اقامتگاه های بومگردی فردوس | تجربه زیباترین شب‌مانی در دل کویر

0

اینکه شما در اینجا و در سایت ره بال آسمان هستید به این معناست که عاشق و شیدای طبیعت و فرهنگ خاص مردم مناطق مختلف هستید. اقامتگاه های بوم گردی فردوس یکی از اقامتگاه‌های مهم و بسیار زیبا در ایران است که با هدف بومگردی ساخته شده‌اند. شاید برایتان سؤال شود که بومگردی دیگر چیست؟ بومگردی یعنی آشنایی با سبک زندگی مردم یک اقلیم بدون اینکه به طبیعت و زندگی آن‌ها آسیب وارد کنیم. البته آشنایی نه به این معنی که در هتل‌های بزرگ بنشینیم و از دور زندگی مردم را تماشا کنیم. بومگردی یعنی لمس زندگی مردم، یعنی در خانه‌هایی مانند خانه‌های آن‌ها خوابیدن و زندگی‌کردن در کنار آن‌ها. حالا که با مفهوم این سبک زندگی آشنا شدید تا آخر همراه ما باشید.

اقامتگاه بوم گردی بابا شبنم

سراغ اقامتگاه بوم گردی بابا شبنم را از روستای باغستان سفلی بگیرید. این روستای بکر و زیبا مکانی دنج و عالی برای داشتن یک آخر هفته یا یک تعطیلات بدون فکر و خیال است. سپری کردن چند روز بدون ناراحتی و شلوغی شهر در روستایی با صفا حال و هوای بسیار دل‌انگیزی دارد، تصورش هم خوش‌آیند است. بیدارشدن با صدای پرندگان، صرف غذای ایرانی و محلی در ظروف خوش‌رنگ سفالی و حرکت به سمت چشمه آب‌گرم یکی از رمانتیک‌ترین پکیج‌ها برای دوست‌داران طبیعت است. بنای این اقامتگاه مربوط به دوران پهلوی است. ظاهر بنا به شکل یک قلعه با پنجره‌های رنگی کوچک است. بنا ظرفیتی 21 نفره دارد. جاهای دیدنی نزدیک به اقامتگاه بوم گردی شبنم، قنات بلده، شهر تاریخی تون، کویر پلند و آبگرم فردوس است.

آدرس: شهر فردوس، روستای باغستان سفلی، نرسیده به پلیس راه، روبه‌روی معاینه فنی.

اقامتگاه بوم گردی بهشت هشتم

اقامتگاه بوم گردی بهشت هشتم یکی دیگر از اقامتگاه‌های بومگردی فردوس است. این اقامتگاه ساختمانی سنتی و قدیمی دارد. البته سنتی و قدیمی‌بودن بنا به معنی زشتی و کثیفی نیست. این بنا یکی از تمیزترین اقامتگاه‌ها به حساب می‌آید. روستای باغستان علیا روستایی ییلاقی است که در تابستان می‌توانید از زندگی زیبایی عشایری لذت ببرید. نورپردازی این بنا در شب و حیاط نقلی کاهگلی در روز، چشم هر بیننده را نوازش می‌کند. ظرفیت این بنا کاهگلی 28 نفر است. در نزدیکی این اقامتگاه جاذبه‌های ییلاق باغستان، آب‌گرم فردوس، قنات جهانی بلده، مسجد جامع تون، قلعه دختر و مجموعه تاریخی تون قرار دارند.

آدرس: شهر فردوس، روستای باغستان علیا، خیابان ولیعصر6، کوچه زینبیه.

اقامتگاه بوم گردی ثامن فردوس

اقامتگاه بوم گردی ثامن فردوس در زنجیره اقامتگاه‌های بومگردی فردوس قرار دارد. ثامن فردوس بسیار باصفا و دلنشین است. هوایی پاییزی با نم باران و بوی فوق‌العاده خاک می‌تواند فضای بسیار عالی برای عکاسی یا یک خلوت آرام همراه با مطالعه با کتاب باشد، بزم دو نفره شما و کتاب می‌تواند با همراهی چایی هم باشد. سفر به ثامن بدون صرف حداقل یک وعده غذایی صفا ندارد. چشیدن غذاهای ایرانی که آشپزهای ماهر خراسانی آن‌ها را آماده کرده‌اند از ارزشمندترین تجربیاتی است که هر فرد می‌تواند داشته باشد. بعد از لذت‌بردن از این محفل زیبا می‌توانید اقامتگاه را به قصد موزه مردم شناسی فردوس، بارگاه امام‌زاده سطان ابراهیم و سلطان محمد، مسجد و حمام تاریخی کوشک، مسجد جامع تون و مجموعه تفریحی و آب درمانی هلال فردوس که از جاهای دیدنی اطراف بیرجند محسوب می‌شوند، ترک کنید.

