دهکده گردشگری زاینده رود | بهشتی خرم در قلب استان اصفهان

7

دهکده گردشگری زاینده رود از جمله جاهای دیدنی چادگان است که در استان اصفهان واقع شده. این مجموعه به لطف داشتن آب‌و‌هوایی مطبوع، وجود ۲۴۵ هکتار فضای سبز، نیم هکتار گلخانه و دریاچه وسیع و آبی‌رنگ زاینده‌رود، دارای فضایی خرم و سرمست‌کننده است که حضور و گشت‌و‌گذار در آن روح آدمی را جلا می‌بخشد. این دهکده علاوه‌بر طبیعتی مسحور‌کننده، دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری است که می‌توانند هر‌کسی را با هر سن و سلیقه‌ای ساعت‌ها سرگرم کرده و اوقاتی فرح‌بخش و فراموش‌نشدنی را برایش رقم بزنند.

از‌این‌رو اگر به دنبال مقصدی آباد و زیبا هستید که در آن ساعت‌ها وقت بگذارنید و تفریحاتی منحصر‌به‌فرد، هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید، دهکده گردشگری چادگان مقصدی بی‌نظیر برای شماست. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه و اطلاع از امکانات رفاهی و تفریحی آن، مسیر دسترسی و اطلاعات لازم پیش از سفر، در این مطلب همراه ما باشید. 

دهکده گردشگری زاینده رود کجاست؟ 

مجموعه گردشگری زاینده رود در شهرستان چادگان که از جمله خوش‌منظر‌ترین و تماشایی‌ترین شهر‌های مرکز ایران است قرار دارد. این مجموعه در فاصله ۱۵‌کیلومتری دریاچه پشت سد زاینده‌رود، در فضایی همچون بهشتی زمینی، واقع شده است. 

شهرستان چادگان کجاست؟

گفتیم که دهکده گردشگری زاینده رود در شهرستانی به نام چادگان واقع شده است؛ اما این شهرستان کجاست؟ چادگان شهرستانی خرم و دلربا است که جزء جاهای دیدنی اطراف اصفهان به‌شمار می‌آید.  این شهرستان در فاصله ۱۲۰‌کیلومتری از شهر اصفهان قرار دارد. برای دسترسی به آن از اصفهان باید نزدیک به ۲ ساعت رانندگی کنید. اگر شما نیز از عاشقان طبیعت هستید، شهرستان چادگان با طبیعت مسحور‌کننده‌اش بهترین مقصد برای شما است؛ تا از تماشای چشم‌انداز‌های خیره‌کننده آن لذت برده و از تنفس هوای مطبوعش سر‌مست شوید. 

دهکده گردشگری زاینده رود چادگان | تکه‌ای از بهشت در قلب استان اصفهان

عکس از دهکده گردشگری زاینده رود

دهکده گردشگری چادگان از بهترین دهکده های توریستی ایران است که می‌توان آن را به تکه‌ای از بهشت در قلب استان اصفهان تشبیه کرد. این دهکده تفریحی در جوار سد زاینده‌رود واقع شده است. حضور در طبیعت بی‌نهایت زیبای این دهکده و تنفس هوای دل‌چسب و مطبوع آن شادی و سرمستی را به روح و جان شما تزریق می‌کند.

تصویری از دهکده گردشگری چادگان

از طبیعت این مجموعه که بگذریم به امکانات رفاهی و تفریحی آن می‌رسیم. در این تفرجگاه محبوب انواع امکانات تفریحی همچون قایق‌سواری، ماهی‌گیری، اسب‌سواری، کارتینگ، استخر و… وجود دارند تا مسافران لحظات لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی را در این مجموعه تجربه کنند. از امکانات رفاهی این مجموعه نیز می‌توان به استراحتگاه‌ها، رستوران‌ها، دمنوش‌خانه و… اشاره کرد. در ادامه توضیحات مفصل‌تری راجع‌به امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه توریستی توضیح داده‌ایم. 

تاریخچه دهکده گردشگری زاینده رود | رد پای حاکمان گذشته بر چادگان

منطقه چادگان از گذشتگان دور تا به امروز در مرکز توجه حاکمان بوده است. این منطقه در گذشته «پاراتاک» نام داشت. پاراتاک جایی بود که آخرین پادشاه هخامنشی آن را برای آماده کردن سپاهیان خود انتخاب کرد. بعد‌ها شاه عباس صفوی ترک‌ها را به این منطقه آباد و خوش‌آب‌و‌هوا فرستاد. جالب است بدانید که این منطقه نظر اسکندر مقدونی را نیز جلب کرده بود؛‌ به‌طوری که وی مدت زیادی در چادگان اقامت داشت. به همین دلیل نیز روستای مجاور چادگان «اسکندری» نام دارد. 

