برج های دبی | سازه‌هایی مرتفع که سر به آسمان برده‌اند

0

دبی شهری است که به «جنگل آسمان‌خراش‌ها» معروف است. بسیاری این شهر را با برج‌های سر‌به‌فلک‌کشیده‌اش می‌شناسند که زبانزد مردمان جهان است. مگر می‌شود به دبی سفر کرد و از سازه‌های عظیم‌الجثه آن دیدن نکرد؟ بدون شک هیچ گردشگری تماشای چشم‌انداز خیره‌کننده این بنا‌های حیرت‌انگیز را از دست نخواهد داد. از‌این‌رو اگر شما نیز قصد سفر به عروس امارات و بازدید از برج های معروف دبی را دارید، در این مطلب با ما همراه باشید؛ چرا‌که آشنایی با برج‌های مهم و معروف دبی و کسب اطلاعات راجع‌به این سازه‌ها انتخاب مقصد را برای شما ساده‌تر کرده و همچنین لذت بازدید از آن‌ها را چندین برابر خواهد کرد. 

برج خلیفه | Burj Khalifa

نمایی از برج خلیفه دبی

در میان برج های مهم دبی، برج خلیفه (Burj Khalifa) مقام اول را به‌لحاظ اهمیت، شهرت و ارتفاع دارد. این برج مرتفع‌ترین آسمان‌خراش در جهان بوده و به‌قدری عظیم و حیرت‌انگیز است که برخی به آن «شهر عمودی» می‌گویند. پروژه ساخت این بنای خیره‌کننده در سال ۲۰۰۴ با هدفی بلند‌پروازانه آغاز شد. ساخت این برج با همکاری بهترین طراحان، معماران و مهندسان و استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها طی ۶ سال به سر‌انجام رسید. برج خلیفه دارای ۱۶۳ طبقه است. در طبقات این آسمان‌خراش صد‌ها واحد آپارتمانی شخصی، سالن بدنسازی مجهز و وسیع، دومین استخر مرتفع جهان، هتل، رستوران‌های متعدد و… جای گرفته‌اند. 

این بنای سر‌به‌فلک‌کشیده تا به امروز توانسته چندین رکورد جهانی را از آن خود کند. از جمله این رکورد‌ها می‌توان به رکورد بلند‌ترین بنای ایستاده جهان، دارا بودن بیشترین تعداد طبقات در میان ساختمان‌های جهان، مرتفع‌ترین ساختمان پر‌جمعیت در جهان، دارا بودن بلند‌ترین تراس جهان با ارتفاع ۴۵۲ متر و… اشاره کرد. در‌نهایت توصیه می‌کنیم که ضمن بازدید از دیگر جاهای دیدنی دبی، بازدید از این بنای خارق‌العاده را به‌هیچ وجه از دست ندهید. 

ارتفاع برج خلیفه: ۸۲۸ متر
آدرس: 1 Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirates

برج العرب | Burj Al Arab

تصویری از برج العرب دبی

برج العرب (Burj Al Arab) هتلی لوکس و مجلل در شهر توریستی دبی است که بنای آن جزء بلند‌ترین برج های دبی به‌شمار می‌آید. این آسمان‌خراش توانسته است عنوان «هفتمین هتل بلند جهان» را از آن خود کند. ساخت این سوپر‌سازه در سال ۱۹۹۴ روی جزیره‌ای مصنوعی، به رهبری معماری آمریکایی، تام رایت، آغاز شد. تام رایت ساختمان برج العرب با هدف خلق نمادی برای شهر دبی  طراحی کرد. در نهایت پس از ۵ سال تلاش و همکاری ۳هزار کارگر و صد‌ها مهندس و صرف هزینه‌ای ۶۵۰ میلیون دلاری، مراسم افتتاحیه این شاهکار معماری در سال ۱۹۹۹ برگزار شد.

