رستوران های اراک | بهترین‌ها از نظر مسافران

2

رستوران‌گردی آن هم در سفر، تفریحی است که برای هرکسی خصوصاً شکموها بسیار جذاب است. غذای‌خوب‌خوردن در سفر، بخش قابل‌توجهی از لذت سفر را برایمان می‌سازد. حالا اگر شهر مقصد غذاهای سنتی رنگارنگی هم داشته باشد که این تفریح چندین برابر بهتر و دل‌نشین‌تر می‌شود. اگر عازم شهر اراک هستید، این مطلب را از دست ندهید. می‌خواهیم تک‌به‌تک رستوران های اراک در استان مرکزی را برای شما معرفی کنیم. از جاهای سنتی که بوی کباب و ریحان در آن‌ها می‌پیچد تا کافه‌هایی با طراحی و غذاهای مدرن در این لیست قرار دارند.

رستوران گلباران

رستوران گلباران، رستورانی لوکس و مجلل است که در طبقه دوم هتل امیرکبیر، از بهترین هتل های اراک قرار گرفته است. این رستوران هر غذایی که فکرش را بکنید، دارد. برای خانواده‌هایی که در آن سلیقه اعضای خانواده یکسان نیست، این رستوران بهترین مکان است. چه غذای فرنگی بخواهید، چه ناگهان هوس غذای دریایی کرده باشید، در رستوران گلباران همه این غذاها را در بهترین کیفیت خود پیدا خواهید کرد. در میان رستوران های اراک، گلباران جایگاهی ویژه و درجه‌یک دارد.

آدرس: استان مرکزی، اراک، بلوار آیت‌الله اراکی.
شماره تماس: ۰۷۱۳۱۲۴۰۶۱

رستوران ژیوان

رستوران ژیوان یکی دیگر از گزینه‌های بین رستوران های اراک است که برای هرنوع سلیقه‌ای مناسب است. این رستوران در محله شریعتی اراک قرار دارد و جزو رستوران های لاکچری اراک به حساب می‌آید. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه منوی این رستوران، نوشیدنی‌های متنوع آن است. در هر فصل سال‌، این رستوران نوشیدنی‌های متفاوتی برای ارائه به شما دارد. از پیتزاهای گرم و وسوسه‌انگیز آن که دیگر نگوییم که دهانتان آب می‌افتد. خلاصه غذاخوردن در ژیوان اوقاتی خوش برای شما به همراه خواهد داشت.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان شریعتی، نبش کوچه پامچال.
شماره تماس: ۰۸۶۳۴۰۲۱۲۲۸

مجتمع پذیرایی پارسیان

رستوران پارسیان جزو آن دسته از رستوران های اراک است که جان می‌دهد برای یک کباب و ریحان تازه و خوشمزه. این رستوران در موقعیت خوبی نیز قرار دارد. رستوران پارسیان تا سایر جاهای دیدنی اراک مانند بازار سرپوشیده اراک و بازار تاریخی اراک، از بزرگ‌ترین مراکز خرید اراک و موزه سلطان آباد از معروف‌ترین موزه های اراک فاصله چندانی ندارد. پارسیان، رستورانی با فضایی سنتی و غذاهای ایرانی و منویی پر از انواع جوجه و کباب است. در این رستوران میهمان موسیقی زنده هستید و در حالی که روی تخت‌های قدیمی نشسته‌اید، غذایی ایرانی و باکیفیت نوش جان می‌کنید.

آدرس: استان مرکزی، اراک، امام خمینی، خیابان پاسداران، پشت مسجد حاج‌ تقی خان.
ساعت کاری: هر روز از ساعت ۱۱ صبح شروع به کار می‌کند.

