جاهای دیدنی جزیره لنکاوی | گردشگری در خانه پری دریایی

0

جاهای دیدنی جزیره لنکاوی آنقدر تماشایی هستند که نظیر این مکان‌ها را در جاهای دیگر مالزی سراغ نداریم. این منطقه مکان‌های دیدنی بی‌شماری دارد. به لطف این شرایط، جزیره لنکاوی جایگاه ویژه‌ای در دل گردشگران پیدا کرده است. در این جزیره با طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌ها، بناهای تاریخی و مکان‌های طبیعی خوش‌منظره روبه‌رو هستید. این شرایط باعث شده تا ارزش داشته باشد که یک سفر کامل را به گشت‌و‌گذار در این جزیره اختصاص دهید. جالب است بدانید لنکاوی به لحاظ هزینه‌ گردشگری نیز نسبت به کوالالامپور و دیگر جاهای مالزی، خوش‌قیمت‌تر است. ارزان‌تر بودن هزینه تفریحات در لنکاوی در کنار زیبایی‌های این منطقه، خاطره‌‌ای خوش از سفر به مالزی در ذهن گردشگران باقی می‌گذارد. در ادامه گلچینی از بهترین جاهای دیدنی لنکاوی را برای شما آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب تا انتها کمک‌حالی باشد برای پیداکردن بهترین جاهای دیدنی زیباترین جزیره مالزی.

جزیره لنکاوی کجاست؟

برای اینکه گشت‌و‌گذار در لنکاوی بیشتر به شما خوش بگذرد، باید ابتدا ببینیم اصلاً این لنکاوی که اینقدر از آن تعریف می‌کنند، کجاست؟ در بین مرز میان مالزی و تایلند، چندین جزیره کوچک‌و‌بزرگ وجود دارد. به این منطقه لنکاوی می‌گویند. جالب است بدانید در این ناحیه حدود ۱۰۰ جزیره خودنمایی می‌کند. جزیره‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم رنگین‌کمانی از زیبایی‌های طبیعت را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

عکس تندیس نماد لنکاوی

پس از ورود به لنکاوی چشمتان به جمال تندیسی بزرگ از عقابی تیزپرواز روشن می‌شود. این تندیس نماد لنکاوی است. درباره زیبایی‌های تندیس لنکاوی باز هم برای شما صحبت خواهیم کرد. پس از ورود به این منطقه، جاهای دیدنی جزیره لنکاوی پیش روی گردشگران صف کشیده‌اند. این مکان‌ها از مناظر طبیعی و جاذبه های تفریحی گرفته تا مکان‌های تاریخی را تشکیل می‌دهد. برای اینکه هیچ‌کدام از این جاهای دیدنی را از دست ندهید، در ادامه با هم نگاهی به دیدنی‌ترین جاهای جزیره لنکاوی می‌اندازیم.

جاهای دیدنی جزیره لنکاوی که جاذبه طبیعی دارد

آبشار دوریان پرانگین (Durian Pernangin)

اهالی لنکاوی به داشتن آبشاری زیبا به خود افتخار می‌کنند. این آبشار با آبشارهای معمولی که تاکنون دیده‌اید فرق می‌کند. آبشار دوریان پرانگین در دل کوهی پوشیده از گیاهان سرسبز قرار گرفته است. همان‌گونه که می‌دانید، زیبایی آبشار با ارتفاع آن مشخص می‌شود. آبشار دوریان پرانگین به لحاظ ارتفاع نیز یکی از بلندترین آبشارهای منطقه است. این آبشار چیزی حدود ۱۴ طبقه دارد. در هر کدام از این طبقه‌ها، حوضچه‌ای زیبا شکل گرفته است. هر کدام از این حوضچه‌ها به اندازه‌ای وسعت دارند که می‌توانید در آن‌ها آب‌تنی کنید.

