شهرهای مالزی | از معروف‌ترین شهرهای توریستی تا مناطق ناشناخته

0

آب‌های کریستالی، سواحل شنی و آب‌و‌هوای استوایی شما را به یاد کدام کشور می‌اندازد؟ درست حدس زدید! کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار داشته و با جاذبه‌های دیدنی شگفت‌انگیز و چشم‌انداز منحصربه‌فرد، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. سرتاسر شهرهای مالزی ، پر است از جاذبه‌های طبیعی و تجربه‌های تازه. از پیاده‌روی در جنگل‌های انبوه کوالالامپور و سواحل پرهنتیان گرفته تا زندگی در کنار قبایل محلی و بازدید از مزارع چای در ارتفاعات کامرون. همه این شگفتی‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مالزی را به مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات تبدیل کنند. امروز می‌خواهیم سری به کشور زیبای مالزی بزنیم و با بهترین شهرهای توریستی مالزی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

کوالالامپور | قلب تپنده کشور مالزی

شهر کوالالامپور، پایتخت رسمی و همیشه فعال مالزی و اولین مقصد گردشگران در این کشور است. این شهر در قلب ایالت سلانگور قرار داشته و مقر پارلمان مالزی محسوب می‌شود. در ادامه بیشتر با این شهر زیبا آشنا خواهیم شد.

چرا به کوالالامپور سفر کنیم؟

عکس شهر کوالالامپور از مهم‌ترین شهرهای توریستی مالزی

شهر کوالالامپور از مهم‌ترین شهرهای توریستی مالزی و جزو 10 مقصد عالی برای خرید در جهان است. جنگل‌های تودرتوی استوایی در بافت طبیعی شهر، کوچه‌پس‌کوچه‌های باریک، آسمان‌خراش‌ها و برج‌های پررونق، شهر کوالالامپور را به یکی از بهترین شهرهای توریستی مالزی تبدیل کرده است. جاهای دیدنی کوالالامپور آن‌قدر زیاد و متنوع است که کمتر کسی می‌تواند مدعی شود که از تمامی این جاذبه‌ها بازدید کرده است. به طور کلی می‌توان گفت گل سر سبد جاذبه‌های دیدنی این شهر، برج‌های دوقلوی پتروناس است که از کیلومترها آن طرف‌تر توجه توریست‌ها و گردشگران را به خودش جلب می‌کند. آکواریوم کوالالامپور، محله چینی‌ها، پارک پروانه، موزه هنرهای اسلامی و بنای تاریخی سلطان عبدالصمد از دیگر جاهای دیدنی مالزی بوده که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

عکس و منطقه چینی ها شهر کوالالامپو

بی‌دلیل نیست که در بین شهرهای مالزی به کوالالامپور، لقب شهر ماجراجو را داده‌اند؛ زیرا این شهر برای تمام مردم از اقصی نقاط جهان، جذاب و دیدنی بوده و برای هر سلیقه‌ای حرفی برای گفتن دارد. ناگفته نماند که کوالالامپور به شهر آسمان خراش‌ها نیز شهرت دارد. منطقه بوکیت بینتانگ، منطقه کی ال سی سی و منطقه چینی‌ها (Chinatown)، سه منطقه اصلی این شهر بوده که با نام مثلث طلایی مالزی شناخته می‌شوند. خوب است بدانید که اکثریت جمعیت کوالالامپور، پیرو دین اسلام هستند؛ اما از لحاظ نوع پوشش، محدودیت خاصی در این شهر وجود ندارد.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

عکس بهترین زمان سفر به کوالالامپور از مهم‌ترین شهرهای توریستی مالزی،

شهر کوالالامپور در دامنه‌های کوهستانی مالزی قرار گرفته و بخش عظیمی از مناطق شمالی و غربی آن توسط رشته کوه‌ها احاطه شده است. از سوی دیگر قرارگیری این شهر در نزدیکی خط استوا، باعث شده است که آب‌وهوا و شرایط اقلیمی این شهر تقریباً در وضعیت باثباتی قرار داشته باشد. رطوبت بالا و باران‌های موسمی شدید و کوتاه‌مدت از ویژگی‌های برجسته اقلیمی شهر کوالالامپور است. به‌طور کلی اواخر پاییز و اواخر بهار، بهترین‌ زمان‌ها برای سفر به این شهر هستند؛ پس اگر قصد سفر به کوالالامپور دارید، پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را به ماه‌های می تا جولای یا دسامبر تا فوریه موکول کنید.