رستوران کوهستان

وقتی به شهری مانند اراک می‌روید، به شهری رفته‌اید که کوه‌های محکم و استواری در اطراف آن قرار گرفته‌اند. حالا تصور کنید که قرار است در دل یکی از همین کوه‌ها غذایتان را نوش جان کنید. سفره‌خانه کوهستان دقیقاً چنین جایی است. این رستوران در فضایی منحصربه‌فرد و در دل کوهستان‌های شهر اراک ساخته شده است. کوهستان جایی است که برای جمع‌های خانوادگی بهترین انتخاب بوده و اوقاتی خوش را برای شما فراهم می‌کند. در این سفره‌خانه سنتی مانند هر رستوران سنتی دیگری انواع کباب و غذای ایرانی را در منو خواهید دید. تفاوت این رستوران این است که در اینجا همراه با غذا از موسیقی سنتی زنده نیز لذت می‌برید.

آدرس: استان مرکزی، اراک، ضلع غربی هتل امیرکبیر.
شماره تماس: ۰۸۶۳۳۱۳۱۷۲۸

رستوران کارن

رستوران کارن جزو فست فودهای خوب و باکیفیت اراک است. در میان تمام رستوران های اراک، کارن را نباید از قلم انداخت. اگر می‌خواهید با خیالی راحت یک پیتزای گرم و خوش‌مزه بخورید، حتماً به فست فود کارن سر بزنید. این مکان با محیطی دنج و دکوراسیونی مدرن، فضایی صمیمی و آرام برای خانواده و جمع‌های دوستانه فراهم کرده است. اگر محل اقامتتان در اراک، هتل امیرکبیر است،‌ تا این فست فود فاصله چندانی ندارید. تا حرف سفر و مسافرت است، این را هم بگوییم که می‌توانید خرید بلیط هواپیما اراک را آنلاین و از طریق سایت ره بال آسمان انجام دهید. کافی است روی عبارتش کلیک کنید تا به درگاه خرید بلیط متصل شوید.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان آیت‌الله اراکی.
شماره تماس: ۰۸۶۳۳۱۳۳۳۱۳

رستوران سنتی ایزی دیزی

هرچیزی از یک رستوران سنتی بخواهید، در ایزی دیزی پیدا خواهید کرد. رستوران ایزی دیزی یک رستوران سنتی است که میان مردم محبوبیت فراوانی دارد. می‌توانید با خیالی راحت از صبح تا شب در این رستوران بنشینید بدون اینکه نگران گرسنه شدنتان باشید. در این رستوران از دیزی گرفته تا کباب‌های چرب و چیلی،‌ هرچه بخواهید پیدا می‌شود. ظرف‌های رنگارنگ و نوستالژیک این رستوران، دکوراسیون قدیمی و سفره‌های طرح ترمه که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، کارکنان خوش‌رو و غذاهای خوشمزه باعث شده که ایزی دیزی در میان رستوران های اراک محبوبیت فراوانی داشته باشد.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان شریعتی، نرسیده به سه‌راه گردو، روبه‌روی دوربرگردان، جنب نان فانتزی نانک.
شماره تماس: ۰۸۶۳۲۲۲۲۲۸۸

سفره‌خانه سنتی سلطان

سفره‌خانه سلطان یکی دیگر از رستوران های سنتی اراک است. در این رستوران نیز می‌توانید لذت چشیدن بهترین غذاهای ایرانی را همراه با نوای موسیقی زنده تجربه کنید. فضای این رستوران کاملاً به سبک‌وسیاق معماری سنتی طراحی شده است. تخت‌های بزرگ و کوچک برای نشستن در نظر گرفته شده‌اند. منویی کامل و متنوع که هر نوع غذای ایرانی در آن پیدا می‌شود. خلاصه اینکه بین رستوران های اراک، سلطان را از یاد نبرید.

