مرکز خرید زیست خاور مشهد | پرسابقه‌ترین مرکز خرید دیار خورشید

0

مرکز خرید زیست خاور مشهد، مکانی جذاب برای تهیه سوغات و گشت‌و‌گذار است. این مرکز خرید در گروه مجتمع‌های نسبتاً قدیمی مشهد قرار دارد. به نوعی می‌‌توان گفت، ساختمان این مرکز خرید، معماری مشهد قدیم را به مشهد مدرن پیوند زده است. به لطف این شرایط، با مرکز خریدی روبه‌رو هستیم که عیش پاساژگردها را کامل می‌کند. از آنجایی که زیست خاور، مرکز خریدی باسابقه است، فروشنده‌های کهنه‌کاری در این مرکز خرید به عرضه بهترین سوغات مشهد مشغول هستند. به لحاظ قیمت نیز خاطرتان جمع باشد که از یکی از خوش‌قیمت‌ترین مراکز خرید مشهد صحبت می‌کنیم. برای اینکه گشت‌و‌گذار در مجتمع تجاری زیست خاور حسابی به شما خوش بگذرد، اطلاعات جالبی درباره این مرکز خرید آماده کرده‌ایم. در ادامه به معرفی این مرکز، جاهای دیدنی نزدیک به آن و در نهایت آدرس و بهترین مسیر دسترسی می‌پردازیم.

پاساژ زیست خاور کجاست؟ | مسیر دسترسی و ساعات کاری

مجتمع زیست خاور به‌اندازه‌ای خوش‌مسیر است که در هر کجای مشهد باشید، فاصله چندانی با آن ندارید. ایستگاه قطارشهری مشهد با نام ایستگاه شریعتی فقط چند قدم با این مرکز خرید فاصله دارد. خط ۲ و خط یک مترو از این ایستگاه گذر می‌کند. استفاده از تاکسی نیز روشی مناسب به حساب می‌آید. راننده‌های تاکسی‌های مشهد،‌ آدرس اینجا را حتی با چشم بسته هم بلد هستند. اگر هم اهل اتوبوس‌های شهری هستید، برای رسیدن به این مرکز خرید سوار خط‌های ۳۸، ۸۲ و ۸۶ شوید.

آدرسمشهد، میدان شریعتی (معروف به تقی آباد)
شماره تماس05138524673
ساعات کاریهر روز از ۹ تا ۲۲
روزهای تعطیلجمعه و ایام تعطیل رسمی شهادت ائمه

فاصله زیست خاور تا حرم امام رضا

بستگی دارد از چه روش و مسیری برای رفتن به حرم استفاده کنید؛ اما در نهایت فاصله زیست خاور مشهد تا حرم امام رضا حدود ۴.۵ تا ۵.۵ کیلومتر است که با ماشین شخصی و خیابان خلوت حدود ۱۵ دقیقه طی می‌شود. البته خاطرتان باشد که خیابان‌های اطراف حرم در طرح ترافیک هستند؛ بنابراین بهتر است از سرویس حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. می‌توانید سوار مترو شده و به ایستگاه بسیج بروید و سپس با اتوبوس بی‌آرتی خودتان را به حرم برسانید. البته استفاده از اتوبوس خط ۸۲ هم راهگشاست. این اتوبوس شما را به باب‌الجواد حرم می‌برد.

