جاهای دیدنی آنتالیا | گشت‌و‌گذار در قطب‌ گردشگری ترکیه

0

جاهای دیدنی آنتالیا این شهر را به گل سرسبد مکان‌ های دیدنی ترکیه تبدیل کرده است. در آنتالیا تا چشم کار می‌کند جای دیدنی وجود دارد. پارک‌های سرسبز، مکان‌های طبیعی دل‌گشا، عمارت‌های باستانی، سرگرمی‌های مدرن و هزارویک جاذبه تماشایی در آنتالیا انتظار گردشگران را می‌کشد. در این شهر به‌اندازه‌ای جای دیدنی وجود دارد که بعید می‌دانیم در یک سفر بتوانید به تمامی آن‌ها سر بزنید. از طرف دیگر انصافاً باید اعتراف کرد که بعضی از این جاها نسبت به دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا برتری دارند. به همین دلیل در این مطلب از بین تمامی این جاهای دیدنی، به معروف ترین جاهای دیدنی آنتالیا اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب، سفر به آنتالیا را به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خارجی شما تبدیل کند.

آبشار دودن

عکس آبشار دودن آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا زمانی پرطرف‌دارتر می‌شود که فاصله کمی با مرکز شهر داشته باشد. برای نمونه می‌توان به آبشار دودن اشاره کرد. این آبشار فقط ۲۰ دقیقه با مرکز آنتالیا فاصله دارد. به‌لطف این فاصله کم، در عرض یک چشم‌به‌هم‌زدن از هیاهوی شهر دور می‌شوید و به دل طبیعت می‌روید. آبشار دودن از دو آبشار بالایی و پایینی تشکیل می‌شود. همان‌‌ گونه که حدس زده‌اید، آبشار بالایی چیزی حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد. در گوشه‌و‌کنار این آبشار کافه‌ها و رستوران‌های شیکی بنا شده تا در کنار آبشارگردی، دلی از عزا در بیاورید.

عکس آبشار زیبای دودن آنتالیا

آبشار پایینی فاصله‌ای دورتر از آبشار بالایی دارد و در قسمت پایین‌دست آنتالیا قرار گرفته. آبشار پایینی نسبت به آبشار بالاییِ دودن مسیری ناهموارتر دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از جنگلی سرسبز و صخره‌هایی بلند عبور کنید. این مسیر ارزش زحمتی که می‌کشید را دارد؛ زیرا با آبشاری ۴۰متری روبه‌رو می‌شوید که یکی از زیباترین مکان های دیدنی آنتالیا است.

آبشار کورشونلو

این آبشار در دره‌ای عمیق قرار دارد. اطراف این دره را پارک جنگلی با وسعت ۲۳هزار کیلومتر فرا گرفته است. این شرایط آبشار کورشونلو را به یکی از مکان های دیدنی آنتالیا تبدیل کرده است. آبشاری که از آن صحبت می‌‌کنیم حدود ۱۸ متر ارتفاع دارد. وجود این آبشار در پارک جنگلی و دره‌ای زیبا جاذبه‌های گردشگری آن را دوچندان کرده است. در پایین این آبشار ۷ حوضچه با فاصله‌‌ای نزدیک به هم قرار گرفته است. آبشار کورشونلو یکی از پاتوق‌‌های مردمان آنتالیا به حساب می‌آید. به‌لطف این شرایط در کنار آبشارگردی، می‌توانید گشتی‌ در پارک جنگلی بزنید و دره‌ زیبای این منطقه را به تماشا بنشینید. در مسیر رسیدن به این آبشار مکانی برای پیاده‌روی تعبیه شده است. در این مسیر از کنار آسیاب چوبی قدیمی گذر می‌کنید تا خاطره‌های روزگاران باستان در ذهن شما تداعی شود.

