پل هوایی لنکاوی | معیادگاه زمین و آسمان

0

پل هوایی لنکاوی به لحاظ جاذبه‌های گردشگری در صدر جاهای دیدنی جزیره لنکاوی در مالزی قرار دارد. این پل یکی از بزرگ‌ترین پل‌های معلق در تمامی دنیا به حساب می‌آید. به لحاظ زیبایی نیز انصافاً‌ باید گفت کمتر پلی را در دنیا سراغ داریم که منظره‌ای تماشایی‌تر از پل لنکاوی پیش روی گردشگران قرار دهد. پلی که از آن صحبت می‌کنیم به لحاظ ارتفاع نیز جایگاه ویژه‌ای در بین پل‌های بلند دنیا دارد. ارتفاع این پل و منظره تماشایی آن، گردشگران را از دورونزدیک به خود فرا می‌خواهند. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی مالزی هستید و می‌خواهید به لنکاوی بروید، حتماً‌ پل هوایی این منطقه را به برنامه مالزی‌گردی خود اضافه کنید. برای اینکه گشت‌و‌گذار در این پل بیشتر به شما خوش بگذرد، اطلاعات جالبی از پل لنکاوی با شما در میان می‌گذاریم.

پل هوایی لنکاوی کجاست؟

این پل یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی جزیره لنکاوی است. همان گونه که حتماً تعریف‌های لنکاوی را شنیده‌اید، این جزیره کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای دارد. به لطف آب‌ و هوای مالزی، کوه‌های جزیره لنکاوی سرسبز و جنگلی هستند. این شرایط باعث شده تا پل معلق بسیار بزرگی بر روی کوه گونونگ ماچینچانگ (Gunung Mat Cincang) در جزیره لنکاوی احداث شود. ناگفته پیداست با پای پیاده نمی‌توانید به این پل معلق برسید.

به همین منظور برای دسترسی به پل معلق لنکاوی، تله‌ کابین بزرگی در حوالی پل ساخته شده است. برای رسیدن به پل معلق لنکاوی، باید ابتدا راه تله کابین لنکاوی را در پیش بگیرید. با این حساب با گردشگری در این پل هوایی، با یک تیر دو نشان زده‌اید. از یک طرف سوار تله کابینی بزرگ با منظره‌ای زیبا می‌شوید و از طرف دیگر فرصتی پیدا می‌کنید تا در یکی از بزرگ‌ترین پل‌های هوایی جهان گشت‌و‌گذار داشته باشید.

معرفی پل هوایی لنکاوی

انصافاً باید اعتراف کرد جاذبه های گردشگری لنکاوی در بین تمامی جاهای دیدنی مالزی لنگه ندارد. به همین دلیل مدیران گردشگری مالزی توجه ویژه‌ای به لنکاوی نشان می‌دهند. این شرایط باعث شد تا نمای زیبای کوه‌های سرسبز جزیره لنکاوی به بهانه‌‌های برای ساخت یکی از بزرگ‌ترین پل‌های هوایی جهان تبدیل شود. این پل با کابل‌های بسیار مستحکم در ارتفاع ۶۶۰‌متری از سطح دریا کشیده شده است. پل معلق لنکاوی در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. از آن زمان تاکنون این پل بهینه‌سازی‌های زیادی را شاهد بوده تا به‌عنوان یکی از امن‌ترین پل‌های معلق دنیا شناخته شود. پل لنکاوی ۱۲۵ متر طول و ۱.۸ متر عرض دارد. جالب اینجاست که این پل به‌صورت مستقیم طراحی نشده و مسیر آن خمیده است. طراحی خمیده پل باعث شده تا طول این پل درازای بیشتری داشته باشد و لذت گردشگری در آن دوچندان شود.

پل لنکاوی به لحاظ مهندسی نیز دستاوردی چشمگیر در صنعت پل‌ سازی است. این پل با ستونی به ارتفاع ۸۲ متر در دل کوه‌‌های زیبای جزیره لنکاوی قرار گرفته است. استقامت پل به اندازه‌ای است که همزمان حدود ۲۵۰ گردشگر بدون اینکه پل خم به ابرو بیاورد، می‌توانند روی آن راه بروند. اطراف پل نیز کاملاً‌ حصارکشی شده تا خطری گردشگران را در حین عبور از پل تهدید نکند. جالب است بدانید قسمت‌هایی از کف پل با شیشه ساخته شده. به لطف این شرایط گردشگران با حضور از قسمت‌های شیشه‌ای پل هوایی لنکاوی، احساس می‌کنند که روی هوا راه می‌روند.

