مراکز خرید اراک | معرفی برترین بازارها و پاساژهای اراک  

0

اراک مرکز استان مرکزی است. به همین خاطر امکانات بسیاری در این شهر وجود دارد. انواع مراکز درمانی، آموزشی و مراکز تجاری در این شهر احداث شده‌اند. اگر اقدام به خرید بلیط هواپیما اراک کرده‌اید و برای سفر به این شهر آماده شده‌اید، بهتر است لیست مراکز خرید اراک را هم در دست داشته باشید. پیش خودمان باشد، بسیاری از مراکز خرید اراک خوش انصاف هستند و کالاهای باکیفیت را باقیمت بسیار عالی عرضه می‌کنند. پس کمی از چمدان خود را خالی بگذارید که در پرواز برگشت اضافه بار نخورید! با ما همراه باشید تا بهترین مراکز خرید این شهر را بشناسید و از خرید در اراک لذت ببرید.

مجموعه تاریخی بازار اراک

مجموعه تاریخی بازار اراک در اصل همان بازار سنتی اراک است. این بازار در سال 1228 و دوران فتحعلی شاه قاجار احداث شد. بازار تاریخی اراک حال‌وهوای بسیار عجیبی دارد. انگار که زمان در همان دوران یخ زده است. کاسب‌ها هنوز هم مرام کاسبی قدیم خود را دارند. بخش اصلی معماری این مجموعه هنوز دست‌نخورده باقی‌مانده است و یادگار آن دوران به حساب می‌آید. این بازار کمتر از یک کیلومتر طول و حدود 7 متر عرض دارد. در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. اگر به‌دنبال جایی مناسب برای خرید سوغات اراک هستید، حتماً سری به این بازار بزنید.

همان طور که از نام آن مشخص است، این بازار یک مجموعه کامل به حساب می‌آید. در این بازار می‌توانید سری به آب‌انبارها، حمام، مسجد، مدرسه و کاروانسراهای متعدد بزنید. مجموعه تاریخی بازار سنتی اراک جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی اراک نیز محسوب می‌شود. پس بهتر است سری به جاهای مختلف آن بزنید و چند عکس یادگاری بگیرید.  بازار سرپوشیده در فاصله کمی از ایستگاه قطار اراک قرار دارد. پس در صورتی که اقدام به خرید بلیط قطار کرده‌اید، به محض رسیدن می‌توانید سری به این بازار بزنید.

آدرس: استان مرکزی، اراک، خیابان امام

مجتمع تجاری آسمان اراک

مجتمع تجاری آسمان جزو معروف ترین مراکز خرید اراک به حساب می‌آید. در این مرکز خرید انواع فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم خانگی، پوشاک زنانه و مردانه و… فعالیت می‌کنند. مجتمع تجاری آسمان برای پاساژگردی جان می‌دهد و در یکی از بلوارهای شلوغ اراک قرار دارد. برخی رستوران های اراک نیز در همین بلوار و نزدیکی پاساژ آسمان قرار دارند. پس می‌توانید پس از گشت‌و‌گذار در پاساژ، چند رستوران را در همین بلوار پیدا کنید.

آدرس: اراک، بلوار قدس

مرکز خرید پاسارگاد اراک

مرکز خرید پاسارگاد جزو معروف ترین مراکز خرید اراک در بین بانوان این شهرستان به حساب می‌آید. این مرکز خرید بورس فروش لباس زنانه است. حتی بسیاری از شهرهای اطراف برای خرید لباس به اراک می‌آیند و مستقیم سری به مرکز خرید پاسارگاد می‌زنند. این مرکز خرید قیمت مناسبی دارد. به همین خاطر در صورت مراجعه به آن، احتمالاً دست خالی بیرون نمی‌روید. توجه داشته باشید که در نزدیکی این مرکز خرید به‌ندرت جای پارک خودرو پیدا می‌شود. پس بهتر است با کمک اتوبوس و تاکسی خودتان را به پاساژ پاسارگاد برسانید.

