مرکز خرید آرمان مشهد | شهرفرنگی از مغازه‌هایی با ویترین‌های رنگارنگ

0

مرکز خرید آرمان در فاصله‌ای بسیار کم از بارگاه امام رضا (ع) با ویترین‌های رنگارنگ، چشم‌انتظار گردشگران است. آرمان، یکی از بزرگ‌ترین و جدیدترین مراکز خرید اطراف حرم به حساب می‌آید. در این مرکز خرید هر سوغاتی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. از طرف دیگر از آنجایی که با مرکز خریدی جدید و امروزی روبه‌رو هستیم، جاذبه‌های آرمان فقط به خرید و پاساژگردی خلاصه نمی‌شود. در این مرکز خرید سرگرمی‌های مختلفی برای مشتریان تعبیه شده است. آرمان، مکان خاصی برای بازی کودکان دارد. در همسایگی این مرکز خرید، هتل آرمان مشهد خودنمایی می‌کند؛ در نتیجه با اقامت در این هتل فقط چند قدم با یکی از بزرگترین مراکز خرید مشهد فاصله دارید. به ویژگی‌هایی که گفتیم، فودکورت بزرگی را هم اضافه کنید. این فودکورت، بهشت شکم‌گردهاست و هر خوراکی که فکرش را بکنید در آن پیدا می‌شود. در این مطلب نگاهی به مجتمع تجاری آرمان می‌اندازیم.

مرکز خرید آرمان کجاست؟

بارگاه امام رضا (ع)، هسته اصلی مشهد را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از مراکز خرید مشهد در اطراف حرم امام رضا (ع) قرار دارند. مجتمع تجاری آرمان، یکی از این مراکز خرید است. این مرکز خرید در خیابان نواب صفوی خودنمایی می‌کند. خیابان نواب صفوی در محله ثامن مشهد قرار دارد. مشهدی‌های قدیم به خیابان نواب صفوی، پایین خیابان می‌گفتند. این نام هنوز هم بر سر زبان بسیاری از مشهدی‌هایی است که در محله‌های اطراف حرم زندگی می‌کنند.

مرکز خرید آرمان

خیابان نواب صفوی از شمال به شارستان رضوی و بلوار امیرالمومنین، از جنوب به عیدگاه، از شرق به بلوار وحدت و از غرب به حرم امام رضا (ع) می‌رسد. به لطف این جانمایی، دسترسی به خیابان نواب صفوی راحت است. پس از رسیدن به این خیابان، کافی است آدرس مرکز خرید آرمان مشهد را بپرسید تا شما را به این مرکز خرید راهنمایی کنند. در ادامه این مطلب درباره دسترسی به مرکز خرید آرمان بیشتر صحبت می‌کنیم.

مسیر دسترسی مرکز خرید آرمان

برای رسیدن به این مرکز خرید باید راه خیابان نواب صفوی را در پیش بگیرید. به این خیابان که رسیدید، آدرس هتل سروش را بپرسید. پاساژ آرمان مشهد در همسایگی این هتل خودنمایی می‌کند.

برای مطالعه بیشتر درباره نیازمندی‌های سفر مشهد، مقاله زیر را مطالعه کنید:
راهنمای سفر مشهد
اطلاعات بازدید مرکز خرید آرمان مشهد

آرمان، مرکز خریدی است که جای خاصی در دل گردشگران دارد. به همین منظور سکه این مرکز خرید هرگز از رونق نمی‌افتد و همیشه شلوغ و پرمشتری است. خوشبختانه مدیران این مرکز خرید به فکر مشتریان بوده‌اند و ساعت کار مرکز خرید آرمان مشهد، مناسب با وقت تنگ مسافرانی است به راه استان خراسان رضوی را در پیش گرفته‌اند. درهای مرکز خرید آرمان همه‌روزه از ۹ صبح به روی گردشگران باز می‌شود. ظهرها نیز خبری از تعطیلیِ آرمان نیست و تا ۱۱ شب می‌توانید به پاساژگردی و گشت‌و‌گذار بپردازید. این مرکز خرید در روزهای تعطیل پذیرای مشتریان است. با این حال آرمان در تعطیلات مذهبی و به‌خصوص ایام عزاداری جامه سیاه بر تن می‌کند و تعطیل می‌شود.