آدرس: شهر فردوس، شهر باغشهر اسلامیه، خیابان شهید هاشمی نژاد و جمهوری.

اقامتگاه بوم گردی خونه دنج فردوس

اقامتگاه بوم گردی خونه دنج فردوس نامی درخور و بسیار مناسب برای این اقامتگاه است. سپر‌ی‌کردن یک روز در این اقامتگاه پای عمر شما حساب نمی‌شود. مگر دیدن و لذت‌بردن از زیبایی‌ها آدم را پیر می‌کند که سفر به این اقامتگاه را گذر زمان حساب کنیم؟ البته که نه. هر کدام از اقامتگاه‌های بومگردی فردوس یک مشخصه خاص دارند، مشخصه خاص خونه دنج، داشتن طبقه کوچک ولی زیبا در بالای اقامتگاه، حوضی با کاشی آبی و میزهای چوبی است. این خانه کوچک و مهمان‌نواز می‌تواند محل اقامت 20 نفر باشد. در نزدیکی این خانه سنگ سوراخ، قلعه دختر، کویر پلند، چشمه آب‌گرم فردوس، چشمه ماهی و قنات بلده و مجموعه تاریخی تون قرار دارند که می‌توانید با بازدید از آنها بزمتان را کامل کنید.

آدرس: شهر فردوس، روستای گستج.

اقامتگاه بوم گردی خانه ستاره پلند

در صورتی که دوست دارید در یکی از خانه‌های قدیمی شب را صبح کنید، پیشنهاد ما به شما اقامتگاه بوم گردی خانه ستاره پلند است. این بنا از خارج شبیه به یک خانه قدیمی است. حیاط این اقامتگاه اتاق‌های کوچک و نقلی دارد که می‌تواند از 35 نفر پذیرایی کند. در میان اقامتگاه های بوم گردی فردوس ستاره ارزان‌ترین اقامتگاه است. در نزدیکی ستاره کویری جاذبه‌هایی مانند کویر پلوند، موزه مردم شناسی فردوس، بارگاه امام‌زاده سطان ابراهیم و سلطان محمد، مسجد و حمام تاریخی کوشک و روستای ییلاقی باغستان قرار دارند.

آدرس: کیلومتر 55 محور فردوس، روستای کجه، منطقه کویر پلوند.

اقامتگاه بوم گردی شریفی فردوس

عاشقان معماری‌ها و خانه‌های سبک پهلوی بشتابند. در همه اقامتگاه های بوم گردی فردوس نمونه‌هایی از معماری پهلوی را مشاهده می‌کنید؛ ولی گل سر سبد آن‌ها اقامتگاه بوم گردی شریفی فردوس است. سقف آینه کاری شده، شیشه‌های رنگی کوچک و زیبا، تخت‌های چوبی کنده‌کاری شده و حوض مستطیل شکل همه همه دست به دست هم داده‌اند تا شما را مجذوب این اقامتگاه کهن کنند. این خانه پهلوی می‌تواند پذیرای 35 نفر باشد. به احتمال زیاد با گذراندن یک شب در این اقامتگاه این فکر به سرتان خطور کند که اصلاً بی‌خیال شهر و شهرنشینی شوید و همین‌جا بمانید. در کنار اقامت در این خانه زیبا و رؤیایی، می‌توانید در راه سری به جاهای دیدنی اطراف بیرجند از جمله قنات بلده، حمام خیروز، کوشک باغ حاجی آباد، آب‌گرم فردوس و روستای ییلاقی باغستان بزنید.

آدرس: شهر فردوس، باغستان علیا، خیابان ولیعصر.

اقامتگاه بوم گردی عمارت انارستون

دوران کودکی برای بیشتر افراد دورانی زیبا و پر از حس‌های خوب است. قسمت زیادی از این خاطرات مربوط به مادربزرگ و مهربانی‌هایش است. ما قصد داریم به شما مکانی را معرفی کنیم که در کنار تفریح و بومگردی خاطراتتان را هم زنده شود. یکی از اقامتگاه های بوم گردی فردوس به نام عمارت انارستون، شما را به دوران شیرین کودکی می‌برد. حیاط بزرگ، حوض مستطیل شکل، تخت چوبی و مهم‌تر از همه درختان خوش‌رنگ انار ذهن ما را می‌برد به زمانی که غم و رنج جایی نداشت و دلمان به زلالی آب بود. لبخند اولین هدیه شما به این عمارت اناری است. قسمتی از این عمارت شبیه به کوچه‌های قدیمی است. تصورش را بکنید، دیوارهای کاهگلی و شاخه‌های درختان انار و انگور که با شیطنت از آن‌ها بالا آمده و به رهگذران سلام می‌کنند، گوشه‌ای از زیبایی‌های این اقامتگاه است.