 این برج با شگفتی‌های خارق‌العاده‌اش نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. به‌طور مثال در بالای این آسمان‌خراش سکویی با ۲۵ متر پهنا برای فرود هلی‌کوپتر وجود دارد! همچنین این سازه مرتفع‌ترین زمین تنیس جهان را در بالا‌ترین طبقات خود جای داده است. همچنین در بخش‌هایی از نمای داخلی این هتل لوکس از طلا استفاده شده است! در‌نهایت باید بگوییم که اگر پولتان حسابی از پارو بالا می‌رود و به دنبال اقامتگاهی بی‌نظیر در دبی هستید، توصیه می‌کنیم که تجربه اسکان در برج العرب را از دست ندهید. 

ارتفاع برج العرب: ۳۲۱ متر
آدرس: شارع جميرا، – Umm Suqeim 3 – Dubai – United Arab Emirates

برج العالم | Burj Al Alam

برج العالم (Burj Al Alam) از خاص‌ترین برج های مهم دبی است که تماشای معماری شاهکار آن هر بیننده‌ای را به‌وجد خواهد آورد. بنای این آسمان‌خراش به شکلی هنرمندانه شبیه به گلی کریستالی طراحی شده است. برج العالم از ۱۰۸ طبقه تشکیل شده و کاربری‌های مختلفی دارد. در‌واقع این برج علاوه‌بر کاربری تجاری و اداری، که شامل دفاتر اداری و مراکز فروش می‌شوند، دارای کاربری رفاهی و تفریحی برای عموم مردم است. به‌طور مثال در این سازه عظیم‌الجثه هتلی پنج ستاره، پارکی با عنوان «پارک آسمان»، حمام سنتی ترکی در بالا‌ترین طبقه و… وجود دارند. خوب است بدانید که مساحت تمام طبقات این برج در مجموع به حدود ۴ میلیون فوت‌مربع، که معادل ۳۷۱۶۱۳ متر‌مربع است، می‌رسد!

ارتفاع برج العالم: ۵۱۰ متر 
آدرس: Business Bay – Dubai – United Arab Emirates

برج پرنسس (برج شاهزاده) | Princess Tower

برج پرنسس (Princess Tower) از جمله بلند‌ترین برج های مهم دبی است که در جوار برج خلیفه بنا شده است. این آسمان‌خراش تنها کاربری مسکونی دارد و نام آن به‌عنوان «بلند‌ترین برج مسکونی در جهان» در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت شده است. پروژه ساخت این بنای حیرت‌انگیز با نمای تماشایی‌اش در سال ۲۰۰۶ آغاز شد. روند ساخت برج پرنسس دبی حدود ۶ سال زمان برد و ۱۷.۲ میلیارد دلار هزینه داشت. در‌نهایت این پروژه در سال ۲۰۱۲ با موفقیت تکمیل و آماده بهره‌برداری شد. خوب است بدانید که این سازه عظیم دارای ۱۰۱ طبقه در سطح زمین و ۶ طبقه در زیرزمین است. برج مرتفع پرنسس دبی در طبقات خود ۷۶۳ آپارتمان مسکونی، ۹۵۷ دهانه پارکینگ زیر‌زمینی و ۸ فروشگاه بزرگ را جای داده است. 

ارتفاع برج پرنسس: ۴۱۴ متر 
آدرس: Dubai Marina – Dubai – United Arab Emirates

برج الماس | Almas Tower

پیش از ساخت دیگر برج های دبی، به‌خصوص برج خلیفه، برج الماس (Almas Tower) مرتفع‌ترین آسمان‌خراش در این شهر مدرن بود. هم‌اکنون نیز این سازه عظیم، بلند‌ترین ساختمان با کاربری اداری در عروس امارات است. پروژه ساخت برج الماس در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و پس از ۵ سال، در سال ۲۰۰۹ با موفقیت به سر‌انجام رسید و افتتاح شد. با‌وجود اینکه کاربری این برج کاملاً اداری است؛ اما گردشگران نیز می‌توانند از این سازه مرتفع دیدن کنند. به‌این‌منظور نیز امکاناتی برای حضور بازدید‌کنندگان در این برج در نظر گرفته شده است؛ از‌این‌رو اگر حضور در سازه‌های مرتفع و تماشای چشم‌انداز حیرت‌انگیز آن‌ها شما را به‌وجد می‌آورد، در سفر به دبی، بازدید از این آسمان‌خراش سر‌به‌فلک‌کشیده را از دست ندهید. 