معرفی مرکز خرید زیست خاور مشهد

معرفی زیست خاور

مرکز خرید زیست خاور مشهد سازه‌ای عظیم در میدان تقی‌آباد این شهر است. جالب است بدانید کلنگ ساخت این مرکز خرید، پیش از انقلاب ۵۷ به زمین زده شد. با این حال مراحل ساخت آن مدت زیادی زمان برد. طراحان و معمارانِ این مرکز خرید، سبکی مدرن و سنتی را برای ساخت آن در نظر گرفتند. به لطف این شرایط، این مجتمع خرید به جلوه‌گاهی برای نمایش هنر کلاسیک و جدید تبدیل شده است. ویژگی‌های این پاساژ بزرگ فقط به مرکز خریدِ آن خلاصه نمی‌شود. اینجا پارکینگ بسیار بزرگ و چندطبقه‌ای دارد و در کنار واحد‌های تجاری، طبقه‌های اداری نیز تعبیه شده است. به بخش‌هایی که گفتیم، آپارتمان‌های بزرگ و دلبازی را نیز اضافه کنید. از آنجایی که با مرکز خریدی بزرگ روبه‌رو هستیم، بخش‌های تجاری مجتمع مهم‌ترین قسمت این سازه عظیم را تشکیل می‌دهد.

معرفی مرکز خرید زیست خاور مشهد

برندهای مختلفی در این مرکز خرید شعبه دارند و به لحاظ فروش سوغات مشهد نیز طیف بسیار گسترده‌ای از انواع صنایع دستی و کالاهای سوغاتی را برای گردشگران فراهم کرده است. امکان ندارد جایی به راهنمای سفر مشهد اشاره شود و سخنی از مجتمع زیست خاور برای خرید سوغات به میان نیاید. این شرایط از قیمت مناسب و کیفیت سوغات این مرکز خرید حکایت دارد.

یکی از مغازه های مجتمع تجاری زیست خاور مشهد

جالب است بدانید به‌رغم اینکه مدت‌هاست از ساخت این مرکز خرید می‌گذرد، هنوز هم به لحاظ معماری در گروه یکی از سازه‌های عظیم مشهد قرار دارد. اطلاعاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به‌عنوان ویژگی‌های برتر این مرکز خرید شناخته می‌شود.

نکته: تجربه ثابت کرده ساعت‌های ۱۲ ظهر، ۱۸ عصر و ۲۱ شب، شلوغ‌ترین زمان برای خرید و پاساژگردی در این مرکز خرید است.

بخش‌های مختلف پاساژ زیست خاور

بخش‌های مختلف پاساژ زیست خاور

مجتمع زیست خاور مرکز خرید عظیمی است که در زیربنایی با مساحت ۲۹،۷۱۰ مترمربع واقع شده. برج اقامتیِ این مرکز خرید نیز زیربنایی برابر با ۳۱،۱۰۷ مترمربع دارد. ۱۹۸ واحد در ۱۵ طبقه در این برج جا خوش کرده است. در مرکز خرید زیست نیز با ۶۹۸ واحد روبه‌رو هستیم. این واحد‌ها در ۴ طبقه قرار گرفته‌اند. به لطف این طراحی، با حضور در طبقه همکف، ۱۷۰ دهنه مغازه پیش روی شما قرار می‌گیرد. جالب است بدانید یکی از شعبه‌های مهم بانک تجارت نیز در این طبقه جا خوش کرده است. سپس به طبقه مثبت‌ یک می‌رسید که ۱۹۳ دهنه مغازه در آن تعبیه شده است. در کنار این واحد‌های تجاری، دفتر آژانس‌های مسافرتی، رستورانی شیک و شعبه‌های بیمه و بورس در این طبقه قرار دارد.

واحد های تجاری زیست خاور

طبقه منفی یک، با ۱۷۷ واحد در زیر طبقه همکف واقع شده است. در نهایت به طبقه منفی دو این مجتمع می‌رسید. این طبقه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مجموعه به حساب می‌آید. در این طبقه هنرمندان مشهد جا خوش کرده‌اند. آثار هنری چشم‌نواز، خوشنویسی‌های زیبا و تندیس‌های ارزشمند در این طبقه فروخته می‌شود. جاذبه‌های هنری طبقه منفی ۲ به‌اندازه‌ای است که حتی اگر اهل هنر نباشید، باز هم با حضور در این طبقه سر ذوق می‌آیید و هوس خرید محصولات هنری به سر شما می‌زند. بسیاری از هنرمندان مشهدی در این طبقه غرفه دارند. شما هم می‌توانید سفارش‌های خود را به این هنرمندان بدهید و در کمترین زمان ممکن، هنرِ هنرمندان مشهدی را به سوغات ببرید.