انواع امکانات تفریحی دهکده گردشگری زاینده رود چادگان | لذت ناب تفریحاتی مهیج

  • تفریحات آبی

  • ماهی‌گیری

 از آرامبخش‌ترین تفریحات این مجموعه گردشگری می‌توان به ماهی‌گیری از دریاچه زاینده رود اشاره کرد. در آب این دریاچه ماهی‌های مختلفی همچون ماهی کپور، ماهی زرد و ماهی قزل‌آلا رنگین‌کمان وجود دارند. شما می‌توانید پس از ماهی‌گیری آن‌ها را در فضاهای ایجاد شده برای باربیکیو کباب کرده و لذت چشیدن طعم ماهی تازه‌ای که با دستان خود گرفته‌اید را تجربه کنید. لازم‌به‌ذکر است که در این مجموعه تمامی امکانات لازم برای ماهی‌گیری در اختیار شما قرار می‌گیرند. 

  • قایق‌سواری

 کمتر کسی وجود دارد که از تفریح آرام و دل‌نشینی همچون قایق‌سواری لذت نبرد. در این مجموعه قایق‌های تفریحی پدالی و موتوری برای گشت‌و‌گذار در رودخانه آبی‌رنگ و وسیع زاینده‌رود وجود دارند. 

  • اتوبوس دریایی

تصویری از اتوبوس دریایی در دهکده تفریحی چادگان

 از تفریحات محبوب دست‌جمعی در این مجموعه توریستی، سوار شدن در اتوبوس دریایی، گشت‌و‌گذار در دریاچه زاینده رود و تماشای چشم‌انداز خیره‌کننده منطقه است‌ که توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهید. 

  • غواصی

غواصی در دهکده گردشگری زایده رود چادگان

 از تفریحات منحصر‌به‌فرد این مجموعه می‌توان به غواصی اشاره کرد که در منطقه خشک مرکز ایران به‌راحتی در‌ دسترس نیست. در این بخش از دهکده لباس و تجهیزات غواصی به‌صورت کامل برای علاقه‌مندان وجود دارند. تمامی افراد از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند این تفریح هیجان‌انگیز و خاص را تجربه کنند. همچنین امکان آموزش غواصی برای افراد علاقه‌مند نیز وجود دارد. 

  • تفریحات ورزشی

  • زمین فوتبال

زمین فوتبال دهکده گردشگری چادگان

 اگر به بازی فوتبال علاقه‌مند هستید، فراموش نکنید که هنگام سفر به دهکده گردشگری زاینده رود چادگان توپ فوتبالتان را نیز با خود به‌همراه داشته باشید تا در زمین فوتبال این مجموعه ساعاتی را همراه با دوستان، فامیل یا سایر افراد به بازی هیجان‌انگیز فوتبال اختصاص دهید. 

  • زمین والیبال ساحلی

زمین والیبال ساحلی چادگان

 همواره تعدادی از افراد با حال‌و‌هوایی شاد و پر‌انرژی در زمین والیبال ساحلی دهکده تفریحی چادگان مشغول به بازی هستند. شما نیز در صورت اشتیاق می‌توانید به آن‌ها ملحق شده و اوقاتی خوش برای خود رقم بزنید.  

  • زمین بسکتبال

عکس زمین بستکتبال چادگان

بسکتبال نیز از آن دسته ورزش‌هایی است که طرف‌داران خاص خود را دارد؛ از‌این‌رو در این مجموعه، زمینی مخصوص برای بازی بسکتبال تعبیه شده است. 

  • میز پینگ‌پونگ

تصویری از میز پینگ‌پونگ در چادگان

اگر به ورزش‌های گروهی علاقه ندارید، باید بگوییم که امکان لذت‌بردن از ورزش‌های دونفره همچون پینگ‌پونگ نیز در این مجموعه فراهم شده است. 

