مراکز خرید شیراز | ماجراهای بی‌پایان پاساژگردی

0

شیراز شهر شعر، فرهنگ و تاریخ ایرانی است که شهرتی جهانی در همه جوانب دارد. شاید کمتر کسی برای خریدکردن بلیط هواپیما شیراز را بخرد تا به این شهر سفر کند؛ اما باید بدانید که مراکز خرید شیراز انواع گوناگونی دارند که مسافران را جذب خود می‌کنند. برخی از آن‌ها مانند بازار وکیل چند قرن قدمت دارند و برخی چند سال بیشتر عمر ندارند. با این حال تمام آن‌ها منحصربه‌فرد و جذاب هستند. بی‌شک قدم زدن، پاساژگردی و خریددرمانی در مراکز خرید شیراز خاطره‌های خوشی را برای شما ثبت خواهد کرد که هرگز فراموش نمی‌شوند. در این مطلب قصد داریم با تعدادی از مراکز خرید سنتی و مدرن بیشتر آشنا شویم؛ همچنین در پایان برخی دیگر از فروشگاه‌های شیراز و آدرسشان را به شما معرفی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را در کنار راهنمای سفر شیراز مطالعه کنید تا سفر خاطره‌انگیزی را به شیراز تجربه کنید.

مراکز خرید سنتی شیراز

بازار وکیل

بی‌شک باید فهرست مراکز خرید شیراز را با بازار وکیل شروع کنیم. این بازار با قدمت دیرینه‌اش که به دوره زندیه بازمی‌گردد، یکی از جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود. این بازار بخشی از مجموعه‌ای بزرگ‌تر شامل مسجد، حمام و آب‌انبار است که در زمان کریم خان زند ساخته شده‌اند. معماری خیره‌کننده بازار وکیل بخش جذاب دیگری از آن است که شما را ساعت‌ها به تماشای خود وامی‌دارد. در این بازار طاق‌های گنبدی و سقف‌هایی که ۱۰ متر از زمین فاصله دارند، هنوز پس از قرن‌ها پابرجا مانده‌اند.

آدرس: شیراز، خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری
شماره تلفن: 071322224381

سرای مشیر

راسته جنوبی یا راسته بزازان بازار وکیل را که ادامه دهید، به یکی دیگر از مشهورترین مراکز خرید شیراز، یعنی سرای مشیر می‌رسید. این بازار در زمان قاجاریه ساخته شده است و آثار جذابی از آن دوره را در دیوارهای خود دارد. پیش از ورود به محوطه سرای گلشن، کتیبه دیرینه و کاشی‌کاری‌ها نظر شما را جلب خواهند کرد. حوض بزرگ هشت‌ضلعی نیز درون محوطه است که حجره‌های دوطبقه‌ای دورتادور آن وجود دارند. تماشای این منظره در کنار صنایع دستی رنگارنگ بازار زیر درخت نارنج حس‌وحالی دارد که هرگز از یاد نخواهید برد.

آدرس: شیراز، تقاطع خیابان لطفعلی خان زند و طالقانی، به سمت بازار وکیل شیراز

بازار حاجی

اگر می‌خواهید بازاری با قدمتی هزارساله را ببینید، سراغ بازار حاجی میان مراکز خرید شیراز بروید. این بازار قرن‌ها محل گشت‌وگذار و خرید شیرازی‌ها بوده است. در بازار حاجی اجناس مختلفی نظیر پارچه‌های مرغوب ایرانی، صنایع دستی، قالیچه و سوغات شیراز فروخته می‌شود. میانگین قیمت‌های این بازار متوسط است و می‌توان برای خرید روی آن حساب باز کرد. ساعت فعالیت این بازار از ۸ صبح تا غروب آفتاب است. بازار حاجی امکانات رفاهی مناسبی مانند سرویس بهداشتی و خودپرداز نیز دارد.