بخش های مرکز خرید آرمان

آرمان، مرکز خریدی تمام‌عیار است که بخش‌های مختلفی در آن خودنمایی می‌کند. جذابیت این بخش‌ها به اندازه‌ای است که حتی اگر قصد خرید ندارید، می‌توانید روی بعضی از بخش های این مرکز خرید به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی مشهد حساب باز کنید. بخش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم، سرگرمی‌های متنوع و خاطره‌سازی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

رستوران پاساژ آرمان

رستوران پاساژ آرمان

بیراه نگفته‌ایم اگر مدعی شویم که مشهد، بهشت شکم‌گردهاست. در این شهر هزارویک رستوران و فست‌فود وجود دارد. به لحاظ طعم غذا نیز رستوران های مشهد حرف اول را در پخت خوراکی‌های خوشمزه می‌زنند. همان‌گونه که حتماً‌ می‌دانید، طرقبه و شاندیز بورس بهترین رستوران‌های مشهد هستند. با این حال از آنجایی که آرمان، مرکز خرید بزرگی است و گشت‌و‌گذار در آن ممکن است چندین ساعت طول بکشد، رستوران پاساژ آرمان در این مرکز خرید وجود دارد.

رستورانی که از آن صحبت می‌کنیم، درواقع فودکورت بسیار بزرگی است که بخش‌های بسیار متنوعی دارد. چیزی حدود ۱۳۰۰ نفر در این فودکورت پذیرایی می‌شوند. به لطف چنین فضای بزرگی، هر خوراکی که فکرش را بکنید در فودکورت مرکز خرید آرمان پیدا می‌شود. این فودکورت در کنار غذاهای خوشمزه ایرانی،‌ خوراکی‌های بین‌المللی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. بوی خوش این غذاها از فاصله‌ای دور به مشام می‌رسد. این بو به اندازه‌ای هوس‌برانگیز است که حتی اگر گرسنه نباشید نیز هوس می‌کنید تا غذایی جانانه در فودکورت آرمان به بدن بزنید.

تفرجگاه بی‌نظیر پاساژ آرمان مشهد

تفرجگاه بی‌نظیر پاساژ آرمان مشهد

آرمان، تفرجگاه بی‌نظیری دارد که این مرکز خرید را با تمامی مراکز خرید مشهد متمایز کرده‌ است. برای تعریف از این تفرجگاه کافی است به این نکته اشاره کنیم که ۱،۵۰۰ مترمربع مساحت دارد. تفرجگاهی که از آن صحبت می‌کنیم منظره‌ای متفاوت با معماری خاص را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در گوشه‌و‌کنار این تفرجگاه منظره‌های تماشایی خودنمایی می‌کند. منظره‌های این تفرجگاه فقط جذابیت زیباشناختی ندارند. هر کدام از این منظره‌ها، مفاهیم نمادین، شاعرانه، فلسفی و ایرانی را در ذهن مخاطب زنده می‌کند. تندیس‌های بزرگ و زیبایی در قسمت‌های مختلف تفرجگاه آرمان قرار گرفته است. این تندیس‌ها جلوه‌ای خاص به تفرجگاه داده‌اند.

غار با کاربری رستوران و گالری

برای شما از جذابیت‌های تفرجگاه پاساژ آرمان گفتیم. مطمئن هستیم شما هم با ما هم عقیده‌اید که تفرجگاه بدون رستوران معنایی ندارد. به همین منظور رستورانی خاص در این تفرجگاه بنا شده است. قسمتی از تفرجگاه به غاری پیچ‌درپیچ اختصاص دارد. این غار به رستورانی ختم می‌شود که با خوراکی‌های خوشمزه چشم‌انتظار گردشگران است. جالب است بدانید دیوارنگاره‌هایی در اطراف غار با تصاویری از دوران پارینه‌سنگی خودنمایی می‌کند. جالب‌تر اینکه اشیا قدیمی نیز در این غار وجود دارد. حضور این اشیا و دیوارنگاره‌های اطراف آن باعث می‌شود به این فکر بیفتید که در تونل زمان گذر می‌کنید و به اعماق تاریخ می‌روید.

