دلفین بی دبی | لذت بازی و شنا در کنار دلفین‌های دوست‌داشتنی

0

دبی شهری توریستی، پیشرفته و پر‌آوازه در خاور‌میانه است که با جاذبه‌های توریستی و تفریحی شگفت‌انگیز و کم‌نظیرش، سالانه گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. اغلب گردشگران با سفر به این شهر، ضمن بازدید از جاهای دیدنی دبی، تجربه حضور در مراکز تفریحی این قطب گردشگری را از دست نمی‌دهند. دلفین بی (Dolphin Bay) از جمله جاذبه‌های تفریحی منحصر‌به‌فرد این شهر مدرن است که توصیه می‌کنیم تجربه حضور در آن را به هیچ عنوان از دست ندهید. در این مجموعه آبی، تفریحاتی فوق‌العاده مهیج و لذت‌بخش انتظار شما را می‌کشند. برای آشنایی بیشتر با خلیج دلفین دبی و اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در آن برای مهمانان در‌نظر گرفته شده است، در این مطلب همراه ما باشید. 

دلفین بی دبی کجاست؟ 

دلفین بی مجموعه‌ای بی‌نظیر برای تفریحات آبی در کنار دلفین‌های دوست‌داشتنی است که در عروس کشور امارات، یعنی شهر توریستی دبی قرار دارد. این خلیج تفریحی در منطقه پالم جمیرا دبی واقع شده است که منطقه‌ای نام‌آشنا و جذاب برای گردشگران است. 

معرفی دلفین بی دبی | جایی برای دوستی با دلفین‌ها 

همان طور که گفتیم، دلفین بی دبی مجموعه آبی و تفریحی در عروس کشور امارات است که در آن برنامه‌هایی مهیج و متفاوت برای تفریح و سرگرمی گردشگران در‌ نظر گرفته شده است. در خلیج دلفین بر‌خلاف سایر مجموعه‌های تفریحی مشابه، شما فقط به تماشای هنر‌نمایی‌های این حیوانات دوست‌داشتنی نمی‌نشینید؛‌ بلکه در این مجموعه این امکان فراهم شده است تا مهمانان بتوانند با دلفین‌ها هم‌بازی شده و لحظاتی مهیج، مفرح و به‌یاد‌ماندنی را در کنار این حیوانات باهوش تجربه کنند. 

بخش‌ها و برنامه‌های مختلف دلفین بی دبی | برنامه‌های مفرح و متنوع برای تمامی افراد

  • برخورد با دلفین ها | دلفین اینکُنتِر

اگر شنا‌گر خوبی نیستید یا کودکی کم سن‌و‌سال با خود به‌همراه دارید، قسمت برخورد با دلفین ها (دلفین اینکُنتِر) در دلفین بی دبی، مخصوص شماست. در این بخش استخری کم‌عمق با فضایی امن و محیطی کنترل‌شده برای دیدن دلفین‌ها از نزدیک و بازی با آن‌ها ایجاد شده است. شما در این بخش می‌توانید ضمن تماشای هنر‌نمایی‌های این حیوانات با‌هوش و دوست‌داشتنی، با آن‌ها برقصید و بازی کنید تا حس شادی و لذت تمام وجود شما را فرا گیرد. خوب است اشاره کنیم که در این قسمت افراد در گروه‌های ۱۰‌نفره قرار می‌گیرند و افراد هر گروه ۱۰‌نفره نیز با یک دلفین بازی می‌کنند. 

نکته اول: تمامی برنامه‌ها در این بخش دارای عنوان‌های انگلیسی بوده و توضیحات لازم را نیز مسئولین آنجا به همین زبان ارائه می‌کنند. 
نکته دوم:‌ در این قسمت کودکان کمتر از ۱۲ سال نیز باید هزینه بلیط را به‌صورت کامل پرداخت کنند. 
  • ماجراجویی با دلفین‌ها | Adventure

در این مجموعه برای برای بزرگسالان و کودکان بیشتر از ۸ سالی که می‌توانند به‌خوبی در استخر‌های عمیق شنا کنند، برنامه‌ای مهیج‌تر در نظر گرفته شده است. این برنامه چیزی نیست جز «ماجراجویی با دلفین‌ها» در عمق ۳‌متری. در این بخش شما می‌توانید علاوه‌بر شنا‌کردن در کنار دلفین‌های شیرین و بامزه و بازی کردن با آن‌ها، بر پشت آن‌ها سوار شده تا شما را با سرعتی زیاد به مرکز تالاب برسانند. بدون شک چنین تجربه‌ای برای شما سرشار از هیجان و نشاط خواهد بود و خاطره آن هیچگاه در یاد شما کمرنگ نخواهد شد. خوب است بدانید که در این بخش افراد در گروه‌های ۶‌نفره قرار می‌گیرند و افراد هر‌گروه نیز فقط با یک دلفین بازی می‌کنند. 