  • مسیر دوچرخه سواری

تصویری از دوچرخه سواری در چادگان

از دیگر امکانات ورزشی و تفریحی این مجموعه می‌توان به مسیر مناسب‌‌سازی شده برای دوچرخه سواری  اشاره کرد؛ از‌این‌رو شما می‌توانید از ایستگاه‌های مخصوص دوچرخه کرایه کرده و ضمن دوچرخه‌سواری در مسیری زیبا از تماشای بخش‌های مختلف دهکده لذت ببرید. 

  • استخر

استخر دهکده گردشگری چادگان

 در این مجموعه دو سالن استخر مجهز و مجزا برای خانم‌ها و آقایان ساخته شده است. پس اگر با دیدن دریاچه زاینده رود هوس کردید کمی آب‌تنی کنید، می‌توانید به استخر این مجموعه بروید. 

  • باشگاه اسب‌سواری

باشگاه اسب سواری دهکده گردشگری چادگان

 اگر اسب‌سواری از تفریحات لذت‌بخش برای شما است، بد نیست سری به باشگاه اسب‌سواری دهکده گردشگری زاینده رود بزنید. باید اشاره کنیم که حتی اگر سوارکاری بلد نباشید، می‌توانید در این بخش آموزش ببینید و اولین تجربه سوارکاری خود را رقم بزنید. 

  • پینت‌بال

عکس از پینت‌بال در دهکده گردشگری چادگان

بازی پینت‌بال از هیجان‌انگیز‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات گروهی است که امکان تجربه آن در دهکده زاینده رود فراهم شده است. 

  • کارتینگ

عکس کارتینگ دهکده چادگان

از دیگر تفریحات محبوب در این مجموعه کارتینگ بوده که نام آن با شور و هیجان گره خورده است. 

  • تفریحات هیجانی

  • تله‌کابین

تله کابین دهکده گردشگری چادگان

در دهکده تفریحی زاینده رود چادگان تله‌کابینی با چشم‌انداز بسیار تماشایی وجود دارد که مقصد آن مرتفع‌ترین نقطه در این منطقه است. شما می‌‌توانید در این ایستگاه از کابین پیاده شده و دقایقی را به تماشای چشم‌اندازی خیره‌کننده از سراسر منطقه چادگان، بنشینید. 

  • سینما پنج‌بعدی

عکس از سینما پنج بعدی دهکده گردشگری چادگان

 تماشای فیلم‌های ترسناک و تخیلی در سینما پنج بعدی این مجموعه نیز از تفریحات مهیجی بوده که برای بسیاری از مسافران جذاب است. 

  • تفریحات مخصوص کودکان 

  • ماشین شارژی

 اگر قصد دارید برای تفریحی خانوادگی به این مجموعه بروید، می‌توانید برای کودکان خود ماشین شارژی کرایه کرده تا ضمن راحتی هنگام گشت‌و‌گذار تجربه‌ای لذت‌بخش به کودکان خود هدیه دهید. 

  • شهر‌بازی

شهربازیدهکده گردشگری چادگان

محبوب‌ترین بخش در دهکده گردشگری چادگان برای کودکان شهر‌بازی آن است؛ به همین سبب شاد‌ترین و پر‌نشاط‌ترین بخش در در این مجموعه شهر بازی آن است. البته باید اشاره کنیم که در این شهر‌بازی وسایل بازی هیجان‌انگیز و جذابی نیز برای بزرگسالان تعبیه شده است. 

  • پارک بادی

شهربازی دهکده گردشگری چادگان

 پارک بادی نیز از جمله امکانات تفریحی شور‌انگیز و شادی‌آور این مجموعه برای کودکان و خرد‌سالان است. 

امکانات رفاهی مجموعه گردشگری زاینده رود | فراتر از انتظار شما 

امکانات رفاهی مجموعه گردشگری زاینده رود

در دهکده گردشگری چادگان امکانات رفاهی متعددی به‌منظور ایجاد رفاه حال مسافران به بهترین شکل ارائه شده است. از جمله امکانات رفاهی این مجموعه فوق‌العاده می‌توان به سکو‌های نشیمن خانوادگی، آلاچیق، بوفه، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد. به‌علاوه در این دهکده چندین رستوران با فضایی دل‌نشین و زیبا و غذاهایی لذیذ آماده پذیرایی از مهمانان هستند. همچنین اگر حین تفریح و گشت‌و‌گذار هوس کردید نوشیدنی گوارا و دل‌چسبی بنوشید، می‌توانید به دمنوش‌خاله (شربت‌خانه) مجموعه گردشگری چادگان رفته و گلویی تازه کنید.  

