آکواریوم آکوا وگا ترکیه | تماشای دنیای زیر آب و شگفتی‌های آن

0

شهر آنکارا پایتخت مدرن کشور ترکیه بوده که از توریستی‌ترین قطب‌های خاورمیانه است. آکواریوم آکوا وگا نیز از منحصر‌به‌فرد‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های توریستی این شهر است که در آن دنیای اسرار‌آمیز زیر دریا‌ها و اقیانوس‌ها را به‌زیبایی به نمایش گذاشته شده است. حجم این آکواریوم عظیم بیش‌از ۴.۵ میلیون لیتر بوده و بیش از ۱۲هزار گونه جانوری در آن وجود دارند که تماشای آن‌ها از درون تونلی طویل امکان‌پذیر است. قدم زدن در این مجموعه شبیه به حضور در قعر اقیانوس و در دل حیات وحش است و تجربه‌ای بی‌مثال برای شما خلق می‌کند؛ از‌این‌رو ما در این مطلب به معرفی کامل این مجموعه سحرآمیز پرداخته و هر‌آنچه لازم است بدانید را در اختیاران قرار داده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه و کسب اطلاعات لازم برای بازدید از آن، با ما همراه باشید. 

فهرست مطالب

آکواریوم آکوا وگا کجاست؟ 

آکواریوم آکوا وگا در مجتمع تجاری ناتا وگا (Nata vega) واقع شده که از جمله مراکز خرید مهم و مشهور در ترکیه است. این مجتمع تجاری بزرگ و محبوب نیز در بلواری به نام Doğukent در محبوب‌ترین مقصد ایرانیان در ترکیه یعنی شهر آنکارا واقع شده است.  

بخش های مختلف آکواریوم آکوا وگا | ماجراجویی در دنیای زیر آب

  • آکواریوم‌ها | بخش اصلی مجموعه آکوا وگا

تصویری از مجموعه آکوا وگا

بخش اصلی این مجموعه همان طور که از نامش پیداست، آکواریوم‌های آن هستند. این بخش شامل ۲۴ آکواریوم مجزاست که در کنار هم قرار داده شده و در آن‌ها بیش از ۱۲۰۰ آبزی از گونه‌های مختلف وجود دارند. جالب است بدانید که آبزیانی که در این مجموعه وجود دارند، ناشناخته‌ترین موجودات دریایی هستند که از دریا‌ها و اقیانوس‌های سراسر دنیا جمع‌آوری شده و در این مجموعه شگفت‌انگیز در کنار هم به نمایش گذاشته شده‌اند. 

  • تونل | سفر به قعر اقیانوس در آکواریوم آکوا وگا آنکارا

جذاب‌ترین بخش این آکواریوم عظیم تونل ۹۸‌متری آن است. این تونل ساخته شده از شیشه آکواریوم بوده و در آن آبزیان بزرگ و کوچک وجود دارند و منظره‌ای حیرت‌انگیز ایجاد کرده‌اند. محیط این آکواریوم عظیم از روی محیط زندگی واقعی جانوران آبزی شبیه‌سازی شده است و قدم زدن در تونل منحصر‌به‌فرد آن حس شگفت‌انگیزی به شما می‌دهد؛ گویی شکافی در قعر اقیانوس ایجاد شده و شما در آن حضور دارید. حضور در تونل آکواریوم آکوا وگا برای هر فردی با هر سن‌و‌سالی تجربه‌ای شگفت‌انگیز است. توصیه می‌کنیم اگر به ترکیه سفر کردید، در بازدید از جاهای دیدنی آنکارا، این مجموعه را در اول لیست خود قرار دهید. 

  • استخر کپور گلگون | تجربه‌ای جدید و متفاوت

قسمتی از این مجموعه به‌صورت اختصاصی به ماهی کپور اختصاص داده شده و نام آن نیز استخر کپور گلگون (Koi Fish Touching Pool) است. ماهی کپور از گذشته میان مردمان آسیای شرقی اهمیت بسیاری داشته و نماد خوشبختی و موفقیت برای آن‌ها است. در این بخش شما می‌توانید با لمس ماهی‌های کپور و غذادادن به آن‌ها تجربه‌ای جدید و متفاوت داشته و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. 

