کافه کتاب های تهران | مطالعه با عطر قهوه و دارچین

8

کافه همیشه به‌معنای دورهمی نیست. گاهی آدم کافه را می‌خواهد تا کمی خلوت کند. از دیگران و حتی خودش دور شود. کمی با عطر قهوه آرام بگیرد و از چشیدن طعم کیک سیب و دارچین خود لذت ببرد. همه ما انسان‌ها به خلوت نیاز داریم. گاهی دوست قدیمی خود یعنی کتاب را نیز به این خلوت راه می‌دهیم. چه بهتر که بوی خوش کاغذ و لذت ورق‌زدن کتاب را به عطر قهوه و دارچین کافه اضافه کنیم. در این مواقع کافه کتاب بهترین گزینه خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا کافه کتاب های تهران را بهتر بشناسید.

معرفی بهترین کافه کتاب های تهران

تهران آن‌قدرها هم که می‌گویند، شلوغ و بی‌رحم نیست! هنوز هم می‌توان با خرید بلیط هواپیما تهران و سفر به آن، در گوشه‌ای از این پایتخت شلوغ، آرامش را یافت. گوشه‌ دنج یک کافه کتاب می‌تواند محل آرامش شما باشد. پس با ما همراه باشید تا بهترین کافه کتاب های تهران را بشناسید.

  • کافه کتاب ققنوس

کافه کتاب ققنوس یکی از باصفاترین کافه کتاب های تهران محسوب می‌شود. این کافه کتاب در کوچه‌‌پس‌کوچه‌های خیابان وصال انقلاب قرار دارد. در کنار درب ورودی کافه ققنوس، یک تخته سیاه خواهید دید که روی آن نوشته شده: «کتاب‌فروشی طبقه همکف، صنایع‌دستی طبقه اول و کافه طبقه دوم». این کافه در یک ساختمان قدیمی و بسیار باصفا قرار دارد. حیاط این کافه به‌حدی باصفا و دوست‌داشتنی است که به محض ورود به آن، تمام غم و غصه‌های خود را فراموش خواهید کرد. آرامش حتی در کوچه‌ای که این کافه داخل آن قرار دارد، موج می‌زند.

ساعات کاری10:30 تا 23
شماره تلفن02166403386
آدرسخیابان انقلاب ،خیابان وصال، کوچه شفیعی، پلاک ۱
  • شهر کتاب مرکزی

«شهر کتاب» شاید یک نام کلیشه‌ای همانند شهر فرش، شهر موبایل و … باشد. همچنین باید بدانید که استفاده از این نام، مسئولیت سنگینی به همراه می‌آورد. وقتی که شما می‌گویید «شهر کتاب»، باید یک مجموعه بسیار بزرگ از انواع کتاب و موضوعات را به مشتریان خود ارائه دهید. البته که شهر کتاب مرکزی به‌خوبی از پس این موضوع بر آمده است. در این کتاب‌فروشی که از قضا یکی از بهترین کافه کتاب های تهران نیز محسوب می‌شود، شما می‌توانید انواع مختلف کتاب را مشاهده کنید. برای افراد کم‌صبری که نمی‌توانند تحمل کنند تا به خانه برسند و چند صفحه از کتابی که به‌تازگی خریداری کرده‌اند را ورق بزنند، بخش کافه تعبیه شده است!

ساعات کاری10:30 تا 23
شماره تماس02188456900
آدرسشریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نبش کوچه‌ کلاته، پلاک ۷۴۳
  • کافه کتاب اکباتان

اکباتان یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال شیک‌ترین شهرک‌های مسکونی در استان تهران به حساب می‌آید. اکباتان امکانات منحصر‌به‌فردی دارد. زمانی که وارد آن می‌شوید، احساس می‌کنید که اگر دورتادور آن را هم دیوار بکشند، باز این شهرک از نظر امکانات از پس خودش بر می‌آید. کافه کتاب اکباتان یکی دیگر از بهترین کافه کتاب های تهران است که در شهرک اکباتان قرار دارد. فضای داخلی این کافه بسیار ساده و در عین حال دوست‌داشتنی طراحی شده است. با ورود به فضای کافه، احساس می‌کنید در خانه خود حضور دارید. میز و صندلی‌های کافه کتاب اکباتان بسیار راحت هستند و به شما کمک می‌کنند تا مدتی دور از شلوغی شهر، مشغول خواندن کتاب و نوشیدن یک جرعه اسپرسو داغ شوید.

