بهترین غذا برای سفر با قطار چیست؟

2

تهیه بهترین غذا برای مسافرت با قطار از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران در انواع مسافر‌ت‌ها از جمله سفر با سیستم حمل‌ونقل‌ ریلی است. به‌علاوه همان طور که می‌دانید اغلب مسافران قطار، خانواده‌هایی هستند که کودکان و نوجوانانشان را به همراه دارند. این نکته ضرورت تهیه غذای مناسب برای مسافرت با قطار را دوچندان می‌کند. همچنین سفر در آب‌وهوای گرم نیز اهمیت تدارک غذای سالم و بهداشتی را افزایش می‌دهد. در ادامه این مطلب، لیستی از بهترین غذاها برای مسافرت با قطار آماده کرده‌ایم که حتماً در سفرهای ریلی به کارتان می‌آید.

چه غذاهایی برای سفر با قطار مناسب است؟

غذای حاضری

غذای حاضری

اگر به دنبال بهترین غذا برای سفر با قطار هستید، احتمالاً باید غذاهایی را انتخاب کنید که ماندگاری طولانی‌مدت‌تری داشته باشند. البته اگر زمان و حوصله کافی برای پخت و آماده‌کردن چنین غذایی را ندارید، بهترین غذا برای مسافرت با قطار، سالم‌ترین و ساده‌ترین غذاها است. ساندویچ و لقمه‌های ساده نان و پنیر در کنار سبزی معطر و گوجه و خیار تازه به همراهی نان سنگگ از خوراکی‌های آسان و با ماندگاری بلندمدت است. برخلاف باور عموم مردم که چنین خوراکی‌هایی را مقوی نمی‌دانند، این غذاهای ساده و گیاهی سرشار از مواد مغذی، کربوهیدرات، انواع ویتامین و پروتئین است که انرژی موردنیاز روزانه را به طور کامل تأمین می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم همان طور که دارید بلیط قطار دلخواهتان را تهیه می‌کنید، برای آماده‌کردن این نوع غذاها هم دست به کار شوید.

پیراشکی گوشت یا سبزیجات

پیراشکی گوشت یا سبزیجات غذای مناسب سفر با قطار

غذاهای گوشتی به خاطر حجم کالری و پروتئین بیشتری که دارند، علاقه‌مندان بسیاری دارند. برای مسافرانی با این سلیقه غذایی، بهترین غذا برای سفر با قطار پیراشکی و مخلفات آن است. البته باید دقت کنید که غذاهای گوشتی برخلاف غذای حاضری ماندگاری طولانی ندارند و باید سریع‌تر آن را تهیه و میل کرد. برای اینکه درصد سلامت پیراشکی را افزایش دهید، به جای گوشت قرمز، گوشت سفید را جایگزین کنید.

سمبوسه

سمبوسه غذا برای سفر با قطار

سمبوسه از دیگر غذاهایی است که حسابی در سرعت پخت و سرو، دستتان را باز گذاشته است. سنبوسه یا سمبوسه را می‌توان به دو صورت سرد یا گرم و با مخلفات گوشتی یا بدون آن تهیه کرد؛ بنابراین از جمله غذاهایی است که می‌توانید نام آن را در فهرست بهترین غذا برای سفر با قطار یادداشت کنید. با پیچیدن سمبوسه داخل فویل یا حمل در ظرف دربسته می‌توانید مدت زمان بیشتری سمبوسه‌ها را سالم نگه دارید.

ماکارونی

ماکارونی غذای قطار

اما رسیدیم به غذای محبوب کودکان و حتی بزرگسالان! ماکارونی طر‌ف‌داران بسیاری در جمع ایرانی‌های پیر و جوان دارد. تا حدی که دل‌باختگان این غذا حاضرند آن را به شیوه‌های مختلف سرد، گرم، با سس‌های رنگارنگ و حتی در قالب ساندویچ میل کنند. اگر از دغدغه اصلی‌تان درباره سفر با کودکان دلبندتان، انتخاب بهترین غذا برای سفر با قطار است، برنامه‌ریزی برای پخت ماکارونی را فراموش نکنید.

کیفیت غذای قطارهای کشور چگونه است؟

سفر با قطار هنوز هم به خاطر امنیت بیشتر و راحتی در حمل‌ونقل، محبوب بسیاری از مسافران است. علاوه بر آرامش و امنیت این وسیله، خدمات پذیرایی و منوی غذا در انواع قطار در ایران نیز برای برخی مسافران از اهمیت زیادی برخوردار است. چراکه بسیاری از مسافران به‌خاطر کیفیت ضعیف یا تمام‌شدن غذا، برای تهیه بهترین غذا برای سفر با قطار با مشکلات متعددی از جمله به‌خطرافتادن سلامتی و صرف هزینه‌های هنگفت در خرید غذا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. همچنین برخی والدین همواره نگران هستند که نکند با تهیه بلیط قطار برای کودکان، پذیرایی سالمی از کودکانشان صورت نگیرد و سلامتی‌شان به خطر بیفتد. در زیر خدمات غذایی و پذیرایی دو شرکت ریلی مطرح ایرانی را معرفی کرده‌ایم.

