آشنایی با بهترین هتل های اردبیل | تجربه اقامتی آرام در دارالامان

0

بعد خرید بلیط هواپیما اردبیل، نوبت به یافتن بهترین هتل برای اقامت می‌رسد. در اردبیل و سرعین، هتل‌های متعددی حضور دارند. کدام هتل با بودجه شما متناسب است؟ کدام هتل بهترین دسترسی به جاهای دیدنی اردبیل را دارد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین هتل های اردبیل را بشناسید.

معرفی بهترین هتل های اردبیل

معمولاً مسافران اردبیل به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از مسافران به خود شهر اردبیل سفر می‌کنند و برخی دیگر به سرعین می‌روند؛ پس مقاله را به دو بخش تقسیم می‌کنیم تا بتوانید هتل مدنظرتان را بهتر پیدا کنید. در بخش ابتدایی، بهترین هتل های اردبیل را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • هتل نگین اردبیل

هتل نگین یکی از ارزان ترین هتل های اردبیل است. این هتل فعالیت خود را در سال 1374 آغاز کرده است و یک بار آن را در سال 1394 به‌صورت کامل بازسازی کردند. هتل نگین یک هتل کوچک دوطبقه است که با 32 اتاق از مسافران خود پذیرایی می‌کند. هتل نگین در فاصله 800متری از آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی قرار دارد و این یکی از مزایای مهم این هتل به حساب می‌آید. همچنین دسترسی به موزه مردم شناسی اردبیل از این هتل به‌صورت پیاده نیز امکان پذیر است. این هتل پرسنلی قدیمی و کارکشته دارد و به همین خاطر در اکثر روزهای سال شاهد حضور مهمانان بسیاری است.

آدرس: اردبیل، خیابان سی متری، مقابل شورای شهر، حدفاصل عالی قاپو و بازار
  • هتل آپارتمان نادری اردبیل

هتل آپارتمان نادری یک هتل آپارتمان درجه دو یا همان 2ستاره است. این هتل آپارتمان سه‌طبقه با 25 واحد اقامتی از مسافران خود پذیرایی می‌کند. یکی از موضوعات مهمی که درباره هتل آپارتمان نادری باید در نظر داشته باشید، مسئله سرویس بهداشتی اختصاصی در هر اتاق است. برخی از واحد‌ها فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی هستند و مسافران مقیم این واحد‌ها، باید از سرویس بهداشتی و حمام عمومی هتل استفاده کنند که خارج از اتاق قرار دارند. واحدها به‌صورت یک‌تخته، دو‌تخته، سه‌تخته و آپارتمان 3‌خوابه سه‌تخته در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.

آدرس: اردبیل، میدان قیام به سمت مبارزان
  • مجتمع توریستی کوثر اردبیل

مجتمع توریستی کوثر یکی از باصفاترین هتل های اردبیل به حساب می‌آید. این هتل دارای سبکی بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد است. این مجموعه در میان فضای باز و سرسبز بسیار بزرگی قرار دارد و هر واحد اقامتی، یک واحد ویلایی مجزا و مستقل سه یا چهارتخته است. پس در حقیقت باید بدانید که اقامت در این مجتمع توریستی فقط به افرادی توصیه می‌شود که به‌صورت گروهی و پرجمعیت سفر می‌کنند. حتی اگر تعداد نفرات شما کمتر از 3 یا 4 نفر باشد نیز باید هزینه اقامت در یک واحد اقامتی را به‌صورت کامل بپردازید. سکوت در محوطه هتل حاکم است و وجود آب‌نما محیط آن را بسیار باصفا می‌کند. هر واحد امکانات رفاهی و خدماتی کاملاً مستقل دارد و این یک مزیت عالی به شمار می‌آید.