یکی از مغازه های آثار هنری در زیست خاور مشهد

جاذبه‌های طبقه منفی ۲ فقط به آثار هنری خلاصه نمی‌شود. بسیاری از فروشنده‌های این طبقه به فروش عتیقه‌جات مشغول هستند. طیف بسیار گسترده‌ای از عتیقه‌های نایاب و کالاهای نوستالژی در طبقه منفی ۲ فروخته می‌شود. به کلکسیون‌دارها و علاقه‌مندان آثار هنری پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به این طبقه بزنند.

یکی از مغازه های عتیقه جات در زیست خاور مشهد

کافی‌شاپ و رستوران مرکز خرید زیست خاور

کافی‌شاپ و رستوران مرکز خرید زیست خاور

مراکز خرید مشهد عموماً چندین کافه و رستوران دارند. این شرایط درباره مجتمع خرید زیست خاور نیز صدق می‌کند. برای شما از دیدنی‌های طبقه منفی ۲ گفتیم. با این حال به کافه بزرگ و دلبازی که در این مرکز خرید قرار دارد، اشاره نکردیم. در این کافه انواع نوشیدنی‌های خوشمزه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. میان‌وعده‌های این کافه نیز به اندازه‌ای مفصل است که به اندازه غذای کامل یک رستوران، مشتریان را سیر می‌کند. اگر حوصله ندارید برای رفع خستگی و خوردن فنجانی نوشیدنی به طبقه منفی ۲ بروید، غم به دل خود راه ندهید.

آبمیوه فروشی در نزدیک زیست خاور

در طبقه همکف و ابتدای ورودی این مرکز خرید آبمیوه‌فروشی با منویی رنگارنگ از نوشیدنی‌های گوارا چشم‌انتظار گردشگران است. در این آبمیوه‌فروشی انواع اسموتی‌های خوشمزه و آبمیوه‌های مقوی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در گوشه‌و‌کنار این مرکز خرید، غرفه‌های فروش خوراکی، تنقلات و بستنی تعبیه شده است. به لطف این شرایط، به هر کجای این مرکز خرید که نگاهی بیندازید، چشم شما به جمال خوراکی‌‌فروشی‌هایی با خوردنی‌های خوشمزه روشن می‌شود.

درون مجتمع تجازیث زیست خاور در شب

اکنون که صحبت از کافی‌شاپ و خوشگذارنی در مرکز خرید زیست به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر اشاره‌ای به جلوه‌های بصری این مرکز خرید داشته باشیم. چلچراغی بزرگ و تماشایی در سقف اصلیِ مجتمع آویزان شده است. این چلچراغ به اندازه‌ای بزرگ است که از طبقه‌های دیگر نیز دیده می‌شود. گچ‌بری‌های زیبا و آیینه‌کاری‌های تماشایی نیز در گوشه‌و‌کنار این مرکز خرید خودنمایی می‌کند. وجود این جلوه‌های بصری، جذابیت بیشتری برای کافی‌شاپ و دیگر فروشگاه‌های داخل مجتمع زیست فراهم کرده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در حین گشت‌و‌گذار در این مرکز خرید، حتماً سری به کافی‌شاپ و دیگر خوراکی‌‌فروشی‌های آن بزنید و با خوردن فنجانی نوشیدنی گوارا، جان تازه‌ای برای سیاحت در جاهای دیدنی مشهد به دست آورید.

