تفریحات آبی چابهار | آب‌بازی در شهری که همیشه بهار است

2

تفریحات آبی چابهار به‌اندازه‌ای خوش‌ می‌‌گذرد که گردشگران از آن سیر نمی‌شوند. در چابهار بساط هر تفریح آبی که فکرش را بکنید مهیاست. این تفریحات طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌های آبی از غواصی گرفته تا شاتل سواری را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. به همین دلیل حیف است راهی چابهار شوید و تفریحات آبی این منطقه را امتحان نکنید. برای اینکه در سفر به چابهار بیشتر از همیشه به شما خوش بگذرد، فهرستی از تفریحات دریایی چابهار را آماده کرده‌ایم. ازآنجایی‌که با سرگرمی‌های پرطرف‌داری روبه‌رو هستید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر حتماً به فکر رزرو تفریحات آبی چابهار باشید.

غواصی در چابهار

غواصی ،از تفریحات دریایی چابهار

گردشگرانی که تاکنون غواصی را تجربه کرده‌اند، با ما هم عقیده‌اند که حساب غواصی از دیگر تفریحات آبی چابهار جداست. دلیل این امر را می‌توان در آب‌های شفاف این منطقه پیدا کرد؛ پس از اینکه لباس غواصی به تن کردید و چندمتری زیر آب رفتید، به حرف ما می‌رسید که چرا از غواصی در چابهار این‌قدر تعریف می‌کنیم. جالب است بدانید چابهار یکی از تخصصی‌ترین مراکز غواصی ایران در چابهار وجود دارد.

غواصی ،از تفریحات دریایی چابهار

به همین دلیل تمامی نگرانی‌های شما از خطرهای غواصی از بین می‌رود. در این مرکز بهترین مربیان با مجهزترین تجهیزات، گردشگران را به غواصی زیر آب می‌برند. همان‌گونه که می‌دانید چابهار گرم است. اینجاست که غواصی در چابهار حسابی می‌چسبد. آب این منطقه حتی در زمستان نیز از ۲۲ درجه سانتی‌گراد کمتر نمی‌شود. به‌لطف این شرایط غواصی از آن دسته تفریحات چابهار به‌ حساب می‌آید که در چهار فصل خدا برقرار است. غواصی سرگرمی هیجان‌انگیز آبی است که رزرو آن در بیشتر هتل های چابهار انجام می‌شود.

موج سواری در چابهار

موج سواری،از تفریحات دریایی چابهار

ایران‌گردها به‌خوبی می‌دانند که این سرزمین سواحل بسیار زیبایی دارد. با این حال بسیاری از این سواحل به‌رغم زیبایی، مساعد موج سواری نیستند. در این زمینه نیز ساحل چابهار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. موج‌های این ساحل به‌اندازه‌ای خروشان است که جان می‌دهد برای موج سواری. جالب است بدانید آوازه موج‌های خروشان چابهار به گوش گردشگران بین‌المللی هم رسیده. جالب‌تر اینکه آب‌های اطراف این منطقه ۴ نوع موج مختلف دارد. هر کدام از این موج‌ها برای مرحله‌ای خاص از موج‌سواری مناسب است.

موج سواری،از تفریحات دریایی چابهار

چنین موج‌هایی را حتی در دیگر سواحل کشورهای اطراف نیز سراغ نداریم. به همین دلیل موج‌سواران حرفه‌ای را می‌شناسیم که از راه دور به چابهار می‌آیند. اگر به‌دنبال یکی از تفریحات آبی چابهار می‌گردید، موج سواری انتخاب مناسبی برای شماست. تجربه ثابت کرده اوایل تیر تا اواخر شهریور بهترین زمان برای موج سواری در چابهار است. با این حال در دیگر فصل‌های سال نیز موج سواری به‌عنوان یکی از تفریحات آبی چابهار شناخته می‌شود.