آدرس: اردبیل ، خیابان دانشگاه، ساحل جنوبی دریاچه شورابيل
  • هتل شورابیل اردبیل

عکس هتل شورابیل اردبیل

هتل شورابیل یکی دیگر از بهترین هتل های اردبیل است. این هتل در خیابان دانشگاه اردبیل قرار دارد. هتل شورابیل فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرد. البته یک بار در سال 1398 به‌جهت ارتقاء سطح کیفی، به‌صورت کامل بازسازی شد. در حال حاضر هتل شورابیل یک هتل 3ستاره با گرید T است. این هتل دوطبقه با 29 اتاق و سوئیت، از مسافران خود پذیرایی می‌کند. این هتل دارای کادری بسیار باتجربه و آموزش‌دیده است. به همین خاطر زمانی که نظرات مسافرانی که در این هتل حضور داشتند را مرور می‌کنید، نقطه‌ضعف خاصی را مشاهده نخواهید کرد.

آدرس: اردبیل، خیابان دانشگاه، مجتمع توریستی و تفریحی شورابیل
  • هتل مهدی اردبیل

هتل مهدی یکی از ارزان ترین هتل های اردبیل است. این هتل فعالیت خود را در سال 1381 آغاز کرده و یک بار در سال 1393 به‌صورت کامل بازسازی شده است. هتل مهدی در ساختمانی پنج‌طبقه قرار دارد و با 24 اتاق از مسافران خود پذیرایی می‌کند. هتل مهدی در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی مناسبی به برخی از جاهای دیدنی اردبیل دارد. دسترسی از این هتل تا دریاچه شورابیل و بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به‌صورت پیاده امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که واحدهای اقامتی این هتل به‌صورت دوتخته، سه‌تخته و پنج‌تخته دوبلکس در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.

آدرس: اردبیل، خیابان بعثت، نرسیده به پمپ بنزین، واحد ۹۹۳
  • هتل دریا اردبیل

هتل دریا یکی از قدیمی ترین هتل های اردبیل به حساب می‌آید. این مجموعه دارای بیش از 25 سال سابقه در زمینه هتل‌داری است. هتل دریا با سه طبقه و 31 اتاق از مسافران خود پذیرایی می‌کند. هتل دریا در خیابان عطایی واقع شده است و دسترسی مناسبی به جاهای دیدنی اردبیل دارد. این هتل فضای بسیار بزرگی دارد و شما می‌توانید با خیال آسوده وسیله نقلیه خود را در محوطه‌اش پارک کنید. حتی بر اساس نظرات مسافران این هتل، فضای داخلی هر اتاق به اندازه کافی بزرگ است. اتاق‌ها از یک‌تخته تا سوئیت‌های سه و چهارتخته هستند. پس می‌توانید بر اساس تعداد همراهان خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آدرس: اردبیل، میدان بسیج،  خیابان شهید عطائی
  • مهمانسرای ایده آل اردبیل

مهمانسرای ایده آل یکی دیگر از ارزان ترین هتل های اردبیل است. این مهانسرا در چهارراه پیر عبدالملک قرار دارد و دارای دسترسی نسبتاً مناسبی به مرکز شهر است. مهمانسرای ایده آل اردبیل در ساختمانی دوطبقه قرار دارد. این اقامتگاه فقط با 10 اتاق از مسافران خود پذیرایی می‌کند؛ پس می‌توان آن را در زمره کوچک ترین هتل های اردبیل نیز قرار داد. با وجود این، واحدهای اقامتی این مهمانسرا، یک‌تخته، دو‌تخته، سه‌تخته، چهار‌تخته و پنج‌تخته هستند. نکته جالب اینجاست که بسیاری از مسافران از اقامت در این مهانسرا در مقایسه با مبلغی که بابت اقامت در آن می‌پردازند، راضی هستند.

آدرس: اردبیل، چهارراه پیر عبدالملک
  • هتل سبلان اردبیل

هتل سبلان یکی از قدیمی ترین هتل های اردبیل است. این هتل چهارطبقه فعالیت خود را از سال 1372 آغاز کرده است و یک بار در سال 1385 به‌صورت کامل آن را بازسازی کرده‌اند. هتل سبلان در مرکز شهر و در کنار بقعه شیخ صفی قرار دارد. همین موضوع یک مزیت عالی برای این هتل به حساب می‌آید. به این ترتیب شما می‌توانید با دسترسی ساده به وسایل نقلیه عمومی، خودتان را به جاهای دیدنی مختلف شهر برسانید. همچنین باید بدانید از این هتل امکان دسترسی به جاهای دیدنی اردبیل به‌صورت پیاده نیز وجود دارد. هتل سبلان با 28 اتاق از مسافران خود پذیرایی می‌کند و دارای سه ستاره است.

