زیپ لاین نمک آبرود | تجربه متفاوت پرواز در آسمان شمال

4

سفر به شهرهای شمال ایران همیشه لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است. دیدن حجم  وسیعی از طراوت و سرسبزی، ناخودآگاه دل آدمی را شاد می‌کند. فرقی نمی‌کند در کدام بخش شهرهای شمالی باشید، اینکه دل به طبیعت بدهید، خودش به‌تنهایی کفایت می‌کند تا خستگی چند ماه کار و تلاش را از تنتان در بیاورد. البته می‌دانیم که در میان شما، عده‌ای هم هستند که سفر را با اتفاق‌های هیجان‌انگیز می‌پسندند. این افراد دنبال تجربه سرگرمی‌های جدید و پرهیجان می‌گردند. زیپ لاین یکی از این تفریحات مهیج است که اتفاقاً در خیلی از شهرهای ایران می‌توان تجربه‌اش کرد. ما امروز قصد داریم یکی از بهترین زیپ لاین های ایران، یعنی زیپ لاین نمک آبرود مازندران را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

زیپ لاین چیست؟

بگذارید قبل از هر چیز برای آن دسته از افرادی که نمی‌دانند زیپ لاین چیست، تعریف مختصری بیاوریم. خدا را چه دیدید، شاید همین ابتدای راه، آن‌ها هم عاشق این پدیده جذاب شدند. زیپ لاین را شاید در زبان عامه بتوان آویزان‌بودن از سیم بکسل تعریف کرد. تصورش را بکنید، شما از یک سیم بکسل بسیار طولانی و درعین‌حال بسیار قوی و محکم برای دقایقی آویزان هستید. البته این آویزانی شما درجا و ساکن نیست. شما دقیقاً عین زیپ لباس روی این نوار حرکت می‌کنید.

انواع زیپ لاین

نظرتان چیست قبل از توضیح درباره زیپ لاین نمک آبرود و توصیفش، از انواع زیپ لاین بدانیم؟ شاید بپرسید مگر زیپ لاین انواع هم دارد؟ بله. چرا که نه. وقتی اسم زیپ لاین را در بخش تصاویر گوگل جست‌وجو می‌کنید، چند تصویر متفاوت برایتان نمایش داده می‌شود. شاید دیدن این تصاویر کمی شما را بترساند. شاید هم نه، شما را ترغیب کند که هرطور شده به نزدیک‌ترین زیپ‌لاین محل زندگی‌تان بروید و این تفریح جذاب را تجربه کنید.  در مجموع تا کنون زیپ لاین در دنیا به ۴ صورت طراحی شده است که شما معمولاً فقط یکی از حالات آن را دیده‌اید. متعجب شدید؟ پس همراهمان باشید؛ چون می‌خواهیم در ادامه هر ۴نوع را با رسم شکل برایتان توضیح ‌دهیم.

  • حالت نشسته زیپ لاین

این همان حالتی است که خیلی‌هایتان در ذهن دارید. انگار که روی یک صندلی نشسته‌اید و از بالا به سیم بکسل وصلتان کرده‌اند. خیلی شیک و مجلسی در طول مسیر حرکت می‌کنید و باد به سر و صورتتان می‌خورد و کیف می‌کنید. در این مدل، به شما جلیقه هارنس می‌دهند یا روی همان وسیله صندلی‌مانند می‌نشینید. خیالتان راحت، هم کلاه ایمنی دارید و هم کمربندهای محکمی که شما را در طول مسیر نگه می‌دارند. مگر اینکه خیلی خیلی بدشانس باشید که هنگام استفاده از این مدل زیپ لاین صدمه یا آسیب خاصی ببینید. ایمنی این مدل بسیاربسیار زیاد است.

  • حالت پرواز زیپ لاین

عکس حالت پرواز زیپ لاین

حس خوب تجربه پرواز در ذات آدمی است؛ فرقی هم نمی‌کند که آدمی‌زاد چندساله باشد یا در کدام اقلیم رشد کرده باشد. همه آدمیان دوست دارند مثل پرنده‌ها پرواز کنند. ایده اختراع هواپیما و بالگرد و ایده ساخت سایر لوازم پرواز هم از همین حس لذت‌بخش نشأت می‌گیرد. یک مدل زیپ لاین هم هست که حس پرواز را در شما تداعی می‌کند. در این حالت، کمر و پاهای شما با تسمه‌های محکم بسته می‌شود. دستانتان را باز می‌کنید و ژست پرواز می‌گیرید. تخیلش با شما، حرکتش با زیپ لاین. همکاری فوق‌العاده جذابی است. خارجی‌ها به این حالت می‌گویند حالت آنجل.