امکانات مختلف پاساژ زیست خاور

امکانات مختلف پاساژ زیست خاور

طیف گسترده‌ای از انواع خدمات رفاهی در این مرکز خرید مهیاست. به همین دلیل خاطرتان جمع باشد هر توقعی که از پاساژگردی دارید در این مجتمع فراهم شده است. معماری این مرکز خرید ممکن است مانند دیگر مراکز خرید مشهد، مدرن نباشد. با این حال غم به دل خود راه ندهید؛ زیرا چندین پله‌ برقی در این مرکز تعبیه شده تا خریداران به‌راحتی بین طبقه‌های مختلف، تردد کنند. مجموعاً ۶ پله‌ برقی در این مجتمع وجود دارد. این پله‌ برقی‌ها ۱۶،۰۰۰ نفر را در هر ساعت به طبقه‌های مختلف حمل می‌کنند. پله برقی‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم در دو ردیفِ کنار هم، قرار دارند؛ در نتیجه در زمان بسیار کمی از طبقه همکف به طبقه منفی ۲ می‌رسید.

زیست خاور از نمای کنار در شب

برای آن دسته از خریدرانی که میانه خوبی با پله برقی ندارند نیز این نوید را بدهیم که چند دستگاه آسانسور در این مرکز خرید وجود دارد. این آسانسورها در کنار طبقه‌های تجاری، به طبقه‌های پارکینگ زیست نیز راه دارند. آسانسورهایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، در کنار حمل مسافر، برای حمل بار نیز مناسب هستند. هر کدام از این آسانسورها حدود ۶۰۰ کیلوگرم بار را حمل می‌کنند. به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید از طبقه‌های مختلف مجتمع زیست، خرید کنید و بارهای خود را با آسانسور به طبقه همکف برسانید.

زیست خاور

جالب است بدانید این مرکز خرید در یکی از خیابان‌های خوش‌مسیر مشهد قرار دارد و فاصله آن با حرم امام رضا چندان زیاد نیست. به همین دلیل مجتمع زیست در تمامی فصل‌های سال شلوغ و پرگردشگر است؛ در نتیجه مدیران این مجتمع، تجهیزات گرمایشی سرمایشی مطلوبی را برای آن در نظر گرفته‌اند. به ویژگی‌هایی که گفتیم، چندین چشمه سرویس بهداشتی، نمازخانه و صندلی‌هایی مخصوص استراحت خریداران را نیز اضافه کنید.

قیمت اجناس مرکز خرید زیست خاور مشهد

قیمت اجناس مرکز خرید زیست خاور مشهد

اجازه دهید خیال شما را راحت کنیم که مجتمع خرید زیست به داشتن فروشنده‌های خوش انصاف معروف است. همان‌گونه که اشاره کردیم، این مرکز خرید در گروه مراکز خرید مشهد با سابقه‌‌ای دیرینه قرار دارد. به همین دلیل بیشتر فروشنده‌های این مجتمع، قیمت‌گذاری منصفانه‌ای را برای کالاهای خود در نظر می‌گیرند. به لحاظ تنوع کالا نیز این اطمینان را بدهیم هر کالایی که فکرش را بکنید در این مرکز خرید مهیاست. پوشاک، زیورآلات، صنایع‌دستی و کیف‌و‌کفش از کالاهایی است که در مجتمع خرید زیست فروخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی این مرکز خرید شدید، حتماً‌ سری به فروشگاه‌‌های زعفران و ادویه آن بزنید. همان‌گونه که می‌دانید، زعفران، یکی از مهم‌ترین سوغات دیار خراسان به حساب می‌آید.

جاهای دیدنی نزدیک به پاساژ زیست خاور مشهد

جاهای دیدنی نزدیک به پاساژ زیست خاور مشهد

جاذبه‌های این مرکز خرید به‌اندازه‌ای است که چند ساعتی را به‌راحتی در آن به گشت‌و‌گذار مشغول می‌شوید. با این حال مجتمع خرید زیست به دیگر جاهای دیدنی مشهد نیز بسیار نزدیک است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر راه این مرکز خرید را در پیش گرفتید، حتماً به جاهای دیدنی زیر نیز سری بزنید.

