هزینه سفر به مالزی | مسافرتی خوش‌قیمت به سرزمین مالایی‌ها

0

هزینه سفر به مالزی با توجه به روش مسافرت به این سرزمین متغییر است. اگر راه‌و‌چاه مدیریت هزینه‌ سفرهای خارجی را بلد باشید، می‌توانید سفر به مالزی را بسته به بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اید به مسافرتی اشرافی یا سفری خوش‌قیمت تبدیل کنید. از آنجایی که رسم داریم بهترین اطلاعات مسافرتی را در اختیار همراهان خود قرار دهیم، در ادامه برای شما از هزینه‌ های سفر به مالزی می‌گوییم. بدون شک این اطلاعات کمک‌حال شما برای مدیریت هزینه های سفر به مالزی خواهد بود.

روش‌های سفر به مالزی

هزینه سفر به مالزی بسته به مسافرت هوایی یا زمینی به این کشور تفاوت نسبی دارد. با این حال فاصله دورِ مالزی از ایران باعث شده تا گردشگران ایرانی عموماً سفر هوایی به مالزی را انتخاب کنند. ناگفته نماند سفر زمینی به مالزی نیز امکان‌پذیر است. این سفر راه درازی دارد و به گردشگران ماجراجو پیشنهاد می‌شود. تجربه ثابت کرده تور مالزی، بهترین روش برای سفر به این منطقه است. از آنجایی که انتخاب روش مناسب برای سفر نقش مهمی در کاهش یا افزایش هزینه مسافرت دارد، سفر هوایی، زمینی و تور مالزی را بررسی می‌کنیم.

سفر هوایی به مالزی

ناگفته پیداست سفر هوایی، بهترین روش برای رسیدن به مالزی است. در این روش کافی است بار سفر ببندید و بلیط هواپیما مالزی را خریداری کنید. قیمت بلیط هواپیما مالزی بسته به زمانی که برای سفر انتخاب‌کرده‌اید، افزایش یا کاهش دارد. گردشگران ترجیح می‌دهند بهترین زمان سفر به مالزی را انتخاب کنند. به دلیل افزایش تقاضای پرواز به مالزی در این زمان، بلیط هواپیما مالزی گران‌تر می‌شود. برای کاهش هزینه سفر به مالزی می‌توانید بلیط لحظه آخری یا بلیط چارتر مالزی را خریداری کنید. هر کدام از این بلیط‌ها به لحاظ قیمت تفاوت چشمگیری نسبت به یکدیگر دارند. به همین دلیل از آنجایی که قیمت بلیط هواپیما مالزی یکی از مهم‌ترین خرج‌های این سفر به حساب می‌آید، پیشنهاد می‌‌کنیم برای خرید بلیط روی کمک همراهان خود در ره بال آسمان حساب باز کنید.

سفر زمینی به مالزی

هزینه سفر به مالزی در مسافرت زمینی نسبت به سفر هوایی تفاوت‌های زیادی دارد. با این حال با درنظر گرفتن فاصله مالزی از تهران، باید برآورد دقیقی از مصرف بنزین در سفر زمینی به مالزی داشته باشید. از طرف دیگر در سفر زمینی به مالزی ساعت‌ها باید رانندگی کنید. این شرایط باعث شده تا کمتر گردشگری را سراغ داشته باشیم که از راه زمینی روانه مالزی شود. جالب است بدانید گاهی اوقات قیمت تور هوایی مالزی نسبت به هزینه بنزین و استهلاک خودرو در سفر زمینی به مالزی کمتر در می‌آید. به همین دلیل سفر زمینی به مالزی فقط مختص گردشگران پرحوصله‌ای است که محدودیت زمانی برای سفر به مالزی ندارند. در مجموع می‌توان گفت هزینه سفر به مالزی در مسافرت زمینی بسته به شرایطی که برای این سفر در نظر دارید بسیار متفاوت خواهد بود.

تور مالزی

بیشتر گردشگران با تور مالزی راهی این دیار می‌شوند. در تور مالزی اکثر کارهای مربوط به سفر را برای شما انجام می‌دهیم. به همین دلیل کافی است چمدان خود را ببندید و حساب و کتاب هزینه سفر به مالزی را به همراهان خود در ره بال آسمان واگذار کنید. به لحاظ قیمت نیز تور مالزی نسبت به دیگر روش‌های سفر به این کشور مناسب‌تر در می‌آید. در تور مالزی به همراه بلیط هواپیما و رزرو هتل، برنامه‌ای برای گشت‌‌وگذار گردشگران از جاهای دیدنی مالزی مهیا می‌شود. به همین دلیل می‌توان تور مالزی را بهترین روش برای سفر به این سرزمین دانست.