راه های دسترسی به شهر کوالالامپور

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور، نقش بسیار مهم و اساسی در رشد اقتصادی و جذب گردشگر به این شهر را داشته است. این فرودگاه که مهم‌ترین فرودگاه بین‌المللی در کشور مالزی است، به تمام شهرهای مهم جهان متصل بوده و فقط 40 دقیقه با مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. شما می‌توانید به‌راحتی با خرید بلیط هواپیما مالزی راهی کوالالامپور شده و سفر خود را با گردش در قلب کشور مالزی آغاز کنید. از سوی دیگر، سیستم حمل و نقل داخلی در کوالالامپور بسیار پیشرفته و به‌روز است. به طوری که گردشگران می‌توانند از سیستم نقلیه عمومی مانند پروازهای داخلی، اتوبوس، تاکسی و قطار شهری برای رفت و آمد استفاده کرده و از امکانات ویژه آن‌ها استفاده کنند.

شهر پنانگ مالزی | جزیره شگفتی‌ها در مالزی

عکس شهر پنانگ مالزی از شهرهای دیدنی مالزی

پنانگ یا مروارید شرق، ایالتی پهناور در شمال غرب کشور مالزی بوده که بخش عظیمی از آن در جزیره‌ای با همین نام واقع شده است. این شهر شما را به کشف ناشناخته‌های مالزی دعوت کرده و سفری پرماجرا و رویایی را برایتان رقم می‌زند. جورج تاون به‌عنوان پایتخت این جزیره، جزو میراث جهانی یونسکو است. در بین شهرهای دیدنی مالزی ، شهر پنانگ با طبیعت جادویی خود، روح گردشگران را تسخیر کرده است. سواحل ماسه‌ای طلایی، نخل‌های سرسبز و سربه‌فلک‌کشیده، جنگل‌های استوایی با پوشش گیاهی و جانوری متنوع، فقط بخشی از دلایلی بوده که گردشگران را شیفته شهر پنانگ کرده است. این شهر یکی از بهترین شهرهای مالزی برای گردشگری بوده که شامل جزیره پنانگ و باریکه‌ای از سرزمین اصلی است.

چرا به پنانگ سفر کنیم؟

عکس غذاهای خیابانی شهر پنانگ مالزی از شهرهای دیدنی مالزی

یکی از علل اصلی که گردشگران را برای بازدید از شهر پنانگ ترغیب می‌کند، جشنواره‌ها و فستیوال‌های ویژه‌ای است که در این کشور برگزار می‌شود. خوب است بدانید پنانگ در بین شهرهای مالزی به شهری که بیشترین پایبندی به عقاید و آداب و رسوم را دارد، مشهور است. از مهم‌ترین جشنواره‌های شهر پنانگ مالزی می‌توان به جشنواره تایپوسام، جشنواره‌های بین‌المللی گل پنانگ، جشنواره مسابقات بین‌المللی قایق‌رانی اژدها پنانگ، جشنواره‌های فرهنگی و غذایی پنانگ و همچنین جشنواره ارواح گرسنه اشاره کرد. همچنین شهر پنانگ به بهشت غذا شهرت دارد. عطر بی‌نظیر غذاهای خیابانی مانند پنانگ روجاک، پاسمبور، چار کوای تاوی، آسام لاسکا و ناسی کاندار، فضای شهر را پر کرده است. 

عکس مسجد کاپیتان کلینگ شهر پنانگ مالزی از شهرهای دیدنی مالزی

پس از اینکه با فرهنگ و سنت‌های محلی اهالی پنانگ آشنا شدید، خوب است که سری به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر بزنید. تپه پنانگ، دهانیکارما بورمسی، جاده ساحلی گورنی، مسجد کاپیتان کلینگ، پارک پرندگان، معبد که کلاک سی، ساحل باتو فرینیگی، قلعه تاریخی کورن والیس و موزه اسباب بازی از مشهورترین جاهای دیدنی در شهر پنانگ است که می‌تواند اوقات بسیار خوش و خاطره‌انگیزی را برایتان ثبت کند.

عکس بازارهای محلی شهر پنانگ مالزی از شهرهای دیدنی مالزی

و اما می‌رسیم به بخش جذاب سفر؛ بازارگردی! از سال 1786 میلادی شهر پنانگ به‌عنوان اولین بندر تجاری در شرق انتخاب شد؛ از این رو مهم‌ترین بازارهای محلی برای تبادل اجناس و خرده‌فروشی در مرز آسیا و اروپا در این منطقه شکل گرفته است‌؛ پس با جیب پرپول به پنانگ سفر کرده و چمدان‌هایتان را از سوغاتی‌های رنگارنگ این سرزمین پر کنید.