آدرس: اردبیل، چهارراه امام، خیابان شیخ صفی
  • هتل سارای اردبیل

هتل سارای یکی از شیک ترین هتل های اردبیل به حساب می‌آید. این هتل در سال 1398 افتتاح شده است. هتل سارای در یک ساختمان هشت‌طبقه قرار دارد و با 92 واحد اقامتی از مسافران خود پذیرایی می‌کند. هتل سارای را در کنار دریاچه شورابیل و یکی از بهترین مناطق اردبیل بنا کرده‌اند. واحدهای اقامتی که در طبقات بالایی قرار دارند، چشم‌اندازی خیره‌کننده از دریاچه شورابیل را به مسافران هدیه می‌دهند. پرسنل این هتل همگی آموزش‌دیده هستند و خدماتی عالی و محترمانه را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. واحد‌های اقامتی این هتل دو، سه، چهار و پنج‌تخته هستند. پس می‌توانید به تناسب تعداد همراهان خود، بهترین واحد اقامتی را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این هتل یکی از بزرگترین هتل های اردبیل نیز به حساب می‌آید و در اکثر مواقع می‌توانید در آن اتاق خالی پیدا کنید.

آدرس: اردبیل، نبش میدان پلیس، روبروی شورابیل
  • مهمان پذیر پاییز اردبیل

عکس مهمان پذیر پاییز اردبیل

مهمان پذیر پاییز اردبیل یکی از ارزان ترین هتل های اردبیل است. این مهمان‌پذیر در خیابان 30متری و جنب بازار تختی قرار دارد. در نزدیکی این مهمان‌پذیر جای پارک خودرو به‌ندرت پیدا می‌شود. البته اگر اقدام به خرید بلیط اتوبوس اردبیل کرده‌اید و با وسایل نقلیه عمومی شهر را می‌گردید، دیگر لازم نیست نگران این مسئله باشید. این مجموعه حداقل امکانات را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و فضای نسبتاً کوچکی دارد. همچنین خدماتی در حد یک مهمان‌پذیر معمولی را به مسافران خود ارائه می‌دهد.

آدرس: اردبیل، خیابان سی متری، جنب بازار تختی
  • هتل شیخ صفی اردبیل

هتل شیخ صفی را می‌توان ارزان ترین هتل اردبیل دانست. این هتل یک ستاره و کاملاً اقتصادی است. هتل شیخ صفی در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. همان طور که انتظار دارید و از نام این هتل مشخص است، فاصله کمی تا مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی دارد. همچنین با ماشین در عرض هفت دقیقه می‌توانید از هتل خودتان را به بازار بزرگ اردبیل برسانید. این هتل با وجود آنکه یک ستاره است؛ اما امکان استفاده از پارکینگ را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همین موضوع آن را به یکی از بهترین هتل‌های ارزان اردبیل تبدیل می‌کند.

آدرس: اردبیل، ميدان شریعتی، خیابان نايبی

بهترین هتل های سرعین

سرعین یکی از معروف‌ترین شهرهای استان اردبیل است. همه ما چشمه‌های آبگرم سرعین را می‌شناسیم. بسیاری از مسافران برای درمان دردهای استخوانی و عضلانی عازم سرعین می‌شوند. به همین خاطر در شهر سرعین نیز هتل‌های متعددی وجود دارد. در این بخش قصد داریم تا بهترین هتل های سرعین را به شما معرفی کنیم.