  • زیستگاه خرچنگ‌های نعل اسبی | بازدید از قدیمی‌ترین موجود روی زمین

عکس از زیستگاه خرچنگ‌های نعل اسبی در اکواریوم اکوا وگا

خرچنگ‌های نعل اسبی (Horse Crabs) موجوداتی خارق‌العاده و مقاوم هستند که پیش از وجود دایناسور‌ها نیز روی کره زمین زیست می‌کردند تا کنون نیز از خطر انقراض جان سالم به در برده‌اند. این موجودات دریایی که قدمت بقای آن‌ها به بیش‌از ۳۰۰ میلیون سال می‌رسد، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در آکواریوم آکوا وگا نیز بخشی مجزا به آن‌ها اختصاص داده شده است. خرچنگ‌های نعل اسبی ظاهری خاص و عجیب داشته و به‌واسطه ظاهر منحصر‌به‌فرد و قدمت حیرت‌انگیز، باعث جلب توجه و شگفتی بازدید‌کنندگان می‌شوند. 

  • حیات وحش | تماشای گونه‌های جانوری وحشی

از دنیای زیر آب و آبزیان که بگذریم به محوطه خارجی آکواریوم آکوا وگا می‌رسیم که به جانوران وحشی اختصاص داده شده است. در این بخش گونه‌های مختلف جانوری از جمله خرگوش‌های وحشی، راسو‌ها، میمون‌ها، سروال‌ها، کروکودیل‌ها و انواع پرندگان وجود دارند. شما با مراجعه به این بخش می‌توانید این گونه‌های جانوری که نشانگر شگفتی و زیبایی آفرینش هستند را از نزدیک مشاهده کنید. 

  • سرزمین آدرنالین | مجموعه‌ای از جانوران خطرناک و وحشت‌آور

در سرزمین آدرنالین این مجموعه لحظاتی هولناک و هیجان انگیز را تجربه خواهید کرد. در این بخش بیش از ۲۵۰ گونه جانوری بسیار خطرناک وجود دارند که تماشای آن‌ها حتی از پشت شیشه و میله‌های قفس، نفس را در سینه حبس می‌کند. از جمله جانوران وحشت‌انگیزی که در این بخش وجود دارند می‌توان به مار زنگی موهاوی، قورباغه گولیات، قورباغه سمی طلایی (سمی‌ترین نوع قورباغه)، هیولای گیلا، مارمولک صحرایی و… اشاره کرد. 

سایر موجودات سرزمین آدرنالین

شقایق دریایی

ستاره دریایی تاج خاردار

سمی‌ترین مارمولک جهان

سمی‌ترین رتیل در جهان

ماهی پف‌کننده

گربه ماهی

شیر ماهی

خیار دریایی

جانور مرجانی

صدف مخروطی

ماهی پهن برقی

ماهی ونوموس

مار ماهی

سنگ ماهی

  • موزه صدف دریایی | موزه‌ای ارزشمند با بزرگ‌ترین مروارید طلایی

عکس از موزه صدف دریایی

موزه صدف دریایی از جمله زیبا‌ترین و ارزشمند‌ترین بخش‌های این مجموعه تماشایی است. در این بخش بیش از ۲ هزار نوع صدف دریایی مختلف برای بازدید‌کنندگان به نمایش گذاشته شده است. علاوه‌بر صدف‌های زیبا، بزرگ‌ترین مروارید طلایی در جهان نیز در این بخش نگهداری می‌شود. 