آدرس: شیراز، خیابان لطف علی خان زند، بعد از سه راه طالقانی، سمت راست

بازار مسگرها

در میان مراکز خرید شیراز، بازار مسگرها از سرنوشت تلخی برخوردار است. این بازار بقایای بازار قیصریه است که متأسفانه طی زلزله‌ای در دوره قاجار آسیب فراوانی دید. با بازسازی این بازار در سال ۱۲۹۹، تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است. خبر خوش این است که اگر از معماری بازار وکیل لذت بردید، از بازار مسگرها نیز لذت خواهید برد. معماری این دو بازار مشابه یکدیگرند؛ البته بازار مسگرها کوچک‌تر است. امروزه این بازار جزء مراکز سنتی فروش لوازم خانگی محسوب می‌شود. گشت‌وگذار در این بازار را به کسانی که می‌خواهند تاریخ قاجار را لمس کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: شیراز، محله درب شاهزاده

بازارچه بعثت

اگر می‌خواهید کالاهای روزانه خود را از بازاری ارزان‌قیمت تهیه کنید، بازارچه بعثت مناسب شماست. در این بازار شما می‌توانید ساعت‌ها با عزیزانتان بگردید و انواع خوردنی‌های خوش‌مزه و مرغوب بخرید. از جمله محصولات غذایی بعثت می‌توان به حبوبات، لبنیات، عرقیجات، ترشیجات، مواد پروتئینی، سبزی و میوه تازه اشاره کرد. این بازار برای تماشای فرهنگ و زندگی روزمره شیرازی‌ها فرصت مناسبی است. اگر دنبال مواد غذایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به این بازارچه بزنید؛ لابه‌لای مغازه‌ها قدم بزنید؛ با فروشنده‌ها چانه بزنید و خوردنی‌های محبوبتان را بخرید.

آدرس: شیراز، بلوار بعثت

مراکز خرید مدرن شیراز

مجتمع تجاری خلیج فارس

اگر بازار وکیل از نظر تاریخی حرف اول را میان مراکز خرید شیراز بزند، مجتمع خلیج فارس مقام اول را میان مراکز مدرن دارد. این مجتمع پهناور خارج از شهر واقع شده است. این مجتمع با اینکه ظاهری کاملاً نو و مدرن دارد، معماری‌اش را از سبک دوره هخامنشی الهام گرفته است. کافی است به ستون‌های عظیم ورودی مجموعه نگاه کنید تا متوجه این موضوع شوید. حدود ۲۵۰۰ فروشگاه در مجتمع خلیج فارس وجود دارد که هرچیزی که فکرش را بکنید می‌فروشند. سالن بولینگ، بیلیارد و شهربازی نیز در این مجتمع وجود دارد که حسابی شما را سرگرم خواهند کرد.

آدرس: شیراز، بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

مجتمع زیتون فارس

مجتمع زیتون فارس با ۱۲ طبقه، یکی از بلندترین مراکز خرید شیراز به حساب می‌آید. امکانات رفاهی متعددی در این مجتمع وجود دارند که آن را به گزینه مناسبی برای تمام مسافران تبدیل می‌کند. برخی از این امکانات شامل رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی، پارکینگ عمومی سه‌طبقه و چندین آسانسور و پله‌برقی می‌شوند. در مجتمع زیتون فارس هر کالایی که فکرش را بکنید، می‌توانید بخرید. پوشاک، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، طلا و جواهرات، کالاهای دیجیتالی و خرازی فقط بخشی از اجناسی است که در این مجموعه وجود دارند. 

آدرس: شیراز، تقاطع خیابان انقلاب و لطفعلی خان زند
شماره تلفن: 07132331136

مجتمع تجاری ستاره فارس

اگر دنبال مکانی لوکس و مجلل میان مراکز خرید شیراز می‌گردید، مجتمع تجاری ستاره فارس مناسب شماست. این مجموعه نه طبقه دارد و اکثر کالاهای درون آن از مناطق آزاد ایران تهیه می‌شوند. به جزء سه طبقه ابتدایی مجتمع که پارکینگ هستند، شش طبقه فروشگاه در این مجموعه وجود دارد. در فروشگاه‌های ستاره فارس انواع گوناگونی از پوشاک، کالاهای دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی و… فروخته می‌شود. یکی از تفریحات جذاب در این فروشگاه، شکم‌گردی در فست‌فودهای آن است. در این بخش می‌توانید انواع غذاهای مکزیکی، هندی، آسیایی، چینی، پیتزا، ساندویچ و مرغ کنتاکی را امتحان کنید.