  • حالت ایستاده زیپ لاین

یک حالت هیجان‌انگیزتر هم در زیپ لاین هست که ما به همه پیشنهاد نمی‌کنیم. یعنی در واقع با اینکه حالت بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است؛ اما عده کمی جسارت تجربه‌اش را دارند. در این حالت فقط کمر شما با چند نوار محکم به سیم بکسل وصل است. دست و پایتان آزاد است و می‌توانید عین بچه‌های بازیگوش، هر حرکتی از خودتان دربیاورید. جیغ بزنید، خودتان را کج و راست کنید و هر نمایشی دوست داشتید انجام دهید.

  • حالت آویزان زیپ لاین

شاید از خودتان بپرسید حالت آویزان دیگر چیست؟ مگر در همه حالت‌ها، کاربر به سیم آویزان نیست؟ پس بهتر است اسمش را کمی گسترش دهیم. حالت آویزان وارونه احتمالاً اسم برازنده‌تری باشد. مطمئناً خیلی از شما با دیدن تصویرش هم هول کردید. حق هم دارید. شاید از بین همه ماجراجوها، فقط چند درصد محدود دلشان بخواهد این حرکت بسیار ترسناک را تجربه کنند. در این حالت شما از مچ پا به سیم بکسل آویزان می‌شوید. به نظر می‌رسد بیشتر چیزی شبیه شکنجه باشد تا یک تفریح؛ ولی خب هر کسی سلیقه خودش را دارد و ما اینجاییم که فقط توضیح دهیم و قضاوت نکنیم.

ویدئویی هیجان انگیز از زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین نمک آبرود

عکس زیپ لاین نمک آبرود

از همه این‌ها که بگذریم، صحبت از زیپ لاین نمک آبرود خوش‌تر به نظر می‌آید. این پدیده مهیج یکی از تفریحات هیجانی در استان مازندران است که از قضای روزگار، طرف‌داران بسیاری هم دارد. به همین دلیل هم می‌خواهیم از چند و چون آن بیشتر برایتان صحبت کنیم.

مراحل دسترسی به زیپ لاین نمک آبرود

نمایی ازجنگل نمک آبرود

برای رسیدن به بخش پر‌تب‌وتاب ماجرا اول باید خودتان را به محوطه پارک جنگلی نمک آبرود برسانید؛ چون زیپ لاین دقیقاً بالای کوه قرار گرفته است. به هیمن خاطر وارد محدوده شهرک تفریحی شوید. تا سال ۱۳۹۹، معمولاً از هر ماشین حدود ۱۰هزار تومان می‌گرفتند تا اجازه ورود به محدوده را پیدا کند.  در مرحله بعدی به سمت تله کابین بروید. بلیط تله کابین را تهیه کنید و خودتان را به بالای کوه برسانید. فراموش که نکردید، زیپ لاین در بالای کوه قرار دارد و چیزی جز تله کابین نمی‌تواند شما را به آن بالا برساند. می‌دانید که نمک آبرود دو خط تله کابین با دو مسیر و دو قیمت متفاوت دارد. قبل از بالا رفتن، از مسئولان آنجا بخواهید راهنمایی‌تان کنند که دچار اشتباه نشوید.

تصویری از تله کابین نمک آبرود

به بالا که رسیدید، باید باز هم به فکر تهیه بلیط زیپ لاین باشید. نگران نباشید. آنقدر هیجان در انتظارتان هست که هزینه دوباره به چشمتان نیاید. عجله هم نکنید. اینجا خیلی‌های دیگر مثل شما منتظر هستند که این مدل پرواز در آسمان را تجربه کنند. نوبتتان که شد، خیلی خونسرد و آرام، لوازم ایمنی‌تان را از راهنما تحویل بگیرید. خوب به توصیه‌هایش گوش کنید و به‌خاطر خودتان هم که شده، فکر شیطنت و آزمودن کارهای خطرناک را از سرتان به‌در کنید. به شما قول می‌دهیم که این بازی آنقدر هیجان داشته باشد که برای چند وقتتان هم انرژی اضافه ذخیره‌اش کنید.