آدرس: شهرس فردوس، شهرستان اسلامیه، خیابان امام خمینی15

اقامتگاه بوم گردی عمو حسن پلوند

یکی از مهربان‌ترین اقامتگاه های بوم گردی فردوس این اقامتگاه است. احساس خوب و راحتی که خانه عمو حسن به آدم القا می‌کند بسیار کمیاب است. انگار جمله هیچ‌ مکانی خانه آدم نمی‌شود در اینجا و در این لحظه نقض می‌شود؛ اگر اهل شب‌ نشینی و خاطره‌بازی هستید، می‌توانید به حیاط این اقامتگاه بروید از فضای زیبا و دل‌انگیز آن استفاده کنید. در نزدیکی این اقامتگاه 43 نفره جاذبه‌های معروف کویر پلند یعنی سنگ سوراخ و دم یوز قرار دارند که زحمت شما را برای رفت و آمد یا پیداکردن جاذبه کم می‌کند.

آدرس: شهر فردوس، روستای پلند

اقامتگاه بومگردی رستم خان

چند سال پیش زمانی که هنوز به شهرهای کوچک گازرسانی انجام نشده بود، زنان زحمت‌کش غذاهای خود را با آتش آماده می‌کردند. این غذاهای طبخ شده با آتش بسیار خوش‌طعم و بسیار خوش‌بو بوده و هستند؛ اگر شما هم زاده آن روزها هستید حتماً سری به یکی از قشنگ‌ترین اقامتگاه های بوم گردی فردوس به نام اقامتگاه رستم خان بزنید. اجاق‌های گلی که برای غذاپختن ساخته شده است، خاطرات شیرین کودکی را برای شما زنده می‌کند. البته درصورتی که به این کار علاقه ندارید می‌توانید از اجاق‌های امروزی داخل ساختمان برای غذاپختن استفاده کنید. وجود کرسی‌ و چراغ‌های قدیمی نشان از علاقه این اقامتگاه به سنت‌ها و وسایل سنتی دارد. این اقامتگاه بعد از خونه دنج ارزان‌ترین اقامتگاه به حساب می‌آید. بعد از خاطره بازی، می‌توانید اقامتگاه را به مقصد کویر پلوند، موزه مردم شناسی و بارگاه امام زاده سلطان محمد و سلطان ابراهیم ترک کنید.

آدرس: شهر فردوس، کیلومتر 55 محور فردوس به روستای کجه، منطقه کویر پلند

اقامتگاه بومگردی شمس العماره

امتیاز لوکس‌ترین و باکلاس‌ترین اقامتگاه در اقامتگاه های بوم گردی فردوس به شمس العماره تعلق می‌گیرد. این عمارت دیوارهایی با نقاشی‌های زیبا و آرامش‌بخش، حیاط بزرگ و مناسب برای بازی کودکان، پشت‌ بامی که آدم را ترغیب به شب‌نشینی می‌کند و ظاهری جالب و زیبا دارد. این عمارت کم‌ترین ظرفیت را در میان اقامتگاه‌ها دارد، هر شب فقط 12 نفر می‌توانند مهمان این عمارت شوند؛ پس اگر چشمتان عمارت را گرفت همین حالا برای رزرو آن اقدام کنید. جاذبه‌های نزدیک عمارت، چشمه آب‌گرم، قنات بلده و موزه مردم شناسی فردوس هستند.

آدرس: شهر فردوس، باغستان، خیابان ولی عصر، ولی عصر۶

اقامتگاه بومگردی مظفری

اقامتگاه های بوم گردی فردوس بسیار متفاوت هستند، یکی مانند شمس العماره چند طبقه و یکی مانند اقامتگاه بوم گردی مظفری ساده و نقلی است. در واقع ساده‌ترین بافت را مظفری دارد. ساده‌بودن به معنی بدبودن یا کم امکانات‌بودن نیست. ساده‌بودن یعنی استفاده از حداقل امکانات و رسیدن به بهترین نتیجه‌ها. از این اقامتگاه ساده حداکثر 45 نفر می‌توانند استفاده کنند. اقامتگاه مظفری فاصله کمی تا کویر پلند، موزه مردم شناسی و بارگاه دو بزرگوار یعنی سلطان محمد و سلطان ابراهیم دارد.

آدرس: شهر فردوس، روستای عشایری پلوند

اقامتگاه روستای باغستان علیا فردوس

از نظر ما سنتی‌ترین و ملوس‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین محل بین اقامتگاه های بوم گردی فردوس این گزینه است. کاشی‌کاری خاص، فرش‌های زیبا، درهایی با شیشه‌های رنگی کوچک، حوضی با فوراه کوچک و سقفی با نقش و نگار زیبا و دیگر ویژگی‌های اقامتگاه روستای باغستان علیا است. بنای این مکان به سبک کاخ گلستان است. علاقه‌مندان به هنرهای سنتی، عکاسی و نقاشی می‌توانند این اقامتگاه را برای اقامت انتخاب کرده و از آن بیشترین استفاده را داشته باشند. در نزدیکی این اقامتگاه قنات بلده، منطقه ییلاقی و چشمه آب گرم قرار دارد.