آدرس: شیراز، خیابان عفیف آباد
شماره تلفن: 07136283800

مجتمع تجاری نگین فارس

برای خریدن لباس‌های مختلف، پاساژگردی و شکم‌گردی، مجتمع تجاری نگین فارس میان مراکز خرید شیراز گزینه مناسبی است. بیشتر فروشگاه‌های این مجتمع لباس و عطر می‌فروشند؛ البته باید بگوییم که مغازه‌های طلا و جواهرات نیز در این مجتمع یافت می‌شوند. هرچند شاید کمی قیمت‌های گران‌تر این مجتمع شما را دل‌سرد کند؛ اما مطمئن باشید اجناس مرغوب آن کاملاً ارزشش را دارد. اگر هم از خرید خسته شدید، سری به شهربازی مجموعه بزنید. در اینجا می‌توانید از بیلیارد و بولینگ لذت ببرید، در حالی که فرزندان دل‌بندتان در شهربازی تفریح و شادی می‌کنند.

آدرس: شیراز، بلوار پرستار، خیابان فرشته
شماره تلفن: 07138340360

مجتمع تجاری اداری آفتاب فارس

آفتاب فارس یکی از مراکز خرید شیراز است که محبوبیت خاصی میان گردشگران دارد. این مجموعه در خیابان معالی‌آباد قرار دارد. کسانی که عاشق پاساژگردی هستند، عاشق مجتمع آفتاب فارس نیز خواهند شد. هر لباس و پوشاکی که بخواهید را می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید و بی‌شک دست‌خالی از این مجموعه بیرون نخواهید آمد. از خریدگردی در خود ساختمان که بگذریم، باید سراغ فست‌فودها و آب‌میوه‌فروشی‌های بیرون مجموعه برویم که هرکسی را جذب خود می‌کنند.

آدرس: شیراز، بلوار معالی آباد، بلوار شریعتی، خیابان خلبانان، نبش رهبرماه
شماره تلفن: 07136354370

مجتمع تجاری سلطانیه

میان مراکز خرید شیراز، مجتمع تجاری سلطانیه گزینه‌ای لوکس و شیک محسوب می‌شود. این مجموعه در میدان مطهری قرار گرفته و ساختمانی حدوداً خلوت و دنج دارد. محصولات فروشگاه‌های سلطانیه عمدتاً پوشاک و لوازم جانبی گوناگون هستند. از نظر هزینه نیز باید بگوییم که نیاز به کیف پولی پرپول برای خرید در این مجموعه دارید. علاوه بر فروشگاه‌ها، این مجموعه کافی‌شاپ نیز دارد که می‌توانید پس از چند ساعت قدم زدن در مجموعه در آنجا استراحت کنید. در مجموع این مرکز خرید را به کسانی که دنبال کالاهای مدرن، شیک و برازنده هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: شیراز، میدان مطهری، ابتدای قدوسی شرقی
شماره تلفن: 07136305955

مجتمع تجاری حافظ

یکی دیگر از مراکز خرید شیراز که نسبتاً کوچک محسوب می‌شود، مجتمع تجاری حافظ است. این مجموعه دارای دو طبقه است. در این دو طبقه، مجموعاً ۵۷ فروشگاه و ۱۸ واحد تجاری قرار دارد. مجموعه حافظ امکانات گوناگونی دارد که آن را برای هر گردشگری مناسب می‌کند. برخی از این امکانات شامل پله‌برقی، آسانسور، سیستم سرمایشی و گرمایشی مرکزی، پارکینگ اختصاصی، سیستم اعلام حریق و… می‌شوند. مزیت مهم و اصلی حافظ فاصله کم آن با بخش تاریخی شهر و جاهای دیدنی شیراز است.