آدرس: استان مرکزی، اراک، شهر صنعتی، منطقه ۱، جنب استخر سرپوشیده ماشین‌سازی، پارک شهید محمدی.
شماره تماس: ۰۸۶۳۳۱۳۱۶۲۶

کبابی مردم اراک

هر جای ایران هم که بروید، کبابی‌ها حال‌وهوای دیگری دارند. اگر چندین و چند مورد از رستوران های شیک و لاکچری هم پیش رویتان باشد، لذت خوردن کباب در یک کبابی قدیمی و باصفا در هیچ‌کدام از این رستوران‌ها تجربه نمی‌شود. در میان رستوران های اراک نیز یک کبابی معروف و عالی وجود دارد. کبابی مردم اراک، رستورانی خوش‌نام و معتبر است که سال‌هاست در این شهر فعالیت می کند. اگر دلتان یک کباب چرب‌و‌چیلی در فضایی قدیمی می‌خواهد، معطل نکنید و به کبابی مردم حتماً سری بزنید. حتماً شما هم قبول دارید که سفر با قطار حال‌و‌هوای دیگری دارد. برای خرید بلیط قطار اراک می‌توانید به سایت‌های فروش آنلاین بلیط، سری بزنید و یک قدم بیشتر به سفری پر از شادی نزدیک شوید.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان امام خمینی، نرسیده به گلستان.
شماره تماس: ۰۸۶۳۴۷۷۳۶۲۶

رستوران هدهد صبا

رستوران هدهد صبا جزو باکیفیت‌ترین رستوران های اراک است. در این رستوران می‌توانید با خیالی راحت یک وعده غذایی خوش‌‌مزه بخورید، بدون اینکه ذره‌ای نگران سلامت و بهداشت غذا باشید. با توجه به نظرات مردم درباره این رستوران، هدهد صبا رستورانی مقبول و محبوب میان مردم نیز هست. این رستوران دارای فضایی صمیمی است که برای جمع‌های خانوادگی بسیار مناسب است. منوی متنوع و در عین حال قیمت مناسب غذاها باعث شده که این رستوران در روزهای تعطیل، صفی طولانی داشته باشد.

آدرس: استان مرکزی، اراک، میدان شریعتی، خیابان شهدای شبان، برج کوروش، طبقه همکف.
شماره تماس: ۰۸۶۳۴۲۲۴۴۴۰

رستوران برگ

کافه رستوران برگ در طبقه فوقانی یکی از بلندترین برج‌های شهر، یعنی برج داریوش قرار گرفته است. رستوران برگ مکانی دنج با چشم‌اندازی زیبا به سمت شهر است. به این رستوران که وارد می‌شوید، می‌توانید منوی رستوران را روی تابلوی آن ببینید. در این منو هم غذاهای سنتی و هم انواع غذاهای مدرن وجود دارند. رستوران برگ یکی دیگر از رستوران های اراک است که در آن همه سلیقه‌ها می‌توانند با خیالی راحت کنار یکدیگر جمع شوند. یکی از خلاقیت‌های این رستوران این است که نوشیدنی‌های خنک را در سطلی پر از یخ خشک سرو می کند. این نوع سروکردن باعث می‌شود میز زیباتر و رمانتیک‌تری داشته باشید. رستوران برگ برای قرارهای عاشقانه و دونفره بسیار مناسب است.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان طالقانی، بازجو، بین حقانی و بدخشان.
شماره تماس: ۰۸۶۳۴۲۲۴۰۴۹

رستوران شهرزاد

بسیاری از رستوران های اراک در محله شریعتی شهر قرار گرفته‌اند. رستوران شهرزاد یکی از آن رستوران‌ها است. شهرزاد، جزو رستوران‌های اقتصادی اما باکیفیت شهر محسوب می‌شود. در منوی این رستوران هم غذاهای سنتی و هم انواع فست‌فود قرار دارند.