ارتفاع برج الماس: ۳۶۰ متر 
آدرس: Jumeirah Lakes Towers – Dubai – United Arab Emirates

برج مشعل مارینا | The Marina Torch

در میان برج های معروف دبی، زیبایی برج مشعل مارینا (The Marina Torch) چشمان شما را به خود خیره می‌کند. این آسمان‌خراش مرتفع در منطقه مارینا دبی واقع شده است و بلند‌ترین سازه در این منطقه است. خوب است بدانید که برج مشعل مارینا در سال ۲۰۱۱ توانست عنوان «بلند‌ترین برج مسکونی در جهان» را کسب کند؛ اما طولی نکشید که این رکورد توسط برجی دیگر در همان منطقه با نام «۲۳ مارینا» شکسته شد. این ساختمان دارای ۷۹ طبقه است. در طبقات آن نیز ۵۰۴ آپارتمان مسکونی، پارکینگ سه‌طبقه با ظرفیت ۵۳۶ خودرو و امکانات تفریحی و رفاهی برای ساکنان همچون سالن‌های ورزشی، استخر و… وجود دارند. 

ارتفاع برج مشعل مارینا: ۳۳۷ متر
آدرس: Dubai Marina – Dubai – United Arab Emirates

برج ۲۳ مارینا | 23 Marina Tower

برج ۲۳ مارینا (23 Marina Tower) از لوکس‌ترین برج های دبی است که همچون اغلب برج‌های این شهر کاربری مسکونی دارد. این آسمان‌خراش ۹۲ طبقه‌ای دارای ۲۸۹ واحد مسکونی بسیار لوکس و مجلل است. معماری داخلی واحد‌های این ساختمان مرتفع به سبک مدرن بوده و در آن‌ها از عنصر‌هایی همچون چوب‌های مرغوب و سنگ‌های مرمر استفاده شده است. ساکنان برج ۲۳ مارینا که اغلب از اقشار ثروتمند کشور امارات هستند، از امکانات رفاهی و تفریحی ویژه‌ای در این مجموعه برخوردارند. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی موجود در این مجموعه بی‌نظیر می‌توان به اسپا، سالن‌های ورزشی، باشگاه بدن‌سازی، مسیر مخصوص پیاده‌روی، چندین استخر و سونا، پارکینگ اختصاصی و… اشاره کرد. خوب است بدانید که پروژه ساخت این بنای مجلل و با‌شکوه نیز ۶ سال زمان برد. این سازه مرتفع در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و در آن زمان نیز بلند‌ترین برج مسکونی در شهر توریستی و مدرن دبی بود. 

ارتفاع برج ۲۳ مارینا: ۳۹۲ متر 
آدرس: Dubai – United Arab Emirates

برج قرن ۲۱ | 21st Century Tower

برج قرن ۲۱ (21st Century Tower) از دیگر برج های مهم دبی است که معماری منحصر‌به‌فرد آن در‌عین سادگی، زیبایی چشم‌گیری دارد. کاربری این سازه عظیم‌الجثه به‌طور کامل مسکونی است. در ۵۰ طبقه این برج با‌شکوه ۳۰۰ واحد مسکونی سه‌خوابه و ۱۰۰ واحد مسکونی دو‌خوابه ساخته شده است. مساحت مجموع طبقات این برج چیزی حدود ۸۶ هزار متر‌مربع است. شاید برایتان جالب باشد که ساخت این سازه حیرت‌انگیز فقط ۲۰ ماه زمان برد. در بنای برج قرن ۲۱ علاوه‌بر واحد‌های مسکونی، فضا‌هایی ویژه برای رفاه و تفریح ساکنان در‌نظر گرفته شده است. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این بنا می‌توان به سالن‌های ورزشی، استخری مجلل روی سقف، ۷ آسانسور با سیستم‌های هوشمند و… اشاره کرد. خوب است بدانید که اغلب واحد‌های مسکونی این برج توسط شرکت هواپیمایی امارات، برای سکونت کارمندانش، اجاره شده است. 

