مراکز خرید یاسوج | از بازارهای قدیمی تا پاساژهای لوکس

0

شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، بهشت علاقه‌مندان به طبیعت و طبیعت‌گردی است. در یاسوج، همه‌چیز برای سیاحت و خوش‌گذرانی در طبیعت برایتان آماده شده است. از کوه‌نوردی و اسکی در کوهستان‌ها گرفته تا گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی یاسوج و آبشارهای بکر آن. نوبتی هم که باشد، می‌رسیم به بخش جذاب بازارگردی. اول از همه باید بدانید که در سفر یاسوج، دست خالی به شهرتان برنمی‌گردید. صنایع دستی و سوغات یاسوج، در کل ایران شهرت دارد. همچنین از مهم‌ترین صنایع دستی این شهر می‌توان به گبه‌های رنگارنگ، انواع قالی و قالیچه، گلیم، خورجین، آینه‌دان، سیاه‌چادر و جاقرآنی اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها یادآور فرهنگ و آداب و رسوم مردمان منطقه جنوب غرب ایران است. حال ممکن است بپرسید که این همه سوغاتی متنوع را از کجا باید تهیه کرد. با مطالعه این مقاله، ضمن معرفی مهم‌ترین مراکز خرید یاسوج، جواب این سؤال برای شما روشن می‌شود.

مرکز تجاری اطلس یاسوج | پاساژ گردی یا تفریح؟

تصویری از مرکز تجاری اطلس،مراکز خرید سوغات یاسوج

مرکز خرید اطلس یاسوج، از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز تجاری در کل کشور و از محبوب‌ترین مراکز خرید یاسوج است. هر مغازه‌ای که فکرش را بکنید در این مرکز خرید پیدا می‌شود. این مجتمع تجاری با 5هزار متر مربع زیربنا، در 5 طبقه ساخته شده است. قدم‌زدن در طبقات مختلف این پاساژ و بازدید از ویترین پرزرق‌وبرق مغازه‌ها، بسیار لذت‌بخش بوده و میل شما به خرید را تشدید می‌کند. مرکز تجاری اطلس فقط جایی برای خریدکردن نیست؛ بلکه در این مجموعه علاوه بر خرید می‌توانید با گشت‌و‌گذار در شهربازی و مراکز تفریحی آن، روزی خاطره‌انگیز را در کنار خانواده یا دوستانتان سپری کنید. همچنین اگر در این بین، احساس گرسنگی کردید و خواستید خستگی خرید را از تن خود بیرون کنید، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این مجموعه، جای مناسبی برای تجدید قوا و صرف یک وعده غذایی خوشمزه خواهد بود. 

آدرس: یاسوج، خیابان مطهری، نبش میدان ساعت.

بازار جمعه شرف آباد یاسوج | آمیزه‌ای از رنگ و عطر

جمعه بازار شرف آباد، یکی از معروف‌ترین مراکز خرید سوغات یاسوج است. این بازارچه سنتی با بیش از هزار واحد صنفی، حدود 13 سال است که به‌صورت هفتگی دایر می‌شود. این بازارچه معروف، پر است از سوغاتی‌های خوشمزه و صنایع دستی زیبای یاسوج. بعید است کسی در راسته سوغاتی‌های خوراکی این بازار قدم بزند و دست خالی از بازار خارج شود. بوی نان محلی و عطر دل‌نشین سبزی‌های معطر، هوش از سر شما می‌برد. غرفه‌های عسل و روغن محلی هم که همیشه غلغله است و برای خرید از آن‌ها باید در صف‌های طولانی منتظر بمانید. خوب است بدانید که اخیراً بنای این بازار به‌دلیل سقف‌های پلاستیکی و سازه‌های آلومینیومی، دچار مشکلاتی شده و قرار است که موقعیت جغرافیایی آن به مکان دیگری تغییر پیدا کند. 

آدرس: یاسوج، روستای شرف آباد.

مجتمع تجاری طوس | تجربه خریدی آسان 

مرکز خرید طوس واقع در خیابان شهید مطهری، از دیگر مراکز خرید مهم و بسیار پرطرف‌دار در شهر یاسوج است. خوب است بدانید که ساعت کاری این مجتمع از 9 صبح تا 12 شب بوده و برخی مغازه‌ها نیز تا قبل از ساعت 10 شب تعطیل می‌شوند. برای اینکه بتوانید از همه مغازه‌های پاساژ دیدن کنید، سعی کنید خرید خود را به ساعات پایانی شب موکول نکنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید به‌راحتی به مجتمع تجاری طوس دسترسی داشته باشید، برای اقامت خود از هتل های یاسوج واقع در این خیابان استفاده کنید. حال که قرار است به یاسوج سفر کنید، حواستان باشد که در سفر به یاسوج، قرار است تجربه‌های بسیار هیجان‌انگیز و متنوعی در انتظارتان باشد؛ پس همین حالا نسبت به خرید بلیط هواپیما یاسوج اقدام کرده و راهی سفر شوید.

آدرس: یاسوج، خیابان مطهری، خیابان فردوسی، بین هجرت 1 و 2.