سایر تفریحات نمک آبرود

تفریحات هوایی

به شما تبریک می‌گوییم. شما توانستید پرواز بر فراز جنگل سرسبز را تجربه کنید. البته که کلاه ایمنی اجازه نداد باد در موهایتان بپیچد و زلف آشفته کنید؛ اما حتماً چشمتان پر شد از یک دنیا سرسبزی و صورتتان را نسیم، حسابی خنک کرد. قلبتان را نمی‌دانیم تا چند ضربه در دقیقه تپید؛ اما چشم‌بسته می‌گوییم که موقع پیاده شدن، از ته دل خندیدید و ذوق کردید و کمی البته پایتان ‌لرزید که آن هم کاملاً طبیعی است. حالا وقت آن رسیده که از عکاس بخواهید که عکستان را نشانتان دهد. اگر خوش‌شانس بوده باشید، عکس جالبی از کار در می‌آید. آن را تحویل بگیرید و سراغ بقیه تفریحات نمک آبرود بروید.

  • پل معلق نمک آبرود

عکس پل معلق نمک آبرود

در یک کلام بگوییم که نمک آبرود را طراحی کرده‌اند برای تخلیه غم‌ها و افزایش آدرنالین خون. برای همین هم هست که یک پل معلق طراحی کرده‌اند که بر فراز درختان، جایی بین زمین و آسمان، عین یک تاب آرام به این سو آن سو می‌رود. با هر گام روی پل معلق نمک آبرود حس می‌کنید الآن است که دیگر به پایین پرتاب شوید. هیجان استفاده از پل معلق نمک آبرود اگر از زیپ لاینش بیشتر نباشد، کمتر نیست. درباره این پل قبلاً برایتان مفصل نوشته‌ایم.

  • تله کابین نمک آبرود

درباره تله کابین نمک آبرود هم قبلاً گفتیم که دو لاین دارد و هر کدام مسیرشان با هم کمی فرق می‌کند. البته شاید تصور کرده باشید که هر کس از تله کابین استفاده کند، لزوماً باید با زیپ لاین برگردد. نه این طور هم نیست. شما می‌توانید مسیر بازگشت را هم با تله کابین برگردید و پرواز در اوج را با یک اتاقک متحرک کاملاً ایمن و بی‌خطر تجربه کنید. درباره تله کابین نمک آبرود قبلاً همکارمان یک مقاله مجزا نوشته است. روی اسمش که بزنید، مقاله برایتان باز می‌شود.

  • سورتمه نمک آبرود

یکی دیگر از وسایل مهیج این محوطه، سورتمه آن است که طولانی‌ترین ریل را دارد و در مسیر جنگل با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. استفاده از این وسیله هم برای آدم‌های اهل هیجان یک خاطره به‌یادماندنی خواهد شد. خوبی سورتمه این است که با کمک ترمز می‌توانید روی میزان سرعتتان کنترل داشته باشید. این وسیله برای کودکان کمتر از ۵ سال مجاز نیست و کودکان بین ۵ تا ۱۰ سال هم فقط با والدینشان می‌توانند تجربه‌اش کنند.

  • مجموعه پروازی

عکس مجموعه پروازی

خب برای عاشقان پرواز یک خبر خوب دیگر هم داریم و آن اینکه می‌توانید در کنار یک خلبان، یک هواپیمای شخصی را به پرواز دربیاوید. به نظر حرکت بسیار مهیجی است که برای یک بار هم شده باید تجربه‌اش کرد. حضور یک خلبان زبده به شما کمک می‌کند با خیال جمع‌تری عمل کنید و استرس سقوط یا هر اتفاق ناگوار دیگر از سرتان در می‌اید. تصورش را بکنید که فرمان هواپیمای تفریحی دست شماست. اهرمش را به پایین فشار می‌دهید و هواپیما به سمت بالا صعود می‌کند. کمی کج و راست می‌شوید. جنگل را در می زنید و باز به فرودگاه تفریحی برمی‌گردید. چه لذتی بالاتر از این؟

  • چتر پاراسل

احتمالاً خیلی از شماها با پاراسل آشنا هستید. در این تفریح شما با کمک یک چتر بزرگ به بالا فرستاده می‌شود. چتر شما به یک قایق تندرو وصل است. با حرکت قایق، شما هم در اوج به پرواز در می‌آیید. این تجربه پرواز در آسمان شمال ایران بسیار لذت‌بخش است. نگران سقوط هم نباشید. هم جلیقه نجات دارید و هم تجهیزات هزاران بار آزمون خود ار پس داده‌اند.