آبشار ماناوگات

عکس آبشار ماناوگات آنتالیا

در نزدیکی آنتالیا رودخانه‌ای خروشان با نام ماناوگات وجود دارد. آب این رودخانه در قسمتی از ارتفاع زیاد به پایین می‌ریزد تا آبشار ماناوگات را تشکیل دهد. از آنجایی که هرکجا آب باشد، آبادانی هم هست، در اطراف آبشار ماناوگات تا چشم کار می‌کند منظره‌های سرسبز مشاهده می‌شود. از طرف دیگر رودخانه ماناوگات نیز با آبی خروشان در این منطقه جریان دارد. این شرایط باعث شده تا عاشقان طبیعت از زیبایی‌های آبشار ماناوگات سیر نشوند. به همین دلیل اگر به دنبال جاذبه های دیدنی آنتالیا با جاذبه‌های طبیعی می‌گردید، آبشار ماناوگات را به فهرست گردشگری خود اضافه کنید. زیبایی‌های این آبشار به‌اندازه‌ای است که حتی افرادی که علاقه‌ای به طبیعت ندارند را جذب می‌کند.

آسپندوس

شهر باستانی آسپندوس حدود ۴۰ کیلومتر از آنتالیا دورتر است. با این حال به‌لحاظ باستان‌شناسی به‌اندازه‌ای جذاب است که ارزش دارد رنج سفر را به جان بخرید. آسپندوس بی‌دلیل به یکی از معروف ترین مکان های دیدنی آنتالیا تبدیل نشده است. یکی از قدیمی‌ترین آمفی‌تئاترهای دنیا در آسپندوس قرار دارد. به‌لحاظ قدمت تاریخی نیز آسپندوس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیاست. این شهر روی خوشی از گذر روزگار ندیده و قسمت‌های بسیاری از آن تخریب شده است. با این حال آسپندوس هنوز هم رازهای زیادی در سینه دارد. مطمئن هستیم گردشگران علاقه‌مند به آثار باستانی آنتالیا، فرصت گردشگری در آپسندوس را غنیمت می‌دانند.

اسکله قدیمی آنتالیا

عکس اسکله قدیمی آنتالیا

چندین اسکله در فهرست جاهای دیدنی آنتالیا خودنمایی می‌کند. با این حال حساب اسکله قدیمی آنتالیا از دیگر اسکله‌های این شهر کاملاً جداست. همان‌گونه که از نام آن پیداست، اسکله قدیمی آنتالیا در روزگاران بسیار دور، مکان اصلی تجارت دریایی مردمان این منطقه به حساب می‌آمد. اسکله‌ قدیمی آنتالیا حدود ۱۵۰ سال پیش ساخته شده است. به‌رغم گذشت زمان، اسکله قدیمی هنوز هم پابرجا و زیباست. به گردشگرانی که عاشق دریا هستند و از منظره کشتی‌های تفریحی پهلو‌گرفته در اسکله سیر نمی‌شوند، گشت‌و‌گذار در اسکله قدیمی آنتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌خواهید گردشگری در این اسکله به خاطره‌ای‌ ماندگار در ذهن شما تبدیل شود، قایقی پارویی اجاره کنید و در دل دریا به پیش برانید.

آکواریوم آنتالیا

عکس آکواریوم آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا عموماً در کنار ساحل قرار دارند. یکی از این جاذبه‌ها، آکواریوم آنتالیا است. این آکواریوم در همسایگی ساحل کنیالتی واقع شده است. آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌ها در منطقه به حساب می‌آید. در این مکان نزدیک به ۴۰ آکواریوم وجود دارد. در هر کدام از این آکواریوم‌ها گونه‌های مختلفی از جانواران دریایی نگهداری می‌شود. آکواریوم آنتالیا تونلی ۱۳۱متری دارد که گردشگران با عبور از آن منظره‌ای زیبا از طبیعت زیر آب را تماشا می‌کنند. اگر به همراه اهل‌و‌عیال راهی آنتالیا شده‌اید و می‌خواهید فرزند دلبندتان را حسابی شگفت‌زده کنید، آکواریوم آنتالیا را حتماً در برنامه‌های گردشگری خود قرار دهید. این آکواریوم در کنار جاذبه‌های گردشگری، اطلاعات سودمندی از دنیای زیر آب در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

