رفتینگ آنتالیا | خاطره‌سازی در تلاطم آب‌های کوپرولو

2

همه گردشگران می‌دانند اگر به آنتالیا سفر کنند، باید خودشان را تفریح‌های هیجان‌انگیز آماده کنند. این شهر که به شهر خوش‌گذرانی ترکیه مشهور است، محبوبیت خاصی میان گردشگران به‌خصوص ایرانی‌ها دارد. یکی از تفریح‌های آبی شگفت‌انگیزی که می‌توانید در این شهر تجربه کنید، رفتینگ آنتالیا است. نظرتان چیست سوار قایق‌های بادی شوید و در دل رودخانه پرتلاطم پارک ملی آنتالیا خاطره‌سازی کنید؟ تازه بعد از رفتینگ هم می‌توانید در پارک ملی گشت‌وگذار کنید و دیدنی‌ها بی‌شمارش را ببینید. کافی است به تصاویر این پارک نگاه کنید تا مانند هزاران گردشگر دیگر عاشق آن شوید. آیا می‌دانید رفتینگ چیست؟ در پارک ملی آنتالیا رفتینگ چگونه برگزار می‌شود؟ اگر شما هم برای رسیدن به این پارک و رفتینگ در آن هیجان‌زده شده‌اید، بهتر است این مطلب را از دست ندهید تا نکات مهم این تفریح مهیج را یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای سفر آنتالیا را نیز بخوانید و سفرتان را لذت‌بخش‌تر کنید.

رفتینگ چیست؟

اگر از تفریح‌های آبی و هیجان‌انگیز خوشتان می‌آید، رفتینگ مناسب شماست. رفتینگ نوعی قایق‌سواری به‌صورت دسته‌جمعی است. گروه‌های رفتینگ معمولاً از ۲ تا ۱۰ نفر تشکیل شده‌اند. این گروه‌ها سوار قایق‌های مخصوص رفتینگ می‌شوند و خود را به دل جوش‌وخروش رودخانه می‌زنند. در طی مسیر، هیجان تکان خوردن در تلاطم رودخانه در کنار تماشای چشم‌اندازهای خیره‌کننده طبیعی می‌توانند خاطره‌ای به‌یادماندنی برای شما ثبت کنند. رفتینگ آنتالیا نیز جزء محبوب‌ترین بخش‌های تور آنتالیاست که مناظر جذابی در مسیر خود دارد.

رفتینگ آنتالیا کجاست؟

عکس پارک ملی کوپرولو کانیون

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه، پارک ملی کوپرولو کانیون Köprülü Kanyon است. این پارک که در شمال شرق آنتالیا واقع شده جزء بهترین مکان‌ها برای عاشقان طبیعت‌گردی و تفریح‌های آبی است. پارک ملی آنتالیا رودخانه‌ای پرجوش‌وخروش جذاب دارد که محبوبیت فراوانی میان گردشگران دارد. یکی از هیجان‌انگیزترین تفریح‌های آبی این رودخانه رفتینگ در آن است. برای تجربه رفتینگ در پارک ملی باید بلیت آن را تهیه کنید یا توسط تورهای مختلف در آن شرکت کنید. پارک ملی آنتالیا جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد که شما می‌توانید پس از شرکت در رفتینگ سراغ آن‌ها بروید.

رفتینگ آنتالیا چگونه انجام می‌شود؟

شاید برایتان سؤال شود که قرار است در رفتینگ آنتالیا با چه‌چیزی روبه‌رو شوید. در ادامه مرحله‌به‌مرحله رفتینگ در پارک ملی آنتالیا را به‌صورت مجازی تجربه خواهیم کرد.

رسیدن به محل شروع

عکس مسیر رسیدن به رفتینگ آنتالیا

مسیر رسیدن به رفتینگ آنتالیا جزء جذاب‌ترین قسمت‌های سفر شماست. اگر در راه به مناظر اطراف خود نگاه کنید، می‌توانید مزارع کشاورزی زیبا و چشم‌اندازهای سرسبزی را ببینید. جالب است بدانید آنتالیا جزء شهرهای پیش‌ران ترکیه در زمینه کشاورزی است که بخش بزرگی از محصولات کشاورزی ترکیه را تهیه می‌کند. پل‌ها خیره‌کننده و جنگل‌های پهناور جزء مناظر دیگری است که در مسیر با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم عکاسی از این چشم‌اندازها را از دست ندهید.