غار با کاربری رستوران و گالری مرکز خرید آرمان

غاری که در مرکز خرید آرمان وجود دارد به لحاظ شباهت با غارهای واقعی مو نمی‌زند. سقف این غار با قندیل‌هایی پوشیده شده است. گالری با آثار هنری در قسمت دیگری از این غار وجود دارد. آثار برجسته‌ای در این گالری نگهداری می‌شود تا گردشگران در کنار خرید از پاساژ آرمان مشهد، گشت‌و‌گذاری هنری داشته باشند. غار، رستوران و گالری که در این مرکز خرید وجود دارد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این مجتمع شناخته می‌شود. به همین منظور طراحی آن به‌گونه‌ای انجام شده تا از سه راه مختلف به غار، رستوران و گالری هنری دسترسی داشته باشید.

گونه‌های گیاهی متنوع آرمان

انصافاً باید به طراحان مرکز خرید آرمان برای طراحی متفاوت و خاص این مجتمع تجاری دست‌مریزاد گفت. طراحان این مرکز خرید برای طراحی آن چیزی کم نگذاشته‌اند تا آرمان در کنار مرکز خرید به یکی از جاهای دیدنی مشهد تبدیل شود. برای نمونه می‌توان به قسمتی پر از گل‌و‌گیاه در این مرکز خرید اشاره کرد. نخل‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای در این قسمت خودنمایی می‌کند. وجود این نخل‌ها عظمت سقف‌های بلند مرکز خرید آرمان مشهد را به رخ گردشگران می‌کشد. همان‌گونه که می‌دانید نخل در فرهنگ ما ایرانی‌ها به معنای استقامت و پایداری است. وجود نخل‌های سربه‌فلک‌کشیده در مجتمع خرید آرمان یاد پایداری مردمان ایران‌زمین را در دل گردشگران خارجی و به‌خصوص اعراب زنده می‌کند.

گونه‌های گیاهی متنوع مرکز خرید آرمان در مشهد

گونه‌های گیاهی در قسمت تفرجگاه این مرکز خرید قرار دارند. وجود این گیاهان سرسبز در کنار منظره‌ای تماشایی، حس‌و‌حالی مشتریان را بهبود می‌بخشد و حالِ دل گردشگران را خوب می‌کند. به لحاظ تنوع نیز انصافاً باید گفت که با گیاهان جذاب و متنوعی در مجتمع خرید آرمان مشهد روبه‌رو هستیم. گیاهان زیبایی مانند بنجامین، نخل، آکلونما، فیکوس، برگ عبایی، لیندا، کاج مطبق، لیپتوس و بابا آدم از معروف‌ترین گیاهانی است که در این مرکز خرید نگهداری می‌شود.

آبنمای مرکز خرید آرمان

با نگاهی به تفرجگاه این مرکز خرید متوجه خواهید شد که جمع آبشار، باران، ابر و صخره در آن جمع است. قسمتی از تفرجگاه در این مرکز خرید به نمادی از چرخه بارش باران مزین شده است. در قسمتی دیگر نیز آب‌هایی خروشان از آبشاری زیبا فرو می‌ریزد. آبشاری که از آن صحبت می‌کنیم یک آبشار معمولی نیست. آب از تاج این آبشار در ارتفاعی حدود ۱۴متری به پایین سرازیر می‌شود. نظیر چنین آبشاری را در کمتر جایی در استان خراسان رضوی سراغ داریم.

آبنمای مرکز خرید آرمان مشهد

این آبشار به لحاظ عرض نیز یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای دست‌ساز در ایران به حساب می‌آید. عرض این آبشار چیزی حدود ۶ متر است. در کنار آبشاری عظیمی که به آن اشاره کردیم، ۱۱ آبشار کوچک‌و‌بزرگ دیگر ساخته شده است. این آبشارها صفای دیده گردشگران هستند و جلوه‌ای تماشایی به مرکز خرید آرمان داده‌اند.