آدرس: شیراز، عفیف آباد، خیابان عرفان منش
شماره تلفن: 07136273721

مجتمع تجاری شهر شب

عکس مجتمع تجاری شهر شب

اگر از شیرازی‌ها درباره بهترین مراکز خرید شیراز سؤال کنید، احتمالاً نام پاساژ شهر شب را نیز خواهید شنید. شهر شب پاساژی نسبتاً کوچک است که از قدیم‌الایام جزء ارزان‌ترین فروشگاه‌های شیراز محسوب می‌شده است. این مجموعه مملوء از فروشگاه‌های گوناگون است؛ البته بیشتر مغازه‌های شهر شب لباس، کیف و کفش می‌فروشند. شهر شب همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب فعالیت می‌کند و حتی روزهای تعطیل هم باز است. این مجموعه با توجه به اندازه‌اش امکانات رفاهی مناسبی نیز دارد. برخی از این امکانات شامل بستنی‌فروشی، تاکسی سرویس و سرویس بهداشتی می‌شوند.

آدرس: شیراز، بلوار زند، نبش خیابان نوبهار

مجتمع تفریحی گردشگری هامون

یکی دیگر از مراکز خرید شیراز که حسابی خرج‌تراش است، مجتمع تفریحی گردشگری هامون نام دارد. این مجموعه از ۹ طبقه و مجموعاً بیش از ۷۰ واحد تجاری تشکیل شده است. امکانات گوناگونی نیز نظیر کافی‌شاپ، رستوران، شهربازی، پله‌برقی و آسانسور نیز در این مجتمع یافت می‌شود. در این مجموعه طیف گسترده‌ای از محصولات را خواهید دید که برخی از آن‌ها از مشهورترین برندهای جهان هستند. پوشاک، ساعت، عینک، محصولات آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، کالاهای چرمی و محصولات هنری فقط بخشی از کالاهای هامون هستند. باید بگوییم که هامون جزء مراکز گران‌قیمت و لوکس محسوب می‌شود.

آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، قبل از خیابان عفیف آباد
شماره تلفن: 07132339098

مجتمع تجاری مهستان

وقت آن است که میان مراکز خرید شیراز، سراغ گزینه‌های مدرن‌تر و بزرگ‌تر برویم. مجتمع تجاری مهستان یکی از آن‌هاست. این مجموعه از ۳ طبقه و ۲۰۰ واحد تجاری تشکیل شده و در ساخت آن، جدیدترین تکنولوژی روز دنیا به کار رفته است. از هر چیز که بگذریم، معماری مدرن و جذاب ساختمان نیز نظر شما را جلب خواهد کرد. اندازه و امکانات رفاهی این مجتمع آن در رده محبوب‌ترین فروشگاه‌های شیراز قرار می‌دهد. برخی از این امکانات شامل اینترنت وای‌فای، پارکینگ طبقاتی، سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی، پله‌برقی، آسانسور و دستگاه ATM می‌شوند. کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی، پوشاک و… جزء محصولاتی است که در این مجموعه خواهید یافت.

آدرس: شیراز، خیابان کریم خان زند، خیابان انوری
شماره تلفن: 07132104

مرکز خرید انقلاب

عکس آلات موسیقی در مرکز خرید انقلاب شیراز

مگر می‌شود اهل هنر و موسیقی باشید و سری به مرکز خرید انقلاب نزنید؟ این مجموعه میان مراکز خرید شیراز بهترین گزینه برای عاشقان هنر محسوب می‌شود. در مغازه‌های گوناگون این بازار، انواع آلات و ادوات موسیقی را خواهید یافت و صدای روح‌نواز سازها در هر گوشه این فروشگاه به گوش می‌رسد. جدا از سازهای موسیقی، خدمات دانشجویان نظیر پرینت و تایپ نیز در این مرکز ارائه می‌شود. تعدادی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی و تابلوسازی نیز در بخش‌هایی از مرکز خرید انقلاب دیده می‌شود.