آدرس: اراک، میدان هفت تیر

پاساژ اسلامی اراک

پاساژ اسلامی از جمله قدیمی ترین مراکز خرید اراک است. این مرکز خرید سه طبقه را می‌توان بورس پوشاک، کفش و وسایل ورزشی دانست. در طبقه همکف بیشتر فروشگاه‌های پوشاک مردانه فعالیت می‌کنند. در طبقه روی همکف بیشتر مغازه‌ها مشغول فروش کفش‌های مردانه، وسایل ورزشی و پوشاک هستند. طبقه دوم هم بیشتر به لباس‌ و تجهیزات ورزشی اختصاص دارد. این پاساژ در خیابان بهشت واقع شده است. پاساژ اسلامی پارکینگ اختصاصی ندارد و یافتن جای پارک در نزدیکی پاساژ نیز کار دشواری است. پس بهتر است ماشین خود را چند کوچه پایین‌تر پارک کنید یا اینکه با وسایل نقلیه عمومی به آن مراجعه نمایید.

آدرس: اراک، خیابان بهشت

مجتمع تجاری گلستان اراک

پاساژ گلستان جزو بزرگ ترین و معروف ترین مراکز خرید اراک است. این مرکز خرید در دهه 90 خورشیدی به بهره‌برداری رسیده است. پاساژ گلستان 6 طبقه دارد و دو طبقه از آن را به پارکینگ اختصاص داده‌اند. استفاده از پارکینگ برای عموم مردم آزاد است. پس مشتریان می‌توانند با خیال راحت برای خرید به مجتمع تجاری گلستان مراجعه کنند. در 4 طبقه تجاری این پاساژ، مجموعاً 148 واحد تجاری مشغول فعالیت هستند. این پاساژ ظاهری شیک و امروزی دارد. به همین خاطر هنگام غروب بسیاری برای پاساژگردی و وقت‌گذرانی هم به این مرکز خرید سر می‌زنند. در پاساژ گلستان انواع فروشگاه پوشاک، کیف و کفش، آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، موبایل فروشی و … فعالیت می‌کنند.

آدرس: اراک، خیابان شریعتی، خیابان عباس‌آباد، خیابان سنایی

مرکز خرید خاتم اراک

مرکز خرید خاتم جزو لوکس ترین مراکز خرید اراک به حساب می‌آید. حتی از طراحی ظاهری این پاساژ نیز می‌توانید متوجه شوید که جزو برترین مراکز خرید اراک است. این مرکز خرید 6 طبقه دارد. البته باید بدانید 4 طبقه بالای این پاساژ به پارکینگ و 2 طبقه پایین آن به بخش تجاری اختصاص داده شده است. در این مرکز خرید چندین و چند فروشگاه در اصناف مختلف مشغول به کار هستند.

پاساژگردی در مرکز خرید خاتم اراک بسیار مزه می‌دهد. این مرکز خرید در نزدیکی یکی از خیابان‌های اصلی اراک قرار دارد. به همین خاطر برخی از هتل های اراک نیز در نزدیکی همین مرکز خرید قرار دارند. اگر هتلی که در آن اقامت دارید در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارد، می‌توانید برای وقت‌گذرانی هم که شده سری به آن بزنید. باید بدانید که فاصله مرکز خرید خاتم تا ترمینال اتوبوس اراک حدود 10 دقیقه است. از‌ این‌ رو ساکنان شهرهای اطراف با خرید بلیط اتوبوس اراک به‌صورت یک روزه به این شهر سفر می‌کنند و مستقیم برای خرید سری به مرکز خرید خاتم می‌زنند.