تاج آبشار دوریان پرانگین نیز به اندازه‌ای تماشایی است که گردشگران را به وسوسه برای رسیدن به خود می‌اندازد. جالب است بدانید اسم دوریان پرانگین از نام میوه‌ای خوشمزه گرفته شده است. این نامگذاری از وجود میوه‌های محلی در اطراف آبشار حکایت دارد. به لطف این ویژگی، می‌توانید در کنار آبشارگردی، میوه‌های خوشمزه مالایی را امتحان کنید. زیبایی‌های آبشار دوریان پرانگین، این آبشار را به منطقه‌ای شلوغ و پرگردشگر تبدیل کرده است. به همین دلیل اگر می‌خواهید در شرایطی خلوت، حسابی آبشارگردی کنید، حتماً اواسط هفته راه آبشار دوریان پرانگین را در پیش بگیرید.

آبشارهای تلاگا توجو (Telaga Tujuh Waterfalls)

برای شما از زیبایی‌های آبشارهای لنکاوی گفتیم. با این حال اگر از آبشارگردی سیر نمی‌شوید، گردشگری در آبشارهای تلاگا توجو را به برنامه بازدید از جاهای دیدنی لنکاوی اضافه کنید. این آبشار در واقع مجموعه‌ای از چندین آبشار است که هر کدام زیبایی‌های خاص خودش را دارد. جالب است بدانید بر اساس اسطوره‌های مالایی، پری‌های زیبایی در آبشارهای تلاگا توجو زندگی می‌کنند. با این حال بعید می‌دانیم در آبشارگردی چشم شما به جن و پری بیفتد؛ اما بدون شک زیبایی‌های آبشارهای تلاگا توجو شما را به دنیای خیالی پریان می‌برد.

گردشگری در این آبشارها کاملاً‌ رایگان است. به همین دلیل آبشارهای تلاگا توجو را می‌توانید در فهرست جاهای دیدنی جزیره لنکاوی قرار دهید که هزینه‌ای روی دست شما نمی‌گذارد. تاج اصلی مجموعه آبشارهای تلاگا توجو چیزی حدود ۵۰۰ متر ارتفاع دارد. برای رسیدن به تاج این آبشار باید دست‌کم یک ساعت از صخره‌ها بالا بروید. منظره‌های این منطقه به اندازه‌ای تماشایی است که در کنار آبشار تلاگا توجو، چندین هتل شیک با اتاق‌های راحت و خوش‌منظره ساخته شده. این شرایط باعث می‌شود پس از آبشارگردی، خودتان را مهمان اقامتی خاطره‌انگیز در یکی از این هتل‌ها کنید. زیبایی‌های آبشارهای تلاگا توجو، این آبشارها را به یکی از جاهای دیدنی مالزی نیز تبدیل کرده است.

بهشت پرندگان (Wildlife Park & Bird Paradise)

مالزی سرزمین پرنده‌های خوش‌‌نقش‌‌ونگار است. حیف است که راهی این دیار شوید و پرنده‌های خوش‌الحان این منطقه را نبینید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در گشت‌و‌گذار از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی، سری به بهشت پرندگان بزنید. زیباترین پرنده‌‌های مالزی و دیگر نقاط دنیا در بهشت پرندگان نگهداری می‌شود. این منطقه شرایطی کاملاً طبیعی برای زندگی پرندگان فراهم کرده است. به لطف این شرایط، گردشگرانِ طبیعت‌دوست، فرصتی پیدا می‌کنند تا از نزدیک به تماشای زیبایی‌های پرندگان بنشینند.

بهشت پرندگان به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری نیز طیف وسیعی از انواع پرندگان را پوشش می‌دهد. در کنار پرنده‌های خوش‌آب‌‌ورنگ، حیوانات دیگری مانند میمون‌های بازیگوش، مارهای خوش‌خط‌‌‌وخال، تمساح‌های خطرناک و گوزن‌های خوش‌خرام در این منطقه نگهداری می‌شود. اگر راهی بهشت پرندگان جزیره لنکاوی هستید، حتماً‌ دوربین عکاسی یا گوشی هوشمندی با دوربین باکیفیت همراه داشته باشید. عکس‌هایی که در این منطقه می‌گیرید به خاطره‌ای ماندگار از گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی جزیره لنکاوی تبدیل خواهد شد.