آدرس: شیراز، بین پل باغ صفا و پارک آزادی، خیابان مشکین فام
شماره تلفن: 07132290378

مرکز خرید الهیه

اگر به خیابان زرگری بروید، یکی از دنج‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید شیراز را خواهید یافت. در فروشگاه‌های الهیه انواع لباس، لوازم آرایشی، کیف و کفش به فروش می‌رسند. هرچند قیمت‌های محصولات الهیه چندان ارزان نیستند؛ اما می‌توانید از کیفیت آن‌ها خیالتان راحت باشد. تعداد مغازه‌های الهیه کم است و گشت‌وگذار در آن خیلی طول نمی‌کشد. با این حال زمانی که در الهیه سپری می‌کنید، بی‌شک سرگرم‌کننده و به‌یادماندنی خواهد بود.

آدرس: شیراز، بلوار مطهری جنوبی، خیابان زرگری
شماره تلفن: 0718430043

مرکز خرید پی سی سنتر

عکس مرکز خرید پی سی سنتر

اگر شما هم خوره کامپیوتر و کالاهای دیجیتال هستید، پی سی سنتر جزء بهترین مراکز خرید شیراز و حتی جنوب ایران برای شماست! این مجموعه ۸ طبقه دارد که تمام این ۸ طبقه فروشگاه‌های کالای دیجیتال، کامپیوتر و لوازم جانبی هستند. پی سی سنتر نمایندگی بسیاری از برندهای مشهور را درون خود دارد و قیمت‌های نسبتاً مناسب هستند. ساعت کاری پی سی سنتر از ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ۴ بعدازظهر تا ۹ شب است. کافی‌شاپ، خودپرداز، سرویس بهداشتی و پارکینگ جزء امکانات و خدمات پی سی سنتر به شمار می‌روند.

آدرس: شیراز، خیابان ملاصدرا، کوچه ۲
شماره تلفن: 07136474559

مرکز تجاری مهدی

حال که صحبت از کامپیوتر شد، خوب است سراغ بازی‌های کامپیوتری نیز برویم. بهترین گزینه میان مراکز خرید شیراز برای عاشقان کنسول و بازی‌های کامپیوتری، مرکز تجاری مهدی است. این مجموعه یکی از ۲۵ بازار و مرکز خرید در محله زند محسوب می‌شود. موقعیت مکانی مناسب مرکز مهدی باعث شده تا اماکن مهمی نظیر حمام ارگ، مسافرخانه زند، ارگ کریم خانی و پاساژ کازرونی‌ها فاصله کمی داشته باشد. مجتمع مهدی به مجتمع تجاری مهستان نیز نزدیک است؛ از‌این‌رو می‌توانید هر دوی آن‌ها را پشت‌سرهم بازدید کنید.

آدرس: شیراز، خیابان داریوش (توحید)

پاساژ برق

پاساژ برق یکی از مراکز خرید شیراز است که کیفیت و قیمت‌های آن متوسط محسوب می‌شوند. این مجموعه از دو طبقه تشکیل شده است. در طبقه اول مجموعه انواع پوشاک و در طبقه دوم آن فروشگاه‌های گوناگون کامپیوتری وجود دارد. چند مغازه خیاطی نیز در پاساژ برق یافت می‌شود. پاساژ برق چندان امکانات خاصی ندارد و نبود سرویس بهداشتی در آن، جزء مهم‌ترین مشکلات مسافران محسوب می‌شود. مجتمع تجاری آناهیتا در نزدیکی پاساژ برق واقع شده و شما می‌توانید پس از بازدید یکی، سراغ دیگری نیز بروید.

آدرس: شیراز، خیابان قصردشت، سه راه برق

پاساژ ملاصدرا

اگر دنبال کامپیوتر و لوازم جانبی آن هستید، بهتر است سری به پاساژ ملاصدرا بزنید. این پاساژ در زمینه خودش جزء بزرگ‌ترین مراکز خرید شیراز محسوب می‌شود. در سردر ورودی پاساژ ملاصدرا می‌خوانید که این پاساژ اولین مرکز خریدوفروش کامپیوتر و کالاهای دیجیتال در جنوب کشور است. ملاصدرا موقعیت مکانی مناسبی نیز دارد. پاساژ کامپیوتر پارس و مجتمع تجاری آناهیتا در نزدیکی پاساژ ملاصدرا قرار دارند. از این نظر شما می‌توانید با رفتن به خیابان ملاصدرا، از چند مکان پشت‌سرهم بازدید کنید.

