پارک ساحلی زیتون قشم | دلبری با هزاران ناز و کرشمه

2

امروز می‌خواهیم مهمان یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های جنوب ایران شویم. قصد داریم به قشم زیبا سفر کنیم و بار و بندیلمان را کنار پارک ساحلی زیتون روی زمین بگذاریم. البته می‌دانید که جزیره قشم با هزاران جاذبه زیبایی که دارد و با وجود عجایب هفتگانه‌اش، در بین همه افراد مشهور و زبانزد شده است و نیازی به معرفی ندارد؛ اما باید بگوییم این جزیره خاص، بیشترین میزان ساحل خلیج فارس را از آن خود کرده است. هر کدام از این سواحل، یکی از دیگری زیباتر هستند. در این میان نیز پارک ساحلی زیتون قشم شهرت بیشتری دارد. همراه ما باشید تا دلیلش را بدانید.

پارک ساحلی زیتون قشم کجاست؟

این روزها که گوگل‌مپ پایش به خیلی از گوشی‌ها باز شده، چندان نیازی نیست که از کسی بپرسیم که پارک ساحلی زیتون قشم کجاست و از کدام طرف باید رفت تا به آن رسید. توی نقشه که نگاه کنید، درست در جنوبی‌ترین قسمت جزیره قشم و در امتداد جاده دریا، خیابان زیتون را می‌بینید. همان جا پارک صخره ای زیتون جا خوش کرده است. اگر یک روزی به آنجا رفتید، نشانه رسیدن به این پارک زیبا، درختان انبوه خرماست که مثل گروه سرود کنار هم قرار گرفته‌اند.

بازدید از پارک ساحلی زیتون قشم و جاذبه‌هایش

به بوستان زیتون، بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک ساحلی قشم خوش آمدید. اگر کمی گوش دل باز کنید، ممکن است این جمله خوشامدگویی را از زبان دو نخل پیر و کهنسال پارک بشنوید. آن روزگاران که خبری از امکانات تفریحی نبود، آنچه باعث شهرت بوستان می‌شد، همین درختان سربه‌فلک‌کشیده و انبوه خرما بود. نخلستان این پارک، روزهای خوش و ناخوش بسیاری را به چشم دیده‌اند و چند سالی است که میزبان ساکنان جزیره و مهمان‌هایشان هستند.

به بوستان که رفتید، حتماً در سایه‌اش بنشینید و با تن تنومندش عکس یادگاری بگیرید. البته هرگر هوس بالارفتن از نخل به سرتان نزدند. نخل غیور است و اگر پای نابلدی به دلش باز شود، ممکن است دشنه در پهلویش فرو کند. برای همین خیلی شیک و مجلسی، در آلاچیق‌هایی که آنجا برایتان تدارک دیده‌اند، زیلویی بیندازید و از هوای خوب لذت ببرید.

جاذبه های بوستان زیتون قشم

  • قدم زدن در کنار ساحل

قدم‌زدن و گوش‌دادن به موسیقی آنقدر لذت‌بخش است که هر فردی را به سر ذوق می‌آورد. حالا فکرش را بکنید که در یک خطه بسیار زیبا و باشکوه قرار دارید که تا چشم کار می‌کند آبی دریا پیش رویتان است. باد خنک عصرگاهی می‌وزد و دریا با هر رفتن و آمدنش، موزیکی زیبا برایتان اجرا می‌کند. شما باشید، دوست ندارید که در این ساحل قدم بزنید؟

  • چادر زدن در کنار ساحل

چشمانتان را ببندید و تصور کنید که در کنار ساحلی بسیار زیبا چادر زده‌اید. تا صبح صدای جزر و مد آب می‌آید و نسیم خنک می‌وزد. اولین اشعه خورشید که خودش را از لابه‌لای ابرها به آبی بی‌کران دریا برساند، پرنده‌ها به تکاپو می‌افتند و زیباترین صبح زندگی شما را رقم می‌زنند. این هدیه‌ای است که ساحل زیتون قشم به شما می‌بخشد.