جاذبه پل هوایی لنکاوی

با حضور در این پل احساس می‌‌کنید که دنیا زیر پاهای شما قرار دارد. کاملاً مشخص است چنین جاذبه‌ای را در کمتر جایی از دنیا می‌توان تجربه کرد. زیبایی‌های این پل به اندازه‌ای است که گردشگران از حضور بر روی آن سیر نمی‌شوند. به همین منظور دو سکوی مثلثی‌شکل با فاصله‌ای نسبتاً زیاد از یکدیگر در پل لنکاوی تعبیه شده است. به لطف این سکوها، گردشگران با توقف در این سکوها، فرصتی برای تازه‌کردن نفس پیدا می‌کنند.

اگر راهنمای سفر مالزی را مطالعه کرده باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که این منطقه آب‌و‌هوایی متغیر دارد. به همین دلیل اگر بخت با شما یار باشد و یک روز نیمه ابری راهی پل لنکاوی شده باشید، در روی این پل بر روی اقیانوسی از ابرهای زیبا قرار می‌گیرید. پل لنکاوی به اندازه‌ای بلند است که از بالای آن نمایی تماشایی به تمامی جاهای دیدنی لنکاوی دارید. به لطف ارتفاع زیاد این پل،‌آبشارهای زیبای گونونگ، مات سینکانگ و توجو را می‌توانید از فاصله‌ای دور به نظاره بنشینید. حتی جزیره‌های کوچکی که در حوالی لنکاوی وجود دارد نیز از روی این پل دیده می‌شود.

بهترین زمان بازدید از پل هوایی لنکاوی

آب و هوای لنکاوی در فصل‌های مختلف سال تفاوت زیادی پیدا می‌کند. از طرف دیگر با توجه به ارتفاع زیاد پل لنکاوی، باید زمانی را برای گردشگری در این پل انتخاب کنید که خبری از باد و باران نباشد. با این حساب تابستان بهترین زمان بازدید از پل هوایی لنکاوی است.

جاهای دیدنی نزدیک به پل هوایی لنکاوی

لنکاوی جزیره‌ای کوچک با دیدنی‌های بی‌شمار است. به لطف این شرایط در کمترین زمان می‌توانید بیشترین گشت‌و‌گذار را در جاهای دیدنی لنکاوی داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی پل لنکاوی شدید و از فراز این پل چشمتان به جمال آبشارهای زیبای لنکاوی افتاد، سری به آبشارهای دوریان پرانگین و تلاگا توجو بزنید. این آبشارها گردشگری طبیعی شما در لنکاوی را کامل می‌کند. سپس راهی پارک تکنولوژی ماردی شوید تا جنبه‌ای از فناوری‌های نوین مالزی پیش روی شما قرار بگیرد. در نهایت نیز در کنار گشت‌و‌گذار در پل لنکاوی، مالزی‌گردی خود را با سیاحت در دنیای زیر آب لنکاوی با خاطره‌‌ای خوش به پایان برسانید.

اطلاعات بازدید از پل هوایی لنکاوی

پل آسمان لنکاوی از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای گردشگران است. با این حال به گردشگران خوش‌سلیقه پیشنهاد می‌کنیم غروب را برای حضور در لنکاوی انتخاب کنند. لنکاوی غروب‌های دل‌انگیزی دارد. زیبایی این غروب‌ها در پل لنکاوی دوچندان می‌شود. با این حال اگر ترس از ارتفاع دارید، بهتر است قید گردشگری در پل لنکاوی را بزنید.

مسیر دسترسی به پل هوایی لنکاوی

برای رسیدن به پل لنکاوی باید در هر کجای جزیره که هستید، راه تله کابین لنکاوی را در پیش بگیرید. این تله کابین شما را یک‌راست به ورودی پل آسمان لنکاوی می‌رساند.

پل هوایی لنکاوی از آن دسته جاهای دیدنی مالزی است که از گردشگری در آن سیر نمی‌شوید. امیدواریم اطلاعاتی که از این پل با شما در میان گذاشتیم، سیاحت در این پل را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل کند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات جالبی از جزیره لنکاوی دارید، این اطلاعات را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

پل هوایی لنکاوی در جزیره‌ای با همین نام در مالزی قرار دارد. برای رسیدن به این پل باید راه تله کابین لنکاوی را دنبال کنید.

این پل در ارتفاع ۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

با حضور در این پل، بیشتر جاهای دیدنی لنکاوی پیش روی شما قرار می‌گیرد. این پل نمایی بسیار زیبا به کوه‌های سرسبز و آبشارهای خروشان لنکاوی دارد.

تابستان زمان مناسبی برای گشت‌و‌گذار در پل هوایی لنکاوی به حساب می‌آید.

این پل از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای گردشگران است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.