برج ساعت آنتالیا

عکس برج ساعت آنتالیا

در این قسمت از فهرست جاذبه های دیدنی آنتالیا به برجی می‌رسیم که در سده ۱۹ میلادی ساخته شده. این مکان دیدنی با نام برج ساعت شناخته می‌شود. برج ساعت آنتالیا به‌رغم گذر زمان، هنوز هم استوار است. این برج در میدان کاله کاپیسی آنتالیا خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید در اطراف این برج بهترین رستوران های آنتالیا قرار دارند. از طرف دیگر میدان کاله کاپیسی یکی از میادین مهم آنتالیا به‌حساب می‌آید. به همین دلیل می‌توانید در کنار گشت‌و‌گذار در برج ساعت، چرخی در مراکز خرید این منطقه بزنید و حسابی سرگرم شوید.

برج هیدیرلیک آنتالیا

عکس برج هیدیرلیک آنتالیا

برج هیدیرلیک به‌لحاظ قدمت یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید. این برج در سده دوم میلادی ساخته شده است. برج هیدیرلیک به‌رغم اینکه سالیان بسیار دور ساخته شده، معماری جالب و شگفت‌انگیزی دارد. این برج با ۱۴ متر ارتفاع، به عنوان یکی از بلندترین برج‌های آنتالیای قدیم شناخته می‌شود. در داخل برج هیدیرلیک، پلکانی برای رسیدن به تاج آن وجود دارد. با این حال به‌دلیل حفظ استحکام این برج قدیمی، بازدید از قسمت‌های داخلی آن قدغن است. با این حال بازدید از نمای بیرونی برج هیدیرلیک آنتالیا کاملاً آزاد و رایگان است. به گردشگرانی که می‌خواهند به رایگان از جاهای دیدنی آنتالیا بازدید کنند، گشت‌و‌گذار در برج هیدیرلیک آنتالیا را پیشنهاد می‌کنیم.

پارک های آبی آنتالیا

معروف ترین مکان های دیدنی آنتالیا را می‌توان در بین پارک های آبی این شهر جستجو کرد. در آنتالیا به تعداد انگشتان یک دست شما پارک آبی وجود دارد. هر کدام از این پارک‌ها، سرگرمی‌های متنوعی پیش‌ روی گردشگران قرار می‌دهند. به همین دلیل بهتر است بازی‌های پارک‌ های آبی آنتالیا را بررسی کنید و راه هر کدام که به دلتان نشست را در پیش بگیرید. پارک آبی لند آو لجندز، پارک ملی آنتالیا، پارک ملی کاراتپه و مرکز آبی آکوالند آنتالیا از معروف ترین پارک های آبی آنتالیا به حساب می‌آیند. تجربه ثابت کرده در بین این پار‌ک‌ها، پارک آبی لند آو لجندز، بازی‌های هیجان‌انگیزتری دارد. مرکز آبی آکوالند نیز انتخاب خوبی برای گردشگرانی است که دنبال پارک آبی کودکان می‌گردند. این پارک به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا، سرگرمی‌های ویژه‌ای برای کودکان دارد.

پرگا

عکس پرگا آنتالیا

در روزگاران بسیار دور، شهری با نام پامفیلیا در آنتالیای فعلی قرار داشت. در این شهر میدانی بزرگی خودنمایی می‌کرد که با تندیس‌های زیبا آراسته شده بود. این میدان با نام پرگا شناخته می‌شد. این روزها خرابه‌ای بیشتر از این تندیس‌ها باقی نمانده است. اما به‌رغم گذشت زمان، هنوز هم پرگا زیبا و تماشایی است.