قایق سواری در چابهار

قایق سواری،از تفریحات دریایی چابهار

پس از اینکه برای شما از غواصی و موج سواری به‌عنوان تفریحات آبی چابهار گفتیم، نوبت آن است که به قایق سواری اشاره کنیم. بسته به صلاحدید خود می‌توانید قایق سواری آرامش‌بخش یا هیجان‌انگیزی را انتخاب کنید. قایق سواری در چابهار به‌اندازه‌ای خوش می‌گذرد که بعضی از گردشگران یک روز کامل را به این تفریح اختصاص می‌دهند. به همین دلیل نیز تورهای یک‌روزه‌ای در چابهار برای قایق‌سواری در بین جنگل‌های حرا وجود دارد. جنگلی که از آن صحبت می‌کنیم درواقع از مجموعه‌ای از درختان مانگرو تشکیل شده است.

قایق سواری،از تفریحات دریایی چابهار

این درختان به‌زیبایی از دل آب به آسمان کشیده شده‌اند. جنگل حرا در فاصله‌ای حدود ۱۲۰‌کیلومتری چابهار قرار دارد. تمامی این مسیر را باید با قایق طی کنید و حسابی لذت ببرید. درخت‌های جنگل حرا در زمان مد به زیر آب می‌روند. در نتیجه بهتر است حتماً‌ در زمان جزر به این منطقه بروید تا درختان را از نزدیک ببینید. در مجموع پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از سفر تور جنگل حرا را به برنامه رزرو تفریحات دریایی چابهار اضافه کنید.

موز (بنانا) سواری در چابهار

موز سواری در چابهار،رزرو تفریحات آبی چابهار

موز سواری یا همان بنانا یکی از تفریحات چابهار است که برای تمامی اعضای خانواده پیشنهاد می‌شود. همان‌ گونه که از نام این سرگرمی پیداست، گردشگران سوار بر چیزی شبیه به موز‌ می‌شوند. این وسیله در کنار ظاهر بامزه‌ای که دارد، ۴ تا ۵ سرنشین را به‌راحتی در خود جای می‌دهد. این موز به یک قایق موتوری وصل است و روی آب‌های دریا در حال حرکت. موز سواری هیجان بیشتری نسبت به قایق‌های معمولی دارد؛ در نتیجه اگر از تفریحات آبی چابهار انتظار هیجان دارید، حتماً موز سواری را به برنامه‌ گردشگری خود اضافه کنید. ناگفته نماند تمامی سرنشینان با جلیقه نجات سوار قایق‌های موزمانند می‌شوند؛ به همین دلیل جایی برای نگرانی در حین موز سواری وجود ندارد.

ویک بردینگ در چابهار

ویک بردینگ،رزرو تفریحات دریایی چابهار

تفریحات آبی چابهار پا را از سرگرمی‌های معمولی فراتر گذاشته است. برای نمونه می‌توان به ویک بردینگ اشاره کرد. منظور از ویک بردینگ (Wakeboarding)، تفریحی هیجان‌انگیز است که روی تخته‌ای شناور انجام می‌شود. در این تفریح گردشگر روی تخته‌ای مخصوص قرار می‌گیرد. سپس کابلی که به یک قایق‌ تندرو متصل است را در دست نگه می‌دارد. در نهایت نیز قایق به راه می‌افتد و فردی که روی تخته قرار دارد را به‌ دنبال خودش می‌کشد. به‌لحاظ فنی می‌توان ویک بردینگ را ترکیبی از سرگرمی‌های اسکی روی برف و موج‌ سواری دانست. در این تفریح قایق چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد؛ در نتیجه فردی که روی تخته ایستاده، با سرعتی زیاد امواج خروشان را می‌شکافد و به پیش می‌راند.

ویک بردینگ،تفریحات چابهار

ویکی بردینگ تفریح بسیار هیجان‌انگیزی است. با این حال به‌رغم هیجان‌ زیادی که دارد، خطری برای گردشگران ایجاد نمی‌کند. ازآنجایی‌که احتیاط شرط عقل است، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کلاه ایمنی به سر بگذارید و جلیقه نجات بپوشید. این سرگرمی هیجان زیادی دارد و حسابی شما را خسته می‌کند. خوشبختانه بهترین رستوران های چابهار در گوشه‌و‌کنار این شهر خودنمایی وجود دارد. این شرایط را به فال نیک بگیرید و پس از ویکی بردینگی هیجان‌انگیز، سری به این رستوران‌‌ها بزنید و حسابی دلی از عزا در بیاورید.