ارتفاع برج قرن ۲۱: ۲۶۹ متر 
آدرس: 107 Sheikh Zayed Road – Trade CentreDIFC – Dubai – United Arab Emirates

برج الیت رزیدنس | Elite Residence Tower

برج الیت رزیدنس (Elite Residence Tower) با ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی که دارد، جزء بهترین و گران‌ترین برج‌های دبی برای سکونت است. این بنای خارق‌العاده دارای ۹۱ طبقه بوده که ۷۶ طبقه آن کاربری مسکونی دارند. لازم‌به‌ذکر است که در ۷۶ طبقه مسکونی این برج ۶۸۵ واحد آپارتمان وجود دارند. برج الیت رزیدنس با تعدد واحد‌های مسکونی‌اش، دارای عنوان «سومین پروژه مسکونی بزرگ در جهان» است. در طراحی این سازه علاوه‌بر واحد‌های تجاری، فضا‌هایی به‌منظور ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی برای ساکنان در‌نظر گرفته شده است. به‌طور مثال ساکنان این مجموعه لوکس و مدرن می‌توانند از امکانات رفاهی و تفریحی ویژه‌ای از جمله استخر، اسپا، سالن‌های زیبایی، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، پارکینگ و… استفاده کنند. در‌نهایت از آنجایی که پروژه ساخت این بنا در سال ۲۰۱۲ آغاز شد و پس از ۶ سال، در سال ۲۰۱۸ با مؤفقیت پایان یافت، می‌توان گفت که این برج از جمله جدید‌ترین برج های دبی است. 

ارتفاع برج الیت رزیدنس: ۳۸۰ متر 
آدرس: King Salman Bin Abdulaziz Al Saud St – Dubai – United Arab Emirates

برج ادرس بولوارد دبی | Dubai Address Boulevard Tower

برج ادرس بولوارد دبی (Dubai Address Boulevard Tower) در‌ واقع هتلی لوکس با دسترسی عالی به نقاط مختلف شهر و امکاناتی بی‌نظیر است که جزء بلند‌ترین برج های دبی نیز به‌شمار می‌آید. اگر حضور در سازه‌های مرتفع شما را به‌وجد می‌آورد و به دنبال اقامتگاهی لوکس و عالی در شهر دبی هستید، پیشنهاد ما به شما اسکان در هتل ادرس بولوارد دبی است. در این هتل علاوه‌بر اتاق‌هایی مجلل و مجهز، امکانات رفاهی و تفریحی ویژه‌ای برای مهمانان تعبیه شده است. از جذاب‌ترین امکانات تفریحی این هتل پنج‌ستاره می‌توان به استخر کودکان و نوجوانان، باشگاه و سالن‌های ورزشی مجزا برای کودکان و بزرگ‌سالان، استخر رو‌باز، استخر سر‌پوشیده، اسپا (آب گرم)، سالن‌های ورزشی، باشگاه‌های بدنسازی، چندین رستوران و کافی‌شاپ با منو‌های متنوع و خدمات ویژه و… اشاره کرد. 