واحد پول مالزی و اختلاف قیمت آن با ریال

هزینه سفر به مالزی را زمانی می‌توانید دقیق برآورد کنید که با واحد پول مالزی آشنا باشید. مالایی‌ها با واحد پول رینگیت (Ringgit)، معامله می‌کنند. این واحد پول در قالب اسکناس‌های ۱، ۴، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ رینگیتی چاپ می‌شود. از آنجایی که مالزی یکی از کشورهای مهم گردشگری در آسیا به حساب می‌آید، واحد پول دلار نیز در بسیاری از مراکز خرید مالزی و دیگر جاهای دیدنی این کشور اعتبار دارد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، حتماً‌ مقداری از پول خود را به رینگنیت تبدیل کنید. طبق معمول ارزش این واحد پول از ریال ما ایرانی‌ها بیشتر است. هم‌اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم (آذر ۱۴۰۰)، هر دلار چیزی حدود ۴.۲۱ ریگنیت ارزش دارد. بهتر است قیمت دلار و رینگیت را در محاسبه هزینه سفر به مالزی حتماً‌ در نظر بگیرید.

هزینه سفر به مالزی

هزینه تهیه پاسپورت

برای گرفتن پاسپورت باید راه دفاتر پلیس +۱۰ را در پیش بگیرید. پس از پرکردن فرم‌های ثبت‌نام و پرداخت هزینه پاسپورت، گذرنامه شما در عرض چیزی حدود ۵ تا ۷ روز به آدرستان ارسال می‌شود. هزینه پاسپورت مجموعاً حدود ۲،۵۰۰،۰۰۰ ریال است. این مبلغ برای سال ۱۴۰۰ برآورد شده و بدون شک در سال‌های آینده افزایش خواهد داشت. هزینه پاسپورت مالزی را می‌توانید با دستگاه‌های کارتخوان موجود در دفترهای پلیس +۱۰ پرداخت کنید.

ویزا

خوشبختانه مالزی در بین دیگر کشورهای آسیایی شرایط راحت‌تری برای گردشگران ایرانی دارد. گردشگران تا ۲ هفته می‌توانند بدون ویزا در مالزی حضور داشته باشند. برای اقامت بیشتر از ۲ هفته در مالزی باید ویزا تهیه کنید. برای دریافت ویزا مالزی به اصل پاسپورت و ۲ قطعه عکس نیاز دارید. برای محاسبه هزینه سفر به مالزی نیازی به برآورد قیمت ویزا نیست. مالزی برای گردشگران ایران به‌رایگان ویزا صادر می‌کند.

عوارض خروج از کشور

برای محاسبه هزینه سفر به مالزی باید عوارض خروج از کشور را نیز محاسبه کنید. این مبلغ در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۳میلیون ریال برآورد می‌شود. جالب است بدانید عوارض خروج از کشور برای بار دوم ۵۰درصد افزایش می‌یابد. این مبلغ برای بار سوم و بیشتر ۱۰۰درصد افزایش دارد.

هزینه خرید بلیط مالزی

با هم به این نتیجه رسیدیم که راحت‌ترین و سریع‌ترین روش سفر به مالزی، پرواز با هواپیماست. این راحتی برای شما ارزان تمام نمی‌شود. فاصله میان کوالالامپور تا تهران، افزایش قیمت بلیط هواپیما مالزی را به دنبال دارد. به همین دلیل اگر به دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما مالزی هستید، باید بلیط های سیستم، بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری مالزی را زیر نظر بگیرید. گاهی اوقات این بلیط‌ها تفاوت بسیار چشمگیری با هم دارند. بعضی از خطوط هواپیمایی گردشگران را با چند پرواز به مالزی می‌رسانند.