ماهیگیری با قایق تفریحی در چابهار

ماهیگیری با قایق تفریحی،از تفریحات دریایی چابهار

چابهار به سرزمین همیشه‌بهار معروف است. به همین دلیل هر زمان از سال که راهی این دیار شوید می‌توانید یکی از تفریحات آبی چابهار را انتخاب کنید. ماهیگیری با قایق تفریحی یکی از معروف‌ترین این سرگرمی‌هاست. در چابهار مکان‌هایی برای اجاره قلاب و تجهیزات مخصوص ماهیگیری وجود دارد. قایق ماهیگیری نیز در سواحل این منطقه انتظار گردشگران را می‌کشد. ماهیگیری از آن دسته تفریح‌هایی است که از دور آرامش‌بخش به نظر می‌رسد. با این حال هیجان خاص خودش را دارد. گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما چابهار به این شهر رسیده‌اند، کافی است سوار تاکسی فرودگاه شوند و از راننده بخواهند تا آن‌ها را به مرکز قایق های تفریحی ببرد. در این مرکز قایق‌های اجاره‌ای برای ماهیگیری پهلو گرفته‌اند.

ماهیگیری با قایق تفریحی،از تفریحات دریایی چابهار

از لحظه‌ای که ماهی به قلاب می‌افتد و برای نجات تقلا می‌کند تا زمانی که از آب بیرون کشیده می‌شود، هیجانی نفس‌‌گیر برای ماهیگیر به‌دنبال دارد. این سرگرمی نسبت به دیگر تفریحات دریایی چابهار خطر کمتری دارد. جالب اینجاست که در آب‌های چابهار ماهی‌های بسیار خوشمزه‌ای زندگی می‌کنند. اگر در سفر به چابهار ماهیگیری کردید و ماهی کبابی به بدن زدید، حتماً جای ما را هم خالی کنید. ماهی شاید سوغات چابهار نباشد؛ اما مطمئن باشید طعم خوش آن برای همیشه زیر دندان شما باقی می‌ماند. لازم به ذکر است سواحل این منطقه فاصله مناسبی با مراکز خرید چابهار دارند، به‌لطف این فاصله می‌توانید بعد از خریدی جانانه، راهی ساحل شوید و با ماهیگیری خستگی خرید را از تن بیرون کنید.

کانو سواری در چابهار

کانو سواری در چابهار

منظور از کانو، قایقی کوچک است که شباهت‌‌های زیادی به بلم دارد. این قایق بسیار باریک، ۲ تا ۳ نفر را در خود جای می‌دهد. در کانو خبری از پیشرانه نیست. به همین دلیل باید پارو بزنید و راه خود را از دل آب‌های خروشان باز کنید. اگر هم حوصله پاروزدن ندارید، می‌توانید از قایقی درخواست کنید تا کانوی شما را یدک بکشد. این شرایط کانو سواری را به یکی از تفریحات دریایی چابهار تبدیل کرده که برای تمامی اعضای خانواده لذت‌بخش است. بسته به پولی که برای کرایه کانو داده‌اید، مدت زمان این سرگرمی متفاوت است. با این حال ازآنجایی‌که با سرگرمی آرامش‌بخشی روبه‌رو هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا دست‌کم یک یا دو ساعت کانو کرایه کنید. در طول این مدت زمان سعی کنید در اطراف ساحل پارو بزنید. حتی اگر شناگر حرفه‌ای هستید، باز هم از ساحل دور نشوید.

جت اسکی در چابهار

جت اسکی در چابهار

در این قسمت یه یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی چابهار رسیدیم. جت اسکی یکی از تفریحات دریایی چابهار است که نظیر آن را در دیگر سواحل جنوب ایران نیز سراغ داریم. با این حال اگر خاطرتان باشد، گفتیم که سواحل چابهار موج‌های بسیار خروشانی دارند. این شرایط جت اسکی را در این سواحل به سرگرمی بسیار هیجان‌انگیزی تبدیل کرده است. همان‌گونه که از نام جت اسکی پیداست، این وسیله با سرعت جت روی آب به جلو می‌رود.

