع کوچک از مراکز خرید بجنورد در سه طبقه است و هر طبقه به صنفی خاص مربوط است. مجتمع تجاری پردیس در خیابان طالقانی شرقی بین کوچه مرتضوی و سلطانی قرار دارد. در طبقه اول صنف پارچه‌فروشان فعالیت دارند و بهترین برندهای پارچه را در این پاساژ می‌یابید. اگر به خیاطی علاقه دارید، این طبقه باب دل خودتان است. طبقه دوم لوازم مراسم عقد و عروسی به فروش می‌رسد. اگر به‌دنبال سیسمونی و لباس برای فرزندتان هستید سری به طبقه منهای یک بزنید در این طبقه انواع پتو و لحاف نیز عرضه می‌شود.

بازار روز امام رضا | از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

بازار روز امام رضا دومین بازار روز در بین مراکز خرید بجنورد است که برای تنظیم بازار و دسترسی بهتر شهروندان در بلوار امام رضا با 134 غرفه برپا شد. در این بازار از محصولات کشاورزی، مرغ، ماهی، گوشت و تولیدات خانگی تازه گرفته تا انواع صنایع دستی و پوشاک عرضه می‌شود. این بازار تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 10 شب باز است و می‌توانید مایحتاج خود را از این بازار بخرید؛ همچنین گاهی اوقات در این بازار نمایشگاه فصلی با تخفیفات ویژه نیز برگزار می‌شود.

اگر پس از دیدن جاذبه تاریخی آینه خانه مفخم به این بازار سری بزنید، کافی است از بلوار شهدا به سمت میدان امام رضا حرکت کنید و وارد بزرگراه بجنورد شیروان شوید و در کمتر از 5 دقیقه از این بازار دیدن کنید و اقلام مدنظرتان را تهیه کنید. شهرت اینجا تا حدی است که برخی با خرید بلیط اتوبوس بجنورد، خودشان را به این شهر می‌رسانند تا از بازارش خرید کنند.

گالری رسپینا | از خاص‌ترین مراکز خرید بجنورد

اگر در بجنورد به‌دنبال محلی برای خرید عطر و ادکلن با کیفیت و برندهای سرشناس لوازم آرایشی هستید، گالری رسپینا را در بین مراکز خرید بجنورد انتخاب کنید. این گالری در خیابان فردوسی، نبش فردوسی 28 قرار دارد. زمانی‌ که به این گالری می‌روید، اولین چیزی که شما را به خود مجذوب می‌کند دکوراسیون داخلی جذاب این گالری است که رنگ غالب آن زرد است و به‌شدت خودنمایی می‌کند.

پاساژ شریعتی | قدیمی‌ترین مرکز خرید بجنورد

این مجتمع از قدیمی‌ترین مراکز خرید بجنورد است که در محله شریعتی و مرکز شهر بجنورد قرار دارد. نزدیک‌ترین مراکز خدماتی و امکانات به این مجتمع، بیمارستان امام رضا، رستوران ایتالیایی اسپاخو، کبابی گلپایگان، بازار موبایل بجنورد، موزه مردم شناسی، ایرانسل سرویس سنتر، رستوران غذای من، پاساژ رامین و خودپرداز بانک دی چهارراه مخابرات هستند. ایستگاه اتوبوس جوادیه نزدیک‌ترین سرویس حمل و نقل عمومی به این مجتمع تجاری است. در این پاساژ سه طبقه، در طبقه منفی یک چندین مغازه خرازی پلاستیک فروشی و تابلوسازی و کتاب فروشی فعالیت دارند. در طبقه اول کالای طب به فروش می‌رسد و طبقه دوم خدمات و تعمیرات لوازم برقی ارائه می‌شود.

مجتع تجاری ارم | اولین مرکز خرید شهر

این مجتمع که جزو اولین و قدیمی‌ترین مراکز خرید بجنورد است در خیابان طالقانی شرقی، بین کوچه سلطانی و کوچه جاجرمی شهید مقدادی قرار داد. در این مجتمع مجموعه کامل از پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه، کیف و کفش و لوازم آرایشی بهداشتی در دسترس است. مجتمع تجاری امید، شهرکتاب، درمانگاه شبانه‌روزی شفا، کتاب فروشی گوتنبرگ، بانک آینده و فروشگاه پردیس خواب نزدیک‌ترین مراکزی هستند که در اطراف مجتمع تجاری ارم، به آن‌ها دسترسی دارید.

مجتمع تجاری امید | جایی که بچه‌ها را ناامید نمی‌کند

مجتمع تجاری امید در منصور حصاری، بین شهید حسین زاده 4 و منصور حصاری 5 قرار دارد. این مجتمع هم از قدیمی‌ترین مراکز خرید بجنورد محسوب می‌شود که به‌تازگی تعمیر و بازسازی شده است. در این مجتمع حدوداً 36 مغازه وجود دارد که اغلب خرازی، لوازم آرایشی و اسباب‌بازی فروشی هستند. مجتمع تجاری ارم، دندان‌سازی تجربی شیردل، فروشگاه اسباب بازی میگ میگ، موادغذایی علیزاده، لبنیات محلی محمدپور، نزدیک‌ترین مراکز خدماتی به این مجتمع تجاری هستند که می‌توانید نیازهای خود را رفع کنید.