پیست اسکی ساکلیکنت

عکس پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

دیدنی های آنتالیا عموماً برای گشت‌و‌گذار در فصل‌های گرم سال مناسب هستند. با این حال اگر در روزهای سرد راهی آنتالیا شدید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به پیست اسکی ساکلیکنت بزنید. این پیست اسکی در ۴۵‌کیلومتری غربی آنتالیا قرار دارد. کوه‌های این منطقه در ماه‌های آبان تا اردیبهشت پوشیده از برف است. به همین دلیل حتی در بهار نیز می‌توانید در پیست اسکی ساکلیکنت برف‌بازی کنید. در این منطقه در کنار اسکی و برف‌بازی، اقامتگاه‌های بی‌شماری وجود دارد؛ درنتیجه اگر علاقه‌ای به اسکی ندارید، می‌توانید با حضور در ساکلیکنت اقامتی خاطره‌انگیز را در دل کوه‌های پر از برف تجربه کنید.

تله کابین الیمپوس

آنتالیا نمایی تماشایی به دریای مدیترانه و جنگل‌های سرسبز اطراف دارد. به گردشگرانی که می‌خواهند این نما را از منظره‌ای متفاوت تماشا کنند، تله کابین الیمپوس را پیشنهاد می‌کنیم. تله کابین آنتالیا گردشگران را از سواحل منطقه کمر، دریای مدیترانه و جنگل‌های پوشیده از درخت عبور می‌دهد. تله کابین الیمپوس چیزی حدود ۲۳۰۰ متر ارتفاع دارد. به‌لحاظ مسافت نیز با یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌های اروپا روبه‌رو هستیم. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و دلتان برای تماشای منظره‌های بکر آنتالیا تنگ‌شده، تله کابین الیمپوس را حتماً امتحان کنید. از آنجایی که این تله کابین یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم وقت کافی برای گردشگری در آن اختصاص دهید.

چشمه‌های کارست

اگر می‌خواهید هنرنمایی مادر طبیعت را در سفر به آنتالیا ببینید، سری به چشمه های کارست بزنید. این چشمه‌ها در بازه زمانی ۲میلیون‌ساله پدید آمده‌اند. چشمه های کارست در منطقه‌ای با صخره‌های بلند و دیواره‌های آهکی خودنمایی می‌کند. در این منطقه تا دلتان بخواهد چشمه و آبگیر وجود دارد. گردشگران از تماشای چشمه های کارست سیر نمی‌شوند. این منطقه در کنار چشمه‌های جوشان و آبگیرهای آرام، طبیعت سرسبز و دل‌انگیزی دارد.

حمام رومی ها

حمام رومی ها یادگاری زیبا از شکوه امپراتوری روم باستان در آنتالیا است. دست روزگار با این مکان مهربان نبوده و قسمت‌های زیادی از آن تخریب شده است. با این حال ستون‌ها و کاشی‌کاری‌هایی در این حمام وجود دارد که به‌رغم گذشت سال‌های طولانی، هنوز هم تماشایی است. حمام رومی ها فاصله بسیار کمی با ساحل تماشایی سیده در آنتالیا دارد. در این مکان مراکز خرید آنتالیا و کافه‌های درجه‌یکی نیز خودنمایی می‌کند. به‌لطف این شرایط در کنار گشت‌و‌گذار در حمام رومی‌ ها می‌توانید چرخی در بازارهای آنتالیا بزنید و از سواحل زیبای این شهر دیدن کنید. برای اینکه خاطره گشت‌و‌گذار در مکان های دیدنی آنتالیا برای همیشه ماندگار شود، در بازدید از حمام رومی ها حتماً دوربین عکاسی با گوشی هوشمند باکیفیت همراه داشته باشید.

دروازه هادریان

عکس دروازه هادریان آنتالیا

بسیاری از گردشگران، دروازه هادریان را یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی آنتالیا می‌دانند. این دروازه در واقع مکان ورودی شهر قدیم آنتالیا به حساب می‌آمد. دروازه هادریان در ۱۳۰ سال بعد از میلاد مسیح ساخته شده است. در آن زمان امپراتوری روم بر منطقه آنتالیای فعلی حکومت می‌کرد. این دروازه برخلاف گذر زمان، دست‌نخورده و سالم باقی مانده است. جالب است بدانید دروازه هادریان در محله باستانی کالیچی قرار دارد. در این محله در کنار دروازه هادریان، دیگر جاهای دیدنی آنتالیا نیز خودنمایی می‌کند.