بهترین زمان سفر به پنانگ

عکس بهترین زمان سفر به پنانگ مالزی از شهرهای دیدنی مالزی

شهر پنانگ در منطقه‌ای گرمسیری واقع شده و معمولا در تمام فصل‌های سال دارای آب‌و‌هوای گرم و مرطوب است. به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و قرارگیری در نزدیکی دریا، بارش‌های این شهر معمولا به‌صورت باران‌های موسمی کوتاه‌مدت است؛ پس اگر می‌خواهید از گرمای طاقت‌فرسای این شهر در امان باشید، ماه‌های آبان تا بهمن را برای سفر انتخاب کنید.

راه های دسترسی به شهر پنانگ

بعد از اینکه گشت‌و‌گذار در کوالالامپور را به اتمام رساندید، پیشنهاد می‌کنیم شهر پنانگ را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کنید. برای رفتن به این شهر روش‌های متعددی وجود دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که رفت‌و‌آمد هوایی را به زمینی ترجیح می‌دهید و محدودیت مالی برای خرج و مخارج سفر خود ندارید، می‌توانید با استفاده از پروازهای داخلی در عرض کمتر از یک ساعت خود را به شهر پنانگ برسانید. همچنین افرادی که از سفرهای زمینی لذت می‌برند و می‌خواهند در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند، می‌توانند از قطارها و اتوبوس‌های بین‌راهی برای رفتن به پنانگ استفاده کنند.

شهر لنکاوی | از توریستی‌ترین شهرهای مالزی

نام شهر لنکاوی که در تلاقی تنگه مالاکا و آب‌های دریای آندامان قرار دارد، در لیست دیدنی ترین شهرهای مالزی خودنمایی می‌کند. جاهای دیدنی جزیره لنکاوی با چشم‌انداز خیره‌کننده، هر بیننده‌ای را مسحور و شیفته خود می‌کند.

چرا به لنکاوی سفر کنیم؟

عکس شهر لنکاوی مالزی از دیدنی ترین شهرهای مالزی

شهر لنکاوی در سواحل شمال غربی مالزی قرار داشته و از 99 جزیره تشکیل شده است. اغلب این جزیره‌ها با جنگل‌های انبوه پوشیده شده و غیرقابل سکونت هستند. برخی از آن‌ها نیز که در دریای اندمان و سواحل غربی مالزی واقع شده‌اند، با امکانات فراوانی از جمله اقامتگاه‌ها و هتل‌های ساحلی از گردشگران پذیرایی می‌کنند. شهر لنکاوی از آن دسته شهرهای مالزی است که تاریخ و پیشینه بسیار اسرارآمیز آن، توجه علاقه‌مندان به تاریخ و افسانه‌های قدیمی را به خودش جلب کرده است. می‌توان گفت تمامی جاذبه‌های گردشگری این شهر، ریشه در حکایت‌ها و افسانه‌های گذشته داشته و پشت به‌وجودآمدن هرکدامشان، تاریخچه مفصلی خوابیده است.

عکس پارک دریایی پولائو پایار شهر لنکاوی مالزی از دیدنی ترین شهرهای مالزی

با این اوصاف و تفاسیر، حتماً تا الآن برای بازدید از شهر لنکاوی وسوسه شده‌اید و می‌خواهید با گشت‌و‌گذار در این شهر به حس کنجکاوی خود پایان دهید. پیشنهاد می‌کنیم اگر روزی به این شهر سفر کردید، بازدید از آبشارهای اسرارآمیز تلاگاتوجو و جزیره وایانگ بانتینگ که به جزیره خوش آشام‌ها شهرت دارد را از دست ندهید. بازدید از پل هوایی لنکاوی، پارک دریایی پولائو پایار، تله‌کابین کوهسان، مزرعه کروکدیل، آرامگاه محصوری و کروز رودخانه مانگرو نیز اوقات بسیار مفرح و به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

همچنین بعد از یک روز تفریح و گشتن در مکان‌های دیدنی این شهر، هیچ چیز مانند درازکشیدن روی ماسه‌های سفید در سایه درختان استوایی و تماشای آب‌های روشن کریستالی، خستگی را از تنتان بیرون نمی‌کند. در بین شهرهای توریستی مالزی، فقط شهر لنکاوی است که اینگونه تلفیقی از تفریحات هیجانی در فضایی پر از آرامش را برایتان رقم می‌زند.