اقامت در دهکده گردشگری زاینده رود 

در این مجموعه چندین ویلا و اقامتگاه وجود دارند و شما می‌توانید به‌منظور حضور طولانی‌تر و لذت بردن از مناظر و امکانات تفریحی این مجموعه، برای دریافت اقامت در آن‌ها اقدام کنید. باید اشاره کنیم که هزینه اقامت در ویلا‌های این دهکده تفریحی کمی زیاد است؛ به همین دلیل معمولاً افراد برای تفریحات یک‌روزه به این منطقه می‌روند و اصفهان را برای اقامت انتخاب می‌کنند. 

بهترین زمان بازدید از دهکده گردشگری زاینده رود چادگان |‌ بهترین تجربه در بهترین زمان

عکس از دهکده گردشگری چادگان

ارتفاع مجموعه تفریحی زاینده رود چادگان از سطح دریا  ۲۱۶۰ متر بوده و به همین دلیل نیز این منطقه آب‌و‌هوای کوهستانی، خنک و مطبوعی دارد. بد نیست بدانید که آب‌و‌هوای این منطقه چیزی حدود ۶ درجه از اصفهان خنک‌تر است؛ از‌این‌رو اگر در فصل تابستان به اصفهان سفر کردید و تاب گرمای سوزان آن را نداشتید، می‌توانید برای لذت بردن از هوایی دل‌چسب راهی دهکده توریستی چادگان شوید.

عکس از دهکده گردشگری چادگان

البته اگر می‌خواهید برای تجربه نهایت لذت و سرمستی در دامان طبیعت در بهترین زمان ممکن به سوی این مجموعه رؤیایی بشتابید، باید در تقویمتان فصل بهار را برای بازدید از دهکده چادگان علامت بزنید. تماشای مناظر طبیعی در فصل‌های پاییز و زمستان نیز طرفداران خود را دارد؛ از‌این‌رو اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، می‌توانید فصل‌های پاییز و زمستان را برای تماشای طوفان رنگ‌های پاییزی و مخمل برف در جای‌جای این منطقه، انتخاب کنید.  

جاهای دیدنی اطراف دهکده توریستی زاینده رود | تجربه سفری فراموش‌نشدنی

اگر برای گردش و گذران اوقاتی مفرح به دهکده گردشگری چادگان سفر کردید، بد نیست ماجراجویی خود را با بازدید از دیگر جاذبه‌های تاریخی و تفریحی چادگان، خاطره‌انگیز‌تر کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی چادگان را معرفی کرده‌ایم:

  • خانه تاریخی معظم الملک میرپنج

خانه تاریخی معظم الملک میرپنج

این خانه تاریخی مهم‌ترین اثر باستانی در چادگان بوده که قدمت آن مربوط به دوره قاجار است. 

  • مشهد کاوه

عکس از مشهد کاوه

دهستانی که بر‌اساس برخی از روایات زادگاه «کاوه آهنگر» است و دارای جاذبه‌های باستانی جالب‌توجهی همچون چهار مجسمه شیر‌سنگی و برجی با قدمت ۵۰۰‌ساله است.  

  • رشته‌کوه «دالان کوه»

عکس رشته کوه دالان کوه

این رشته‌کوه در قسمت شمالی دهکده تفریحی زاینده رود واقع شده است که قله‌های سر‌به‌فلک‌کشیده آن مقصدی برای صعود کوهنوردان ایرانی است. 

  • قله دالان (مادر شاه)

عکس از دالان کوه مادر شاه

قله دالان با ارتفاع ۳۶۳۶ متر، مرتفع‌ترین قله در رشته‌کوه دالانکوه است. بسیاری از کوهنوردان سختی صعود به این قله را به امید تماشای چشم‌انداز خیره‌کننده‌اش  به جان می‌خرند.

  • قله آنالوجه (داراب شاه)

عکس قله آنالوجه

این قله از بلند‌ترین قله‌های رشته‌کوه دالانکوه است که به دلیل شباهت زیادی که با قله دماوند دارد، به «دماوند اصفهان» نیز مشهور است. قله آنالوجه مقصدی محبوب برای بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای است.