  • دوچرخه سواری

یکی دیگر از جاذبه‌های پارک ساحلی زیتون قشم که هم تفریح محسوب می‌شود و هم ورزش، دوچرخه سواری در قشم است. البته مسئولان آنجا می‌دانند که شما نمی‌توانید دوچرخه شخصی‌تان را با خودتان به قشم بیاورید. برای همین هم چند دستگاه دوچرخه برایتان کنار گذاشته‌اند تا به شما امانت دهند. شما هم که حتماً حواستان هست که دوچرخه‌ها را سروقت و سالم تحویل دهید؟

  • زمین ورزش

عکس از زمین بازی در پارک ساحلی قشم

یکی از امکانات پارک ساحلی زیتون قشم، زمین‌های ورزش متعدد آن است. فرقی نمی‌کند که اهل فوتبال باشید یا والیبال یا بسکتبال؛ چون برای همه این‌ها زمینی در نظر گرفته شده که شما انرژیتان را تخلیه کنید و خاطرات خوشی برای خودتان بسازید. ضمناً زمین اسکیت هم هست که برای تمرین اسکیت مجبور نباشید مزاحم پیاده‌روی دیگران بشوید.

  • شکم گردی در پارک صخره ای زیتون قشم

بعد از آن همه بازی و پیاده‌روی و فعالیت ورزشی، حتماً خسته و گرسنه هستید یا پس از دویدن به‌دنبال توپ، تشنه شده‌اید. نگران هیچ چیز نباشید. اینجا می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای محلی قشم را از یک رستوران معروف و معتبر داخل بوستان تهیه کنید. اگر هم میلتان به غذا نمی‌کشد یا شب‌ها عادت شام ندارید، سری به کافی‌شاپ یا قهوه‌خانه پارک بزنید. بعید است بوی قهوه بپیچد و بتوانید از کنارش رد شوید بدون اینکه حتی ذره‌ای امتحانش کنید. شاید هم ترجیح می‌دهید گرمای هوا را با خنکی یک آبمیوه یا بستنی خوشمزه فرو بنشانید؟ خب هر کس سلیقه‌ای دارد و مسئولان اینجا هم خبره و کارکشته هستند و برای هر نیازی، تدبیری اندیشیده‌اند. بی‌جهت نیست که این پارک خاطرخواه فراوان دارد.

  • پخش موسیقی زنده

تصویری از پخش موسیقی زنده در پارک ساحلی زیتون

یکی از دلایلی که مردم، پارک ساحلی زیتون را برای شب‌مانی انتخاب می‌کنند، برگزاری کنسرت و پخش موسیقی زنده است. این ویژگی پارک به مذاق همه خوش می‌آید. پیر و جوان و زن و مرد با شنیدن موسیقی محلی جنوب به وجد می‌آیند و افراد مختلف، مخصوصاً کودکان با شنیدن موزیک به رقص و حرکات موزون می‌پردازند. البته این کنسرت‌ها دوره‌ای است و باید کمی خوش‌شانس باشید که زمان سفرتان با زمان برگزاری یکی از آن‌ها مطابقت کند.

  • برگزاری غرفه‌های فروش

هرچند سیتی سنتر قشم و چندین فروشگاه معتبر دیگر در چند قدمی پارک هستند؛ اما لذتی که در تماشای غرفه‌های محلی و خرید از کالاهای رنگارنگ هست، در بزرگ‌ترین پاساژهای دنیا نیست. شاهد مدعایمان هم زنانی که شاید ساعت‌ها پای یک غرفه بایستند و همه اجناسش را قیمت کنند. یا کودکانی که با اشتیاق، انگشت‌های کوچکشان را به سمت اسباب‌بازی‌های جورواجور بگیرند. در پارک ساحلی زیتون قشم، می‌توانید شاهد برگزاری غرفه‌های فروش سوغات قشم و اجناس دیگر باشید.