برای اینکه برآورد حدودی در هزینه سفر به مالزی داشته باشید، دست‌کم ۱۲ میلیون تومان به خرید بلیط هواپیما اختصاص دهید. این مبلغ بسته به نوع بلیطی که انتخاب کرده‌اید به بیشتر از ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد. خطوط هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان و ماهان از تهران به مالزی پرواز دارند. هواپیمایی قطر گردشگران را از تهران به دوحه می‌رساند و پس از توقف در دوحه، مسافران را راهی مالزی می‌کند. هواپیمایی امارات نیز از خطوطی است که پروازی غیرمستقیم به مالزی دارد.

هزینه هتل و اقامت در کوالالامپور

هزینه سفر به مالزی با توجه به هتلی که قصد اقامت در آن دارید تفاوت محسوسی پیدا می‌کند. هزینه اتاق هتلی با امکانات رفاهی مطلوب در مالزی به ازای هر شب حدود ۱۶۴ رینگیت است. این مبلغ برای اتاق دوتخته به مقدار ۳۲۷ رینگیت افزایش پیدا می‌کند. ناگفته پیداست برای تجربه اقامتی اشرافی در کوالالامپور باید بیشتر هزینه کنید. یک اتاق در یکی از هتل‌های ۵ ستاره کوالالامپور چیزی حدود ۷۹ دلار برای شما آب می‌خورد. برای آگاهی بیشتر از اقامت در کوالالامپور نگاهی به مطلب هتل های مالزی بیندازید.

هزینه خورد و خوراک مالزی

اگر بخواهید هزینه سفر به مالزی را بر اساس خورد و خوراک بودجه‌بندی کنید، کمی گیج می شوید. علتش هم آن است که این هزینه بسته به ذائقه شما تفاوت زیادی دارد. گردشگرانی را سراغ داریم که با خوردن غذاهای خیابانی مالزی هزینه این سفر را کاهش می‌دهند. با این حال می‌توان این‌گونه گفت که ۲ وعده غذا و یک وعده صبحانه در یکی از رستوران های مالزی چیزی حدود ۶۴ رینگیت خرج روی دست شما می‌‌گذارد. گردشگرانی که می‌خواهند در سفر به مالزی گلویی تازه کنند هم برای نوشیدنی باید روزانه دست‌کم ۴۱ رینگیت کنار بگذارند. رستوران‌های اشرافی مالزی به‌ازای یک وعده غذای اعیانی مبلغ گزا‌ف‌تری از مشتری طلب می‌کنند. اگر می‌خواهید هزینه سفر به مالزی سر به فلک نگذارد، حواستان باید بیشتر به خورد و خوراک در کوالالامپور باشد.

هزینه رفت و آمد و حمل و نقل در مالزی

هزینه سفر به مالزی را به‌گونه‌ای باید برآورد کنید که مبلغ رفت‌ و آمد در این شهر محاسبه شده باشد. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، کرایه تاکسی مالزی نسبت به دیگر وسیله‌های حمل‌و‌نقل این کشور گران‌تر است. با تخمینی حدودی می‌توان گفت حداقل ۴۵ رینگیت در روز برای حمل‌‌ونقل باید کنار بگذارید. اتوبوس‌های کوالالامپور گردشگران را با مبلغ ۲.۷۰ رینگیت از فرودگاه به مرکز شهر می‌رسانند. به گردشگرانی که به فکر کاهش هزینه‌ سفر به مالزی هستند، پیشنهاد می‌کنیم دوچرخه کرایه کنند. هزینه اجاره دوچرخه در کوالالامپور دوچرخه به‌ازای یک روز، ۱۰ رینگیت است.

برقراری ارتباط و اینترنت

چندین اپراتور همراه در مالزی خدمات تلفن و اینترنت در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. بیشتر این اپراتورها برای سیم‌کارت هزینه‌ای از گردشگران نمی‌گیرند. به همین دلیل مدت زمان مکالمه و ترافیک اینترنت را برای برآورد هزینه سفر به مالزی باید در نظر بگیرید. حدوداً می‌توان گفت شارژ سیم‌کارت با ۱۰۰ دقیقه تماس و ۵ گیگابایت ترافیک اینترنت چیزی حدود ۵۰ رینگیت برای شما آب می‌خورد.