ارتفاع برج ادرس بولوارد دبی: ۳۶۸ متر 
آدرس: 21447 – Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirates

برج جمیرا (جمیره) | Burj Jumeirah

تعداد برج ها در در شهری که به جنگل آسمان‌خراش‌ها شهرت دارد، روز‌به‌روز در‌حال افزایش است و این شهر هر‌بار با سازه شگفت‌انگیز جدیدی نظر جهانیان را به خود جلب می‌کند. برج جمیرا (Burj Jumeirah) پروژه‌ای در دست ساخت است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ آماده رو‌نمایی و بهره‌برداری شود. در این پروژه عجیب قرار است که اثر انگشت حاکم وقت دبی، محمد بن راشد، به آسمان‌خراشی سر‌به‌فلک‌کشیده تبدیل شود. طراحی و معماری این پروژه بر عهده شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز و مریل (skidmore, owings & merrill) بوده که در این حوزه جزء برترین‌ها در جهان است. توسعه‌دهنده و سرمایه‌گذار این پروژه پر‌خرج و بلند‌پروازانه نیز دبی هولدینگ (dubai holding) بوده که بنیان‌گذار آن کسی نیست جز محمد بن راشد، حاکم وقت دبی. 

ارتفاع برج جمیرا (جمیره): ۵۵۰ متر 
آدرس: Al SufouhAl Sufouh 1 – Dubai – United Arab Emirates

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس دبی | JW Marriott Marquis Hotel Dubai

برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس (JW Marriott Marquis Hotel Dubai) در‌واقع هتلی ۵‌ستاره و مجلل است که بنای آن همچون نگینی خیره‌کننده در قلب جاده شیخ زاید دبی می‌درخشد. این هتل با‌شکوه از دو برج دو‌قلو سر‌به‌فلک‌کشیده تشکیل شده است که هر‌دو آن‌ها دارای ۷۶ طبقه هستند. در طبقات برج‌های جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس ۱ و ۲ در مجموع ۱۶۰۸ اتاق وجود دارند که با امکاناتی ویژه، آماده پذیرایی از مهمانان هستند. این هتل علاوه‌بر اتاق‌های مجلل و مجهز، امکانات رفاهی و تفریحی ویژه‌ای را برای مهمانان خود در ‌نظر گرفته است. از امکانات رفاهی و تفریحی جذاب این هتل می‌توان به مرکز بزرگ اسپا، استخر شنا، ۱۴ رستوران و کافی‌شاپ مجلل، سالن کنفرانس، سالن ضیافت، سالن‌های ورزشی، باشگاه‌های سلامت و بدنسازی و… اشاره کرد. خوب است اشاره کنیم که پروژه ساخت این هتل مجلل و مرتفع ۴۹۰ میلیون دلار هزینه داشت و در سال ۲۰۱۳ با مؤفقیت تکمیل شد. 

ارتفاع برج جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس دبی: ۳۵۵ متر
آدرس: Sheikh Zayed Road – Business Bay – Dubai – United Arab Emirates

برج کایان | Cayan Tower

برج کایان با ساختار منحصر‌به‌فردش از تماشایی‌ترین و خاص‌ترین برج های معروف دبی است. این شاهکار به‌صورت مارپیچ طراحی و ساخته شده و این کار بر‌عهده شرکت معماری مشهور جهانی شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز و مریل (skidmore, owings & merrill) بوده است. کاربری این بنا به‌صورت کامل مسکونی بوده و در ۷۵ طبقه خود دارای ۴۹۵ واحد آپارتمانی شیک و مجهز است. ساخت این سازه عظیم و زیبا در سال ۲۰۰۶ آغاز شد. در حین انجام پروژه به دلیل بروز اتفاقاتی در آن منطقه، ساخت این بنا برای ۱۸ ماه به تعویق افتاد؛‌ با‌این‌حال روند اجرای پروژه متوقف نشد و ساخت این سازه پس از ۷ سال با مؤفقیت به پایان رسید. ساکنان برج مسکونی کایان از امکانات رفاهی و تفریحی همچون استخر در فضای باز، استخر سر‌پوشیده، مرکز ماساژ و اسپا، فضای بازی برای کودکان، سالن بدنسازی کاملاً مجهز، مهد کودک، پارکینگ اختصاصی و… برخوردار هستند. 