ساعات کاری10:30 تا 21
شماره تماس02144668132
آدرسروبه‌روی مگامال، بین بلوک 15 و 13، کتاب اکباتان
  • شهر کتاب فرشته

شهر کتاب فرشته یکی از باحال‌ترین کافه کتاب های تهران به حساب می‌آید. این کافه دارای دو فضای بسته و روباز است. فضای باز شهر کتاب فرشته را آن‌قدر باصفا طراحی کرده‌اند که دلتان نمی‌خواهد از آن بیرون بروید. میز و صندلی‌های رنگارنگ، دکوراسیون منحصر‌به‌فرد و البته منوی متنوع و نحوه سرو غذا که با خلاقیت تمام انجام می‌شود، همه در کنار منوی کتاب و سکوتی که در کافه حاکم است، شهر کتاب فرشته را به یکی از بهترین کافه کتاب های تهران تبدیل می‌کند. این کافه فضایی بسیار بزرگ دارد و معمولاً کم پیش می‌آید که جای خالی در آن نباشد.

ساعات کاری10:30 تا 23
شماره تماس02122607631
آدرسخیابان شریعتی، پایین تر از پل صدر، شهر کتاب فرشته
  • کافه کتاب فراموشی

کافه کتاب فراموشی جزو کافه کتاب‌های مرکز شهر است. این کافه طراحی بسیار زیبایی دارد. استفاده از آجرهای 3سانتی قدیمی در دکوراسیون داخلی، نورپردازی شیک و میز و صندلی‌های چوبی قدیمی حس‌وحال نوستالژی به این کافه می‌دهند. نام این کافه فراموشی است. مدیریت توضیحی درباره دلیل نام‌گذاری خود نمی‌دهد. پس با این کار اجازه می‌دهد که هرکس هر برداشتی که می‌خواهد از آن بکند. شاید با ورود به این کافه، مشکلات و اضطراب خود را فراموش خواهید کرد و فقط می‌خواهید طعم یک قهوه تلخ را بچشید و چند ورق از کتابی که به آن علاقه دارید را بخوانید.

ساعات کاری10:30 تا 23
شماره تماس09122951292
آدرسخیابان مفتح، خیابان اسلامی
  • کافه کتاب آمه

کافه کتاب آمه بیشتر شبیه به یک کتابخانه است. زمانی که وارد محیط کافه آمه می‌شوید، در وهله اول قفسه‌های بزرگ‌ کتاب‌ خودنمایی می‌کنند. اشتباه نکنید، این کافه یک فروشگاه نیست. یعنی برای خواندن کتاب‌ها لازم نیست حتماً آن‌ها را خریداری کنید. بلکه مشتریان کافه می‌توانند به‌صورت کاملاً رایگان از این منوی متنوع کتاب، یکی را انتخاب کنند! این کافه معمولاً بسیار آرام است و در کنار پارک لاله قرار دارد.

ساعات کاری10:30 تا 23
شماره تماس02166939245
آدرسبلوار کشاورز، تقاطع کارگر، پ ۳۰۸
  • کافه کتاب کراسه

کافه کتاب کراسه در کوچه‌‌پس‌کوچه‌های خیابان انقلاب تهران قرار دارد. این کافه جزء آن دسته از کافه‌هایی است که برای طراحی دکوراسیون خود، هزینه بسیاری کرده است. میز‌های زیبا که به طرح‌های کاشی‌کاری سنتی مزین شده‌اند. ظروف سرو غذا که همگی را با وسواس بسیاری انتخاب کرده‌اند و در نهایت فضایی آرام که به مشتریان اجازه می‌دهد تا با خیال آسوده از خواندن کتابی که به آن علاقه دارند، لذت ببرند.