بهترین زمان سفر به لنکاوی

عکس بهترین زمان سفر به لنکاوی مالزی از دیدنی ترین شهرهای مالزی

از آنجایی که شهر لنکاوی، یکی از شهرهای ساحلی کشور مالزی است، مقصدی بسیار مناسب برای تفریحات آبی و ساحلی به شمار می‌رود. پاییز و زمستان این شهر دارای آب‌و‌هوای بسیار معتدل بوده و با سواحل آفتابی دل‌انگیز از گردشگران میزبانی می‌کند؛ پس اگر می‌خواهید در هوایی دل‌انگیز، تنی به آب دریا بزنید و روی ماسه‌های نرم آن استراحت کنید، ماه‌های آبان تا اواسط اسفند می‌تواند بهترین زمان برای سفر به لنکاوی باشد.

شهر ایپوه مالزی | مقصدی برای شکموها

بین کوالالامپور و مرز تایلند، شهری بسیار زیبا و دیدنی به نام ایپوه واقع شده است. این شهر، پایتخت ایالت پراک بوده و مکانی بسیار دوست‌داشتنی برای شکم‌گردی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی است.

چرا به ایپوه سفر کنیم؟

عکس شهر ایپوه مالزی از بهترین شهرهای توریستی مالزی

تماشای مغازه‌های متعدد و کافه‌های کوچک در خیابان‌های ایپوه، آدم را به وجد می‌آورد. این شهر آرام در نزدیکی ارتفاعات کامرون قرار داشته و مکانی بسیار مناسب برای دورشدن از هیاهوی زندگی در شهرهای بزرگ و تجدید قوا است. پیشنهاد می‌کنیم از رستوران‌های محلی این شهر غافل نشوید. بعد از یه روز گردش و تفریح در مکان‌های دیدنی ایپوه، هیچ چیز مانند صرف یک غذای محلی خوشمزه، حالتان را جا نمی‌آورد. حال که گذرتان به شهر ایپوه افتاده است، از برج ساعت و مجموعه بناهای مذهبی که در غارهای طبیعی ساخته شده‌اند نیز دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به ایپوه

عکس بهترین زمان سفر به شهر ایپوه مالزی از بهترین شهرهای توریستی مالزی

شهر ایپوه از آن دسته شهرهای مالزی است که تقریبا می‌توان گفت در تمامی طول سال حرفی برای گفتن دارد. برای سفر به این شهر نمی‌توان زمان دقیقی مشخص کرد؛ زیرا این شهر در هر فصل سال، جاذبه‌های مختلف خود را به نمایش می‌گذارد. به طور کلی اگر از بین شهرهای دیدنی مالزی، ایپوه را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید؛ بهتر است در ماه‌های دی تا اسفند یا اردیبهشت تا مهر به این شهر سفر کنید.

شهر الور ستار مالزی | شهر کاسه برنجی

عکس شهر الور ستار مالزی یکی از بهترین شهرهای مالزی

در استان لنکاوی، شهری به نام الور ستار وجود دارد که مرکز ایالت کداح است. الور استار در زبان مالایی به‌معنای شهر کاسه برنج شناخته می‌شود. با ما باشید تا با جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید.

چرا به شهر الو ستار سفر کنیم؟

عکس برج الور ستار شهر الور ستار مالزی یکی از بهترین شهرهای مالزی

آوازه شهر الور ستار به‌دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع در جهان پیچیده است. مسجد زهیر، برج الور ستار و مجموعه بزرگ تفریحی پکان رابو از جاهای دیدنی این شهر است که شهرت آن را دوچندان کرده است. موزه Paddy‌ Museum‌ که در آن نمونه‌های نادر بذر برنج، قایق‌های سنتی و انواع لوازم سنتی مردم مالزی نگهداری می‌شود، مکانی هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ کشورهای آسیایی خواهد بود. خوب است بدانید که این شهر جزو مراکز اصلی ترانزیتی مالزی بوده و از لحاظ امکانات حمل و نقل عمومی مثل راه آهن، جاده‌های مجهز و بندرگاه کشتی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. توجه داشته باشید که اواخر دسامبر تا مارس بهترین زمان بهترین زمان برای سفر به الور استار و گردش در طبیعت بکر آن است.

شهر میری مالزی | تجربه خریدی لوکس در مالزی

عکس شهر میری مالزی یکی از شهرهای دیدنی مالزی

شهر میری یکی از شهرهای مالزی بوده که بر پایه صنعت نفت ساخته شده است. اگر مدت زمان محدودی برای سفر دارید و می‌‌خواهید با یک تیر چند نشان بزنید، حتماً بازدید از شهر میری مالزی را در برنامه سفر خود قرار دهید.