شعبه‌های آبنبات سبحانزاده | از خوشمزه‌ترین مراکز خرید بجنورد

تا نام بجنورد را می‌شنویم اولین چیزی که از ذهنمان می‌گذرد سوغات شیرین و خوشمزه آن، آبنبات است. در بسیاری از شهرهای کشور سوغات آن شهر تبدیل به یک برند شده و معرف آن شهر است. این سوغات پرطرفدار با نام شکرپنیر نیز معروف است؛ اما این دو در فرآیند ساخت باهم متفاوتند. آبنبات از شکر خالص ساخته می‌شود ولی در ساخت شکرپنیر علاوه بر شکر از آردبرنج یا آردگندم نیز استفاده می‌شود. آبنبات بجنورد به‌دلیل کیفیت ممتاز در دیگر شهرها و فروشگاه‌های سطح شهر در بسته‌بندی و طعم و مزه مختلف در دسترس است. این سوغات بجنورد از دیرباز در بساط چایی مردم این منطقه راه یافته و کامشان را شیرین کرده است.

کافی است فقط یک بار آبنبات را در کنار نوشیدن چایی امتحان کنید تا برای تهیه آن به‌دنبال فروشگاه آبنبات در سطح شهرتان باشید. یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان برتر در بجنورد، آبنبات سبحانزاده است. جزو مراکز خحرید بجنورد کخه به‌دلیل کیفیت عالی و استقبال بی‌نظیر از این برند دو شعبه از این برند در سطح شهر بجنورد افتتاح شده است. شعبه یک و دو آبنبات سبحانزاده در خیابان شهید بهشتی جنوبی، خیابان عزیزمصر قرار دارد. نزدیک‌ترین مراکز خدماتی به این شعبه، درمانگاه فرهنگیان، رستوران اسپاخو، کبابی گلپایگان، خودپرداز بانک دی چهارراه مخابرات است. ایستگاه اتوبوس جوادیه هم نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این دو شعبه است.

آبنبات فیاض | فروشگاهی برای شیرین کردن کامتان

گفتیم که تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین آبنبات را می‌توانید در بجنورد بیابید. اگر خودتان به مراکز خرید بجنورد سری بزنید می‌توانید تولید همان روز را در انواع طعم و مزه بخرید. یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان آبنبات در بجنورد، آبنبات فیاض است که در محله بهشتی، خیابان شهیدبهشتی جنوبی، کنار مسجد امام خمینی پلاک 63 قرار دارد. در این فروشگاه و دفتر فروش مرکزی آبنبات با طعم‌های مختلفی مانند آبنبات با طعم هل، زعفرانی، گل‌محمدی، کاکائویی، کنجدی، نارگیلی، پرتقالی، پسته‌ای، زرشکی، دارچینی، لیمویی، قره‌قروتی و مخلوط در انواع قیمت و بسته‌بندی در دسترس است. محدوده قیمتی آبنبات با توجه به نوع و طعم آن از کیلویی 16 تا 40 هزارتومان (پاییز 1400) در بازار موجود است.

آبنبات معمارزاده | اینجا مراقب قند خونتان باشید

طعم و مزه دلچسب آبنبات را تازگی و طراوت آن دوچندان می‌کند. سعی کنید آبنبات را پس از خرید در ظرفی دربسته یا درون پلاستیک در یخچال نگه‌داری کنید تا تازگی خود را حفظ کند. علت کیفیت عالی آبنبات بجنورد مجموعه عواملی است که در فرآیند تولید اثرگذار است. یکی از عواملی که تأثیر مستقیم بر کیفیت آبنبات می‌گذارد آب و هوا و میزان رطوبت هوای منطقه است، دیگر عوامل اثرگذار رعایت اصول بهداشت و استفاده از ظروف مسی باکیفیت و سفیدکاری به موقع ظروف مسی است.

آبنبات معمارزاده از دیگر تولیدکنندگان و جزو شناخته‌شده‌ترین‌ها در بین مراکز خرید بجنورد که در محله فردوسی، خیابان امام خمینی غربی، بین قیام و شهریار واقع شده است. از این فروشگاه به بیمارستان ثامن‌الائمه تأمین اجتماعی، درمانگاه فرهنگیان، نمایندگی ال‌جی و بانک‌های دی و سپه دسترسی دارید. ایستگاه اتوبوس فرودگاه نزدیک‌ترین ایستگاه حمل‌ونقل عمومی به این فروشگاه است..

در این نوشته با مراکز خرید بجنورد آشنا شدید. قبلاً تجربه خرید از کدام یک از این مراکز را داشته‌اید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. ضمناً می‌توانید در مجله گردشگری ره بال آسمان به دیگر مقالات مربوط به بجنورد سری بزنید و برای مثال با راهنمای سفر بجنورد، جاهای دیدنی بجنورد، هتل های بجنورد، رستوران های بجنورد و غیره بیشتر آشنا شوید.

سبحان‌زاده، معمارزاده و فیاض.

مجتمع تجاری امید، منصور حصاری، بین شهید حسین زاده 4 و منصور حصاری 5

مجتمع تجاری پردیس، خیابان طالقانی شرقی بین کوچه مرتضوی و سلطانی

گالری رسپینا، خیابان فردوسی، نبش فردوسی 28.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.