دوچرخه سواری در قشم | رکاب زنی در جزیره عجایب هفتگانه

0

دوچرخه سواری در قشم تفریحی لذت‌بخش و ارزان برای گردشگران خوش‌سلیقه است. این تفریح نسبت به بازدید از دیگر جاهای دیدنی قشم، قیمت بسیار کمی دارد. دوچرخه سواری در این جزیره به‌اندازه‌ای لذت‌بخش است که گردشگران از انجام آن سیر نمی‌شوند. به همین دلیل نیز مکان‌های مختلفی برای کرایه دوچرخه در قشم ساخته شده است. در این مکان‌ها دوچرخه‌های مختلفی در اختیار رکاب‌زنان قرار می‌گیرد. در این قسمت برای گردشگران اهل‌دلی که به خودشان وعده دوچرخه‌سواری در جزیره قشم داده‌اند، اطلاعات سودمندی آماده کرد‌ه‌ایم. به شما قول می‌دهیم پس از مطالعه این مطلب تا انتها، اطلاعات لازم برای دوچرخه‌سواری در این جزیره عجایب هفتگانه ایران را به دست آورید.

لذت دوچرخه سواری در قشم

عکس دوچرخه سواری در سواحل زیبای قشم

در همین ابتدا اجازه دهید این نوید را به شما بدهیم که رکاب‌زنان حرفه‌ای از سراسر ایران و جهان برای دوچرخه‌سواری به قشم می‌آیند. این شرایط از لذت‌بخش‌بودن دوچرخه‌سواری در این جزیره حکایت دارد. به همین دلیل انصافاً حیف است که راهی استان هرمزگان شوید و در سواحل زیبای قشم، دوچرخه‌سواری نکنید. محبوبیت دوچرخه‌سواری در جزیره قشم به‌اندازه‌ای است که چندین مکان اختصاصی برای کرایه دوچرخه‌ به این کار اختصاص یافته. به‌لطف این شرایط در هر کجای جزیره زیبای قشم که باشید، ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در قشم در چند قدمی شماست. دوچرخه‌سواری در این جزیره بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید خوش‌ می‌گذرد. خدا را چه دیدید؟ چه بسا پس از تجربه دوچرخه‌سواری در جزیره قشم، به این فکر افتادید که در تورهای مخصوص رکاب‌زنی در قشم شرکت کنید و دوچرخه‌سوار حرفه‌ای شوید.

جایگاه های کرایه دوچرخه در قشم

عکس جایگاه های کرایه دوچرخه در قشم

همان‌ گونه که اشاره کردیم در قشم چندین ایستگاه کرایه دوچرخه وجود دارد. با این حال اصلی‌ترین مکان کرایه دوچرخه در قشم، ایستگاه اجاره دوچرخه کرانه است. این ایستگاه در شهرستان قشم، بخش هرمز و جاده کرانه قرار دارد. ایستگاهی که از آن صحبت می‌‌کنیم به‌لحاظ موقعیت به دیگر جاهای قشم نزدیک است. کافه رونگ و خانه تاریخی جروی پولاک از مکان‌هایی است که فاصله چندانی با جایگاه اجاره دوچرخه در قشم ندارد. اکنون که صحبت از سفر به هرمزگان مطرح شد، پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه در این سفر حسابی به شما خوش بگذرد، راهنمای سفر قشم را مطالعه نمایید.

مسیرهای دوچرخه سواری در قشم

رکاب‌زنان حرفه‌ای بهتر از ما می‌دانند دوچرخه سواری زمانی خوش می‌گذرد که در جاده‌ای خوش‌‌مسیر رکاب‌ بزنید. به همین دلیل اگر دنبال جاده‌ای سرراست و خوش‌منظره هستید، جاده جنوبی قشم را انتخاب کنید. جاده جنوبی منظره‌ای تماشایی به دریا دارد. مسیر این جاده نیز چندان طولانی نیست. جاده جنوبی با خودرو چیزی حدود ۲۰ دقیقه سواری دارد. با دوچرخه این زمان حدوداً به یک ساعت می‌رسد. با این حال این جاده‌ به‌اندازه‌ای تماشایی است که مطمئن هستیم هوس توقف به سر شما می‌زند. در این جاده هر کجا که اراده کردید، می‌توانید کنار بزنید و از منظره دریا و ساحل لذت ببرید. جاده جنوبی فاصله کمی با دیگر جاهای دیدنی قشم دارد. مکان‌های تماشایی مانند پارک ساحلی زیتون قشم و دره ستارگان از جاهای دیدنی است که با رکاب‌زدن در جاده جنوبی قشم از آن‌ها گذر می‌کنید.

حتی اگر قشم نرفته باشید، باز هم مطمئن هستیم تعریف‌و‌تمجید زیبایی‌های پارک زیتون به گوش شما خورده. این پارک در همسایگی یکی از زیباترین سواحل قشم قرار دارد. همان‌گونه که حتماً‌ حدس زده‌اید، پارک زیتون یکی دیگر از مسیرهای دوچرخه‌ سواری در جزیره قشم به حساب می‌آید. این مسیر نسبت به دیگر مسیرها، کوتاه‌تر است. به‌لطف این شرایط پارک زیتون انتخابی مناسب برای گردشگرانی است که به‌همراه اهل‌و‌عیال قصد دوچرخه‌سواری دارند. پارک زیتون به‌اندازه‌ای تماشایی است که می‌توانید پس از دوچرخه‌سواری، در این پارک بنشینید و حسابی خستگی در کنید.