  • گوشه جنگل | تماشایی‌ترین بخش آکواریوم آکوا وگا

تصویری از گوشه جنگل اکواریوم اکوا وگا

گوشه جنگل بخشی رؤیایی در این آکواریوم است که از تماشای آن سیر نخواهید شد. در این بخش گیاهانی که در زیر آب دریاها و اقیانوس‌ها می‌رویند در شیشه‌هایی شبیه به آکواریوم پرورش داده شده و نگهداری می‌شوند. تماشای این گیاهان زیبا، لذتی متفاوت برای شما خواهد داشت؛ چرا‌که شبیه به آن‌ها را هیچ‌گاه ندیده و نخواهید دید. 

  • غار نمک | شبیه‌سازی پدیده‌ای زیبا در طبیعت

در این مجموعه غاری نمکی نیز وجود دارد که دقیقاً شبیه‌ غار نمکی واقع در شهر چانقری (Çankırı) ترکیه است. شهر چانقری در فاصله ۱۴۰کیلومتری شهر آنکارا واقع شده است و به‌ لطف جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیرش، شهری توریستی به شمار می‌آید. از جمله جاذبه‌های طبیعی این شهر زیبا غار نمک آن است که زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. شبیه‌سازی موجود از این غار نمک در مجموعه آکوا وگا نیز با ظرافت خاصی ساخته شده و شباهت بسیاری به نسخه واقعی آن دارد. از‌این‌رو بازدید از این بخش برای گردشگران هم فال است و هم تماشا. 

  • تغذیه کوسه | رقص انسان در میان کوسه‌ها

در ساعات خاصی از روز در بخش آکواریوم کوسه‌ها، نمایشی حیرت‌انگیز و جذاب توسط غواصان مجموعه اجرا می‌شود که تماشای آن قلب شما را به تپش می‌اندازد. در این ساعات که زمان تغذیه کوسه‌ها است، غواصان وارد آکواریوم آن‌ها شده و به آن‌ها غذا می‌دهند و در نزدیکی‌شان شنا می‌کنند. 

آبزیان آکواریوم آکوا وگا | مجموعه‌ای از آبزیان کم‌تر شناخته‌شده در آب‌های سراسر دنیا 

گونه‌های آبزی بی‌شماری در این مجموعه وجود دارند. ما لیستی از مهم‌ترین گونه‌ها را در این بخش ارائه کرده‌ایم.

سفره ماهی

شیر ماهی

کوسه

خرچنگ نعل اسبی

ستاره دریایی

تمساح رودخانه نیل

هشت پا 

مار ماهی

اسب دریایی

جانوران خشکی آکواریوم آکوا وگا | جانوران وحشی در چند‌قدمی شما

همان طور که گفتیم با وجود اینکه این مجموعه در اصل آکواریوم است؛ اما در محوطه خارجی آن بخش‌هایی برای نمایش جانوران وحشی که در خشکی زندگی می‌کنند وجود دارند. بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. در ادامه برخی از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این بخش را ذکر کرده‌ایم.

میمون

مار

خرگوش عظیم الجثه

راسوی کوهی

یوز گربه

قرقاول طلایی

جاذبه‌های آکواریوم آکوا وگا | تفریحاتی منحصر‌به‌فرد و فراموش‌نشدنی

  • پیاده‌روی و تماشای بخش‌های مختلف

قدم‌زدن در بخش‌های مختلف این مجموعه و تماشای بخش‌های مختلف آن که هرکدام شگفتی منحصر‌به‌فردی را به نمایش گذاشته‌اند، از متداول‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات در این مجموعه است. قدم زدن در بخش‌های مختلف آکواریوم آکوا وگا چیزی شبیه به قدم زدن در سرزمین عجایب است؛ زیرا شما در این مجموعه با فضاهایی حیرت‌انگیز و جانورانی کمتر دیده‌شده و کمتر شناخته‌شده رو‌به‌رو خواهید شد. 