آدرس: شیراز، خیابان ملاصدرا، کوچه 2 ملاصدرا
شماره تلفن: 07136473707

مجتمع تجاری پارس

مجتمع تجاری پارس یکی از معدود مراکز خرید شیراز است که به فروش طلا و جواهرات اختصاص دارد. این مجموعه دارای ساختمانی بزرگ و مدرن است که در مرکز شهر قرار دارد. قدم‌زدن میان مغازه‌های درخشان و تماشای برق خیره‌کننده طلاها و جواهرات گوناگون پشت ویترین‌ها می‌تواند هرکسی را ازخودبی‌خود کند. اگر قصد خرید طلا و جواهرات درجه یک دارید، حتماً به مجتمع تجاری پارس سر بزنید؛ البته بهتر است کیسه‌ای پول همراه خود ببرید!

آدرس: شیراز، خیابان قصردشت، سه راه برق
شماره تلفن: 09922781730

مجتمع تجاری الماس

عکس مجتمع تجاری الماس

اگر میان مراکز خرید شیراز دنبال گزینه‌ای درجه یک اما ارزان هستید، مجتمع تجاری الماس مناسب شماست. این مجموعه مدرن دارای ۸ طبقه است. در بیشتر فروشگاه‌های الماس پوشاک و لوازم آرایشی به فروش می‌رسند. این مجموعه امکانات رفاهی مناسبی نیز دارد. برخی از مهم‌ترین امکانات الماس شامل سرویس بهداشتی، تاکسی سرویس، کافی‌شاپ و پارکینگ می‌شوند. ساعت فعالیت این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ۴ بعدازظهر تا ۱۰ شب است. اگر می‌خواهید اجناس گوناگونی را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید، حتماً سری به مجتمع تجاری الماس بزنید.

آدرس: شیراز، چهارراه ملاصدرا، به طرف سه راه برق

مجتمع تجاری اداری سپهر

اگر از خیابان قصردشت به‌سمت باغ عفیف‌آباد بروید، ساختمان مدرن و باشکوهی چشم شما را می‌رباید. این ساختمان یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید شیراز به‌نام مجتمع سپهر است. همان طور که در تصاویر می‌بینید، نمای بیرونی مجموعه سپهر طراحی خاص و جذابی دارد. در این مجموعه انواع‌واقسام کالاها نظیر پوشاک، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات ورزشی، کالاهای دیجیتال و… را می‌توانید بیابید. یکی از جذابیت‌های مجتمع سپهر چشم‌انداز باغ عفیف‌آباد از آن است که هرگز فراموش نخواهید کرد. بنابراین زمانی که بلیط قطار شیراز را خریدید و بعد از سفر به این شهر رسیدید، حتماً سری به این مجتمع جذاب بزنید.

آدرس: شیراز، خیابان عفیف آباد به سمت باغ عفیف آباد سمت چپ
شماره تلفن: 07136484402

مجتمع تجاری آناهیتا ۱ و ۲

مجتمع تجاری آناهیتا ۱ و ۲ از معروف‌ترین مراکز خرید شیراز هستند که عمدتاً تلفن همراه و لوازم جانبی آن‌ها را می‌فروشند. هرکدام از مجتمع‌ها دارای فروشگاه‌های متعددی هستند که نمایندگی‌های مختلفی به شمار می‌روند. ساعت فعالیت این مجموعه‌ها از ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر و از ۴:۳۰ بعدازظهر تا ۹ شب است. اگر قصد خرید موبایل یا لوازم جانبی آن را دارید، به‌هیچ‌وجه این دو مجتمع را از دست ندهید. ناگفته نماند که مسافران زیادی از شهرهای نزدیک شیراز با خرید بلیط اتوبوس شیراز خود را به این شهر می‌رسانند تا تلفن همراه یا لوازم جانبی مربوط به آن را از این مجتمع خریداری کنند.