هزینه خرید سوغاتی

مالزی سرزمین سوغاتی‌های متنوع است. به همین دلیل از سوغاتی‌‌های خوش‌قیمتی مانند پارچه و لباس‌های سنتی تا سوغاتی‌های گران‌قیمتی مانند لباس‌های محلی اشرافی را می‌توانید از این سرزمین به سوغات بیاورید. برای خرید سوغاتی نمی‌توان نسخه واحدی پیچید، این هزینه بسته به سلیقه شما و بودجه‌بندی هزینه سفر به مالزی متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را به گونه‌ای زمان‌بندی کنید تا به فصل حراج مالزی برسید. در این فصل هزینه خرید سوغات مالزی و دیگر خرج‌های این سفر به میزان چشمگیری کمتر است.

هزینه تفریح در مالزی

تفریح در مالزی پایانی ندارد. به همین دلیل یاد ضرب‌المثل معروف هر چقدر پول بدهی، همان‌قدر آش می‌خوری، می‌افتیم. با این حال تجربه ثابت کرده تفریحات معمولی در مالزی به ازای هر نفر، روزانه چیزی حدود ۷۷ رینگیت خرج برمی‌دارد. با اضافه‌کردن مبلغ بیشتری به هزینه سفر به مالزی، طیف‌ گسترده‌تری از تفریحات در کوالالامپور و دیگر شهرهای مالزی پیش روی شما قرار می‌گیرد.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی

مالزی هزارویک جای دیدنی دارد. با این حساب شرط‌ عقل این است که قبل از سفر، حتماً‌ جاهای دیدنی مالزی را بررسی کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا بین مکان‌ های دیدنی مالزی سردرگم نشوید. بسته به مکانی که قصد دیدن آن را دارید، هزینه بازدید از جاهای دیدنی مالزی متفاوت است. روش‌هایی مانند خرید کارت گردشگری مالزی تأثیر چشمگیری در کاهش هزینه سفر به مالزی و بازدید از جاهای دیدنی این سرزمین دارد. در ادامه در این‌باره بیشتر صحبت می‌کنیم.

هزینه احتمالی درمان در مالزی

آرزو می‌کنیم وجود نازنین شما در سفر مالزی از هرگونه بلایی به دور باشد. با این حال از آنجایی که حادثه خبر نمی‌کند، بهتر است حدود ۱۳۰ رینگیت برای خرج‌های احتمالی در محاسبه هزینه سفر به مالزی اضافه کنید.

روش های کاهش هزینه سفر به مالزی

برای کاهش هزینه‌ سفر به مالزی، حتماً کارت گردشگری تهیه کنید. این کارت تخفیف‌های چشمگیری برای بازدید از جاهای دیدنی مالزی، بهترین رستوران های کولالامپور و تفریحات سرگرم‌کننده این منطقه پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

محله‌‌ بوکیت بیتانگ و محله چینی‌ها هاستل‌های ارزانی دارند. قیمت این هاستل‌ها به مراتب از بهترین هتل های مالزی کمتر است. هر زمان هم که در کولالامپور گرسنه شدید، راه منطقه جالان آلور (Jalan Alor)، را در پیش بگیرید. این منطقه خوراکی‌های بسیار خوشمزه و ارزانی دارد. جالب است بدانید بعضی از تفریحات در مالزی کاملاً‌ رایگان هستند. بازدید از جاهای مذهبی، طبیعت‌گردی، موزه‌های رایگان و گشت‌و‌گذار در خیابان های مالزی از تفریحاتی است که هیچ مبلغی به هزینه سفر به مالزی اضافه نمی‌کند.

به شما قول می‌دهیم هزینه سفر به مالزی را با اطلاعاتی که مطرح کردیم به میزان چشمگیری کاهش خواهید داد. با این حال از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم نکته‌های سودمندی برای کاهش هزینه های سفر به مالزی می‌دانید، خواهشمندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

تور مالزی بهترین و مناسب‌ترین روش برای سفر به این سرزمین به حساب می‌آید.

بهتر است که در سفر به مالزی در کنار رینگیت، مقداری دلار هم همراه شما باشد.

هزینه پرداخت عوارض خروج از کشور، پاسپورت و ویزا مالزی از خرج‌هایی است که باید در برآورد هزینه سفر به مالزی محاسبه کنید.

یک اتاق در هتلی معمولی در مالزی حدود ۱۶۴ رینگیت هزینه دارد.

خرید کارت گردشگری مالزی، خوردن غذا در کافه‌های خیابانی، بازدید از جاهای دیدنی رایگان مالزی و خرید در فصل حراج مالزی از روش‌های جالب برای کاهش هزینه سفر به حساب می‌آید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.