نحوه دسترسی به دهکده تفریحی زاینده رود چادگان | مسیری کوتاه و لذت‌بخش

برای دسترسی به دهکده گردشگری زاینده رود چادگان از اصفهان باید ابتدا به سمت «کوه صفه» حرکت کنید؛ در ادامه مسیر خود را به سوی ذوب‌آهن اصفهان و شهرستان زرین‌شهر ادامه دهید. در نهایت پس از حدود ۲ ساعت رانندگی با ماشین شخصی به مقصد خواهید رسید. اگر ماشین شخصی ندارید، بهترین گزینه برای رفتن به این دهکده تفریحی استفاده از تور‌های گردشگری جذاب و کوتاه‌مدتی است که برای بازدید از این جاذبه گردشگری برنامه‌ریزی می‌شوند.

فاصله دهکده تفریحی زاینده رود تا اصفهان: حدود ۱۲۰ کیلومتر 

اگر می‌خواهید از شهرستان چادگان به این دهکده گردشگری بروید، باید بگوییم که این مجموعه در جوار این شهرستان بوده و برای رسیدن به آن فقط کافی است که به سمت دریاچه پشت سد زاینده رود حرکت کنید. 

فاصله دهکده تفریحی زاینده رود تا چادگان: حدود ۲ کیلومتر
هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
شماره تماس03157722258
آدرساصفهان، شهرستان چادگان، خیابان شمشاد

حال که همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان سوار بر مرکب قلم شده و به دهکده گردشگری زاینده رود چادگان که از خوش‌منظر‌ترین دهکده های تفریحی ایران در استان اصفهان است، سفر کردید، از شما می‌خواهیم تا نظر خود را راجع‌به این مجموعه تفریحی رؤیایی برای ما بنویسید.

آیا در سفر بعدی خود دیدار و گذراندن وقت در این بهشت زمینی را نیز در برنامه‌تان قرار می‌دهید؟ همچنین از شما می‌خواهیم تا در‌صورتی که پیشتر تجربه حضور و گشت‌و‌گذار در مجموعه گردشگری چادگان را داشته‌اید، نظر و تجربه خود را راجع‌به این مجموعه برای ما و مخاطبانمان بنویسید. در نهایت بابت اینکه ره بال آسمان را برای آشنایی با این جاذبه طبیعی و توریستی انتخاب کردید، از شما ممنونیم.

مجموعه گردشگری زاینده رود در شهرستان چادگان در فاصله ۱۵‌کیلومتری پشت سد زاینده‌رود واقع شده است.

فاصله این مجموعه تفریحی و رفاهی تا اصفهان چیزی حدود ۱۲۰ کیلومتر است.

بهترین زمان بازدید از دهکده تفریحی زاینده رود چادگان برای تماشای طبیعتی شاداب و خرم و لذت بردن از مطبوع‌ترین آب‌و‌هوا، فصل بهار است.

بله در این مجموعه اقامتگاه‌ها و ویلا‌هایی برای اقامت مسافران تعبیه شده است.

بله. از جمله تفریحات لذت‌بخش در این مجموعه ماهیگیری است که به این منظور امکانات لازم نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

3.3/5 (6 نظر)
7 نظرات
  1. حسین می گوید

    باسلام ودرود
    جای زیبا وآرامبخشی بود از همه دست اندرکاران این مجموعه تشکر وقدردانی میکنم

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام حسین عزیز، خوشحالیم که تجربه خوبی داشتید.

  2. انسیه می گوید

    واقعا عالی بود آرامش نشاط تفریح قابل توصیف نیست

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام انسیه عزیز. خیلی خوشحالیم که بهتون خوش گذشته و ممنونیم که این حس خوب رو با ما به اشتراک گذاشتید.

  3. علی می گوید

    امروز رفته بودیم به این مکان و متاسفانه مارو راه ندادن چون ما از اتباع بودیم فقط خواستم بگم کلمه (فرهنگی ) رو از روی تابلوی ورودی بردارن چون نژادپرستی با کلمه فرهنگ همخوانی نداره

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. خبر بدی بود که شنیدم. امیدوارم که ترتیب اثر بدن.

    2. ابوالفضل آقامحمدی می گوید

      به خاطر همین فرهنگی شده چون یه سری قانون داره که مراحل باید طی بشه..بی قانونی یعنی بی فرهنگی…
      هر کی به هر کی نیست..من وسایلمو تو ماشین با درب باز گذاشته بودم اونجا .کاری برام پیش اومد .بهد یک هفته بدون کم وکسری اونجا بود .امنیت عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.