جاهای دیدنی یاسوج | سرزمینی به رنگ زمرد

0

یاسوج جزو آن دسته از شهرهای ایران است که برای گشت‌و‌گذار در آن باید چندین ماه وقت صرف کرد. هر گوشه از یاسوج شما را به شکلی خاص شگفت‌زده می‌کند. این شهر به رنگ زمرد است و وقتی که از نقشه هوایی به آن نگاه کنید، انگار که جوهری سبز رنگ روی نقشه ریخته است. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و با حضور در طبیعت احساس آرامش می‌کنید، اگر وقتی بوی درخت و نم باران به مشامتان می‌خورد از خود بی‌خود می‌شوید، ساک و چمدان‌هایتان را ببندید و پس از خرید بلیط هواپیما یاسوج، در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی یاسوج را بهتر بشناسید.

پیست اسکی کاکان یا پیست دنا یاسوج

پیست اسکی کاکان که با نام پیست دنا نیز شناخته می‌شود، جزو محبوب ترین جاهای دیدنی یاسوج در زمستان محسوب می‌شود. این پیست اسکی در دامنه رشته‌کوه‌های زاگرس و شرق قله معروف دنا در ارتفاع 2،600متری از سطح دریا واقع شده است. برای دسترسی به این پیست زیبا، باید خودتان را به 18کیلومتری شهر یاسوج و 7کیلومتری دهستان کاکان که به روستای عباس علیخانی نیز شهرت دارد برسانید. پیست اسکی کاکان در فصل زمستان، مخصوصاً در ایام آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود. برای تفریح در پیست اسکی کاکان نیازی نیست که حتماً اسکی‌سواری بلد باشید. می‌توانید حتی در محوطه بیرونی پیست برف‌بازی کنید و از روی شیب یخ‌زده به‌سمت پایین سر بخورید!

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، ۱۸کیلومتری شهر یاسوج، ۷کیلومتری دهستان کاکان

تنگ تامرادی یاسوج

استان کهگیلویه و بویراحمد در هر بخش از خاک خود، شما را به شکل خاصی شگفت‌زده می‌کند. تنگه تامرادی را می‌توان جزو زیباترین جاهای دیدنی یاسوج قرار داد. این تنگه زیبا در 45کیلومتری یاسوج و در جاده‌ای با نام جاده سپیدار قرار دارد. دسترسی به این تنگه در فصل زمستان بسیار دشوار خواهد بود و جاده منتهی به تنگه کیفیت چندانی ندارد. با این حال پیش از شروع مسیر، به تصاویر بالا نگاهی بیندازید.

این تنگه را می‌توان تکه‌ای از بهشت روی زمین دانست. واقعاً چطور می‌توان تصویری زیباتر از این منطقه را برای مردم یاسوج از بهشت به تصویر کشید؟ برای دسترسی به این تنگه، از میان جنگل‌های بلوط عبور خواهید کرد و در نهایت به تنگه‌ای سرسبز و زیبا خواهید رسید. در طول راه با چندین و چند آبشار و چشمه مختلف مواجه خواهید شد. طبیعت منطقه بسیار بکر است و اکسیژن خالص را می‌توانید استشمام کنید. بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از این تنگ محسوب می‌شود.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، 45کیلومتری یاسوج، جاده سپیدار

روستای کریک یاسوج

روستای کریک جزو جاهای دیدنی یاسوج است که در مجموعه دهکده توریستی سی سخت قرار دارد. این روستا در 15کیلومتری جنوب‌غرب سی‌سخت و 25کیلومتری شهر زیبای یاسوج جا خوش کرده است. از دل این روستا، رودی خروشان عبور می‌کند که مایه آبادانی این روستا و ده‌ها آبادی دیگر است. به لطف خاک حاصلخیز و منابع آب کافی، باغات میوه فراوان و پربار و مخصوص تاکستان‌های بسیاری در این روستا وجود دارند. روستای کریک در میان دره‌ای باصفا قرار گرفته است. به همین خاطر تمام روستا شیب بسیار تندی دارد و این شیب مردم را وادار کرده تا خانه‌های خود را همانند ماسوله به سبک پلکانی احداث کنند. مدتی است که این روستا در بین گردشگران به شهرت رسیده و به همین خاطر شاهد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در آن هستیم. بازدید از روستای کریک در فصل بهار و تابستان بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، 15کیلومتری جنوب‌غرب سی‌سخت و 25کیلومتری یاسوج، روستای کریک