جت اسکی در چابهار

چنین سرعتی قلب گردشگران را به تپش می‌اندازد و آدرنالین آن‌ها را افزایش می‌دهد. ظرفیت جت اسکی دو نفر است با این حال تک‌نفره نیز می‌توانید سوار آن شوید. جت اسکی در چابهار به‌اندازه‌ای هیجان دارد که از آن سیر نمی‌شوید. خوشبختانه مراکز جت اسکی فاصله کمی با مرکز شهر دارند. به‌لطف این شرایط اگر با خرید بلیط اتوبوس چابهار راهی این شهر شده‌اید، می‌توانید با فاصله کمی خودتان را به مراکز کرایه جت اسکی برسانید و حسابی خوش بگذرانید.

پاراسل سواری در چابهار

پاراسل سواری در چابهار

انصافاً باید اعتراف کرد هیجان تمامی تفریحات آبی چابهار یک طرف، هیجان پاراسل سواری یک طرف دیگر. پاراسل از تفریح‌های معروف آب‌های جنوب شرق ایران به‌ حساب می‌آید. منظور از پاراسل، چتر بزرگی است که با کمربند به فرد بسته می‌شود. سپس این چتر با طناب به قایقی تندرو متصل می‌شود. در نهایت قایق با سرعتی زیاد حرکت می‌کند تا چتر در اثر مقاومت در برابر باد، به هوا بلند شود.

پاراسل سواری در چابهار

با بلندشدن چتر، فردی که به آن متصل شده نیز بالا می‌رود و از فراز آسمان، آب‌های زیبای زیر پای خود را می‌بیند. مطمئن هستیم با تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از پاراسل کردیم، به این فکر افتاده‌اید تا این سرگرمی را به فهرست تفریحات دریایی چابهار اضافه کنید. این سرگرمی هیجان‌انگیز در بیشتر سواحل چابهار برقرار است. با این حال برای آشنایی بیشتر با مراکز مخصوص تفریحات آبی چابهار، پیشنهاد می‌کنیم حتماً راهنمای سفر چابهار را مطالعه کنید.

شاتل سواری در چابهار

شاتل سواری در چابهار

شاتل سواری از آن دسته تفریحات دریایی چابهار است که در دیگر قسمت‌های ایران با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود. منظور از شاتل در چابهار درواقع تیوب بادی بزرگی است که گردشگران سوار آن می‌شوند. این تیوپ عموماً یک یا دو نفر بیشتر ظرفیت ندارد؛ پس از اینکه گردشگران جلیقه نجات پوشیدند و سوار تیوب شدند، این تیوب به قایق پرسرعتی متصل می‌شود. در نهایت نیز قایق با سرعت به‌ راه می‌افتد و تیوب را به‌دنبال خود می‌کشد. شاتل سواری در چابهار هیجان بسیار دارد. پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه حسابی در جاهای دیدنی چابهار گشت‌وگذار کردید، گردشگری خود را با شاتل سواری در چابهار به پایان برسانید.

تفریحات آبی چابهار تنوع زیادی دارند. با این حال امیدواریم راهنمایی که از تفریحات دریایی چابهار آماده کردیم، فرصتی برای شما فراهم کند تا تفریحات دلخواه را به برنامه گردشگری خود در این منطقه اضافه کنید. در پایان ازآنجایی‌که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان اطلاعات سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به چابهار دارند، خواهشمندیم این اطلاعات مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله گردشگری به اشتراک بگذارید.

چابهار تابستان‌های گرمی دارد. به همین دلیل بهتر است بهار، پاییز یا زمستان راهی این شهر شوید.

قایق‌ سواری، ماهیگیری و موز سواری از تفریحات آبی خانوادگی چابهار به حساب می‌آید.

شاتل سواری، جت اسکی و موج سواری از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی چابهار است.

اوایل تیر تا اواخر شهریور بهترین زمان برای موج سواری در چابهار است.

حتماً جلیقه نجات بپوشید، ضد آفتاب ضد آب بزنید و عینک آفتابی و کلاه آفتابگیر همراه داشته باشید.

 

2 نظرات
  1. رها می گوید

    واقعا چابهار یکی از زیباترین بندرهای ایرانه. همیشه از دوستانی که به این خطه سفر کردند شنیدم که از شگفتی این بندر و مردم مهمون‌نوازش به وجد اومدند. امیدوارم زودتر چابهار رو از نزدیک ببینم.

    1. بانو تقیان می گوید

      رها عزیز، ما هم آرزو می‌کنیم که زودتر بتونید این بندر زیبا رو از نزدیک ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.