کیفیت غذای قطار فدک

کیفیت غذای قطار فدک

قیمت غذای قطار هم در کنار کیفیت غذا برای بسیاری از مسافران مهم است. قیمت غذا در قطار فدک به‌صرفه‌تر از قیمت همان غذا در هواپیما است؛ اما در کیفیت ممکن است متفاوت باشند. مجموعه قطار فدک امکانی در نظر گرفته است تا به وسیله آن در هنگام خرید بلیط قطار فدک، رزرو غذا را نیز انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی درباره تهیه غذا و گرفتارشدن در هزینه‌های سنگین رستوران‌های بین‌راهی، آماده سفر شوید. از آنجایی که سفر با قطار، جزو سفرهایی با مدت زمان طولانی است، امکان رزرو غذا فرصت مناسبی است تا در هزینه‌های سفر خود مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشید.

کیفیت غذای قطار فدک

اگر از آن دسته افرادی هستید که غذا در سفر برایشان خیلی مهم است یا سفری طولانی در پیش دارید و باید به فکر تهیه بهترین غذا برای سفر با قطار باشید، خرید بلیط قطار 5ستاره فدک را در اولویت قرار دهید. این قطار در حال حاضر جزو باکیفیت‌ترین و لوکس‌ترین قطارهای مدرن کشور محسوب می‌شود. یک کترینگ تخصصی اتریشی-ایرانی، طبخ غذای قطارهای فدک را به عهده دارد. غذاهای فدک سه نوع پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر را شامل می‌شود. غذاهای این قطار در زمان حرکت قطار به صورت تازه طبخ و به صورت بسته‌بندی‌شده به داخل رستوران قطار منتقل می‌شود؛ بنابراین شما لذت صرف غذا در رستوران اروپایی متحرک قطار فدک را نیز تجربه خواهید کرد.

کیفیت غذای قطار زندگی

کیفیت غذای قطار زندگی

برای صرف بهترین غذا برای سفر با قطار رجا، رستوران مجموعه قطارهای زندگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قطار زندگی، با عنوان قطار لوکس شرکت رجا شناخته می‌شود و از سال 1394 به ناوگان حمل‌ونقل‌ریلی کشور اضافه شده است. در قطار زندگی یک رستوران دوطبقه در نظر گرفته شده تا مسافران برای صرف انواع غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های سرد و گرم به آن مراجعه کنند و دلی از عزا درآورند. غذاهای قطار زندگی شامل غذای اصلی، پیش‌غذا، نوشیدنی و انواع دسر می‌شود. به‌خاطر ظرفیت 300نفری این رستوران، از صرف غذا جا نمی‌مانید و غذای مناسبی نوش جان می‌کنید. البته قطار فدک و زندگی در زمینه ارائه خدمات رفاهی تفاوت‌های دیگری هم با یکدیگر دارند که در مقاله مقایسه قطار فدک و زندگی می‌توانید درباره آن مطالعه کنید.

کیفیت غذای قطار لوکس نورالرضا

کیفیت غذای قطار لوکس نورالرضا

مدرن‌ترین و جدیدترین قطار 5ستاره کشور با نام قطار 5ستاره نورالرضا فعالیت می‌کند. مسافران این قطار می‌توانند از طریق 3 کلاس فرست کلاس، بیزینس و اکونومی، خدمات پذیرایی دلخواه خود را انتخاب کنند. در خدمات فرست کلاس قطار نورالرضا، هنگام ورود مسافران به قطار از آنان با نوشیدنی خاص خوشامدگویی پذیرایی می‌شود. همچنین سرویس چای، نسکافه، دمنوش و… برای هر کوپه به صورت جداگانه تهیه شده است. مسافران خوش‌اقبال قطار لوکس نور با میان‌وعده‌های این قطار شامل آجیل و سه نوع میوه فصل پذیرایی می‌شوند.

در کلاس بیزنس قطار نور، 2 نوع میان‌وعده به همراه آجیل برای پذیرایی مسافران تدارک دیده شده است. از مزایای سرو غذا در قطار نور این است که مسافران می‌توانند غذای خود را در کوپه یا رستوران میل کنند. سرویس نوشیدنی شامل چای و نسکافه به همراه شیرینی نیز، کام مسافران این قطار را شیرین می‌کند. اگر مایلید مقایسه دقیق‌تری از قطار نورالرضا و رجا بدانید، مقاله تفاوت قطار نورالرضا و رجا را مطالعه کنید.