پارک ساحلی یاسوج

پارک ساحلی جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی یاسوج است. این پارک در داخل بافت شهری و کنار رودخانه قرار دارد. بسیاری از رستوران های یاسوج نیز در کنار همین پارک واقع شده‌اند. پارک ساحلی در بین مردم محلی و بومی یاسوج نیز شهرت بسیاری دارد. مردم کنار اعضای خانواده خود برای تفریح و وقت‌گذرانی به این پارک می‌آیند. پارک ساحلی یاسوج فضایی خانوادگی و امن دارد و برای پیک‌نیک کنار اعضای خانواده جان می‌دهد. قایق‌های پدالی نیز مهم‌ترین بخش پارک است. اصلاً همه کیف این پارک، گرفتن یک قایق پدالی و رفتن به داخل رودخانه است. البته باید بدانید که تعداد قایق‌های محدود هستند و بسیاری از افراد مثل شما دوست دارند سوار آن‌ها شوند. پس باید کمی منتظر بمانید تا نوبتتان بشود!

آدرس: یاسوج، پارک ساحلی

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج جزو آن آبشارهایی است که از دیدن آن سیر نمی‌شود. اصلاً وقتی که به کنار این آبشار می‌روید و آرامش آن را می‌بینید، می‌خواهید همان جا خانه بسازید و باقی عمرتان را آنجا باشید. شاید فکر کنید که کمی اغراق می‌کنیم؛ اما تا خودتان این آبشار را نبینید باور نمی‌کنید. آبشار یاسوج آبشار بزرگ و عریض با قدرت فراوان نیست! بلکه این آبشار یک آبشار آرام است که به‌آرامی از روی شیب زمین به پایین می‌آید. وقتی از دور به منظره آبشار نگاه می‌کنید، به یاد دامن لباس عروسی می‌افتید که از بالا به‌سمت پایین آویزان شده است. این آبشار عطر خوشی دارد و با آرامش خود، محیط را زیباتر می‌کند. دورتادور این آبشار نیز به یمن وجود آن، سرسبز و زیبا شده‌اند. این آبشار در فصل بهار و تابستان بسیار زیبا و تماشایی می‌شود؛ اما قول می‌دهیم که اگر منظره پاییزی آن را ببینید، عاشقش می‌شوید.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲کيلومتری مرکز شهر یاسوج

دشت رواق یاسوج

دشت رواق که به دشت راق نیز معروف است، اصلاً نیازی به توضیح ندارد. می‌گویید چرا؟ خب اگر ما بخواهیم از زیبایی این دشت بگوییم، حتماً با خودتان می‌گویید که حتماً اغراق می‌کنیم! حال که اصرار دارید درباره این دشت بیشتر برایتان بگوییم، ابتدا نگاهی به تصویر بالا بیندازید. آیا شما هم مثل ما از دیدن آن سیر نمی‌شوید؟ واقعاً که حق دارید. این دشت جزو زیباترین جاهای دیدنی یاسوج است. در فصل بهار شکوفه‌های زرد رنگ از هر کجای دشت سر بیرون می‌آورند. ترکیب این دشت با آسمان آبی و البته حیوانات زیبا غوغا به پا می‌کند. این دشت تا چشم کار می‌کند سرسبزی و زیبایی را شما و چشمانتان هدیه می‌دهد. بهتر است حتماً بهار و تابستان را برای بازدید از آن انتخاب کنید تا اوج زیبایی خودش را به شما نشان دهد.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، روستای رواق