آدرس: اراک، خیابان امام خمینی

پاساژ امیرکبیر اراک

پاساژ امیرکبیر در محله مخابرات قرار دارد و جزو بهترین مراکز خرید اراک به حساب می‌آید. قیمت اجناس داخل این مرکز خرید منصفانه و مقرون‌به‌صرفه هستند. پاساژ امیرکبیر دو طبقه دارد. در طبقه زیرهمکف بیشتر لباس کودک و پوشاک زنانه فعالیت می‌کنند. در طبقه همکف نیز اکثراً فروشگاه‌های پوشاک زنانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و دکوری خانه به چشم می‌خورند. این پاساژ بیشتر پاتوق بانوان است و گشت‌و‌گذار در آن برای خانم‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در این مرکز خرید هم می‌توانید اجناس لوکس، شیک و گران تهیه کنید و هم به‌دنبال کالاهای اقتصادی و ارزان قیمت بگردید.

آدرس: اراک، خیابان مخابرات

مجتمع تجاری دیدار اراک

پاساژ دیدار اراک، بورس لباس مجلسی زنانه در این شهر است. اگر قصد حضور در یک مهمانی را دارید، بهتر است مستقیم به سراغ پاساژ دیدار بروید. در این پاساژ علاوه‌بر مغازه‌های فروش لباس مجلسی زنانه شیک، انواع مانتو فروشی مجلسی، کیف و کفش شیک، فروشگاه زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی و هر آنچه مرتبط به مجالس است را پیدا خواهید کرد. در حقیقت حتی اگر هیچ‌کدام از ملزومات مهمانی را هم نداشته باشید، در این پاساژ تمام آن‌ها را می‌توانید تهیه کنید. قیمت‌ها در این پاساژ بسیار متنوع است و نمی‌توان گفت که اجناس ارزان یا گران هستند. در اصل همه‌رقم کالا با قیمت‌های منصفانه را می‌توانید پیدا کنید.

آدرس: اراک، خیابان رجایی

پاساژ فردوسی اراک

پاساژ فردوسی بورس پوشاک زنانه و انواع کیف و کفش، زیورآلات و لوازم کادویی است. این پاساژ در نزدیکی بازار سرپوشیده و داخل خیابان امام قرار دارد. پس در صورتی که سری به بازار زدید، می‌توانید از پاساژ فردوسی نیز دیدن کنید. دسترسی به پاساژ فردوسی بسیار ساده است. این پاساژ چند طبقه دارد و گشت‌و‌گذار در آن شما را سرگرم خواهد کرد. مغازه‌های پاساژ فردوسی بسیار رنگارنگ و متنوع هستند و همین موضوع توجه بسیاری از مراجعان را به خود جلب می‌کند. اگر حوصله شما سر رفته باشد هم می‌توانید برای وقت‌گذرانی و پاساژگردی سری به پاساژ فردوسی بزنید.

آدرس: اراک، خیابان امام

پاساژ صدف اراک

پاساژ صدف جزو بهترین مراکز خرید اراک برای خانم‌ها به حساب می‌آید. این پاساژ وسعت بسیاری ندارد؛ اما بورس پوشاک زنانه، کیف و کفش زنانه و انواع فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی است. بانوان شهرستان اراک، هنگام غروب برای وقت‌گذرانی و تهیه مایحتاج خودشان به این پاساژ سر می‌زنند. این پاساژ جزو شلوغ‌ترین پاساژهای اراک به حساب می‌آید. قیمت اجناس داخل این پاساژ منصفانه و اقتصادی است و می‌توانید با خیال راحت ساک خرید خودتان را پر کنید.

آدرس: اراک، خیابان خوانساری‌ها

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره خرید در شهر اراک چیست؟ آیا برای خرید به این شهر می‌روید؟ یا اینکه فقط قصد خرید سوغات را دارید؟ به نظرتان بهترین مرکز خرید برای خرید سوغات در سفر به اراک کدام است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

بازار قدیم سرپوشیده اراک را می‌توان قدیمی‌ترین مرکز خرید این شهر دانست که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد.

پاساژ گلستان را می‌توان بزرگترین مرکز خرید اراک دانست.

مرکز خرید خاتم را می‌توان جزو لوکس‌ترین مراکز خرید اراک دانست.

پاساژ دیدار بورس لباس مجلسی زنانه در اراک است.

پاساژ پاسارگاد را می‌توان بورس لباس زنانه در اراک دانست.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.