آدرس: استان مرکزی، اراک، قدوسی، بین مهدی سلطانی و شریعتی.
شماره تماس: ۰۸۶۳۲۲۳۹۰۳۰

رستوران کوه نور

رستوران کوه نور در واقع یک تالار پذیرایی است. این مکان در مواقعی که جشن و مراسمی در آن برگزار نمی‌شود، به‌عنوان رستوران به روی مردم باز است. مسلماً در تالاری که می‌تواند برای جمعیت فراوانی غذا تهیه کند، غذای بی‌کیفیتی پیدا نمی‌شود. تالار کوه نور برای شما مناسب است اگر می‌خواهید با تعداد همراهان زیادی به مسافرت بروید. با رفتن به کوه نور می‌توانید مطمئن باشید که حتماً برای همه شما جای خالی وجود دارد.

آدرس: استان مرکزی، اراک، بلوار آیت الله اراکی.
شماره تماس: ۰۸۶۳۳۱۳۷۹۰۲

رستوران قزل پارک

رستوران قزل پارک از آن دسته رستوران های اراک است که فضای باز دارد. در این رستوران هم می‌توانید در فضای باز بنشینید و هم داخل رستوران. منوی این رستوران غذاهای سنتی و کباب‌های مختلف دارد. یکی از مزیت‌های رستوران قزل پارک، داشتن پارکینگ در فضای روبه‌روی آن است. رستوران قزل پارک در واقع یک رستوران بین‌راهی است. در مسیر سفر خود به سمت اراک می‌توانید توقفی در این رستوران داشته باشید. کیفیت غذای رستوران نیز متوسط بوده و قابل‌قبول است.

آدرس: اراک، کیلومتر ۲۵ جاده اراک-قم، بین پمپ‌بنزین لاله صحرا و شهرک صنعتی خیرآباد اراک.

رستوران و کافی ‌شاپ ملل

رستوران و کافی شاپ ملل یکی از رستوران های اراک است که فضایی مدرن و زیبا دارد. در این مکان هم غذاهای سنتی و هم انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد در منو موجود است. ملل برای صرف قهوه در یک بعدازظهر دوست‌داشتنی انتخاب خوبی است.

آدرس: استان مرکزی، اراک، شهر صنعتی، میدان پامچال.
شماره تماس: ۰۸۶۳۳۱۳۹۳۷۰

رستوران سمیعی

رستوران سمیعی یک رستوران قدیمی و خوش‌نام در اراک است. کباب‌های آبدار و متنوع در این رستوران زبانزد همه مردم شهر است. سمیعی بین رستوران های اراک جایگاه خوبی دارد و مردم اینجا را دوست دارند. فضای رستوران با میز و صندلی‌های قدیمی ولی زیبا و پاکیزه چیده شده‌ است. برای صرف یک وعده غذایی خوب و باکیفیت، رستوران سمیعی مکان مناسبی است.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان امام خمینی، نبش کوچه الکه، جنب پارکینگ خاتم.
شماره تماس: ۰۸۶۳۲۲۴۴۴۴۰

رستوران پارس

رستوران پارس یکی دیگر از رستوران های اراک است که سابقه‌ای چندین و چندساله دارد. این رستوران جزو رستوران های متوسط اراک به حساب می‌آید. در رستوران پارس می‌توانید وعده غذایی خوبی اما نه‌چندان لاکچری داشته باشید. این رستوران در محله مصدق اراک قرار دارد.

آدرس: استان مرکزی، اراک، میدان سرداران (دروازه تهران)، ابتدای خیابان پیروزی انقلاب.
شماره تماس: ۰۸۶۳۲۲۲۲۲۶۶

فست فود وین

هرچقدر هم غذاهای سنتی در منوی رستوران های اراک جایگاه ویژه‌ای داشته باشند، بازهم این شهر از لحاظ غذاهای فست‌فودی کم نمی‌آورد. پیتزا وین یکی دیگر از رستوران‌هایی است که در محله شریعتی قرار دارد. در این رستوران همه نوع فست‌فودی پیدا خواهید کرد. حقیقتاً که رنگ‌ولعاب پیتزاهای این رستوران، هرکسی را وسوسه می‌کند. پس بیشتر از این معطل نکنید. هرچه سریع‌تر برای خرید بلیط اتوبوس اراک اقدام کرده و سفر به این شهر زیبا را شروع کنید.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان شریعتی، روبه‌روی دفتر تبلیغات نگارین.
شماره تماس: ۰۸۶۳۴۲۲۴۰۳۴