چرا به شهر میری سفر کنیم؟

عکس مراکز خرید شهر میری مالزی یکی از شهرهای دیدنی مالزی

این شهر مدرن و ثروتمند نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین مناطق برای زندگی و سفر شناخته می‌شود، بلکه مقصدی ایدئال برای خریدکردن است. رستوران‌ها و مراکز خرید متعدد، محبوبیت این شهرها را برای گردشگران دوچندان کرده است. به جرئت می‌توان گفت که بهترین مراکز خرید مالزی در شهر میری قرار دارند؛ پس فرصت را از دست ندهید و خود را برای پاساژگردی و خرید سوغات آماده کنید. در مراکز خرید و بازارهای محلی شهر میری، همه‌چیز فراهم شده است تا گردشگران بتوانند به تمامی سوغات و هنرهای اصیل مردم کشور مالزی دسترسی داشته باشند.

بهترین زمان سفر به شهر میری

عکس بهترین زمان سفر شهر میری مالزی یکی از شهرهای دیدنی مالزی

همان طور که می‌دانید شهر میری از آن دسته شهرهای مالزی است که شهرت بسیار زیادی به تورهای طبیعت‌گردی و غارنوردی دارد. حال که می‌خواهید دل به دامان طبیعت بزنید، باید قبل از هر چیز باید از شرایط جوی این شهر باخبر باشید. طبیعت‌گردی زمانی زیبا و دل‌انگیز می‌شود که در یک هوای تازه و مطبوع، گردش خود را آغاز کنید؛ پس اگر از آن دسته گردشگران طبیعت‌دوست هستید، توصیه می‌کنیم بلیط هواپیما شهر میری را اواخر فروردین تا اوایل مهرماه رزرو کنید.

راه های دسترسی به شهر میری

همان طور که می‌دانید مسیرهای مختلفی برای دسترسی به شهر میری وجود دارد؛ اما می‌توان گفت راحت‌ترین و بهترین روش برای رسیدن به این شهر، پرواز مستقیم کوالالامپور به میری در بورنئو است.

ایالت مالاکا مالزی | بهشت توریست

عکس ایالت مالاکا مالزی یکی از شهرهای توریستی مالزی

هرکس که به شهر مالاکا در مالزی سفر می‌کند، برایش بسیار سخت است که قبول کند چنین شهر اروپایی در کشور مالزی وجود دارد. این شهر که در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، در نگاه اول شما را به یاد آمستردام یا شهرهای رنگارنگ یونان و ایتالیا می‌اندازد. از این رو بی‌دلیل نیست که گردشگران این‌قدر شیفته شهر مالاکا هستند و از دیدنی‌های آن استقبال ویژه‌ای می‌کنند.

چرا به ایالت مالاکا سفر کنیم؟

عکس کلیسای مسیح ایالت مالاکا مالزی یکی از شهرهای توریستی مالزی

وقتی در خیابان‌های مالاکا قدم بزنید، معماری خارق‌العاده ساختمان‌ها، شما را به یاد شهرهای پرتغالی و اسپانیایی می‌اندازد. این شهر در 145کیلومتری کوالالامپور و 240کیلومتری کشور سنگاپور واقع شده است. همین موقعیت جغرافیایی ویژه، مالاکا را به یکی از بهترین شهرهای توریستی مالزی تبدیل کرده است. در دل این ایالت کوچک و کم جمعیت، مکان‌های دیدنی همچون کلیسای مسیح، سالن شهر Malacca، تپه سنت پاول، قلعه هندی و شهرک پرتغالی‌ها توجه توریست‌ها را به خودش جلب کرده است.

بهترین زمان سفر به ایالت مالاکا

اگر قصد دارید مالاکا را به‌عنوان مقصد خود برای اقامت در مالزی انتخاب کنید، باید از چند ماه قبل حواستان به رزرو بلیط و هتل باشد. پیشنهاد می‌کنیم گول کوچک‌بودن این ایالت را نخورید؛ زیرا مالاکا در فصل‌های پرگردشگر و ایام تعطیلات به‌شدت شلوغ می‌شود و اگر دیر تصمیم بگیرید، ممکن است نتوانید اقامتگاه مناسبی در این شهر پیدا کنید. به طور کلی می‌توان گفت شهر مالاکا در ماه‌های آوریل (13 فروردین تا 11 اردیبهشت)، می (12 اردیبهشت تا 11 خرداد) و اکتبر (10 مهر تا 10 آبان) در بهترین وضعیت خود از لحاظ آب‌و‌هوا و شلوغی قرار دارد؛ پس اگر قصد سفر به این ایالت توریست‌خیز را دارید، برنامه سفر خود را برای ماه‌های آوریل، می یا اکتبر تنظیم کنید.