تندیس پیر خرد

در قسمتی از مجتمع تجاری آرمان، تندیسی عظیم با شکل‌و‌شمایل پیری خردمند بنا شده است. این پیر خردمند پوشش مردمان خراسان شمالی را بر تن دارد و در یک دست چراغی روشن نگه داشته است. همان‌گونه که می‌دانید چراغ در فرهنگ ما ایرانی‌ها و بیشتر مردمان دنیا علاوه بر معنای روشنایی، القای مفهوم علم و دانش می‌کند. وجود تندیس پیر خرد در این مرکز خرید باعث شده تا گردشگران با مرکز خریدی متفاوت روبه‌رو باشند که به لحاظ هنری نیز ارزش خاصی دارد.

هتل آرمان مشهد

به‌رغم تعداد بی‌شمار گردشگرانی که سالانه راه مشهد را در پیش می‌گیرند، هتل‌داری یکی از صنایع پردرآمد در این منطقه است. به همین منظور تا دلتان بخواهد در اطراف حرم امام رضا (ع) انواع هتل های مشهد با امکانات و ستاره‌های مختلف پراکنده‌اند. در همسایگی مجتمع تجاری آرمان، هتل آرمان مشهد قرار دارد. از این هتل فقط ۶ دقیقه پیاده‌روی تا بست نواب صوفی و صحن انقلاب حرم مطهر رضوی زمان می‌برد. هتل آرمان مشهد یکی از هتل‌های تازه‌ساز این شهر به حساب می‌آید. به لطف این شرایط، اتاق‌های شیک و امکانات رفاهی پیشرفته‌ای دارد.

امکانات مرکز خرید آرمان

برای شما گفتیم که آرمان، یکی از پیشرفته‌ترین مراکز خرید شمال شرق ایران شناخته می‌شود. در این مرکز خرید امکانات چشمگیری وجود دارد که شرایط راحتی برای پاساژگردی فراهم می‌کند. اجازه دهید معرفی امکانات آرمان را با پارکینگ ۲طبقه‌ای آغاز کنیم که ۴۲۰ خودرو را در خود جای می‌دهد. این پارکینگ با سازوکاری کاملاً هوشمند مدیریت می‌شود و یکی از امن‌ترین پارکینگ‌های شهر مشهد به حساب می‌آید. پس از اینکه خودرو را در پارکینگ آرمان پارک کردید، با آسانسورهای فوق‌سریع به طبقه‌های دلخواه راه پیدا می‌کنید. آرمان ۶ دستگاه آسانسور دارد. این آسانسورها به اندازه‌ای بزرگ است که به‌راحتی ۱۳ نفر داخل آن جای می‌گیرند.

در کنار این آسانسورها، ۱۲ پله‌برقی در این مرکز خرید تعبیه شده است. این پله‌ برقی‌ها ساخت برند معروف هیوندای هستند و مشتریان را به‌آرامی میان طبقه‌های مختلف جابه‌جا می‌کنند. در تمامی طبقه‌های این مرکز خرید دستگاه‌های هواساز وجود دارد. این دستگاهها، هوای تازه‌ و سرشار از اکسیژن را به قسمتهای مختلف می‌رسانند. به لطف این شرایط، با حضور در این مرکز خرید، فرصتی پیدا می‌کنید تا در کنار پاساژگردی، نفسی تازه کنید و خستگی بگیرید.

جاهای دیدنی نزدیک به مرکز خرید آرمان

فاصله کم مرکز خرید آرمان مشهد با حرم امام رضا (ع)، باعث شده تا این مرکز خرید به تعداد زیادی از جاهای دیدنی مشهد نزدیک به حرم نزدیک باشد. برخی از این جاهای دیدنی در کنار جاذبه‌های مذهبی، به لحاظ تاریخی نیز ارزشمند هستند و دیرینگی آن‌ها به چندین سده قبل باز می‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم حرف ما را زمین نیندازید و در کنار گشت‌وگذار در مجتمع تجاری آرمان، سری به جاهای دیدنی زیر بزنید.