رستوران پیتزا پیتزا

این رستوران همان طور که از نامش هم مشخص است، بهترین جا برای عاشقان پیتزا است. در این رستوران انواع مختلف پیتزاهای آمریکایی و ایتالیایی با بهترین روش و مواد اولیه تهیه می‌شوند. از قضا رستوران پیتزا پیتزا هم از آن دسته از رستوران های اراک است که در محله شریعتی قرار دارد. خلاصه اگر به این محله سر بزنید، می‌توانید مطمئن باشید که گرسنه نخواهید ماند.

آدرس: استان مرکزی، اراک، شریعتی، بین شهریار سلطانی و قدوسی.
شماره تماس: ۰۸۶۳۴۰۲۱۰۳۲

کافه رستوران پیانو

کافه رستوران پیانو یکی از آن رستوران های اراک است که برای قرارهای دونفره و عاشقانه بسیار مناسب است. این مکان هم منوی غذای سنتی و فست‌فود کاملی دارد و هم منوی کافه آن بسیار متنوع است. رستوران پیانو ساندویچ‌ها و پیتزاها را در ظرف‌های فلزی مشکی رنگ و با طراحی زیبا برای شما سرو می‌کند. در منوی کافه آن نیز می‌توان انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را پیدا کرد.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان شریعتی، حد فاصل میدان فرمانداری و میدان راه‌آهن،‌‌ نبش کوچه استاد شهریار.
شماره تماس: ۰۸۶۳۲۲۴۷۶۸۴

خانه پاستا

غذاهای ایتالیایی هم در میان رستوران های اراک جای خودشان را پیدا کرده‌اند. خانه پاستا همان جایی است که می‌توانید انواع غذاهای ایتالیایی را در منوی متنوع آن پیدا کنید. فرقی نمی‌کند هوس پاستا کرده باشید یا بخواهید پنه مرغ و سبزیجات را امتحان کنید، در خانه پاستا همه این‌ غذاها برای شما مهیا است.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان شهید شیرودی، نرسیده به خیابان قدوسی.

اراک شهری است پر از دیدنی‌های جالب و جذاب. هرکدام از این جاذبه‌ها می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. بعد از پیاده‌روی‌های طولانی در گردش، خوردن وعده غذایی باکیفیت و عالی در یکی از رستوران‌های خوب شهر، امری واجب است. در این مطلب از ره بال آسمان سعی کردیم شما را با تک‌تک رستوران های اراک آشنا کنیم. مشتاق شنیدن تجربه‌های شما نیز هستیم.

از بین تمام رستوران‌های اراک،‌ رستوران گلباران لوکس‌ترین رستوران است.

خانه پاستا جایی است که منوی آن فقط غذاهای ایتالیایی دارد.

ایزی دیزی و سفره خانه سلطان از سفره خانه‌های خوب اراک هستند.

2 نظرات
  1. وحدت می گوید

    رستوران کوهستان حتی ارزش یکبار امتحان کردن را هم ندارد متاسفانه کارکنان بسیار نامناسب و ناشی و بی ادب دارد و محیطش هم خیلی پر سر و صدا و شلوغ است. بیشتر عروسی های شلوغ و بی نظم قدیمی در تالارهای سنتی را تداعی میکند چون برخلاف ظاهر و نام سنتی، موسیقی زنده اش دقیقا مثل تالارهای عروسی و دی جی هاست

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، متأسفیم که در این رستوران تجربه بدی داشتید. ما پیامتون رو با سایر مخاطبان به اشتراک می‌ذاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.