آدرس: آناهیتا ۱: شیراز، خیابان ملاصدرا، ملاصدرا 8 و آناهیتا ۲: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، سه راه برق
شماره تلفن: 07132309815

مجتمع تجاری سینا

مجتمع تجاری سینا جزء مشهورترین مراکز خرید شیراز است که در شمال شهر قرار گرفته است. این مجموعه واحدهای تجاری کمی دارد؛ اما بیشتر آن‌ها نمایندگی برندهای مشهور محسوب می‌شوند. هرچند رستوران و کافی‌شاپی درون مجتمع سینا وجود ندارد که بتوان آن را در لیست بهترین رستوران های شیراز پیدا کرد؛ اما از جمله محبوب‌ترین کافه های شیراز نظیر کافه شهرزاد نزدیک آن وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. از مهم‌ترین جذابیت‌های این مرکز خرید محوطه بیرونی آن است. محیط سرسبز و زیبای مجتمع سینا خستگی را از تن شما درمی‌کند و روحیه تازه‌ای به شما می‌بخشد. پیشنهاد می‌کنیم این مجتمع خاص و محبوب را از دست ندهید.

آدرس: شیراز، خیابان مطهری شمالی، نرسیده به چهارراه زرگری
شماره تلفن: 07136288441

سایر مراکز خرید شیراز

  • مجتمع تجاری انوری: خیابان انوری
  • مجتمع تجاری پارسه: چهارراه پارامونت، نبش کوچه یک خیابان قصردشت
  • مجتمع تجاری و تفریحی سعدی شیراز: خیابان عفیف آباد
  • مجتمع تجاری گاندی: معالی آباد، بلوار شریعتی، ساختمان ایران
  • مجتمع تجاری ایران زمین: چهارراه پارامونت، نبش پمپ بنزین
  • مجتمع تجاری تفریحی شیراز مال: بزرگراه اصلی شیراز- اصفهان، محور کمربندی شمال شیراز، پل رکن آباد، کنار شرکت بوتان
  • مرکز خرید میلاد: خیابان معالی آباد، نرسیده به خیابان دوستان
  • مجتمع تجاری نغمه: خیابان معالی آباد، حدفاصل خیابان خلبانان و دوستان، کنار بانک سرمایه
  • مجتمع تجاری اهورا: خیابان معالی آباد، نرسیده به خیابان دوستان
  • مجتمع تجاری ثنا: خیابان معالی آباد، نبش کوچه ۲۱
  • مرکز خرید هرم نور: خیابان معالی آباد، نبش خیابان دنا
  • پاساژ صاحب‌الزمان: خیابان لطفعلی خان زند
  • پاساژ صدف: خیابان لطفعلی خان زند
  • مجتمع تجاری کوروش: قصردشت، بین قصردشت ۱۴ و ۱۵
  • پاساژ دشتی: زیرگذر زند، توحید (داریوش)، بین ایروانی و خیابان اهلی

در این مطلب با ره بال آسمان به پاساژگردی و خریددرمانی در مراکز خرید شیراز پرداختیم. اکنون شما باید به شهر حافظ و سعدی سفر کنید و در این فروشگاه‌ها خاطره‌سازی کنید. شما بیشتر مراکز خرید سنتی را دوست دارید یا مدرن؟ چه کالاهایی را دوست دارید از مراکز خرید شیراز بخرید؟ یادتان نرود نظر یا تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

این بازار در زمان کریم خان زند بنا شده است.

بازار حاجی حدود هزار سال قدمت دارد.

معماری این مجموعه از سبک هخامنشی الهام گرفته شده است.

مجتمع‌های آناهیتا ۱ و ۲ جزء بهترین مراکز خرید برای موبایل و لوازم جانبی آن به شمار می‌روند.

این بازار در زمان قاجاریه به‌خاطر زلزله‌ای تخریب شد. با بازسازی بقایای آن در سال ۱۲۹۹، بازار مسگرهای امروزی به وجود آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.