کوهسنگی

وقتی از کوهسنگی مشهد صحبت می‌کنیم، منظور پارکی بزرگ است که کوهی بلندوبالا در آن واقع شده. این پارک دومین پارک بزرگ مشهد به حساب می‌آید. جاذبه‌های پارک کوهسنگی فقط به کوهِ بلند آن خلاصه نمی‌شود. در این پارک تا چشم کار می‌کند جاهای دیدنی و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز وجود دارد. کوهسنگی از دیرباز تاکنون به عنوان یکی از منطقه‌های ییلاقی مشهد شناخته می‌شود. به همین دلیل این منطقه آب‌و‌هوای دل‌انگیزی دارد. در گوشه‌و‌کنار کوهسنگی، کافه‌‌های شیک و رستوران‌های درجه یک جا خوش کرده‌اند. این مکان یکی از بورس‌های اصلی فروش سوغات مشهد به حساب می‌آید. موزه‌‌ای بزرگ با عتیقه‌هایی ارزشمند، زمین بازی مخصوص کودکان و سالن آمفی‌ تئاتر به عنوان جاذبه‌های دیگر کوهسنگی شناخته می‌شود. به ویژگی‌هایی که گفتیم، دریاچه‌ مصنوعی زیبا و آرامش‌بخش را نیز اضافه کنید.

مرکز خرید آلتون

اگر اهل پاساژگردی هستید و می‌خواهید گشتی جانانه در مراکز خرید مشهد بزنید، پس از مجتمع زیست خاور، راه مرکز خرید آلتون را در پیش بگیرید. آلتون، فاصله چندانی با مجتمع زیست خاور ندارد. مرکز خریدی که از آن صحبت می‌‌کنیم به‌عنوان نسل جدیدی از مراکز خرید مشهد شناخته می‌شود. به همین دلیل گشت‌و‌گذار در این مرکز خرید خالی از لطف نیست. مرکز خرید آلتون، بورس پوشاک برند و لباس‌های اشرافی است. به لطف این شرایط می‌توانید خودتان را تحویل بگیرید و حسابی خوش‌تیپ کنید.

خانه ملک مشهد

اکنون که صحبت از جاهای دیدنی اطراف این مجتمع به میان آمده، خالی از لطف نیست اگر به خانه ملک مشهد اشاره کنیم. این عمارت، یکی از مکان‌های دیدنی مشهد با جاذبه‌های سنتی است. خانه ملک مشهد یکی از ساختمان‌های تاریخی و معروف شهر مشهد است. این خانه در قلب شهر واقع شده و مسیری سرراست دارد. جالب است بدانید خانه ملک با بیش از ۲۰۰ سال سابقه، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی و تاریخی این شهر شناخته می‌شود.

جالب‌تر اینکه این عمارت در دورهٔ قاجار ساخته شده است. به همین دلیل گشت‌و‌گذار در آن، گردشگران را به دوران خوش گذشته می‌برد. خانه ملک در طول زمان، تحت تأثیر فرهنگ و هنر محلی به‌روزرسانی شده است. این ساختمان طراحی قجری دارد. با این حال سبک طراحی اسلامی نیز در گوشه‌و‌کنار آن مشاهده می‌شود. جلوه‌های هنری مانند آجرکاری‌های نفیس و کاشی‌کاری‌های زیبا، جذابیت خانه ملک را دوچندان کرده است. این ساختمان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی گردشگری مشهد شناخته می‌شود. سالانه گردشگران بی‌شماری راه خانه ملک را در پیش می‌گیرند. اگر از گشت‌و‌گذار در خانه‌ های قدیمی مشهد لذت می‌برید و به تاریخ و فرهنگ مردمان دیار خورشید علاقه دارید، در انتخاب خانه ملک شک نکنید.

مرکز خرید زیست خاور مشهد پاساژگردیِ گردشگران را به تجربه‌ای شیرین دلچسب تبدیل می‌کند. امیدواریم اطلاعاتی که از این مرکز خرید آماده کردیم، خاطره خوشی برای شما از گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی مشهد به دنبال داشته باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های ارزشمندی از سیاحت در مشهد دارید، پیشنهاد می‌کنیم این تجربه‌های سودمند را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.