جزیره قشم پارک زیبایی با نام پارک ساحلی دارد. امکان ندارد راهی این پارک شوید و چندین دوچرخه‌سوار در آن مشاهده نکنید. پارک ساحلی قشم منظره‌ای تماشایی به دریا دارد و از امکانات رفاهی چشمگیری برخوردار است.

هزینه کرایه دوچرخه در قشم

عکس هزینه کرایه دوچرخه در قشم

اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که دوچرخه سواری به‌عنوان تفریح ارزان در قشم شناخته می‌شود. هزینه کرایه بر اساس دوچرخه‌ای که انتخاب می‌‌کنید، افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب هزینه کرایه دوچرخه معمولی، نسبت به سه‌چرخه یا دوچرخه‌های دونفره ارزان‌تر است. از طرف دیگر دوچرخه برقی و اسکوتر برقی هزینه کرایه بیشتری دارد.

مدارک لازم برای اجاره دوچرخه در قشم

عکس مدارک لازم برای اجاره دوچرخه در قشم

برای کرایه دوچرخه باید حتماً کارت شناسایی معتبری تحویل دهید. کارت ملی و گواهینامه کار شما را راه می‌اندازد.

مدت زمان کرایه دوچرخه در قشم

زمان پایه کرایه دوچرخه یک‌ ساعت است. تجربه نشان داده این مدت زمان برای دوچرخه‌سواری در پارک زیتون و پارک ساحلی قشم مناسب است. با این حال اگر از آن دسته رکاب‌زن‌های حرفه‌ای هستید که از دوچرخه سواری سیر نمی‌شوید، می‌توانید با پرداخت مبلغ بیشتری، مدت زمان اجاره دوچرخه را طولانی‌تر کنید.

محدودیت سنی اجاره دوچرخه در قشم

عکس محدودیت سنی اجاره دوچرخه در قشم

دوچرخه‌سواری، تفریحی خانوادگی در قشم است. به همین دلیل ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در این جزیره دوچرخه‌هایی مخصوص بانوان و کودکان دارند. به‌لطف این شرایط گردشگرانی که همراه خانواده راهی قشم شده‌اند، می‌توانند دست اهل منزل را بگیرند و در کنار هم رکاب‌ بزنند.

امنیت مسیر دوچرخه سواری در قشم

مسیرهای دوچرخه‌‌سواری در قشم امنیت بسیار خوبی دارند. در مکا‌ن‌هایی مانند پارک زیتون و پارک ساحلی قشم خبری از خودرو نیست. مسیری که برای دوچرخه‌سواری اختصاص دارد نیز کاملاً هموار است. با این حساب به‌لحاظ امنیت مسیر دوچرخه سواری در قشم خاطرتان تخت باشد.

بهترین زمان برای دوچرخه سواری در قشم

انصافاً باید اعتراف کرد قشم به‌رغم دیدنی‌های بی‌شمار، هوای گرمی دارد. در نتیجه ناگفته پیداست که تابستان زمان مناسبی برای دوچرخه‌سواری در این جزیره نیست. در عوض بهار، پاییز و زمستان، سواحل قشم جان می‌دهد برای دوچرخه‌سواری. اگر به هر دلیلی تابستان راهی قشم شدید، می‌توانید شب‌ها یا صبح اول وقت که هوا بیش‌ از‌ حد گرم نیست به دوچرخه‌سواری مشغول شوید.

نکات مهم برای اجاره دوچرخه در قشم

عکس کلاه گذاشتن برای دوچرخه سواری در قشم

برای اینکه خدای ناکرده دوچرخه سواری شما را دچار گرمازدگی نکند، حتماً بطری آب نوشیدنی همراه داشته باشید. از طرف دیگر ضد آفتاب بزنید و کلاه آفتابی به سر کنید. دوچرخه‌های اجاره‌ای در قشم کیفیت یکسانی ندارند. به همین دلیل قبل از اجاره دوچرخه، حتماً آن را بررسی کنید. ترمز دوچرخه یکی از قسمت‌های اصلی آن است که باید از عملکرد آن اطمینان‌خاطر حاصل کنید.

دوچرخه سواری در قشم، تفریحی ارزان و لذت‌بخش است. امیدواریم اطلاعاتی که برای کرایه دوچرخه در قشم با شما در میان گذاشتیم، رکاب‌زنی خاطر‌سازی را برای شما به‌دنبال داشته باشد. در پایان از‌آنجایی‌که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان اطلاعات سودمندی از سفر به قشم دارند، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

مسیر کرانه، پارک زیتون و پارک ساحلی قشم برای دوچرخه‌سواری مناسب است.

با تحویل کارت ملی یا گواهینامه، دوچرخه اجاره داده می‌شود.

دوچرخه معمولی،‌ دوچرخه مخصوص بانوان، دوچرخه کودکانه، سه‌چرخه، اسکوتر برقی و دوچرخه برقی در ایستگاه‌های کرایه دوچرخه قشم در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

همراه داشتن بطری آب نوشیدنی برای دوچرخه‌سواری در قشم ضروری است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از دوچرخه‌سواری حتماً از ضد آفتاب و کلاه نقاب‌دار استفاده کنید.

بسته به دوچرخه‌ای که انتخاب می‌کنید، کرایه آن گران‌تر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.