  • کلوپ غواصی پارک ساحلی

اگر مقاله غواصی در جزیره قشم را خوانده باشید، حتماً یادتان هست که آنجا درباره پارک ساحلی زیتون با شما صحبت کردیم و گفتیم یکی از کلوپ های غواصی قشم در این پارک مستقر است. با آموزش‌ها و تجهیزاتی که این کلوپ در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید به مهمانی ماهی‌های دریا بروید و آن‌ها را از نزدیک ببینید. تماشای دنیای زیر آب، لذتی دارد که وصف‌شدنی نیست. آنجا که رفتید، انگشت‌به‌دهان قدرت پروردگار می‌شوید.

  • بازی های آبی

مگر می‌شود در قشم باشید و کنار آب باشید و خبری از تفریحات آبی قشم نباشد؟ اینجا می‌توانید انواع بازی‌های مهیج آبی را تجربه کنید. سوار جت اسکی شوید و دل دریا را بشکافید یا با کمک بنانا و شاتل روی آب به تاخت‌وتاز بروید. شاید هم دوست داشته باشید روی دریا قایق سواری کنید و فیلم و عکس بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بگذارید؟ انتخاب شما هر چه که باشد، زیباست و به شما کمک می‌کند برای لحظاتی از دغدغه‌های عجیب زندگی روزمره رها شوید.

  • پاراسل و پاراگلایدر

در بین همه تفریحات جزیره ساحلی زیتون قشم، شاید نخواهید سراغ زمین و دریا بروید و انتخابتان آسمان باشد. اینجا به انتخاب شما احترام می‌گذارند و برایتان پاراسل و پاراگلایدر در نظر گرفته‌اند. به کمک این دو وسیله، لحظاتی مانند پرندگان به اوج می‌روید و همه چیز را از آن بالا نظاره می‌کنید. شما هم می‌بینید که از آن بالا همه چیز کوچک است؟ پس آن بالا که بودید با خودتان تصمیم بگیرید که مشکلاتتان را همین قدر کوچک فرض کنید تا بتوانید با توان بیشتری اوج بگیرید و سبکبالی را مزه کنید.

  • سینمای چهار بعدی

پای تکنولوژی به هر کجا باز شود، با خودش هیجان به ارمغان می‌آورد. سینمای چهاربعدی خوراک آن دسته گردشگرانی است که دوست دارند هیجان را در خیال خود تجربه کنند. این کار هم لذت‌های خاص خودش را دارد. اگر شما هم اهلش هستید، تردید نکنید. بلیطش را بخرید و خودتان را مهمان یک فنجان پر تخیلات وهم‌انگیز کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک ساحلی زیتون

  • ژئوپارک قشم

پارک صخره‌ای زیتون آنقدر زیبا و جذاب است که دلتان نخواهد از آن دل بکنید و سراغ جای دیگری بروید. اما خب چاره چیست؟ زمان سفر کوتاه است و باید خیلی از جاذبه‌ها را تجربه کنید. یکی از جاهای دیدنی قشم که به پارک ساحلی بسیار نزدیک است، ژئوپارک قشم است. این پارک طبیعی دنیای عجیب و وسیعی در دل خود جای داده است و ساعات خوشی برای شما خلق می‌کند. دره چاهکوه، دره ستارگان، دره مجسمه ها، بام قشم و چند پدیده زیست محیطی دیگر مهمان این ژئوپارک بزرگ خاورمیانه هستند که ساعات خوشی برای شما رقم می‌زنند.

  • قلعه پرتغالی‌ ها

ایران دردانه زیبا و عزیزی است که سال‌ها و بارها اجنبی‌ها به آن دست درازی کردند و هر بار مغلوب و شکست‌خورده بازگشتند. جزیره قشم هم سال‌ها پیش میزبان مهمانان ناخوانده مهاجمی بود که قصد داشتند این پاره جگر ایران را از آن خود کنند؛ ولی به همت مردان غیور کشور، نقشه‌هایشان نقش بر آب شد. یادگار آن روزها، قلعه پرتغالی ها در این جزیره است که دیدنش خالی از لطف نیست.