دریاچه اویماپینار یا دریاچه سبز

عکس دریاچه اویماپینار یا دریاچه سبز آنتالیا

اگر می‌خواهید گردشگری در جاهای دیدنی آنتالیا برای شما هم فال باشد و هم تماشا، حتماً سری به دریاچه اویماپینار بزنید. این دریاچه در یکی از زیباترین جاهای طبیعی اطراف آنتالیا قرار دارد. دریاچه‌ اویماپینار مکان مناسبی برای آب‌تنی و کمپ‌زدن است. از طرف دیگر روی این دریاچه کشتی‌های تفریح عبور می‌کند. در این کشتی‌ها همیشه بساط رقص و پای‌کوبی مهیاست. در اطراف دریاچه اویماپینار که به آن دریاچه سبز نیز می‌گویند، هر امکان رفاهی که فکرش را بکنید وجود دارد. چندین رستوران نیز در این منطقه با غذاهای خوش‌مزه چشم انتظار گردشگران هستند.

دهکده سیرالی آنتالیا

دهکده سیرالی که به آن دهکده چیرالی هم گفته می‌شود، مدتی است که به یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل شده. این دهکده منظره‌های تماشایی به طبیعت دارد. اطراف سیرالی را مزارع حاصلخیز و درخت‌های سربه‌فلک کشیده فرا گرفته است. دهکده سیرالی به‌لحاظ امکانات اقامتی نیز شرایط رفاهی چشمگیری را برای گردشگران فراهم کرده است. در این دهکده چندین رستوران، اقامتگاه و کافه وجود دارد. اگر از هیاهوی شهر خسته شده‌اید و می‌خواهید در سفر به آنتالیا حسابی خلوت کنید، دهکده سیرالی همان‌ جایی است که دنبال آن می‌گردید.

رودخانه دیم

رودخانه دیم فاصله‌ چندانی با آنتالیا ندارد. این رودخانه به‌دلیل موج‌های خروشان و آبی زلال یکی از مکان های دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید. در اطراف رودخانه دیم چندین رستوران و کافه ساخته شده است. این رودخانه در دره‌ای زیبا قرار دارد که اطراف آن را کوه‌های بلند احاطه کرده. رودخانه دیم به‌اندازه‌ای زیباست که مسئولین گردشگری آنتالیا از مرکز این شهر، اتوبوسی به مقصد رودخانه آماده کرده‌اند. اگر به دنبال یافتن جاهای تفریحی آنتالیا می‌گردید و از طبیعت‌گردی سیر نمی‌شوید، رودخانه دیم مکان مناسبی برای شماست.

روستای دیلک کایا

بسیاری از مکان های دیدنی آنتالیا در شمال این شهر قرار دارند. یکی از این مکان‌ها روستای دیلک کایا است. روستایی که از آن صحبت می‌کنیم به‌لحاظ قدمت نیز یکی از روستاهای قدیمی ترکیه است. این روستا اهالی باصفایی دارد که با آغوش باز پذیرای گردشگران هستند. در روستای دیلک کایا امکانات چشمگیری برای اقامت وجود دارد. این روستا به‌اندازه‌ای جاهای دیدنی دارد که می‌توانید به‌راحتی چندین روز در آن گشت‌و‌گذار کنید. جالب است بدانید روستای دیلک کایا در مسیر جاده ابریشم واقع شده. به همین دلیل در اطراف این روستا تا دلتان بخواهد جاذبه های دیدنی وجود دارد.