مسیر شما تا پارک ملی کوپرولو ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت طول بکشد. در طی این مسیر شما می‌توانید توقف‌های کوتاهی بکنید و در مغازه‌های محلی صنایع دستی گشت‌وگذار کنید. اگر می‌خواهید سوغاتی تهیه کنید، این فروشگاه‌ها محل مناسبی برای این کار هستند؛ البته قیمت‌ها کمی گران‌تر از قیمت واقعی کالاها هستند. سرویس‌های بهداشتی نیز در این توقفگاه‌ها وجود دارند. بیشتر این سرویس‌ها رایگان بوده و بهداشتی و تمیز محسوب می‌شوند.

شروع حرکت

حال که به محل رفتینگ آنتالیا رسیدید، وقت آن است که سوار قایق‌های بادی شوید و به دل رودخانه بزنید. قبل از سوار شدن، شرکت‌کنندگان باید جلیقه نجات خود را بپوشند. همراه داشتن حوله و لباس خشک اضافی نیز توصیه می‌شود. بهتر است همه وسایل شخصی و مهم خود را در ماشین بگذارید و با کمترین وسایل ممکن سوار قایق‌ها شوید. غرق‌شدن این وسایل در آب می‌تواند تمام سفر را به شما زهر کند. اگر هم دوربین ضدآب گوپرو دارید، حتماً آن را همراه خود بیاورید و لحظه‌های فراموش‌نشدنی رفتینگ را برای خود ثبت کنید.

جلیقه نجات و کلاه مخصوص را که پوشیدید، شروع به پیاده‌روی در پارک جنگلی کنید تا به مقصد خود برسید. این مسیر طبیعت بی‌نظیری دارد و آب‌وهوای مطبوع آن شما را برای رفتینگ هیجان‌زده‌تر و شاداب‌تر خواهد کرد. پس از اینکه به ایستگاه اول رفتینگ آنتالیا رسیدید، سوار قایق‌ها شوید و ماجراجویی مهیج خود را شروع کنید.

در تلاطم رودخانه

به ایستگاه اول که برسید، لیدر ترکی برای خوشامدگویی سراغ شرکت‌کنندگان می‌آید. او به آن‌ها آموزش می‌دهد که چگونه قایق‌ها را بلند کنند و در آب بیندازند. در هر قایق ۷ تا ۸ نفر می‌توانند سوار شوند. با کمی پارو زدن، قایق در مسیر اصلی می‌افتد. لیدرهای مجرب به شما آموزش می‌دهند چگونه قایق را مهار و هدایت کنید. گاهی هم برای شوخی و خنده به مسافران آب می‌پاشند یا آوازی برایشان می‌خوانند. در کل لیدرهای رفتینگ علاوه بر مهار قایق‌ها لحظه‌های خوشی را نیز برای شما می‌سازند. رفتینگ پارک در ساعت ۱۰:۴۵ صبح شروع می‌شود.

مسیری که در رودخانه طی می‌کنید چنان رویایی است که هرچه از آن بگوییم، کم گفته‌ایم! کافی است به تصاویر آن نگاه کنید تا عاشق زلال آبی و کف‌های سفید رودخانه شوید. بی‌شک آب‌تنی در این رودخانه برای هرکسی لذت‌بخش است. خوشبختانه لیدرها اجازه این کار را در قسمت‌های خاصی از مسیر می‌دهند؛ اما شرط آن این است که کاملاً بر شنا کردن تسلط داشته باشید. این نکته را هم در نظر بگیرید که آب رودخانه کوپرولو همیشه سرد است و می‌تواند شما از شناکردن منصرف کند.

عکس مسیر رفتینگ رودخانه رفتینگ آنتالیا

مسیر رفتینگ رودخانه حدود ۱۴ کیلومتر است؛ البته با توجه به ایستگاهی که از آن حرکت می‌کنید، ممکن است فقط بخشی از این ۱۴ کیلومتر را طی کنید. جالب است بدانید دوربین‌هایی در نقاط مختلف مسیر رودخانه نصب شده‌اند که از لحظه‌های خوش مسافران عکس و فیلم تهیه می‌کنند. شما می‌توانید این عکس و فیلم‌ها را در پایان مسیر تهیه کنید. برای تهیه فیلم رفتینگتان باید حدود ۲۰۰ دلار بپردازید که مبلغ زیادی است. بسیاری از مسافران به تهیه عکس یادگاری کفایت می‌کنند یا همراه خود دوربین‌های گوپرو می‌آورند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.