پارک پولائو پایار (Pulau Payar Marine Park)

انصافاً باید اعتراف کنیم پارک پولائو پایار، فاصله‌ای نسبتاً‌ دور از جزیره اصلی لنکاوی دارد. با این حال زیبایی‌های پولائو پایار به رنج سفر ۳۰کیلومتری به این پارک می‌ارزد. این پارک مدت‌های زیادی به‌عنوان یکی از مناطق حفاظت‌شده لنکاوی شناخته می‌ود. به لطف این شرایط، طبیعتی بکر انتظار گردشگران را می‌کشد. در پارک پولائو پایار بساط انواع تفریحات دریایی و جنگلی مهیاست. این پارک در کنار زیبایی‌های طبیعی که برای گردشگران دارد، سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی نیز پیش روی گردشگران ماجراجو قرار می‌دهد. با این حساب اگر در گشت‌و‌گذار از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی، می‌خواهید در کنار کوسه‌ها شنا کنید و غواصی مخاطر‌ه‌آمیزی را در اعماق آب‌های زلال این منطقه داشته باشید، پارک پولائو پایار دقیقاً همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید.

پارک کلیم (Kilim Geopark)

تورهای چند ساعته‌ای برای گشت‌و‌گذار در پارک کلیم برگزار می‌شود. در این تورها گردشگران، سفری هیجان‌انگیز در دل جزیره‌های کوچک لنکاوی انجام می‌دهند. این جزایر در کنار طبیعت‌ بکر و منظره‌های تماشایی، فضای بسیار خلوت دارند. به همین دلیل اگر در بین جاهای دیدنی جزیره لنکاوی به دنبال مکانی خوش‌منظره و خلوت می‌گردید، پارک کلیم را به برنامه سفر به مالزی اضافه کنید. در پارک کلیم میمون‌های بازیگوش از سر شوخی و تفریح با گردشگران وارد می‌شوند. در این پارک حیوان‌های دیگری مانند سمورهای دریایی شیطان و بوزینه‌های دم‌کوتاه نیز سر گردشگران را گرم می‌کنند. ناگفته پیداست از آنجایی که با پارکی طبیعی روبه‌رو هستیم، پاییز بهترین زمان سفر به مالزی و گردشگری در این منطقه است.

روستای ایر هانگات (Air Hangat Village)

جزیره لنکاوی مدت‌ها پیش، منطقه‌ای دورافتاده در مالزی بود. با این حال سده‌های متمادی است که زندگی در این جزیره جریان دارد. به همین دلیل در گوشه‌و‌کنار لنکاوی، روستاهای قدیمی با اهالی باصفا مشاهده می‌شود. یکی از این روستاها، روستای ایر هانگات است. این روستا به داشتن چشمه‌های آب‌گرم شهره‌آفاق است. چندین معبد نیز در روستای ایر هانگات وجود دارد. یکی از معروف‌ترین این معبدها، معبد ماهسوری است. اگر می‌خواهید در بازدید از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی با یک تیر دو نشان بزنید، پس از گشت‌و‌گذار در معبدهای تاریخی روستای ایر هانگات، راهی چشمه‌ها‌ی آب‌گرم این منطقه شوید و خستگی در کنید. در روستای ایر هانگات، استخرهای آب‌گرم عمومی، جکوزی‌های اختصاصی و سالن‌های اسپا خصوصی وجود دارد.