  • گشت‌زدن همراه با تور و آشنایی با گونه‌های جانوری نا‌شناخته

تصویری از گشت‌زدن همراه با تور و آشنایی با گونه‌های جانوری نا‌شناخته

در این مجموعه همواره تور‌هایی برای بازدید‌کنندگان، خصوصاً کودکان برگزار می‌شود. در این تور ضمن گشت‌و‌گذار در بخش‌های مختلف این مجموعه شگفت‌انگیز، شخصی همراه با مترجم راجع‌ به گونه‌های جانوری توضیحاتی جذاب ارائه می‌دهد. این‌ها در کنار هم تجربه‌های خاص‌تر و به‌یاد‌ماندنی‌تر برای شما خلق می‌کنند. 

  • برگزاری انواع جشن‌ها 

جالب است بدانید که برگزاری انواع جشن‌ها و میهمانی‌ها در محیط منحصر‌به‌فرد آکواریوم آکوا وگا آنکارا امکان‌پذیر است. از‌این‌رو شما می‌توانید برای برگزاری جشنی فراموش‌نشدنی در محیطی خاص، با مسئولان این مجموعه ارتباط بر‌قرار کرده و برای رزرو آن در تاریخ مد‌نظرتان اقدام کنید. 

  • عکاسی در فضایی رؤیایی

همان‌طور که گفتیم بخش تونل این آکواریوم چیزی شبیه به شکافی در قعر اقیانوس است و محیطی مسحور‌کننده دارد که برای عکاسی فوق‌العاده است. در این مجموعه عکاسانی حرفه‌ای حضور دارد و همواره آماده‌اند تا تجربه منحصر‌به‌فرد شما را با عکسی زیبا جاودانه کنند. 

امکانات رفاهی آکواریوم آکوا وگا آنکارا | فرا‌تر از انتظار

در مجموعه منحصر‌به‌فرد آکوا وگا امکانات رفاهی کاملی به‌منظور ایجاد رفاه حال بازدید‌کنندگان فراهم شده است. اگر در حین گشت‌و‌گذار در بخش‌های مختلف این مجموعه گرسنه‌ یا تشنه شدید و هوس میان‌وعده‌ای لذیذ یا نوشیدنی گوارا کردید، می‌توانید به «کافه آکوا» که در این مجموعه قرار دارد، مراجعه کنید. همچنین اگر از گشتن در فروشگاه‌های سوغاتی در ترکیه و خرید برای عزیزان خود لذت می‌برید، بد نیست بدانید که در این مجموعه فروشگاهی وجود دارد که سوغاتی‌های جذاب و دوست‌داشتنی عرضه می‌کند. از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می‌توان به سرویس بهداشتی، آسانسور، آب‌سرد‌کن و… نیز اشاره کرد. 

بهترین زمان بازدید از آکواریوم آکوا وگا | تجربه‌ای لذت‌بخش در بهترین زمان

تصویری از بهترین زمان بازدید از آکواریوم آکوا وگا

در‌واقع از‌ آنجایی که مجموعه آکوا وگا سر‌بسته بوده و دمای آن توسط وسایل سرمایشی و گرمایشی متعادل نگه داشته می‌شود، بازدید از آن در هر فصلی از سال به‌راحتی امکان‌پذیر است. در واقع آب‌و‌هوا تأثیر خاصی بر جذابیت ماجراجویی در این مجموعه ندارد. از سوی دیگر اگر بخواهیم ساعات روز را برای یافتن بهترین زمان بازدید بررسی کنیم، بدون شک ساعاتی که این مجموعه خلوت‌تر است، گزینه بهتری خواهد بود. این مجموعه معمولاً در ساعات ۱۱:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ خلوت‌تر است. 

باید‌های و نباید‌های بازدید از آکواریوم آکوا وگا | نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید

از غذا دادن به حیوانات در بخش‌های مختلف این مجموعه بپرهیزید. 

اگر همراه خود کودکی دارید، مراقب آن‌ها باشید تا وارد محوطه حیوانات وحشی نشوند. 

بهتر است در روز‌های شلوغ سال همچون تعطیلات رسمی، بلیط خود را پیشتر به‌صورت آنلاین تهیه کنید تا زمانتان هدر نرود.