مقدمات و پیش‌نیازهای رفتینگ آنتالیا چیست؟

عکس کفش و لباس مخصوص رفتینگ آنتالیا

برای رفتینگ آنتالیا شما نیاز به کفش و لباس مخصوص آن دارید. این کفش‌ها به دو نوع پلاستیکی و نخی تقسیم می‌شوند که کفش نخی قیمت بیشتری دارد. هزینه این لباس‌ها جدا از هزینه تور محسوب می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را در ایستگاه اول تهیه کنید. البته اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، نیازی نیست این لباس‌ها را بخرید. فقط کافی است کفش راحت و یک دست لباس راحتی اضافی همراه خود بیاورید.

رفتینگ آنتالیا چه قوانین و نکاتی دارد؟

عکس تور رفتینگ آنتالیا

قبل از اینکه بخواهید در تور رفتینگ آنتالیا شرکت کنید، باید نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • محدودیت سنی شرکت در رفتینگ بیشتر از ۲ سال است؛ البته کودکان کمتر از ۱۴ سال باید همراه با دو بزرگسال سوار قایق شوند. در این حالت، کودک در کف قایق و بین بزرگسالان قرار می‌گیرد.
  • در این مجموعه محل مخصوصی برای عوض‌کردن لباس‌هایتان وجود دارد. وسایل رفتینگ نیز ابتدای تور به شرکت‌کنندگان داده می‌شود و آن‌ها موظفند این وسایل را صحیح‌وسالم در انتهای تور تحویل بدهند.
  • همان طور که انتظار می‌رود قرار است حسابی در طول مسیر خیس شوید؛ پس حتماً یک دست لباس اضافه و حوله‌ای کوچک همراه خود بیاورید.
  • اگر چشم‌هایتان را جراحی کرده‌اید یا از بیماری خاصی رنج می‌برید، خود را به آب نزنید. آب رودخانه ممکن است باعث حساسیت و التهاب چشمان شما شود.
  • اگر می‌خواهید هزینه عکس و فیلم را نپردازید و صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از دوربین‌های گوپرو استفاده کنید.
  • حتماً حواستان به وسایل شخصی مخصوصاً پاسپورتتان باشد.
  • بهتر است وزن شرکت‌کنندگان بین ۴۰ تا ۱۲۵ کیلوگرم باشد.
  • بهترین فصل برای رفتینگ در آنتالیا تابستان است.

هزینه رفتینگ آنتالیا چقدر است؟

هزینه رفتینگ ممکن است در آژانس‌های مسافرتی گوناگون متفاوت و بیشتر از هزینه واقعی آن باشد. به‌طور کلی قیمت رفتینگ در آنتالیا به‌صورت زیر است:

  • هزینه رفتینگ با سرویس پذیرایی: 20 لیر
  • هزینه رفتینگ کوپرولو کانیون آنتالیا: 55 لیر
دقت کنید که این قیمت‌ها به‌ازای یک نفر در سال ۲۰۱۹ هستند و اکنون ممکن است کمی متفاوت باشند.

مسیر دسترسی

از همراه شدن با ره بال آسمان و تجربه رفتینگ آنتالیا لذت بردید؟ اگر شما هم مانند بقیه مسافران دنبال خاطره‌ای فراموش‌نشدنی و تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستید، بهتر است همین الآن بلیت تور آنتالیا را تهیه کنید و خود را به آب‌های پرجوش‌وخروش کوپرولو کانیون برسانید. پس از رفتینگ سراغ کدام یک از جاهای دیدنی آنتالیا و ترکیه خواهید رفت؟ یادتان نرود نظرها و پیشنهادهای خود را برای ما بنویسید.

تفریح هیجان‌انگیز رفتینگ در رودخانه پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا برگزار می‌شود.

این مسیر با توجه به نقطه آغاز مسیر شما ممکن است بین ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت طول بکشد.

بله. آن‌ها باید کف قایق و بین دو بزرگ‌سال قرار بگیرند.

این مسیر حدود ۱۴ کیلومتر است.

بله. دوربین‌هایی در مسیر رود وجود دارند که از شما عکس و فیلم می‌گیرند. شما می‌توانید در انتهای این مسیر این عکس و فیلم‌ها را تهیه کنید.

4.6/5 (5 نظر)
2 نظرات
  1. سارا می گوید

    قدم به قدم آنتالیا جون میده برای تفریح. آدم فقط باید با یه اکیپ پایه خوشگدرانی بره آنتالیا.

    بعضی عکس های مقاله لود نمیشن. نمیدونم دلیلش سرعت پایین نت هست یا مشکل دیگه.

    1. بانو تقیان می گوید

      دقیقا همین طوره سارای عزیز.
      برای بازشدن عکس‌ها هم احتمالا مشکل از سرعت اینترنت شما باشه. به امید روزی که ایران بدون محدودیت اینترنت داشته باشه 🙁

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.