غار ده شیخ یاسوج

غار ده شیخ جزو رازآلودترین و اسرارآمیزترین غارهای دنیا به حساب می‌آید. پس باید آن را جزو عجیب‌ترین جاهای دیدنی یاسوج نیز قرار داد. بر اساس نظر کارشناسان، این غار بیش از 135میلیون سال قدمت دارد. واقعاً به زبان آوردن 135میلیون سال شاید ساده باشد؛ اما تصور کنید که چه دورانی را این غار به خود دیده است. غار ده شیخ یک غار کاملاً آهکی است. از میان این غار آب عبور می‌کند. شگفت‌انگیز‌ترین بخش غار ده شیخ، سرمای درون آن در اوج گرمای تابستان است. بد نیست بدانید که اسرار بسیاری در این غار هست که هنوز کشف نشده و هنوز هم تحقیقات بسیاری روی آن انجام می‌دهند. بخش‌های بسیاری از غار ده شیخ ناشناخته باقی مانده و شاید در آینده نزدیک راز آن‌ها نیز برملا شود. از زیبایی و بزرگی این غار فقط همین بس که آن را با نام غار علیصدر 2 نیز می‌شناسند.

آدرس: استان کهگیلویه و بویر احمد، ۳۵کیلومتری شهر سی‌سخت، ۲کیلومتری روستای ده‌ شیخ

تنگ مهریان یاسوج

تنگ مهریان که بسیاری به اشتباه آن را تنگ مهربان نیز می‌شناسند جزو بهترین جاهای دیدنی یاسوج در زمستان محسوب می‌شود. شاید در فصل بهار و تابستان از این تنگ دیدن کرده باشید و با خودتان بگویید که چرا این تنگ در زمستان دیدنی است!؟ همین طوری هم در فصل تابستان هنگام غروب هوا سرد می‌شود! خب حق دارید، این تنگ در ارتفاعات واقع شده است و به همین خاطر هوای سردی دارد. همین شرایط آب‌وهوایی خاص آن باعث شده تا در فصل زمستان به تکه‌ای یخ بزرگ تبدیل شود که برای اسکی و برف‌بازی جان می‌دهد. اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، تنگ مهریان بهترین مکان دیدنی در فصل زمستان خواهد بود.

آدرس: استان کهگیلویه و بویر احمد، 5کیلومتری مسیر یاسوج به اقلید

چشمه میشی یاسوج

با تماشای جاهای دیدنی یاسوج قطعاً به این منطقه حسدوی می‌کنید. انگار که پروردگار هنگام تقسیم نعمات الهی، کمی پارتی‌بازی کرده است و بدون اینکه کسی متوجه شود، هرچه زیبایی بوده را به یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد داده است! چشمه میشی که به چشمه بشو شهرت دارد، پرآب‌ترین و خنک‌ترین چشمه زاگرس است. آخ که در تابستان نوشیدن آب این چشمه چقدر صفا می‌دهد و جگرتان را خنک می‌کند. از این آب هم برای مصارف شرب و هم مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند. اگر مسیر رودی که تشکیل می‌دهد را پی بگیرید، به سرچشمه آن خواهید رسید. البته برای پیمودن این مسیر باید کمی طاقت پیاده‌روی سخت را داشته باشید.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان دنا، حدود ۵کیلومتری سی سخت

گورستان لما یاسوج

گورستان لما را می‌توان به‌نوعی جزو قدیمی‌ترین جاهای دیدنی یاسوج دانست. این گورستان حدود 3،500 سال قدمت دارد و در 40کیلومتری محور اصلی یاسوج – اصفهان و در منطقه چال شاهین و شهرستان شاهین واقع شده است. جالب اینجاست که در سال 1379 هجری شمسی، حین عملیات راهسازی، به‌صورت کاملاً اتفاقی این گورستان را کشف کردند. تا کنون بیش از 400 اثر تاریخی از این گورستان پیدا شده است. برخی آثار به هزاراه اول پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و حدود 3،500 سال قدمت دارند. دیواره‌های گور به‌صورت سنگ‌چین بوده‌اند که بخش عمده آن‌ها از بین رفته است. در حال حاضر بخشی از گورها را بازسازی کرده‌اند تا علاقه‌مندان به آثار تاریخی بتوانند از آن‌ها دیدن کنند.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان دنا، 40کیلومتری محور اصلی یاسوج – اصفهان، چال شاهین