  • هتل رویال پارک سرعین

هتل رویال پارک یکی از بهترین هتل های اردبیل در سرعین است. اگر برای استفاده از چشمه‌های آبگرم سرعین عازم این شهر هستید، می‌توانید اقامتی آرامش‌بخش و دل‌پذیر را در این هتل تجربه کنید. هتل رویال پارک یکی از لوکس ترین هتل های سرعین به حساب می‌آید. این هتل چهارستاره در سال 1397 فعالیت خود را آغاز کرده است. به همین خاطر ظاهری مدرن و امروزی و همچنین وسایلی کاملاً نو و سالم دارد. این هتل تازه‌تأسیس چهارطبقه، با 22 اتاق و سوئیت از مسافران خود پذیرایی می‌کند. نکته جالب اینجاست که هتل رویال پارک سرعین موفق به عضویت در اتحادیه Spa Water اروپا شده است. در سوئیت‌های VIP این هتل، حوضچه‌های آبگرم اختصاصی وجود دارد. البته برای اقامت در این سوئیت‌ها، باید هزینه بسیاری را پرداخت کنید.

آدرس: سرعین، خیابان دارایی، روبروی هتل لاله
  • هتل اترک سرعین

هتل آپارتمان اترک یکی از معروف ترین هتل های اردبیل است. این هتل نیز در سرعین قرار دارد. همان طور که می‌دانید، مسافران برای استفاده از آبگرم سرعین عازم این شهر می‌شوند. از‌این‌رو هتل‌های متعددی در سرعین به چشم می‌خورند. هتل آپارتمان اترک یک هتل سه‌ستاره است. این هتل در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد. هتل اترک در یک ساختمان هفت‌طبقه قرار دارد که در شمالی‌ترین بخش سرعین واقع شده است. به همین خاطر چشم‌اندازی زیبا به منطقه جنگلی گنزق را به مسافران خود هدیه می‌دهد. هتل اترک را یک بار به‌صورت کامل در سال 1396 بازسازی کردند. به همین خاطر فضای داخلی اتاق‌ها ظاهری نو و تمیز دارند. لازم به ذکر است که این هتل دارای امکانات کامل آب‌درمانی بوده و به همین منظور در اکثر مواقع شلوغ است.

آدرس: سرعین، خیابان چالدران، مجتمع هتل آپارتمان و آب درمانی اترک
  • هتل آپارتمان خیام سرعین

هتل آپارتمان خیام یکی از محبوب ترین هتل های اردبیل است. این هتل در یکی از خیابان‌های فرعی و دنج سرعین قرار دارد. به‌لطف موقعیت قرارگیری خاص این هتل، مسافران از آرامش کامل بهره‌مند خواهند شد. هتل آپارتمان خیام سرعین دارای 25 واحد اقامتی است. واحدهای اقامتی این هتل فضای کافی را در اختیار مسافرانی که به‌صورت گروهی و خانوادگی سفر می‌کنند قرار می‌دهد. سالیان سال است که این هتل فعالیت خود را آغاز کرده و یک بار در سال 1394 به‌صورت کامل بازسازی شده است. طی این بازسازی، تمامی وسایل هتل را تعویض کردند. به همین خاطر هتل خیام دارای ظاهری نو، مدرن و تمیز است. لازم به ذکر است که در تمامی اتاق‌ها امکان دسترسی به آب معدنی به‌صورت لوله‌کشی وجود دارد.

آدرس: سرعین، خیابان ژنرال، خیابان 12متری، پلاک 803
  • هتل ارشاد سرعین

هتل ارشاد یکی از لوکس ترین هتل های اردبیل است. این هتل نیز در سرعین و خیابان ولیعصر قرار دارد. ارشاد یک هتل چهارستاره بسیار شیک و امروزی است. شاید از نظر ظاهری تصور کنید که فقط چند سال از عمر این هتل می‌گذرد؛ اما باید بدانید که هتل ارشاد سرعین فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده و یک بار در سال 1396 به‌صورت کامل بازسازی شده است. این هتل شش‌طبقه و 56 اتاق و سوئیت دارد. تمامی اتاق‌ها دارای امکانات رفاهی و خدماتی کامل هستند. در برخی از واحد‌ها نیز امکانات آب‌درمانی همراه با تجهیزات مدرن و امروزی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. دسترسی ساده از این هتل به مراکز تجاری، تفریحی و آب‌درمانی سرعین را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایای هتل ارشاد دانست.