ساحل تانجانگ (Tanjung Rhu Beach)

سواحل لنکاوی یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. با این حال ساحل تانجانگ، گل‌ سرسبد سواحل جزیره لنکاوی به حساب می‌آید. این ساحل طیف گسترده‌ای از بهترین تفریحات دریایی مالزی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. ساحل تانجانگ در شمال جزیره اصلی لنکاوی قرار دارد. به همین دلیل یکی از سواحل خوش‌مسیر لنکاوی شناخته می‌شود. با این حساب می‌توانید در برنامه خود برای بازدید از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی در شمال این منطقه، سری به چندین مکان دیگر هم بزنید. در ساحل تانجانگ هر تفریح آبی که فکرش را بکنید مهیاست. اگر هم اهل تفریح‌های آبی نیستید، می‌توانید لب دریا بنشینید و با خوردن نوشیدنی‌های گوارای مالایی، جام وجودتان را لبریز از آرامش کنید.

جاهای دیدنی جزیره لنکاوی که جاذبه تفریحی دارد

پارک تکنولوژی ماردی (MARDI Langkawi Agro Technology Park)

پارک تکنولوژی ماردی، درواقع مکانی برای به رخ کشیدن دستاوردهای کشاورزی مالزی است. این پارک از آن جهت اسم تکنولوژی را یدک می‌کشد که در آن بهترین فناوری‌های کشاورزی برای زراعت استفاده می‌شود. پارک تکنولوژی ماردی، پارکی ۳۰‌هکتاری است. در این مساحت زیاد، چیزی حدود ۲۰ نوع درخت میوه کاشته شده است. رسیدگی به این میوه‌ها با بهترین ابزارآلات کشاورزی انجام می‌شود. از طرف دیگر میوه‌های این پارک با شیوه‌های کاملاً ارگانیک زراعت شده‌اند. با این حساب اگر می‌خواهید در بین جاهای دیدنی جزیره لنکاوی، میوه‌های خوشمزه مالزی را امتحان کنید، پارک تکنولوژی ماردی را به گردشگری در مالزی اضافه کنید. در این پارک میوه‌ای با نام جک فروت کشت می‌شود. به شما قول می‌دهیم با یک‌بار خوردن جک فروت، طعم خوش آن برای همیشه زیر زبانتان باقی می‌ماند.

پل هوایی لنکاوی (Sky Bridge)

جاهای دیدنی جزیره لنکاوی نه‌تنها در مالزی که در تمامی دنیا معروف هستند. یکی از این جاها، پل هوایی لنکاوی است. این پل با ارتفاع ۷۰۰ متر از دریا، یکی از بلندترین پل‌های هوایی دنیاست. گردشگران با حضور در پل هوایی لنکاوی، چشم‌اندازی تماشایی به کوه سنانگ و آبشار تلاگا پیدا می‌کنند. بسته به آب‌ و هوای لنکاوی، گاهی اوقات مهی غلیظ این پل را فرا می‌گیرد. در این شرایط حضور در پل هوایی لنکاوی به تجربه‌ای وهم‌انگیز تبدیل می‌شود. این پل به لحاظ عرض نیز یکی از عریض‌ترین پل‌های دنیاست. با این حال، حتی گردشگرانی که ترس از ارتفاع دارند نیز برای عبور از پل هوایی لنکاوی با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.

پنتای سنانگ (Pantai Cenang)

به شما حق می‌دهیم تاکنون نام پنتای سنانگ به گوشتان نخورده باشد. مطمئن هستیم در گشت‌و‌گذاری که در اینترنت برای کسب اطلاعات از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی داشته‌اید، تصاویر تماشایی پنتای سنانگ را دیده‌اید. زیبایی ساحل پنتای سنانگ این ساحل را در گروه تماشایی‌ترین سواحل جهان قرار داده است. در ساحل پنتای سنانگ تمامی شرایط برای بهترین تفریحات آبی مالزی مهیاست. ورزش‌های آبی، غواصی، جت‌ اسکی، پاراگلایدر، ماساژ و قایق‌سواری از تفریحاتی است که در پنتای سنانگ پیشنهاد می‌شود. پنتای سنانگ به داشتن رستوران‌های درجه‌یک نیز معروف است. در این رستوران‌ها بهترین غذاهای محلی مالزی پیش روی گردشگران خوش‌اشتها قرار می‌گیرد.

