دره ستارگان | شایعه ها خبر از وجود اجنه می‌دهند؟

3

جزیره قشم آن‌قدر زیبایی‌های شگفت‌انگیز دارد که سخت است، بخواهید از میان آنها به سراغ موردی خاص بروید. اگر مکان‌های دیدنی و عجیب آن را یک‌بار مرور کنید، متوجه می‌شوید که دره ستارگان واقعا ارزش بازدید و دیدن دارد. این دره زیبا با شکل و ساختار عجیبش و شایعه‌های رنگارنگی که پیرامونش وجود دارد، یکی از عالی‌ترین مقاصدی است که می‌توان در سفر به جنوب ایران زیبا در نظر گرفت.

اگر دوست دارید به جایی سفر کنید که منظره‌ای شگفت‌انگیز دارد، به واسطه شایعه‌های رنگارنگ و ترسناک پیرامونش هیجان‌انگیز است و آسمانش در شب، سفره‌ای از ستارگان می‌شود، حتما به رفتن به دره ستارگان فکر کنید. در این نوشته با دره ستارگان بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

دره ستارگان کجاست؟

نمایی زیبا از دره ستارگان در قشم

همان‌طور که گفته شد، دره ستارگان در قشم قرار دارد. برای دیدن آن باید به اطراف شهر قشم بروید و منتظر باشید تا یکی از جذاب‌ترین پدیده‌های طبیعی روی زمین و بکرترین جاهای دیدنی ایران را مشاهده کنید. وقتی به دره ستارگان می‌رسید با صخره‌هایی با شکل‌ها و رنگ‌های عجیب روبه‌رو می‌شوید. صخره‌هایی که بازدید از آنها مانند پا گذاشتن به لوکیشن انیمیشنی علمی-تخیلی است. اما علت شکل‌گیری این صخره‌ها چیست و چطور به وجود آمده‌اند؟

پژوهش‌های علمی حکایت از آن دارند که قدمت دره ستارگان به حدود دو میلیون سال پیش بازمی‌گردد. باد، تندباد، باران و تغییرات جوی در طی سالیان طولانی باعث شده است که صخره‌هایی در این دره به وجود بیایند که ساختار و شکلی زیبا و در عین‌حال عجیب دارند. دره ستارگان یکی از شگفتی‌های طبیعی قشم است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید در میان مکان‌های مهم یونسکو هم نام آن ثبت شده است.

قدمت دره ستارگان به زمان سنوزوئیک بازمی‌گردد. شاید تصور اینکه این دوره به چه زمانی از تاریخ متعلق است هم برایتان سخت و دشوار باشد؛ اما همین را بدانید که این مکان از شگفت‌انگیزترین و قدیمی‌ترین مقاصدی است که می‌توانید در سفرهای خود در ایران مشاهده کنید.

شایعه‌ها درباره دره ستارگان چیست؟

دره ستارگان در شب

شایعات زیادی درباره دره ستارگان وجود دارد. شاید شما هم در دسته کسانی باشید که آنها را باور می‌کنند یا حداقل دوست دارند، این شایعات را باور کنند. باورکردن شایعات باعث می‌شود تا ماجرا هیجان‌انگیزتر شود! همیشه در هر شهر و دیاری، وجود مکانی که شکل و ساختاری عجیب دارد، زمینه را برای پاگرفتن شایعات داغِ داغ می‌کند.

دره ستارگان هم که همه چیز را برای گرم‌شدن بازار شایعات در اختیار دارد: دره‌ای عجیب، آسمانی پرستاره و به‌شدت جذاب که از زیبایی دیگر کمی وحشتناک می‌شود و البته صداهایی که شب‌ها در میان صخره‌هایش می‌پیچد. اگر خودتان را به دست شایعات بسپارید، شاید باور کنید که می‌گویند این ساختار عجیب و غریب حاصل تلاش‌های فرازمینی‌هاست یا اجنه در این دره رفت‌وآمد دارند و صداهایی که شب‌ها در میان صخره‌ها می‌پیچد، چیزی نیست جز اصواتی از سوی ارواح سرگردان.

همین شایعات درباره دره ستارگان است که باعث می‌شود، کسی فکر بازدید از دره در شب‌ها را نداشته باشد. البته برای بازدید از آسمان پرستاره آن در شب‌هنگام هم باید مجوزهایی دریافت کنید.

ویدیویی جذاب از دره ی ستارگان

شایعاتی عجیب

شایعاتی عجیب در دره ستارگان

یکی دیگر از شایعات عجیبی که پیرامون دره ستارگان مطرح می‌شود، سقوط ستاره‌ای بزرگ یا شهاب‌سنگی از آسمان به این نقطه از جزیره و شکل‌گرفتن صخره‌ها و اشکال عجیب ماسه‌ای و سنگی روی زمین است. اگر حتی کمی هم به علم اعتماد داشته باشید، چنین شایعه‌ای را باور نخواهید کرد.