آدرس: سرعین، خیابان ولیعصر، جنب آب درمانی
  • هتل لاله سرعین

هتل لاله یکی از بهترین هتل های سرعین به حساب می‌آید. این هتل رو‌به‌روی مرکز آب‌درمانی سبلان قرار دارد که این یک مزیت عالی برای هتل‌های سرعین است. هتل لاله جزو بزرگترین هتل های سرعین به شمار می‌آید. قدمت این هتل به اواخر دهه 70 و سال 1379 باز می‌گردد. بد نیست بدانید که هتل لاله سرعین یکی از شعب هتل‌های بین‌المللی لاله است و بهترین امکانات را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این هتل یک بار در سال 1394 به‌جهت ارتقاء خدمات بازسازی شده است؛ به همین خاطر ظاهری امروزی و بسیار نو دارد. در این هتل بهترین تجهیزات و مدرن‌ترین امکانات در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. همچنین برخی از واحدهای اقامتی آن مجهز به تجهیزات آب‌درمانی هستند.

آدرس: سرعین، خیابان دانش، مقابل آب درمانی سبلان
  • هتل رضوان سرعین

هتل رضوان یکی دیگر از هتل های معروف سرعین است. این هتل پنج‌طبقه با 78 اتاق میزبان مسافران سرعین است. هتل رضوان در کنار رشته‌کوه سبلان قرار دارد. در صورتی که داخل واحد‌های اقامتی طبقه پنجم این هتل اقامت داشته باشید، می‌توانید از مناظر زیبای کوهستانی سبلان نیز لذت ببرید. هتل رضوان یک بار در سال 1395 به‌جهت ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی بازسازی شده است. به همین خاطر حتی وسایل آن ظاهری امروزی و نو دارند. در صورت اقامت در هتل رضوان، دسترسی مناسبی به جاهای دیدنی سرعین و همچنین مراکز آب‌درمانی خواهید داشت. لازم به ذکر است که امکان استفاده از پارکینگ مجموعه با ظرفیت محدود نیز برای مسافران وجود دارد.

آدرس: سرعین، میدان دانش، خیابان بعثت
  • هتل بوستان سرعین

هتل بوستان جزو هتل های لوکس سرعین است. این هتل هشت‌طبقه در مرکز شهر قرار دارد. افتتاح این هتل به سال 1389 بازمی‌گردد. البته در جهت بهبود سطح کیفی خدمات، یک بار در سال 1396 آن را به‌صورت کامل بازسازی کرده‌اند. تراس‌های بزرگ با چشم‌انداز زیبا به‌سمت شهر، مزیت اصلی هتل بوستان سرعین به حساب می‌آید. در طبقات بالایی هتل، مسافران می‌توانند از چشم‌انداز بی‌نظیر شهر لذت ببرند. این هتل با 50 واحد اقامتی و سوئیت از مسافران خود پذیرایی می‌کند. فاصله کم این هتل تا مراکز آب‌درمانی سرعین یکی دیگر از مزایای آن به شمار می‌آید. همچنین این هتل رستوران اختصاصی دارد که اکثر مسافران از کیفیت آن راضی هستند.

آدرس: سرعین، خیابان دانش، خیابان معلم شرقی، پلاک ۱
  • هتل آپارتمان پدرام سرعین

هتل آپارتمان پدرام سرعین را می‌توان یکی از بهترین هتل های اردبیل و سرعین دانست. این هتل آپارتمان فعالیت خود را در سال 1393 آغاز کرده است و دارای ده طبقه و 46 واحد اقامتی است. ظاهر ساختمان و فضاسازی آن کاملاً امروزی است و مسافران از حضور در آن لذت می‌برند. تمامی تجهیزات این هتل، جدید و کاملاً تمیز هستند. نظافت در این هتل حرف اول را می‌زند و پرسنل عملکردی عالی دارند. این هتل در مناطق کوهستانی واقع شده است و چشم‌اندازی زیبا را به مسافران خود هدیه می‌دهد. پس بهتر است در صورت امکان در واحدهای طبقات بالایی اقامت داشته باشید تا از زیبایی مناظر لذت برید. این مجموعه انواع امکانات از جمله استخر، رستوران، سفره‌خانه سنتی و کافه را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. همچنین هتل پدرام فاصله کمی تا مرکز آب‌درمانی سرعین و پیست اسکی آلوارس اردبیل دارد.