تله‌کابین جزیره (Langkawi Cable Car)

لنکاوی کوهی سربه‌فلک‌کشیده با نام مات سین کات (Mat Cinvang)، دارد. در ارتفاع ۷۰۰متری این کوه، تله‌کابینی بزرگ قرار دارد. این تله‌کابین گردشگران را حدود ۲ کیلومتر به پایین کوه می‌برد. تمامی مسیر حرکت تله کابین جزیره لنکاوی، از دامنه سرسبز کوه مات سین کات می‌گذرد. این تله‌کابین تا ۶ نفر را در خود جای می‌دهد. به همین دلیل اگر دسته‌جمعی راهی مالزی شده‌اید، می‌توانید یکی از کابین‌ها را دربست کرایه کنید. در اطراف تله کابین چندین رستوران و کافه نیز وجود دارد. سالن سینما و محل بازی کودکان از دیگر امکاناتی است که در اطراف تله کابین جزیره لنکاوی تعبیه شده است. در یک طرف این تله کابین منظره‌ای زیبا از دریا قرار دارد و در طرف دیگر آن با نمایی تماشایی از کوه و جنگل روبه‌رو هستید. گردشگران فاصله بین دامنه کوه تا سطح زمین را در مدتی حدود ۱۵ دقیقه با تله‌کابین طی می‌کنند. این مدت‌ زمان ممکن است کوتاه به نظر برسد، با این حال به اندازه‌ای مناظر تماشایی می‌بینید که خاطره‌ای بلندمدت از گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی جزیره لنکاوی در ذهن شما باقی خواهد ماند.

جزیره گردی (Tour the islands)

جاهای دیدنی جزیره لنکاوی در گوشه‌و‌کنار این جزیره مشاهده می‌شود. به همین دلیل نیز جزیره‌گردی در لنکاوی، تفریحی تمام‌عیار به حساب می‌آید. اگر یادتان باشد، گفتیم که لنکاوی نزدیک به ۱۰۰ جزیره بزرگ‌و‌کوچک دارد. در بعضی از این جزیره‌ها احدالناسی زندگی نمی‌کند. به همین دلیل بعضی از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی کاملاً خالی از سکنه است. به لطف این شرایط، جزیره گردی در لنکاوی در کنار تماشای مناظر زیبا، فرصتی برای گشت‌و‌گذار در سواحل دیدنی خلوت این منطقه فراهم می‌کند. خوشبختانه در تمامی سواحل لنکاوی، قایق‌های اجاره‌ای منتظر گردشگران هستند. با این حساب هر زمان که هوس جزیره‌گردی به سر شما زد، می‌توانید یکی از این قایق‌ها را اجاره کنید و به دل جزایر خالی از سکنه لنکاوی بزنید.

دنیای زیر آب (Underwater World Langkawi)

جاهای دیدنی جزیره لنکاوی فقط به مکان‌های روی زمین ختم نمی‌شود. این جزیره مکانی با نام دنیای زیر آب دارد. دنیای زیر آب در واقع تونلی شیشه‌ای با طول ۱۵ متر است که زندگی جانواران زیر دریا را با شیشه‌ای شفاف از دنیای بیرون آب جدا کرده است. گردشگران با حضور در این تونل، فرصتی برای رویارویی با موجودات خطرناک آبی پیدا می‌کنند. کوسه‌های خوناشام هر از گاهی از کنار طول رژه می‌روند. در کنار کوسه‌های خطرناک، نزدیک به ۵۰۰ گونه جانور آبی دیگر هم در دنیای زیر آب لنکاوی حضور دارند. پنگوئن‌های امپراتور، لاک‌پشت‌های غول‌آسا، شیرهای آبی بازیگوش و مارماهی‌های خوش‌خط‌و‌خال از گونه‌های جانوری جالب در دنیای زیر آب به حساب می‌آیند. اگر از گشت‌و‌گذار در دنیای روی آب لنکاوی خسته شدید، گردشگری در دنیای زیر آب لنکاوی حسابی شما را سرحال می‌آورد.