نکته: در این قسمت کودکان کمتر از ۱۲ سال نیز باید هزینه بلیط را به‌صورت کامل پرداخت کنند. 
  • شنای سلطنتی | Royal Swim

اگر به‌دنبال خلق خاطره‌ای فراموش‌نشدنی و تجربه‌ای تکرار‌نشدنی و سرشار از هیجان و لذت هستید، برنامه «شنای سلطنتی» در دلفین بی دبی را از دست ندهید. تجربه پر‌شور و هیجانی که در شنای سلطنتی این مجموعه تفریحی بی‌نظیر انتظار شما را می‌کشد، قرار‌گیری میان دو دلفین، گرفتن پشت آن‌ها با دو دست و شنا‌کردن با سرعتی زیاد همراه با این حیوانات بزرگ و مهربان در امتداد تالاب است. خوب است بدانید که شرکت در این بخش نیازمند تجربه و مهارت در شنا کردن در‌ میان امواج آب است؛ از‌این‌رو اگر شنا‌گر خوبی نیستید، این فعالیت مفرح برای شما امن و مناسب نیست. 

نکته: کودکان کمتر از ۱۲ سال مجاز به شرکت در این برنامه نیستند. 
  • غواصی با دلفین ها | Scuba Diving

غواصی‌کردن به‌خودی‌خود فعالیتی ماجراجویانه و بی‌نهایت لذت‌بخش است. حال تصور کنید که همراهان شما در چنین فعالیت مفرح و پر‌هیجانی، دلفین‌های دوست‌داشتنی و مهربان باشند. در مجموعه رؤیایی دلفین بی دبی، شرایط و محیطی امن و مناسب برای غواصی در نظر گرفته شده است. در این بخش تمامی امکانات و تجهیزات غواصی در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. در نتیجه اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان زده و علاوه‌بر تجربه غواصی در زیر آب، در کنار دلفین‌ها شنا کرده و با آن‌ها بازی کنید، برنامه «غواصی با دلفین‌ها» را در این مجموعه از دست ندهید. 

نکته اول: استفاده از وسایل غواصی شخصی به‌منظور حفظ سلامت دلفین‌ها، ممنوع است. 
نکته دوم:‌ کودکان کمتر ۱۲ سال مجاز به شرکت در این برنامه نیستند. 
  • عکس و بازی با دلفین ها | Dolphin Photo Fun

توصیه می‌کنیم پس از تجربه روزی فوق‌العاده در محیطی شاد و مفرح، خاطره چنین روزی را با گرفتن عکسی زیبا برای همیشه ماندگار کنید. برای این کار می‌توانید به بخش «عکس و بازی با دلفین‌ها» مراجعه کرده تا عکاسان مجموعه از شما در کنار دلفین‌ها، عکس‌هایی زیبا ثبت کنند. خوب است اشاره کنیم که مدت زمان این برنامه ۱۵ دقیقه بوده و شرکت در آن برای تمامی گروه‌های سنی امکان‌پذیر است. 

نکته اول: در این بخش ورود به آب ممنوع است. 
نکته دوم:‌ در این قسمت کودکان کمتر از ۱۲ سال نیز باید هزینه بلیط را به‌صورت کامل پرداخت کنند. 
  • مجوز تماشا | Observation Pass

در این قسمت امکان تماشای نحوه زندگی دلفین‌ها و برخی دیگر از از پستانداران دریایی، از نزدیک وجود دارد. این برنامه می‌تواند برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال و حتی بزرگسالان، بسیار جالب‌توجه و سرگرم‌کننده باشد. از‌این‌رو اگر شما یا کودکان به این مباحث علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم به هنگام بازدید از مجموعه دلفین بی دبی این مستند زنده و منحصر‌به‌فرد را از دست ندهید. 

نکات مهم هنگام بازدید از دلفین بی دبی | هر‌آنچه باید بدانید

نکات مهم هنگام بازدید از دلفین بی دبی

  • استفاده از لباس شنا الزامی است. در‌صورت نداشتن لباس شنا می‌توانید از مسئولین این مرکز تفریحی درخواست کنید تا لباس شنایی مناسب در اختیارتان قرار دهند. 
  • ورود کودکان کمتر از ۱۲ سال بدون داشتن همراهی که حد‌اقل ۱۸ سال سن داشته باشد، مجاز نیست. 
  • به همراه داشتن وسایلی همچون جواهرات، اشیای قیمتی، ساعت، گیره مو و… به‌هنگام ورود به مجموعه، ممنوع است. 

بهترین زمان بازدید از دلفین بی دبی | انتخاب زمانی مناسب برای تجربه‌ای بهتر

از آنجایی که مجموعه تفریحی دلفین بی دبی، در فضایی باز قرار دارد، خوب است که پیش از مراجعه به آن، به وضعیت آب‌و‌هوایی آن روز توجه داشته باشید. بهتر است روز‌های تابستانی را که گرمای هوا به اوج می‌رسد و آفتاب کویر دبی سوزان است را برای بازدید از این مرکز تفریحی انتخاب نکنید. همچنین روز‌هایی که احتمال بارش باران در آن‌ها وجود دارد نیز برای بازدید از این مجموعه مناسب نیستند. باید بگوییم که این مجموعه معمولاً در ساعات ۱۳:۰۰ تا ۱۶:۰۰ خلوت‌تر بوده و این ساعات، اوقات بهتری برای بازدید هستند. 