همان‌طور که باورتان نخواهد شد که با غروب خورشید، آهسته‌آهسته، پای جن‌ها و ارواح به این مکان باز می‌شود و صداهای عجیبی که در میان صخره‌ها در شب‌هنگام می‌پیچد، صدای این موجودات است.

بعضی از کسانی که تجربه ماندن در دره ستارگان در شب را دارند، از سنگ‌های ریزی می‌گویند که در طول شب به سر و صورت‌شان برخورد می‌کرده است. آیا واقعا اجنه دره ستارگان، شب‌ها صدا درمی‌آورند و ریگ و سنگ را به سر و صورت بازدیدکنندگان می‌زنند؟

دیدار با ستارگان در هنگام شب چگونه است؟

تصویری زیبا از آسمان شب قشم در جوار صخره های جذاب

قبول دارید که حتی زمانی که مطمئن هستید بعضی چیزها دروغ و شایعه‌ای بیش نیستند، باز هم ترس و وحشتی از مقابله با آنها به جانتان میُفتد؟ دره ستارگان هم می‌تواند ترسی مشابه و این‌چنینی در وجودتان پدید آورد.

اگر گوشتان از شایعات درباره اجنه و ارواح در شب‌های این دره پُر باشد، احتمالا دلتان نمی‌خواهد که شب‌ را در میان احجام عجیب این بخش دیدنی از جزیره قشم بگذرانید. اما پیشنهاد ما به شما این است که شایعات را کنار بگذارید و یکی از دیدنی‌ترین شب‌های زندگی‌تان را با ماندن در شب در دره ستارگان رقم بزنید. آسمان این دره در شب‌ها به‌شدت دیدنی و پرستاره است.

اگر روی زمین دراز بکشید و چشمتان را به سقف آسمان بدوزید با سفره‌ای پر از ستارگان درخشانی روبه‌رو خواهید شد. ستارگانی که انگار می‌خواهند از آسمان پایین بیایند و کف دستانتان بنشینند. شبی زیبا در زیر گنبد آسمانی مزین به ستاره‌های پرنور، شبی فراموش‌نشدنی خواهد بود. قبول دارید؟

حرف آخر

نمایی از صخره های جزیره قشم

دره ستارگان را ببینید و از زیبایی و شگفتی ساختارش بازدید کنید. حیف نیست که ایرانِ پر از دیدنی را رها کنید و مدام در پِی رفتن به کشورهای دیگر باشید. البته جهان‌گردی بسیار لذت‌بخش است و سفر در هر شکل و شمائلی پر از لذت و درس زندگی خواهد بود؛ ولی منظورمان این است که اگر دوست دارید، سفر کنید از همین ایران دیدنی و پرماجرای خودمان شروع کنید. دل به جاده‌ها بزنید و شگفتی‌های آن را کشف کنید. ایران، مکان‌های دیدنی مانند دره ستارگان کم ندارد. کافی است، عزمتان را برای سفرکردن و ایران‌گردی جزم نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به قشم، از جاهای دیدنی جزیره هرمز و جزیره هنگام هم دیدن کنید تا لذت سفرتان کامل شود.

مسیر دسترسی به دره ستارگان

آدرس: هرمزگان، قشم، جاده غارهای خوربس، نزدیکی روستای برکه خلف.

برای رسیدن به دره ستارگان باید به جاده غار خوربس بروید. این جاده در نزدیکی روستایی به نام برکه خلف است که در جنوب جزیره قرار دارد. بعد از طی‌کردن مسیری ۵۰۰ کیلومتری از روستا به سمت دره ستارگان رهسپار خواهید شد.

مسیر دسترسی به دره اجنه قشم

یادتان باشد، سفر به قشم در تابستان به خصوص به کسانی که به گرما حساسند و در ماه‌های گرم و شرجی اذیت می‌شوند، توصیه نمی‌شود. قشم‌گردی و بازدید از جاهای دیدنی قشم مانند دره ستارگان، دره چاهکوه و غار نمکدان را به زمانی موکول کنید که هوای جزیره لطیف و خنک است. مثلا بهار یا اواخر زمستان.

دوست دارید به دره ستارگان سر بزنید؟ اگر به این مکان رفتید، حاضرید که شب را در آنجا بگذرانید؟ شاید هم تجربه گشت‌وگذار در دره ستارگان را دارید. اگر این‌طور است، حتما نظرات‌تان را درباره این مکان دیدنی و جذاب برای ما و همراهان ره بال آسمان بگویید.

5/5 (5 نظر)
3 نظرات
  1. الیاس می گوید

    یه توصیه میکنم بهتون. لطفا تابستون اصلا نرید. سعی کنید پاییز یا زمستون برید و گر نه اصلا لذت نمی برید .
    هوای خیلی گرمی داره که اجازه نمیده لذت ببرید

  2. مهری می گوید

    واقعا یه جای شگفت انگیز هستش آدم فکر میکنه رفته توی یه سیاره ی دیگه

  3. kamBIZ می گوید

    سلام و خسته نباشید برای موندن شب و کسب مجوز چه مدارکی نیاز هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.