سفر با کشتی کروز (Take a cruise)

به گردشگرانی که دلشان را برای تفریحی اشرافی در لنکاوی صابون زده‌اند، سفر با کشتی کروز را پیشنهاد می‌کنیم. کشتی‌های کروز، گردشگران را فرسنگ‌ها دورتر از جزیره لنکاوی می‌برند. در این شرایط، نمایی زیبا از این جزایر پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. لذت دریانوردی با کشتی کروز نیز از آن دسته‌ تفریح‌هایی است که یاد آن برای همیشه در ذهن شما باقی می‌ماند. موسیقی زنده، برنامه‌های سرگرم‌کننده و تفریح‌های دریایی از دیگر کارهایی است که در سفر با کشتی کروز می‌توانید انجام دهید. ناگفته نماند بهترین سرآشپزهای دنیا در رستوران‌های این کشتی‌های تفریحی قرار دارند. گردشگری در کشتی کروز خاطره‌ای است که با خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران‌ها تکمیل می‌شود.

غذاهای محلی (Nasi Kandar Tomato)

لنکاوی سرزمینی هزارجزیره است. به لطف تعداد این جزیره‌ها، تنوع غذاهای محلی زیادی در لنکاوی وجود دارد. به همین دلیل حیف است که از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی دیدن کنید و غذاهای محلی این منطقه را نچشید. برای خوردن بهترین غذای محلی مالزی، سری به رستوران ناسی کاندار توُمِیتو (Nasi Kandar Tomato)، بزنید. در این رستوران یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی لنکاوی با نام ناسی کاندار (Nasi Kandar)، پخته می‌شود. برنج، گوشت و سبزیجات، مواد اصلی این غذای خوشمزه را تشکیل می‌دهد. راتی کانای (Roti Canai)، یکی دیگر از غذاهای خوشمزه‌ محلی است. این غذا طعمی شبیه به خوراکی‌های هندی‌ها دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره غذاهای محلی لنکاوی مطالعه راهنمای سفر مالزی را پیشنهاد می‌کنیم.

گونانگ رایا (Gunung Raya)

کوه گونانگ رایا با ۹۰۰ متر ارتفاع به یکی از جاهای دیدنی لنکاوی تبدیل شده است. در دامنه این کوه تا دلتان بخواد درختان جنگلی خودنمایی می‌کند. کوه‌نوردی در دامنه گونانگ رایا نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. با این حال اگر قصد صعود جدی به ارتفاعات دارید، باید حتماً‌ لوازم کوهنوردی همراه ببرید. در مسیری که به سمت بالای کوه صعود می‌‌کنید، جانورانی مانند جغد و میمون به استقبال شما می‌آیند. قله گونانگ رایا به اندازه‌ای بلند است که از بالای آن به تمامی جاهای دیدنی جزیره لنکاوی اشراف پیدا کنید.

جاهای دیدنی جزیره لنکاوی که جاذبه تاریخی دارد

گالری پردانا (Galeria Perdana)

ماهاتیر محمد، نخست وزیر محبوب مالایی‌ها، در طول دوران خدمت خود نزدیک به ۲ هزار هدیه دریافت کرده است. این هدایای ارزشمند در ساختمانی سه طبقه با نام گالری پردانا نگهداری می‌شوند. پردانا فقط به دلیل هدایای ارزشمند داخل آن به یکی از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی تبدیل نشده است. این گالری در کنار هدایای اشرافی، ساختمانی بسیار زیبا و هنرمندانه دارد. حضور در گالری پردانا، جنبه‌های متنوعی از فرهنگ و سیاست مردمان مالزی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

معبد ماهسوری (Mahsuri Tomb)