شهر کوتا کینابالو مالزی | شهری برای تفریحات ساحلی

عکس شهر کوتا کینابالو مالزی یکی از بهترین شهرهای مالزی برای گردشگری

در مرکز ایالت صباح مالزی، شهری بسیار زیبا و دیدنی به نام کوتا کینابالو وجود دارد. این شهر شما را در دریایی از شگفتی‌ها غرق کرده و دریچه‌ای از فرهنگ‌ها و آداب‌و‌رسوم مختلف را پیش رویتان باز می‌کند. ایالت صباح مالزی، منطقه‌ای با فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع است. بیش از 30 قبیله بومی در این ایالت زندگی کرده و به 80 گویش مختلف صحبت می‌کنند.

چرا به شهر کوتا کینابالو سفر کنیم؟

شهر کوتا کینابالو به آب‌های کم‌عمق، زمین‌های مرجانی و ساحلی با شن‌های سفید و براق شهرت دارد. البته این ویژگی‌ها تنها بخشی از زیبایی‌های بی‌حدوحصر این شهر است. بی‌دلیل نیست که این شهر در لیست بهترین شهرهای مالزی برای گردشگری قرار دارد. به شما قول می‌دهیم که در همان بدو ورود به کوتا کینابالو، غرق در زیبایی و اعجاب این جزیره خواهید شد. برای درک این موضوع کافی است فقط یک بار در خیابان‌های این شهر قدم بزنید و صحنه‌های پرهیاهوی هنر و موسیقی محلی غرق شوید.

عکس خیابان‌های شهر کوتا کینابالو مالزی یکی از بهترین شهرهای مالزی برای گردشگری

این شهر از یک طرف به دریای جنوب چین و بوستان تونکو عبدالرحمان می‌رسد و از سوی دیگر با کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده کینابالو محاصره شده است. از این رو می‌توان گفت شهر کوتا کینابالو پاسخگوی تمامی سلیقه‌هاست. چه آن دسته از افرادی که به پیاده‌روی و کمپ‌کردن در کوهستان‌ها علاقه دارند و چه افرادی که مشتاق تفریحات آبی و استراحت در یک ساحل آرام ماسه‌ای هستند، می‌توانند با سفرکردن به این شهر، اوقات بسیار مفرحی را در کنار خانواده یا دوستانشان تجربه کنند.

عکس قله کوتا کینابالو شهر کوتا کینابالو مالزی یکی از بهترین شهرهای مالزی برای گردشگری

در سفر به این شهر، فتح قله کوتا کینابالو، غواصی در ساحل و تماشای جزایر دیدنی پارک ملی تونکو عبدالرحمن را از دست ندهید. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهر کوتا کینابالو غروب‌های عاشقانه و رؤیایی آن است. بی‌شک تماشای چشم‌انداز غروب خورشید در ساحل آرام این جزیره، حس‌و‌حال شما را دگرگون کرده و یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات سفرتان را رقم می‌زند.

بهترین زمان سفر به شهر کوتا کینابالو

عکس بهترین زمان سفر به شهر کوتا کینابالو مالزی یکی از بهترین شهرهای مالزی برای گردشگری

کشور مالزی از لحاظ آب‌وهوایی به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. بخش شرقی این کشور از اوایل نوامبر تا آخر مارس، بیشترین میزان بارندگی را داشته و بخش غربی آن از ماه‌های مه تا سپتامبر شاهد بارندگی‌های زیاد به‌همراه طوفان و بادهای موسمی است. شهر کوتا کینابالو نیز از لحاظ جغرافیایی در زیر کمربند طوفان قرار داشته و به سرزمین زیر هجوم باد شهرت دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که برای در امان‌ماندن از هوای آلوده و بارش‌های ناگهانی این شهر و همچنین شرکت در آیین‌ها و جشن‌های سال نوی میلادی، سفر خود را به ماه‌های ژانویه و مارس موکول کنید.

راه های دسترسی به شهر کوتا کینابالو

دومین فرودگاه بزرگ مالزی در یکی از بهترین شهرهای مالزی به نام کوتا کینابالو قرار دارد. فرودگاه بین‌المللی کوتا کینابالو 8 کیلومتر با مرکز شهر فاصله داشته و سالانه میزبان حدود 5 میلیون مسافر از سراسر جهان است. برای رفت‌و‌آمد در شهر کوتا کینابالو روش‌های زیادی از جمله استفاده از اتوبوس و تاکسی وجود دارد؛ اما اگر فقط برای چند دقیقه در خیابان‌های این شهر قدم بزنید، دیگر حاضر نخواهید بود برای عبور و مرور در سطح شهر از وسایل نقلیه استفاده کنید. در این شهر دوچرخه‌سواری نیز طرف‌داران بسیار زیادی داشته و حس‌و‌حال بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند.