آدرس: سرعین، خیابان دارایی
  • هتل اورانوس اردبیل

هتل اورانوس را باید یک هتل سه‌ستاره میان‌رده در سرعین دانست. این هتل با 24 واحد اقامتی از مسافران سرعین میزبانی می‌کند. هتل دارای رستوران اختصاصی، کافی‌شاپ و البته پارکینگ است. وجود پارکینگ باعث می‌شود تا این هتل یکی از محبوب‌ترین هتل‌های سرعین باشد. در هر اتاق حداقل امکانات رفاهی و خدماتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. همچنین تمامی اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام شخصی هستند.

آدرس: سرعین، میدان امام
  • هتل قهوه سویی سرعین

عکس هتل قهوه سویی سرعین

هتل آپارتمان و مجتمع آب‌درمانی سویی یکی از بزرگترین هتل های سرعین است. این هتل پنج‌طبقه در سال 1393 افتتاح شده است و یک بار آن را در سال 1396 در جهت بهبود کیفیت خدمات، به‌صورت کامل بازسازی کرده‌اند. این هتل مجموعاً با 29 واحد اقامتی از مسافران سرعین میزبانی می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای هتل قهوه سویی، وجود دو مرکز تخصصی آب‌درمانی ویژه آقایان و بانوان در داخل ساختمان هتل است. به این ترتیب آقایان و بانوان در هر زمان می‌توانند فقط با بیرون‌آمدن از اتاق خود، از مرکز آب‌درمانی سرعین استفاده کنند. همچنین این هتل فاصله کمی تا سایر مراکز آب‌درمانی سرعین دارد. لازم به ذکر است هتل قهوه سویی سرعین یکی از بهترین رستوران‌های سرعین نیز به حساب می‌آید. پس با اقامت در این هتل لازم نیست نگران یافتن رستوران مناسب نیز باشید.

آدرس: سرعین، چهارراه قهوه سویی
  • هتل صحت سرعین

هتل صحت یکی از ارزان ترین هتل‌های سرعین است. برای اقامت در این هتل دوستاره لازم نیست هزینه گزافی بپردازید. هتل صحت دارای پنج طبقه است و با 18 واحد اقامتی از مسافران خود پذیرایی می‌کند. فاصله کم این هتل تا مراکز آب‌درمانی، یکی از مهم‌ترین مزایای آن به حساب می‌آید. لازم به ذکر است در این هتل پذیرش مهمانان عرب و همچنین آقایان مجرد انجام نمی‌شود. به همین خاطر می‌توان آن را یک هتل خانوادگی بسیار عالی و مقرون‌به‌صرفه دانست. این هتل فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده است و ظاهری نسبتاً امروزی و جدید دارد.

آدرس: سرعین، خیابان دانش، خیابان تختی

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره لیست بهترین هتل های اردبیل چیست؟ آیا تاکنون به شمال غرب ایران سفر کرده‌اید؟ به نظرتان زیباترین شهر استان اردبیل کدام است؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

هتل پدرام یکی از بهترین هتل آپارتمان های سرعین است.

هتل سارای بزرگترین هتل اردبیل است.

هتل سارای و هتل سبلان جزو گران ترین هتل های اردبیل هستند.

هتل سارای، هتل سبلان و شورابیل جزو بهترین هتل های اردبیل هستند.

مهمانسرای ایده آل با 10 اتاق کوچک‌ترین هتل اردبیل است.

هتل نگین و هتل مهدی جزو ارزان ترین هتل های اردبیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.