غار کارائین آنتالیا

به گردشگرانی که دنبال هیجان می‌گردند، غار کارائین آنتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. تمامی غارها وهم‌انگیز هستند؛ اما غار کارائین آنتالیا ترس بیشتری دارد. در این غار استخوان‌هایی پیدا شده که به انسان‌های دوران ماقبل تاریخ نسبت داده می‌شود. از قرار معلوم در روزگاران بسیار دور این غار مکان زندگی انسان‌های باستان بوده است. این غار به همان اندازه که هیجان دارد، اطلاعات سودمندی نیز از زندگی مردمان باستان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در قسمتی از غار کارائین، استخوان‌های انسان‌های قدیم در ویترینی شیشه‌ای جمع شده است. این شرایط گردشگری در غار کارائین را به گشت‌و‌گذاری علمی تفریحی تبدیل می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی غار کارائین شدید، حتماً کفش مخصوص پیاده‌روی به پا کنید و لوازم کوه‌نوردی سبک همراه داشته باشید.

قلعه رومی آنتالیا

عکس قلعه رومی آنتالیا

قلعه رومی آنتالیا در منطقه‌ای ساحلی قرار دارد. این قلعه سالیان سال، دژ مستحکمی در برابر دژخیمان بوده است. با این حال این روزها بازنشسته شده تا به یکی مکان های دیدنی آنتالیا تبدیل شود. قلعه رومی در سده دوم میلادی بنا شده است. جالب است بدانید قلعه رومی در سالیان دراز کاربردهای مختلفی داشته است. حتی گفته می‌شود در برهه‌ای از زمان، این قلعه به کلیسا تبدیل شده بود. این شرایط باعث شده تا رازورمزهای بی‌شماری درباره این قلعه شکل بگیرد. اگر راه قلعه رومی آنتالیا را در پیش گرفتید، پیشنهاد می‌کنیم شب به این مکان بروید. با فرارسیدن شب نورپردازی‌های زیبایی در پیرامون قلعه انجام می‌شود. حتی اگر به تاریخ ترکیه علاقه‌ای ندارید، باز هم سری به قلعه رومی آنتالیا بزنید. این قلعه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا شگفتی‌هایی دارد که شما را حسابی متعجب خواهد کرد.

کاله‌ ایچی

عکس کاله‌ ایچی آنتالیا

کاله ایچی در زبان ترکی به معنای درون قلعه است. این منطقه در قدیم قسمت اصلی شهر را احاطه می‌کرد. اکنون کاله ایچی به یکی از مناطق قدیمی آنتالیا تبدیل شده است. با حضور در کاله ایچی می‌توانید از لنگرگاه قایق‌های تفریحی و مناره ییولی، به‌عنوان دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا بازدید کنید. در کاله ایچی کافه‌های قدیمی وجود دارد. در این کافه‌ها بهترین قهوه‌های ترک پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. کاله ایچی به‌لحاظ مسافت به بسیاری از هتل های آنتالیا نیز نزدیک است. کاله ایچی به‌اندازه‌‌ای جای دیدنی دارد که می‌توانید دست‌کم یک روز کامل از برنامه گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی آنتالیا را به این مکان اختصاص دهید.

کلیسای سنت نیکولاس

عکس کلیسای سنت نیکولاس آنتالیا

در ۱۴۵‌کیلومتری جنوب غربی آنتالیا کلیسای قدیمی قرار دارد که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید. همان‌گونه که از نام این کلیسا پیداست، آن را قدیسی با نام سنت نیکولاس ساخته. در اطراف این کلیسا مقبره‌های از شخصیت‌های قدیمی خودنمایی می‌کند. نمای بیرونی کلیسای سنت نیکولاس نیز در نوع خود جالب توجه به نظر می‌رسد. با این حال وقتی به داخل کلیسا قدم می‌‌گذارید، جاذبه های بصری آن بیشتر می‌شود. دیوارنگاره‌های زیبا، محرابی تماشایی و چوبکاری‌های هنرمندانه از ویژگی‌های اصلی کلیسای سنت نیکولاس به حساب می‌آید. این کلیسا مدتی پیش کاملاً مرمت شد تا به جلوه‌ای از فرهنگ مردمان این منطقه تبدیل شود.