آدرس: شهر فردوس، روستای باغستان علیا

اقامتگاه بوم گردی نارگل

عکس اقامتگاه بوم گردی نارگل در فردوس

نرخ و قیمت اقامتگاه های بوم گردی فردوس متفاوت است و گران‌ترین در میان آن‌ها اقامتگاه بوم گردی نارگل است. کوچه این اقامتگاه پر از درختان سرفراز است که عبور هر فصل جلوه تازه‌ای به آن می‌دهد. تصویر این جاده مناسب برای عشاق و عکاس‌های هنرمند است. آلاچیق‌های بزرگ، باغچه‌های سرسبز، دیوارهای رنگی، استخر امن و نمای زیبای شب از خصوصیات مهم این اقامتگاه است. این اقامتگاه‌ در هر نوبت پذیرای 15 نفر است. در نزدیکی این اقامتگاه گران قیمت مجموعه تفریحی و آب درمانی هلال فردوس، بارگاه سلطان محمد و ابراهیم و روستای ییلاقی گستج قرار دارند.

آدرس: شهر فردوس، روستای باغستان علیا، خیایان ولیعصر۸، آخر کوچه

مجتمع اقامتی و تفریحی کویر پلوند فردوس

نزدیک‌ترین فاصله به کویر پلند و زیبایی‌هایش را در میان اقامتگاه های بوم گردی فردوس این گزینه دارد. اقامتگاه پذیرای 50 نفر و مناسب برای تورهاست. در کویر می‌توانید از ماشین‌ها و موتورهای کرایه‌ای و شترسواری استفاده کنید. این کویر دق و کفه‌های نمکی زیبایی دارد که چشم بینده را به خود خیره می‌کنند و از جاذبه‌های مهم کویر هستند. چشمه آب‌گرم، موزه مردم شناسی و بارگاه دو سلطان در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارند.

آدرس: شهر فردوس، روستای پلوند

هتل سنتی عماد نظام

اولین‌ها در بیشتر اوقات زیبا و به یادماندنی هستند؛ پس می‌خواهیم به شما اولین هتل کلبه چوبی و کپری ایران را که در اقامتگاه های بوم گردی فردوس است، معرفی کنیم، این شما و این هتل سنتی عماد نظامی. نما و دکور هتل تلفیقی از وسایل مدرن و سنتی است که ظاهری جالب و صد البته زیبا به آن داده است. قیمت اتاق‌های هتل با اقامتگاه‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم تفاوت دارد؛ ولی نگران نباشید قیمت‌ها نجومی نیستند. شما می‌توانید با توجه به بودجه که دارید اتاق، کپر یا کلبه رزو کنید. در نزدیکی هتل عماد نظام موزه مردم شناسی فردوس، بارگاه دو سلطان محمد و ابراهم و مسجد و حمام تاریخی کوشک قرار دارد که بازدید از آن‌ها حالتان را از خوب به عالی تغییر می‌دهد.

آدرس: شهر فردوس، بلوار امام رضا (ع)

استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است. سفر به شمال شرق ایران یعنی بازدید از فرهنگی غنی که در روح و جان مردم حک شده. دلسوزان این دیار حیفشان آمد که فرهنگشان محدود به مرزهای جغرافیایی شود؛ پس دست در دست مسؤلین گذاشتند و نتیجه شد ساخت اقامتگاه‌های بومگردی فردوس که یکی از دیگری زیباتر هستند. ساخت بناها باعث شد هر ساله مسافران خارجی و داخلی بسیاری وارد این منطقه شوند و اقتصاد و فرهنگ مردم جریان خوبی پیدا کند. در صورتی که به این اقامتگاه‌ها سفر کرده‌اید، حتماً نظرات و خاطراتتان را با ما و همراهان ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

این اقامتگاه‌ها در استان خراسان جنوبی، در روستاهای مختلف شهر فردوس ساخته شده‌اند.

این اقامتگاه‌ها رنج متفاوتی در قیمت دارند. هتل عماد نظام و اقامتگاه نارگل گران‌ترین و ستاره پلند ارزان‌ترین قیمت را دارند.

بله. پرسنل تمام اقامتگاه‌ها به زبان انگلیسی تسلط دارند.

پذیرش اقامتگاه‌ها از 12 نفر تا 80 نفر متغییر است و بسته به اقامتگاه انتخابی شما دارد.

طولانی‌ترین فاصله با فرودگاه حدود 250 کیلومتر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.