آبگرم فردوس | گنجینه ارزشمند خراسان جنوبی

0

آیا تا به حال چیزی درباره گردشگری سلامت‌محور شنیده‌اید؟ گردشگری سلامت همان چیزی است که روح آدمیزاد را زنده کرده و جسمتان را از بیماری‌های خطرناک در امان نگه می‌دارد. شهر فردوس با قابلیت‌های گردشگری فراوان به‌عنوان قطب گردشگری سلامت در شمال شرق ایران شناخته می‌شود. علت اصلی آن هم وجود یک چشمه آبگرم معدنی در این شهر است. برای همین هم تصمیم گرفته‌ایم آبگرم فردوس را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنیم تا ببینیم این مکان دیدنی کجاست و چگونه باعث جذب گردشگر به شهر فردوس شده است.

آبگرم فردوس کجاست؟

آبگرم فردوس

آبگرم هلال فردوس یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شرق کشور بوده که در 20کیلومتری جاده فردوس به مشهد قرار دارد. این چشمه معدنی با قدمت 200ساله، گردشگران را از جای‌جای ایران به سمت استان خراسان جنوبی و تماشای جاهای دیدنی اطراف بیرجند می‌کشاند.

معرفی آبگرم فردوس

معرفی آبگرم فردوس

آبگرم هلال فردوس با ترکیباتی شامل سدیم، پتاسیم، منیزیم، مس، روی و گوگرد به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. همچنین نمک‌های محلول در آب این چشمه آزمایش و خاصیت درمانی آن تأیید شده است. خوب است بدانید بسیاری از پزشکان و متخصصان استفاده از این آبگرم را به بیماران خود توصیه می‌کنند. این آبگرم برای درمان یا حتی پیشگیری از بروز بسیاری از امراض مفید بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • بیماری‌های کبدی
  • دردهای مفصلی
  • تصال عروق
  • پیشگیری از رسوب سنگ در کلیه
  • بیماری‌های پوستی مثل اگزما و عفونت‌های قارچی
  • بیماری‌های روماتیسمی
  • دردهای مفصلی و عصبی
  • افزایش سوخت و ساز بافت‌ها
  • کاهش درد و رفع گرفتگی عضلات
  • افزایش دامنه حرکتی اندام‌ها
  • بهبود دردهای ناحیه ستون فقرات و دیسک کمر
  • پیشگیری از ایجاد انحراف در ستون فقرات 

تاریخچه آبگرم هلال فردوس

تاریخچه آبگرم هلال فردوس

درباره تاریخچه و پیدایش چشمه آبگرم فردوس نمی‌توان به‌صورت دقیق اظهارنظر کرد؛ اما به گفته پیشینیان این چشمه از قرن‌ها پیش به‌صورت چشمه‌‌ای بیابانی از دل صخره‌ها می‌جوشد. همچنین از حدود دو قرن پیش خانه‌ای سنگی روی این چشمه ساخته شد که مردم برای درمان بیماری‌های خود به آن مراجعه می‌کردند. طولی نکشید که اطراف این چشمه توسعه پیدا کرد و با ساخت حوض، حمام عمومی و وان‌های خصوصی، به یکی از شناخته‌شده‌ترین و مجهزترین آبگرم‌های ایران تبدیل شد. 

تفریح و سرگرمی در آبگرم فردوس

تاریخچه آبگرم هلال فردوس

مجموعه آبگرم فردوس فقط یک مکان برای درمان بیماری‌ها نیست. این چشمه آبگرم نقش زیادی در توسعه گردشگری منطقه داشته؛ به گونه‌ای که در سال 1386 این مجتمع به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب شد؛ از شنا و آب‌درمانی در استخرهای مجزا گرفته تا شکم‌گردی در بهترین رستوران‌ها و استفاده از فضاهای ورزشی و تفریحی متنوع. همه این‌ها دست به دست هم داده و باعث شده است که سالانه بیش از 300 هزار گردشگر از این چشمه بازدید کنند. 

امکانات رفاهی در آبگرم فردوس

تاریخچه آبگرم هلال فردوس

جالب است بدانید که امروزه مجتمع هلال فردوس به یکی از جامع‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان خراسان جنوبی تبدیل شده است. هرآنچه که برای خوشگذرانی و تفریح نیاز داشته باشید، در این مجموعه برای شما فراهم شده و می‌توانید از این امکانات رفاهی کمال استفاده را داشته باشید. بیایید با هم ببینیم این مجموعه تفریحی چه امکاناتی دارد و چه تفریحاتی در انتظار ما است.