تفریحات زمینی

آنچه از تفریحات نمک آبرود مربوط به ارتفاع و پرواز بود برایتان گفتیم و به نظر می‌رسد سایر تفریحات در مقایسه با آن‌ها خیلی به چشم نیایند. هر چند همه‌شان در جایگاه خودشان بسیار مهیج هستند و در مقالات دیگر حتماً مجزا به همه می‌پردازیم. در ادامه لیست مابقی را می‌گذاریم تا در فرصتی آرام‌تر درباره‌شان صحبت کنیم.

  • پیست کارتینگ؛
  • سینما شش بعدی؛
  • آوالیون و شیر دریای‌اش؛
  • تفریحات آبی مثل شاتل، جت اسکی، هاور کرافت قایق سواری و … .

نکات مهم هنگام استفاده از زیپ لاین نمک آبرود

عکس استفاده از زیپ لاین نمک آبرود

  • در زمان استفاده از زیپ لاین نمک آبرود آنچه مهم است این است که شما از ارتفاع نترسید و بیماری خاصی هم نداشته باشید. منظورمان از بیماری خاص چیزی مثل صرع یا فشار خون بالا یا حتی بارداری است. اگر این بخش مسئله حل شود، بقیه موضوع به‌خودی خود حل می‌شود.
  • یادتان باشد میزان قد، وزن و سن در مجوز استفاده از زیپ لاین خیلی مهم هستند. این قواعد شاید در جاهای مختلف با هم فرق کنند که آن هم به میزان استحکام تجهیزات و طول مسیر بستگی دارد؛ بنابراین صرف اینکه در جای دیگری سوار زیپ لاین شده‌اید، با مسئولان آنجا بحث نکنید.
  • هنگام استفاده از زیپ لاین، به توصیه‌های راهنما به‌خوبی گوش کنید. جان عزیزتان را با شیطنت‌های بی‌جا به خطر نیندازید.
  • می‌دانید که در روزهای پیک سفر به نمک آبرود، صف‌های طولانی برای همه تجهیزات پیش روی شماست. یا صبور باشید یا برای اینکه کمتر معطل شوید، روزهای وسط هفته و ایام خلوت سال به نمک آبرود بروید.

مسیر دسترسی به زیپ لاین نمک آبرود

خیلی ساده است. به استان مازندران بروید. در شهرستان چالوس، سراغ نمک آبرود را بگیرید و به این منطقه برسید.

هزینه بلیط30000 تومان
ساعت کاری10 صبح تا 8 شب
شماره تماس09011065825
آدرساستان مازندران، چالوس شهرک توریستی نمک آبرود

امیدواریم از سفر مجازی به نمک آبرود و تفریح با زیپ لاین این شهر لذت برده باشید. اگر هر کدام از شما قبلاً تجربه سفر به این شهر یا تجربه استفاده از زیپ لاین را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم با دوستان خوبتان در ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

در ارتفاعات بخش جنگلی نمک آبرود است.

خیر. لازم است از تله کابین استفاده کنید تا به زیپ لاین برسید.

کودکان، افراد ناتوان یا سالمند، بیماران مبتلا به صرع یا فشار خون بالا، زنان باردار، افرادی که فوبیای ارتفاع دارند.

4.2/5 (5 نظر)
4 نظرات
  1. نوید می گوید

    سلام وقت بخیر چند سوال داشتم
    اول از همه این هفته مجموعه باز هست؟
    هر بازی عکاس هم داره؟
    برای استفاده از زیپ لاین باید بلیط رفت فقط برای تله کابین گرفت؟
    برای استفاده از سورتمه باید از تله کابین استفاده کرد؟
    با تشکر

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام نوید عزیز، وقت شما هم بخیر.
      از اونجایی که در ایام کرونا هستیم، نمی‌شه با قاطعیت گفت که این هفته مجموعه باز هست یا مشمول تعطیلات کرونا شده. پیشنهاد می‌کنم قبل از رفتن، با مجموعه تماس بگیرین. شماره تماسشون رو براتون می‌ذارم.
      01152183004
      و
      09112929027

  2. رایان می گوید

    زیپ لاین نمک آبرود عالییییه. حتما حتما تجربه‌ش کنید. اگه از زیپ لاین یا ارتفاع می‌ترسین، حالت نشسته زیپ لاین رو تجربه کنید که تسلط بیشتری به خودتون و اطرافتون دارین.

    1. بانو تقیان می گوید

      رایان عزیز، برای انتقال تجربه‌تون ممنونیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.