ساعات کاری10:30 تا 23
شماره تماس02188975485
آدرسخیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان پورسینا
  • کافه کتاب ثالث

نام این کافه از نام شاعر معروف، مهدی اخوان ثالث برداشته شده است. پس می‌توان انتظار داشت که این کافه تا چه میزان هنری و فرهنگی است. کافه ثالث یکی دیگر از بهترین کافه کتاب های تهران است که در مرکز شهر و خیابان کریمخان زند قرار دارد. این کافه دارای فضایی بسیار آرام و دل‌پذیر است. با ورود به این کافه، عطر خوش قهوه و دارچین به مشامتان می‌خورد و شیفته سکوت حاکم در فضای آن می‌شوید.

ساعات کاری10:30 تا 23
شماره تماس02188325376
آدرسخیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۴۸، نشر ثالث
  • کافه کتاب ترنجستان

بسیاری از کافه کتاب‌ها، فضایی کم‌نور و ساکت دارند؛ اما کافه کتاب ترنجستان اصلاً این‌طور نیست. این کافه کتاب یکی از باصفاترین و پرانرژی‌ترین کافه کتاب های تهران به حساب می‌آید. در طبقه همکف این کافه، یک نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی برقرار است. در طبقه دوم نیز کافه قرار دارد. دورتادور فروشگاه، پنجره‌های قدی وجود دارد که نور را به داخل هدایت می‌کنند. پس فضا کاملاً پرنور، دوست‌داشتنی و پرانرژی است.

ساعات کاری9 تا 21
شماره تماس02166493620
آدرسخیابان انقلاب، بین ابوریحان و فلسطین، کتاب‌فروشی ترنجستان سروش، طبقه دوم
  • کافه کتاب لاله زار

کافه کتاب لاله زار در منطقه بازار تهران و دقیقاً پشت مترو سعدی قرار دارد. محل این کافه آن‌قدر دنج است که مشتریان جدید باید به‌سختی آن را پیدا کنند. پس می‌توانید تصور کنید که فضای داخل کافه تا چه اندازه دنج و دوست‌داشتنی است. در این کافه اکثراً مشتریان ثابت حضور دارند. کافه کتاب لاله زار پاتوقی دنج و آرام برای کسانی است که به‌دنبال فضایی برای خواندن کتاب و دور‌شدن از محیط‌های استرس‌زا می‌گردند.

ساعات کاری۹ تا ۲۲
شماره تماس02133939301
آدرسخیابان سعدی، چهارراه مخبر‌الدوله، پشت ایستگاه مترو سعدی، کوچه نقاش باشی
  • کافه کتاب رف

به تصویر بالا نگاه کنید، آیا این کافه واقعاً زیبا نیست؟ کافه کتاب رف یکی دیگر از بهترین کافه کتاب های تهران است. این کافه کتاب در منطقه نیاوران قرار دارد. به همین خاطر جزء کافه‌های شیک محسوب می‌شود. فضای کافه کتاب رف به دو بخش روباز و سرپوشیده تقسیم می‌شود. بخش روباز در حیاطی دل‌باز قرار دارد. طراحی دکوراسیون داخلی کافه کتاب رف بسیار ساده و در عین حال دل‌باز و دوست‌داشتنی است. زمانی که وارد محیط کافه می‌شوید، به‌هیچ‌وجه احساس غریبی نمی‌کنید. انگار که در خانه پدری خود حضور دارید و می‌خواهید در یک لیوان کمرباریک، چای خوش‌رنگ نوش جان کنید و کتابی زیبا بخوانید.

آدرستهران، نیاوران، خیابان باهنر، بعد از مژده(مقدسی)، بن بست شریعتی، پلاک ۱
ساعات کاری12 تا 20
  • کافه کتاب امیرکبیر

کافه کتاب امیرکبیر یکی از معروف‌ترین کافه کتاب های تهران به حساب می‌آید. این کافه کتاب در حقیقت بخشی از انتشارات بزرگ امیرکبیر واقع در خیابان انقلاب است. در واقع تمرکز اصلی این کافه کتاب، روی بخش فروشگاهی آن است. همه‌روزه صدها مشتری از این انتشارات دیدن می‌کنند و چه بهتر که فضایی برای خواندن چند خط کتاب نیز در این انتشارات وجود داشته باشد.