المپوس

المپوس شهری باستانی است که از دیرباز تاکنون جایگاه ویژه‌ای در بین مکان های دیدنی آنتالیا داشته. باستان‌شناسان تاریخ ساخت شهر المپوس را به حدود یک سده قبل از میلاد مسیح نسبت می‌دهند. در روزگاران بسیار قدیم، این شهر به‌عنوان جایگاه خدای آتش شناخته می‌شود. به همین دلیل نیز المپوس یکی از شهرهای مهم در تمدن روم باستان به حساب می‌آمد. اهمیت المپوس باعث افزایش رونق این شهر در منطقه شد. المپوس در طول تاریخ شاهد نبردهای زیادی بود. امروزه فقط خرابه‌های این شهر باستانی به جای مانده است. قسمت‌هایی از معبد آتش، پل، دژ اطراف شهر و کاخ پادشاهی را می‌توان از آثار باقی‌مانده از المپوس قدیم نام برد. شهر المپوس قدیم نمایی رو به‌ دریا دارد. به همین دلیل با گردشگری در این منطقه باستانی از آب‌و‌هوای خوش ساحل بی‌نصیب نمی‌مانید و در یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آنتالیا حسابی تفریح می‌کنید.

کیمرا

عکس کیمرا آنتالیا

برای شما از جاذبه های المپوس به‌عنوان یکی از دیدنی های آنتالیا گفتیم. جالب است بدانید کمی آن‌طرف‌تر از المپوس، روستای زیبایی با نام کیمرا وجود دارد. آب‌و‌هوای این روستا در کنار منظره تماشایی آن، کیمرا را به یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا تبدیل کرده است. کیمرا به‌قدری خوش آب‌و‌هواست که هوس می‌‌کنید شبی را در این منطقه بگذرانید. این روستا امکانات اقامتی خوبی دارد و بساط تفریح و سرگرمی برای گردشگران در آن همیشه به‌راه است. به‌لطف این امکانات می‌توانید برنامه گردشگری در جاهای دیدنی آنتالیا را به‌گونه‌ای تنظیم کنید تا شب را در کیمرا بمانید.

مساجد آنتالیا

امکان ندارد جایی به مکان های دیدنی آنتالیا اشاره شود و صحبتی از مساجد این منطقه به میان نیاید. برای نمونه می‌توان به مسجد مراد پاشا، گل‌سرسبد مسجدهای آنتالیا اشاره کرد. این مسجد در سال ۱۵۷۰ میلادی ساخته شده است. مسجد مراد پاشا گنبدی بلند و کاشی‌کاری‌های زیبایی دارد. در داخل این مسجد نیز کتیبه‌هایی به زبان ترکی خودنمایی می‌کند.

مسجد ییولی مناره یکی دیگر از مساجد زیبای آنتالیاست. این مسجد نیز یکی از قدیمی‌ترین مساجد آنتالیا به حساب می‌آید. جالب است بدانید گفته می‌شود در روزگاران بسیار قدیم، مسجد ییولی مناره، کلیسا بود. یکی از پادشاهان سلجوقی، فرمان تبدیل این کلیسا به مسجد را می‌دهد. این روزها مسجد مناره ییولی کاربرد گردشگری پیدا کرده و پذیرای علاقه‌مندان جاهای دیدنی آنتالیا است. اکنون که صحبت از مساجد آنتالیا به میان آمد، خالی از لطف نیست اگر به منار شکسته به‌‌عنوان یکی دیگر از اماکن مذهبی باستانی آنتالیا اشاره کنیم.

سواحل آنتالیا

انصافاً باید گفت تمامی جاهای دیدنی آنتالیا یک طرف، سواحل آنتالیا یک طرف دیگر. آنتالیا به‌اندازه‌ای ساحل دارد که در یک سفر نمی‌توانید تمامی آن‌ها را ببینید. با این حال ساحل بلک، پاترا، چیرالی، فاسلیس و کمر از بهترین سواحل آنتالیا به حساب می‌آیند.

در کنار سواحلی که به آن‌ها اشاره کردیم، ساحل کنیالتی نیز بسیار تماشایی است.لازم به ذکر است آنتالیا ساحل تماشایی دیگری نیز با نام لارا داشت. مسئولین دسترسی به این ساحل را برای همیشه مسود کرده‌اند.