دره المون یاسوج

دره المون جزو خاص ترین جاهای دیدنی یاسوج است. این دره مجموعه کاملی از جاذبه‌های طبیعی و تماشایی یاسوج و غرب ایران را در خود دارد. دره المون دره‌ای سرسبز است که در 50کیلومتری جاده یاسوج – نورآباد قرار دارد. آبشار، رودخانه، مناظر سرسبز و پوشش گیاهی بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد در این دره انتظارتان را می‌کشد. از میان این دره رودخانه‌ای پرجوش‌وخروش عبور می‌کند تا زیبایی آن را دوچندان کند. دسترسی به این دره زیبا کمی دشوار است. خب هرکه طاووس خواهد باید جور هندوستان را هم بکشد. برای دسترسی به این دره زیبا باید خودتان به جاده یاسوج – نورآباد برسانید و حدود 50کیلومتر پیش بروید. بعد از روستاهای چهارطاق، دشت و امیر ایوب عبور می‌کنید. عمده این مسیر خاکی است و عبور از آن دشوار خواهد بود. پس بهتر است در فصل تابستان به این دره بروید که حداقل جاده گل و لای نداشته باشد.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، جنوب‌شرق یاسوج، 50کیلومتری جاده یاسوج – نورآباد، بعد از روستای امیر ایوب

پارک جنگلی یاسوج

پارک جنگلی یاسوج که به پارک کوهستان هم شهرت دارد، جزو بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی در بخش غربی کشور به حساب می‌آید. این پارک جنگلی دارای حدود هزار هکتار وسعت است. زمانی که خودتان را به بالاترین بخش پارک برسانید، شاهد چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر یاسوج خواهید بود. این پارک جنگلی همان طور که می‌توانید حدس بزنید، در مناطق کوهستانی قرار دارد. پس برای بازدید از بخش‌های مختلف آن باید کمی پیاده‌روی در شیب را به جان بخرید. البته تمامی بخش‌های پارک جاده‌کشی شده است و با ماشین تا بالاترین بخش پارک نیز می‌توانید بروید. این پارک انواع امکانات رفاهی همانند آلاچیق، بوفه و سرویس بهداشتی دارد و دارای فضای خانوادگی و عالی است.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، شمال‌شرق شهر یاسوج

دریاچه کوه گل یاسوج

شاید نام دریاچه کوه گل کمی عجیب باشد. خب بالاخره قرار است یک دریاچه ببینید یا یک کوه را!؟ خب چرا به‌دنبال انتخاب یکی از آن‌ها هستید؟ چرا مثلاً هر دو را در کنار هم نمی‌خواهید؟ مثل آب‌هویج و بستنی! دریاچه کوه گل را می‌توان در زمره زیباترین جاهای دیدنی یاسوج قرار داد. در اصل اگر خودتان را به 8کیلومتری سی‌سخت و ارتفاعات کوه دنا برسانید، شاهد دریاچه‌ای زیبا در دل دامنه کوه خواهید بود. این دریاچه آب شیرین از ذوب برف‌های زمستان به وجود می‌آید. جالب است بدانید که آب این دریاچه در اواخر تابستان کاملاً خشک می‌شود و از اوایل بهار دوباره پر آب خواهد شد. پس بهتر است زمان مناسبی را برای بازدید خود انتخاب کنید تا از تماشای این دریاچه زیبا بی‌نصیب نمانید.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، ۳۲کیلومتری شهر یاسوج، ۸کیلومتری شهر سی سخت

تنگه گنجه ای یاسوج

تنگه گنجه ای با تمام تنگه‌های دیگری که تا کنون در طول عمر خود دیده‌اید تفاوت دارد. در اصل این تنگه آنقدر کوچک نیست که بتوانید دو سمت آن را بدون برگرداندن نگاه خود ببینید. این تنگه وسعت بسیاری دارد و از میان آن رودخانه‌ای زیبا عبور می‌کند. تنگه کنجه‌ای جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی یاسوج و تفرجگاه‌های تابستانه این شهر است. در این تنگه می‌توانید شاهد حضور درختان سرو و بلوط باشید. طبیعت این تنگه هنوز هم بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. حیوانات با خیال آسوده در طبیعت مشغول زندگی هستند. پس اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید چندین و چند پرنده را در کنار سنجاب‌های زیبا داخل درخت‌های بلوط ببینید.