نحوه دسترسی به آکواریوم آکوا وگا آنکارا | راهنمای کامل

دسترسی به آکواریوم آکوا‌وگا هم از طریق ماشین شخصی و هم از طریق وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر است. البته باید اشاره کنیم که استفاده از مترو برای دسترسی به این مجموعه رؤیایی امکان‌پذیر نیست؛ چرا‌که هیچ ایستگاه مترویی در نزدیکی آن وجود ندارد. در ادامه راهنمای دسترسی با استفاده از گزینه‌های دیگر را ارائه کرده‌ایم.

هزینه بازدیدبرای بزرگسالان: ۳۵ لیر
برای دانش‌آموزان و دانشجویان: ۲۴ لیر
ساعات بازدیدهمه‌روزه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۱:۰۰
مدت زمان پیشنهادی برای بازدید۱ تا ۴ ساعت
آدرسترکیه، آنکارا، منطقه شهری مامک، بلوار دوکنت، مرکز خرید وگا
  • ماشین شخصی

راحت‌ترین راه برای دسترسی از مبدأ‌های مختلف به هر‌کدام از جاهای دیدنی ترکیه با ماشین شخصی، استفاده از نقشه‌های آنلاین است؛ چرا که این نقشه‌ها راحت‌ترین و سریع‌ترین مسیر را به شما نشان می‌دهند. شما می‌توانید برای این کار از نقشه گوگل‌مپ که در انتهای این مطلب قرار داده‌ایم، استفاده کنید. 

  • تاکسی

استفاده از تاکسی‌ها همواره راحت‌ترین روش برای دسترسی به مقاصد مختلف در سفر است. اگر قصد داشتید برای دسترسی به این مجموعه از تاکسی استفاده کنید، فقط کافی است آدرس آن را به راننده نشان داده یا نام مقصدتان را به او بگویید. 

  • اتوبوس 

استفاده از اتوبوس کم‌هزینه‌ترین روش‌ برای دسترسی به آکواریوم آکوا وگا است. برای این کار باید سوار اتوبوسی شوید که از ایستگاه Nata Vega می‌گذرد. این ایستگاه نزدیک‌ترین ایستگاه به این مجموعه فوق‌العاده بوده و فاصله آن فقط ۳۰۰ متر است. 

حال که در این مقاله همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان سوار بر بال نوشته به شهر آنکارا، پایتخت مدرن ترکیه سفر کرده و از حیرت‌انگیز‌ترین جاذبه گردشگری آن یعنی آکواریوم آکوا وگا دیدن کردید، وقت آن رسیده تا برای سفری واقعی و خاطره‌انگیز آماده شوید. توصیه می‌کنیم پیش از سفر، جاهای دیدنی ترکیه را نیز بشناسید تا با داشتن اطلاعاتی کامل و کاربردی، کیفیت سفر خود را افزایش داده و تجربه‌ای بی‌نظیر برای خود خلق کنید. در‌ نهایت فراموش نکنید که اگر پیش‌تر فرصت بازدید از این مجموعه شگفت‌انگیز را داشته‌اید، تجربه و خاطرات خود را در بخش نظرات با ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما به اشتراک بگذارید.

این آکواریوم عظیم و منحصر‌به‌فرد در شهر آنکارا کشور توریستی ترکیه و در منطقه شهری مامک این شهر واقع شده است.

بازدید از این مجموعه همه‌روزه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۱:۰۰ امکان‌پذیر است.

هزینه بازدید از مجموعه آکوا وکا برای بزرگسالان ۳۵ لیر بوده و برای دانش‌آموزان و دانشجویان ۲۴ لیر است.

در این مجموعه بیش از ۱۲ هزار جاندار دریایی وجود دارند.

این مجموعه شامل بخش‌های آکواریوم‌ها، تونل، استخر کپور گلگون، زیستگاه خرچنگ نعل اسبی، غار نمک، حیات وحش، سرزمین آدرنالین، موزه صدف دریایی، گوشه جنگل، تغذیه کوسه و… می‌شود.

5/5 (3 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.