شهرهای باستانی آنتالیا

این نوید را به گردشگران علاقه‌مند می‌دهیم که این شهر به‌اندازه‌ای مکان قدیمی دارد که از گشت‌و‌گذار در آن‌ها سیر نخواهید شد. سایت باستان شناسی آریکاندا با قدمتی بیشتر از ۲هزار سال، یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا به حساب می‌آید. شهر باستانی ترمسوس نیز مکان دیگری است که گردشگری در آن را به علاقه‌مندان تاریخِ ترکیه پیشنهاد می‌کنیم. شهر باستانی لیسیان، شهر باستانی میرا ترکیه و شهر فینیکه از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا با جاذبه باستانی به حساب می‌آیند. اگر بخواهیم از تاریخچه شهرهای باستانی آنتالیا بگوییم، مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود. به همین دلیل برای اطلاعات بیشتر بهتر است راهنمای سفر آنتالیا را مطالعه کنید.

موزه های آنتالیا

گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی آنتالیا زمانی کامل می‌شود که گشتی جانانه در موزه های این شهر بزنید. در این شهر بیشتر از تعداد انگشت‌های یک دست شما موزه وجود دارد. موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از مهم‌ترین موزه های آنتالیا به حساب می‌آید. این موزه چیزی حدود ۳۰هزار متر مربع مساحت دارد. موزه باستان شناسی آنتالیا عتیقه‌های قدیمی را در ۱۳ گالری مختلف پیش روی علاقه‌مندان قرار داده است. در این موزه مقبره‌های باستانی، اتاق‌های پادشاهان قدیم، سکه‌های کهن و اشیا مربوط به زندگی مردمان ترکیه قدیم خودنمایی می‌کند.

پس از گشت‌و‌گذار در موزه باستان شناسی آنتالیا، سری به موزه مینی سیتی بزنید. این موزه نسخه‌ای مینیاتوری از معروف ترین جاهای دیدنی آنتالیا را جمع کرده است. درنهایت به علاقه‌مندان تاریخ ترکیه پیشنهاد می‌کنیم موزه‌گردی خود را با گشت‌و‌گذار در موزه، خانه و مقبره آتاتورک به پایان برسانند.

«جاهای دیدنی آنتالیا» را بهتر است قبل از سفر به این شهر رؤیایی کاملاً بشناسید. امیدواریم اطلاعاتی که از جاذبه های گردشگری آنتالیا با شما در میان گذاشتیم، شناخت لازم از مکان های دیدنی آنتالیا در اختیار شما قرار دهد. در پایان ازآنجایی‌که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی از گشت‌و‌گذار در آنتالیا دارند، خواهشمندیم این اطلاعات مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات، با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

حمام رومی ها، قلعه رومی آنتالیا، کلیسای سنت نیکولاس، اسکله قدیمی آنتالیا و برج ساعت از جاهای دیدنی آنتالیا به لحاظ باستانی به حساب می‌آید.

آبشار دودن، آبشار کورشونلو، آبشار ماناوگات، چشمه های کارستی و ردخانه دیم از جاهای دیدنی آنتالیا به‌لحاظ جاذبه های طبیعی است.

پارک آبی لند آو لجندز و مرکز آبی آکوالند از جاهای دیدنی آنتالیا به‌لحاظ جاذبه های تفریحی به حساب می‌آیند.

ساحل کنیالتی، ساحل فاسلیس، ساحل کمر، ساحل بلک و ساحل فاسلیس به‌عنوان جذاب‌ترین سواحل آنتالیا شناخته می‌شوند.

بازدید از موزه باستان شناسی آنتالیا،‌ موزه مینی سیتی و موزه و خانه آتاتورک در کنار آشنایی با فرهنگ مردمان آنتالیا، گردشگری خاطره‌انگیزی را در ذهن علاقه‌مندان ماندگار می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.