شهر پوتراجایا مالزی | شهری برای سفرهای کاری

عکس شهر پوتراجایا مالزی یکی از شهرهای دیدنی مالزی

شهر پوتراجایا، یکی از سیاسی‌ترین شهرهای مالزی بوده که به مرکز اداری فدرال مالزی شهرت دارد. این شهر در سال 1999 ساخته شد و اکنون محل زندگی افراد سیاسی از جمله رئیس جمهور مالزی است. از این رو به‌دلیل موقعیت حساس جغرافیایی و سیاسی، سیستم حمل‌و‌نقل این شهر کاملا مجهز و پیشرفته طراحی شده و بیشتر پروازهای رجل سیاسی به این شهر انجام می‌شود.

چرا به شهر پوتراجایا سفر کنیم؟

عکس دریاچه مصنوعی شهر پوتراجایا مالزی یکی از شهرهای دیدنی مالزی

با توجه به چیزهایی که گفته شد، شاید تصور کنید که شهر پوتراجایا فقط برای سفرهای کاری و سیاسی مناسب است؛ اما این گونه نیست. به جرأت می‌توان گفت که در میان شهرهای توریستی مالزی ، شهر پوتراجایا دارای سرسبزترین طبیعت است. از سوی دیگر یک دریاچه مصنوعی به وسعت 650 هکتار در مرکز این شهر وجود دارد که گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. ساختما‌ن‌های مدرن و سازه‌های معماری کلاسیک در اطراف این دریاچه، مناظر بسیار دیدنی را خلق کرده‌اند. اگر تصمیم دارید از این دریاچه مصنوعی بازدید کنید، از قایق‌سواری و کروز دریاچه نیز غافل نشوید.

عکس پارک میراث کشاورزی شهر پوتراجایا مالزی یکی از شهرهای دیدنی مالزی

یکی دیگر از جذابیت‌های شهر پوتراجایا، پارک میراث کشاورزی و باغ‌های بوتانیکال است. اگر به گل و گیاه علاقه داشته باشید، تماشای گیاهان عجیب و غریب استوایی در این پارک، شما را سر ذوق می‌آورد. حال نوبتی هم که باشد، وقت خرید سوغاتی فرا رسیده است. کالاهایی مثل روغن‌های گیاهی، میوه‌های گرمسیری و انواع گیاهان دارویی، از مهم‌ترین سوغات این شهر بوده که اجازه نمی‌دهد هیچ گردشگری دست خالی از شهر خارج شود. نقطه قوت شهر پوتراجایا، فاصله بسیار اندک با شهر کوالالامپور است. شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از ماشین‌های کرایه‌ای، یک گردش یک‌روزه را به این شهر برنامه‌ریزی کنید و دغدغه‌ای هم برای پیدا کردن هتل یا اقامتگاه نداشته باشید.

شهر جوهور بهرو مالزی | آینه تمام‌نما از فرهنگ و تمدن مالزی

عکس شهر جوهور بهرو مالزی یکی از شهرهای توریستی مالزی

جوهور بهرو یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای مالزی و پایتخت ایالت جوهر است. این شهر بزرگ به‌دلیل مجاورت با کشور سنگاپور، به محلی برای روابط تجاری و اقتصادی بین مالزی و سنگاپور تبدیل شده است.

چرا به شهر جوهور بهرو سفر کنیم؟

عکس شهر زیبای جوهور بهرو مالزی یکی از شهرهای توریستی مالزی

در بخش جنوبی جزیره اصلی شهر جوهور بهرو، شرایط و امکانات زندگی در بهترین حالت خودش قرار دارد. به همین دلیل این شهر لقب یکی از گران‌ترین شهرهای مالزی را به خودش اختصاص داده است. اگر قصد دارید اقامتی لاکچری و با امکانات بی‌نظیر را تجربه کنید، این شهر می‌تواند مقصد ایدئالی برای شما باشد. چیزی که جوهور بهرو را از دیگر شهرهای دیدنی مالزی متمایز می‌کند، اقتصاد پیشرفته و صنعت رو به رشد آن است. می‌توان گفت شهر جوهور بهرو از لحاظ صنعت، لجستیک و تجارت، رتبه سوم را در کشور مالزی به خود اختصاص داده است. صنایع این شهر در زمینه پتروشیمی، الکترونیک و کشتی‌سازی حرفی برای گفتن دارد. بسیاری از شرکت‌ها و کارخانجات این شهر را نیز سنگاپوری‌ها اداره می‌کنند. همین موضوع باعث ایجاد رابطه دوستانه بین این دو کشور شده است.