ارتفاع برج کایان: ۳۰۷ متر 
آدرس: 1202, Al Barsha Heights, Teacom, Dubai Marina – Dubai – United Arab Emirates

برج هتل جوورا دبی | Gevora Hotel

برج هتل جوورا (Gevora Hotel) از لوکس‌ترین برج های دبی با کاربری هتل است که به لطف نور‌پردازی‌های نمای بیرونی‌اش همچون ستاره‌ای در شب‌های دبی می‌درخشد. این هتل مرتفع در ۱۲ فوریه سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است. شما با اسکان در اتاق‌های این هتل علاوه‌بر برخورداری از امکانات و خدمات ویژه، با چشم‌اندازی خیره‌کننده از شهر تماشایی دبی رو‌به‌رو خواهید شد. بنای این هتل ۴‌ستاره دارای ۷۵ طبقه بوده و در طبقات آن ۵۲۸ اتاق مجهز با دکوری زیبا، برای اسکان مهمانان وجود دارند. شما با اسکان در این هتل بی‌نظیر می‌توانید در استخری رو‌باز در سقف این هتل شنا کرده و از امکانات و خدماتی همچون ماساژ، اسپا، باشگاه سلامتی و… برخوردار شوید. همچنین در این هتل ۴ رستوران با منو‌های متنوع و خوراک‌هایی با کیفیت آماده پذیرایی از مهمانان هستند. 

ارتفاع برج هتل جوورا دبی: ۳۵۶ متر 
آدرس: 101 Sheikh Zayed Road – Trade CentreDIFC – Dubai – United Arab Emirates

برج اتصالات ۲ دبی | Etisalat Tower 2

برج اتصالات ۲ دبی (Etisalat Tower 2) با معماری زیبا و کاربرد پر‌اهمیتش جزء برج های مهم دبی به‌شمار می‌آید. همان‌طور که از نام این بنا پیداست، برج اتصالات برجی مخابراتی بوده و سرویس‌دهنده خطوط مخابراتی است. ساخت این برج در سال ۲۰۷ با موفقیت به پایان رسید و از آن زمان تا کنون از پر‌کاربرد‌ترین پر‌اهمیت‌ترین برج‌ها در این شهر است. خوب است بدانید که این آسمان‌خراش دارای ۳۳ طبقه بوده و نمای بیرونی آن جلوه‌آی تماشایی دارد که دیدار از آن خالی از لطف نیست. 

ارتفاع برج اتصالات ۲ دبی: ۱۸۵ متر 
آدرس: Za’abeelAl Kifaf – Dubai – United Arab Emirates

برج‌های اداری امارات (برج‌های دو‌قلو امارات) | Emirates Office Tower

برج‌های اداری امارات (Emirates Office Tower) که به برج‌های دوقلو امارات نیز شهر دارند، از دیگر سازه‌های با‌شکوه در شهر دبی هستند که با ارتفاعی بالغ‌بر ۳۵۰ متر از بلند‌ترین برج های معروف دبی به‌شمار می‌آیند. این دو آسمان خراش با سبک معماری مدرن، به شکل مثلث طراحی و بنا شده‌اند و دارای ظاهری زیبا و خیره‌کننده هستند. یکی از این برج‌ها کاربری اداری و دیگری کاربری تجاری دارند. از امکانات موجود در برج دوم، که با هدف دارا بودن کاربری تجاری و تفریحی بنا شده است، می‌توان به چندین رستوران و کافی‌شاپ مجلل، واحد‌های فروشگاهی، سالن ورزشی و بدنسازی، داروخانه، بانک، پارکینگ و… اشاره کرد. توصیه می‌کنیم برای گردش و تفریح و تجربه تماشای چشم‌اندازی خیره‌کننده بر‌فراز شهر دبی، بازدید از این برج‌های سر‌به‌فلک کشیده را از دست ندهید. 