جاهای دیدنی اطراف دلفین بی | ماجراجویی در پالم جمیرا دبی

همان طور که گفتیم، مجموعه تفریحی دلفین بی دبی در پالم جمیرا واقع شده است. پالم جمیرا یا نخل جمیرا (Palm Jumeirah) جزیره‌ای مصنوعی در دبی است که در آن جاذبه‌های توریستی متعددی برای گردشگران ایجاد شده است. از‌این‌رو اگر برای بازدید از خلیج دلفین، به پالم جمیرا رفتید، توصیه می‌کنیم بازدید از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره مصنوعی را از دست ندهید. در ادامه برخی از این جاذبه‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • چشمه نخل | The Palm Fountain؛
  • مجموعه تفریحی ورزش‌های آبی و تور‌های قایق | Blue Safari Water Sports and Boat Tours؛
  • پارک آبی آکواونچر | Aquaventure Waterpark؛
  • ساحل سفید دبی | WHITE Beach Dubai؛
  • منطقه کورنیش نخل جمیرا | Palm Jumeirah Corniche Area.

برای دسترسی به خلیج دلفین دبی هم می‌توانید از خودرو شخصی استفاده کرده و هم از وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید. اگر انتخاب شما مترو است، باید سوار خط سبز مترو دبی شده و در ایستگاه «دبی هلث سیتی» پیاده شوید. در‌صورتی که قصد استفاده از اتوبوس را داشته باشید، باید سوار خط c7 شوید تا به مقصد خود برسید. استفاده از تاکسی‌ها نیز به‌مراتب راحت‌تر بوده و فقط کافی است مقصد خود را به رانندگان تاکسی اعلام کنید تا شما را مستقیماً به این مقصد مهیج و جذاب برسانند. بهترین راهنما برای تردد با خودرو شخصی در شهر دبی نیز، استفاده از نقشه‌های آنلاین است. 

اطلاعات بازدید از دلفین بی

هزینه بازدیدبا توجه به نوع فعالیت متفاوت بوده و از ۳۹۵ درهم شروع می شود.
ساعات بازدیدهر‌روز هفته از ساعت 9 صبح تا 8 شب
زمان پیشنهادی برای بازدیدبین ۱ تا ۲ ساعت
شماره تماس97144260000+
آدرس سایتthedolphinbay.com
آدرسکشور امارات، دبی، پالم جمیرا، آتلانتیس پالم

حال که همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان به شهر پر‌آوازه و محبوب دبی سفر کرده و از جذاب‌ترین، مهیج‌ترین و منحصر‌به‌فرد‌ترین جاذبه تفریحی این شهر دیدن کردید، وقت آن رسیده تا با خرید بلیط هواپیما دبی راهی این شهر رؤیایی شوید. در این سفر ضمن بازدید از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر، به مرکز تفریحی دلفین بی دبی رفته و تجربه‌ای به‌یاد‌ماندنی در کنار دلفین‌های دوست‌داشتنی و باهوش برای خود خلق کنید. توصیه می‌کنیم پیش از سفر، راهنمای سفر به دبی را نیز مطالعه کرده تا چراغ راه شما در سفر برای گذراندن اوقاتی خوش و به‌یاد‌ماندنی باشد. در نهایت از شما می‌خواهیم تا اگر تجربه حضور در خلیج دلفین را داشته‌اید، تجربیات و خاطرات شیرینی و جذاب خود را با ما و مخاطبان خوش ذوق ما به اشتراک بگذارید.

مجموعه تفریحی دلفین بی در شهر توریستی دبی، عروس کشور امارات متحده عربی قرار دارد. این خلیج تفریحی در منطقه پالم جمیرا دبی که منطقه‌ای نام‌آشنا برای گردشگران است، واقع شده است.

هزینه بازدید و شرکت در برنامه‌های مختلف این مجموعه با توجه به نوع فعالیت متفاوت بوده و از ۳۹۵ درهم شروع می شود.

شما می‌توانید در تمام روز‌های هفته از ساعت 9 تا 20:00 به این مجموعه تفریحی مراجعه کنید.

در این مجموعه تفریحی منحصر‌به‌فرد و بی‌نظیر بخش‌ها و برنامه‌هایی که برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز مناسب باشد، در نظر گرفته شده است؛‌ اما شرکت کودکان در تمامی برنامه‌های تفریحی این مجموعه امکان‌پذیر نیست.

بهترین زمان بازدید از این مرکز تفریحی روز‌هایی با آب‌و‌هوای معتدل بوده و ساعات خلوت‌تر روز (از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۱۶:۰۰) نیز زمان بهتری برای بازدید هستند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.