  • غار خربس

درباره غار زیبای خربس در مقاله دیگر به‌تفصیل صحبت کرد‌ایم و اینجا خیلی وقت شما را به توضیحش نمی‌گیریم؛ ولی توصیه می‌کنیم مقاله‌اش را بخوانید و از توصیف زیبایی که همکارمان از این غار کرده‌اند، لذت ببرید.

بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی زیتون قشم

فرقی نمی کند کجای جنوب ایران باشید، هر نقطه از استان هرمزگان و جزیره قشم، در روزهای بی‌شماری از سال، خورشید را مهمان خود دارد و به همین خاطر هم در اکثر روزهای سال هوایش گرم و شرجی است. با این اوصاف اگر دوست دارید در هوای خنک راهی این جزیره شوید، پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

برای رفتن به پارک هم حوالی غروب زمان بهتری است. هم هوا خنک است و هم می‌توانید غروب خونین و زیبای خورشید را در پهنه دریای آبی تماشا کنید. حتی می‌توانید عکس‌های پروفایلی زیبا برای خودتان بگیرید و پزش را به دوستانتان بدهید. شب هم که بشود بساط موسیقی و شادی و هیاهو برپاست. از طرفی هم شاید ترغیب شدید و همان جا کمپ کردید تا شب را در همسایگی دریا به روز برسانید.

مسیر دسترسی به پارک ساحلی زیتون قشم

همان ابتدای مقاله برایتان گفتیم که ساحل زیتون قشم کجاست. اگر بخواهید به این ساحل برسید، می‌توانید از راننده‌های تاکسی کمک بگیرید. اسمش را که بگویید، شما را به آنجا می‌رسانند. راه دیگر هم این است که آدرس نقشه‌ای را که پایان همین پاراگراف برایتان گذاشته‌ایم، در گوشیتان ذخیره کنید. با کمک گوگل‌مپ می‌توانید مسیرتان را به‌راحتی پیدا کنید. پارک صخره‌ای زیتون قشم در انتهای جاده دریا و در امتدا خیابان زیتون است.

هزینه بازدیدرایگان
بهترین زمان بازدیدپاییز و زمستان
آدرسهرمزگان، جزیره قشم، خیابان زیتون

همه می‌دانیم که سواحل قشم یکی از دیگری زیباتر هستند؛ اما اگر بخواهیم به آن‌ها امتیاز بدهیم، باید بگوییم که بوستان زیتون قشم، گل سرسبد این سواحل است. اگر روزی‌ گذارتان به قشم افتاد، حتماً به دیدنش بروید و برای ما عکس‌ها و خاطراتتان را سوغات بیاورید. گروه ره بال آسمان از نوشته‌های شما استقبال می‌کند.

جنوبی‌ترین بخش قشم، جاده دریا، کنار خیابان زیتون.

ژئو پارک قشم که شامل تنگه چاهکوه، دره مجسمه‌ها، دره ستاره‌ها و بام قشم می‌شود. همچنین قلعه پرتغالی‌ها و غار خربس هم از جاهای دیدنی دیگر است.

بوستان زیتون، پارک زیتون و پارک صخره‌ای از نام‌های دیگر این مجموعه هستند.

پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه، چایخانه، غرفه خرید، آلاچیق، فضای کمپ و غیره.

جت اسکی، شاتل، بنانا، قایق‌سواری، زمین بازی، زمین اسکیت، جاده پیاده‌روی، مسیر دوچرخه‌سواری و غیره.

5/5 (2 نظر)
2 نظرات
  1. Setayesh می گوید

    چقدر گرم و صمیمی می نویسید،ایرانگردی با قلم زیباتون بسیار جذاب و دوست داشتنی است.

    1. بانو تقیان می گوید

      ستایش عزیز، ممنون از نظرتون. خوشحالیم که متن رو دوست داشتید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.