آدرس: استان کهگیلویه و یویراحمد، ۱۳کیلومتری شهر یاسوج، روستای گنجه‌ای

تل خسرو یاسوج

تل خسرو یکی از جاهای دیدنی یاسوج است که قدمت آن به هزاره پنجم پیش از میلاد مسیح، یعنی حدود 7هزار سال پیش باز می‌گردد. مردم محلی این تپه را متعلق به کیخسرو پادشاه کیانی می‌دانند. این تپه در جنوب یاسوج و 5کیلومتری این شهر قرار دارد. تل یا همان تپه خسرو دارای حدود 20 متر ارتفاع است و تا کنون از منطقه باستانی صدها اثر تاریخی مختلف کشف کرده‌اند. خب ما که کاری به آثار تاریخی نداریم. اگر بخواهیم آن‌ها را در موزه می‌بینیم! تل خسرو در فصل بهار پوشیده از شقایق‌های سرخ و لاله‌های رنگارنگ می‌شود. در این فصل اگر از تل خسرو دیدن کنید تازه متوجه زیبایی طبیعت یاسوج خواهید شد.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، روستای تل خسرو

روستای کاکان یاسوج

آیا نام کاکان برایتان آشنا است؟ بگذارید ببینیم که از اول مقاله با ما همراه بوده‌اید یا نه!؟ تقلب هم قبول نیست! اگر از اول با ما همراه بوده باشید، نام کاکان را در ابتدا و بخش پیست کاکان می‌شناسید. کاکان در اصل نام یکی از دهستان‌های یاسوج است. این روستا در 30کیلومتری جنوب‌شرق این شهر و در ارتفاعات  دنا قرار دارد. روستای کاکان از جمله مهم‌ترین روستاهای ییلاقی این شهر به حساب می‌آید. همان طور که انتظار دارید، در فصل زمستان با وجود بارش برف سنگین، گردشگران بسیای برای بازدید از پیست اسکی کاکان، عازم این دهستان می‌شوند.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج دهستان کاکان

موزه یاسوج

به نظرتان می‌شود به یک شهر تاریخی با محوطه‌های باستانی که بیش از 7هزار قدمت دارند سفر کرد و سری به موزه آن شهر نزد؟ قطعاً نه! موزه یاسوج که به موزه مردم شناسی یاسوج شهرت دارد، در یک خانه قدیمی با وسعت 150مترمربع واقع شده است. در این موزه از آثار تاریخی که طی حفاری‌ها کشف شده‌اند یا از قاچاقچیان آثار عتیقه مصادره کرده‌اند نگهداری می‌کنند. بازدید از این موزه به بخش فراموش‌نشدنی سفرتان تبدیل خواهد شد. لازم به ذکر است برخی مراکز خرید یاسوج در نزدیکی همین موزه قرار دارند. پس بعد از بازدید موزه، برای خرید سوغات یاسوج هم می‌توانید به این مراکز خرید سر بزنید.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، ياسوج، گلستان چهار، خیابان گلستان ۴

تل مهره‌ای یاسوج

یاسوج با توجه به شرایط عالی زندگی، از گذشته تا به امروز شاهد تمدن بشری بوده است. در هر گوشه از این شهر زیبا می‌توانیم شاهد سایت‌های تاریخی متعدد باشیم. تل مهره‌ای نیز از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی تاریخی و سایت‌های باستانی این شهر است. شاید بازدید از این سایت تاریخی لذت فروانی نداشته باشد. چون اکثر آثار تاریخی آن را به موزه‌های سراسر کشور انتقال داده‌اند. با این حال طبیعت تل مهره‌ای بسیار زیباست و در فصل بهار زیبایی آن دو چندان می‌شود.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، یک کیلومتری شرق روستای سقاوه