ساعات کاری۹ تا ۲۲
شماره تماس0216128
آدرسمیدان انقلاب، خیابان انقلاب، بین 12 فروردین و اردیبهشت، انتشارات امیرکبیر
  • کافه کتاب نصیرا

بخش عمده کافه کتاب های تهران، در محدوده انقلاب قرار دارند. کاش روزی در میدان اصلی انقلاب، مجسمه‌ای بزرگ از کتاب بسازند؛ زیرا این خیابان مرکز فرهنگی پایتخت و حتی شمال ایران به حساب می‌آید. کافه کتاب نصیرا در یکی از پاساژهای انقلاب قرار دارد. این کافه کتاب مخصوص افراد بی‌صبری طراحی شده است که می‌خواهند تا پیش از رسیدن به خانه، کتابی که خریداری کرده‌اند را مطالعه کنند. این کافه بسیار دنج است و مشتریان ثابت خود را دارد.

ساعات کاری۹ تا ۲۲
شماره تماس02166966081
آدرسانقلاب، پاساژ فروزنده، طبقه اول، واحد 402
  • کافه کتاب نیمکت

کافه کتاب نیمکت، یک کافه کتاب ساده نیست. این کافه در حقیقت باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران محسوب می‌شود. انگار که باید بگوییم این کافه مرکز نوابغ مرکز تهران به حساب می‌آید! فضای داخلی این کافه بسیار آرام و دوست‌داشتنی است. در این کافه هر آنچه تصور کنید، باب دل افراد فرهیخته طراحی شده است. مشتریان می‌توانند آزادانه و به‌صورت رایگان، یک کتاب از قفسه کافه بردارند و تا زمانی که داخل کافه حضور دارند، آن را مطالعه کنند.

ساعات کاری9 تا 22
شماره تماس02166481613
آدرسمیدان انقلاب، خیابان 16 آذر، کنار کلینیک 16 آذر
  • کافه کتاب پاتوق جوانی

پاتوق جوانی، چه اسم جالبی. گاهی اسم برخی از فروشگاه‌ها یا کافه‌ها به‌حدی زیبا انتخاب می‌شوند که حتی همین نام باعث جذب مشتری خواهد شد. کافه کتاب پاتوق جوانی یکی از کافه‌های عالی برای دورهمی‌های دوستانه افراد فرهنگی و فرهیخته محسوب می‌شود. در این کافه نقد کتاب، نقد فیلم، بازی‌های فکری و چالش شخصیت‌شناسی برگزار می‌شود. پس خلاصه اگر به محیط‌های فرهنگی علاقه‌مند هستید، حتماً سری به کافه کتاب پاتوق جوانی بزنید.

ساعات کاری9 تا 22
شماره تماس09197637280
آدرسعلی‌آباد شمالی، خیابان سهند، مجتمع گل نرگس
  • کافه کتاب سارای

گشت‌وگذار در بین کافه کتاب های تهران را می‌توان هم‌ردیف با بازدید از جاهای دیدنی تهران، لذت‌بخش و مفرح دانست. کافه کتاب سارای جزء لوکس‌ترین کافه کتاب های تهران محسوب می‌شود. این کافه فضایی بسیار دوست‌داشتنی، عالی و البته فرهنگی دارد. سفارش مشتریان در این کافه داخل ظروف بسیار شیک و زیبا سرو می‌شود. در هر گوشه از کافه یک قفسه کتاب وجود دارد که اگر به کتاب‌خوانی علاقه‌مند باشید، مشتاق هستید تا تک به تک آن‌ها را مطالعه کنید.

ساعات کاری۹ تا ۲۱
شماره تماس02122000612
آدرسقلهک، کی نژاد
  • باغ کتاب تهران

عکس باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران، بزرگترین کافه کتاب در تمام ایران به حساب می‌آید. این باغ کتاب در محله عباس‌آباد تهران قرار دارد. در مقالات دیگر به‌صورت تمام و کمال درباره این مجموعه بزرگ صحبت کردیم. باغ کتاب دارای چند کافه متنوع است. همچنین بخشی جذاب با عنوان لمکده در این کافه وجود دارد که می‌توانید روی صندلی‌های راحتی آن دراز بکشید و از خواندن کتاب خود لذت ببرید.