  • استخرهای مجزای آب‌درمانی (زنانه و مردانه)
  • وان‌های خصوصی لوکس 
  • سونای خشک و حوضچه آبگرم معدنی
  • سوئیت‌های ویلایی سه ستاره با تمام امکانات رفاهی
  • مجهزترین کمپ گردشگری استان
  • اتاق‌های ارزان قیمت
  • تنها رستوران درجه یک خراسان جنوبی
  • طولانی‌ترین زیپ‌لاین شرق کشور
  • فضاهای ورزشی و تفریحی

بهترین زمان بازدید از آبگرم فردوس

بهترین زمان بازدید از آبگرم فردوس

استان خراسان جنوبی از آن دسته استان‌های کشور است که آب و هوایی گرم و خشک دارد. از‌این‌رو اگر می‌خواهید از گرمای طاقت‌فرسای شهر فردوس در امان باشید، بهتر است فصل پاییز یا زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید. 

وسایل لازم در سفر به آبگرم فردوس

وسایل لازم در سفر به آبگرم فردوس

همان طور که گفتیم مجموعه آبگرم هلال فردوس، فقط شامل یک چشمه آبگرم نیست. پس اگر خیال کرده‌اید که قرار است فقط یکی دو ساعت آبتنی کنید و سپس به خانه برگردید، سخت در اشتباه هستید. حیف است که تا اینجا آمده باشید و گردش در سایر بخش‌های این مجموعه دیدنی را از خود دریغ کنید. برای اینکه سفری راحت‌تر و بدون دغدغه داشته باشید، توصیه می‌کنیم تجهیزات لازم را همراه خود بیاورید. وسایلی مثل:

وسایل لازم در سفر به آبگرم فردوس

  • کفش مناسب پیاده‌روی
  • کوله پشتی
  • زیرانداز
  • میوه و تنقلات
  • حوله و وسایل حمام
  • عینک و کلاه آفتابی
  • لوازم بهداشتی 
  • کارت شناسایی

وسایل لازم در سفر به آبگرم فردوس

البته به‌طور کلی این مجموعه از لحاظ امکانات رفاهی و خدماتی بسیار غنی است؛ از مجموعه ویلاهای اقامتی گرفته تا رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های باکیفیت. در هر زمان که احساس گرسنگی کردید، رستوران مجهز و درجه‌یک این مجموعه با غذاهای لذیذ از شما پذیرایی می‌کند. برای استراحت نیز می‌توانید به ویلاهای سه‌ستاره آبگرم فردوس مراجعه کرده و از خدمات بی‌نظیر آن استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که نمی‌توانید سرزرده به این ویلاها بروید و حتماً از قبل باید رزرو کنید. برای رزرو هم می‌توانید با تلفن مجموعه تماس بگیرید و هم می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی آبگرم هلال فردوس اقدام کنید. ضمناً اگر از طریق وبسایت اقدام به رزرو ویلا کنید، 15درصد تخفیف مجموعه شامل حالتان خواهد شد. دیگر فکر می‌کنیم همه شرایط برای این سفر هیجان‌انگیز مهیا باشد. تا دیر نشده بار و بندیل سفر را ببندید و راهی فردوس شوید.

اطلاعات بازدید از آبگرم هلال فردوس

اطلاعات بازدید از آبگرم هلال فردوس

آدرس: استان خراسان جنوبی، فردوس، کیلومتر 20 جاده فردوس به سمت مشهد.
شماره تماس برای رزرو: 05632747436

جاهای دیدنی نزدیک به آبگرم فردوس

 اما آبگرم فردوس تنها جاذبه مهم شهر فردوس نیست. بعد از آبتنی در چشمه آبگرم فردوس وقت آن رسیده که خودتان را برای بازدید از دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر آماده کنید.

  • کویر پلوند

قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم حتماً بازدید از کویر پلوند را در برنامه سفر خود قرار دهید. این کویر فقط 20 کیلومتر با این چشمه معدنی فاصله داشته و یکی از بی‌نظیرترین مناطق گردشگری شرق کشور است. چشم‌انداز کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای که این کویر پهناور را احاطه کرده‌اند و تماشای رقص عقاب‌ها بر فراز تپه‌های زیبا، منظره‌ای وصف‌ناشدنی خلق کرده است. علاوه بر این پوشش گیاهی و جانوری بسیار متنوعی در این منطقه منتظر شماست. کافی است گشتی در این کویر پهناور بزنید تا شاهد این اکوسیستم بی‌نظیر باشید. 