راه های دسترسی به شهر جوهور بهرو

فرودگاه بین‌المللی سلطان اسماعیل که امروزه به فرودگاه سنایی شهرت دارد، در 35کیلومتری جوهور بهرو واقع شده است. اتوبوس‌های شهری به‌صورت روزانه حدود 10 بار، بین شهر و فرودگاه در تردد هستند. با استفاده از این اتوبوس‌ها می‌توانید در مدت زمان 45 الی 60 دقیقه این مسیر را طی کرده و به مرکز شهر جوهور بهرو بروید.

شهر کوچینگ | شهری مدرن در دل جنگل‌های گرمسیری

عکس شهر کوچینگ یکی ازدیدنی ترین شهرهای مالزی

کوچینگ بزرگترین شهر در بورنئو مالزی است؛ شهری با جاذبه‌های دیدنی منحصربه‌فرد که شاید اسم آن را کمتر شنیده باشید. البته همین شهر به ظاهر ناشناخته، جاذبه‌هایی را در دل خودش جای داده است که هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند.

چرا به شهر کوچینگ سفر کنیم؟

عکس شهر کوچینگ یکی ازدیدنی ترین شهرهای مالزی

شهر کوچینگ یکی از دیدنی ترین شهرهای مالزی بوده که در ساحل رودخانه ساراواک قرار دارد. این شهر مکانی بسیار عالی و دنج برای گذراندن تعطیلاتی آرام و بدون دغدغه است. به محض اینکه وارد شهر کوچینگ شوید، با دیدن ساختمان‌های مرتفع و آسمان‌خراش‌ها در میان جنگل‌های انبوه شگفت‌زده خواهید شد؛ اما این تنها بخشی از شگفتی‌های کوچینگ است. تفرجگاه ساحلی با امکانات بی‌نظیر، موزه‌های دیدنی و رستوران‌های محلی از مهم‌ترین دلایلی است که شهر کوچینگ را به مقصدی مناسب برای سفر تبدیل کرده است.

کمتر کسی پیدا می‌شود که خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده کوچینگ قدم بزند و مدهوش عطر غذاهای خیابانی نشود. اگر اهل تجربه‌کردن چیزهای تازه هستید، حتماً غذاهای دستفروش‌های محلی کوچینگ را امتحان کنید. همچنین شهر کوچینگ یکی از شهرهای مالزی است که به ارزان‌بودن شهرت دارد. همه‌چیز در این شهر به‌صرفه و اقتصادی است؛ از خرید لباس و سوغاتی گرفته تا بازدید از اماکن تفریحی؛ پس اگر عاشق پرسه‌زدن در بازارهای سنتی و خریدکردن هستید، بازدید از شهر کوچینگ را فراموش نکنید.

اگر اهل سفر و ماجراجویی هستید، بی‌شک کشور مالزی سفری ایدئال و پرهیجان را برایتان رقم خواهد زد. در این مقاله به توریستی‌ترین شهرهای مالزی سفر کردیم و سعی داشتیم به‌صورت مختصر شما را با جاذبه‌های دیدنی هرکدام از آن‌ها آشنا کنیم. می‌توان گفت سه شهر کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی، بهترین شهرهای مالزی برای گذراندن تعطیلات هستند؛ اما اگر محدودیت زمانی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از دیگر شهرهای دیدنی این کشور غافل نشوید. از بین شهرهای مالزی، کدام شهر برای شما جذابیت بیشتری دارد؟ فراموش نکنید که به ره بال آسمان سر بزنید و از پیشنهادهای ویژه آن برای تور مالزی و رزرو هتل های مالزی استفاده کنید. در پایان نیز از شما می‌خواهیم تجربه‌های مفید خود در سفر شهرهای مالزی را با ما به اشتراک بگذارید.

شهر کوالالامپور مهم‌ترین شهر مالزی از لحاظ اقتصادی و گردشگری بوده و در محل تلاقی رودخانه‌های کلانگ و گمباک قرار دارد.

شهرهای کوالالامپور، میری، پوتراجایا و کوچینگ از اصلی‌ترین شهرهای مالزی برای خرید لباس و سوغاتی هستند.

طبیعت شگفت‌انگیز، چشم‌انداز رویایی، فستیوال‌های متنوع، غذاهای خوشمزه و مردم مهمان‌نواز از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگران به شهر پنانگ است.

اگر قصد دارید از آب‌و‌هوای مطبوع زمستان به شهرهای مالزی سفر کنید، شهرهای پنانگ و لنکاوی می‌توان بهترین گزینه برای اقامت در مالزی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.