ارتفاع برج اداری امارات: ۳۵۵ متر 
آدرس: Sheikh Zayed Road – Dubai – United Arab Emirates

برج العربی یا برج دشداشه شبیه مردی با لباس عربی | Burj Al Arabi

برج العربی (Burj Al Arabi) طرحی در دست اجراست که به‌زودی در لیست برج های مهم دبی قرار خواهد گرفت. این آسمان‌خراش به دلیل داشتن طراحی ویژه و نمای بیرونی منحصر‌به‌فردی که دارد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در‌واقع این آسمان‌خراش قرار است که به شکل مردی با لباس عربی ساخته شود! خوب است بدانید که این ساختمان مرتفع و خاص دارای ۳۵ طبقه با واحد‌های اداری و تجاری خواهد بود. از بخش‌های جالب توجه آن نیز می‌توان به فضای رستوران گردانی (فود کورت) اشاره کرد که قرار است در قسمت سر این ساختمان آدم‌نما قرار گیرد. 

ارتفاع برج العربی: ۱۴۰ متر 
آدرس: Jumeirah – Dubai – United Arab Emirates

مرکز تجاری تجارت جهان دبی | Dubai World Trade Centre

مرکز تجاری تجارت جهان (Dubai World Trade Centre) از مهم‌ترین برج های معروف دبی است که در سال ۱۹۷۹ با هدف برگزاری رویداد‌های تجاری و نمایشگاهی ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. جالب است بدانید که سالانه بالغ‌بر ۵۰۰ نمایشگاه و رویداد تجاری در این بنای عظیم‌الجثه برگزار می‌شود. این رویداد‌ها به‌قدری پر‌اهمیت و پر‌بازدید هستند که تعداد بازدید‌کنندگان‌ آن‌ها در مجموع به بیش از ۳ میلیون نفر در سال می‌رسند. از معروف‌ترین و پر‌بازدید‌ترین نمایشگاه‌هایی که در این برج با‌شکوه برگزار می‌شود می‌توان به نمایشگاه فناوری gitex اشاره کرد. هر‌ساله افراد بسیاری از سراسر جهان برای حضور در این رویداد و بازدید از نمایشگاه gitex به شهر مدرن و زیبای دبی سفر می‌کنند. 

ارتفاع برج مرکز تجاری تجارت جهان دبی: ۱۸۴ متر 
آدرس: Sheikh Zayed Road – Trade CentreTrade Centre 2 – Dubai – United Arab Emirates

حال که همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان بر بال نوشته سوار شده و به شهر آسمان‌خراش‌ها سفر کردید و در این سفر به تماشای برج های معروف دبی نشستید، وقت آن رسیده تا بلیط خود را به مقصد دبی تهیه کرده و آماده سفری هیجان‌انگیز به‌ سوی این شهر رؤیایی شوید. توصیه می‌کنیم پیش از سفر راهنمای سفر دبی را نیز مطالعه کرده تا با داشتن راهنمایی کامل و کاربردی، سفری راحت و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. در‌نهایت مثل همیشه، فراموش نکنید که اگر تجربه یا اطلاعاتی در خصوص جاذبه‌های معرفی‌شده در این مطلب داشته‌اید، تجربیات و اطلاعات ارزشمند خود را با ما و مخاطبان ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر بلند‌ترین برج دبی و جهان است.

برج خلیفه در بلوار شیخ محمد بن رشید در شهر توریستی دبی، واقع در کشور امارات قرار دارد.

برج پرنسس مرتفع‌ترین برج مسکونی در دبی است و نام آن به‌عنوان «بلند‌ترین برج مسکونی در جهان» در کتاب ثبت رکورد‌های جهانی گینس ثبت شده است.

پیش‌بینی می‌شود که ساخت بنای این آسمان‌خراش حیرت‌انگیز در سال ۲۰۲۳ تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

برج کایان و برج العالم با معماری هنر‌مندانه و تماشایی که دارند، از خاص‌ترین برج‌های معروف دبی به‌لحاظ معماری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.