لنکاوی‌ها مردمان معتقدی دارد. برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به معابد این منطقه بیندازید. معبد ماهسوری یکی از این معابد است که در کنار مومنان لنکاوی، گردشگران را هم به خود فرا می‌خواند. تاریخ ساخت این معبد به سده ۱۸ میلادی باز می‌گردد. به همین دلیل به لحاظ بنا، با یکی از جاهای دیدنی لنکاوری روبه‌رو هستیم که جنبه باستانی هم دارد. به گردشگرانی که می‌خواهند با فرهنگ‌ورسوم مردمان لنکاوی بیشتر آشنا شوند، گردشگری در معبد ماهسوری را پیشنهاد می‌کنیم.

موزه سه بعدی (Paradise 3D Museum)

گردشگرانی که با فرزندان دلبند خود راهی لنکاوی شده‌اند، بهتر است حتماً سری به موزه سه بعدی بزنند. در این موزه انواع مدل‌های سه بعدی از اهرام مصر گرفته تا قلعه‌های باستانی طراحی شده است. موزه سه بعدی ۹ بخش دارد. هر کدام از این بخش‌ها مدل‌های سه بعدی متنوعی به گردشگران عرضه می‌کند. مدل‌های سه بعدی خطای دید،‌ کلاسیک،‌ منظره‌های طبیعی، آثار باستانی مالزی و جهان از طرح‌های جالب موزه سه بعدی لنکاوی است.

میدان عقاب یا داتاران لانگ (Eagle Square)

معرفی جاهای دیدنی جزیره لنکاوی را با اشاره به میدان عقاب آغاز کردیم. قول دادیم که اطلاعات بیشتری از میدان عقاب با شما در میدان بگذاریم. به قول قدیمی‌ها الوعده وفا، نوبتی هم که باشد، نوبت میدان عقاب یا داتاران لانگ لنکاوی است. در این میدان تندیس عقابی با ارتفاع حدود ۱۲ متر خودنمایی می‌کند. میدان عقاب فاصله بسیار کمی با محل پهلوگرفتن کشتی‌های مسافری دارد. به همین دلیل پس از پیاده‌شدن از کشتی،‌ کافی است چند قدم پیاده‌روی کنید تا به میدان عقاب لنکاوی برسید.

بهترین زمان سفر به جزیره لنکاوی

لنکاوی جزیره‌ای زیباست؛ اما گاهی اوقات باران امان گردشگران این منطقه را می‌برد. به همین دلیل اگر می‌خواهید یک دل سیر از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی دیدن کنید، نوامبر تا آوریل را در تقویم گردشگری خود علامت بزنید. در این ماه‌ها روزهای لنکاوی حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد هوا گرم می‌شود. شب‌ها نیز درجه حرارت به ۲۸ درجه می‌رسد. عقل حکم می‌کند قبل از اینکه عازم لنکاوی شوید، وضعیت آب و هوای جزیره لنکاوی را بررسی کنید.

جاهای دیدنی جزیره لنکاوی را یک‌به‌یک با هم بررسی کردیم. به شما قول می‌دهیم به لطف این اطلاعات، گردشگری جانانه‌ای را در لنکاوی تجربه خواهید کرد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات سودمندی از جزیره لنکاوی مالزی دارید، این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

جزیره لنکاوی در میان مرز مالزی و تایلند قرار دارد.

میدان عقاب، نماد جزیره لنکاوی است که در مکان پهلوگرفتن کشتی‌های مسافری قرار دارد.

گالری پردانا و معبد ماهسوری از جاهای دیدنی تاریخی لنکاوی به حساب می‌آیند.

پارک تکنولوژی ماردی، پل هوایی لنکاوی، پنتای سنانگ و تله کابین از جاهای دیدنی جزیره لنکاوی با جاذبه های تفریحی به حساب می‌آیند.

آبشارهای تلاگا توجو، آبشار دوریان پرانگین، بهشت پرندگان و پارک پولائو پایار از بهترین جاهای دیدنی جزیره لنکاوی با جاذبه های طبیعی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.