پارک مهرورزی یاسوج

پارک مهرورزی جزو جدیدترین جاهای دیدنی یاسوج است. این پارک را با وسعت 25هکتار در کمتر از 2سال با سرمایه 25میلیارد ریال بنا کردند. پارک مهرورزی در بخش ورودی شهر یاسوج قرار دارد و در کنار رودخانه بشار واقع شده است. در دل این پارک، دریاچه‌ای مصنوعی با وسعت 10هزار مترمربع ایجاد کرده‌اند که با قایق پدالی می‌توانید از آن دیدن کنید. در این پارک زیبا انواع امکانات رفاهی و خدماتی همانند زمین ورزشی، مسیر پیاده‌روی، پیست دوچرخه‌سواری، باغ گیاهان ایرانی و دارویی، پارک ترافیک، پارکینگ در 3 نقطه پارک، فرش موزیکال پیاده‌روی و… استفاده شده است. پارک مهرورزی در بین مردم محلی نیز محبوبیت بسیاری دارد و با بازدید از آن حسابی سرگرمی خواهید شد. با توجه به اینکه این پارک در ورودی شهر قرار دارد، برخی هتل های یاسوج نیز در همین نزدیکی واقع شده‌اند.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، ورودی شهر یاسوج

امامزاده فرج الله یاسوج

امامزاده فرج الله جزو نوادگان امام زین العابدین است. آرامگاه او در بخش شمال‌غربی شهر و در دامنه‌های کوه دنا قرار دارد. آرامگاه امامزاده فرج الله در ساختمانی قدیمی و متروکه قرار دارد. با وجود این برای بسیاری از مردم محلی مقدس است و برای اجابت دعا به آن مراجعه می‌کنند.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، بخش شمال‌غربی دامنه‌های کوه دنا

پارک ولایت یاسوج

پارک ولایت نیز از جمله باصفاترین جاهای دیدنی یاسوج است. این پارک جنب میدان معلم قرار دارد که از میدان‌های معروف و شلوغ یاسوج است. بوستان ولایت تمامی امکانات رفاهی و تفریحی از جمله زمین پیاده‌روی، قایق‌سواری، اجاره دوچرخه، شهربازی کودکان، آبخوری، سرویس‌بهداشتی، بوفه و … را در اختیار مراجعان قرار می‌دهد. این پارک برای وقت‌گذرانی در کنار اعضای خانواده گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید. این پارک آنقدر زیباست که گاهی مردم از شهرهای اطراف با خرید بلیط اتوبوس یاسوج به این شهر می‌آیند تا یک روز را در پارک بگذرانند.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، جنب میدان معلم مرکز اجتماعات و تفرجگاه ولایت

شهر توریستی سی سخت یاسوج

سی‌سخت نام شهری است که در فاصله 35کیلومتری شمال‌غرب یاسوج قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان دنا به حساب می‌آید. در حال حاضر حدود 15هزار نفر از مردم لر زبان در این منطقه زندگی می‌کنند. این شهر شامل شهرستان‌های مختلفی می‌شود که هر کدام از شهرهای آن یک جاذبه گردشگری زیبا به حساب می‌آید. به همین خاطر است که سی‌سخت را به‌عنوان شهر توریستی سی‌سخت می‌شناسند. این شهر برای آرامش گرفتن از طبیعت و دوری از استرس زندگی شهری جان می‌دهد. بهار و تابستان بهترین زمان سفر به شهر توریستی سی‌سخت است. با وجود آنکه سی‌سخت یک شهر مستقل است؛ اما همیشه نام آن در میان راهنمای سفر یاسوج به چشم می‌خورد.

آدرس: استان کهگیلویه و بویراحمد، 35کیلومتری شمال‌غرب یاسوج

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، چقدر از جاهای دیدنی یاسوج را می‌شناختید؟ آیا شما هم ترغیب شدید که در اولین فرصت ممکن سری به این شهر زیبا بزنید؟ اگر تجربه حضور در هر کدام از این جاذبه‌های زیبا را داشته‌اید، تجربه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

پارک مهرورزی و پارک ساحلی بهترین پارک ‌های شهری یاسوج هستند.

پارک جنلگی کوهستان بهترین و بزرگترین پارک جنگلی یاسوج است.

تل خسرو مهم‌ترین سایت تاریخی یاسوج است.

پیست اسکی کاکان مهم‌ترین جاذبه زمستانی یاسوج به حساب می‌آید.

غار ده شیخ که از جمله جاهای دیدنی یاسوج است را با نام غار علیصدر 2 می‌شناسند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.