۱۰ نکته ضروری برای تغذیه سالم در مسافرت با قطار

برنامه‌ریزی کنید

۱۰ نکته ضروری برای تغذیه سالم در مسافرت با قطار

برای اینکه در مسافرت دغدغه پیداکردن و آماده‌سازی غذای سالم و مقوی نداشته باشید، بهتر است از قبل برای تهیه بهترین غذا برای سفر با قطار برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید غذاهای سبکی انتخاب کنید ک نیازی به گرم‌کردن نداشته باشد و بتوانید بدون دردسر و به صورت سرد آن‌ها را سرو کنید. غذاهایی مثل کتلت، کوکو، سبزی خوردن و خیار و گوجه از انواع غذاهایی هستند که گزینه مناسبی برای سفر با قطار به حساب می‌آیند.

تنقلات مغذی و سالم همراه داشته باشید

۱۰ نکته ضروری برای تغذیه سالم در مسافرت با قطار

ممکن است گرما، راحت‌نبودن در فضای قطار و حال‌وهوای سفر، هم‌سفرانتان را از اشتها بیندازد؛ بنابراین برای این مواقع بهتر است چند قلم تنقلات سالم و مغذی آماده کنید. خوراکی‌هایی مثل انواع میوه، بیسکوئیت‌‌های فیبردار، ساندویچ‌های حاضری نان و پنیر و گردو برای تغذیه در طول سفر با قطار مناسب به نظر می‌رسند. همراه‌داشتن تنقلات همچنین از هزینه‌های سفر مانند مهمان‌شدن در رستوران‌های بین‌راهی می‌کاهد و خطر بیماری به وسیله خوردن غذای غیربهداشتی و نامطمئن را رفع می‌کند.

آب آشامیدنی سالم و خنک همراه داشته باشید

۱۰ نکته ضروری برای تغذیه سالم در مسافرت با قطار

اگر می‌خواهید یک سفر راحت و در نهایت صحت و سلامت را تجربه کنید، همراه‌داشتن آب در سفر با قطار را فراموش نکنید. اگر تا به حال از بهترین غذا برای سفر با قطار صحبت کرده‌ایم، اینحا به اهمیت بهترین نوشیدنی برای سفر با قطار اشاره می‌کنیم. مصرف مرتب آب سالم در طول سفر، از مسائلی مثل سردرد، یبوست و گرمازدگی پیشگیری می‌کند؛ بنابراین آب را پیش از همه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های دیگر به چمدانتان اضافه کنید.

غذاهای پروتئینی و فیبردار مصرف کنید

غذاهای پروتئینی و فیبردار مصرف کنید

بهترین غذا برای سفر با قطار که برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارد، غذای حاوی فیبر و پروتئین است. این غذاها انرژی کافی برای سفرهای طولانی، پرفرازونشیب و با رفت‌وآمد و پیاده‌روی زیاد را تأمین می‌کند.

غذای سالم و کم‌چرب رستوران را انتخاب کنید

غذاهای پروتئینی و فیبردار مصرف کنید

قطعاً رستوران‌گردی خاصه در سفر با قطار، از جمله تفریحات و خاطرات خوش سفر محسوب می‌شود؛ اما بهتر است برای داشتن سفری سالم و کم‌خطر در انتخاب رستوران و غذای بین‌راهی به نکات زیر توجه کنید:

  • رستورانی برای توقف و خوردن وعده غذایی انتخاب کنید که از بهداشت و سلامت آن مطمئن باشید.
  • از انتخاب فست‌فود در منوی غذایی رستوران‌ها تا حد امکان پرهیز کنید.
  • در صورت انتخاب ساندویچ به عنوان غذا، حتماً در کنار آن از سس کمتری استفاده کنید. به جای سس از سبزیجات و سالادهای فصل به عنوان پیش‌غذا استفاده کنید.
  • در صورت تهیه غذاهای گوشتی و انواع کباب‌ها حتماً از سالم و تازه‌بودن گوشت آن اطمینان حاصل کنید.

 

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان به نکاتی برای تهیه بهترین غذا برای سفر با قطار اشاره کردیم. برای آشنایی با سایر نکات سفر با قطار هم این نوشته را می‌توانید مطالعه کنید. راستی شما تجربه‌ای از انتخاب غذای مناسب برای سفر با قطار دارید؟ نظرات خود را با هم‌سفران خود در ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

 

پیراشکی، سمبوسه، دلمه و…

مجموعه قطارهای رجا، زندگی و نورالرضا در هنگام خرید بلیط قطار، امکانی برای رزرو غذا دارند.

برنامه‌ریزی، همراه‌داشتن تنقلات مغذی و سالم، همراه‌داشتن آب آشامیدنی سالم و خنک و تغذیه با غذاهای فیبردار و پروتئینی از مهمترین نکاتی است که در سفر با قطار باید به آن توجه کنید.

 

2 نظرات
  1. زهرا می گوید

    بهترین وسیله واسه سفر های طولانی سفر ریلی هست هم راحته و هم کم خطر ، خستگی اش هم کمتر از سفر با ماشین شخصی هست و خطرش کمتر از سفر هوایی .

    1. بانو تقیان می گوید

      زهرا عزیز، دقیقا همین طوره که می‌گید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.