ساعات کاری۹ تا ۲۱
شماره تماس02196045500
آدرسحقانی غرب به شرق، خروجی کتابخانه ملی و باغ کتاب
  • کافه نزدیک کتاب

در بین کافه کتاب های تهران، نام کافه نزدیک کتاب همیشه می‌درخشد. این کافه کتاب یکی از بهترین کافه کتاب های تهران به حساب می‌آید. فضای داخلی آن به دو بخش سرپوشیده و روباز تقسیم می‌شود. بخش مخصوص سیگار از بخش عادی کافه جدا شده است. پس افراد سیگاری می‌توانند بدون نگرانی از بابت شکایت و گلایه مشتریان، هم‌زمان با ورق‌زدن کتاب خود، از نوشیدن چای داغ و کشیدن سیگار لذت ببرند. این کافه فضایی بسیار آرام، منویی بسیار متنوع و کارکنانی بسیار صمیمی دارد.

ساعات کاری۱۰ تا ۲۲
شماره تماس02188490726
آدرسخیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره‌ ۱۳۴، طبقه‌ اول

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره بهترین کافی شاپ های تهران چیست؟ به نظر شما زیباترین کافه کتاب تهران کدام است؟ شما بین کافه کتاب های تهران، از کدام‌یک دیدن کرده‌اید؟ به عقیده شما بهترین گزینه برای کسب آرامش و دوری از محیط شلوغ تهران کدام کافه است؟ راستی، اگر مسافر این شهر هستید، دوست دارید با خرید بلیط قطار تهران به آن سفر کنید یا با خرید بلیط اتوبوس تهران؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

کافه رف را می‌توان یکی از زیباترین کافه کتاب های تهران دانست.

کافه کتاب لاله زار یکی از دنج‌ترین کافه کتاب‌های تهران محسوب می‌شود.

برای آنکه از تنوع بیشتر لذت ببرید، باید به شهر کتاب فرشته و کافه کتاب امیرکبیر سری بزنید.

کافه کتاب سارای قلهک و کافه کتاب فرشته، جزء گران‌ترین و لوکس‌ترین کافه‌ کتاب‌های تهران هستند.

باغ کتاب را می‌توان بزرگ‌ترین کافه کتاب تهران دانست.

8 نظرات
  1. سارا می گوید

    سلام
    در حال حاضر هم همه این کافه کتاب ها دایر هستن؟ آخه توی مشهد که به چندتا کافه کتاب دستور جمع شدن دادن ?

    1. بانو تقیان می گوید

      سارای عزیز، اطلاع دقیقی ازشون نداریم و گویا مراکز فرهنگی هرازگاهی آماج تهدید می‌شن و عادیه در همه کشورهای دنیا! باید تماس بگیرید باهاشون. کافه کتاب آفتاب مشهد هم برای بار سوم تهدید شده به تعطیلی که احتمالاً درست بشه داستانش!

  2. علیرضا می گوید

    سلام عرض ادب من به خیلی از این کافه ها سرزدم ولی تعطیل شده بودن

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، بابت این موضوع متأسیم. می‌شه لطفا لیستی از کافه‌های تعطیل‌شده رو به ما بدید که متن رو به‌روزرسانی کنیم؟

  3. علیرضا حسینی می گوید

    سلام عرض ادب من به خیلی از این کافه ها سرزدم ولی تعطیل شده بودن

  4. سپهر می گوید

    خیلی عذر میخواهم، ولی نصف کافه‌هایی که گفتید دیگه الان وجود ندارند

  5. پریسا می گوید

    واقعا باعث تاسفه که کافه کتاب ها و مراکز فرهنگی باید تعطیل بشه و تا دلتون بخواد کلینیک زیبایی و مراکز سونوگرافی و درمانی خصوصی ساخته بسه

    1. بانو تقیان می گوید

      با مراکز درمانی خصوصی و سونوگرافی که نمی‌شه مخالفت کرد، حتما نیاز جامعه است.
      ولی با کلینیک زیبایی موافقم. حتما دانش و آگاهی نیست که مردم زیبایی مطلق رو توی ظاهر و جسمشون می‌بینند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.