حرم امام رضا (ع)

تصویری از حرم امام رضا

گردشگران بی‌شماری را سراغ داریم که پس از رسیدن به مشهد، راه حرم امام رضا (ع) را در پیش می‌گیرند؛ در نتیجه امکان ندارد جایی صحبت از جاهای دیدنی مشهد با جاذبه مذهبی مطرح شود و نامی از بارگاه امام رضا (ع) به میان نیاید. خوشبختانه از مرکز خرید آرمان مشهد تا حرم امام رضا (ع) فاصله چندانی ندارید و در یک چشم‌به‌هم‌زدن از این مرکز خرید به حرم می‌رسید.

خانه داروغه

در خیابان نواب صفوی فقط مجتمع خرید آرمان وجود ندارد. این خیابان بافتی قدیمی دارد که چندین جای دیدنی مشهد در آن خودنمایی می‌کنند. یکی از این مکان‌ها، خانه داروغه است. معماری این خانه به دوران قاجار باز می‌گردند. خانه داروغه توسط آخرین داروغه مشهد، یوسف خان هراتی، ساخته شده است. گشت‌و‌گذار در این خانه به لحاظ تاریخی بسیار ارزشمند است و جلوه‌های مهمی از زندگی مشهدی‌های قدیم را زنده می‌کند. درهای خانه داروغه همه‌روزه از ۸ صبح تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ شب به روی گردشگران باز است.

مدرسه عباسقلی

مدرسه عباسقلی از جاهای دیدنی نزدیک به مرکز خرید آرمان

در ابتدای خیابان نواب صفوی مشهد، مدرسه‌ علمیه‌ای وجود دارد که به آن مدرسه عباس قلی خان می‌گویند. این مدرسه علمیه، عمارتی است بزرگ با ۲ طبقه و ۴ ایوان تماشایی. مدرسه عباس قلی‌ همانند بسیاری از مدرسه‌های علمیه، حجره‌های زیادی دارد. تمامی قسمت‌های این مدرسه با آجر ساخته شده و هنر معماران ایرانی در گوشه‌و‌کنار آن مشاهده می‌شود. به لطف فاصله کم مجتمع خرید آرمان با مدرسه عباس قلی، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به این مدرسه بزنید و با فرهنگ اهالی مشهد آشنا شوید.

 

مرکز خرید آرمان مشهد با ۱۳ طبقه و ۳۵۹ فروشگاه، یکی از بهترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. این مرکز خرید به لطف فاصله‌ای کمی که با حرم امام رضا (ع) دارد، انتخاب مناسبی برای گردشگرانی است که دنبال بهترین سوغات مشهد می‌گردند و نمی‌خواهند برای گشت‌و‌گذار در دیگر مراکز خرید مشهد سرگردان شوند. امیدواریم اطلاعاتی که از مجتمع تجاری آرمان با شما مطرح کردیم، سفری خاطره‌‌انگیز برای شما در مشهد به ارمغان بیاورد و با دستی پر از سوغات از این دیار به وطن باز گردید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از گردشگری در جاهای دیدنی مشهد دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

مرکز خرید آرمان در خیابان نواب صفوی مشهد قرار دارد.

مرکز خرید آرمان مشهد با ۱۳ طبقه و ۳۵۹ فروشگاه، یکی از بهتریم مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید.

این مرکز خرید تفرجگاهی زیبا با آبشاری تماشایی، تندیسهای عظیم و گیاهان سرسبز دارد.

دستگاه هواساز اختصاصی برای هر طبقه، آسانسورهای فوق‌سریع و مکان مخصوص بازی کودکان از مهمترین امکانات رفاهی مرکز خرید آرمان به حساب می‌آید.

حرم امام رضا (ع)، مدرسه عباسقلی خان و خانه داروغه از جاهای دیدنی مشهد است که فاصله کمی با مرکز خرید‌ آرمان دارد.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.