  • قلعه کوه

کمی جلوتر در 10 کیلومتری شهر فردوس، به قلعه کوه می‌رسید؛ قلعه‌ای مستحکم که بر بلندای یک کوه قرار گرفته و منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد کرده است. پیشنهاد می‌کنیم دوربین عکاسی را هم در لیست تجهیزات سفر خود قرار دهید و از ثبت این چشم‌اندازهای کم‌نظیر غافل نشوید. 

  • قنات بلده

از هر چیزی که بگذریم، نمی‌توان از این قنات شگفت‌انگیز به‌راحتی عبور کرد. قنات بلده یکی از بزرگترین رشته قنات‌های جهان بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این قنات، یادگاری دوران ساسانیان بوده و هنوز که هنوز است بسیاری از زمین‌های کشاورزی شهر فردوس و شهرهای اطراف را آبیاری می‌کند.  اگر می‌خواهید در این سفر تجربه‌های گردشگری بیشتری داشته باشید، وارد شهر فردوس شوید. مجموعه تاریخی کوشک، مسجد جامع تون، مدرسه علمیه علیا، قلعه دختر و بارگاه امام زادگان از دیگر مکان‌های تاریخی این شهر بوده که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

مسیر دسترسی به آبگرم فردوس

آبگرم هلال فردوس یکی از شاخصه‌های اصلی این شهر است؛ بنابراین نیازی نیست نگران پیدا کردن آدرس باشید. در هر کجای شهر که باشید می‌توانید به‌راحتی این چشمه آبگرم طبیعی را پیدا کنید. اگر در شهر فردوس هستید و خیال آبتنی در یکی از بهترین چشمه های آبگرم ایران به سرتان زده، کافی است ابتدا به مرکز شهر فردوس رفته و از آنجا وارد جاده فردوس-مشهد شوید. در ادامه مسیر، کافی است خود را به دست تابلوهای راهنما بسپارید و به‌راحتی مقصد مدنظر خود را پیدا کنید.

اما اگر قرار است که از مشهد به سمت آبگرم هلال فردوس حرکت کنید، باید مسیر دوم را انتخاب کنید. در این مسیر ابتدا به سمت رباط سفید حرکت کرده و وارد جاده بجستان شوید. در ادامه باید مسیری به طول 320 کیلومتر را طی کرده و قبل از رسیدن به شهر فردوس به سمت تابلوهای آبگرم فردوس حرکت کنید. 

در این مقاله ره بال آسمان تلاش کردیم شما را با یکی از بهترین چشمه های آبگرم ایران آشنا کنیم. چشمه‌ای با قدمت 200 سال در شمال شرق ایران که زبانزد همه مردم شده است. آبگرم فردوس همان جایی است که با سفر به آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم در فضایی مجهز و زیبا گردش کنید و هم از خواص درمانی چشمه هلال فردوس بهره‌مند شوید. این گنجینه ارزشمند در استان خراسان جنوبی می‌تواند درمان بسیاری از مشکلات جسمی شما باشد. اگر تا به حال به مجموعه آبگرم فردوس سفر کرده‌اید و لذت آبتنی در این آبگرم معدنی را چشیده‌اید، خاطرات خود را با ما در میان بگذارید. 

آبگرم هلال فردوس یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شرق کشور بوده که در 20 کیلومتری جاده فردوس به مشهد قرار دارد.

اگر می‌خواهید از گرمای طاقت‌فرسای شهر فردوس در امان باشید، بهتر است فصل پاییز یا زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید.

کویر پلوند، قلعه کوه، مجموعه تاریخی کوشک، مسجد جامع تون، مدرسه علمیه علیا، قلعه دختر، قنات بلده و بارگاه امام زادگان از دیگر مکان‌های تاریخی شهر فردوس است.

مجموعه آبگرم فردوس از لحاظ امکانات رفاهی و خدماتی بسیار غنی است؛ اما به همراه داشتن برخی لوازم مثل کفش مناسب پیاده‌روی، کوله پشتی، زیرانداز، میوه و تنقلات، حوله و وسایل حمام، عینک و کلاه آفتابی، لوازم بهداشتی و کارت شناسایی ضروری است.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.