پاساژ ملت | ارزان و در عین حال باکیفیت

پاساژ ملت،ارزان و در عین حال باکیفیت در مراکز خرید سوغات یاسوج

به نظر شما در زمان خریدکردن، مهم‌ترین فاکتوری که باعث جذب مشتری می‌شود، چیست؟ درست حدس زدید! قیمت کالا. اگر به‌دنبال خریدی مقرون‌به‌صرفه در شهر یاسوج هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به پاساژ ملت بزنید. قیمت‌های استثنایی اجناس در پاساژ ملت، این مرکز خرید را به یکی از پرفروش‌ترین مراکز خرید یاسوج تبدیل کرده است. از بین پاسا‌ژهای یاسوج، این پاساژ در بین اهالی بومی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و توانسته اجناس باکیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد. کافی است قیمت چندتا از کالاهای این پاساژ را با دیگر مراکز خرید مقایسه کنید تا متوجه این اختلاف قیمت در اجناس مختلف آن بشوید. اگر قصد دارید برای خرید به پاساژ ملت بروید، حواستان باشد که رأس ساعت 10 شب، پاساژ تعطیل می‌شود. 

آدرس: یاسوج، خیابان طالقانی. 

پاساژ امید | پاساژی قدیمی در دل محله‌ای زیبا

پاساژ امید یکی از مراکز خرید یاسوج

در مجاورت مجموعه ورزشی تختی، یکی از پاساژهای محلی شهر یاسوج قرار دارد. پاساژ امید که به فروش لوازم ورزشی شهرت دارد، یکی از مراکز خرید بسیار قدیمی در این شهر است. در این پاساژ علاوه بر لوازم ورزشی، مغازه‌های پارچه‌فروشی متعددی وجود دارد. همچنین بخشی از این پاساژ نیز به مغازه‌ خوراکی‌های سنتی اختصاص دارد. پس اگر به شهر یاسوج سفر کردید و گذرتان به میدان هفت تیر افتاد، گشتن در پاساژ امید را از دست ندهید. همچنین اگر هوس خوردن غذاهای محلی یاسوج به سرتان زد، درنگ نکنید. بعد از یک خرید طولانی، هیچ‌چیز به‌اندازه صرف یک وعده غذایی خوشمزه، خستگی را از تنتان بیرون نمی‌کند. از‌این‌رو توصیه می‌کنیم حتماً به رستوران های یاسوج در راسته میدان هفت تیر سر بزنید و از عطر و طعم بی‌نظیر غذاهای محلی این شهر لذت ببرید. قبلاً در راهنمای سفر یاسوج، اسم‌ورسم غذاهای محلی یاسوج را مفصل توضیح داده‌ایم.

آدرس: یاسوج، میدان هفت تیر.

مرکز خرید گیلاس | از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

مرکز خرید گیلاس،از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در پایاژ های یاسوج

اگر بخواهیم لیستی از کامل‌ترین مراکز خرید یاسوج را به شما معرفی کنیم، بی‌شک مرکز خرید گیلاس می‌تواند در صدر این لیست قرار داشته باشد. هرآنچه که شما برای خرید عید احتیاج دارید، در این مرکز خرید پیدا می‌شود. از مغازه‌های بدلیجات و لوازم آرایشی گرفته تا بوتیک‌های پوشاک اسپرت و مجلسی. بخش دیگری از این مرکز خرید نیز به لوازم منزل و ظروف نقره‌کاری اختصاص دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند. خوب است بدانید که یکی از نقاط قوت مرکز خرید گیلاس، جای پارک بسیار آسان آن است و دیگر لازم نیست مسافت طولانی برای پارک کردن ماشینتان طی کنید. 

آدرس: یاسوج، خیابان طالقانی، روبه‌روی بانک ملت مرکزی، فروشگاه گیلاس.

در مقاله‌ای که خواندید، سعی کردیم شما را با تعدادی از اصلی‌ترین مراکز خرید یاسوج آشنا کنیم. اگر تصمیم گرفته‌اید این شهر لرنشین را به‌عنوان مقصد خود برای سفر انتخاب کنید، حتماً سری به فروشگاه‌ها و بازارچه‌های سنتی این شهر بزنید و چمدان‌های خود را با خوراکی‌های خوشمزه و صنایع دستی یاسوج پر کنید. در پایان، سراپا گوش هستیم تا خاطرات و تجربیات شما از خرید در بازارهای یاسوج را در بخش نظرات ره بال آسمان بخوانیم.

مرکز تجاری اطلس یاسوج که در 5 طبقه بنا شده است، یکی از شیک‌ترین پاساژهای این شهر بوده که اجناس لوکس آن از پشت ویترین‌های خوش‌آب ورنگ، چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره می‌کند.

از بهترین مراکز خرید یاسوج برای خرید سوغات این شهر می‌توان به بازار جمعه شرف آباد و مرکز خرید گیلاس اشاره کرد.

تنوع بی‌نظیر اجناس، معماری زیبا و مجهز بودن به شهربازی و رستوران و کافی‌شاپ، از دلایلی است که این مرکز خرید را در بین گردشگران محبوب کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.